načítám data...

Ptejte se Vojty: Kabrio na letní výlety?

04. února 2016, 07:22 30 komentářů Vojta Dobeš Ptejte se

Čas začít hledat jarní kabriolet je tu. Situaci těch z vás, kteří touží po zábavném roadsteru, už před pár dny rozebíral Dan. Ale co když vaším cílem není zábava sólo nebo v páru, ale dlouhé výlety s partou kamarádů? Potřebujete větší kabrio!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V rubrice Ptejte se Vojty šéfredaktor Vojta Dobeš (a občas i ostatní členové redakce) každý týden radí čtenářům s palčivými otázkami života nadšeného motoristy – ať už jde o výběr příštího vozu, rozsouzení hospodských debat nebo odpovědi na filosfofické otázky. Máte nějakou vlastní? Pište na redakce@autickar.cz!

Zdravím do redakce.. 

Blíží se jaro a já konečně nasbíral dostatek peněz (představa okolo 100 tisíc s tím že dalších 20 je na servis) na koupi mého prvního vehiklu. Táta nostalgicky vzpomíná na svoje první auto (žigul) a vlastně všichni lidi asi tak něják myslí na svoje první auto ať už jde o jakýkoliv. Proto já bych chtěl něco vyjímečnýho. 

Moje představa je - jak jinak – bez střechy. Mým hlavním požadavkem jsou 4 místa. Po výkonu něják neprahnu, máme doma na tohle jiný auta. Chtěl bych auto který vzbudí nějáký ten poprask, ofoukne mi a mé partě hlavu a hlavně – aby bylo spolehlivý. Děláme v létě výlety po celé republice a tady právě nastává problém. Jediné auto které mi vyšlo je Chrysler Sebring a ten, aspoň jak já vím, nemá moc spolehlivou povahu no a jako 20letý kluk bych byl nerad, kdyby mě auto zruinovalo… Napadlo mě ještě něco s faltdachem, ale v tomhle vesmíru se moc neorientuju a jediné auto o kterém vím, že něco takového má Mini (moc malé) a dědovo Berlingo (málo "extravagantní")…

Tak prosím… Nemáte nějáké eso v rukávu, které by mi mohlo pomoct? Čtu vás teprve pár dní a už mi došlo, že ujetý nápady máte.
Díky za odpověď.. M.K. 

Na svoje první auto budeš mít nesmazatelné vzpomínky, i kdyby to byl sebevětší krám. Ale vzpomínky na letní výlety s partou kamarádů ve stylovém kabrioletu budou o mnoho lepší, takže se pojďme po nějakém podívat. Tvoje situace je o hodně snazší než ta, ve které se nachází náš redakční kolega Dan. Zatímco on vícemístná auta vyřadil ze seznamu, stejně jako všechny předokolku a nejrozumnější volbu mezi roadstery obecně, tedy ten-roadster-o-kterém-nesmíme-mluvit, ty vyloženě hledáš vůz čtyřmístný a spíše usedlý. Což je dobré, protože takových kabrioletů je na trhu většina. Otázkou zbývá, jestli dokážeme zkombinovat i zbývající dva požadavky – tedy styl a spolehlivost.

A už tvoje první volba v tomto ohledu není vůbec marná. Velký Chrysler sice není žádným vrcholem designu a zvláště jeho starší verze nebyly zrovna proslavené spolehlivostí (což některé zoufalé duše vede k myšlence, že bude lepší si je pořídit se čtyřválcem a manuální převodovkou), ale druhá generace Sebringu, na kterou už se svým rozpočtem dosáhneš, je poměrně solidní auto, které by mělo být možné udržet v provozu bez dramatických investic. Navíc jsou na něj, stejně jako na většinu amerických aut, relativně levné díly a jde o model u nás velmi rozšířený – což usnadní hledání schopného mechanika. Klidnému výletování budou vyhovovat i jízdní vlastnosti zvící menší bárky, a ve společnosti kamarádů třeba dokážeš přehlédnout nepříliš pohledné plasty v interiéru. 

Sebring ale není zdaleka jediné čtyřsedadlové kabrio, které by mohlo tvým požadavkům vyhovovat. Kvůli tvému požadavku na styl a “schopnost vyvolat poprask” samozřejmě vynecháme mainstreamové modely jako Opel Astra, Renault Mégane nebo obligátní Peugeoty 206CC a 307CC, které nezachrání ani jejich praktická plechová střecha. Optimální volbou asi nebude ani Volkswagen New Beetle nebo Citroën Pluriel, který by sice měl potenciál vzbudit rozruch, ale řízen mladým mužem by patrně příliš mnoha lidem připomněl začátek Zoolandera.

Takže, co nám zbývá? 

Automatickou volbou pro mnoho mladých mužů ve tvém věku by bylo trojkové BMW, s ohledem na tvůj rozpočet tedy patrně generace E36. Bohužel, najít hezkou E36, která disponuje některou z akceptovatelných motorizací (tedy v zásadě čímkoliv lepším než 318i) a zároveň se vejde do tvého rozpočtu, je něco jako setkání s Yetim. Každý o tom mluví a nikdo to neviděl. A to nemluvím o tom, že zadní sedačky E36 nebudou úplně optimálním prostředím pro tvé spolucestující na dlouhých výletech.

Řešením by byl éčkový Mercedes generace W124 – nebýt toho, že doba, kdy se daly zachovalé kusy pořídit za sto tisíc korun, je už asi nenávratně pryč. A její nástupce, CLK Cabriolet generace C208, bude patrně poněkud nevyhovující co do vnitřního prostoru. 

Nejrozumnější alternativy k dekapitovanému Chrysleru tak, možná poněkud překvapivě, pocházejí ze Skandinávie. První z nich je Saab 900 či novější varianta 9-3. Když jsem s ním měl tu čest, nevyvolal ve mě zrovna nadšení – ale problém byl spíše v absenci oné mýtické “saabovitosti”, kterou jsem čekal, doufal v ní, ale nenašel. Pokud jsi smířen s tím, že dostaneš Opel Vectra s mnohem hezčí karoserií, příjemným interiérem a zajímavým motorem, ale bez strukturální tuhosti, budeš patrně spokojen.

Poslední  a dost možná všestranně nejpovedenější alternativou pak zůstává první generace Volva C70. Elegantní kabriolet s pohodlným interiérem, paletou zajímavých motorů a teoreticky i dostatkem místa pro čtyři dospělé cestující. Relativní komplikovanost a vyšší ceny náhradních dílů však nejspíše C70 zařadí co do tvého důležitého kritéria – spolehlivosti – za původně uvažovaný Chrysler. A pokud budeme uvažovat některý z přeplňovaných motorů, bude nejspíše horší i jeho spotřeba.

Jaký je tedy závěr? Pokud se ti Chrysler Sebring líbí a hodláš ho využívat primárně pro pohodlné cestování ve čtyřech, budeš jen těžko hledat lepší volbu. Tahle americká bárka byla od počátku vyvíjena s ohledem na zákazníky autopůjčoven – tedy turisty, kteří mají v plánu něco podobného jako ty. S motorem 2,7 V6 bude Sebring přiměřeně dynamický a relativně spolehlivý, a jeho druhá generace už nabízí i rozumné zpracování a komfort. Navíc z tebou uvažovaných vozů má asi největší šanci způsobit nějaký ten rozruch…

Možná ale někdo z čtenářů přijde s lepším nápadem. Dejte nám vědět v komentářích!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ad
Adam
04. února 2016, 09:22
0

V zásadě souhlasím s výběrem, ale to že budeš vozit kamarády na zadních sedačkách po celé republice pusť rovnou z hlavy. V kabriu evropských (což je Seibring) rozměrů je vzadu prakticky nemožné sedět delší dobu v rychlostech nad 60km, jinak dotyčný přijde o oči a ohluchne..

reagovat
piwel
04. února 2016, 09:27
0

z výběru bych volil jednoznačně C70. Vždycky se mi líbila 306 kabrio, ale ta je taková...obyčejná

Goldies
04. února 2016, 09:39
0

Tako ono uz sedet vzadu v mk7 escoru vzadu je smrt na delsich cestach :-D pamatuji na vylet Brno-Strmilov, tak me kamaradi na zadnich sedackach proklinaly :-)

Goldies
04. února 2016, 09:40
0

A trochu budu varit z vody, ale pri toulkach po evrope sem s manzelkou narazil na Ford Focus v cabriu, akorat netusim cenu :-(

reagovat
JLK
04. února 2016, 10:37
0

Ty jsou tak od 150k

Nedy
04. února 2016, 10:41
0

Tak cca od 150 tis. Kč. A údajně (dle dobových testů) nebyl až tak povedený...

M P
04. února 2016, 11:56
0

Hlavně nejlepší focus cabrio je pak zase Volvo C70

be
begbie
04. února 2016, 20:05
0

Hlavně tato generace C70 nemá s focusem naštěstí nic společného!

ba
bam4ever
04. února 2016, 10:38
0

http://volvo-c70-cabrio.autobazar.eu/20-turbo-id8387630.html len tak namatkovo myslim ze by to bola svkela volba pomer cena/stav vypada skvelo motor tiez dobra vola pokial kamosi nevyzeraju ako schwarzeneger (ci jako sa to pise) a franco columbo na prelome 70tych a 80tych rokov tak vzadu docela tiez rozumne posedenie sedacky vyezraju fajn tvarovane a pokial to nejsu fakt nejaky obri aj by sa tam dalo usediet

reagovat
be
begbie
04. února 2016, 20:15
0

Vypadá hezky,ale uz je v nabídce dost dlouho. Místa je vzadu dost, ale jak uz někdo psal, nad 50 km/h se tam se staženou střechou sedět nedá. Celou srandu bych zájemci (pokud se jedna o reálný dotaz) rozmluvil. Kup nějaký roadster, vzadu si to stejně nikdo neuzije,pokud to teda nechceš na huleni marianky ve 4

vojtacz
05. února 2016, 07:57
0

Roadster bude lepší volba, už jenom proto, že "the only person who ever looked good in the back of a four-seater convertible is Adolf Hitler."

Adam
04. února 2016, 12:55
0

Já bych šel určitě do 320i E36, což s trochou trpělivosti neni nemožný najít. A s tim místem je to v pohodě (za předpokladu, že je tam stejně místa jako u mě v coupe).

reagovat
Adam
04. února 2016, 13:08
0

Dovolim si eště trochu přivlastnit si téma...
Protože W140 na kterou sem se ptal nevyšla, dostal sem nabídku na kup E46 330Ci Cabrio. Myslíte si, že pro člověka co rád jezdí bokem a lítá po okrskách bude cabrio dobrý? Mám totiž trochu depresi z pověstného kroucení karoserie. Chápu, že coupe bude tužší, ale zajímá mě, jestli je to u cabria tak znát. Nebo je to jenom kec od recenzentů, co jezděj s Octavií. DIK

reagovat
hb
hb11
05. února 2016, 09:22
0

e46 kabrio se proti verzim s pevnou strechou krouti dost. Neni to nic strasneho, ale pri primem porovnani to znat je. Navic kabrio je o hodne tezsi, to je pri rychle jizde znat jeste vic, nez ta mensi tuhost. Celkove to auto bez problemu zvlada jezdeni i dost svizne, ale na dosahovan limitu (ne rychlostnich :D, ale limitu prilnavosti, podvozku, popr. ridice), nebo dokonce boky neni vhodne ani nahodou..

Ja
Jadd
04. února 2016, 16:02
0

Co A4 ? Ať už nová nebo stará? Nevím jak je to s místem, ale nebude to asi horší než v E36 ne? Nikdy sem v ní nejel a vím, že koncern je tu ne moc oblíbená záležitost, ale ty starý A4 mi přišly vždycky jako takový držáci :).

reagovat
Nedy
04. února 2016, 17:06
0

Cena cca od 140 tis...

JF
JFK
04. února 2016, 16:55
0

To jsou mi věci... "Řešením by byl éčkový Mercedes generace W124 – nebýt toho, že doba, kdy se daly zachovalé kusy pořídit za sto tisíc korun". Co tím expert myslel, kdy že to byla doba, že šla zachovalá A124 koupit za 100 000CZK..? Za se zřídkakdy objevila pod 200k a to už byl olítaný pelech.

reagovat
to
tomas
05. února 2016, 17:48
0

Tak na w124 nech zabudne,za posledných par rokov im dost vyletela cena, za 5-6 tisíc euro kupi akurát tak črep.....cenovo uz dokonca predbehli R129.

Ja
James
04. února 2016, 17:03
0

Jak už tu někdo psal, ti vzadu budou trpět v ukrutném průvanu, na celodenní výlet nějakou vyšší rychlostí než zhruba 60km/h to opravdu není.
Leda tak na poflakování v Pražských zácpách v letním dnu nízkou rychlostí, to jo.

U C70 jsou peklo jakékoliv složitější opravy na motoru a v motorovém prostoru všeobecně, absolutně nepřístupné a ještě snad naschvál udělané tak, aby se muselo vždy rozebrat a sundat vše okolo. To se zákonitě musí projevit na ceně servisu.
Týká se to benzínového pětiválce s turbem, bylo to takové jedno fakt pěkné za super cenu z bazaru, ukázalo se pak že žralo olej a vodu. Jestli to mělo jiné motory a jak je to s nimi nevím.

reagovat
FR
FR
05. února 2016, 03:48
0

Hovadina. Je to standardní R5 napříč. Rozvody, plochej řemen, čištění sací klapky, výměna startéru, alternátoru - nic nemusí ven. Jediný co se sundavá skoro pokaždý je jedna plastová (dvoudílná) trubka, která chladí box s řj. a její vyndání trvá asi 20 vteřin. K tomu je to velice povedenej motor, bez notorickejch závad a v T5 i dost jede.

Ch
Chase
05. března 2016, 11:28
0

Co to placas clovece? Zrovna u c70 prvni generace je prostoru habadej... To ze auto, zere vodu a olej, neni v tomto pripade vetsinou vinou auta, ale chivani ridice... Pokud nekterym nedochazi, ze brat preplnovany motor do plnejch kdyz je studenej, je ptakovina, tak si holt to tesneni pod palici vykoleduji. Ale to u jakehokoliv turbo motoru. Jinak ceny nahradnich dilu na C70 jsou minimalne srovnatelne jako u Chrysleru, nebo BMW... Chce se to jen podivat jinde nez v Autokelly, kde proste na Volva maji vsechno drahy obecne....

Nedy
04. února 2016, 17:39
0

Teď mě tak napadlo... Když jsme u těch čtyřmístných kabrioletů, co vzbudí dost pozornosti, co toto:

http://www.sauto.cz/osobni/detail/chrysler/pt-cruiser/16362912?goFrom=list

reagovat
M P
04. února 2016, 19:01
0

To vypadá normálně docela hezky:D

Nedy
04. února 2016, 19:13
0

No samozřejmě, že vypadá! :-))) Podle mě je fakt boží (uznávám, že nejsem zrovna "středoproudý"). Koneckonců kvůli čemu jinýmu, než vzhledu, by sis PT kupoval...

VoFi
04. února 2016, 19:55
0

Tak on PT je i bez vzhledu dobrý auto :) Mně osobně u cabria teda moc nesedí napojení linií kufru na střechu..ale dvoudvéřový každopádně vypadá dobře :)

martin_100
04. února 2016, 21:08
0

Zmiňuješ taky faltdach.... hmmm 4 místa + faltdach + rozruch? ..... hmmm vychází mi z toho 2CV neboli ona známá kachna ... sice budeš za jeptišku ale rozruch bude zaručen :-)

reagovat
Pi
Pietro Dolcetto
04. února 2016, 23:25
0

Chrysler Sebring 2. generace s 6-ti válcem mohu doporučit. Měl jsem jej 8 let, koupil jsem jej nový a byl to držák, nikdy mě v ničem nevykoupal, ale měl pravidelný servis.

reagovat
Caddy
05. února 2016, 18:52
0

Chrysleri vedou :) Jeste tu nepadla Audi 80....jen tak pro uplnost :)

reagovat
Je
Jenyk
05. února 2016, 19:25
0

Mustang cabrio z přelomu tisíciletí. Koukám, že v říši by se při troše snahy na obou stranách do ceny vejít mohly. Měl jsem to kdysi půjčené a s tím Sebringem je to vlastnostmi celkem ekvivalent.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem