Požáry elektromobilů jsou pro hasiče docela nepříjemným problémem. Narozdíl od konvenčních aut se spalovacími motory nelze hasit bateriově poháněné vozy proudem vody, ale je nutné využít speciální pěnu, nebo prášek. Nezřídkakdy se tak stává, že elektromobil v plamenech nechávají hasiči raději kontrolovaně dohořet a pouze ochlazují vodou okolní prostředí.
Odlišný postup zvolili hasiči v nizozemském městě Breda. V místním showroomu BMW začalo včera ráno doutnat vystavené BMW i8. Duchaplní zaměstnanci vytlačili vůz ven před budovu a zavolali místní hasičský sbor. Ten na místo dorazil vybavený trochu nestandardně. Přivezli sebou totiž kontejner plný vody a jeřáb a doutnající BMW celé ponořili pod hladinu. Ve vodní lázni zůstalo 24 hodin, aby se zamezilo jeho případnému znovuvznícení.
Podle mluvčího místních hasičů se jedná o zdaleka nejlevnější a nejbezpečnější způsob, jak uhasit vůz vybavený vysokokapacitní baterií. Dočkáme se tedy do budoucna toho, že k nehodám bude jezdit kromě klasické stříkačky i kontejnerový vůz a jeřáb? Nejspíše ne. Holandští hasiči si ale za inovativní přístup rozhodně zaslouží palec nahoru.
26. března 2019, 15:35
4
To chci vidět kolik bude stat GAP a havarijní pojistka jestli první co hasiči udělají je že mi doutnající vůz potopí.
05. srpna 2019, 10:37
0
Za me zas dobry, ze ti to neznici autorizak, takze vzdy to resit vymenou auta ma rozhodne smysl za cenu drazsi pojistky, priplatil bych si za to uz ted.
26. března 2019, 15:47
3
Nevim jak vy, ale já se fakt bavim :D
26. března 2019, 15:53
0
Rozhodně nejsi sám. Škoda, že někdo nenatočil reakci zaměstnanců té prodejny, když jim tam najeli hasiči s jeřábem a vanou.
26. března 2019, 15:56
0
nebo přímo majitele autosalonu ;)
26. března 2019, 16:20
0
Hasiči z toho udělali totálku:D No ta budoucnost vypadá prostě růžově. Mě jenom mrzí že to nebyla Tesla to by zase Elon musel svolat kurevskej mítink aby investorům vysvětlil proč to jako je. Ale že za 50 let budeš lítat teslou přímo na měsíc na drive na meka.
27. března 2019, 03:54
0
Tak buď to mohli potopit, nebo nechat shořet, nevidím moc rozdíl... Taky to mohli dát PČR, ty to umějí efektně zbořit ;)
Elon je King, ten by se z toho vykecal a ještě sehnal investory pro nový ponorný auto...
27. března 2019, 13:21
0
No to máš recht. Jenže shořelo by to samovolně takhle tomu dopomohli. Já bejt likvidátor tam jim to nezaplatim. Protože co když by to celý neshořelo. Znáš to ....zásah z hůry.
26. března 2019, 15:57
2
Dost pravděpodobně to je nejméně invazivní způsob, jak ten krám uhasit a napáchat co nejméně škody. Teď jen odpojí baterku, nechají to uschnout a můžou začít hledat závadu.
26. března 2019, 16:47
0
By bylo zajímavý zjistit ( to se nedozvíme) co se dál s tím autem stane. Pojišťovna totálky typicky dává do aukcí, tak nevím jestli se najde koumák garážník někde na východě ( typicky), který to zkusí dát znovu dohromady.
26. března 2019, 17:01
3
Já bych to za pade vzal, sehnal bych si LS a konečně z toho udělal auto :D
26. března 2019, 21:40
1
Vysušení, odbahnění a je to voňafka :-D
26. března 2019, 21:45
0
Přesně, po nastartování se budou posádce trochu ježit vlasy a jiskřit kovové náramky na rukou, ale bude to voňafka jak říkáš :-D
27. března 2019, 00:37
2
Jak jsem ten příspěvek četl, tak mi v hlavě okamžitě vlezle vykouknul Tavarish z youtube...
27. března 2019, 14:20
0
Kdyby to bylo ciste elektro, tak to ve stavu novyho nejspis paradoxne to ponoreni prezije :-)))
27. března 2019, 07:08
0
Automobilky takhle na testovacích pracovištích mají přímo bazén, který v případě potřeba zaplaví vodou a hořící elektromobil uhasí. Tam je to pochopitelné, ale jezdit na zásah z kontejnerem a jeřábem je úsměvné
27. března 2019, 07:48
1
Já si teda myslím, že budoucnost je jinde, ale nevím - podle mě by toto mělo fungovat i u baterek...
27. března 2019, 10:07
0
si člověk moc nevybere. Mám auto s hořčíkovým blokem motoru a když jsem se ptal hasičů, jak to hasit, tak mi řekli, že leda jezdit kolem nějaké stavby a v případě požáru to nechat zahrnout.
A když si vzpomenu, na to jak rychle shořel tátovo Seat, tak ono je to víceméně jedno, jestli to auto zničí požár, nebo hasební zásah. Po tom utopení aspoň zbudou některé díly, které lze ještě použít (panely karoserie, podvozkové díly atp.).
27. března 2019, 14:19
0
Pockejte, EU na zaklade techto veselych taskaric jiste vyda doporuceni, nebo primo narizeni, ze vsechny e-auta musi mit integrovanej hasici system, mereni teploty baterie propojeny s pultem u hasicu a ve vybave mimo lekarnicky i plynovou masku
Muhehehehe :-D