načítám data...

Autíčkář v saturaci aneb co mám vydat?

I František občas neví, co za článek by měl vydat. Ale na rozdíl od jiných se u něj neprojevuje tvůrčí krize. Zatím.

zobrazit celou galeriiEditorial: Autíčkář v saturaci aneb co mám vydat?

Pondělní článek patří už nějakou dobu mně. Mohl jsem vám dnes napsat něco málo o Mazdě 3. Nebo vám naservírovat veselou historku o tom, jak jsem jezdil se Subaru BRZ. Dalo by se napsat něco o tom, jak jsem v něm povozil svého drahého tatínka, který prohlásil, že se nebojí a je pravda, že při žádné příležitosti, kdy se mohl dívat dopředu bočním okýnkem, nekřičel. O tom, jestli by BRZ mohlo být mým novým vozem denního užití a co mě na něm sere. Jenže, víte, ono to nejde.

Někteří si možná všimli, že do jisté míry parafrázuji Jeníka a jeho článek o tvůrčí krizi z minulého týdne. Jenže já tvůrčí krizi nemám. Snad naopak. Mám spoustu věcí, o kterých bych chtěl psát. Spoustu věcí, o kterých mám psát. Co se aut a Autíčkáře týká, připadám si fakt hodně motivovaně. Mám před sebou několik článků, které chci dopsat a ve své blízké budoucnosti mám nejenom zajímavá auta, ale i další věci, které čekají na provedení a publikaci.

Možná se teď ptáte, proč tu teda není ten článek o BRZ, který bude určitě přetékat zážitky. Proč to teda nejde? Víte, některé věci prostě musí uzrát. Text o BRZ je sice víceméně hotový, ale stále ještě nejsem spokojen a ve volných chvílích si s ním ještě hraju. Stejně tak i Pepa, jehož fotky jsou podmínkou pro to, aby můj test auta stál za to, si s fotkami BRZ stále ještě hraje. Ano, mohli bychom to uspěchat. Mohl bych si říct, že takhle to stačí a Pepu několikrát denně obtěžovat, dokud by mi fotky neposlal. Ale nebylo by to ono. Chci tomu dát víc.

Foto: Josef Vyškovský

Jenže tohle prohlášení mě před pondělním článkem nezachrání, že ano. Musím tedy hledat dál. Test Mazdy by byl příliš čerstvý, neboť jsem ji ještě ani nevrátil a mám rád, když nechám svým dosavadním sepsaným dojmům trochu času. A co takhle něco od stolu? Nejsou nějaká auta, která by sis rád koupil? Nebo na co koukáš do inzerce? Zamysli se, Františku!

Napsat článek s výběrem aut z české inzerce, je většinou docela osvědčený recept na to, trochu se zasnít a následně si nad výpisem z účtu trochu poplakat. Jenže, já tady narážím na jeden další problém. Já další auto nechci. Fakt. Aktuálně mám ve své pomyslné garáži (pozdravujeme do parkovacího domu, do garáže a na ulici mého bydliště) vozidel přesně tolik, kolik potřebuju. No dobře, o jedno víc, protože jeden člověk vážně nepotřebuje vlastnit dva skútry. Respektive… Když jsou ita… No, to je veselá historka do jiného článku, jo? Tak či tak, mám osmiválec, mám zábavný roadster, obojí má náhon na zadek. Co víc můžu chtít a zároveň si to mohu dovolit? No, možná bych mohl lépe jíst, koupit si konečně nové tenisky, pít kvalitnější pití, třeba se i přestěhovat do většího bytu. Počkat, ne, to ne. Ale kde je nějaké auto? V mém seznamu velice hluboko. Fakt víc nepotřebuju.

Foto: František Čáslavský

Po autíčkářské stránce jsem naprosto saturován. Mám dost aut, jsem naplněn elánem, zážitky, plány a chutí dělat další věci. Jenže je zima. A to v tomto případě neznamená zimní depresi, která předchází jarní únavu a která vždy neomylně zasáhne většinu redakce bez ohledu na medikaci. Znamená to, že je zima. Nejsem nemrznoucí a představa toho, že vytáhnu oba skútry na světlo boží, abych mohl udělat fotky do článku, je naprosto nepředstavitelná. A kromě toho v nich aktuálně nejsou karburátory a baterie. Stejně jako moje skútry, i různá zajímavá vozidla zůstávají zazimovaná. Tedy nepřístupná projížďkám, focení a psaní.

Dobře, nemůžu jezdit starými auty, ani dělat články o starých hnusných skútrech. Ale proč tedy nepíšu o zbytku svého vozového parku? Co se stalo s Potvorou? A co Béžový slon?

Foto: Hana Matyášová

Na Béžového slona, jak je přezdíván Lincoln Town Car, který jsem si nedávno dovezl domů, se mě už ptalo několik lidí. Už v článku jsem předesílal, že bude potřebovat mnoho lásky. Dostal parkování pod střechou, umyl jsem ho a pravidelně ho vytahuji ven, aby nestál. Nejezdím s ním moc daleko, zatím. Vždycky jen tak dlouho, aby se ohřál na provozní teplotu, ale zase dostatečně krátce na to, abych nezmrzl. Ano, topení je stále odpojené. Neznamená to ale, že jsem zatím nic neudělal. Ano, umýt, vysušit a zhruba vyčistit, to nezní jako moc práce, ačkoli dostat z auta všechen mech a shnilé listí nebylo nic pěkného. Kromě toho jsem si ale udělal palebnou přípravu na většinu oprav, které teď musí přijít. Tedy, až zapojím to topení. To stále odkládám jen kvůli tomu, že je venku zima. Já vím, už jste to někdy slyšeli, ale dokážete si sami sebe představit, jak v mínus deseti proplachujete topení a vyléváte a naléváte chladivo? Tak vidíte.

Takže jsem strávil docela dost času v knihách. Doslova. Servisní manuál k Town Caru má přinejmenším 3 díly, ve který se dá prolistovat a vynajít skoro vše, co je potřeba. Nastudoval jsem si a označil všechny kapitoly které budu potřebovat k opravě klapky topení, aby fungovala regulace teploty. A pak se posunul k internetovým zdrojů, abych dostudoval zbytek. Třeba informace k jednotce světel, která tady vypověděla službu. Ano, mám novou, ale co když nebude taky fungovat? Internety mi nabídly řešení v podobě další jednotky nebo bastlení pomocí relátek. Já se ale rozhodl, že jestli nebude fungovat, vykuchám jednu z jednotek, do jejích útrob nacpu Arduino a nějaké MOSFETy. Toho bohdá nebude… Zrcátko, které odmítá naklápět, potřebuje přepinovat konektor na ten, který je ve voze. Holt nepasuje, no. A tak by se dalo pokračovat. Už aby bylo aspoň okolo nuly…

Tady takhle jezdí Potvora...

A co Potvora? Jezdí a dělá radost. A potřebuje jen pár drobností. Od posledního článku se na ní ještě trochu doladila mapa a dořešily nějaké dětské nemoci. Některé ale přetrvávají, jako je třeba občas zlobící volnoběh a startování za studena. A nedávno přišel update řídící jednotky, který přináší možnost spínat dvě mapy a řeší trošičku jinak některé záležitosti. Takže mě čeká další drobné ladění. To naštěstí nemusí čekat na lepší počasí. Stačí, abych přestal sedlat testovací vozy a donutil svého drahého kamaráda Martina (ano Martine, já už zase něco chci) aby se mnou usedl do auta a šli jsme ladit. Bude to fajn, až to bude. A pak bude konečně čas na pořádné měření výkonu.

Sakra, co jsem vám to vlastně chtěl říct? Jo, že bych rád psal. A že mám o čem. Jen mi prosím dejte chvíli času, ať u toho nezmrznu a tedy, ať z toho máme radost všichni. Možná se mi teď bude méně a méně chtít psát o tom, co si můžete na českém internetu koupit levného a zajímavého. Tak mi to odpustte. A kdyby snad někdo chtěl, aby se na Autíčkáři ukázal jeho veterán, dejte vědět. :) 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
15. února 2021, 19:13
11

Františku jak jsem v tvých začátcích zde tvé texty a názory moc nemusel. Ba i je často nečetl. Uznávám že si ušel kus cesty. Momentálně tvé věci čtu rád a zdá se mi že si se vyloupl v pravého petrolheada, skoro posledního v redakci. Rád čtu že si spokojen dost tě i chápu já totiž taky a o tom to je. Na BuzRZ se docela kupodivu těším.. A fotky od Pepka jsou pravidelně to nejlepší co se tady vůbec objevuje. Takže sem rád že nemáš tvůrčí krizi. Tvoje výhoda je též to, že na rozdíl od pana Machače chápu tvůj slovosled v článcích.

reagovat
krab
15. února 2021, 19:38
-1

Taky se přidám! Těším se na následující pondělky... O BRZ si přečtu hodně rád a jestli se ti povedou zase nějaký veterány bude to skvělý. Za chvíli bude pěkně a já věřím, že i v tom Brně se zadaří. Ostatně, třeba mě napadá, že i samotný Skipper by mohl předvést ten svůj starej Range Rover v hlavním článku... V sobotu jsem zrovna jednu P38 a dokonce 4.6 V8 potkal, krásná kára.

František Čáslavský
17. února 2021, 08:46
1

Bíste, dík! Nevím, jestli se za toho pravýho petrolheada nemám urazit, ale asi ne. :)

beastar
17. února 2021, 09:11
2

Hmm výjimečně ne. Protože je to překvapivě napsaný v dobrým. Pravý petrolhead umí pochválit ta auta co má. Umí si to obhájit. A taky těmi auty fakt jezdí co to dá. Vzhledem k těm plusum si to nemyslím sám což je takový ukazatel že to teď děláš sice pro sebe ale dobře.

A jak sem psal v redakci si se vyloupnul jak kometa. A po odchodu Vavrise si pro mě zůstal jedinej takovej ten nestrojenej petrolhead. Ne ten co si z nich dělám srandu, ale naopak. Jen tak dál :))

Ronoath
15. února 2021, 19:51
8

Jednu věc velice oceňuji: Konečně někdo nenadává na Covid a píše, že je spokojený! Už jsem si myslel, že jsem blázen, že to tak mám. A hle, jsou i další, kdo to tak mají, díky!

reagovat
liška
15. února 2021, 20:16
0

Kde je ten kruhac, to je nekde okolo Brna?

reagovat
krab
15. února 2021, 20:37
16

Hele možný to je, čekal jsem ho větší teda to Brno, ale možná tam fakt nic jinýho než co je uvnitř v tom kruháči nemají :-D

Pólin
15. února 2021, 20:47
1

Fakt vtipne..haha...Brno je prdel...:D ale vsimli jste si, jak je ten kruhac idiotsky? Normalni clovek to spoji zatackou, ale tady je kruhac... neco takoveho mame i u globusu v Olomouci...(to je ta jeste vetsi prdel kdesi v Asii na Morave..:D)

bitner
15. února 2021, 21:50
2

Ha! Takze ten kruhac u Globusu je vlastne dar magistratu mesta Olomouc vsem drifterum! Konecne to nekdo odhalil.

krab
15. února 2021, 21:54
-1

jo, ten kruháč je vážně vtipnej. No ale nejen v Olomouci... i tady u nás o vesnici dál vzniknul na malý silničce místo zatáčky, která byla fajnová kruháč. Jenže na drifting je hrozně malej. Asi tam budou jednou nějaký paneláky na placato, tak k tomu udělali na místní malý okresce před vesnicí kruháč

Bu
Bubak.cz
15. února 2021, 23:17
1

V Brně takovej objezd není. Podle vody na pozadí tipuju že je to https://mapy.cz/s/deruzeleno

Kuře
15. února 2021, 23:33
0

Jako toto je ale vůbec skvělá silnice;)))
To začli stavět velké kolo a v půlce je napadlo, že je to na prd tak postavili menší?;))

Opelfahrt
15. února 2021, 23:46
2

Já myslím, že tady někde má být ta megalomanská čínská investice do nějakých lázní - wellnessů - akvaparku, či co, která se domlouvala před pár lety a ze které kdoví jestli něco bude. Toto je asi nějaké torzo obslužných komunikací, kde teď akorát parkujou rybáři.
Jestli se mýlím, opravte mě.

Bu
Bubak.cz
15. února 2021, 23:50
0

Já myslím že jsi to popsal celkem dobře :-). Ta stavba kolem už vybudované silnice by měla vypadat nějak takto https://echo24.cz/a/wy5VB/dalsi-cinska-investice-na-morave-se-rysuji-obri-cinske-lazne

Galveston
16. února 2021, 10:33
-9

Řekl bych, že motoristický novinář nemůže mít tvůrčí krizi, protože novinář není umělec, aby tvořil. Autor zjevně nemá jasno, čím vlastně je, novinářem, nebo blogerem, nebo spisovatelem, nebo žákem přinuceným sepsat domácí slohovou práci? Budu upřímný, text není ani profesionální, ani odborný, ani umělecký. Je to průměrná, plytká slohová práce. Dávám 3-. Slovně - tři méně. A rada na závěr - člověk, který nemá co říct, má mlčet.

"Sakra, co jsem vám to vlastně chtěl říct? Jo, že bych rád psal."
To sedí...

reagovat
František Čáslavský
17. února 2021, 08:46
2

Děkuji za posudek oponenta. Sám za sebe bych doporučil koupit si trochu větší spoďáry, ať to tak netlačí :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge D100  1976
Dodge D100

1976 rok výroby
150 koní výkon
5 200 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Dodge Grand Caravan  2013
Dodge Grand Caravan

2013 rok výroby
283 koní výkon
3 600 ccm objem

Dodge Challenger  2014
Dodge Challenger

2014 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Cadillac Brougham  1990
Cadillac Brougham

1990 rok výroby
175 koní výkon
5 700 ccm objem