načítám data...

Hrdinové za babku: BMW 323ti Compact

Benzínová řadová šestka z Mnichova začíná být poměrně nedostatkovým zbožím. Při troše sebezapření s výběrem karoserie je to ale stále dostupná věc.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Naši rubriku bazarový snílek určitě dobře znáte. Rozhodli jsme se ji však trochu rozšířit o novou podrubriku “Hrdinové za babku”. Ta bude věnována inzertním nálezům, které se nacházejí v těch nejspodnějších patrech automobilového trhu a lze je pořídit za dvě průměrné výplaty. Pro širokou veřejnost to jsou možná jen kusy plechu čekající na svou poslední cestu do benzínového nebe, my si však myslíme, že i v tomto cenovém spektru lze nalézt skutečné hrdiny.

Kde jsou ty časy, kdy dvě výplaty stačily k pořízení prakticky jakkoli motorizovaného a karosovaného BMW E36? Poslední roky se však ceny téměř každé zajímavé ojetiny derou nahoru, či skoro vůbec neklesají dolů (i když by vzheldem k mladému věky měly) a na vlně podivného bobtnání se svezlo i kdysi nejoblíbenější vozidlo samozvaných městských drifterů a sídlištních králů parkovišť. Trojková řada generace E36 se přitom nikdy netěšila nějakému legendárnímu či výsadnímu postavení. Vždycky to byla ta těžkopádnější následnice E30 a ta technicky nevyspělá předchůdkyně E46. Ale sežeňte si teď nějakou. Kdo začne pátrat v cenových sférách, na které byl zvyklý pět let nazpět, zjistí, že na prodej zbývá leda pár vyžilých trosek a možná nějaká nezajímavá 316i či 318i v nejchudší výbavě. Původně početná stáda těchto trojek už ve velkém zhynula ve spárech rómské aristokracie, lokálních RnB pěvců řvoucích z okna nějakou oduševnělou zdravici při snaze o nepovedený donut a také koroze. Opravdu hezká a zachovalá auta s benzínovou řadovou šestkou pod kapotou poskočila do kategorie “vozy nad 100 tisíc”. Na BMW E36 se zkrátka už zcela projevila genocida, které neunikne skoro žádné auto a sehnat za dvě výplaty něco, co bude dštít do okolí řežavý zvuk vytočené jednotky M50 nebo M52, už je spíš dílem velkého štěstí případně zoufalého stavu. Nebo ne?

Pořád to ještě jde. I když s odřenýma ušima a značným stupněm uskromnění. Karoserie sedan, coupé a cabrio jsou žádané a můžete si nechat zajít chuť. Trochu lépe je na tom kombi, které zájemcům o počínající youngtimer moc nevoní. Trefou by však mohla být nenáviděná bastardí varianta Compact. Zplozenec mezigenerační lásky, který je jedněmi nenáviděn pro nedospělý design shrbeného skrčka a druhými za to, že se opovážil použít jednoduchou zadní nápravu a v 90.letech již nevzhlednou středovou konzoli z předchozí generace E30. Co je však nejhorší? Ani E36 Compact v daném rozpočtu nebude žádná garážová leštěnka – daleko více bude mít blíže k oné orezlé a přesluhující vráně. Tedy, pokud se bavíme o variantě se šestiválcem. Compacty byly prodávány veskrze jako čtyřválce a šestiválcová varianta 323ti přišla až v roce 1997, na sklonku života celé modelové řady. Krom potentního šestiválce přinesla Compactu i větší brzdy nebo baterku přesunutou tam, kde jí má správné E36 mít – v zavazadlovém prostoru.

Z nepříliš přesvědčivých fotek z inzerátu je vidět, že vínový kousek rozhodně není ve stavu “sednout a o nic se nestarat”. Vlastně, pokud jste slabší povahy a nemáte rádi otevřené automobilové rány, asi je vám z fotogalerie trochu šoufl. Koroze, ta mrcha proradná, je největším nepřítelem této generace mnichovských trojek. Majitel sice píše, že spodek není zasažen, je však otázkou, zda-li to skutečně odpovídá realitě anebo podlahu jen nějaký “klempíř-amatér” na oko přetřel tunami tlumexu a podepsal se několika nevzhlednými housenkami. Stav karosářských dílů totiž na fotkách příliš nadějně nevypadá a je obecně známo, že E36 reznou úplně všude. Blatníky a dveře bývají po letech orezlé, když ne kolem dokola, tak rozhodně na všech rozích. Ta pravá hrůza však klíčí vespod. Začíná to nechvalně známými “kostkami”, od kterých se volně přesouváme skoro k celé podlaze, prahům i nosníkům. Vlastně úplně nejlepší je ke každé E36 kriticky přistupovat, jako by byla celá z rezavého hnoje a postupnou pečlivou kontrolou pouze odhalovat případná příjemná překvapení. Linie mezi hrdinou za babku a strukturálně dezintegrovanou kopou šrotu může být velmi tenká. 



Kovomorka bohužel není jediným problémem. Mnichovské zázraky prožívaly často velmi těžký život a ani tento Compact nemusí být výjimkou. Ve skutečnosti bývaly E36 velmi odolné a dobře vyrobené vozy, avšak léta a nepečliví majitelé udělají své. Takže na co si dát pozor? Začněme třeba u drobností. Evergreenem bývají nefunkční stahovačky oken a rozsypané pixely na displejích palubního počítače a klimatizace. Ale to ani nestojí za řeč. Podvozkové komponenty si příliš nerozumí s uhrovitým povrchem českých silnic. Vzdávají to čepy i celá ramena, zadní pružiny praskají, podvozkové silentbloky bývají vyžvýkané – první bod pro Compact, na jeho zadní nápravu jich budete potřebovat méně, než na standardní víceprvek. Bolestí jsou brzdy. Nejenže jejich účinnost není zrovna přesvědčivá, navíc mají snad geneticky danou schopnost podléhat degenraci při prvním silnějším brzdění. Typické “kopání” způsobené tepelným namáháním a následně nerovnoměrně rozprostřeným materiálem na kotouči je velmi časté. Možná proto jsou vyměněny i na inzerovaném kusu. Co dál? Tak třeba pohonná soustava. Polomrtvou spojku s dvouhmotým setrvačníkem zřejmě bude během zkušební jízdy snadné odhalit, to hardy spojka, “kříž” na kardanu anebo uložení diferenciálu mohou zůstat utajeny, přestože už jsou na odchodu. A na odchodu budou s poměrně značnou pravděpodobností. Pozor také na vůle poloos. Kupovat E36 prostě nebývá zrovna procházka růžovou zahradou. Jen šestiválcové motory M52 a převodovky umí nelehkému údělu vzdorovat s až zarputilou odolností a pokud jim někdo poskytoval alespoň základní servis, nebývají s nimi větší problémy ani po mnoha stech tisících kilometrech. Tedy, když přimhouříte oko nad nějakým tím nýtujícím zdvihátkem….

Ale po dvou odstavcích hrůzy by to zase chtělo přejít do pozitivnějších sfér. Jinak bych se přece ani nemusel namáhat s článkem. Obliba tohoto modelu mezi zástupy začínajících drifterů a milovníků rychlé jízdy přece nemohla vzniknout sama sebou. Pokud je Compact v alespoň trochu uspokojivém stavu, může poskytnout ještě spoust radosti. Prodávající deklaruje výbornou kondici motoru a právě pohonná jednotka je jedním z velkých důvodů, proč tento Compact chtít. Přes obchodní označení 23i je skutečný objem motoru 2,5 litru a je to typická skvělá strojovna od BMW 90. let. Sametová v nízkých otáčkách, lačná po akci v těch středních a vyšších. Má skvělý zvuk a umí jezdit za až srandovně nízké příděly paliva. Stejně jako větší jednotka 2,8, také motot v 323ti Compact je lehce přiškrcen sáním a tím pádem také u něj funguje známá finta s instalací sacího paroží ze starších motorů M50, která umí instantně rozšířit standardní stádo 170 koní o nemálo hlav. Bohužel si za to výměnou vezme cosi ze šťavnaté vlny točivého momentu v nízkých a středních otáčkách. Hlavní devizou 323ti Compact je ale samozřejmě zadní náhon.

Dá se říci, že je to v současnosti nejlevnější zadokolka se sportovním akcentem na trhu. Myslíte právě na tu klikovou nápravu z E30? Řekl bych, že její nedostatky se silně přeceňují a spíš jen omílají dokola jako symbol podřízenosti nebohého skrčka. Standardní víceprvek bude schopnější na rozbitých cestách, ale při běžné kondici E36 tato věc pozbývá smyslu, protože každý špičkový Compact bude jezdit nesrovnatelně lépe, než průměrně zachovalý sedan či kupé. Naopak, krátká záď a jednoduché zavěšení způsobují, že je Compact mrštnější a trochu divočejší. U nového auta možná negativum, ale u hrdiny na blbnutí? Přičtěte si k tomu typickou bavoráckou kulisu řazení s tuhými, ale přesně vymezenými drahami, skvěle rozmístěné pedály i reakce motoru nebo velmi citlivé řízení a záchrana plechů nebohého Compactu začne dávat smysl. Ani nemusíte dělat z vínového baworu leštěnku. Bude stačit zachránit nejpalčivější místa a mít visuálně nedokonalou, avšak technicky velmi nadanou věc na krávoviny. Možná se vám budou smát, že to je “jen Compact”, ale nebude nic jednoduššího, než si střihnout pár zatáček bokem, odšlapat si pár meziplynů a nechat všechyn pavouky ve výfuku explodovat pod návalem krásně kovově rezonujícího kmitočtu zvukových vln. A svět bude zase v pořádku… Navíc, v té tmavě červené a na inzerovaných kolech nevypadá vůbec zle.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Woyta
13. února 2017, 08:57
3

I s 316i compact plechcupove kategorie je celkem prima svezeni. Co se tyce rozvoru, tak bych rekl, ze je stejny jako u coupe/sedanu. Jen se zkratila zad o cca 20cm, coz znamena o 80kg mene hmotnosti na zadni naprave. Vysledkem je auto, ktere velmi ochotne vlaje zadkem. Divim se, ze soucasna generace nemcu se tohoto veku vubec dozila.

reagovat
Vavris Vavrisovic
13. února 2017, 09:48
0

Máš pravdu s tím rozvorem, to je blbost. Opraveno, díky.

Bufik
13. února 2017, 10:09
-1

Ta barva vypada jako sierra rot, spolu s estoril blau nejhezčí e36 barva :)

reagovat
JayK91
13. února 2017, 10:24
0

Vtipně podaný článek o super povozu! Díky Vavrisi!

BTW nevíte někdo jak je na tom s výše psanými nemocemi novější generace (E46) Compactu?

reagovat
hb
hb11
13. února 2017, 12:51
3

E46 Compact je technicky uplne stejny jako bezne e46..

krab
13. února 2017, 15:56
2

Já měl asi okolo 2010-2012 na ježdění tohle. 316Ti E46 Compact. Je to standartní E46 co se týká podvozku a karoserie, jen je to prostě zkrácený hatchback s modifikovanou přední kapotou.
neoblíbený auto, ale velice praktický a příjemný.

Nejsou ale bez svých bolestí : Motory : řada N42B18 nebo B20. Je to 1.8, ale ne ta co měli první 318i E46, ale 4ventil DOHC se systémem Valvetronic. (prison vzduchu už není řešen přes klasickou škrtící klapku)

Když jsem to měl, četl jsem že tyhle 1.8 a ještě ve větší míře 2.0 provedení trpí hlavně špatným odvětráním klikové hřídele. Mě to fungovalo bezchybně a najetých asi 20-30tis km. už si nepamatuju. Od e46 je to posun k antikorozní ochraně, která je o řád lepší ale jízdně se to auto posouvá blíž někam k VW Golf.
Dneska jako auto na denní účely, když chceš zadokolku, v ceně kolem 75tis je to možná výborná volba.
Nepobaví to ale moc a šestiválcových verzí 325Ti ( s M54B25) je málo a stojí jiný peníze. Zase paralela s tou E36.

Vavris vybral exemplář zajímavýho auta. Problém, je že ty pěkný E36 Compact s motorem co má bavorák mít , tj. šestiválec jsou už dražší než auta do týhle rubriky.

Ještě že už jsem starej :) , ha ha, za nás ty levný zadokolky ještě byly.... teď už jsou za dva platy skoro jenom samý nezáživný piksly.

JayK91
13. února 2017, 16:00
0

Díky krabe :-) mi se pravě ten E46 compact docela líbí no, proto jsem se ptal :D

krab
13. února 2017, 16:28
1

to si jeden z mála :) , ale mě to přijde jako rozumná volba. Teď myslím, když jezdíš často jen ve dvou, potřebuješ ale I nějakej prostor a občas vézt těch lidí víc a nechceš úplnou nudu.

Ta vínová E36 Compact bude určitě potřeba vyvařit, opravit, nalakovat. Ono to pak tak nějak povyleze, takže 20-30 tis se v tom utopí jak nic a pak ti to nakonec přijde líto máčet v zimě v soli a břečce... a navíc za chvíli to zrezne znova.

E46 když není opravovaná , tak rezne o mnoho míň. Ty compacty bývaj I zachovalý, většinou auta po Německých paních staršího věku :) ... A nejsou žádaný jako kupéčka. Zase na hezkejch letních je to pěkné auto. Občas se vyskytne I v komplet M-paketu, ale málokdy.

Kdybych se rozhodoval, s rozpočtem na tu E36 325i Compact a měl ten strop se vším všudy někde u 80ti, tak bych šel zase do tý 1,8 115koní 316Ti E46. Docela to jede, je to kompromis sice, ale za ty prachy, co jinýho. Focus a Golf IV. tomu nemůžou vůbec konkurovat a Civicy a Mazdy tý doby budou ještě rezivější než ten E36 Compact. Takže co jinýho...

A koukám I v ČR jsou na výběr. Hele třeba tohle modrý s modrejma sport sedačkama vypadá že by možná bylo pěkný : https://www.tipcar.cz/inzerat/bmw-16-ti-1maj-top-stav-servis-cz-38400282.html

JayK91
13. února 2017, 16:42
0

jo vypadá to rozumně, navíc první zadokolka nemusí být silná si myslím ...

škoda že teď není koupě povozu na pořadu dne :( tady ta vypadá fakt slušně

Woyta
13. února 2017, 20:29
0

Az zabiju moji 316i Compact, tak bych klidne sel do E46 ale asi bych svapnul cumak, za ten ze sedanu.

Ev
Evlo
13. února 2017, 10:27
0

Lol, 53000 za stolety vylitany bavo. Jako sorry, Vavrisy, ale to ta jeta cali je mensi financni sebevrazda.

reagovat
Pólin
13. února 2017, 14:35
1

to je právě to, že nejsi daleko od pravdy, že je stoletá..teďka se to láme a tahle auta buď lidi opravují a dávají do pucu a nebo, v daleko větší míře je šrotují... proto, pokud to není úplně vylítaná bída, je ta cena 53K oprávněná a myslím, že moc dlouho na prodej nebude... zkus si sehnat takhle lehoučké auto(coupé) s R6 a zadním náhonem a myslím, že narazíš...

Ra
Rade520
13. února 2017, 20:39
0

Taky se mi zdá 50tisíc za "zrezlou starou šunku". Ale bude hůř,coupé 325 stojí min 70t a jsou taky všechny zrezlé,
e46 stojí jenom o něco víc ale nemá samosvor a je těžká. když je na prodej e30 tak přes 100tkč.
Jiné značky? Mercedes 230kompresor ale tam té sportovnosti moc není, MX-5 je super cca 80tisíc ale jenom 1,8.
Nissan 180,200,240 dobré auta ,ale na prodej se moc často neobjeví a už vůbec ne za pade.
Takže vlastně není z čeho vybírat pokud chci levnou zadokolku a výkon alespoň 150koní vychází mě jenom e36 compact nebo sedan.

munilaw
13. února 2017, 11:07
0

Tohle video s 323ti se mi vždycky líbilo, až na to, že to je vlastně "328ti" :-D

reagovat
Si
Sikula
13. února 2017, 11:23
2

jsem byl s compactem na slovakiaringu a tam dokázal prohánět mnohem silnější soupeře. Ve slalomu dokonce první místo celkově bez rozdílu třídy.

reagovat
hb
hb11
13. února 2017, 12:56
0

Kostky mela e30, ne e36. A aby u e36 nejak vazneji hnily nosniky, musely by byt lemy, prahy atd. davno shnile na prach..

reagovat
Vavris Vavrisovic
13. února 2017, 13:13
0

Aha, já měl za to, že "kostky" jsou zlidovělý název pro místa v prazích určená ke zvedání, která vyhnívají jako první. Opravím to tedy. S těmi nosníky - třeba moje ex zimní 320i měla nosníky už docela chycené a prahy i kastle sice byly mizerné, ale na prach se rozhodně nerozpadaly.

munilaw
13. února 2017, 14:08
0

Mám e36 a místům ke zvedání v prazích normálně říkám "kostky" (stejně jako další lidi co znám a mají e36), zvedák se dá dát ze dvou míst a celý ten díl má opravdu tvar cca kostky a ano hnijou dost...

hb
hb11
13. února 2017, 17:15
0

Zvedaci mista hniji, ale kostku tam tedy nikde nevidim http://smg.photobucket.com/user/FiestaTom/media/Run%20arounds/325i/Exterior/Mechanical/Jacking%20point%20rust/P1010754.jpg.html

Na e30 jsou kostky hned za prednimi podbehy..

Ra
Rade520
13. února 2017, 18:21
0

Na E36 tomu říkám puky podle těch gum na hever,ale já myslím že jedno jak tomu kdo říká.
Důležité je vedět že v tomhle místě to většinou hnije jako první a to nejen u e36 ale i e39 a samozřejmě e30.

Woyta
13. února 2017, 20:36
0

Jo vevitr je svarena kostka z asi 3mm plechu na zvedani auta. Z boku je v tom vevarena trubka pro rucni hever a zespod zacvakla guma.

munilaw
13. února 2017, 23:51
0

Přesně tak :-)

Franz Kafka
13. února 2017, 18:29
0

Měl jsem asi tři měsíce e36 318i v compactu a no nevím:) Ta varianta v článku nemusí být vůbec špatná. Dneska na naučení pro mladší ročníky co jezdí maximálně ve dvou je to podle mě dobré auto. Jako stroj na blbnutí nejspíš v zimě taky,proč ne. Jak tady někdo psal z části je to ve věku a stavu "aut na dojetí" a "do šrotu" a menší část se "renovuje" a snad zachová. Dneska už bych to nechtěl a připlatil bych za coupé, protože tahle varianta nikdy nebude asi tak žádaná a řekl bych, že v BMW komunitě je to největší otloukánek, ale být mi dvacet mít v kapse +- akorát tolik aby mi zbylo na malý servis tak jo pořád lepší než Golf, nebo nějaký taky shnilý Civic.

reagovat
H_F
13. února 2017, 19:46
0

to si nejsem jistej
kdyz jsem mel najednou civic eg6, sunny gti a e30 320i, tak z domu sla e30
krom toho, ze bych do ni musel dat 3.5l, aby se jizdne vyrovnala hatchum, tak byla nejshnilejsi, vubec se mi to nechtelo resit
bylo to jeste v dobe, kdy byly e30 naprosto bezcenny keply, levnejsi jak e36


dneska s padesati tisici kdyz se bojis vzit pravostranku (za me nej volba, za pade mas treba ep3 tajpar, nebo 330Ci)
a chces mit motorovou pilu, tak protoze i ceny vti stouply z one 50k hranice vejs si za 300euro koupis ojetyho civica eg6 s jakymkoliv motorem, hlavne aby byl co nejmin rezavej (zas vetsinou reznou jen zadni lemy a spodni dil kufru-jednoduchy na opravu)
no a k tomu koupis 170k motor z anglana b18c4, kterej tam soupnes, prace na dva vikendy
vysledek je ani ne tunu vazici 170k tryskomys za pade, ktera v serpentinach spraska jakykoliv neemkovy bavo
a ze to je predokola sere bilej tesak, podvozek to ma o level lepsi, jak e30

H_F
13. února 2017, 19:25
0

nevim no, za cenu tyhle orezly 323ti clovek muze mit e46 328i kupe
1600e takze zbyde 10k na dovoz
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=239439899&isSearchRequest=true&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=14&pageNumber=1

za kompakt bych nikdy vic jak tricet nedal

jinak ad posmivana zadni naprava z tricy
zajimavy je, ze kdyz se rekne trica, tak je to pro vsechny modla petrolheada
z3 vc M ma tuhle tricovou napravu taky, a nikdo si z toho neutahuje jako z kompaktu

ono image kompaktu je posramocena, stejne jako jednickovyho bava, nebo treba miaty prave tim, ze to je auto, ktery je urceny hlavne pro slecinky
tak pak je to vysmivany se vsim vsudy, i kdyz se stejnym resenim je jiny auto ceneny

reagovat
Franz Kafka
13. února 2017, 20:39
0

Ohledně toho výsměchu je to tak mnohdy samozřejmě bohužel. Mimochodem první 1er rozhodně nebyla zase až tak zlá až teda na tu dieselovou pohromu se čtyřmi válci. Hodně aut trochu zkazí komunita podle mě je Miata zejména starší generace ideální příklad.

Ber to tak že ti je osmnáct, čerstvé papíry a v kapse pade. No tak jsem to myslel, že v tomhle případě je to docela hezká možnost jak přijít k první zadokolce (pokud ji chceš) a na to, že je to orezlé sere pes stejně to v tomhle věku ty kluci mají max rok, tak co.

H_F
14. února 2017, 02:19
0

1er je super, jenomze v tom proste nejcastejc potkas dylku s motorizaci 116, 118, coz sou tragedie, jak nafta, tak benal
s sestivalcem to je jina pisnicka a je to jedno z poslednich pravovernych bmw

no tak pokud ti je 18 tak to je naprosto idealni to 328 kupe za pade, co sem postoval
zaprvy to je bezpecnejsi
zadruhy to nema tak nervozni prdel
a zatreti je to v matu, zacatecnik by se podle me mel vyjezdit v automatu, a az si osvoji provoz, teprv se ucit kvedlat

navic je potreba zapocitat v tomhle veku hodne dulezitej pimp-faktor, kterej takovy e46 kupe je taky nekde jinde nez u kompaktu

Woyta
14. února 2017, 12:07
0

Zas takova tragedie to neni. Jinak bych to nekoupil. Ja to beru jako nemeckou AE86. Je to rwd hatch s 1.6 pod kapotou a stejne jako hachi to nikdo nechce nez se zjisti jak ochotne to driftuje. Na velkej okruh to neni ale Myto ci Sosna me hodne bavilo. Proton byl lehci, vykonejsi a v lepsim stavu. Ale RWD ani velmi zabavnym FWD nenahradis. Jo tuhle zimu jsem si poradne uzil. A ze to je verze, kterou nikdo nechce? A co? Ja si za volantem uzivam.

Pa
Pastor
14. února 2017, 13:00
0

Proč by se měl začátečník nejdřív vyjezdit na automatu? Co je to za blbost?

PeterLuk
14. února 2017, 15:03
0

No neviem ako vy, ale ja som rád, že auto s automatom bolo až (snáď) ôsme, ktoré som riadil, po siedmich s manuálom.

H_F
14. února 2017, 16:29
0

v prazskem provozu mi tedy prijde jako krucialni se nejdrive rozkoukat a resit dopravni situace
u manualu cerstvi ridici resi hlavne razeni rychlosti, aby jim auto nechciplo (coz se casto deje pri rozjezdu na cervenych idealne do kopce, kdyz je za nimi rada aut a jsou v maximalnim stresu- videli jste nekdy takoveho novacka promeskat treba tri cervene, za kterymi jsou stometrove kolony troubicich aut?
dnes v dobe navigaci je jiz podstatne jednodussi se orientovat, nicmene stale je potreba kontrolovat spoustu veci okolo, cerstvy ridic by se mel hlavne koukat kolem sebe
po nekolikamesicni kazdodenni kure a nabyti jistoty v provozu teprv na radu prichazi vyjezdeni se s manualem
bohuzel v mem okoli je neprijemne mnoho "ridicu" (prevazne slecen), kteri po ziskani ridicskeho opravneni za volant jiz ze strachu z provozu v kombinaci s manualem neusedli
na vine jsou jednak spatna/kratka vyuka v autoskole, nicmene autoskola suplovat vyjezdeni nedokaze, to prichazi az po delsi dobe pravidelneho uzivani vozu

Vavris Vavrisovic
14. února 2017, 20:34
0

No, s tímto bych příliš nesouhlasil. Věřím, že nemálo studentů opouští autoškolu ve stavu, kdy manuál ovládat neumí a pravděpodobně se to nikdy nenaučí (a ti ať si koupí automat), ale zároveň pevně věřím, že (pořád ještě) většina je schopna tři pedály, volant a řadící páku ovládat již intuitivně a bez toho, aniž by je to rozptylovalo.

Romus
13. února 2017, 21:40
0

Já ty ceny aut dneska fakt asi nechápu, když jsem před cca. 4 rokama řešil jestli šestiválcovou 156 nebo BMW 3, tak ty ceny byly úplně stejný nebo snad nižší než dnes ( obě dvě auta ). Někdo od nás z města prodáva 130i z roku 2005 s 200 t. km na hrbu za 270k, myslel jsem že se zbláznil a pak jsem zjistil že je snad nejlevnější v ČR...

reagovat
Ji
Jiriik
13. února 2017, 22:35
0

Prodal bych svoje 328icoupe e46. Technicky ok. jen karoserie trochu rezné. Někdo šikovný by si poradil.

reagovat
Woyta
14. února 2017, 15:20
0

Asi nebude za plechcupovou cenu co?

Ji
Jiriik
15. února 2017, 12:43
0

No ještě bych za něj chtěl trochu vic:-))cca 70

Woyta
15. února 2017, 18:28
0

Za to jsem na podzim kupoval E46 320i sedan, ktery zadneho klempire nepotreboval a za posledni 2 roky do nej zahucelo 90k za nahradni dily (prakticky vse co na e46 odchazi). Ke vsemu hromada uctenek a 5 protokolu z mereni kdyz se ladila geometrie po instalaci podvozku. Majitel byl puntickar ale stehoval se za praci do zahranici a nechtel aby auto trpelo.

pa
paveld
14. února 2017, 01:31
0

Pěkný článek, ale s těmi problémy bych to neviděl tak černě... za 3 měsíce to bude 10 let co vlastním svoji E36, mám s ní najet víc než jen pár desítek tisíc km a nic hroznýho mě nepotkalo. Snad akorát ta koroze, která už bohužel poslední roky je znát víc než bych rád. Zbytek oprav byl z mého pohledu spíš běžná údržba, případně díly už podlehli své životnosti...

reagovat
Vavris Vavrisovic
14. února 2017, 20:27
0

No, ono to co je v článku zmíněno prakticky taky je běžná údržba a díly po životnosti :-) E36 jsem vlastnil ve třech různých variantách a některé věci se opakovaly jako přes kopírák.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem