logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Recenze & testy

MG3 s atmosférickým motorem a základní výbavou? Tohle bude něco pro staromilce

Nejmenší auto z nabídky MG nedávno přišlo na trh se základním benzinovým čtyřválcem a manuálním pětikvaltem. Ani v nejnižší výbavě mu nic zásadního nechybí, pár much se však taky najde.

Už několik měsíců se motorističtí novináři na internetu dohadují, jestli hybridní MG3 s výkonem 195 koní a cenovkou pod půl milionů zadupe do země naši milovanou Fabii, sesadí z hybridního trůnu Toyotu Yaris a obrátí české konzervativce na elektrifikaci. Nic z toho se však nás ani našeho dnešního článku netýká. Na testování jsme si totiž vzali auto, které má mnohem větší šanci rozsvítit v očích pragmatických a nenáročných řidičů zvídavá světýlka. Tohle MG nemá pod kabátem žádnou baterii ani elektromotor, nemá tam dokonce ani turbo. A není to jediná věc, v níž zůstává věrné staré škole a řidičským tradicím. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář

Klasický pětidveřový hatchback je nejmenším a nejlevnějším modelem v nabídce značky. V základní verzi Excite stojí 429 900 korun a přesně tohle auto vidíte na fotkách. Atmosférická patnáctistovka je ještě poměrně horkou novinkou, neboť trojka se začala prodávat s již zmiňovanou hybridní motorizací a právě s ní – a s velmi zajímavě nastavenou cenovkou – způsobila při příchodu docela poprask. Nejednoho tak možná překvapí, že základní motor se cenově nijak nepodbízí. Leckterého z konkurentů pořídíte ve verzi „již od“ klidně i o desetitisíce levněji, přestože se sem tam vyskytnou ústupky v podobě chybějící klimatizace, výkonu na hranici únosnosti nebo menší kabiny. Pojďme se ale podívat na malé MG hezky od začátku. 

Dost místa i pro rodinu

Ve srovnání s prvními zástupci čínské značky, kteří se u nás začali před lety objevovat, našly dnešní modely už konečně jakýs takýs designový směr. Osobně jsem ve vzhledu trojky nalezla celkem zalíbení, a i když nejde o nic objevného, v zásadě mu nemám co vytknout. Fotky jsem rozhodně nepořizovala v husté mlze proto, že bych se snažila něco schovat.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář

Ani interiér neurazí, když přihlédneme k faktu, že jde o malé auto s relativně nízkou cenovkou. Přestože Francouzi či Italové se dokáží odvázat víc, MG rozbíjí plastové plochy alespoň károvaným dekorem a pásem měkčeného plastu na palubní desce. Materiály jsou základní, ale nic, co by vás v této kategorii uráželo, díky jsou navíc dobře slícované – alespoň tam, kam je vidět. Bohužel si musím postěžovat, že v útrobách palubní desky po celou dobu testu cosi nepříjemně praskalo a za boha se mi nepovedlo odhalit příčinu. 

Co mě příjemně potěšilo, byla prostornost kabiny, v níž jsme s dětmi bez problémů dojeli na chalupu, a to je jedno z nich už skoro o hlavu větší než já. Na zadní sedačky se mezi ně dokonce vtěsnal i kocour v přepravce a kufr nám na víkendové propriety taky stačil. Nikoho nenabádám, aby si MG3 pořídil jako rodinné dovolenkové auto, ale na takový ten běžný provoz úplně stačí. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář

Lesk a bída výbavy

Po stránce výbavy si taky nemůžu stěžovat – alespoň pokud jde o její přítomnost. S funkčností je to v některých případech trochu horší. Startuje se sice postaru klíčkem, ale jinak tu nic zásadního nechybí. Za klimatizaci není třeba připlácet, auto má tempomat, elektricky nastavitelná zrcátka, zadní parkovací senzory i kameru, navigaci a podporu Android Auto i Apple Carplay, byť pouze po drátě. Nechybí ani přípojky USB-A a USB-C, jedna je dokonce i v zadní řadě. Na úplný základ to vůbec není špatné. 

Trochu zamrzí, že sedačka spolujezdce není výškově nastavitelná, ale to není v dané třídě nic výjimečného. Přístrojovka sice ukazuje tlak pneumatik, ale neumí zobrazit otáčkoměr jinak než číslicemi, no co už. Trochu víc ovšem zamrzí, že když máte puštěné zrcadlení telefonu, tlačítka pod displejem přestanou fungovat, nemůžete tedy nastavovat klimatizaci, dokud si nevylezete zpět do menu MG. Aspoň že tlačítka pro regulaci hlasitosti zůstávají funkční… 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář

Největší boj jsme ovšem sváděli s klimatizací. Nastavuje se pouze prostřednictvím obrazovky (nebo hvězdičkovým tlačítkem a joystickem na volantu), což by se ještě dalo zvládnout, téměř nemožné se však ukázalo dosažení požadované teploty. Na displeji se zobrazí stupnice s jedním koncem modrým a druhým červeným, jenže i při posunutí ručičky až na kraj modrého pole z výdechů stále vychází vlažný vzduch. Ano, klimatizace je zapnutá. Dělám něco špatně? Netuším…

Jeho revírem je město, dálnice už méně

Atmosférický benzinový čtyřválec o objemu 1,5 litru poskytuje výkon 85 kilowattů, což je pro malé auto tak akorát. Přirozeně je nutné motor trochu víc vytáčet, protože v nízkých otáčkách se mu do tahu nechce, ale na to si člověk i v turbo časech snadno zvykne. MG3 má navíc fantastickou kulisu řazení, která jako by sem zabloudila z nějakého hothatche. Kvalty krásně zapadají do pozic a nechybí ani příjemné mechanické cvaknutí. Lehkou potíž naopak vidím v tom, že dotyčné kvalty jsou proklatě krátké a je jich jenom pět. Časté řazení bych s ohledem na atmosféru a povedenou řadičku ještě snesla, horší je to na dálnici, kde motor ve 130kilometrové rychlostí točí už skoro 4000 otáček a poslech audioknihy začíná být problematický. V kabině je už docela kravál a nezbývá, než ho vytlačit nějakou energičtější audio produkcí. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář

Podvozkově je MG3 nekonfliktní auto, které docela dobře filtruje nerovnosti a po většinu času zachovává v kabině příjemné pohodlí. Ve městě funguje jako příjemná motorová myš – ovšem poté, co se člověk naučí plynulému rozjíždění. Autohold je sice dobrý pomocník při rozjezdech do kopce, ale jeho odpor je možná až příliš silný. Když se snažím rozjet hezky zvolna, musím ho překonat, ale zas na to nechci dupnout moc, takže mi auto během týdne několikrát chcípne. Při parkování tuto pomoc neocením už vůbec, zvlášť když jsou okolní auta hodně natěsno.

Jinak je ale městské prostředí pro MG3 jako stvořené a ani na okreskách nezklame. Příliš rychlému zatáčení se sice brání, ale nikdo by asi nečekal, že půjde o vysloveně sportovní náčiní. Nejslabší disciplínou je opět dálnice, kde bych ocenila více směrové stability. Trefila jsem sice hodně větrné dny, ale i tak mám pocit, že honím auto po asfaltu trochu víc, než by se mi líbilo…

Foto: Viola Procházková, Autíčkář

Verdikt

Vzhledem ke své cenovce je MG3 zajímavé především prostorem a výbavou. Kufr sice rekordy neláme, ale pasažéři mají v kabině dost místa i na zadních sedačkách. Tempomat a parkovací kamera, ba ani klimatizace nejsou v těchto patrech nabídky úplnou samozřejmostí, takže si MG obhájí i cenovku, která se netlačí až na samé dno trhu. Rovněž motor a podvozek představují slušný standard, i když spotřeba kolem 7 litrů při svižné jízdě nikoho na zadek neposadí. Když přihlédnu k celkem povedenému designu, je MG3 i se spalovacím motorem slušné auto, jakkoli svezení s hybridem určitě doporučím – je o 60 tisíc dražší a dostanete ho rovnou s o stupeň vyšší výbavou i automatem. Zbývá otázka, zda přehlédnete těch pár much v ergonomii a funkčnosti.

 

Technické údaje:

Pohon: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1495 ccm  
Výkon motorů: 85 kW (115 k) v 6000 ot./min 
Točivý moment: 148 Nm v 4500 ot./min 
Převodovka: manuální pětistupňová
Rozměry: 4113 × 1797 × 1502 mm
Pohotovostní hmotnost: 1162 kg 
Maximální rychlost: 185 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,8 s 
Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem: 6,1 l/100 km
Spotřeba v testu: 7,2 l/100 km
Cena se základní výbavou Excite: 429 900 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Skipper
8. 4. 2025, 11:21

Tohle auto jsem ve stejné motorizaci a výbavě dostal v půjčovně v Neapoli. Jak jinak - místo obligátní objednané Pandy, na kterou jsem se opravdu těšil. Pohled na tento čínský krám mi skoro pokazil den. Musím ale přiznat, že to celé tak nějak fungovalo. Auto je komfortní, s řízením a ergonomii jsem neměl žádné problémy a i s obrazovkou jsem se docela sžil. Jasný, je otravné se proklikávat k ovládání klimatizace, byť fyzickým čudlíkem, ale i tak. Uvnitř je vidět, že je to levné auto, ale v porovnání s minulým autem z půjčovny (opět místo Pandy) - Citroenem C3 to bylo mnohem příjemnější vozidlo.

3 reagovat
tomaass2
8. 4. 2025, 14:40

Mám v okolí několik lidí, co tvrdí, že si nový auto nekoupí, protože nemají manuál, mají turbo, a že je to všechno na nic, a ještě by živili Němce. Jsem zvědav, kolik se těchto MG prodá, já bych to nechtěl :D

0
afro-r1
8. 4. 2025, 15:00

Zasadni je nepochopeni automobilek a novinaru, kdo po aute s manualem touzi. Nebot to neni setrivy strejda, kteremu je v levnem aute typ prevodovky jedno. (zakladni motor, zakladni vybava, jen predokolka...)
Vetsinou je to nekdo, koho bavi ridit (a prozil zivot v manualni ere, takze spise starsi pan) a rad by k manualu silny motor a dobrou vybavu.

0
pali3x
15. 4. 2025, 08:50

A presne pre podobných ľudí je tu Mazda 3 :). Dnes má v základe 2,5 litrovú atmosféru + manuál... Je pravda, že nemá viacprvkovú zadnú nápravu, ale "vraj" jazdí skvelo. Neviem porovnať, lebo na novej Mazde 3 som sa neviezol (Mám starší model "BN")

4 reagovat
rivka
8. 4. 2025, 17:53

Nikdy bych neřekl že to řeknu :-) ale já teda raději tu Fabii 4. A to s ní jezdím denně a x věcí mi na ní vadí.

0
RedX
10. 4. 2025, 13:20

Co ti vadí na F4? Jen jsem zvědavý, já s ní osobní zkušenost nemám a četl jsem zatím pouze chválu. Já jezdívám scalou a za mě dobrý, i když nudný. Fobie 4 se mi líbí, když ji vidím na ulici, takový malý ale dospělý auto, podobně jako polo. Tedy když je to alespoň v nějaké střední výbavě a s hezkou metalízou.

2 reagovat
bitner
8. 4. 2025, 21:29

Za tuhle cenu naprosto neprodejne.
Psat sem, co bych si misto toho koupil, nebudu, protoze uz jsem si to koupil. Levnejsi, lepsi, realne to jezdi za korunu styrycet.

0
pali3x
15. 4. 2025, 08:51

Pre istotu by som sa pozrel u konkurencie a zvážil Hyundai i20 , Daciu Sandero...
MG je na trhu nejaký čas, ale stále je to "Číňan"

0 reagovat
kubas
10. 4. 2025, 10:11

Dostal jsem ho z půjčovny v Pise 3 týdny zpět. Stejnej motor, stejná barva, stejná výbava. Musím říct, že když mi dali klíče a přistavili to, chtělo se mi brečet. Zepředu je to fakt ošklivý.
Každopádně jak jsme spolu trávili dny, tak musím říct, že jsem na to auto dost změnil názor. Není v ničem nejlepší, ale je úplně normální a upřímný. Motor mě celkem bavil, dost mi připomínal 1.5 Skyactiv od Mazdy. Jezdil jsem spíš jako důchodce, prohlížel si Toskánsko a po dotankování mi spotřeba vyšla na 5.7, což mě teda překvapilo dost.
Otázkou je ta cena no.. u nás se jich vzhledem k Fabii asi moc neprodá, ale doporučil bych případným zájemcům si to aspoň projet.

0 reagovat
pali3x
15. 4. 2025, 09:03

Dovolím si reagovať:
"...poskytuje výkon 85 kilowattů, což je pro malé auto tak akorát...."
85 kW pre malé auto? To akože naozaj dnes potrebujeme také výkony? Nedávno som kúpil synovi jeho 1. auto - Corsu 1,2 / 51 kW - ten výkon je celkom postačujúci na podobne malé auto. Hlavne v meste a pre začiatočníka. Myslím, že dnes chce každý zbytočne vysoký výkon. Na mieste výrobcu by som pri malých autách skôr riešil čo najnižšiu spotrebu.
Mimochodom... synová Corsa (51 kW) má dosť podobnú spotrebu, ako moja Mazda 3 (120 kW+)... Niečo mi tu celkom nesedí. Samozrejme menej výkonný motor je potrebné viac "žmýkať"...

"...motor ve 130kilometrové rychlostí točí už skoro 4000 otáček..."
To je údelom slabších motorov a "krátkej" prevodovky. Aj keď 85 kW nie je málo. Donedávna bolo bežné mať pri 130 km/h okolo 4000 ot. Pri nižších ot. by bolo auto strašne lenivé a slabé. Samozrejme potom je spotreba taká, aká je.

"...spotřeba kolem 7 litrů..."
Síce má auto 85 kW, ale je relatívne malé. Potom 7 litrov je dosť. Hyundai i20 bude URČITE jazdiť za menej (i20 má kolega a pohybuje sa do 5,5). Za 7 bude jazdiť 2,5 litrová Mazda 3 ;)
V každom prípade sú tradiční výrobcovia, ktorí vedia aj dobrú spotrebu a potom tí "druhí" - MG, iná "Čína", Ssangyong (KGM)...

Malé auto by malo byť hlavne cenovo dostupné a s nízkou spotrebou.

0
Mechanik
10. 6. 2025, 10:08

85kW v novém autě je reálně pod 50kW ve starém autě. Výkon není dostačující, nejede to je to nepoužitelný.

0 reagovat
CommonUser
6. 5. 2025, 14:51

Staromilec chce tiez normalny otackomer a tacho, nie leskly lacny tablet. Mnohe lepsie auta vlastne len renderuju otackomer a tacho, lebo ergonomia.

1 reagovat
Mechanik
10. 6. 2025, 10:16

Tak jsem tohle auto dostal v půjčovně a je to strašný, jak o něm může někdo napsat takovýto článek nechápu. Do města je to použitelný, ale mimo město je to smrtelně nebezpečný stroj a to myslím úplně vážně, nechápu jak to můžou prodávat. Dostat se z vedlejší na 90km je hrozný, nájezd na dálnici životu nebezpečné protože se prostě nedokážete rozjet. Předjíždět se v tom nedá, prostě to nejde, nejede to. I moje malé děti poznali že je to krám a ocenili když jsme si na letišti doma sedli do našeho 26 let starého poctivého auta které nevydává žádné otravné zvuky a normálně to jede tak jak člověk potřebuje.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte