Studentská auta z Mladé Boleslavi jsou taková milá každoroční tradice. Vlastně se mi ten nápad moc líbí a žákům místního středního odborného učiliště trochu závidím. Pracovat na vlastním zakázkovém automobilu s týmem špičkových inženýrů a konstruktérů za zády, navíc s přístupem ke skvěle vybaveným dílnám a nepřebernému know-how musí být super zkušenost. A věřím, že to žáky opravdu motivuje a nasměruje i v jejich dalším karierním životě.
Letošní výtvor se jmenuje Slavia podle jízdních kol, která v samých začátcích historie značky vyráběli pánové Laurin a Klement. Původní Scalu rozhodně nezapře zpředu, kde se fakt prakticky nic nezměnilo, ale hned za A sloupkem se situace dramaticky mění. Přední sklo je více skloněné, přední dveře nemají rám a zadní tu nejsou vůbec. A taky chybí střecha. Která ve voze vůbec není, není ani nasazovací. Ale to u showcaru asi moc nevadí, v doprovodném voze bude jistě pro případy deště připravený partystan.
Nuže…a pak je tu záď vozu která je proporčně k předku dost obrovská. Trochu to působí, jako kdyby byl za zadními sedačkami schovaný nějaký motor. Ale není to tak, pohon obstarává vpředu klasická patnáctistovka o výkonu 110 kW. Vzadu pod těmi aerodynamickými oblouky jsou totiž…elektrické koloběžky. No jasně. Mobilita a tak vůbec, to dnes hýbe trhem.
Závěrem ještě jmenujme několikero doplňků, které připomínají historii vozů škoda jako hvězd tuningových srazů na přelomu tisíciletí. Je tu nastavitelné barevné podsvícení pod autem (v barvách trikolory), hodněmoc reproduktorů, subwoofer navíc vybavený apartní malbou lva, velká kola s Kodiaqa, jinak barevné zadní křídlo a sedačky Sparco.
Designovou inspirací se studentům prý stal vůz Škoda 1100 Sport. No. Vypadá sice jinak, ale to nevadí. Chápeme, že nejprve se nadšeně navrhovalo a pak až se to tak nějak roubovalo na osnovy, ve kterých bylo pravděpodobně cosi o povinné inspiraci historickým modelem. Chápeme to všichni, také jsme chodili do školy.
Jsem zvědavý, s čím přijde další ročník. Pořád doufám v projekt dodávky, jež by vzpomenul na veskrze špatnou, ale legendární 1203. Tak jestli to čte někdo ze studentů z Boleslavi…
20. července 2020, 23:34
6
Nič v zlom, sám som žiadne auto nepostavil, ale na to, že majú podporu automobilky tedy všetky tieto študentské autá vyzerajú ako diela nejakej tuningovej (tuzingovej?) firmy, či ako nejaké kitcary. Proporčne nevyvážené, preplácané, vždy hneď na prvý pohľad vidno, že je to dodatočne upravované. Čo je škoda, lebo ten nápad umožniť študentom využiť čo sa naučili, postaviť auto, a ešte ich dielo potom aj spropagovať, to je za mňa super, takú príležitosť nemá hocikto. Len keby začali spolupracovať aj so študentami dizajnu, určite by to výsledným dielam pomohlo...
21. července 2020, 07:34
1
Asi nemají zas tak volnou ruku. Tomuhle by vzhledově dost pomohlo zkrácení, ale předpokládám, že takový zásah jim nedovolili. Pohled na to hrbatý zakrytí za sedačkama mi připomělo '64 Thunderbird cabrio s krytem zadních sedaček. Působí to stejně disproporčně. A podobnýho tuzingu na zakrytí zadních sedadel existuje vícero...
21. července 2020, 07:38
0
http://www.hongliyangzhi.com/ford/ford-thunderbird-1964/4
21. července 2020, 07:40
0
Nebo třeba tu http://topclassiccarsforsale.com/pontiac/204697-86-firebird-roadster.html
21. července 2020, 12:26
3
Řešil jsem to přímo s lidmi ve Škodovce a problém je hlavně v tom, že na tom sice dělají jen studenti, ale různých oborů - design, konstrukce, marketing...
A bohužel ve všem se musí nějak shodnout. Designer může nahodit sebelepší myšlenku, ale pak mu do toho začne kecat konstruktér, že to nejde vyrobit, buchta z marketingu, že to chce nějaké LED světla atd.
Takže z toho vznikne vždy to, co z toho vznikne. Na pohled šílená blbost, která nedává smysl.
Ale jo, naučí se na tom něco. Mají na to tuším jen jeden semestr, což není moc času na nějaké velké konstrukční změny a tak se to nese v duchu "tady něco plácnem, tohle zakryjeme a běž najít největší originál kola do skladu".
21. července 2020, 13:16
0
Dík za info. Každopádne, pre študentov určite dobrá príležitosť. :)
21. července 2020, 13:28
1
Chosé: Popsal si to perfektne.Totiz nauci se na tom realne vse, co potom v praxi perfektne vyuziji. Nejen ve skodovce. Pulka dnesnich aut je ve stylu tady zakryjeme, placneme a dame dvacitky:) Tahle vec bez podsviceni by se normalne produkcne ujala jen by byl lepsi el. nebo hybrid. Jo a mimochodem me se to treba docela libi...
21. července 2020, 13:35
3
To si myslim, že je z hlediska zkušeností snad ještě cennější, než samotný proces výroby. Dojít brzy k poznání, že dobrý nápad přežvýkaný deseti dalšími odděleními je velmi jiný, než byl na začátku. Jak jsem psal, trochu jim to závidim. A vedení školy za takovou možnost praxe tleskám.
Celkově mi při pohovorech přijde, že ze škol (zvlášť z takové té co začína na V, pak je tam Š a nakonec E, případně z různých sokromých obchodních vejšek) lezou lidi do praxe zoufale nepoužitelní, kteří jen slepě vidí svojí práci bez souvislostí a největší důraz kladou na padnoucí sako a reusable kelímek na kafe.
No ale to je na jinou debatu.
-
Komentář upraven 21. 7. 2020, 13:35:58
21. července 2020, 15:06
0
VŠE jede!
21. července 2020, 15:43
3
Je to vždycky o lidech, ale přijde mi, že nemalá část absolvenstva VŠE se spíš veze :)
Ale furt lepší, než VŠO a různé soukromé věci s bakalářským managementem.
-
Komentář upraven 21. 7. 2020, 15:44:13
21. července 2020, 16:40
2
VŠEM!
Divim se, ze jeste nepouzili reklamni slogan Dame to ...
21. července 2020, 17:33
1
Jo, sebereflexe je dobrá. Ale chtít po nich své začátky nemůžu. Moje první práce byl podavač na stavbě, případně pohunek v sadu. Ale je to dobrý si to zkusit. Hodně to člověku dá. Baví mě u čerstvých absolventů pozorovat jejich chování třeba k uklízečkám, nebo údržbářům, to hodně řekne o zkušenostech, nadhledu a člověku jako takovém. Ale to zabředáváme zase do trochu jiných debat...
21. července 2020, 18:02
7
Je to hlavne o povaze. O cloveku skola s tim souvisi jen okrajove. I kdyz nektere skoly pritahuji jisty typ lidi. Kazdopadne jak pise Kubik ona cast absolventu ma pocit, ze na ne cekas a hned se z jejich Bc a tak poseres. Chci padesat a sluzebni Audi. Co nabidnete firme?
Tady mas koste a zamet halu.
Ja mam ale vysokou skolu.
Aha tak pockej ja ti to ukazu...
-
Komentář upraven 21. 7. 2020, 18:03:31
21. července 2020, 19:35
1
Ano, ale mám teorii, že určité typy povah se na některých školách vyskytují víc, než jinde.
21. července 2020, 23:29
1
K tomu VSE, o ekonomickej fakute sa v Bratislave hovorilo ze je elektrickova (tramvajova), student skolu nespravi len ak ho cestou do skoly zrazi elektricka :)
22. července 2020, 07:21
0
Já mám z těch soukromek nejradši Ambis :)
Nicméně, realita je taková, že v rámci ekonomie, respektive "měkkých oborů", je VŠE industry standard. Cokoliv jinýho, s vyjímkou IES na UK, budí spíše úsměv.
Jestli potřebujeme tisíce ekonomů, rádoby ekspertů na mezinárodní vztahy (...), ročně, je jiná otázka.
21. července 2020, 07:33
5
Renault Wind se slepicí vepředu.
21. července 2020, 11:41
1
Je to road legal? Najpr ma prekvapilo ze to nie je elektromobil ale tie kolobezky to zachranili :)
21. července 2020, 11:49
1
Myslím že snad žádný ten projekt není road legal.
-
Komentář upraven 21. 7. 2020, 11:50:04
21. července 2020, 13:29
0
Road legal to neni a ani byt nemuze. Vis co by to stalo casu a penez.
22. července 2020, 05:49
0
Vím jak je to těžký cokoli na autě vytvářet a měnit, ale ty studentský projekty mi přijdou takový nedotažený. Kabriolet alà Mazda z filmu Jízda, tam to aspoň bylo coupé, protože tohle má totálně nevyvážený proporce. Jen uříznout střechu a hotovo.
22. července 2020, 21:15
0
Inu, škola hrou. Doufám jen, že někdo studenty upozornil, že opravdové dvoudveřové auto nevznikne zavařením zadních dveří. Dále pak že kvalitní audiosystém nestojí na výkonech krutohustopřísných suphoflerů, ale na dokonalém akustickém odladění výhybek především u hlavních reproduktorů (nehledě na to, že ty cca 3kW, co nainstalovali tady, by potřebovaly autonomní generátor).
22. července 2020, 22:34
1
Je to školní projekt, to chce klid :)
24. července 2020, 02:17
0
Tady si dovolím přidat rozhýbanou Slaávii