načítám data...

Které válečné barvy jsou nejlepší? | Autíčkář se ptá

Známe je ze závodů a z modýlků aut. Někteří v nich mají i svůj skutečný stroj nebo je alespoň nosí na oblečení. Které "válečné barvy" jsou ale nejlepší?

zobrazit celou galeriiAutíčkář se ptá: Které válečné barvy jsou nejlepší? | Autíčkář se ptá

V pradávných dobách to bylo jednoduché. Italská závodní auta byla červená, britská byla zelená, německá stříbrná a francouzská zase modrá. A leckde ve světě závodních vozů toto jednoduché schéma zanechalo své stopy dodnes – vzpomeňte si třeba na typickou barvu Ferrari, na oblíbenou British Racing Green na Jaguarech či Astonech, stříbrné sportovní Mercedesy a Porche nebo modré Renaulty v edici Gordini.

Potom ale do hry vstoupili sponzoři a věci se začaly měnit. Jen málo značek si mohlo dovolit zachovávat svoji image tváří v tvář požadavkům těch, kteří platili účty. Vlastně asi jedinou, která si ponechala tradiční barvy pořád, bylo Ferrari. Ostatní se více či méně přizpůsobili – a třeb v takové Americe se na sponzorské barvy hrálo téměř od samého počátku.

Z toho, co na začátku mohlo vypadat jako zpronevěra tradicím, ale se brzy začaly rodit legendy nové. Velcí sponzoři si dali záležet na volbě působivého zbarvení, které by bylo nezaměnitelné a fanoušci ho vnímali v ideálním případě ještě více než samotnou značku vozu.

V šedesátých letech přišly značky jako Gulf s jeho modro-oranžovou kombinací nebo v americe modro-červené STP. Porsche a později Lancie se začaly objevovat v typickém modro-bílo-červeném hávu s logy Martini. Později přišli na řadu dodavatelé smrti v papírové ruličce – ať už šlo o nepřekonatelně elegantní barvy John Player Special nebo třeba všem známé červeno-bílé Marlboro. Stranou nemohla zůstat ani firma Rothmans a své k závodění řekli i HB a Camel.

V poslední době pak přišla éra energy drinků, v čele s Red Bullem, kterému se snaží sekundovat třeba Monster a jejich chráněnec Ken Block.

Z mnoha těchto barevných kombinací se už za tu dobu staly legendy a leckterý petrolhead je má přinejmenším na nějakém tom modýlku či je dokonce nosí na sobě. Ti opravdoví hardcore nadšenci si pak klasickými “válečnými barvami” dokonce polepují svá auta. A čas od času se nějaká automobilka rozhodne použít je pro limitovanou sérii toho či onoho sportovního stroje.

Otázkou však zůstává – které z válečných zbarvení je nejlepší? Nebo alespoň vaše nejoblíbenější? Preferujete olejářské barvy ze šedesátých let, alkoholy a cigára let sedmdesátých a osmdesátých, či modernu energy drinků? Nebo je pro vás nejlepší čistá kombinace tradičních národních barev?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Br
Breakthru
26. června 2017, 21:02
0

Jsem fanda starejch F1 do 1994....takže za mne JPS nebo bílo červený Marlboro....a ještě včelka žlutej Renault :)
A z rally nejspíš bílo modrý Opely Rothmans....

reagovat
PeterLuk
28. června 2017, 09:02
0

Teda, nikdy som nefajčil a cigarety moc nemusím, ale Marlboro mám od detstva spojené s F1 a závodmi a ten polep nemá chybu!

Souča
26. června 2017, 21:49
0

U mě vedou drsný barvy na drsnym autě!

reagovat
Arutoro .357
26. června 2017, 22:47
0

Pardón, takhle to bude lepší...

reagovat
Sa
Safa
26. června 2017, 22:51
0

V rally mě vždycky hodně bavily obrázky Estonce Karla Kruudy.
http://m.rally-mania.cz/fotogalerie/2011/921/921_barum_czech_rally_zlin_2011_d69e0def6e.jpg
http://st4.geg.cz/photo/441285_detail.jpg
Z poslední doby se mi moc líbily ty obrázky osmileté holčičky na autě Thierryho Neuvilla na letošním Ypres.
http://www.speedactiontv.be/Getimage.aspx?m=F&d=imgnews&n=BRC-17-YPRES-08.jpg
A ne, fakt nejsem infantilní... ;o)

reagovat
Kr
Krocan
27. června 2017, 00:19
0

Thierry---Méďa Péďa---Přijde chlap z práce a ve dveřích se srazí s tou svojí, která, kompletně sbalená, narychlo opouští byt. Chytne ji za rameno a vyplašeně se jí ptá: "Co blbneš buchtičko, proč chceš odejít?" "Dneska jsem se dozvěděla, že jsi pedofil, s takovým dobytkem já prostě žít nebudu!!!" "No buchtičko, to jsou docela hustý slova od někoho, komu je teprve osm!!!"...
A ty bojový barvy; JPS, a na boku nápis Johny Dumfries (outsiderům ze špičky jsem vždycky fandil). Martini je pro mne také estetické a mému oku navýsost lahodily Brabhamy v barvách Saudia, Parmalat a Olivetti.

Kr
Krocan
27. června 2017, 01:40
0

No jo, stárnu a blbnu. V barvách Saudia jezdil Williams.

Sa
Safa
27. června 2017, 07:54
0

Tak když znáš ty příběhy, jak Kruuda s Neuvillem k těm "bojovým" barvám přišli... V obou případech to je pro dobrou věc, a ano, svou roli v tom hrají děti. Zkus si o tom něco přečíst... ;o)

Kr
Krocan
27. června 2017, 16:49
0

Safa, Já nechtěl Tebe, ty závodníky, ani "tu věc" znevážit, jen jsem si vzpomněl na (dle mne) dobrý fór a tak jsem ho sem přilepil.
A k "té dobře věci"; zkusil jsem zagooglit a nic v češtině jsem nenašel. Anglicky, tak jak běžně zvládá mladší generace, neumím. Tak mi pls. dej link na něco o tom pomalování v češtině, nebo tedy i v té angličtině, anebo zkus napsat třeba dvě, tři věty o tom příběhu. Díkx.

Sa
Safa
27. června 2017, 23:00
0

Já to taky osobně nebral, na Autíčkáře se chodím bavit, ne urážet... ;o)
No a k otázce - Karl Kruuda svého času finančně podporoval jeden dětský domov v rodném Estonsku a vždy před sezonou dal ve výběru nového designu prostor dětem, které v tom domově přebývaly. Předložil jim nějaké varianty a ty pak hlasovaly o tu finální. A k letošním barvám Tierryho Neuvilla - ten spolu s Hyundai vypsal ohledně vizáže auta na letošním Ypres soutěž pro děti a na té fotce je finální výběr - nakreslila to osmiletá holčička Zoé - více zde: https://www.facebook.com/nicolas.gilsoul/posts/10154456589101607
Bohužel start v těchto barvách nakonec skončil takhle... :o(

Arutoro .357
26. června 2017, 23:12
4

Teď ale vážně. Alfa 155 TI, rudá v kombinaci s černými koly. Můj mládežnický vlhký sen...

reagovat
OndrasI
27. června 2017, 08:44
0

Nejhezčí jsou jednoznačně barvy Martini a Alitalie, mně se ale líbí Porsche "Sau" z roku 1971.

reagovat
Kr
Krocan
27. června 2017, 16:53
0

Alitalia, máš pravdu, to je nádherný zbarvení. Ta italská trikolóra je fešná na všem.

x_
x_pete
27. června 2017, 09:05
1
reagovat
Sa
Safa
27. června 2017, 23:01
0

Barvy Imprezy jsou každopádně kult...

reagovat
CZmisak
27. června 2017, 10:15
0

Castrol Supra, Penzoil GT-R a červená přemotorovaná Vitara pro závody do vrchu :)

Raspby
27. června 2017, 10:20
1

Myslíš Escudo, kde se na zadním křídle dal hrát pinčes? :-D https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/3c/d2/8a/3cd28a098b5695eb28194ac534349f2e.jpg

CZmisak
27. června 2017, 18:10
0

Jistě :D
A když byl člověk šikovnej, tak s tou Vitarou získal černo-zelenej HKS Drag R33 :D

Do Castrolu se dá dostat i MR2 - https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/84/40/d9/8440d9e9c2b3bec26c2b8b9b33069534.jpg

Goldies
27. června 2017, 18:44
0

aaaa ty splittery potrebuju!

ToMyx
29. června 2017, 12:15
0

OOOOh, ta Mr2ka je brutální a nádherná!

ro
rock
27. června 2017, 09:52
0

v prototypech
Rothmans Porsche 956/962
v cestovních autech... těch je; tak třeba Ludwigova Texaco Sierra a možná Ravagliovo Warsteiner BMW M3
v rally Martini Lancia 037 a tovární Audi quattro řekněme z r. 1982 (bílá s červeno-šedo-černými doplňky)
dálkové rally Pionner Peugeot 405
v F1 je spousta krásných aut, ale nejikoničtější byla je a bude rudá Ferrari.

reagovat
whitenight
27. června 2017, 13:56
0

Za mě rozhodně Martini, je taková elegantní a vypadá to dobře i na hadrech nebo helmách.

reagovat
vonkreuz
27. června 2017, 14:36
0

"vzpomeňte si třeba na typickou barvu Ferrari" Typická barva závodních Ferrari byla zpočátku primárně žlutá. Používali ale i červenou. Protože červená auta měla větší poměr vítězství než žlutá, začali závodní auta malovat na červeno. Vidím v tom trochu té pověrčivosti jako u "Quadro Foglio Verde".

reagovat
krab
27. června 2017, 23:10
0

Nejlepší válečný barvy měl přece Brouk Herbie :-D

reagovat
Kirukato
28. června 2017, 02:14
0

Miluji toto.

reagovat
PeterLuk
28. června 2017, 08:58
0

Gulf a Martini sú klasika, na týchto kombináciach si dali dizajnéri skutočne záležať a mnohé autá v nich vyzerajú podľa mňa dokonca lepšie, než v základnom laku (kupovať si novú Carreru, o farbe by som dlho nerozmýšlal). Z tých čo tu ešte neboli zmienené, osobne mám slabosť pre továrenské sfarbenie Peugeotu.Taktiež farby Alitalie sú parádne.

reagovat
reagovat
KristianSK
03. července 2017, 10:38
0

130 lr :)

Irwinek
03. července 2017, 12:56
0

A co třeba atypická " závodní " auta v barvách sponzorů :-D
auta vzniklá v jediném exempláři, nebo se sponzorem na jednu sezónu, nebo i jen na jeden jediný závod

reagovat
BigBang
07. září 2017, 18:01
0

Martini byl a je nejelegantnější, o tom není pochyb. V F1 mi už od dětství, kromě klasik Ferrari a West McLarenu utkvěly vozy BAR Lucky Strike. V plechovkách mi nejvíc utkvěl Vitaphone Racing.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Challenger SXT 3.6 V6 2016
Dodge Challenger SXT 3.6 V6

2016 rok výroby
309 koní výkon
3 600 ccm objem

Mazda 6 sport dynamic 2.2 mzr cd 120kw 2012
Mazda 6 sport dynamic 2.2 mzr cd 120kw

2012 rok výroby
163 koní výkon
2 200 ccm objem

Microcar M:GO  505ccm2  2011
Microcar M:GO 505ccm2

2011 rok výroby
5 koní výkon
505 ccm objem

Ligier Ostatní IXO 505ccm2 5 ps 2011
Ligier Ostatní IXO 505ccm2 5 ps

2011 rok výroby
5 koní výkon
505 ccm objem

Microcar M:GO lombardini 505 ccm2  2015
Microcar M:GO lombardini 505 ccm2

2015 rok výroby
4 koní výkon
505 ccm objem