načítám data...

Kia Ceed Spin: Hodně auta za málo peněz

Pozor spoiler: hrozí, že v dnešním článku se dozvíte užitečnou spotřebitelskou radu!

zobrazit celou galeriiFoto:   Lukáš Naske

Napíšu to hned na začátek. Dneska to nebude článek o pocitech při jízdě, hledání limitů podvozku nebo vytáčení motoru k omezovači. Ne, ne. Dneska to bude článek pro ty, kteří vlastnictví auta berou čistě rozumem. Pro ty, kteří chtějí nové auto, ale mají velmi omezený rozpočet, a tak za své vynaložené prostředky chtějí dostat zkrátka nejvíc.

Věřím, že většina z nás by si přála jezdit v nějakém zajímavém autě. Pro někoho to může být sporťák, pro jiného třeba teréňák a pro dalšího zase hezký kabriolet nebo kupé. Když ale dojde na lámání chleba a člověk má skutečně vytáhnout na stůl, tedy spíš převést z účtu, své měsíce a roky šetřené peníze (nebo se upsat leasingovce na několik let), sny a touhy se střetávají s rozumem. Každý to známe. Obhájit si pak nákladné „zbytečnosti“ nebývá lehké a záleží, jak máme nastavené priority. Nezřídka se stane, že rozum zkrátka zvítězí.

Foto: Autíčkář.cz

A proto tu máme tuto zelenou Kiu. Tedy mně připadá jako žlutá, ale oficiálně je to zelený rozstříknutý citron (Green Splash Lemon). Ceed je typickým zástupcem moderních hatchbacků, kterých na silnicích vidíme denně desítky, stovky a tisíce. Na 4,3 metrech délky poskytuje překvapivě slušný prostor jak pro cestující, tak pro zavazadla. Prostě takový ten standard normálního auta. A proč by právě ona měla být tou rozumnou volbou? Kia totiž nabízí Ceed v akční verzi SPIN, která vám poskytne veškerou důležitou výbavu za slušnou cenu.

Dnes tedy trochu netradičně musím začít cenou, protože pak se možná na celý vůz budete dívat jinak. Akční Ceed startuje na slušných 429 tisících korunách. Tento Ceed se vším, co na fotkách vidíte, vyjde kvůli silnějšímu motoru na 449 tisíc korun. Ve výbavě nechybí základní prvky jako klimatizace, elektrické ovládání zrcátek i všech oken a podobně. Prvkem, který je tak trochu navíc, je vyhřívání předních sedadel a především volantu. Nikdy bych nevěřil, jak rychle si tuto drobnost za pár podzimních dní oblíbím. Dále radiomapa s bezdrátovým Android Auto a CarPlay. Také mě v této nižší výbavě zaujal aktivní systém udržování v jízdním pruhu, který funguje slušně a spolu s tempomatem dělá jízdu po dálnicích o dost příjemnější. Potěší i parkovací kamera se senzory.

Foto: Autíčkář.cz

U výbavy Spin můžete vybírat ze dvou motorů. První možností je litrový tříválec naladěný buď na 100, nebo 120 koní. Druhou pak čtyřválcová patnáctistovka se 160 koňmi. U ní je možné vybírat mezi manuální převodovkou a sedmistupňovou dvouspojkou. Mně dělal společnost rozumný střed nabídky – tedy litr naladěný na 120 koní. Motor moc elánu nepředvádí, má pro dnešní dobu typicky ekologicky naladěný pedál plynu, kdy se něco začne dít až v druhé polovině dráhy, ale neobtěžuje hlukem, nevibruje do kabiny a hlavně umí dosahovat rozumné spotřeby kolem 5,5 – 6 litrů kombinovaně. Manuální šestikvalt má příjemně vymezené dráhy a hezky poskládané rychlosti. Při 90 km/h točí dva tisíce otáček, při dálniční rychlosti pak o tisícovku více, jen ten rádce řazení je zas nějaký hyperaktivní. Jednotka 1.0 T-GDI se zatím zdá i velmi slušná ohledně spolehlivosti.

Samotný Ceed snad ani představovat nemusím. Třetí generace je na trhu již od roku 2018 a loni proběhl jemný facelift. Na silnicích jich díky slušným cenám jezdí velké množství, a tak si na vzhled udělá názor jistě každý sám. Mně se líbí drobnosti jako denní svícení ve stylu Porsche (4 diody kolem světlometu), horní hrana čelního okna kopírující tvar přední masky, které v Kia říkají tygří nos, a taky třeba to, že průduchy kolem mlhovek jsou opravdové díry a ne jen nějaké plastové záslepky.

Foto: Autíčkář.cz

Uvnitř se Kia drží střídmého stylu bez zbytečný výstřelků. Středový tunel je lehce natočený k řidiči. Prostřední výdechy ventilace se podařilo dát výše, než to má třeba poslední Octavia, proto jsou opravdu účinné a neofukují pouze loket zespoda. Navíc díky vykrojení ve spodní části se pravá noha řidiče prakticky nedotýká středového tunelu. Pro tradicionalisty je přítomná svatá kolečková trojice – tedy ovládání světel, hlasitosti rádia i ovládání klimatizace, ale přiznám se, že jsem na ty první dvě za celou dobu nesáhnul. Sedadla i volant mají široké možnosti nastavení a všechno je tady tak nějak správně. Jediné, co mě nakonec trochu štve, je pouze manuální klimatizace. Ovládat ručně třeba stěrače mi nevadí, ale hlídat teplotní pohodu v autě už jsem si nějak odvykl.

Podvozek se standardními šestnáctipalcovými koly hraje především na komfort, a to je správně. Díky motoru se o žádného rychlíka nejedná a tvrdší naladění by tu bylo k ničemu. Pravděpodobně bych měl vyzdvihnout zadní víceprvkovou nápravu, kterou většina konkurence nabízí až k výkonnějším motorům a někteří vůbec. Pravdou ale je, že jsem zrovna u Ceedu nebyl úplně schopný poznat její kvality. Možná se více projeví se silnějšími motory.

Foto: Autíčkář.cz

Ceed je prostě takové standardní auto. Nedělá nic špatně, ale možná bude těžší si na něm najít nějaký prvek, nějakou drobnost nebo zvláštnost, kvůli které si ho oblíbit.

A stále si říkáte, že 450 tisíc korun není žádná nízká a cena a na podobných částkách přece začínají i ostatní hatchbacky? Tak to možná žijete, stejně jako já, minulostí. Dnešní ceny konkurenčních aut totiž dost citelně poskočily. Třeba Astra startuje o 100 tisíc výše, Focus stejně tak. Peugeot 308 už dokonce dost přelézá 600 tisíc, podobně jako Golf. Jedinými auty, které tak mohou Ceedu cenou konkurovat, je sourozenec Hyundai i30 a letitý Renault Megane, který ale nemá tak rozsáhnou výbavu.

Foto: Autíčkář.cz

Závěr

Kia Ceed Spin je zkrátka pro lidi, kteří chtějí rozumně velké auto za co nejméně peněz. Nabízí poměrně slušnou výbavu a můžete ji mít jak v krátké verzi, tak i jako kombi SW. Kdybych někdy šel cestou nového vozu, rozhodně by to byl žhavý kandidát. Nelze nezmínit výhody, které to nabízí – především bych měl díky sedmileté záruce jistotu dobrého technického stavu auta. Nemusel bych se bát nenadálé poruchy za přehnané peníze a měl bych i auto, které splňuje moderní bezpečnostní standardy a má systémy pro zabránění kolize.

Pokud bych měl rozpočet hodně omezený, asi bych se nebál zvolit i základní motor se 100 koňmi. Točivý moment má stejný jako silnější verze, rozdíl v projevu proto nebude příliš rozdílný, ale dostal bych se k ještě nižší ceně. Kdybych chtěl dostat alespoň malou špetku emocí, potřeboval bych pravděpodobně zvolit silnější jedna pětku. Ale přiznám se, že pro mě jsou zkrátka emoce u auta stále důležité, a proto to u sebe vidím spíš na nějakou zajímavou ojetinu v podobných cenách.

Foto: Autíčkář.cz

Co byste jako ideální kombinaci slušného a levného auta doporučili vy? Diskuse je vaše.

 

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový tříválec 998 ccm
Výkon: 88 kW (120 koní) v 6 000 ot/min
Točivý moment: 172 Nm  v 1 500 – 4 000 ot/min
Převodovka: manuální šestistupňová
Pohotovostní hmotnost: 1 362 kg 
Maximální rychlost: 190 km/h
0-100 km/h: 11,2 s 
Kombinovaná spotřeba v testu: 5,8 litru / 100 km
Základní cena (Ceed Spin 74 kW): 429 000 Kč
Cena testovaného vozu (Ceed Spin 88 kW): 449 000,- Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jokke
13. listopadu 2022, 16:41
1

K autu asi nemam komentar, ale ocenuji super fotky ????

reagovat
Lukáš Naske
14. listopadu 2022, 06:09
2

Díky, pochvala vždycky potěší. Až ten obchvat otevřou, tak se tam bude fotit o poznání hůř.

ransom
13. listopadu 2022, 18:29
6

Je radost vidět opravdové budíky a čudlíky!

reagovat
Franz Kafka
13. listopadu 2022, 22:13
3

Obyčejné auto. Což je dnes vlastně poklona že. Osobně bych asi vynechal tuhle barvu. Jinak to působí sympaticky a je dobře, že se takové věci stále dají koupit.

reagovat
Lukáš Naske
14. listopadu 2022, 06:08
0

Ano – obyčejné auto je asi nejpřesnější definice. Jen jsem to pro článek musel trochu roztáhnout :)

beastar
14. listopadu 2022, 09:43
0

Mě by se toho líbila nějaká GT verze. AWD, 222 hp, 6gm. Decentní vzhled nechat. Širší kola, Recaro sedadla, adaptivní tlumiče. Nějakou černou metalízu, žlutý spojler, lip a prahy a hurá prudit do provozu ..

XT
XTad
14. listopadu 2022, 16:25
0

GT verzi delaj, akorat neni AWD a ma automat, ale jinak +- odpovida.

ro
rock
15. listopadu 2022, 06:15
0

Mne napadlo, že to -s výjimkou toho AWD- existuje skoro doslova: jmenuje se to Hyundai i30 N :-)

beastar
15. listopadu 2022, 09:08
1

AWD je důležitý a Hyundai i30N je provar. To mě nikterak neoslovuje. Myšlenka byla zachovat linie obyčejné a dostat rychlé auto. Na Ceed GT sem koukal. A fakt že jo. Vadí mi tam ten automat a ne awd.. jeden hh takových parametrů s ještě více koni už mám ...

VK
VK
14. listopadu 2022, 10:24
0

S Ceedem té vyšší benzínové motorizace jsem měl tu možnost jakožto náhradním autem z jara několik týdnů jezdit. A, pravdu povědět, dovedl bych si to představit jako auto na standardní ježdění. Nebýt toho protivného manuálu, ale dvouspojka se už pořídit dá. Co hodně příjeně překvapilo, sedadla a poloha za volantem. V podstatě obé prosto jakýchkoli kompromisů a to jsem v tomto ohledu, kvůli zádům a tělesné konstrukci, u níž je spíš na místě hovořit o destrukci, docela citlivý. Proti tomu třeba v Corolle, alespoň co jsem se měl možnost na stacionární ukázce dovnitř posadit, mi sedačky připadaly vysloveně malé. Jakkoli bude zbytek auta asi hodně dobrý.

reagovat
FamArt
14. listopadu 2022, 12:23
0

Nemáš manuál rád, alebo ti vadil tento konkrétny? Viezol som sa v predvádzačke s 1.6 T-GDI a to je za mňa optimálne vozenie, čo sa dá kúpiť dnes.

VK
VK
14. listopadu 2022, 12:48
0

Nemám manuál rád tak jaksi obecně.

FamArt
14. listopadu 2022, 15:14
0

Vlastne 1.5 som myslel...

Tommas
14. listopadu 2022, 13:34
0

Chválím test a fotky.
K autu jen škoda té manuální klimatizace. Jinak, ale cena na dnešní dobu příznivá a tak nějak si prostě představuji definici slova auto, má to 4 kola, volant, motor, ničím to neurazí, asi ani vyloženě nenadchne, ale v té cenové kategorii to vůbec nevadí.
Když se dívám do konfigurátoru, tak já bych asi volil combi s 1.5 T-GDI, které se pořád drží o pár korun pod 500 tis. Pro rodinné využití ideální auto.

reagovat
st
st. Padre
15. listopadu 2022, 09:53
0

Nevíte někdo, jak je tato Kia velikostně při porovnání s poslední Fabií, místo v interiéru a kufr?

reagovat
st
st. Padre
15. listopadu 2022, 15:26
-2

Děkuji, rozdíly minimální. Skoro to vypadá že Fabia je lepší deal. 380 litrů v kufru měl nedávno Golf.

StreetPro
17. listopadu 2022, 14:51
0

Ale škodná nemá, jak v Kia říkají, tygří nos :-) včera jsem nějakou Kiu potkal live vedle na chodníku, kde spokojeně trávila menší chodce a psy bez vodítka…
Firemní info jsem sdílel s polovičkou, která říká “tenhle pandí čumáček?”…”tak ale jestli to má být tygr, mám už úplnou husinu”… asi se nejde zavděčit všem :-))

beastar
17. listopadu 2022, 22:21
1

Tygr jo :)) No představivosti se meze nekladou. Těžko říct tady z těch dvou když se koukneš na to compare, co z toho vybrat. Ona ta Fabie z toho nevychází opravdu o moc hůř. Je fakt že má předek spíš trochu jak žralok... Jen ne bílý



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang GT 2012
Ford Mustang GT

2012 rok výroby
417 koní výkon
5 000 ccm objem

Buick Riviera  1974
Buick Riviera

1974 rok výroby
220 koní výkon
7 500 ccm objem

Toyota Aygo pro mechanika NOVÉ BRZDY K AUT 2006
Toyota Aygo pro mechanika NOVÉ BRZDY K AUT

2006 rok výroby
67 koní výkon
999 ccm objem

Ford F150 5.0L V8 | Camper Special 1989
Ford F150 5.0L V8 | Camper Special

1989 rok výroby
188 koní výkon
4 942 ccm objem