načítám data...

Ptejte se Vojtů: Úsporná zábava

08. října 2014, 18:14 36 komentářů Vojta Dobeš Ptejte se

U zábavných aut většinou na spotřebu příliš nehledíme. Ale občas je naše jediná příležitost pobavit se za volantem cestou do práce. A tehdy potřebujeme auto zábavné i úsporné...

Zobrazit galerii

Rubrika Ptejte se Vojty bohužel vzala za své spolu s mým oblíbeným českým časopisem britského původu. Všetečné dotazy čtenářů mi ale začaly chybět a tak se stará známá rubrika vrací.

Ahoj.

Mám na tebe dotaz do rubriky ptejte se Vojtů. Právě jsem se zařadil do pracovního procesu. Každej den dojíždím zhruba čtyři hodiny pomocí hromadný dopravy do práce. Oproti cestě autem ztrácím 2 hodiny každej den a navíc je to prostě nuda. Uvažuju tedy o nákupu nějakýho přibližovadla. Základem je cena do 50 000, rád bych něco zábavnějšího, klidně dvoumístný auto, spolehlivý a důležitá je taky úspornost. Jedná se o 160 km (80% okresky) denně a rád bych se vešel do 8litrů v plynu, eventuálně 6ti v benzínu – naftu bych radši vyloučil z důvodu osobních antipatií. Díky za každej dobrej tip – se stoupající mírou zábavnosti jsem ochoten zvyšovat spotřebu. Třeba u něčeho takového: http://www.rajveteranu.cz/7958-toyota-mr2-mr2-horensko

Vít Hrzán 

Nemám přímou zkušenost s Toyotou MR2, ale malé sporťáky bývají z nějakých důvodů jen málodky skutečně úsporné. Viz Miata, která je sice trpasličí, aerodynamická a pod kapotou má jen šestnáctistovku nebo osmnáctistovku, ale přesto s ní většina majitelů jezdí za 8 l/100 km a více. Možná, že s opravdu lehkou nohou by se malá Toyota dala naučit úspornosti, ale přesto mám jiný tip.

Budeš sice muset obětovat pohon zadních kol, ale jako bonus dostaneš hatchback, zadní sedadla a všemi vychvalovanou super nízkou spotřebu. Odpovědí je, alespoň podle početného zástupu zaoceánských petrolheadů, Honda CRX. Její nenáročnost na palivo je až legendární, stejně jako její trvanlivost, spolehlivost a úžasný podvozek. Plus je to budoucí klasika. A překvapivě se v rozmezí 50-60 tisíc momentálně vyskytuje na prodej hned několik kusů.

Ještě ekonomičtější alternativou by pak mohl být Civic páté generace. Malý, super úsporný, zábavný a přitom praktický.

Co si o tom myslí naši čtenáři? Nějaký lepší tip na úsporný vehikl pro petrolheada?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Zd
Zdeny
08. října 2014, 18:56
0

Nemůžu si odpustit z vlastní zahrádky. Koukl bych po Pumě 1.7.. Do 50 se dá koupit v supr stavu, úsporná být taky umí a "rychlá" taky :)

reagovat
Wo
Woyta
08. října 2014, 19:02
0

ajit zdrave CRX nepostizene kovomorkou ci tunerem do 50k je uz velka vyhra v loterii. Navic to je jedinna Honda co se krade na dily.
Civic asi uz bude jednodussi sehnat. Ale opet tuneri a kovomorka.
Z malejch aut by asi za zminku stal Ford Puma, Mitsu Colt, Suzuki Swift. A si i Mazda 323 ci MX3.

Uz jen z hlediska zastavby LPG je hatch lepsi varianta. U RWD je ponekud problem s mistem kam bombu umistit. Kufry velke nebyvaji. Protoze pod nimi se casto nachazi diferencial a nadrz. U hatche je nadrz pod zadnimi sedackami a kufr tedy byva hluboky.

Okreska, 6l/100km a zabava? Trosku protichudne pozadavky. Ale je fakt, ze kdyz jsem jeste jezdil s Daewoo Tico (0,8l 30kw, 640kg), tak jsem okresky celkem uzival a do tech 6l jsem se vesel. :)

reagovat
Vavris Vavrisovic
09. října 2014, 10:32
0

bobash, ty koňu, poslední hezká CRX a ty bys ji nechal umřít jako denní plečku :D

ja
jagy
10. října 2014, 10:42
0

Jojo, na daily opravdu skoda... zavrit do garaze a jezdit jen v nedeli, vypada krasne.

Jinak bych zkusil se mrknout po Primere GT. Pouzitelne na daily a skvely, hodne zabavny podvozek.

Mi
Michal
08. října 2014, 19:23
0

Podle mě je 80km dost na prkennej podvozek hothatche. Spíš bych se poohlédnul po e36/e39 se šestiválcem s lpg. Za 50tis se to dá sehnat, bude to jezdit za 10-12l plynu na sto, pohodlně a s velmi slušnou dynamikou. Zábava se zadokolkou zaručena...

reagovat
Wo
Woyta
08. října 2014, 20:00
0

Ale uz to CRX neni do 50k. Uz jsme skoro o polovinu jinde.
Kvalitni CRX jsou draha. CRX taky umeji velice ostre kousnout kdyz jim zareznou zadni trmeny. To je taky jeden z duvodu proc rychle mizi.

reagovat
Vít Hrzán
08. října 2014, 20:26
0

Hele trefil ses naprosto přesně. Miatu mam v garáži a Civica ve druhý (EP1), ale civica je mi líto huntovat, navíc docela žere. O EG uvažuju, at uz ve forme civica, nebo crx. Starsi cero nechci. BMW je trošku problem. Většina z nich jsou olitany cigansky popelnice a na druhy pulce se podepsala tuzerska verejnost. Hezky e36 se hodne blbe shani pod 50.

reagovat
Trinom
08. října 2014, 21:54
0

Osobně bych se podíval po swiftech. Některé jejich klony (a že jich není málo) byly stavěné na extra nízkou spotřebu a přitom s nima byla zábava. Konkrétně narážím třeba na Geo Metro XFI, kterých u nás moc nebude, ale verze v manuálu uměla v létě jezdit pod 4 a v zimě nešla přes 5, ani když s ní člověk dělal stojky na hlavě. Ve spojení s malou hmotností by to mohl být zajímavý kandidát. Nevýhodou bude asi jen mizerné odhlučnění a nechutně plastový interiér.

reagovat
mi
mikin88
09. října 2014, 07:35
0

Tak to pročítám a vychází mi jasně BMW e30 318is. Sice to bude neskutečný "kunšt" sehnat do 50ti, ale dá se s tím jezdit do 8 l a myslím, že poměr zábava/spotřeba nenabídne jiný kandidát. Ale CRX, taky nezní špatně. Mě by vadil snad jen vzhled, ale to je velmi subjektivní.

reagovat
Vavris Vavrisovic
09. října 2014, 08:38
0

Nechcu znít arogantně, ale dneska mi příjde padlá na hlavu otázka i odpověď :D Takže se omlouvám všem, které raním, ale budu mluvit upřímně...

160km denně, do 50 tisíc... ehm... to je imho zvláštní až naivní požadavek Winnie. Vždyť se tu bavíme o ročním nájezdu 40.000km! Vůbec si nechcu představovat, co by to udělalo s nebohou MR2 nebo CRX po čtvrtstoeltí provozu, x nezodpovědných majitelích a spoustou otazníků v historii a kvalitě komponent.

Spatřuji velké riziko velkých investic a ještě větší riziko průseru někde v půlce cesty. Nehledě že při takovém nájezdu začnou člověka otravovat všechny ty nefunkční maličkosti, nad kterými při čtvrtinové porci kilometrů jen mávne rukou. A pak zde ještě existuje reálná možnost, že stařičké karoserii by uštědřila smrtelnou ránu hned první prosolená zima.

Takže v tomto případě bych to viděl na silné znásobení rozpočtu a následnou koupi co nejnovějšího a nejzachovalejšího auta na LPG s alespoň jakousi antikorozní ochranou a pokud možno po pečlivém majiteli. Kdyby mi chtěl někdo tvrdit, že čím novější auto, tím horší kvalita, tak bych rád podotknul, že zlatá 90. léta jsou už 20 let pryč a to se i z nesmrtelné Primery stává lehce smrtelný uzlíček koroze na dojetí.

Moje tipy: nějaká ultrazachovalá E39/E46 s libovolnou R6, co nejnovější malý hot hatch (Fiesta ST, Swift Sport)

reagovat
MV
MV
09. října 2014, 10:12
0

Prestehuj se radsi blize k praci a Saxo VTS to jisti.
Kazdy den 160km, to je snad kolem 100 000kc/rok na benzinu ne? 8000 mesicne na benzinu (hrube pocty :D). 4 Hodiny denne
dojizdeji lidi pracovat do londyna z francie..Pokud nemas firemni auto s firemni naftou tak nevidim jediny duvod proc bych mel stravit pul zivota v praci a druhou pri ceste do ni

Vavris Vavrisovic
09. října 2014, 10:32
0

To je druhá věc, ale to už si musí každý soudruh rozvážit sám :)

bi
bitner
13. října 2014, 15:22
0

Naprosty souhlas. Jeste bych pritvrdil a myslim, ze na 40 rocne to chce uplne nove auto, nebo nejakou zanovni stredni tridu. Cokoliv jineho je ekonomicky i prakticky nesmysl.

St
Standa
15. října 2014, 15:22
0

Nemůžu si pomoci, ale s takovou porcí km bych vážně uvažoval o naftě nebo v LPG a hlavně něčem spolehlivém. Nebo se přestěhovat a koupit si auto opravdu pro zábavu, kde člověk nějakou spotřebu nebude řešit.

mk
mk
09. října 2014, 10:50
0

crx je pěkné auto, ale při takovém nájezdu sebevražda.

reagovat
Ma
Matus
09. října 2014, 16:34
0

Astra GSI 8V, 85kW na 950kg, spotreba v meste okolo 9, na dlhej trase sa da aj 5l. Pri jazde stylom Pana Klobuka bol moj rekord 4.5l.

reagovat
PepaSFI
09. října 2014, 20:11
0

no já bych řek že to chce trošku se zamyslet a vrátit do reality. Ujet za hodinu cestou do práce 80 km je už docela střelba. Ono se to nezdá ale ten průměr prudce klesá s každým zpomalením na přednosti nebo dojetím autobusu nebo podobného špuntu dopravy. A ještě aby to jelo zábavně a za 6 litrů benzínu, to teda nevím, to asi neklapne. A za malý peníze a aby to vydrželo nějakou dobu bez větších investic. Mě to teda připadá trošku utopie.

reagovat
BobAsh
10. října 2014, 00:22
0

Já jsem tuhle dal 80 kilometrů za cca hodinu s litrovým Peugeotem 108, a ani jsem se moc nesnažil. Ale bylo to o víkendu, a z Pardubic někam za Havlbrod.

PepaSFI
12. října 2014, 13:16
0

jako né že by to nešlo, ale nepůjde to vždycky a už vůbec ne na spotřebu. A na cestě do práce a z práce je všelijakých špuntů dopravy všude plno. My vždycky pospícháme z práce abysme ujeli ropákům. Je to sice pár kilometrů ale je to děsná otrava táhnout se za nima. A to mi vůbec nejde o nějaké nadlimitní rychlosti, jen mám pocit že když má někdo Superb TDI tak by mohl jet trošku víc než 70. Což by mohlo být námětem na článek: proč si mladí chlapi kupují páprdovský auta a jezdí s nima jak kloboukatí dědové?

j3
j3rry
10. října 2014, 16:12
0

Ano, Puma je i můj černý kůň, pokud by vyvstala otázka levného, avšak nikoliv nudného daily driveru. Je to výborné auto.

reagovat
Ja
Jan Hora
10. října 2014, 17:20
0

Nejdřív píšeš,že chceš něco se spotřebou do 8 litrů plynu a vzápětí bys toleroval 6 litrů benzinu. To bys mohl tolerovat spotřebu do 12 litrů plynu. Jezdím s Accordem CL9 za asi 9,5-10 litrů LPG,což je v přepočtu na peníze a benzin,jak kdybych jezdil za 4,5 litru benzinu :-)

reagovat
Šv
Švejci
10. října 2014, 17:48
0

p. Hrzán má vkus, to se musí uznat! :)

reagovat
Ji
Jirka
10. října 2014, 22:15
0

Ahoj, mám crx - vtec s motorem B16A1 a i když se jedná o nejsilnější variantu, zajel jsem úsek Třinec - Hradec Králové po dálnici s průměrnou spotřebou 5,2l/100km. Snažil jsem se nebýt brzdou a jel alespoň 110km/h, ale v Mohelničáku jsem skřípal zubama. Moc mlaďáků neví, že jedním z hlavních cílů Hondy crx, při jejím vývoji, bylo prolomení 5ti litrové hranice spotřeby na sto km. . Že potom přišly i výkonové verze, to už je druhá věc. Je to zábavné auto, ale jezdit s ním takovou porci km denně, to bych ho litoval i kdyby bylo nové. Lepší asi bude si koupit IN kartu a volné chvíle ve vlaku strávit hledáním zachovalého kousku této hondy na internetu, pro případ neplánované zábavy za volantem, až jednou nestihneš vlak :-)

reagovat
Ma
Martin
10. října 2014, 23:11
0

no nevím, jezdím podobnou vzdálenost 3 týdny v měsíci vlakem a 1 týden služebákem ( Fabie 1,2 HTP ) a mám toho plný zuby, Spotřeba se dá stáhnout těsně pod 5 l, ale je to trápení a záleží na denní době, nějak si nedovedu představit, že bych to jezdil denně, v něčem zábavném - tedy tvrdším, a ještě mne to bavilo. Volil bych něco pohodlného, úsporného a na zábavu si koupil něco jiného. a 50 litrů je tedy dost sebevražedná hranice. musíš někde slevit .-D
Puma, saxo a spol jsou dobré, ale na denní dojíždění bych je nebral. I když mám v okolí člověka, který denně dojíždí cca 90 km tam a 90 km zpět ve ( sedněte si ! ) FIATu 600 ! zatím jsem s ním pořádně nekecal, tak nevím, co ho k tomu vedlo, ale určitý masochismus to být prostě musí :-D

reagovat
Ma
Martin
11. října 2014, 00:10
0

Tak jestli se nebojíš a myslíš to vážně, tak Peugeot 205 XS Sport 1,6 - je relativně pohodlný ( francouz - ti pohodlí umí ), spotřeba je nízká ( do 5 l benzín ), náhradní díly jsou k sehnání a za slušnou cenu ( tedy až na výjimky ) a cena? 25 litrů a se zaplacenou ekodaní :-D je sice postarší, není to 1,9 GTi, ale zábavy Ti dá dost a přitom je celkem pohodlná, určitě úsporná a hlavně, je krásná :-D

reagovat
Vencos
12. října 2014, 13:03
0

Do 50? Budou e36ky. I se šestnátkou je prdel a sehnat 318is je výhra. Bude toho... nekonečno. 50 je velkej rozpočet.

Zábava. Zábava je se všim. Omegy, Scorpia, Feldy - na plyn jsou levný. Mě spíš jde o to,že zábava je relativní a vzpomínám jak moc jsem se bavil za volantem Fiatu 127 (hlučnej, rozvrzanej, rezatej, ale svym způsobem sporťák s krásnym zvukem) i Geo Metra v automatu (=swift 2G). Jaká byla prdel řezat zatáčky v šestiválcovym Buicku s automatem a měkkym všim...

5g a 6g civiky, bejvaj i s plynem, někdy slabý (1.4), ale pořád zábavný. Tou cestou bych se asi vydal. Do 50 ich je nekonečno a seženeš i realtivně nový a zachovalý. Mazdy 323 (nevim generaci ale rok cca 93-98) jsou za 20 pěkný...

dávat do toho plyn je pitomost, lepší je kupit už hotový.

Japonksý hatchbacky s co nejsilnějšim motorem... Za 50 budou pěkný a vcelku nový...

reagovat
An
Andre
12. října 2014, 18:54
0

Jenže tyhle starý japonci dost reznou a horko těžko přežijou tu denní nálož kilometrů. To by také mohl po první zimě kupovat další auto. :)

Wi
Winie
13. října 2014, 19:23
0

Stěhovat se nehodlám. Bydlím zadarmo, takže si můžu dovolit projezdit lehce víc. Dojíždění pro mě není problém. Cestu mám najetou za hodinu uplně v pohodě. Nechápete, že ta jízda je pro mě jednou z mála věcí na který se můžu během týdně těšit. Nicméně už mám pár favoritů. Jde jen o to najít vhodný kus.

reagovat
BobAsh
13. října 2014, 20:15
0

Tak v takovým případě bych klidně šel do tý CRX nebo něčeho podobnýho. Pokud díky tomu budeš mít z celýho dne větší radost, tak to za to stojí, i kdybys tím měl to auto odepsat. Resp. CRX je možná moc vzácná a choulostivá, ale Puma, 106 Sport apod. můžeš jednoduše dojezdit a zahodit.

Mi
Michal
15. října 2014, 00:27
0

Co takhle Civic 5G E-VTEC? Mělo to trochu jinak poskládaný kvalty a jiný palivový čerpadlo než klasickej VTEC. Jede to o něco hůř než VTEC, ale sranda s tím 100% bude taky. Problémem je samozřejmě koroze jako u všech starších Japonců. Ještě mně napadá Micra K 11 1,0 nebo 1,4, nízkou spotřebu budou mít obě a bavit se budeš taky. CRX bych si spíš šetřil jako youngtimer a vybral opravdu zachovalý kus.

bi
bitner
13. října 2014, 21:23
0

Zkusil sis to nekdy dlouhodobe, takhle jezdit? Neceleho pul roku jsem jezdil 80 km a 80 km zpatky kazdy vsedni den do prace. Pravda, 17letym favem, ale tma, mlha, snih, namraza, v lete zas vedro na chcipnuti je nezavisle na typu. Abych to zkratil, za toho pul roku to se mnou seklo a to mi bylo 25. Od te doby to vsem vrele nedoporucuji.

reagovat
MiG-21
16. října 2014, 19:01
0

Jsem majitel MR2 AW11. A fakt ne. O spotřebu se nebát. Lehká noha 6,5l, průměr 8l, cihla na plynu do 10l. Jenže jak tu už někdo poznamenal, antikorozní výbava 0. Po první zimě to zabiješ. Navíc dílů nejsou plný eshopy jak na mainstream. Tohle je hračka, víkendovka. Kup si radši něco "civilnějšího"...

reagovat
bu
bucek
19. října 2014, 07:04
0

no a co takhle Fiat Panda old.Kdyz si sezenes jednu z poslednich tak to bude rok 2002 motor je 1.1 55koni a vaha je lehce nad 600kg.Provoz je za hubicku,protoze co tam neni to se nerozbije.A v Pande neni nic:-). Spotreba je podle nohy,ale vsecko ostatni nestoji skoro nic.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem