načítám data...

Nissan se stahuje z Evropy. Nové "Zetko" už tu možná oficiálně nenabídne.

06. května 2020, 15:40 19 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Japonská automobilka se podle agentury Reuters v budoucnu neplánuje soustředit na evropský trh.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Druhá největší japonská automobilka prodává své vozy na starém kontinentu už přes třicet let. Prvním nabízeným autem tu byl Nissan Cherry, vyrobený ve spolupráci s Alfou Romeo. Ačkoli se tento nesmělý start příliš nevydařil, značka se časem etablovala a modely jako Almera, Primera, Micra nebo Patrol patřily k typickému koloritu silnic na přelomu tisíciletí. 

Poslední dobou tvoří většinu prodejů značky hlavně vozy SUV. V showroomech značky najdeme ale i sportovní 370Z, elektrický Leaf, dodávku NV, nebo třeba osvědčenou pracovní Navaru. Pestrá nabídka by se ale měla dle zprávy agentury Reuters v následujících letech v Evropě výrazně zúžit. Značka se bude soustředit hlavně na expanzi v USA a Číně, což jsou z hlediska kupní síly prý zajímavější trhy.

K prodeji tu pravděpodobně zůstane pouze dvojice modelů. Crossover Juke a menší SUV Quashquai. Vzhledem k tomu, že jde dlouhodobě o nejprodávanější Nissany na evropském trhu, dává tento krok ekonomický smysl. Některé další modely značky navíc zůstanou v Evropě přeznačené jako Renault. 

Hrozí ale reálné riziko, že tak na starý kontinent už nepodívá chystaný nástupce sportovního 370Z. Jeho představení bylo plánované na tokijský autosalon letos na podzim, ale kvůli epidemii koronaviru bude pravděpodobně odloženo. Prodej sportovního auta se silným šestiválcem a twin-turbem v Evropě by negativně ovlivnil flotilové emise značky a kupní síla zde v souvislosti s nastupující hospodářskou krizí pravděpodobně nebude taková, aby se oficiální prodej zde vyplatil. Zájemci o 400Z, jak se pravděpodobně bude novinka jmenovat, se tak budou muset spolehnout na šedý dovoz.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Kuře
06. května 2020, 16:20
-3

Zkurvená EU...:/

reagovat
Jakub Pospíšil
06. května 2020, 19:26
0

EU zrovna v tomhle uplně prsty nemá.

Fa
Fandatik
06. května 2020, 20:33
0

Z vyjádření v článku "by negativně ovlivnil flotilové emise" bych to na prsty Bruselu viděl.

Pochtli
06. května 2020, 21:09
0

Jj, honba za minimem CO2 a s tím navázané drakonické pokuty hodně zamíchají nabídkou aut v EU..

Jakub Pospíšil
06. května 2020, 21:31
2

Ale za to, že prodeje Nissanu konstatně klesají a jakýkoli normální Nissan je mnohem lepší auto, když se pořídí jako Renault může spíš koncernová politika.

Fa
Fandatik
07. května 2020, 01:35
0

Nevšiml jsem si Zka s kundou na kapotě, uvnitř občas.

ro
rock
07. května 2020, 09:22
2

Ale houby EU, to je jejich dlouhodobá politika a neschopnost. Neschopnost - když už měli něco zajímavýho, nedokázali to v Evropě prodat. Politika - Nissan byl úplně první větší automobilka, která kdysi vyhlásila, že omezí "klasická" auta a bude se soustředit na SUV, protože v nich je budoucnost.

Přinejmenším částečně jim to funguje. Quashquai je dlouhodobě nejprodávanější nebo jedno z nejprodávanějších SUV v Evropě, Juke byl jednu dobu synonymem pro městský maželkovský crossover.

Jakub Pospíšil
07. května 2020, 10:25
0

Zetko je okrajová věc balancující celosvětově na hraně ztrátovosti, jako ostatně drtivá většina sporťáků. Na něm úspěch automobilky stavět nelze. Je potřeba mít kvalitní spotřební auta se slušnou marží a pak vybyde i na blbinky typu zetka.

Pochtli
07. května 2020, 13:47
0

Mojí poznámku jsem myslet spíš všeobecně - bez toho by nemizely některé modely, motorizace a necpal by se do aut mnohdy nesmyslný hybrid (viz třeba suzuki, kde to má údajně ušetřit "až" půl litru na 100), hlavně že to sníží nesmyslný flotilový CO2.

S nissanem je ještě jeden problém - takový divný design současné produkce.

lu
lumix
06. května 2020, 17:25
0

€U ????, měl jsem Almeru N15 a Primeru P11. Almeru doteď vídám jezdit a majiteli stále slouží.

reagovat
Marek Brunner
06. května 2020, 19:07
5

Není to žádná škoda. Nissan je stejně aktuálně jen rebadged Renault v horším provedení a s vyšší cenovkou, v Česku konkrétně ho posledních x let držely nad vodou jen reexporty a zajímavě naceněné verze na Qashqai a Juke. Na operák žádný z vozů reálně nedával smysl, v lepších výbavách byl příliš drahý a zdražení (díky emisním flotilám) po novém roce tomu vůbec nepomohlo. V Americe na tom není Nissan o nic líp, veškerá nabídka prodejně úspěšných modelů (sedany a Rogue) je prostě neuvěřitelně zastaralá oproti konkurenci a získá si tak srdce pouze nižší kreditní skupiny díky nízkým APR a velkým slevám.

Sorry jako, žádná škoda. Showroom traffic nejmenovaného skoropražského dealera týdně dosahuje čísel, které lze spočítat na prstech jedné ruky.

reagovat
lu
lumix
06. května 2020, 19:21
0

To máš pravdu, úpadek Nissanu v Evropě začal s poslední (příšernou) generaci Primery a uvedenou Tiidou. Spíš je to u mě postesknutí, jako třeba nad Lancii, nebo Saabem.

beastar
07. května 2020, 10:17
2

Oba máte pravdu. Nissan je jen stín toho Nissanu před 25 lety. Neúspěchy v současnosti opravdu na restrikce EU házet nelze. Jsou na dně jako před pár lety Opel. Jenže ty se perfektně odrazili a dnes jim v nabídce funguje i takový hnůj jako Opel Mokka:)

krab
07. května 2020, 10:32
-2

Bohužel ... jako smutná realita je, že opravdu parádně jezdící Nissan má v současnosti akorát Tomyx a ten je sériově vyrábět nezačne :-D
Primera P11 GT "by Tomyx design" , třeba by to fungovalo jako Singer 911 ... "just an idea" :-D

beastar
07. května 2020, 10:49
0

To zní zajímavě. No raději úplnej rebrand. Tomyx Primera GT-R. A Tomyx Primera KitCar.

Mi
Michal Lenc
07. května 2020, 13:17
1

Tak ono docela dává smysl, že Juke a Kvaškaj (sorry byl jsem línej rolovat nahoru, abych to správně opsal) jsou nejprodávanější, když tu pořádně nic jiného neprodávají.

reagovat
ho
horakstan
08. května 2020, 08:36
-5

Auta, určená pro EU nemají ani nesmějí mít vlastnosti, které lidé ve světě u moderních aut očekávají a potřebují. Nedivím se výrobcům, kteří jsou schopní vyrábět pořádná auta, že se o trh v EU přestávají zajímat. Naopak, divím se každému, kdo nakoupí nové auto zmrzačené nařízeními předepsanými od EU. Škoda peněz.

reagovat
Mrkef
08. května 2020, 08:58
4

Jaké to jsou konkrétně vlastnosti, které EU zakazuje a jinde ve světě se bez nich neobejdou?

Trinom
13. května 2020, 16:41
-3

Výkon a zábavnost. Vše jde na oltář nízkých flotilových emisí, jejichž limity jsou pro EU mnohem níž, než třeba v USA.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem