načítám data...

Je malý Renault za necelých 100 tisíc nejdůležitějším novým autem poslední doby?

02. srpna 2017, 19:01 48 komentářů Vojta Dobeš

Že Tesla Model 3 postaví automobilismus na hlavu? Možná. Ale tenhle malý, nenápadný Renault bude možná ještě důležitější a udělá pro rozvoj automobilismu víc.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V posledních dnech se stále mluví o nové Tesle Model 3 a i my jsme přinesli výtah ze zahraničních recenzí. Tento (relativně) dostupný elektromobil má potenciál posunout auta na elektřinu z okrajové záležitosti pro nadšence k racionálnímu dopravnímu prostředku. I kdyby však Tesla naplnila všechny své plány a očekávání, nemůžeme v nejbližší době očekávat, že by elektromobily zavalily naše silnice a staly se dominantní formou pohonu. Taková věc bude trvat roky či spíše dekády. A navíc se bude týkat jen rozvinutých zemí Severní Ameriky, západní (a možná střední) Evropy, Austrálie nebo části jihovýchodní Asie.

Pro zbytek světa je elektromobilita hudbou vzdálené budoucnosti. Dokud se nestane nějaký zázrak s cenou baterií, jsou levné a dostupné elektromobily jen bláhovým snem či nepoužitelnou hračkou bez dojezdu – i sám Elon Musk tvrdí, že levnější elektrické auto než je Model 3 nemá cenu vyrábět a proto ho ani nechystá. Model 3 se přitom cenou pohybuje na úrovni malých prémiových sedanů jako je BMW řady 3 nebo Mercedes třídy C a těsně nad úrovní dražších modelů střední třídy jako Volkswagen Passat nebo Ford Mondeo. To z něj dělá volbu reálně dosažitelnou pro typického zákazníka v Německu či USA, a (přinejmenším po započítání nižších provozních nákladů) i pro signifikantní počet motoristů u nás.

Jenomže většina lidí nežije v zemích prvního světa. Žijí v místech jako je Indie, vnitrozemí Číny, Afrika nebo Jižní Amerika. V zemích, kde nejenže si málokdo může dovolit tak drahé auto, ale především zcela chybí infrastruktura. A teď nemluvím o tom, že by tam snad chyběly supernabíječky. Mám na mysli spíše silnice, na kterých bude sofistikovaná a sportovně laděná Tesla trpět. Nebo absenci použitelné rozvodné sítě elektřiny, která by vůbec umožnila nějaké nabíječky stavět.

Pro motoristy, nebo spíše budoucí motoristy, v zemích třetího světa jsou debaty o elektromobilech podobně zásadní jako pro českého motoristu úvahy nad hypersporty nebo kosmickými lety. Šance se k nim dostat je v obou případech podobná, a jejich využitelnost v každodenním životě taktéž. Pokud jste příslušníkem rodící se střední třídy někde v Indii, Bangladéši či jiné rozvojové zemi, je pro vás snem samotné vlastnictví auta. Svoboda a volnost, kterou vám dá jakékoliv auto je komparativně mnohem důležitější než postup od jakéhokoliv auta k jakémukoliv jinému autu. Ani rozdíl mezi Trabantem a Rolls-Royce Phantom VIII není takový jako mezi chozením pěšky a Trabantem.

I když tak jednoduché to vlastně také není. Na myšlenku, že chudí lidé budou rádi za jakékoliv auto, vsadila automobilka Tata Motors se svou nápodobou automobilu nazvanou Nano. Právě od něj se očekávalo, že motorizuje indický subkontinent a poté možná i řadu dalších chudých oblastí světa, a že se stane něčím jako byl Ford T. Jenomže se zapomnělo na důležitou věc – lidé nakupují auto očima, a je úplně jedno, kolik na něj mají peněz. A Tata Nano prostě nevypadá jako auto. Vypadá jako zatracený golfový vozík, který někdo omylem vypustil na silnici. Takže i pokud jste chudí, koupíte si nakonec raději ojeté Maruti nebo prastarý Hindustan Ambassador.

Motorizovat masy chtělo odjakživa něco víc než nabídnout jim čtyři kola a karoserii. Zündapp Janus ani tříkolky od Messerschmittu nebyly tím pravým řešením, i když fungovaly, stejně jako v Americe nikdo nekupoval Henry J nebo Crosley Hotshot. Vypadali jste v nich totiž jako idioti a nikdo nechce dát své těžce našetřené peníze (byť jich je málo) za to, aby vypadal jako idiot. Naproti tomu ve Fordu T jste nevypadali jako idiot, protože vypadal jako všechna ostatní auta té doby. Fiat 500 jste si mohli zamilovat, s Mini se dalo dokonce závodit a VW Brouk byl sice v mnoha ohledech strašný, ale zároveň fascinující a mohl si vás získat.

S tím, jak rozvojové země bohatnou a začínají se dostávat do fáze, kdy si velká část jejich obyvatel bude moci dovolit osobní automobily, nás tak čeká nová éra levných, stylových a do budoucna legendárních aut. Jen se nebude týkat nás v Evropě ani Američanů. U nás už po opravdu laciných autech není poptávka a navíc není snadné je udělat opravdu lacinými a zároveň splnit emisní a bezpečnostní normy. My už jsme vyrostli a kupujeme si obyčejná velká auta.

Ale pro Indii – a později patrně pro mnoho jiných zemí – je dnes ztělesněním takového auta Renault Kwid, maličký crossover, který si za necelé dva roky na indickém trhu získal slušnou popularitu. Nejlépe si ho můžete představit jako zmenšenou (s délkou 3,7 metru je podobný zhruba Škodě Citigo) Dacii Duster, poháněnou tříválcovým motorem a osazenou vším, co běžný řidič potřebuje (byť něco z toho dostanete jen za příplatek). Zrcátka sice musíte nastavovat rukou skrz okénko a s takovými projevy západní dekadence jako jsou spousty airbagů (i když nějaké přeci jen dostanete), ABS, ESP nebo třeba řízení emisí se můžete rozloučit, ale dostanete vychytávky jako je centrální zamykání, elektrická okénka nebo dokonce 7” radiomapa, která vám nabídne i navigaci. A za to všechno zaplatíte něco mezi 90 a 130 tisíci korun.

Slyšel jsem teď vaše mumlání, že takové auto byste si koupili i vy? Chápu, mám to stejně. Pokud zahraniční testy mluví pravdu a Kwid skutečně jezdí jako takový kapesní Duster, nejspíš bych si ho za takto skromný peníz pořídil. Jen by mi asi trochu vadilo, že v evropských testech bezpečnosti získal víceméně čistou nulu. Ale i s tím bych se možná smířil výměnou za to, že dostanu relativně použitelné auto za mnohem méně peněz než jsme zvyklí.

Teď si ale představte onoho Inda s mírně nadrůměrnými příjmy, který si dosud mohl koupit právě jen ten ojetý Hindustan, a nyní by mohl mít nový Renault – na indické poměry relativně prestižní značku. A navíc Renault, který docela dobře vypadá, nabízí uvnitř moderní věci a celkově působí jako “auto na úrovni”. Máte? Je součástí vaší představy, že běžíte k nejbližšímu dealerovi?

Tak, a teď si představte, že Indů je hodně přes miliardu. A že se Kwid bude prodávat také v Jižní Americe, v jiných zemích JV Asie a nedivil bych se, kdyby časem dorazil i do Afriky. S rostoucími příjmy to znamená, že auta jako je tohle budou prvním novým vozem, a možná prvním vozem vůbec, pro miliony lidí. Možná pro desítky milionů. A v horizontu pár dekád možná i stovky.

A proto jsou Kwid a jemu podobná auta mnohem důležitější než Tesla. Model 3 možná bude stát u úsvitu nové doby a za 10 nebo 20 let dovedou jeho následníci motorismus v Evropě a Americe na hranu elektrické budoucnosti (a za další desítky let možná budeme jezdit elektricky všichni), ale auta jako Kwid mohou stát u začátků motorismu jako takového pro obrovskou část světa.

V tomto světle je tak možná poněkud smutně legrační snaha Evropy a Ameriky snižovat emise osobních automobilů až na extrémní úroveň danou posledními předpisy, a miliardové investice s tím spojené. Kolik asi potřebujete amerických pickupů nebo šestiválcových BMW, abyste vyrovnali emise jednoho Kwidu, splňujícího indické emisní normy? A kolik jich potřebujete na vyrovnávní 10 milionů Kwidů?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pochtli
02. srpna 2017, 19:40
4

"U nás už po opravdu laciných autech není poptávka" - tak trochu nesouhlasím, podívejte se, jak jde na dračku dáčka. Věřte, že pokud by tu byl nový samohyb za 100 tisíc, tak mizí jak housky na krámě (důchodci, 2./3. auto v rodině)..

reagovat
beastar
03. srpna 2017, 12:23
0

Za tyhle peníze asi ano. Jinak u nás levná auta zase tak nejdou... Nová. Vzhledem k tomu, že více jak polovinu prodejů tvoří firemní akvizice. Tak ani ta Dacie nemá na trhu vyloženě ustláno. Tohle by v drtivé většině kupovali důchodci a lidé, co se teď nebojí věci jako Aixam a Smartu z bazaru.

Caddy
02. srpna 2017, 20:14
0

Nejak mi nesedi to prirovnani k Shitygo...to je mrnavy a je to na nem i designove videt, proste mala krabicka s co nejlepsim vyuzitim prostoru...toto vypada celkem normalne, to v tom nemuze byt vubec misto pri tech rozmerech

reagovat
Vapno92
04. srpna 2017, 13:44
0

Citygo je hlavne dôkaz toho, že už dávno neplatí poučka "Malé auto = ľudové auto". Malé autá sú dnes 'imidžovky' a ich kúpna sila sú mestské paničky, ktoré z nejakého dôvodu nechcú X6 (ich tradičné auto). Tomu odpovedá aj cena.

Br
Breakthru
02. srpna 2017, 20:24
0

včera jsem čuměl na favorita.Kdyby se udělalo auto zas jednoduchý jak facka, na kterým si kdejakej jouda udělá všechno od svíček až po ložiska za pár minut, tak by to bylo super, protože čím jednodušší, tím levnější....asi ani mě by nevadilo koupit si něco levnýho jako rezervu nebo na ježdění do práce....Třeba na západě tyhle levný auta letijou.Kolega z Rakouska byl třeba nadšenej z Hyundaie a Dacie, stačilo mu ani ne půl roku, aby si vydělal na nový auto.No a jako kára na prácu prostě super....

reagovat
Br
Breakthru
02. srpna 2017, 20:39
0

Jednou jsem narazil na takovej citát od jednoho konstruktéra a zněl asi nějak takhle "Není problém navrhnout a vyrobit drahé, luxusní auto, které nebude nic postrádat, ale problém je navrhnout levné a funkční auto, které se bude úspěšně prodávat"

reagovat
Irwinek
02. srpna 2017, 21:04
0

No nevím, já bych asi bral Hindustan :-D
přecijen, už jsem s ním jezdil, a vím, že se do něj vejdu. a se mnou ještě 5 dalších a do kufru koš se slepicema , což si v tomhle renclu nějak nedovedu představit :-D

reagovat
bitner
02. srpna 2017, 21:50
0

Ten posledni odstavec muzu podepsat kde?
Jinak si myslim, ze auto za 100 by se prodavalo i u nas. Nemyslim si, ze bych se do toho vlezl a bylo to pro me pouzitelne, ale lidi pod 180 cm by asi problem nemeli. Uplna pecka by to asi nebyla, Dacii v zakladu za 170 taky moc neni videt - vetsina si tech 30 litru za klimosku a radio + par dalsich blbosti priplati.
Ale to je stejne jen akademicka debata, evropske auto za ty penize asi udelat nejde.

reagovat
Jenyk
02. srpna 2017, 22:01
-1

Slo by udelat v pohode, kdyby ho navrhli podle toho, co lidi chteji a ne podle predstav hyperaktivniho ekobyrokrata. Ja vim, placu na spatnem hrobe...

ch
chytrolín
03. srpna 2017, 12:16
1

No, to opravdu nešlo a není to díky byrokratickým nařízením EU. Oni totiž ti zaměstnanci automobilek chtějí dostávat plat, od čehož se, celkem logicky, odvíjí cena auta. Za 100 000Kč v Evropě nakoupíte tak materiál, ze kterého jsou jednotlivé komponenty...

CerVus
03. srpna 2017, 16:17
0

Nejsou výrobní náklady dvojkové oktávie náhodou cca 80k? No.. + asi nějaké to dph. Na Evropská auta je podle mě navázaná velká marže, náklady na vývoj a odvody mateřským automobilkám.

BobAsh
03. srpna 2017, 18:23
0

To se takhle dost těžko řekne. Může být X metod, jak spočítat výrobní náklady a těch 80 tisíc bude nejspíš nějaká z nejnižších hodnot. Přinejmenším v ní budou chybět náklady na vývoj (což je obvykle položka v řádu miliard euro na jeden model, takže i když se jich potom vyrobí milion kusů, jsou to pořád tisíce euro na kus), na marketing a dost možná ani třeba na investice do budov a zařízení.

Takže vyrobit Octavii za 80 tisíc je sice teoreticky možné a pokud už jsou tyto náklady zaplacené, tak to jsou skutečné náklady na to, vyrobit "jednu navíc", ale prodávat se nedá ani za vzdáleně podobnou cenu - reálný zisk na jedné Octavii v základu bude pro automobilku hádám tak 10-20 tisíc korun max.

beastar
03. srpna 2017, 18:55
0

Nejsi daleko od pravdy reálně má Škoda Auto průměrně zisk na jednom voze (libovolného typu) 12,700 ,- číslo je po zaokrouhlení a z roku 2016.

VK
VK
03. srpna 2017, 19:12
0

Nejlepší jsou informaci získané tak jaksi mimochodem. Možná má ex-guvernér ČNB nesprávné informace, je to možné, osobně bych se vsadil, že je to skutečnosti nejspíš velice blízké. Takto jsou marže v prémiovém segmentu 40-50%, prodejní ceny zatímco třeba u nižší třídy (uvádí typicky Peugeot...) tak kolem 10 %. Takže reálný zisk Škodovky na jednom voze může být 12 700 - ale euro. Jen tank pro představu, o jakých ziscích se vlastně, bavíme.
http://ekonomika.idnes.cz/miroslav-singer-rozhovor-ceska-narodni-banka-euro-fs8-/ekonomika.aspx?c=A170630_2336042_ekonomika_rts

BobAsh
03. srpna 2017, 19:57
0

Řekl bych, že stavět nějaké úvahy na tom, co použil někdo (byť je to exguvernér ČNB) mimochodem jako příklad, je poněkud nerozumné. Prostě střelil nějaké číslo od boku, protože se snažil poukázat na nějakou pointu.
V reálu má 50% třeba Porsche, ale to je extrém. U Audi se to možná občas s nějakým autem povede, ale rozhodně to nebude průměr - v jeho tržním segmentu je už poměrně brutální konkurence, auta se kupují ne srdcem, ale prakticky, protože typická A4 nebo A6 je služební auto nebo rodinné auto pro někoho, kdo rozhodně není v situaci, že by "tiskl peníze".
Škodovka bude mít nějakou vyšší marži tak možná na Superbu L&K, na Fabii to bude pár tisícovek.

A mimochodem, kdyby skutečně platilo že to je těch 10%, tak by to pořád bylo hodně daleko k 12 700 euro. Zatím jsem neviděl, Škodovku, která by stála 127k EUR bez daně ;)

beastar
03. srpna 2017, 20:02
1

VK: Nevím jaká je tvá profese, ale pevně doufám že ne ekonomického směru. Takhle dobře jsem se vážně dlouho nepobavil takže alespoň něco pozitivního. Nejlepší jsou informace z doslechu postavené na tom, co někdo řekl. Kdyby si se třeba obtěžoval posoudit hospodářské výsledky automobilky a koncernu VW mohlo by ti být jasné, že ta absurdní hovadina co si tady napsal je naprosto mimo. Navíc podložit svých 12,700 EURO Singerem to chce opravdu fištróna:D

No jestli se tím chcete zabývat seriózně projděte jednotlivé prodeje a počty vozidel. Proti tomu máme veřejně přiznaný provozní zisk a tak dále. Jak píše Vojta neviděl sem ani jeden model co by měl cenovku přes 100 000 €. Takže ano nejlepší informace získané jen tak mimochodem.....

beastar
03. srpna 2017, 20:03
0

Mám pocit, že jediný kdo nepochopil a neumí se podívat o jakých ziscích se bavíme si právě ty. Chápu někdo to dělat musí ....

BobAsh
03. srpna 2017, 20:55
0

Jo a pozor, když budeme počítat marži na autě z EBITDA nebo něčeho takového, tak musíme mít také na paměti, že nám furt vyjde víc. Protože automobilka zdaleka nevydělává jen na prodeji nových aut, ale i na dílech, servise, často i financování atd...

VK
VK
04. srpna 2017, 00:33
0

S 12 700 eury jsem si naběhl - ačkoli u vámi propagované Octavie RS nebo na milion naspecifikovaného Golfu je to ještě hodně střízlivý až podstřelený odhad - nicméně podstata sdělení je v tom, že ziskové marže jsou desítky procent prodejní ceny nového vozu. U laciných modelů nízké desítky procent, u vyšších řad vyšší desítky procent, až v extrému někam k polovině kupní ceny. Nikoli jednotky procent nebo snad ještě míň, jak automobilky rády brečí, zdůvodňujíce tím, že ten a ten model prostě musí být takový krám, že tyhle a tyhle bezpečnostní/emise čistící/jízdu zpříjemňující/whatever prvky tam rozhodně nemohou dát, že by pak přišly na buben.

BigBang
11. září 2017, 16:41
0

Reálně je čistej zisk na jednom autě Škoda něco přes 20 tis. Kč. Nepleť si výnosy se ziskem. Výnos na jedno auto bude určitě v řádech desítek procent, ale musí se z toho zaplatit všechny ty opičárny kolem, díky kterým to auto vůbec mohlo vzniknout.

beastar
11. září 2017, 17:51
0

Samozřejmě:) Kdyby to bylo tak jak je psáno nahoře "VK" tak nejen, že všechny automobilky stále existují oni by snadno vznikali i nové. S takovými zisky by šlo o jeden z nejlepších byznysů. Vývoj, výzkum, výroba, marketing a tak dále, provize prodejců ve formě odměn. Myslím dealerství ne ty kluky, co tam sedí důležitě za stolem. Já psal 12,700 těch 20 je reálných v případě, že jdou na odbyt dražší verze což celosvětově asi tak bude.

BigBang
11. září 2017, 17:54
0

Těch 20 bylo za celou škodovku ;) Třeba taková poslední generace golfa se pár měsíců prodávala i se ztrátou...

beastar
11. září 2017, 23:45
0

Tak samozřejmě. Proto taky dnes uvádět na trh verze cabrio, roadster a podobné je dopředu spíše ztrátové. Až na super prémii a zavedené věci. Jinak je to samí derivát viz. paleta MB a jejich cla a tak podobně. Zisky prostě nejsou tak pohádkové jak si někteří myslí. Je to stejně jako v jiných odvětvích vysoká cena relativně malý zisk třeba letecká přeprava taky takto vypadá

bitner
12. září 2017, 09:04
0

Jo, to letectvi je pekny priklad. Jedine, co se dnes v oblasti civilu vyplati delat, je udrzba. Vsechno ostatni jsou dotace na dotace. Taky ti dopravci vesele krachujou pod tlakem lowcostu.

beastar
12. září 2017, 13:04
0

Přesně tak stačí se podívat na řízené bankroty v usa přitom to jsou obrovská čísla na obratech jenže náklady taky. U nás Čsa umírá už léta vedle LH to je radost taky. Teď naposled Air Berlin:) Handling a údržba je super stejně jako autoservis a služby u aut. Byznys který z vás udělá milionáře? Letectví. Musíte být předtím ale miliardář.

krab
02. srpna 2017, 23:11
0

Na tohle auto tedy...použiju opět tu milou hlášku "Kam se hrabe i Bitner" ! :-D

Já budu totiž v ostré opozici. Článek je fajn, je zajímavý, filozofie okolo toho taky a dozvěděl jsem se o novém autě, o kterém bych asi jinak vůbec nikdy nic nevěděl....

Ale, je tu jedno velké ale. Já ten Renault ( on není jediný, takových aut existuje celá řada) vidím jako záměrně špatně zkonstruované auto, kde se ušetřilo za cenu bezpečnosti pro posádku čistě proto, protože bohužel v zemích kde se bude prodávat má lidský život daleko menší hodnotu než ve vyspělém světě. Tyhle auta nechť k nám ani nepáchnou. Dřív stavěli Číňani, Korejci, Indové nebezpečná, nedotažená auta protože to líp neuměli. Dneska přijde korporace typu Renaultu a takové auto postaví záměrně. O kolik by muselo být dražší aby alespoň splnilo nějaká americká a evropská kritéria pro bezpečnost? ( ca. 50tis kč) A tohle se tam ušetří schválně, jenže pak se v tom někdo taky zabije... což mě osobně přijde hodně smutný. Stačí zkrátka nakoupit dražší vysokopevnostní ocel a tu použít v zásadních místech konstrukce. To už dnes každá podobná korporace umí udělat. I v Indii, kdyby chtěla resp. měla to za povinost.

Takže já tomu nefandím vůbec. Tesle fandím, protože je to nová technologie, chytrý marketing, zkrátka úspěch typu Apple a to je obdivuhodná věc. Pokud u elektromobilů něčemu nefandím, tak jsou to místní dotace na ně. To je podvod na všechny. Z mých daní přece nebudu přispívat někomu aby si jezdil v elektromobilu. Mě taky nikdo nedá dotaci na nákup nové Toyoty GT86, že? :)

Já to tedy vidím takto. Což není namířeno proti Vojtovi vůbec, ten to napsal pěkně, ale jenom vyjadřuju vlastní názor na to téma.

reagovat
Po
Poiux
02. srpna 2017, 23:51
0

A myslíš, že bude bezpečnější přepravovat rodinu na motorce, případně v autě navrženém před 60ti lety než v Kwidu?

VK
VK
03. srpna 2017, 00:03
-1

Krabe, souhlas, akorát nesouhlasím s hodnocení Vojty Dobeše. Od doby co Autíčkář přešel na komerční bázi, hájí cokoli, co automobilky dělají. I kdyby přitom měl lhát a manipulovat.

Ta
Tarrantula
03. srpna 2017, 00:30
0

No uznávám že to nebude uplně bezpečné auto, ale podívejme se jak v takových zemích cestují a žijí teď, třeba zrovna v Indii. V té zemi žije hrozná hromada lidí v poměrně velké bídě. Stačí se podívat jak se tam cestuje teď a v čem a jak funguje doprava. Co třeba jejich vlaky které jezdí doslova obložené lidmi ze všech stran, nebo jejich přeložené náklaďáky. A o kolik bude tohle auto nebezpečnější než ty vraky co tam jezdí teď?
Další věc k zamyšlení je to že my si tady řekneme že by "stačilo" dalších 50K kč a auto bude bezpečné, jenže to je právě ten kámen úrazu pro ně je těch 50 tisíc rozdíl mezi tím auto mít a nemít. Třeba zrovna v Indii se prodává cca. 100g balení pracího prášku které tamějším obyvatelům vystačí na několik praní a u nás tuhle várku nasypeme do pračky na jedno praní. Je to třeba blbé přirovnání, ale vypovídá to o tamější poměrech. Oni si musí víceméně vystačit s pár dolary na měsíc.
Nesmíme se na to dívat z našeho pohledu, my už jsme pokročili a mužeme si dovolit jezdit v bezpečných autech, ale podívejme se v čem začínal masově jezdit náš svět. Pro ně to je to samé a třeba díky tomu právě začnou postupovat v před, akorát to prostě přišlo o několik dekád později.
Nechci tím obhajovat Renault nebo jiné výrobce, že tam dlabou na bezpečnost či ekologii, jen prostě je složité nabídnout něco rozumného aby si to tamější obyvatelé mohli dovolit, protože oni tam doslova šetří každý cent.

Takže já těmhle levným autům pro rozvojový svět fandím, muže jim to pomoct při rozvoji ekonomiky.

krab
03. srpna 2017, 09:52
0

Já vím Tarantulo jak to myslíš, ale obávám se že pravdu mají kolegové o pár řádků níž. Ono opravdu v Indii si může dovolit tento Renault pouze hrstka z nich.. možná ti co pracují v těch velkých shared centrech v Bangalore a to patrně jen ti na vyšších než základních postech. Na Indickém venkově ani omylem... proto to auto nic neřeší... naopak, je to způsob jak Renault Groupe generuje další zisk, možná ještě lepší než v případě vozů pro "západní" svět, jelikož na tom prdítku Kwidu udělá větší marži. Tím že to ošidí, proto, protože v Indii je obrovská korupce a žádné zákony ochraňující spotřebitele...

PS: i kdyby ve velkých indických městech začala tato auta masově jezdit, nikdo by nikam nedojel, stál by v nekončící zácpě jak to ukázali před časem pánové s Top gearu při jejich "tour" po stopách pramenů Nilu

Přečtěte si tento článek: I v Jižní Americe, kde se toto vozítko taky prodává, jej musí Renault Groupe uvést do alespoň elementárního stavu bezpečnosti odpovídajícím nově vyrobenému autu v roce 2017. http://indianautosblog.com/2017/04/renault-kwid-for-brazil-safer-indian-version-262526

Ta
Tarrantula
03. srpna 2017, 11:07
0

No na venkove nejspis ne i kdyz mohla by si to treba dovolit cela vesnice pro spolecne potreby. Ale to spekuluji. Co se dopravy tyce tak ano kdyby vsichni presedly do normalnich aut misto motorek apod. tak se nehnou. Jinak si myslim ze lide z mest by na to mit mohli rozhodne ne vsichni ale takovy lehci nadprumer asi jo.
No jinak s tou bezpecnosti je to tam celkove osemetne kdyz se podivame co tam jezdi ted a jakym zpusobem a kde tak si myslim ze i rendl slozeny ze slisovanych konzerv bude lepsi.
Zrovna v indii se na bezpecnost tak nejak sere obecne a vsude ne jen v doprave. A dokud to obyvatelstvu bude uprdele tak to tak zustane. Proto si myslim ze neni dobre srovnavat nase bezpecnostni pozadavky a jejich ( i kdyz jsou 0).
Pro ne zrovna ten rendl bude fakt auto ktere kdyz postavi vedle evropskeho auta tak bude vypadat jako auto a ne jako golfovy vozik. A v klidu si s tim dojedou z mesta za pribuzenstvem nekam do vidli.
No a pak otazka spolehlivosti cim vic elekroniky tim vetsi pruser pri servisu. Tam to potrebuji opravit kladivem a ducktapem a dokud jim to pojede tak nebudou resit co se tam kde deje.
No nebudu se hadat kazdy na to ma nazor. Ja bych jen tyhle plechovky nezatracoval a nedelal si z nich prdel. Myslim ze jsou to prave ty vozitka co by je mohlo nakopnout dal.

Tak ted trocha nadsazky a konspirace: zeme se prelidnuje a proto automobilky vyrabeji nebezpecne kramy ktere nasledne prodavaji v rozvojovych zemich ktere se prelidnuji a redukuji tak tamejsi obyvatelstvo. :D

BobAsh
03. srpna 2017, 14:14
1

Abych udělal radost VK, že jsem v žoldu automobilek, tak bych tady nesváděl úplně vinu na Renault. Pokud Ind chce kupovat auto bez bezpečnostních prvků (BTW, tahle věc má aspoň nějaké airbagy, za příplatek dokonce i boční), a pokud si Indové zvolili vládu, která se rozhodla bezpečnost neregulovat, tak ať si takové auto koupí. Pořád bude Kwid mnohem menší průser co do bezpečnosti než ten 40 let starý Hindustan, nebo než Tuktuk, který nejspíš reálně nahradí. Kdyby Kwid stál 200 tisíc, tak si Ind koupí leda tak kulový, nebo spíš ten tuktuk. Nebo motorku. Což je obojí rozhodně méně bezpečné než Kwid.

O tom, že by Renault měl na Kwidu nějakou zásadní marži, taky dost pochybuju. Co jsem o tom autě četl, tak aby ho za ty peníze dokázali vyrobit, museli všechno nakoupit od dodavatelů v Indii a ještě tlačit cenu tak dolů jak to šlo. V Evropě by se to auto nejspíš nedalo vyrobit za takové peníze ani bez věcí, s "věcmi" hádám, že by stálo třeba jako Sandero...

A co se týče mého osobního názoru, tak já bych zcela sobecky nechal Indy jezdit v tuktukách, když budou mít Indové a Bangladéšani a Číňani auta, tak na nás nezbude benzín.

beastar
03. srpna 2017, 14:42
0

V žoldu :D Neřekl to náhodou kdysi George Paroubek, nebo Rath, že jsou to novináři v žoldu ODS.... Jinak zajímavý pohled na věc zejména ta poslední pasáž o tom benzínu. Zatím bych to neviděl tak tragicky, jen to zase bude dražší. Pravda že postavit něco takhle levného v podstatě nelze a hlavně dle statistik by to ani nikdo nejspíše nechtěl .....

Ev
Evan
03. srpna 2017, 08:16
-4

Tohle je asi nejhorší a nejzbytečnější článek v historii Autičkáře. V první polovině vychvalovat nefunkční Teslu. A v druhé části se rozplývat na nějakým otřesným pseudo Renaultem, který se díky bohu do Evropy ani nepodívá. Příště poprosím označit takový článek jako placenou inzerci, abych se tomu mohl vyhnout. Takové články mě vážně mrzí, mívali jste vyšší úroveň chlapci

reagovat
An
Anton
03. srpna 2017, 08:45
0

Autor je úplně mimo mísu. Očividně v Asii nikdy a nejspíš ji neviděl ani na obrázku. Vypadá to tam asi takhle. Lidé, kteří jsou chudí, jsou rádi že mají na rýži a nějaké auto je opravdu nezajímá. Lidé, kteří na auto mají a chtějí jo, mají také prostředky koupit si něco lepšího než kepl za sto tisíc. Tato francouzská imitace auta se do historie opravdu nezapíše a skončí v propadlišti dějin.

reagovat
fo
fonz
03. srpna 2017, 11:59
-4

nechcete psat radeji clanky o autech? tohle nikoho nezajima :D

reagovat
JayK91
03. srpna 2017, 12:29
0

Celkem zajímavý auto a já bych si ho za nějakých 150 000 klidně koupil jako své první nové auto, ono nemá cenu dělat si iluzí že by se ten tříválec dal trapit rychlosti větší než 80 -100 km/h ... a na dálnici by se podíval taky asi jen 1x za uherský rok :-)

Co se článku samotného týče tak byl zbytečně dlouhý ... V půlce druhého odstavce jsem přestal číst a skroloval jsem až k textu o samotném autu bo to bylo nic o ničem

reagovat
Pi
Pilgrim
03. srpna 2017, 13:39
-4

Nesmyslný článek o ještě nesmyslnějším autě, da-li se to tak nazvat. Očividně okurková sezóna, co?

reagovat
bitner
03. srpna 2017, 14:03
2

Je pravda, ze v Indii je bida, ktera prekracuje jakoukoliv pro nas predstavitelnou miru.
Bracha tam byl 3 tydny pracovne a rikal, ze uz ho tam nikdy nikdo za zadnou cenu nedostane. To, co tam videl, jim naprosto otraslo. Delnici na stavbe, kdyz delaji vykop, tak do zeme ryji klackama, protoze krumpac je na porizeni drazsi nez clovek. Hlinu pak na nakladak nabiraji rukama. To same totiz plati pro lopatu.
Jako bily cizenec byl vsude pozitivne diskriminovan. Ve frontach ho vsichni tlacili pred sebe. Bydlel v 5* hotelu a jakmile vylezl ven, tak se o nej strhla bitva mezi riksama. Ceny vseho pro nas absurdne nizke. V hotelu personal permanentne uklizel, ale bez vysledku: neumi to. Jidlo vetsinou pro evropana nepozivatelne.
Takze ano, Kvida si tam koupi nicotny zlomek lidi, ale proc tohle zamysleni zvedlo takovou nevoli, to netusim.

reagovat
beastar
03. srpna 2017, 14:35
0

Já do toho nechci rýpat. Ale napsat obecně Indie je chudá nelze. Je to obrovská země a to co popisoval brácha je sice realita, ale rozhodně ne všude. Máš části Indie například centra a širší centra větších měst, kde lidé dělají pro korpo a domácí firmy v klima kanclech stejně jako v Praze. Nákupní centra praskají ve švech a děti mluví od soukromé školky perfektně anglicky. Je to jako v Číně, Rusku, Brazílii jsou to obrovské země plné kontrastů není to jak u "nás".

Samozřejmě že na auta (nějaké) tam rozhodně nemá většina. Najde se ale dost lidí, kteří by na takové auto v pohodě měli. Otázkou je spíše to jak tady někdo už psal jestli lidé, kteří na auto mají dají přednost zrovna tomuhle keplu. Jinak o tom, že neumí uklízet bych řekl máš pravdu bordel je tam solidní. A tolik výkalů (lidských) kolem silnic, dálnic za městem sem neviděl. Je docela vtipné vidět jak corporate driver zastaví u silnice a z toho vyleze banda kravaťáků a jdou vykonat potřebu .... No inu v tomhle jiný kraj, jiný mrav. Tvrdit že jeden z největších ekonomických zázraků je v celé šíři plný chudoby je ale s prominutím blbost :)

bitner
03. srpna 2017, 15:03
0

Byl v Hyderabadu.
Ekonomicky zazrak, asi jak pro koho. Nekolik milionu lidi z te miliardy tam urcite je pohadkove bohatych. Nicmene, kdyz se bracha vratil, tak nekolik mesicu chodil a rikal, jak se tady mame neskutecne dobre.

beastar
03. srpna 2017, 15:52
0

Tak jasně klasická střední třída vlastně moc neexistuje, ale to ani v hodně dalších zemích nejen tam okolo. Když jsem se vrátil poprvé z Botswany říkal sem si to samé. Máme se tady skvěle a je to pravda:) Mimochodem Botswana jedna z "nejrozvinutějších" zemí toho regionu... jak to vypadá jinde nechci asi ani vidět. Nicméně v Indii se nemusíme bavit jen o "bohatých" ta střední třída roste a jak vidno i v Renaultu na to zkusí vsadit já na tom nevidím veskrze nic překvapivého.

Sa
Safa
03. srpna 2017, 14:34
6

Docela by mne v této souvislosti zajímal věk pisatelů příspěvků v této diskuzi... :o)
Asi takhle. Je to auto? Je. Je to netradiční auto? Jo. Dává smysl napsat o podobném autu na Autíčkáře? Mně ano.
A to je tak asi všechno, co jsem k tomu chtěl napsat.

reagovat
Wanix
03. srpna 2017, 14:39
6

Náhodou já se teda musím Bobeše zastat, auto mi připadá zajímavý a článek taky, pěkné počtení kontrastující k všeobecnému hype okolo elektromobilů

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem