Doježděno, vyhlášeno, poháry rozdány, uklizeno, jedeme domů. Když jsme si tohle, unavení, podchlazení, ale spokojení v neděli večer říkali, věděli jsme, jak moc se těšíme na přístí sezońu Autíčkářova Trackdaye & PlechCupu. Můžeme-li soudit podle posledních pár podniků, máme se opravdu na co těšit.
Předpovědi počasí slibovaly opravdu všechno, jen ne příjemné slunečné babí léto, a tak většina členů redakce chystala teplé oblečení, holínky, rukavice a vlněné spodní prádlo. O to více jsme se v průběhu týdne podivovali utěšenému růstu počtu registrovaných jezdců, který sliboval hojnou účast. A opravdu, všechno vyšlo. Jednak bylo poměrně chladno, nechyběl ani déšť, ale počet účastníků na místě nás jen utvrdil v podezření, že Autodrom ve Vysokém Mýtě se těší vysoké oblibě.
Hned ráno, pár chvil po našem příjezdu, se začali trousit první řidiči a mezi nimi známé tváře. Povrch okruhu, který byl od předchozí noci značně navlhlý, postupně vysychal, objevovala se další auta, takže už před polednem, kdy snad na chvíli vysvitlo i něco, co připomínalo vybledlou kopii slunce, bylo na trati docela rušno. V permanenci byl i Autíčkářův stánek s občerstvením, nabízející již tradiční burgery a hotdogy, novinkou pro sychravé počasí byly výborné domácí čaje. Začínal jsem téměř mít dojem hladkého průběhu, o němž svědčila i veselá atmosféra mezi přihlížejícími. Jako by jim ani to hnusné počasí nevadilo. Po trati se proháněla opravdu pestrá směsice automobilů, od lehkých předokolek v čele s rallyovou Felicií, přes BMW a několik Toyobaru, MX5, Imprezy, k vidění byla i Toyota Supra, Nissan 300ZX, krásné Mitsubishi Lancer Evo, Toyota MR2, dvojice S2000 či žlutá Mazda RX8 a velmi hlučná Honda Integra. Ta nakonec dokázala překonit i hlukové limity okruhu. To jsme ale pramálo věděli, co nás ještě čeká.
Ultralehké a ultrapunkové AX přátel z Gastownu tehdy už kroužilo nějakou dobu, v jedné z volných chvil jsme pokuřovali další z mnoha cigaret a usrkávali horkou kávu, když v tom Radek mrštným pohybem vytáhnul telefon a při pohledu na meteoradar tlumeně zaklel, což pro mě byl jasný signál začít shánět stan, aby redakční kyborg Adam, který se sveřepě bránil odebrání praporku, náhodou nezmoknul. První kapky zkrápěly asfalt a vypadalo to, že jezdci neberou na stále nižší úroveň gripu příliš ohled. To se potvrdilo několika souběžnými piruetami v poslední zatáčce před cílovou rovinkou. Jakmile bylo vody více, začal festival přetáčivosti, na který všichni čekali. Konečně mohly beztrestně driftovat nejen Miaty, ale i Imprezy, statečně se snažil i šedý Focus první generace. Tomu všemu ovšem suverénně vévodila stříbrná E36, voděná velmi zručnou rukou byla opravdovým požitkem pro všechny diváky. Sucho nakonec střídalo déšť, pro PlechCup však nakonec zůstala opět mokrá trať.
PlechCup
Když nadešel čas PlechCupu, snažil jsem se vší silou o nastolení alespoň malého náznaku systému. Registrace jezdců na promočeném kartonu z krabice, klení a zmatené pobíhaní ukázovaly, že se mi to zcela povedlo. I přes to jsem se prohlásil samozvaným bohem PlechCupu, načež Vojta Dobeš reagoval tak, že mě jmenoval ředitelem závodu.
Nakonec se podařilo jezdce seřadit a nic nebránilo vypuštění výkonných speciálů na promáčený asfalt. Viděli jsme velké nasazení, díky ztíženým podmínkám měli závodníci nelehký úkol zabojovat o poslední body a museli ze sebe vydat naprosto všechno. Dlouhotrvající nadvládu třistašestky se však nikomu zlomit nepodařilo, Vojtěch Nevlud si opět připsal prvenství. Stupně vítězů si však vyjela černá Primera, řízená Honzou Tomkem. Třetí místo patřilo Jakubu Matiáškovi, taktéž s třistašestkou. Vítezům byly předány krásné a originální poháry vyrobené s láskou zručnými chlapci z Gastownu, kterým, jako vždy, tímto děkujeme!
Jelikož se jednalo o poslední letošní PlechCup, bylo na místě vyhlásit i celkové pořadí soutěžících. Titul letošního plechcupového šampiona si tedy odnesl Vojtěch Nevlud, následovaný na druhém místě Kryštofem Staňkem a na místě třetím Michalem Městkou. Body se udílely prvním šesti v pořadí, a to systémem 10-8-6-4-2-1. Obě výsledkové tabulky, jak z posledního závodu, tak celkovou, naleznete níže.
Omlouvám se všem, kterým jsem v návalu organizovanosti zapomněl napsat celá jména. V případě, že se vás to týká, dejte vědět.
Jsem idiot.
Závěrem nezbývá než vám poděkovat. Poděkovat za to, že jste se pravidelně a v hojném počtu účastnili Autíčkářova Trackdaye & PlechCupu, že jste (ve valné většině) dodržovali naše pokyny a chovali se slušně, a v neposlední řadě za to, že zůstáváte našimi věrnými čtenáři a příznivci. Shrnutí celé sezóny přijde v samostatném článku, čekání si můžete zkrátit prohlížením fotografií a videí z místa činu.
Děkuji za pozornost a těšíme se na příští sezonu v rámci Autíčkářova Trackdaye & PlechCupu!
Za fotky ke článku děkujeme redakčnímu fotografovi Davidovi, další galerie najdete na odkazech níže.
Fotogalerie CZMisak https://www.zonerama.com/czmisak/Album/2248918
Fotogalerie TnO Crew https://www.facebook.com/TnO-Crew-201049784767/photos/?tab=album&album_id=10155410868604768
Fotky čtenáře Martina https://uloz.to/!Ova1ev3FHg9e/autickar-zip
Video TnO Crew
Onboard video ze stříbrné E36. Ano, té baletní E36. Na mokru:)
;feature=youtu.be









































































Ronin
11. 10. 2016, 07:46Tú Hulkovskú 300ZX som asi 2 roky sledoval na autobazar.eu.Bola za dobrú cenu,aj Twinturbo to bolo ak si pämatám,len mala automat.Mala hnilé lemy skoro na odpadnutie a asi preto má teraz biele,dočasne.Sranda ako sa dostalo na autíčkarov Trackday.Starý internetový známy.
Woyta
11. 10. 2016, 09:10Koukam, ze budeme muset naseho Compacta jeste vice zkrasnit, kdyz je tak osklivej, ze se neobjevil na jedinne fotce ci zaberu. :D
Sklenk@
11. 10. 2016, 14:38znám to, mojí 36 taky nikdo nefotí :D
jagy
11. 10. 2016, 10:48Uz standartne dobre organizovany trackday. Tedy az na nektere jedince, kteri nevi ze rychlejsi se pousti...
PS: Nahodou nekdo foto modreho Clia RS? Email jagy (@) seznam . cz
Diky :)
David Marek
11. 10. 2016, 11:14máš jí tam, přidal jsem jí do fotek :)
https://www.autickar.cz/clanek/galerie/autickaruv-trackday-plechcup-2016-vol-6---myto-ve-znameni-vody/?fid=31377
lukas
11. 10. 2016, 11:58organizace fajn ale ocenil bych limit na pocet aut jak zaroven na trati tak celkove (at nejsou pulhodinove fronty)
provoz na trati z toho delal spis takove vyjezdni K&K nez track day :(
jagy
11. 10. 2016, 16:05David: Diky moc :)
Honza Tomek
11. 10. 2016, 11:13Krestni jmeno pro druhe misto a cernou Primeru je moje, tedy Honza.
Diky za pekne jezdeni, uz se tesim na pristi rok.
Jan Machač
11. 10. 2016, 12:28Bylo to místy naprosto šílené a nepředvídatelné a podle mě by to tak mělo být. Mrzí mne jen, že se nedostalo na všechny se zapůjčením ultraleggery. Ta věc sice není rychlá a na dřevěných gumách byla často i trošku neřiditelná, ale ten syrový pocit z jejího krocení by se měl dostat k co nejvíce lidem. Takže se prosím hlašte, ceny mírné, zážitky intenzivní. A trošku doufám, že podobnou kravinu na příští rok postaví více lidí ;-)
karelxx
11. 10. 2016, 13:59Kam se z celkovych vysledku vytratil pan Matiášek?
záznam jízdy druhé Imprezy:
M P
11. 10. 2016, 14:19No vážně, chybí tam. Výsledkovou tabulku jsem přebíral od Vojty, který to počítal. Takže Vojtu nakopu, a večer to opravím. Díky za upozornění!
ToMyx
11. 10. 2016, 14:07Můj teprve druhý trackday, organizace na 1*. Super nápad pouze 10 min jízdy!!! Pro začátečníky super včetně možnosti a času nechat si poradit, doladit a hlavně dochladit:-) Těším se na 2017, snad už na lepivých pneu.
Nezn.uživatel
11. 10. 2016, 15:14Ta 300ZX, to je fakt nádhera. Tohle auto se moc už dneska nevidí, což je strašná škoda. I ta zelená jí neuvěřitelně padne. :-)
Libas
11. 10. 2016, 15:49Jsem netušil, že měříte i decibely, že by kvůli hygieně či nátlaku města Vysoké Mýto? :-D
BobAsh
11. 10. 2016, 16:35My decibely neměříme, měří je správa okruhu. A tentokrát jsme to poprvé zažili v praxi.
Jinak ano, je to kvůli okolním obyvatelům, kdyby tam pravidelně jezdila auta se 110 dB, tak by tam za chvíli žádný okruh nebyl.
Vikis
12. 10. 2016, 08:13A jakou to mělo dohru pro řidiče popř pro Vás? To za Váma přišli, že máte jedno moc hlasitý auto, ať si tam dá špunt, nebo dojezdil?
Raspby
11. 10. 2016, 17:48Za mě velká spokojenost :). Sice je pravda, že by pomalejší mohli pouštět dříve, než po třech kolech, ale to se vždy najdou takové věci. Byl to trackday a jako trackday jsem si ho maximálně užil, příští rok se těším znova :). Jen bych měl takovou připomínku/návrh - sice prkotina, ale nešlo by na příště donést např. ten super kávovar a kafe co bylo teď v gastownu? To co tam bylo bylo pro silnější nátury :-D , ale v Gastownu super ;)
Jan Machač
11. 10. 2016, 18:32I když to tak nevypadá, tak Gastown a Autíčkář jsou dvě různé věci. Bar v gastownu neslouží jen kafe a kárám a naopak. Sice jsou obě veci propojené tím, že se pár lidí dost dlouho zná a tropí spolu blbiny, není to jedno a to samé. Takže za blbý kafe může Vojta a basta ;-)
Vrooom
11. 10. 2016, 18:36Ja tento problem nemel, vsichni se pomerne rychle klidili. Asi je bawo vice respektuhodny :-D
Raspby
11. 10. 2016, 19:39Aha...tak že Gastown je samostatný je mi jasné, ale myslel jsem že to kafe atd. si tam dovezl na akci Autíčkář :)
BobAsh
11. 10. 2016, 21:57Ne, kávovar je GasTownu. A kafe pro příští rok pořešíme nějak elegantněji - spíše než GasTownu využijeme silného personálního propojení s barem/vinárnou/kavárnou Bílej Kocouř v Pardubicích a vezmeme pár pytlíků kamerunské kávy od Nordbeans, nějaké French Pressy a drippery. Jen potom to kafe nebude tak rychle, no.
Rien
11. 10. 2016, 18:21Pro me asi zatim nejlepší trackday/plechcup
Wardencliffe
12. 10. 2016, 08:32Bylo to poprvé co jsem se účastnil Trackdaye, ale určitě ne naposled. Moc se mi to líbilo a myslím že by si to měl vyzkoušet každý řidič - zjistit limity svého auta a jak se na nich chová.
johan
12. 10. 2016, 21:17diky autickarovi za super akciu :)
daju sa niekde stiahnu fotky v plnom rozliseni?
M P
12. 10. 2016, 22:03Napiš našemu redakčnímu fotografovi Davidovi na david@dmarek.cz