logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Recenze & testy

Kia Sportage Exclusive 1.6 T-GDI: Benchmark rodinného vozu?

Sháníte rodinné auto, které vám usnadní každodenní rutinu a zároveň nemáte neomezený rozpočet. Dost možná sháníte právě Kiu Sportage

Ideální rodinné auto se v průběhu času mění a vyvíjí. To je vcelku logický fakt, který jsme si tu popsali již nesčetněkrát, a nemá příliš smysl to opakovat. Smiřme se shrnutím, že v tuto chvíli je pro většinu lidí takovým tím rodinným ideálem SUV, či nějaký ten crossover. Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat. Z mého pohledu se tomu vlastně ani nedivím, esúvéčka už dávno nejsou neforemné krabice, které jsou obří zvenku a mrňavé uvnitř. Naopak, právě v této kategorii poslední dobou probíhají ta největší kouzla s vnitřní variabilitou, a když na to přijde, ve výsledku jste schopni nacpat rodinu i do malého crossoveru a půjde to. Například posuvné sedačky budete u srovnatelných kombíků hledat složitě. Jejich obliba tak stále roste a tak trochu si říkám, co asi tak je může v budoucnu vystřídat. Nicméně to je zase jiné téma. Dnes tu máme na práci něco jiného.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Stejně jako se mění typ karoserie, vyvíjí se i samotná cena ideálního rodinného vozu. Byly časy, kdy vám na pořízení naprosto dostačující rodinného povozu stačilo nějakých 400 tisíc korun a mohli jste si vybírat. Pak to bylo okolo půl milionu. A dnes už mluvíme o částce atakující 750 tisíc. To už není zrovna nejméně, byť samozřejmě kupní síla je dnes jinde, než dřív a to i navzdory aktuálně neutěšené ekonomické situaci. Jasně, pořád se dá koupit rozumné auto i levněji, avšak okolo toho třičtvrtě milionu jsou patrně nejširší možnosti výběru. A přesně takového auto tu dnes máme k testu. Oblíbené a prodejně úspěšné SUV, které pořídíte do 750 tisíc. Je jím Kia Sportage. Pojďme se podívat, co za danou cenu umí nabídnout.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Zcela upřímně, Sportage jsme v testech měli již hodněkrát. Hybrid, diesel, benzín, no prostě asi všechno, co je dostupné. Asi bych se neobtěžoval dalším testem na toto téma, neb si přiznejme, že nic moc objevného asi nevymyslím. Přesto je tu však jedna odlišnost, která mě zaujala natolik, že jsem tohle auto rád otestoval. Jak jistě dobře víte, drtivá většina aut, která jsou v novinářských flotilách prakticky všech značek, jsou obvykle našlapaná výbavou po střechu. Je to logické, jedině v takovém autě lze vyzkoušet všechny moderní systémy a funkčnost všech dostupných vychytávek. Reální zákazníci však obvykle kupují modely z toho opačného spektra, je tu mnohem větší tlak na cenu. Proto mě zaujalo, když nám Kia nabídla k testu Sportage, prakticky v základní výbavě, se základním motorem a manuální převodovkou. To se příliš často nestává a tak jsem neváhal. Neznám sice přesná prodejní čísla jednotlivých motorizací a výbav, ale něco mi říká, že právě tato specifikace bude jednou z nejžádanějších na našem trhu. Na co se tedy mohou potenciální zákazníci těšit?

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Design Kie Sportage páté generace je velmi diskutovaným tématem. Je natolik kontroverzní a jiný, než cokoli jiného, že prostě vyvolává debatu. Já sám na to nemám vyhraněný názor. Někdy se mi celkem zamlouvá, jindy zase přemýšlím, co tím chtěl básník říci. Velmi také záleží na zvolené barevné kombinaci. Tahle mi modrá mi moc nesedla a to obvykle modrou mám rád. Za celý týden jsem se asi ani jednou na to auto nepodíval a neřekl si: „Jo, to se mi fakt líbí.“ Víc než jinde zde záleží na osobním vkusu a pochopení jednotlivých designových hrátek. A na to už si každý musí udělat názor sám.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Uvnitř je to však o mnoho lepší. Už jsem to říkal dříve, ale interiér Sportage je velmi povedený. Dvojice displejů před řidičem dokonce evokuje vozy Mercedesu. Zpracování vnitřku je velmi dobré a to se bavíme v podstatě o základní výbavě (druhá nejnižší Exclusive). Nechybí v ní nic podstatného, co by vám komplikovalo život. Automatická klima, vyhřívaný volant i sedačky a tak dále. Všechno tu je. Ano, poznáte místa, kde se šetřilo. Například možnosti zobrazení přístrojového štítu jsou velmi limitované. Chybí tu automatické dojezdy zadních oken či jejich zatmavení, ale jak říkám, s tím se jistě dá žít. Na interiéru si Korejci dali opravdu záležet a rozhodně stojí za pochvalu. Vnitřní prostornost je též bez připomínek. Dva dospělí se dvěma dětmi se vejdou naprosto pohodově, kufr pojme věci i na delší dovolenou, to je prostě standard, který potěší.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Pod kapotou pracoval vstupní zážehový čtyřválec o objemu 1.6 litru, samozřejmě s přeplňováním. Výkon 150 koní zajistí, že se nezadýchá ani při plném obsazení funguje vlastně naprosto dostatečně. Nečekejte od něj nějakou show, ale to není jeho účel, přeci jen plní roli základní motorizace. Ve svém projevu je poněkud mdlý a jistě poznáte, že to není úplně nejnovější jednotka, ale žít se s tím dá naprosto v pohodě. Rozhodně potěší vysoká míra kultivovanosti, která se tak nějak hodí k celému zaměření auta. Méně už spotřeba, která se mi po týdnu ježdění ustálila na 7,5 litrech, a to jsem jezdil velmi klidně. Tady to někteří konkurenti umí podstatě lépe. Zvážil bych také příplatek za automatickou převodovkou, manuál mě příliš nepřesvědčil. Jeho chod je extrémně lehký, stejně jako pedál spojky. Lidé si často kupují manuál kvůli takovému pocitovému spojení s vozem (ano, kupodivu to platí i pro tuto kategorii), ale zde jsem měl pocit spíše opačný. A vyloženě mě otravovalo nehezké kvílení zpátečky, které jsem už dlouho v moderních autech neslyšel. S automatem navíc dostanete i mild hybridní výpomoc, která se rozhodně hodí, protože pomáhá vyhladit mrtvé zóny, kde se foukaný čtyřválec teprve probouzí k životu. Pokud však trváte na podmínce manuálu a zcela žádné elektrifikace, máte tu možnost. Žít se s tím rozhodně dá.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Jízda ve Sportage je pak zcela dle očekávání. Nižší výbava pak těží z přítomnosti velmi rozumných pneumatik, které se aktivně podílejí na vysoké míře komfortu. Ten je opravdu ukázkový. Na nerovnostech nic nemlátí a celá posádka si užívá klidu a pohody na palubě. Akustický komfort by mohl být trochu lepší, především od podvozku se při vyšších rychlostech ozývá slyšitelný hluk, ale nic hrozného to není a vlastně je to zcela odpovídající dané ceně a kategorii. Sportovní výkony od Sportage nečekejte, velmi přeposilované řízení řidiče spíše izoluje od silnice, než aby zprostředkovalo kdovíjaké zážitky, nicméně hádám, že pro cílovou skupinu je to spíše plus, než zápor. Klídek a pohoda je oč tu běží a co tato středně velká Kia opravdu umí.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Verdikt

750 tisíc je v kontextu doby vlastně velmi slušná cena. Za tyhle prachy dostanete od Korejců dobře postavené auto, s příkladnou vnitřní prostorností a kompletní výbavou, ve které z funkčního hlediska nic podstatného nechybí. Jasně najdou se detaily, které by zasloužily dotáhnout, ale nic závažného to není. V této je třídě je veliká konkurence, avšak Kia je na ní dobře připravená. To ostatně potvrzují i prodeje, ve kterých se Sportage stabilně drží mezi nejlepší desítkou na našem trhu. Pro zákazníky je hlavní zprávou fakt, že za své peníze dostanou dobrý produkt, se kterým jistě budou spokojeni.

Technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec 1 598 ccm
Výkon: 110 kW (150 koní) / 5 500 ot. za min
Točivý moment: 250 Nm / 1 500 – 4 000 otáček
Převodovka: šestistupňová manuální
Maximální rychlost: 189 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 10,3 s 
Provozní hmotnost: 1451 – 1595 kg 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 6,6 l/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba v testu: 7,9 l/100 km kombinovaná
Cena: 719 980 Kč (Exclusive)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

Frodo
14. 9. 2023, 06:51 1 reagovat

Kupoval jsem rodinné auto v době, kdy se dalo koupit za 500tis. To jsou zhruba dva roky zpět. Od té doby nám tu vylítla inflace, hypotéky, energie, takže nám reálná kupní síla klesla. Autor píše, že dnes rodinné auto za 750tis. je vlastně ok. Poskočení za dva roky o 50% je ok? Asi si ve firmě sedneme a vyplatíme si prémie, ať naplníme autorovy ekonomické úvahy :D

beastar
14. 9. 2023, 12:35 4

Možná s tím jde do jisté míry souhlasit. Ovšem je důležité zmínit co si koupil. Já už to tady popisoval x krát. Ono teoreticky v roce 99 taky byla auta vlastně levnější že;) Pak si ale pamatuju když táta asi v roce 94 kupoval E36 manuál, dvoulitr benzín, bez klimatizace a to auto stálo 1,2 mio. Plat dobrý tehdy 10000 třeba v ČR... Auta jsou dnes dražší než v dobách rozkvětu 2005 až 2019. Nejsou ale rozhodně drahá. A to nemluvím o tom jak moc se zlepšují finanční služby kolem aut. Bez akontace a navýšení... Před dvaceti lety pouhý sen. Operativní leasing pro to. Nemožné. Vidím spoustu problémů velké a velmi neoprávněné zdražení v rámci EV a velkých suv. Každopádně postovat pod každý článek že si dal před pár lety za obecně nějaký auto méně. To nemá smysl. Jinými slovy good for you. A jako já v práci teda rozhodně míň nemám než sem na měl shodou náhod jedu tři roky a kousek. Peněz mám víc třeba o 25% a prémie byla. Možná si za ty prachy koupím trochu míň to teda spíš určitě ale ... Stejně tak můžu napsat to auta nejsou drahá třeba jen málo vyděláváš. To jako bez urážky tvé poměry neznám..

Jen mám pocit občas že lidi si v té chvilce růstu a blahobytu moc zvykaly. Jakože nové auto střední třídy pro každého není problém, dotace na každou kravinu není problém... A tak dále. Ono i těm automobilkám se zvyšuje ta cena energie, mimo jiné cena práce, prostory, zprostředkovaně marketing. A část toho samozřejmě musí zaplatit zákazník. Nevyrábí se tolik na sklad. Jestli si myslíš že současná situace automobilky baví a všichni jásají si na velkém omylu. I když některých se to týká méně než jiných. KIA je spíš v pohodě..

Frodo
15. 9. 2023, 06:58 0

Psát sem, že auta jsou drahá by mě původně nenapadlo. Psal jsem to jako reakce na autora, který začal s pro mě divnými ekonomickými úvahami. Nemám rád, když někdo bagatelizuje současný stav věcí. Jak se věci v automotivu mají vím celkem slušně, část našeho bussinesu máme v této oblasti ekonomiky. Navíc statistická data hovoří jasně a i když já osobně to nepociťuji, lidé reálně chudnou. A je to jen začátek, všechny ukazatele co máme ukazují na zhoršování situace.

Junior
16. 9. 2023, 13:33 2

Nemyslím si, že auta zdražovala za dva roky o 50%. Ani ceníkově, natož reálně... Rodinné auto je i Fabie. Todle je pro drtivou většinu populace, natož soukromých kupujících, úplně vlhkej sen. Plácnout na to čtyři kroužky do masky a automat, stálo by to jednou tolik.
Na současným stavu věcí není moc co bagatelizovat. Když se podíváme do historie, zjistíme, že poslední 2-3 roky, se to začalo relativně srát, zejména v porovnání s předchozími abnormálně úrodnými lety.
Můj děda si v roce 95 koupil Felicii. Novou. A na místní vesnici to bylo jako WOW. Fotr bral na vesnickým agropodniku pět tisíc.
Fast forward 30 let, podívám se na parkoviště tý naší montovny a vopravdu nevim, co bych měl jako bagatelizovat. Máme se všichni jako prasata v žitě...

martin_100
19. 9. 2023, 00:00 2

Máme se ZATIM dost dobře. Nicméně jestli, že bych si 3-5 let zpátky dokázal představit, že by nákup novýho obyčejnýho auta byl reálnej tak teď ani omylem. Pokud vezmu zdražení aut v procentech tak rozhodně neodpovídá procentům o který se zvedly plat. Ne ty průměrný ale ty reálný. A to dotoho nemotam radši o kolik víc teď stojí běžný vyžití takže ten nákup nový káry je úplně z říše snů. Smutný, žeod myslitelny reality se dostaneme za tak krátkou dobu do kategorie absolutně nereálný.

Frodo
19. 9. 2023, 07:23 0

To jsem se snažil napsat. A ty jsi to možná napsal lépe než já. Děkuji.
Vůbec nechápu, že to někteří lidé nejsou schopní vidět. Představa že si žijeme jako prasata v žitě je krásná, ale nepřesná. A končící.

Junior
19. 9. 2023, 19:08 5

A s jakou časovou řadou to porovnáváte?
A co v těch autech chcete mít?
https://dfens-cz.com/fabia-v-zrcadle-kchatovani-kchostu/
Odvolám se na tenhle článek.
Auta byly před pár lety absurdně levný.
Když jsem byl malej, kupoval se novej Superb. Jeden z prvních kusů co sjel z linky. 1.9TDI 96kw. Manuál, kůže, automat klima, jinak socka. A to auto stálo 1,1 milionu s daní (!). A to byla sláva v chalupě.
Před zhruba třemi lety se za ty samý nominální peníz kupovalo 2.0TSI 206kw "sedan full kromě tažnýho".
To auto bylo nejen v reálných penězích směšně levný, ale navíc úplně na jiný úrovni co do technologií... Teď stojí co, 1,5? To je pořád relativně strašně levný.

Když se podíváte, co si lidi kupovali jako "hlavní rodiný auta" v devadesátých a nultých letech, tak dneska se takový socky už ani neprodávají a alternativou je možná tak CityGo v nejnižší výbavě. Opět, v reálných penězích bude relativně levněšjí než ta Felda mých předků.

Ano, v roce 2015 šla koupit třísetkoňová Cupra za 500 bez daně. Něco takovýho nešlo relativně k platům nikdy předtím a teď to už taky nejde. Hrůza a děs. Dělník ve šroubárně si nemůže usplácet auto s dynamikou supersportů devadesátých let.

A jinak o tom, jak je všem špatně -> Dělám dennodenně s lidma. Zákazníci, dodavatelé, zaměstnanci. Zaměstnáváme lidi. Zaměstnáváme jich docela hodně. Motivujeme je penězi. Ať už k nástupu nebo k pracovním výkonům.
Když jsme část (zhruba 10 lidí) chtěli převést z časové na úkolovou mzdu (při plnění normy cca 25% navíc do platu), šel do toho jeden. A ten těch 25% navíc už pár let bere. Zbytek se odmítá honit, do ksichtu ti to řeknou.
Lidi dělají ve vedlejší fabrice a berou o 30% míň než se bere u nás. Protože tam se dělá jenom ranní, u nás se chodí i odpolední. A to teda ne.
Šéf nákupu obrovské firmy mi třískne telefonem, protože "to dělá 20 let takhle a o jiné nabídky nemá zájem".

S kecama o tom, jaká je bída, mi můžou všichni leda tak políbit prdel. 9/10 občanů jsou líná pakáž, která by ve středověku chcípla s tímhle přístupem hlady. Není mi jich líto, nemám k tomu důvod. Šlapou si po štěstí sami. Od skladníka až po C-1 suite.
Ten desátej je ten, kterej odjíždí na montáž už v půl pátý ráno, aby to všechno stihnul, a nemá u toho jedinou poznámku o zákoníku práce.
Ten to na svý vejplatě pozná a nemusí vyplakávat na internetu :)

Junior
19. 9. 2023, 19:18 7

Jo a mimochodem, cítím nějaký jízlivý komentář o ředitelském synkovi co nechápe realitu běžných lidí. Tak radši rovnou ->

Dneska jsem vstával v 5, abych už v 7 ráno byl o 150 kilometrů dál a sháněl práci. Doba je zlá ;)
V 11 dopoledne úřad. Troška buzerace a samozřejmě menší pokuta nám udělela byla.
Ve 3 jsem přijel na firmu a do 5 dělal mejly a telefonoval na všechny strany.
Teď jsem přišel ze skladu, dodělával jsem resty po lidech, jeden skladník mi utekl do státního, dali mu víc peněz a víc dovolený. Novej bude od října.
Zítra vyrážím v 5:30 v L4H3, mmjn. i s tím co jsem si teď sám naložil, protože šofér daného okruhu se rozhodl mít OČR a naše klienty tyto socialistické manýry opravdu nezajímají. Když je nasereš, půjdou jinam. A tobě zůstanou na krku lidi, kteří pro ně měli dělat.
Tak ve 12 budu zpátky, bílá košile zastrčená do kalhot, ve 2 odpoledne už jsem zase ředitel. Pak nějaký blbnutí kolem produktu, máme nějaký novinky, fotograf konečně poslal fotky...
Na čtvrtek tam mám na osmou ráno jednání, ale 300 kilometrů daleko. Hotel platí jenom státní zaměstnanci, takže ranní přesun vidím tak za patnáct na sto :-)

Za 8h denně / 5 dní v týdnu ještě nikdo nezbohatnul a novou káru nepořídil ;)

Štěpán
19. 9. 2023, 21:14 0

“ Za 8h denně / 5 dní v týdnu ještě nikdo nezbohatnul a novou káru nepořídil ;)”
To je nadherne shrnuto, diky za to.
Tak to je a je to v poradku, kazdy si muze vybrat jake ma priority.

martin_100
19. 9. 2023, 21:28 0

Tou ppslední větou jsi to krásně shrnul. Prostě makejte za almužnu dokud nepadnete na držku ať se má majitel dobře. Njn pak se nediv, že obyčejným lidem přijdou auta drahý. A oni skutečně jsou. A to hlavně kvůli tomu jak jsou zbytečně přepíčený. Jezdim fabií junior. Kdyby takový jednoduchý přesto kvalitně postavený auto někdo vyráběl tak ho koupim.
Ale dneska jsou i "levný" auta nacpaný kokotinama, který nechci ale za ro je všude vidět jak se šetří na materiálech i sestavení.

Junior
20. 9. 2023, 05:55 3

Stepan: Ano, muze. Problem lidi je, ze by chteli oboje. Kdysi mi nekdo rikal krasny prirovnani.
Kdyz zacinas, nebo to nejde, tak ses tam sam.
Jakmile to zacne jit, najednou tam chteji bejt vsichni s tebou :)

Junior
20. 9. 2023, 23:50 4

Martin: Být "majitel" se dá zařídit asi za 30k, tím že si pořídíš ready made s.r.o. A pak je to úplně na tobě :-). Bejt špeditér je výrazně jednodušší než bejt generální ředitel ČEZu... Bejt úspěšnej špeditér, no to už je jiný kafe.
Nerozumím, jak si dokázal z mého komentáře vyvodit nabádání k makání za almužnu, aby se měl majitel dobře. Každej by měl makat především sám pro sebe a pokud toho není schopen samostatně, jako OSVČ či společník s.r.o., nezbývá mu nic jiného než makat pro jiného. To ovšem nutně neznamená "na jiného".
Na současném trhu práce tahají zaměstnanci za výrazně delší konec provazu a pokud někdo není spokojen, nic mu nebrání se sebrat a táhnout.
Pouze konstatuji, že pokud má někdo vizi zaměstnání / podnikání, kde bude osm hodin denně pět dní v tejdnu lempolovat a zároveň si bude pohodlně kupovat nový auta, nemůžu sloužit. Takových je pár vyvolených, já mezi ně nepatřím :-)

Mimochodem. Jak jsem tu nedávno psal, že jsme sponzorovali nějakýho zkurvysyna. Tak úplně konkrétně to znamenalo, že nám nezaplatili x-týdenní práci zhruba pěti lidí + samozřejmě ten materiál, který jsme museli koupit. Ale pro vejplatu si přišli všichni, v hutích se taky netvářili, že nám tu fakturu odpustí, stroje se opotřebovávaly úplně stejně a dokonce i ten hajzl dopravce, kterej jim to vezl, mi tvrdí že to zaplatit chce. Tolik k "makání na majitele", najednou se nikdo k ničemu nehlásil. Minulej tejden mi šofér zbořil auto, škoda ve statisících, spoluúčast jako kráva, auto odstavený na X týdnů, ale on si dovolenou brát nechce... Nevím jak bude makat na majitele...

Nic, jdu spát. Ráno brzo vstávám :-)

beastar
21. 9. 2023, 12:39 2

Já sem byl roky majitel a poté spolumajitel. A co se týká zaměstnanců a přístupu některých k práci. Musím jedině potvrdit co už píše Junior. A jestli si pořád někteří myslí že to je jako v ČR nějak horší... Víte ono třeba ve Švýcarsku se dělá na hodiny v klasickém provozu méně. Když se ale těch osm hodin maká tak se opravdu maká. Nejvíce keců o majitelích a makání za almužnu mají povětšinou ti, co nejdál byly u nich v okresním městě. A s podnikáním se dostávají do kontaktu jen tak, že je nějaký dobrák zaměstná. A jakože nic osobního jestli ale někdo dlouhodobě maká za almužnu zejména v Čechách v podstatě se zaměstnaností na téměř maximu. Tak buď neumí, nechce, nebo je pohodlný a je s tím ok. Protože kromě pozic které stejně dělají už teď často východní imigranti. Myšleno UA, RO, MD apod. Je vše placeno tak že na nové auto se vydělat dá. Pokud teda nemám hypotéku, nelítám si po dovolených atd. Slušná mzda totiž neznamená že se mám jako můj šéf nebo líp. Je to o prioritách dotyčného. A když jezdím do našich fabrik a tam venku stojí auta běžných zaměstnanců nebo nižšího office.. Jsou tam vesměs pěkná auta, nepíšu nutně nová. Často právě taková ta SUV jako z testu. Teď před dvěma dny jsem mluvil s člověkem z dílen... Nový Kodiaq. Sice ne v plný v RS ale pěkný nový auto. A ti lidi tam berou úplně normální průměrný peníze. Pokud je někdo lempl a neumí víc než doplňovat zboží v Tescu. Pak si nemůže myslet na nový auta a domy. Část Čechů prostě mentálně uvízla v dobách socialismu proto tak důsledně pořád volíte lidi jako Babiš. A ukazuje se že i rádoby středo pravicová vláda opět dělá socialistické a podivné kroky. Pak zase budou všichni brečet jak je zle.

Já osobně si víc vážím lidí kteří podnikají nebo to alespoň zkoušeli. Třebaže neúspěšně. Než takových těch doživotních odborářů a netáhel nadavajicich na svět. A co by jako chtěl takový člověk? Sedět chlastat pivo a brát dotaci na život? Práce je součást života a společnosti.

Mimochodem vstával sem v 5:10 doma budu nejspíš tak v sedm večer. A zítra znovu. A to makám taky na šéfa, šéfy i když sem jeden z nich a teoreticky jiní teda dělají na mě. Zajímavý že na stát pro všechny některým dělat nevadilo. Asi protože se měly všichni až na pár zase šéfů stejně špatně. Jo a mám dvě nový auta jak já to asi dělám... K tomu další dvě ojetý auta. I ten Krab s pěti možná více pěknými auty je asi jen zaměstnanec.

A nebavíme se tady pod článkem o novým Mercedesu za tři miliony korun že.

Sato
21. 9. 2023, 13:28 0

Východní imigranti (myšleno SK) sa majú v ČR tiež fajn.

Ale inak súhlasím, že nové autá obsahujú kopec zbytočností, ktoré to predražujú...

martin_100
21. 9. 2023, 22:23 0

Tady je prostě problém, že za normalní hodiny normální peníze nejsou. Jestli si máme porovnávat kašpárký podle budíku tak vstávam ve 4:15 a do barálu zpátky vcházim v 19:10. (A to i o víkendech celkem pravidelně) Nicméně dneska bych nový auto neufinancoval. Před 4-5 lety asi ještě tak nějak jo. V okruhu rodiny a přátel mají fungl novou káru jen asi 3 lidi.
Když se podívam na parkoviště v práci tak tam najdu jednu novou dachnu, jednoho sopla a jinak jsou to káry mezi 10 (pár kusů) po 30 lety stáří.
Průser vidim v tom, že ceny všeho absolutně neodpovídají výdělkům. Já jako obyčejnej dělník jezdim nakupovat do říše a to fakt nebydlim u hranic protože je tam levněji. A kdyžse bavim s lidma co znam v německu tak se diví jak tady s poměreme platů k cenám dokážeme přežít.

Ale to už jsme od aut hodně daleko.

beastar
21. 9. 2023, 23:09 0

martin _100: Asi takhle. Nikdo určitě netvrdí že je vše ideální. Mimochodem to ani v tom Německu. Oni zase platí jiný věci vyšší už několik let. Jenže z ČR na to není vidět. Ono dělat v Německu za těch dělnických 2,2 opravdu není žádná výhra. A odborné pozice jsou placené dobře v obou státech. Ve Švýcarsku ten dělník má nejspíš čtyřnásobek tvého platu. Jestli chceš ovšem pochopit jak to myslím. Přijeď se podívat ideálně pobýt déle než týden dovolené.

Tím netvrdím že třeba teď problém cen potravin nebo PHM v ČR neexistuje. Opravdu se to trochu veze. Ta inflace je také dechberoucí. To samozřejmě lidí s nižším příjmem cítí více. Já osobně tohle porovnání jakože je tam líp protože... Nemám moc rád. Vždycky všude záleží na regionu, práci, vzdělání, dostupnosti pracovních míst, infrastruktuře. A tak. Ono je taky aspekty v Čechách to, že vy pořád žijete v iluzi vlastního bydlení pro všechny. Spousta lidí právě z nižšího platu financuje obrovské hypotéky na dům. Případně luxusní (rozuměj nad svoje poměry) byt. Pak na to auto novější či nové nezbývá. To jsou ty priority. V Německu už to takhle přes dvacet let není. O nějaké kultuře toho jak si Čech půjčuje na Maledivy homecredit a podobný to raději pomlčim. Hlavně nevypadat jako socka že jo. On totiž ten chirurg v Dortmundu klidně bude jezdit novým Golfem. I když bere hromadu peněz. Zatímco Český pantáta by měl nejraději A6 full za 8 do oběda. Max do Pátku... Jiná kultura jiné uvažování. Pak to kolik stojí jogurt fakt nehraje prim. Ono se to srovná. My jsme na to už starý ale dnešní mladý co teď jsou do první práce už to zase budou mít jinak.

Podívej se kolik si měl v roce 2005 a kolik máš teď. Pak si spočítej kolik čeho koupíš. Ono nebude zase tak zle. A jenom na konec ono to nový auto nebylo pro každého ani za toho socialismu. Natož dneska.

Mechanik
22. 9. 2023, 08:08 1

beastar : problém vlastního bydlení je ale u nás jinej než v říši, když v ČR nedokážeš mít vlastní bydlení do důchodového věku, je z tebe bezdomovec. Důchod dneska bude 20t, nájem i s energiema 15t. A za 5t asi fakt nepřežiješ. V říši mají úplně jiné podmínky na důchod, nepotřebují vlastní bydlení, protože mají na to platit nájem.
A dnešní mladý jsou úplně mimoni, příjde s maturou ucházet se o zaměstnání, ale vlastně nic neumí a nemá problém si říct o 40t čistého, měsíc dovolený, nějakej HO, plovoucí pracovní dobu a taky nějaký ty benefity, že. Když už nastoupí, ve zkužebce klidně 14 dní marodí, pak chodí jak do kostela a co jako že jsem nepřišel, vo co jde, že. Marný

Junior
22. 9. 2023, 12:36 0

Dostanes davky, bud dobrej

beastar
22. 9. 2023, 14:27 0

Mechanik: Promiň ale z toho co si napsal je vidět že ty podmínky v Německu neznáš. A když tak jen z vyprávění pozitivně naladěných přátel. Důchod v Německu je skutečně vše jen ne výborný na placení nájmu. Přesto většina Němců na důchod cestuje a většina má i na nájem. I když spoustu lidí se častěji stěhuje na důchod do méně lukrativních části země. A nebo klidně i mimo Německo. Oblíbená je třeba i taková Namibie. I když ne masově. Důchodový systém je kompletně jiný a stát do něj přispívá opravdu trochu jinak. Nebudu to tady plevelit nepatří to sem. Každopádně to srovnání je špatně. Jediný co ti můžu potvrdit že stálost a kultura nájemního bydlení v Německu ale i třeba Švýcarsku je na vyšší úrovni. Systém se to léta učí aby to takto fungovalo. Lepší smlouvy, trvalejší vztahy, velká družstva spravující nemovitosti pro tržní nájemníky a tak podobně. Mimochodem energie v Německu jdou drahé už roky i vzhledem k platům. Z běžného důchodu by člověk skončil v městské gasoniere a bral příspěvky 300e aby měl vůbec ne jídlo... Stejně jako u nás.

martin_100
22. 9. 2023, 15:36 0

Hypošku nemam. Kupoval jsem barák za svoje. To bych s hypoškou neměl ani na to starý auto. Ale s tim rokem 05 jsi mě dostal. Našel jsem si pásky z tý doby. Jo polepšil jsem si cca o 10 litrů čistýho. Takže jo mam se o trochu líp. Tehdy jsem tejden před vejplatou žral suchý rohlíky aměl holou řiť. Teď postupně rekonstruuju barák, živim rodinu a občas u něco našetřim.
Nicméně mamstejněpocit, že ceny poskočily o ost vejš než ty platy.

beastar
22. 9. 2023, 17:02 2

martin_100: Jasný ceny jsou teď v mnoha komoditách opravdu velmi dynamické. A určitě často uměle vyhnané do stropu. V tom rozhodně nejsme ve sporu. Barák za vlastní ti přeju. To je samozřejmě taky úspěch. Takže vidíš když si to srovnáváme takhle s nějakými léty zpět taková tragédie to není. Jen prostě máš dům, nějaký peníze našetříš. Tak prostě na novou Octavii není ok máš prostě jiný priority a to je v pořádku. Hypoteticky by si třeba novou Dácii dokázal zaplatit. Mercedes třeba ne na tom není nic špatně. Já taky nemám jachtu a letní dům na Floridě jako někteří.. Bohužel... Každý máme něco a každý maká jak umí. Hlavně nebýt líný a zahořklý. Thats all.

Sato
22. 9. 2023, 18:22 0

Ja tieto socialno ekonomicke diskusie na autickary proste zboznujem (bez ironie)

VK
22. 9. 2023, 18:50 0

Meritokratický mýtus v krystalicky čisté podobě, že?

martin_100
22. 9. 2023, 20:11 1

Ty ceby u aut ani tak nerostou kvůli inflaci ale kvů unii. Unie do aut nadiktovala tolik hovadin úplně k ničemu. Tozvedlo ceny do nesmyslu. A bez nich ti auto neprodají. Takže zaplatíš a vozís v autě metráky odpadu do nechceš, nepouživáš aleprodražujou ti koupi i provoz auta úplně zbytečně.

VK
22. 9. 2023, 20:27 0

Omyl. Z loňska na letošek vzrostly ziskové marže výrobců aut do historicky rekordních výšek. A to je ten hlavní důvod aktuálního růstu cen automobilů. Ostatně že je nynější inflace obecně z většiny tažená maržemi - prostě je výrobci všeho možného od pekáren, přes automobily, po rafinérie, natáhli co to jen dalo a dalo hodně - je už celkem jistá věc.

martin_100
22. 9. 2023, 22:31 0

To je prasárna ale trh jim to dovolil. Těžko s tim něco uděláme.

julo
14. 9. 2023, 08:17 1 reagovat

S podobným Sportage v manuále, 4x4 a mild hybridom som už najazdil pár tis. km. Raz sme Išli traja na týždeň na služobku, každý kufor plus menší batoh a do kufra (pokiaľ som chcel zatiahnuť roletku) som to všetko nedal, čosi bolo aj na podlahe vzadu. Radenie moc príjemné nie je, chod páky príliš dlhý (podobne ako Alfa 156) a ľahký, záber spojky sa ťažko odhaduje. Riadenie za mňa zbytočne príliš ťažké, v aute ktoré by malo byť na pohodu by som čakal ľahšie. S tým súvisí aj malá možnosť nastavenia volantu, ja by som ho chcel mať bližšie, ale už nejde. Prepínanie klímy a rádia na tom dotykovom paneli je podľa mňa za jazdy až nebezpečné. Naše kusy majú výškovo nastaviteľné len sedadlo vodiča, spolujazdec je fixne ukotvený príliš nízko, z toho bolí chrbát a zadné sedadlá sú údajne nepohodlné, čoho následkom bola počas cca 9 hodinovej cesty výrazná nespokojnosť spolucestujúcich. Jazdné vlastnosti pokiaľ sa s tým ide na pohodu, tak OK, ale napríklad na hrboľatom a zatáčkovitom úseku D1 pri Liptovskej mare som mal pocit, že odskackám do vody... Na okreskách, keď sa ide svižne, pocitovo sa to kácí do zatáčiek, to je ale vyšším ťažiskom. Pred tým sme mali trojkové Scouty, Kia je oproti tomu tichšia, o dosť. Ale inak som nemal rád ani Scout a nemám rád ani tú Kiu, mne tie autá nesadli.

julo
14. 9. 2023, 09:40 1

Ešte som zabudol, dažďový senzor nepoužiteľný, pri slabšom daždi nestiera ani na najvyššiu citlivosť, musím si ovládať stierače každé zotretie manuálne. Nie je to asi úplne kľúčové, ale už keď to tam je, tak nech to funguje ako má... A ešte spätné zrkadlá na dverách pomerne veľmi približujú, stredné je ok. Potom je to pri cúvaní tak, že podľa zrkadiel už búram do steny a podľa cúvacej kamery je tam ešte meter... Asi sa na to dá zvyknúť, ale keď človek strieda autá tak si to všimne.

rock
14. 9. 2023, 10:05 0 reagovat

ad automat:
Podotkl bych, že zatímco třeba u SsangYongu je rozdíl manuál × automat velmi snesitelných 43 (Korando) nebo 50 (Torres) tisíc, u Sportage stojí nejlevnější automat 900 t. A to už nejedné rodince dost zhořkne.
Kdo má hloubějc do kapsy a nechce SY, může zůstat u koncernu a porozhlídnout se u Hyundai. Tucson je obecně o 100 t. levnější.

johny55555
14. 9. 2023, 19:44 0

Nevím jak jste na takovou blbost přišel, mám objednanou Sportage v automatu a výbavě Exclusive a rozhodně 900t nestála, pouze lehce nad 3/4 mega, přibližně stejně jako by mě stál Tucson v podobné výbavě.
Kromě Číňanů a SY nic výhodnějšího jsem nenašel, ale rozhodla především zkušenost s předešlým Ceedem a bezkonkurenční vzhled.

rock
14. 9. 2023, 20:09 0

Tady.
https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/cz/cs/assets/contents/utility/brochure/price-list/Sportage-cenik.pdf
Podobný blbosti hledám zásadně v aktuálním oficiálním ceníku. Nejlevnější automat je tam -v akci- za 899 980,-. Jestli se vám podařilo získat lepší nabídku, tak fajn pro vás, ale srovnávat můžu jenom srovnatelný a to jsou oficiální ceny.

rock
14. 9. 2023, 20:45 1

...a beru zpět. Přehlídl jsem dvouspojku. Moje chyba.

Jokke
14. 9. 2023, 13:51 0 reagovat

Vážně v palubním počítaci na tomhle malym displeji stale neni informace o dobe rizeni? Pouze spotreba a ujety km?

johny55555
14. 9. 2023, 19:32 1 reagovat

"Méně už spotřeba, která se mi po týdnu ježdění ustálila na 7,5 litrech, a to jsem jezdil velmi klidně. Tady to někteří konkurenti umí podstatě lépe."
Zajímalo by mě kteří konkurenti v kategorii střední SUV (4,5m délka 1,65 výška) v benzínové nelektrifikované verzi to umí podstatně lépe? Sportage HEV to taky umí podstatně lépe, ale za jiné peníze :-(

StreetPro
19. 9. 2023, 08:33 0 reagovat

Asi jsem moc autíčkář, ale zrychlení na kilo za 10 je imo pomalé... když nic jiného tak opruz při předjíždění...

Mmr
21. 9. 2023, 07:06 -1 reagovat

Pojďme se vrátit k meritu věci, čímž by měl být především vůz jako takový, jeho technické speciifikace , praktičnost a účelovost.

Těšil jsem se na spoustu technických libůstek a našel jen strohý test, ze kterého jsem se v podstatě, krom toho kolik za autoto zaplatím, nedozvěděl.

Ani zmínka a trošku rozvedení motorizace, zda se jedná o přímý či nepřímý vstřik, což je pro nás, co jezdíme ponejvíce ve městech, dost zásadní informace, ani zmínka o konkrétní variabilitě vnitřního prostoru a číslech vyjadřující jeho velikost v různých fázích nastavené konfigurace, prostě nic.

Pro mě zklamání.....

johny55555
25. 9. 2023, 13:37 0

JJ, dříve v automobilových časopisech byly podrobná hodnocení a různá měření, která nejsou v oficiálních tabulkách - reálné zrychlení, pružnost, vnitřní rozměry, reálná spotřeba na přesně daných okruzích apod. Nyní novináři dostanou na týden auto, kterým s ním jezdí, něco nafotí, natočí a napíšou obecně, že to jezdí dobře, vypadá dobře, sem tam si postěžují na nějakou drobnost a to je vše. Nemluvě o srovnávacích testech třeba i 5-8 modelů, které byly v AutoTipu, to už vůbec neexistuje.
Jediné, co trošku má přidanou hodnotu jsou testy od slovenských kolegů v Autožurnálu. V ČR se žádné skutečné redakční testy nedělají.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte