logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Autíčkářův týden kabrioletní a gétéčkový

Je tu další týden a s ním opět trochu jiná podoba této rubriky. Pojďme se spolu podívat, jak vypadalo minulých 7 dní v autíčkářovském světě. Co se stalo zajímavého, co bylo nového a o čem se mluvilo nebo psalo…

Rubrika Autíčkářův týden ve své původní verzi, která v nedělní odpoledne shrnovala nejzásadnější novinky uplynulého týdne, už patří minulosti. Namísto shánění novinek a vymýšlení komentářů se nyní Adam věnuje článkům, které vám, jak doufáme, budou přinášet potěšení po delší dobu než poněkud rychle zastarávající “Týden”. Ani o tuto rubriku ale nepřijdete, byť její nová podoba bude stručnější a jednodušší, abychom mohli více sil napřít směrem k “velkým” článkům. Protože se však minulá varianta nesetkala s velkým přijetím, je to další experiment na téma Autíčkářův týden, tentokrát více zaměřený na diskuse pod články. 

O globálním oteplování a jeho příčinách si můžete myslet co chcete, ale faktem zůstává, že letošní lednové počasí člověka nevede ani tak k úvahám o nezbytnosti pohonu 4x4 a touhám po vozech Subaru, jako spíš k zamyšlení nad tím, jestli už není čas k nákupu roadsteru či kabrioletu. Právě nad tím se hned v pondělí zamyslel Dan a aby to měl těžší, vyřadil ze svých úvah o nákupu hravého roadsteru nejen všechny předokolky, ale také vy-víte-který roadster z Hirošimy. Výsledkem byla dlouhá debata o výhodách a nevýhodách BMW Z3 či MG F, ale k jednoznačnému závěru jsme stále nedospěli a tak Dan pořád tápe. Možná se ještě někdo z vás do debaty přidá a poradí? 

Autíčkář se ptá: Jaký roadster koupit?

Danovy úvahy ale očividně inspirovaly některé z vás – a proto jsme jen o pár dnů později odpovídali na dotaz s podobnou tematikou, jen z poněkud jiného úhlu. Čtyři místa tentokrát nebyla zakázaná, ale nezbytná, a pohon přední kol tolerovaný a očekávaný. Obavy čtenáře M.K. z pořízení Chrysleru Sebring jsme rychle rozptýlili, protože my na Autíčkáři už víme, že staré Chryslery (ať už jde o kabriolet Stratus nebo sedan LHS) se dají provozovat vcelku bez problémů. Tedy, pokud někomu nevjedete do cesty jako Adam. Pořád ale zůstává otázka, jestli není lepší dát přednost některému ze severských kabrioletů, které sice možná nenabídnou tolik prostoru, ale vynahradí to komfortem a pohodlím na cestách.

Ptejte se Vojty: Kabrio na letní výlety?

Když už jsme u toho cestování, tak největší vřava týdne se ale strhla pod mým povzdechem nad tím, že gétéčka, za starých časů uctívaná jako rychlý způsob přepravy napříč kontinenty, už pozbyla svůj původní význam – ať už kvůli tomu, že jezdit opravdu rychle je čím dál komplikovanější, nebo kvůli tomu, že i obyčejná auta jsou dnes zatraceně rychlá. Někteří komentující však zřejmě získali pocit, že gétéčka nemám rád. Opak je pravdou, miluji ideu dvanáctiválcového kupé, řítícího se nocí na druhý konec Evropy. A možná mě vlastně i trochu  mrzí, že je dnes těžké hledat důvod, proč si místo štíhlého kupé nekoupit obtloustlý sedan na naftu…

Konec snu jménem GT, aneb má rychlost ještě význam?

A když už mluvíme o tom, že rychlá GT dnes tak trochu ztrácejí smysl, můžeme se rovnou podívat na jeden z důvodů, proč tomu tak je. Honda Civic Type R, se kterou měl tu čest redakční kolega Dominik, je sice jen “pouhý hot hatch”, ale její tempo nejenže by zahanbilo drtivou většinu italských dvanáctiválců ze 70. či 80. let, ale je především na samé horní hranici toho, co můžete na silnici použít. A možná i za ní. Jen mu chybí osm válců, přebývá pár dveří a víko kufru, a hrabe špatnými kolečky. A může si ho dovolit kde kdo, což z něj dělá podstatně méně romantickou a výjimečnou záležitost. Ale možná je lepší moct jezdit v superrychlé Hondě, než snít o superrychlém Ferrari…

Honda Civic Type R: Jako břit

No a pokud opravdu netoužíte po brutálních číslech na rychloměru, ale raději si užijete toho, že můžete svůj stroj drtit na hranici jeho možností, můžete si i dnes pořídit stylový italský vůz s jediným párem dveří, který vám přinese velmi klasické, staromódní zážitky za volantem. Tak jako to udělal Matěj.

Fiátkův zápisník: První tři pětistovky

Jen nezapomeňte, že když je něco z Itálie, nemusí to ještě znamenat, že to bude hezké. Někdy se totiž i italský mistr pořádně utne…

10 nejošklivějších aut od slavných italských karosářů

Líbí se vám tato podoba Autíčkářova týdne? Nebo vás naopak štve a chtěli byste tu něco jiného? Dejte vědět v komentářích!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Redguy
8. 2. 2016, 23:55

Hm, tohle jsem ani nedocetl. Ctu vetsinu clanku, takze jakakoliv podoba souhrnu nebo pripomenuti pro me nema vyznam, protoze si jeste pamatuju, co jsem tady cetl predevcirem :)

0 reagovat
JayK91
9. 2. 2016, 00:24

Začalo to slibně ... diskuze v článcích ... čekal jsem vypíchnutí nějakých komentářů - zafilozofování si nad úvahami čtenářů a podobně ale bohužel zklouzlo to k blafu z minuleho tydne ... o5 jen reklama na članky co už má šlovějk přečtené a moc nezhrozí že je přehlédl a na některé je v článku odkaz pro jistotu 2x to kdyby náhodou? ... ale oceňuji snahu Vojto ;-)
Abych jen nekritizoval, což dělám na této stránce nerad (ikdyž poslední dobou často) :( tak bych chtěl přiložit ruku k dílu s návrhem ;-)

- co takhle vzít třeba diskuze z fora? - to už třeba každý nečte a kdyby se nad tim zafilozofovalo třeba i? hm? hm? to by mohlo být fajn ;-) třeba glosa některych odkazů v co se kde válí a podobné zaměření na zajímavé diskuze? bylo by to shrnutí autičkáře po týdnu a určitě by to bylo zajímavější

0
Pólin
9. 2. 2016, 07:06

Mám stejný názor...diskuze na fóru bohužel nemám čas číst a nějaké vypíchnutí toho nejzajímavějšího by přišlo vhod...

0
Petr
9. 2. 2016, 11:47

Dobry napad, urcite by to mela redakce zvazit.

0
spooon
9. 2. 2016, 12:39

to by nebylo vůbec od věci, sám občas nějakou diskuzi sleduju, ale když je tam 50+ příspěvků, tak už se v tom ztrácím a jestliže mě dané téma moc nezajímá, nechávám ladem.

0 reagovat
Ronoath
9. 2. 2016, 09:19

Mi vyhovovala podoba "Autíčkářova týdne", takže nová varianta je pro mě velmi nezajímavá. Většinou stihnu články přečíst v době, kdy vycházejí, a tak pokud opravdu musí dojít ke změně, přimlouval bych se za podobu navrženou uživatelem Bubbi.

0
VoFi
9. 2. 2016, 11:48

Plný souhlas :)

0 reagovat
Skipper
9. 2. 2016, 11:48

Palec dolů. Tudy cesta FAKT nevede.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte