logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Recenze & testy

BMW 120d xDrive: Poslední jednorožec

Můžeme označit jako hot hatch auto, které má automatickou převodovku, naftový motor a pohon všech kol? To si teda pište, že můžeme.

Jedničkový bavorák je tu s námi už dobrých 14 let. První generace, charakteristická svým kontroverzním designem, si i přes počáteční nedůvěru rychle získala místo v srdcích automobilových nadšenců. Ohromovala vytříbeným podvozkem a sofistikovanými jízdními vlastnostmi. A samozřejmě pohonem zadních kol, jako jediný kompaktní hatchback na trhu. Pamatuji si, že jsem kdysi dávno vyzkoušel benzínovou 120i a byl jsem z toho auta nadšený. Dokázalo mi vykouzlit rohlík na puse snad při každé cestě. Snad jen toho výkonu bych snesl více, ale tohle řešily šestiválcové verze. Proto jsem byl plný očekávání, když se v našem redakčním kalendáři objevila jednička aktuální generace a okamžitě jsem si ji uzurpoval pro sebe. 

Jenže jak už tak v pohádkách bývá, není všechno tak růžové jak si to člověk maluje. Ve chvíli, kdy jsem si auto přebíral, se ve mne mísily všelijaké pocity. Těšil jsem se na zábavnou zadokolku, a že si užiju trochu té nekorektní zábavy. Tím spíš takhle v zimních měsících. Dostal jsem však čtyřkolku, naftový dvoulitr a automat. To nezní zrovna jako recept na instantní čtyřkolové štěstí že? Ale co, čekal mě poměrně náročný cestovní týden po republice, tak si aspoň užiji pohodlí automatu a jistotu pohonu všech kol. A zábava bude zase někdy jindy. Nakonec to však dopadlo celé trochu jinak, než jsem původně očekával. 

Druhá generace nejmenšího BMW, označovaného v kódové řeči automobilky jako F20, je tu s námi už předlouhých 7 let. Není proto divu, že nástupce již netrpělivě přešlapuje za dveřmi. Pokud se však nové jedničky nemůžete dočkat a těšíte se na další zábavný hatchback s pohonem zadních kol, asi budete zklamáni. BMW to sice ještě oficiálně nepotvrdilo, ale nová generace bude mít pravděpodobně platformu z Mini. Což znamená motor napříč a pohon předku. Pokud tedy toužíte po hatchbacku s klasickou koncepcí, doporučuji neváhat. 

"Efdvacítka" za svůj dlouhý život prodělala několik modernizací. Ten poslední větší facelift proběhl v průběhu roku 2015 a přinesl jiné světlomety vpředu i vzadu, přepracovaný nárazník a několik dalších drobností. F20 mě svým designem ze začátku příliš neoslovovala, ale musím přiznat, že v aktuálním vydání, po designových retuších, má to auto prostě šmrnc. Když se vybere zajímavá barva ( v našem případě Sunset Orange) a v příplatkové výbavě zaškrtne M paket, může z toho být opravdu pěkné a zajímavé auto. Místem, kde zub času hlodal nejvýrazněji je interiér. Funkčnost a celá ergonomie jsou v pořádku, tady se nedá moc co vyčítat. Ovládání klimatizace, volič iDrivu, to všechno je hezky při ruce a člověk to nemusí lovit někde bůhvíkde. Výborné jsou M sedačky, které nabízejí široké možnosti nastavení a naprosto příkladné boční vedení. Skvělý je také tříramenný volant, který potěší zcela ideální tloušťkou a velikostí. Ale jinak ten vnitřek moc prémiově nevypadá. Je takový smutný, chybí tomu trochu šťáva, nějaké ozvláštnění. Aspoň, že je dobře sestavený a nevrže. Hliníkový dekor je fajn, ale mohlo by jej být o kousek více. V kompaktním hatchbacku s cenovkou daleko za milionovou hranicí bych čekal třeba také nějaké ambientní osvětlení, ale jediné co vám bude svítit do ksichtu, když zapadne slunce, bude blinkr ve vnějším zrcátku. A ne zrovna příjemně. Prostornost interiéru je maličko omezená, což je ovšem dáno samotnou koncepcí pohonu. Místa není nazbyt, ale žádná tragédie to také není. Pokud nejste extrémně prostorově nároční, vejdete se bez potíží. Jednička v interiéru nikdy neexcelovala, všechny nedokonalosti uvnitř dokázala nahradit kouzelným chování na silnici. Pojďme tedy zjistit, jestli je to jízdně stále to pravé BMW. 

Kombinace čtyřkolky xDrive, měničového automatu od ZF a čtyřválcového dieselu, to není zrovna volba pravého petrolheada, že? Zní to spíš jako nějaký hatchback pro obchodního zástupce, který tráví svůj život na dálnicích napříč Evropou. Jenže k takovému účelu si asi těžko někdo pořídí BMW jedničkové řady. Tohle auto se kupuje kvůli tomu, jak jezdí. První zhruba dvě hodiny za volantem 120d, jsem přemýšlel k čemu je takové auto, v dané kombinaci, vůbec dobré. Přepínal jsem volič režimů sem a tam, řadil manuálně i to nechával na automatice, ale pořád jsem se s ním neuměl tak nějak sladit. Všechno změnil jeden okamžik. Potřeboval jsem odbočit o 180 stupňů, v podstatě se otočit do protisměru. Přijel jsem na hranici křižovatky a čekal, protože byl silnější provoz. Z předchozího zkoušení jízdních režimu, jsem tam nechal zapomenutou volbu Sport plus. Po dvou minutách čekání, že by mě třeba někdo mohl pustit, jsem začal ztrácet trpělivost. Ve zlomku okamžiku jsem zahlédl větší mezírku, takže jsem se rozhodl to tam poslat. Vytočené kola, plný plyn. Co se stalo v příštím okamžiku, na to jsem nebyl zcela připravený. Zadní kola se opřela do studeného asfaltu, přední lehce pomohla s trakcí. Jednička vystřelila jak, kdyby za mnou někdo prásknul bičem. Cítil jsem, jak pracují zadní kola, bavorák se ostře zhoupnul do oblouku a najednou jsem pozoroval, jak mě předbíhá zadní náprava. Rychlé kontra, ať to neskončí ostudou, z rukou mám v té chvíli vánočku. Situaci však zvládám a dokonce ani nebyl “brown alert”. Když lehce opadne adrenalin, z nečekané situace říkám si potichu: "Ohohó, tohle by teda šlo, zatraceně šlo." Díky tomuto zážitku objevuji v příštích dnech kouzlo jedničkového bavoráku. Musí se na něj trochu ostřeji, nesmím se bát vzít ten oranžový hatchback trochu pod krkem. Ale pak? Pak se dějou věci. Stodvacítka je sice ve většině případů velmi neutrální až mírně nedotáčivá, ale pečlivou prací s váhou vozu a správným využitím výkonu a točivého momentu umí vykouzlit na obličeji ten správný rohlík. I přes vyšší váhu se nadšeně vrhá do zatáček, občas dovolí mírné uklouznutí po rybě (nečekejte však žádné spektakulární boky, to neumí), lehce vystrčí zadeček a pak se rychle srovná a upaluje zase do dáli. Tohle je prostě skvělé. Přesně takhle by se měl chovat kompaktní hatchback se sportovním nádechem. Velmi dobrá práce BMW, velmi dobrá. 

Vytříbenému podvozku sekunduje také velmi dobrý motor. Naftový dvoulitr sice nevzbuzuje na papíře příliš velká očekávání, ale realita je výrazně lepší. 190 koní a 400 Nm si dokáže s jedničkou poradit celkem slušně i přesto, že váha dosahuje nemalých 1530 kg. Díky výborné trakci systému xDrive, umí jednička akcelerovat z nuly na sto za nějakých 6 vteřin, což určitě není pomalé. Síly má tento přeplňovaný čtyřválec dostatek až do nějakých 170 km/h, pak se mu příliš nechce. Přestože nejsem žádný velký fanoušek nafty, musím přiznat, že motor s označením B47 si zaslouží pochvalu. Má chuť do života, nevadí mu vyšší otáčky a ani ten zvuk není tak hrozný, jak občas bývá u dvoulitrové nafty zvykem. Jen ta spotřeba není nejnižší. Já zakončil testovací týden s hodnotou 7,5 l na každých 100 kilometrů, což není žádná velká sláva. 

Verdikt 

Přestože mě jednička v této konfiguraci ohromně překvapila, dalo by se možná říci nadchla, celou dobu jsem přemýšlel, pro koho je tohle auto vůbec určené. Největší nepřítelem je totiž cena. Tohle konkrétní auto stojí milion a tři sta tisíc k tomu. A to je hodně. Pro srovnání, za tyhle peníze se už některých dealerů dá sehnat, rovnou plnotučná 140i a to je, ve vší úctě ke 120xd, trochu jiná káva. Vážně vůbec netuším, komu je tohle určené, jaká je jeho cílová skupina. Možná snad někdo, kdo bydlí na horách, takže potřebuje čtyřkolku. Zároveň najede vyšší desítky tisíc kilometrů ročně, takže ocení naftu a automat. Existuje vůbec někdo takový? Trochu se totiž obávám, že podobný člověk by vybíral úplně jinou kategorii vozu. Každopádně pokud se vám tato kombinace líbí, máte mé doporučení. Paradoxně je to asi nejzábávnější hothatch za hodně dlouhou dobu, i když to definici ostrého hatchbacku příliš neodpovídá. Opravdu velmi dobré auto a doufám, že příští generace jedničky bude stejně dobrá, jako tahle odcházející. 

Technické údaje

Motor: vznětový čtyřválec 1995 cm³
Výkon: 190 koní (140 kW) v 4 000 ot./min.
Točivý moment: 400 Nm v 1 750 -2 500  ot./min
Převodovka: osmistupňová automatická
Maximální rychlost: 228 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 6,8 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 4,7 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 7,5 l/100 km 
Cena s danou motorizací, výbavou a příplatky 1 297 378 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Související články

Komentáře

0 reagovat
stirling
29. 3. 2018, 08:09

JA ti neviem ale ta kvalita interierov bmw isla masivne dole. Ak si clovek uvedomi ze to je interer auta za 1,25 mil CZ je to crazy.

1 reagovat
Inženýr
29. 3. 2018, 08:22

To si pište, že nemůžeme.

Přesto, že osobně bych bral manuál, moderní automat nic nepokazí, natož pohon 4x4 - zadní kola se pořád točí, nebo ne? Potud je to v pořádku.

Ale diesel? To snad nemyslíte vážně. I kdyby to mělo 1000 koní a zrychlení za tři, pořád je to agrární motor - těžký, hlučný, bez otáček a hlavně pro daný typ auta zbytečně komplikovaný. Článek jsem nečetl, takže nevím zda-li se jednalo o úvahu na téma benzín vs diesel a nakolik se to druhé hodí do hot hatche (nehodí), a nebo o prostý test auta.

Diesel se hodí tak možná do přepravní kapsle řady 7, SUV velikosti X5 a výš a to taky jen po důkladné kalkulaci, jestli se to vůbec vyplatí.

Může mi někdo vysvětlit jediný důvod přítomnosti zemědělského motoru pod kapotou kompaktního hatchbacku, a ještě toho "horkého" a od BMW? Já si to vysvětlím sám. Je to lidská zabedněnost a debilita, která (aniž bych se někoho zastával) taky může třeba za stáčení ujetých km u bazarovek. Někdy mám pocit, že tito burani by si klidně vrazili obrovskej klacek mezi půlky, pokud by byl poháněn dieselem a tak rajcovně smrděl..



0
kuc_t
29. 3. 2018, 09:49

Se zvukovým projevem naprosto souhlasím, ale v podstatě diesel už neni o moc složitější nez přímovstřikový benzín, navíc 20d od bmw je docela příjemnej použitelnej motor.

2
Inženýr
29. 3. 2018, 10:39

Mně jde o to, že ať je diesel jakkoliv příjemný, úsporný a vůbec použitelný, nevidím jediný důvod jeho pořízení do auta podobného typu. Chápu to možná v sedanu, který většinu své existence křižuje dálnice, nebo u těžkého SUV pokud majitel tahá koně (nebo jiná zvířata podobné váhové kategorie). Jsem si vědom zůstatkové hodnoty vozu jako důležitého faktoru, ale za to může právě blbost většiny lidí - pro mně osobně je auto s dieselem jen kusem železa a nikdy bych mu nedal přednost před benzínem nebo hybridem (ba dokonce ani před elektromobilem), ale hodně lidí se holt bojí problematického prodeje a ztráty hodnoty. Začarovaný kruh..

1
ToMyx
29. 3. 2018, 11:14

Quattro: Doporučuju přečíst článek a jít na to s klidem :-)
Test je to moc pěkný, má navíc i nějakou tu gradaci a příběh což je u dieselového automata občas makačka docílit.
Nemám rád naftu, nevoní mi a chrakter dnešních kadla turbomotorů s kopancem taky nemusím. I když zvuk šestiválcové nafty mi zase tak moc nevadí.
Na druhou stranu, pokud to zákazník/ firma kupuje, automobilka to prostě vyrobí a to, že se nám to nelíbí...to je asi to poslední. Auta jsou hold spotřební zboží, možná ne pro Autíčkáře, kteří hledají v každém kousku plechu něco víc, ale pro současnou generaci ano. Auta jsou ovlivněny trendy a PR stejně jako mobily nebo štětka na hajzlík :-)

Zatím máme ty staré pixly, uvidíme jak dlouho, baterky a infrastruktura se musí zaplatit...

1
beastar
29. 3. 2018, 13:38

Je to jako jakékoliv jiné ideologie. Benzínový fanatismus má mnoho společného s naftovým jehovismem. To že nemám něco rád neznamená, že je to voe vždycky apriori ce všem špatný. Přečti si ten test neni zase tak dlouhej.

0
briza
29. 3. 2018, 14:08

BUdeš čumět, až přijde Horácio s Hujárou 320CDI :)

1
Inženýr
29. 3. 2018, 14:11

ToMyx: Přesně tak. Celé je to o PR. V každém případě - proč právě diesel? Třeba v Británii se diesel bere jako nejčistší (spalovací) motor, protože v labáku jim to málo sežere a tím pádem vypustí málo CO2.. Úplná blbost, ale podávají to jako fakt, a většina lidí to bere. Většina lidí kromě "nás" autům nerozumí, stejně jako někteří nerozumí letadlům nebo hudebním nástrojům. Tím pádem mohou plácat co chtějí, i když je to sprostá lež. Bohužel. Pak vídáme "hot hatche" s kamny pod kapotou a jak vidím, téměř nikomu to nevadí.

Beastar: Já vlastně nejsem benzínový fanatik a v osobním autě bych klidně dal přednost čistému elektomobilu před dieselem. Diesel je "pracovní" motor, který je těžký, pomalý a měl by pracovat s částečnou zátěží v úzkém spektru otáček. Proto je ideální motorizací pro kamiony, lokomotivy a podobně zaměřené stroje. Dávat to do něčeho jako hot hatch je čisté zlo.

0
Daniel Borský
29. 3. 2018, 14:17

Quattro: já jsem tím článkem chtěl spíš naznačit, že hot hatch nepotřebuje nutně 300 koní pod kapotou. Že to není jen o motoru ale naopak o celkovém vyladění celého auta. 120xd mi přišlo skutečně zábavnější a mnohem blíže definici HH než třeba takový Golf GTI, i když má pod kapotou diesel. Myslím, že ani samo BMW nechtělo stvořit prvoplánově HH, tím spíš, když k tomuto účelu mají mnohem vhodnější motorizace. Ale tahle jednička proste funguje skvěle i ropakem. Nic vic, nic míň

0
Inženýr
29. 3. 2018, 14:19

Briza: Málem bych zapomněl. Ty máš tu Dacii, teda pokud to nebyl žert. LPG z výroby by mohl být dobrou alternativou, kdyby se to nějak rozšířilo mezi výrobci.

1
Inženýr
29. 3. 2018, 14:28

Daniel Borský: Chtěl bych předem říct, že moje komentáře nejsou kritikou tvé práce nebo práce redakce jako takové (přesto bych byl rád, kdybyste si vybrali benzín). S tím stádem pod kapotou souhlasím, a proto obhajuji auta jako Toyobaru nebo Miata, přestože podle některých jsou podmotorovaná. Článek si přečtu později. :)

1
Pólin
29. 3. 2018, 14:33

Ten režim, který je pro diesel vhodný se mi jeví jako docela hodně podobný režimu, který auto zažívá na dálnici. Není tak Quattro? Taky se mě diesely nelíbí, ale pochopím, že je někdo chce. Když jezdí hodně po dálnici, tak proč ne? Vždyť je to nádhera- teď jsem byl na týden v DE se služební oktávkou a většinou jsme jezdili kolem 150km/h a průměrná spotřeba 5,5l. V mojí Impreze by to bylo podobné, jen by před tou první pětkou byla ještě jednička... Ostatně ať si ten diesel lidi koupí i do města a pak si platí ty zacpané filtry, KO turba atd... A dokonce znám i lidi, co ten debilní turbo kopanec považují za parádní a děsně sportovní věc a proto chtějí ten diesel i do města:D

0
beastar
29. 3. 2018, 14:50

Quattro: Beze srandy LPG z výroby mě osobně třeba chybí i v lepších autech. Vím vypadá to dneska vtipně třeba 535 LPG, ale já bych si to koupil hned. Ono prostě i když nemusim šetřit každej desetník, tak cena lpg a dnešní technologie je argument. Jediný kde tyhle věci nemůžu vidět jsou věci jako Mustang a obecně sportovní auta. Jinak Miata i Toyobaru nejsou podmotorovaný jsou ale slabší, než jim jejich jízdní vlastnosti dovolují. Teda u poslední miáty nevim tou sem nejel, ale toybrz má přesně tenhle problém.

Pólin: Tak nějak bych to viděl taky. To že je někdo idiot a chce jezdit naftou po městě 8000 ročně neznamená nutně, že naftovej motor (kór dnešní vylazený věci který dávno nezní jako nafta) patří do náklaďáku. I když tam je mu mnohdy nejlíp. A když má někdo vyloženě pochyby ať si poslechne diesel v Ghibli a sveze se s tim 570 Nm je hodnota která umí přesvědčit i největší obdivovatele starejch žravejch benzínovejch R6 od BMW:)) Přesto že VM motori dělalo nejlepší motory pro užitkový auta....
-
Komentář upraven 29. 3. 2018, 14:52:14

0
Inženýr
29. 3. 2018, 15:40

Pólin: Líp bych to nenapsal. Já taky tvrdím, že diesel má někdy své opodstatnění, ale ve většině případů je to zbytečnost, která taky dramaticky zmenšuje výběr ojetin na trhu. V evropském reichu je to všechno nějak naruby. Když je řeč o Subaru, líbí se mi Legacy 3.6R. V USA nemají o podobná auta nouzi, a to si nemyslím že jakýkoliv amík by něco namítal, pokud by mu to mělo žrát míň. V Evropě se větších benzínů nejspíš nedočkáme.

Beastar: Taky souhlasím. Sporťáky, luxusní GT a podobné "fun cary" bych též vynechal, ale jako úsporná motorizace do normálního daily (z výroby a se zárukou) by LPG a plyn obecně byl dobrou volbou.

1
briza
30. 3. 2018, 12:30

Lodžyna fplynu se nakonec nekoná. Respektive konala se přesně jeden víkend. Pak jsem si sedl večer na lavičku, udělal si vynikající brazilskou instantní kávu z Lídlu, pozoroval ty oteklé tvary za plotem a došlo mi, že tohle asi cesta nebude :) Spotřeba 1,20/km a plná za 300,- je sice super a lpg je pohon, který mi absolutně nevadí, ale těch 60kW prostě nezvládnu :)

0 reagovat
BednysDom
29. 3. 2018, 09:41

Nejsem žádný příznivce dieselu, sám jezdím benzinovým šestiválcem od Bmw, ale b47 v X2 20d mě neskutečně překvapil svým charakterem. Ve spojení s 8st. automatem a xdrive to bylo velice zábavné svezení :)

0 reagovat
bitner
29. 3. 2018, 09:57

"Můžeme označit jako hot hatch auto, které má automatickou převodovku, naftový motor a pohon všech kol? To si teda pište, že můžeme."
Oznacit muzeme cokoliv jakkoliv, otazkou pouze zustava, kolik lidi nam to bude zrat. Uznavam, ze nekdy i 30% nebo dokonce 51,6%....

0
Ča Snač Aj
29. 3. 2018, 11:18

Takovej hezkého web to je.. nekaž to, Emana sem netahej :D

0 reagovat
Jimi
29. 3. 2018, 12:14

Česko není určující trh pro BMW, a tahle možnost se dá poskládat, tak asi jo. funguje to, jezdí to dobře i s pocitem uspořeného paliva, možno si to někdo (slovem jeden) koupí. Taky jsem si myslel, že to bude s BMW forever, ale nová skupinka zákazníku se už asi narodila a staromilci se musí ohlédnout někam jinam. První investici do auta i tak přenechávám jiným a jako oježděné to může být dobrý úlet, kdo miluje tu radost z okamžité úspory paliva spojený s charakteristickým zvukem motoru.

0 reagovat
Marek Brunner
29. 3. 2018, 12:44

Já myslím, že trh pro tohle auto je. Paní (pán by si určitě koupil radši trojku) obchodnice, co najezdí po ČR hromadu kilometrů, nechce kvedlat, chce případně i vyjet někam po horách, ale zároveň chce pohodlné malé auto, se kterým se nemusí bát křižovat podzemní parkoviště typu Národní divadlo (byl jste tam někdy někdo? Nikdy bych tam nechtěl parkovat nic většího než Fabia.) a v klidu zaparkuje.
Jezdím teď starším, manuálním, RWD 118d v základní výbavě. Ohledně výbavy škoda mluvit, manuální klima, žádné handsfree, nic, ale jízdně je to velmi příjemné auto. Vyšších dálničních rychlostí se nezalekne, spotřeba zůstává příjemná (6,5l Praha, dálnice 5-5,5l), žádný extrémní aerodynamický hluk..upřímně, mít to automat, tempomat, automatickou klimu a handsfree, nevím, jestli bych chtěl něco víc v autě na denní ježdění. Ten motor je fakt celkem příjemný..

0
kuc_t
29. 3. 2018, 13:01

Taky jsem pořídil 320d i skrze to, že bych preferoval 330i. 20d je všude hromada, takže se dá sehnat za pár korun, komunita bmw je velká takže hromada náhradních dílů k dispozici, spotřebák stojí víceméně jako na octavii. Jede to svižně a za slušnou spotřebu.

0 reagovat
beastar
29. 3. 2018, 13:35

Takže můžeme. Noo já narozdíl od některých nemám nic proti naftě když je v dobrým autě a trochu jede. Což tady tak je. Moje obvyklá poznámka k Bmw totálně přestřelená řepa za 1.3 vyběhovou nákupní tašku.A kvalitní introš ovšem vzhledem a nápadem nepřesahujícími Kiu. Je to zábavný hlavně páč je to obratný jak lasička a má to prostě dobrý jízdní vlastnosti.

Pro koho to je? Mladá manželka co najezdi kiláky a jízdní vlastnosti a projev motoru je jí těžce u řit€ vyfutrované silikonem. Taky moje kámoška z reklamky na jedné kreativní pozici by do toho šla... Je to furt kjůt a čtyřkolka se hodí. A na exteriery jede dalku a asi by nejezdila za 8 jako Dan trhajici asfalt. Navíc a teď upřímně Čech a Češka jsou na to auto vobecně z principu chudý. A já osobně bych do toho bral samozřejmě v12. Aby to jezdilo pořádně a ne jako obyčejná okyna fropě.

0
MartinCoupe
30. 3. 2018, 08:35

Přesně, BMW už dávno není o driftech v zatáčce a podobných blbostech. Tuhle káru si koupí někdo kdo na to má, chce být cool, jezdí hodně po městě a nechce kvedlat. A čtyřkolka se vždycky hodí. Po Mnichově nebo Landshutu s tím určtitě jezdí paničky do supráče a do kostela a jsou naprosto spokojené.

0
Inženýr
30. 3. 2018, 10:28

MartinCoupe: V podstatě souhlas, ale do města diesel? :)

0
MartinCoupe
30. 3. 2018, 11:33

Tak na tu chvilku jestě jó... :-)

0
MZ
1. 4. 2018, 11:42

Já si chtěl v r.2013 koupit 125d v manuálu, jevilo se mi to jako ideální služební kára s dobrým výkonem a nízkými provozními náklady.
Nakonec jsem to ale přehodnotil a pořídil M135i v manuálu, ale těch peněz za benál jsem propálil dost. Pokud by se mělo hledět na ekonomický efekt, pak nafta jasně vede. Já si umím docela dobře představit potencionální klientelu. Je to pro lidi, co ocení jízdní vlastnosti, ale nechcou (nebo jim to neschválí) platit vysoké účty za benál, i když v tomto případě bych rozhodně vynechal pohon 4x4, pokud bych chtěl spořit, jak na ceně, tak na provozních nákladech.

0
beastar
1. 4. 2018, 17:48

Souhlasim. Oni dobře vědi proč tu naftu pořád nabízejí. Navíc oni nejsou živý jenom z trhu ve střední Európě. A nakonec náš mini trh je jim tak nějak taktně u prdelky. Sic tady něco prodaji jako tady kolegovy MZ, ale rozhodně je nijak netrápí, že nám to přijde za 1,3 drahý. Jako přesně z ekonomickýho hlediska na tu chvilku i v části Eu to dává smysl. Navíc jsou tady země kde je nafta furt kůl. V Rusku ani třeba v Kazachstánu bohatý lidi fakt nějaký zákazy vjezdu do centra řešit nemusí a nafta v kombinaci se čtyřkolkou (často špatný i štěrkový cesty) se pořád hodí. Co koupíš manželce, nebo milence v Arménii když máš prachy. Nesmíte bejt pořád uvažovánim jenom u nás na dvorku. To stejný tady spoustu lidí svazuje, když se bavíme o elektromobilech.....

0
Pólin
3. 4. 2018, 06:07

Nějaké lidi z Kazachstánu znám a nafta tam je cool, ale jenom v nákladních Tatrách...:D koneckonců i v tom Rusku jsou zatížení na benzíny- vzhledem k ceně tam i těm škaredým zimám...

0
MartinCoupe
3. 4. 2018, 13:41

Prvni naftovy auto jsem videl az v Moskve. Treba ve Vladivostku to byl samej pravostranej Land Crouser...

0
beastar
3. 4. 2018, 14:03

:))) Myslím že Bmw bude asi zajímat Moskva a Petrohrad. V Kazachstánu nevim byl to jen příklad.

0
Pólin
3. 4. 2018, 21:44

V tom vladivostoku je to zajímavé...tahají tam auta z Japonska...proto ti praváci. To by se člověk právě divil, kolik je v Kazachstánu lidí, co si taková a ještě mnohem dražší auta můžou dovolit. Známý vyrábí bogyny pro crosscountry závody( v reálu i např. pro Dakar) a více jak polovinu aut vyveze právě do kazachstánu... a to máme prosím auta se základní cenou kolem šesti Milanů...

0
MartinCoupe
3. 4. 2018, 22:42

Ten LanCruiser byl samozrejme V8. Tak ten Kazachstan nebuda asi zase takova zadel světa... ;-)

1
beastar
3. 4. 2018, 22:42

Jojo já ti věřím. Ono právě tenhle kraj je pro byznys dobrej. Jsou tam rozdili mezi lidma. Ty bohatý ale nemaj problém vytopit pár milošů. Stejně tak Turecko, Makedonie, Bulharsko. To je typickej Čr problém nejen u aut. Všichni všechno měří a soudí jen optikou svojí domoviny. Jako kdyby se globální trh řídil přáníma český hospody.

0 reagovat
driver61
30. 4. 2018, 19:18

Osobne by som tiež uprednostnil čistú zadokolku, ale trocha silnejšiu, ideálne M140i, ale ako často to človek dokáže uplatniť keď musí jazdiť 25-30 tisíc ročne po diaľniciach a len málokedy na to môže poriadne dupnúť. Tuto sa to tiež detailne rozoberá:
https://autozine.sk/bmw-125d-posledny-mohykan/
Asi by som bral tiež skôr 125d, ale skôr manuál...

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte