Požáry elektromobilů jsou pro hasiče docela nepříjemným problémem. Narozdíl od konvenčních aut se spalovacími motory nelze hasit bateriově poháněné vozy proudem vody, ale je nutné využít speciální pěnu, nebo prášek. Nezřídkakdy se tak stává, že elektromobil v plamenech nechávají hasiči raději kontrolovaně dohořet a pouze ochlazují vodou okolní prostředí.
Odlišný postup zvolili hasiči v nizozemském městě Breda. V místním showroomu BMW začalo včera ráno doutnat vystavené BMW i8. Duchaplní zaměstnanci vytlačili vůz ven před budovu a zavolali místní hasičský sbor. Ten na místo dorazil vybavený trochu nestandardně. Přivezli sebou totiž kontejner plný vody a jeřáb a doutnající BMW celé ponořili pod hladinu. Ve vodní lázni zůstalo 24 hodin, aby se zamezilo jeho případnému znovuvznícení.
Podle mluvčího místních hasičů se jedná o zdaleka nejlevnější a nejbezpečnější způsob, jak uhasit vůz vybavený vysokokapacitní baterií. Dočkáme se tedy do budoucna toho, že k nehodám bude jezdit kromě klasické stříkačky i kontejnerový vůz a jeřáb? Nejspíše ne. Holandští hasiči si ale za inovativní přístup rozhodně zaslouží palec nahoru.






martinw
26. 3. 2019, 15:35To chci vidět kolik bude stat GAP a havarijní pojistka jestli první co hasiči udělají je že mi doutnající vůz potopí.
Evlo
5. 8. 2019, 10:37Za me zas dobry, ze ti to neznici autorizak, takze vzdy to resit vymenou auta ma rozhodne smysl za cenu drazsi pojistky, priplatil bych si za to uz ted.
GanGreen
26. 3. 2019, 15:47Nevim jak vy, ale já se fakt bavim :D
Jakub Pospíšil
26. 3. 2019, 15:53Rozhodně nejsi sám. Škoda, že někdo nenatočil reakci zaměstnanců té prodejny, když jim tam najeli hasiči s jeřábem a vanou.
GanGreen
26. 3. 2019, 15:56nebo přímo majitele autosalonu ;)
beastar
26. 3. 2019, 16:20Hasiči z toho udělali totálku:D No ta budoucnost vypadá prostě růžově. Mě jenom mrzí že to nebyla Tesla to by zase Elon musel svolat kurevskej mítink aby investorům vysvětlil proč to jako je. Ale že za 50 let budeš lítat teslou přímo na měsíc na drive na meka.
GanGreen
27. 3. 2019, 03:54Tak buď to mohli potopit, nebo nechat shořet, nevidím moc rozdíl... Taky to mohli dát PČR, ty to umějí efektně zbořit ;)
Elon je King, ten by se z toho vykecal a ještě sehnal investory pro nový ponorný auto...
beastar
27. 3. 2019, 13:21No to máš recht. Jenže shořelo by to samovolně takhle tomu dopomohli. Já bejt likvidátor tam jim to nezaplatim. Protože co když by to celý neshořelo. Znáš to ....zásah z hůry.
Trinom
26. 3. 2019, 15:57Dost pravděpodobně to je nejméně invazivní způsob, jak ten krám uhasit a napáchat co nejméně škody. Teď jen odpojí baterku, nechají to uschnout a můžou začít hledat závadu.
krab
26. 3. 2019, 16:47By bylo zajímavý zjistit ( to se nedozvíme) co se dál s tím autem stane. Pojišťovna totálky typicky dává do aukcí, tak nevím jestli se najde koumák garážník někde na východě ( typicky), který to zkusí dát znovu dohromady.
GanGreen
26. 3. 2019, 17:01Já bych to za pade vzal, sehnal bych si LS a konečně z toho udělal auto :D
sumy
26. 3. 2019, 21:40Vysušení, odbahnění a je to voňafka :-D
krab
26. 3. 2019, 21:45Přesně, po nastartování se budou posádce trochu ježit vlasy a jiskřit kovové náramky na rukou, ale bude to voňafka jak říkáš :-D
JP
27. 3. 2019, 00:37Jak jsem ten příspěvek četl, tak mi v hlavě okamžitě vlezle vykouknul Tavarish z youtube...
sheogh
27. 3. 2019, 14:20Kdyby to bylo ciste elektro, tak to ve stavu novyho nejspis paradoxne to ponoreni prezije :-)))
MikeEM
27. 3. 2019, 07:08Automobilky takhle na testovacích pracovištích mají přímo bazén, který v případě potřeba zaplaví vodou a hořící elektromobil uhasí. Tam je to pochopitelné, ale jezdit na zásah z kontejnerem a jeřábem je úsměvné
Sedrik
27. 3. 2019, 07:48Já si teda myslím, že budoucnost je jinde, ale nevím - podle mě by toto mělo fungovat i u baterek...
eLzyx
27. 3. 2019, 10:07si člověk moc nevybere. Mám auto s hořčíkovým blokem motoru a když jsem se ptal hasičů, jak to hasit, tak mi řekli, že leda jezdit kolem nějaké stavby a v případě požáru to nechat zahrnout.
A když si vzpomenu, na to jak rychle shořel tátovo Seat, tak ono je to víceméně jedno, jestli to auto zničí požár, nebo hasební zásah. Po tom utopení aspoň zbudou některé díly, které lze ještě použít (panely karoserie, podvozkové díly atp.).
sheogh
27. 3. 2019, 14:19Pockejte, EU na zaklade techto veselych taskaric jiste vyda doporuceni, nebo primo narizeni, ze vsechny e-auta musi mit integrovanej hasici system, mereni teploty baterie propojeny s pultem u hasicu a ve vybave mimo lekarnicky i plynovou masku
Muhehehehe :-D