načítám data...

Autíčkář se ptá: Největší horor, který jste zažili v autoservisu?

Servisy by měly motoristovy problémy řešit. Často je ale spíše zhoršují nebo dokonce vytvoří nové. Jaké jsou vaše nejhorší zážitky?

Autíčkář se ptá: Autíčkář se ptá: Největší horor, který jste zažili v autoservisu?

V ideálním světě by to s autoservisy a mechaniky bylo jednoduché. Přivezli byste auto, popsali závadu, zanechali auto a o domluvený časový úsek později byste si ho výměnou za smluvený finanční obnos odvezli.

V některých případech to tak i funguje. U běžných, jednoduchých aut to vlastně není ani nijak neobvyklé a najít schopného mechanika či autoservis není žádný neřešitelný problém. Ale jakmile se pustíte do vod aut nezvyklých či složitých, je volba toho, kdo se o něj bude starat, čím dál složitější a zapeklitější. Kdokoliv měl někdy “divné” auto, nejspíš dobře ví, že dobrý mechanik je vzácnost a že takový, který by z trojice kýžených vlastností (dobrý, rychlý, levný) plnil více než dvě, zkrátka neexistuje.

Takže vám nezbývá, než se vyrovnat se situací. Dokud jde o pár dní zpoždění, pár tisícovek nad rozpočet nebo drobné nedodělky, tak zkrátka zatnete zuby a řeknete si, že to je cena za to, že nejezdíte ojetou Fabií. Jenomže někdy s návštěva servisu postupně změní v hororový příběh.

Jako bývalý majitel mnoha nezvyklých vozů, starými amerikami počínaje a klasickým Jaguarem konče, mám samozřejmě více historek, než kolika bych vás chtěl nudit. Od “ladičů”, kteří nakonec pracovali dle mnou přeložených instrukcí z internetu, přes “odborníky na Jaguary”, kteří si nechali zaplatit desítky tisíc za to, že zničili motor, nebo “karosáře a lakýrníka” který odevzdal auto nenalakovavné a rozebrané v krabicích, až po experta, který vyměnil na přední nápravě starého Fordu Torino všechny čepy kromě toho jediného opravdu špatného a geometrii nechal v takovém stavu, že kola pískala i při jízdě rovně…

Ale o tom všem možná někdy jindy. Teď nás zajímají vaše historky s mechaniky a autoservisy. Čím vás naštvali? Co vás dovedlo k zoufalství? Jaké škody jste po nich museli opravovat sami? Jak moc se protáhla renovace vašeho veterána? O kolik vás natáhli?

Svěřte se s největšími horory, které jste zažili!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
22. srpna 2016, 09:31
0

Myslel jsem, že jsem na Vespě zadřel motor. Autorizovaný opravář, aniž by se na to mrkl, nakoupil věci na komplet generálku motoru(cca 12000CZK). Potom se k motorce dostal neutorizovaný mechanik. Během 0,5 hodinky motor rozebral, zjistil, že je zalepený nějakou politurou na nábytek, kterou mi tam 3 letý synovec, ze srandy, nalil namísto oleje. Já zaplatil 1000CZK za propláchnutí motoru a autorizovaný servisák jen čučel, jak to, že díly nepotřebuji, že to určitě bylo zadřené. Další specialista mi na mém BMW 318is řešil zkrat v drátování k lampičkám na SPZ cca 14 dní. A každý sen to mělo být zítra hotové. Za těch 14 dní jsem zestárl tak o 10 let:D Dopadlo to tak, že jsem k němu do dílny zajel, sedl si do křesla a oznámil mu, že dokud to neopraví, tak se z tama nehnu.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
22. srpna 2016, 14:30
0

Za 14 dní o 10 let? Tak to bych chtěl vidět, jak bys vypadal v našem případě. Prvotní odhad na renovaci našeho Mustanga byl 4-6 měsíců a k tomu nějaká částka, kterou to spolkne. A výsledek? Něco přes tři roky a částka ztrojnásobená.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
22. srpna 2016, 14:34
0

A to nemluvím o tom, že mechanik v průběhu těch třech let prodělal infarkt a nevědělo se, jestli ho vůbec přežije. Mustang byl v tu dobu rozebraný na šroubky, část u mechanika, část v lakovně, převodovka u specialisty, atd.

Pólin
22. srpna 2016, 15:11
0

šlo spíše o to, že jsem to auto potřeboval na každodenní ježdění a takhle jsem si musel pořád někde po známých půjčovat náhrady.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
22. srpna 2016, 15:34
0

To je otravný, no.

Pe
Perník
22. srpna 2016, 09:35
0

Mladí je hloupé, což dokazuje před pár lety můj nápad si dát na svoje auto, které se už pomalu, ale jistě se stává veteránem, laděný výfuk. S odstupem času se samozřejmě ukázalo, že to byla blbost - po 100 km jízdy mi začínal lézt zvuk na nervy a co hůř, díky neodbornému přidělání na auto mi výfuk klepal o zadní nápravu (instaloval jeden známý). Takže co díra na silnici, to *BUM*. Tak jsem tedy rozhodl zavítat do jednoho servisu, že bych tam chtěl dat nový "lauf", co tam patří. Ok všechno se domluvilo i cena přibližně kolik to celý bude stát. To, že se oprava protáhla na delší dobu nevadí, to ať veme čert, pro auto cokoliv. Jenomže poté, co jsem si přišel vyzvednout vůz jsem dozvěděl cenu, která byla zhruba o 75% vyšší, než bylo avizováno. Ještě tohle jsem skousl. Ale to nebylo samozřejmě vše. Po pár kilometrech jízdy rupla jedna podpěra, kterou tam dával právě servis a následně i spona výfuku pod svodama (autíčko tak začalo tzv. prdět). Perličkou na závěr bylo, když jsem jim říkal 2-krát, aby mi ten laděný výfuk hodili do kufru (buďto bych ho někomu střelil a nebo bych s nim provedl něco jiného). Ne, přijdu a dostala se mi odpověď jakože na co bych ho měl, že ho údajně vyhodili.

reagovat
Michal88
22. srpna 2016, 09:55
0

Já osobně jsem nějaký šílený záżitek v servisu nezažil, dávám si setsakra bacha, komu auto dám do ruky. Ale když jsem ještě dělával v pneuservisu, přijel pán na přehození kol u jedničkové kOktávky. Když jsme sundali kola, měl desky a kotouče v dost havarijním stavu, jak v předu, tak vzadu. Když jsme to pánovi řekli, dost se rozčiloval, že včera byl v autorizovaném servisu na výměnu komplet a nechal tam za to dost peněz. Mimochodem, firma byla Auta Tábor.

Spíš ale s čím bych se mohl "chlubit", tak byla hromada pacošů, co byli nepříjemní hned od začátku a čekali, že se pro ně člověk roztrhne a udělá to zdarma... Když jsem dělal v Citroenu, přijel důchodce a rozčiloval se, jak je možný, že stojí litr oleje u nás pět stovek a v kauflandu se dá koupit kauflanďácký olej za 450 Kč 5 litrů. A když jsem mu řekl, že servis po 15 tis. Km bude na jeho c1 stát 3700, tak div nešel do mdlob a psal dvoustránkový elaborát na zastoupení, že jako chudý důchodce a bla bla bla...

Teda nechci obhajovat autorizované servisy, ale pokud si člověk koupí nové auto, tak kromě toho, že očekává nějaký servis, tak si záruku a služby automobilky, potažmo jednotliví dealeři nechají holt zaplatit.

Třeba v Citroenu v Táboře to klucí berou zodpovědně, ale třeva ta Auta Tábor nebo Peugeot Domanský v Táboře, tam bych si nedal opravit ani kolo.

V Domanském bych zas mohl povyprávět co se týče vztahů k zákazníkovi podobné, jako u tý Schade s brzdami...

reagovat
martin_100
22. srpna 2016, 10:17
0

Krom fiata jednou u elektrikáře sem nikdy v servisu auto neměl.
Ale služebního pikapa mi jednou šéf do servisu odvez proti mojí vůli a bylo vymalováno. Měnila se spojka a přední blatníky.... No spojka spojkovala to jako dobrý ale blatníky jako by na to montoval jednorukej slepec.... o blbě trefenym odstínu bílý nemluvě. A prahy (upozorňuju absolutně zdravý) byly celý zastříkaný černym bodyčkem.... No kdejakej cigánskej žigul vypadal líp.
Takže o víkendu sem blatníky strhnul a znova už pořádně spasoval, prahy přefouk aspoň do barvy páč ta černá srajda prostě nešla dolů. A podotahoval pár bezvýznamých šroubů na spojení motoru s převodovkou a na jednom, držáku motoru.
Další pokusy odvézt mi auto do servisu se setkaly s důrazným nesouhlasem a pohrožením odchodu z firmy. Nakonec velitel pochopil že si to auto uservisuju sám na dvoře v pohodě jen za cenu dílů a poněkud svědomitěji.

reagovat
Ev
Evlo
22. srpna 2016, 12:48
0

Já to nechám na vás abyste si udělalí závěr sami, nějaký pokračování zas u dalšího servisního rantu

reagovat
Aleš
24. srpna 2016, 22:10
0

Tak to je něco. Co je to za typ Hyundaie,jestli se můžu ptát?

Ev
Evlo
25. srpna 2016, 10:19
0

Genesis Coupe a tohle chovani dost odradilo si kupovat jiny novy auto, jsem to i resil treba s mazdou, jestli me daji nejake zaruky a zaruci se za jejich autorizovane(!) servisy, no nezaruci, tak si holt od nich auto nekoupim no.

Ev
Evlo
25. srpna 2016, 10:22
0

Jinak jedna cerna ovce by me byla ukradena, ale to bylo porad - jinak ty kola i gumy, jak na videu pan rika, ze jsou koupeny nekde, tak jsou koupeny v hyundai ... samo nevyresili nic, a prestavam o tom psat, nez se zas nastvu.

Karlos
22. srpna 2016, 13:57
0

Tohle se mi stalo, když jsem měl už auto, neměl ještě ŘP a vubec jsem byl blbej a nevěděl o tom moc. Potřeboval jsem na Škodovce (120) udělat STK. A že mi to nějak nemaže.
Dneska už vim, že to "nemazalo" protože s novym olejem se sebral veškerej usazenej bordel a ucpal čidlo tlaku oleje. Ovšem inteligentní servisák motor přelil olejem přes maximum.
Zařekl jsem se, že k němu auto nikdy nedám. Bohužel, jednou jsem to udělal. Passat B3 jsem k němu dal na výměnu všemožných ložisek, krávovinek atd. Kupodivu to bylo rychle, protože mi nevyměnil manžety na poloosách, že "Jsou uplně v pohodě". Samozřejmě že manžety byly steřelý, popraskaný a tak tak k něčemu. Po pár týdnech, kdy jsem na to kašlal se od vody co tam nachcala jeden homokineťák uplně kousnul a ostatní nebyly zrovna dobré.
Od tý doby jsem tam opravdu nebyl.

reagovat
Kr
Krocan
22. srpna 2016, 14:54
0

Zde předkládám... http://cs.jaguar-club.net/forum-tema/otakar-jezek-jirikov-dluzi-vam-nekomu-13673?select=13709#message13709 ... http://cs.jaguar-club.net/forum-tema/dovoz-e-type-11522?select=13383#message13383 ...moje auto měl dva roky, nic neopravil, spoustu věcí rozbil, úzkoprofilové díly, které byly na mém autě v pořádku, vykradl; naúčtoval si materiál, který se na autě neobjevil a za to celé jsem zaplatil skoro osmdesát tisíc, já debil.
Jiný kluk z Jag clubu si k němu zajel přepadovku pro své auto, když už měl všeho dost a milý Oťas mu nabulíkoval, že auto už je hotové a je u nějakého Němce (bydlí na hranici) v lakovně. Tak že se jede do lakovny. Byl už večer a lakovna zavřená a Oťas spokojený, že zas vybruslil. Ale kolegova manželka zavolala na číslo z reklamy lakovny, za chvíli přijel vykulený Němec, co se děje, jaký Jaguar? V životě nelakoval Jaguar! Tak se Oťas rozbrečel a vzal je nazpět ke své dílně, otevřel vedlejší vrata a tam stál Kocour, rozebraný, vykradený a na závady nešáhnuto. A takhle jsme to u něj měli ± všichni.
Jinak Jag scene u nás je plná hochštaplerů. Hodně lidí na to, jak je nás málo, byli a jsou ojebávači a to jak servisáci, tak obecně v komunitě. A pár už jich skončilo po čučákách (kriminálech).
Kromě toho Oty jiného servisáka uvádět nebudu, spokojený sice moc nejsem, ale neatakuje to hranice mé tolerance a jsem stoik a vím, že každý má svůj stín, který prostě nepřekročí.
Vojto, mohl bys mi prosím napsat, kdo se Ti pomstil na Jaguaru? Pokud Ti dělá problém být konkrétní, mohl bys mi to pls. napsat do SZ na jaguar-club.net ? Pokud mi to sdělíš, věz, že to nebudu používat dál, pokud by to byla Tvá podmínka. Díkx. Krocan
...

reagovat
BobAsh
22. srpna 2016, 15:06
0

Klidně bych byl konkrétní, ale tohle je člověk, kterej už to nedělá a živí se snad taxikařením (já už ho léta neviděl, dluží mi ještě prachy). Ten servis ani nebyl jeho a pak jsem zjistil, že on mi jako "dobrej kamarád" zařídil opravu auta u "specialisty" a nakonec to dal k lidem, co Jaga nikdy neviděli.

An
Andre
22. srpna 2016, 15:51
0

Krocan: A proč ten Oťas je vůbec ještě naživu, když rozkrádá lidem auta? Majitelé Jagů by snad neměli problém borce "poučit". :)

Ev
Evlo
22. srpna 2016, 16:13
0

No jo, kdyz jsem byl malej a blbej tak jsem taky dal auto do servisu bez dokladu s odhadem ceny atd. Je pravda, ze proti tomu jsou ty hyundai incidenty humorne, ale tohle jsou veci co uz jsem radeji vypustil zhlavy a vzal si z nich jen pouceni.

Kr
Krocan
23. srpna 2016, 16:20
0

Andre: Pokud si to ještě pamatuji, tak jsme zrovna měli každý v kufru mrtvolu a Kocoury mají kufry malé, tak bychom ho neměli kam dát. Jinak jsme jasně každý majitel Jaguaru takový malý vrahounek; já kupříkladu zabíjím tak, že oběti našponuju kůžičku, buď na šatní ramínko, nebo na rozporku na prase, podle velikosti, do vzniklé proluky nakapu vosk, do rourky mu nasunu stodvacítku hřebík (rezavý) a přiložím zezhora a zespoda elektromagnet ovládaný rozdělovačem z Trabantu :-D...
Pár pěstí ode mne schytal; on mi měl naposledy dovézt auto domů (nedodělané) a já ho měl hodit nazpět. Měl jsem naplánováno, že ho vyložím v lese u nás a rozbiju mu telefon (byl prosinec a sníh), ať se posere. To hovado jako kdyby to tušilo jel pro mne svým autem (při jeho cestě jsem mu volal a po telefonu v autě hrálo rádio- v mém Jagu mi u něj "někdo rádio ukradl"//pod kamerami :-D//-tak mně rozstartoval dopředu). Jak přijel k nám, tak jsem mu vytáhl klíče ze zapalování, zahodil je do sněhu a pár pěstí dostal. Pak jsem se uklidnil, nechal ho najít klíče a jeli jsme k němu. Od Jičína mu začalo blikat hladové oko (samozřejmě počítal s tím, že mu dotankuju). tak jsem mu řekl, že jestli někde zůstanem stát, tak ho dorazím.V Šébráku (prudký kopec před Rumburkem) už na mě úpěnlivě koukal, tak jsem ho znova postrašil. No dojeli jsme na Jiříkov, 70 m sněhu od dílny na silnici mi proházel snad za pět minut a od té doby jsem ho neviděl...

Skipper
23. srpna 2016, 16:48
0

Tohle je zatím to jediné, co mi na vlastnictví Jaguaru vadí. U BMW je celkem silná komunita a najít spolehlivý servis je otázka krátkého pátrání. U Jaguaru poŕád hledám (ideálně okolí Brna). Měl jsem auto v jednom servisu doporučovaném na stránkách jaguar clubu - kromé detailů třeba nejela sedačka řidiče. Byl jsem krmenej historkama o nefunkčních motorcích sedačky (poté, co byla údajně rozebrána). Po týdnu, kdy tam auto jen stálo, jsem se na to vysral, auto hodil kolegovi ze záchranky, který v průběhu pár minut zjistil vadnou jednotku sedačky, objednáno na ebay - vyřeśeno. Zatím mi auto servisuje on, spokojenost naprostá, ale dopŕedu mi řekl, do čeho půjde a do čeho ne. Takže se trochu děsím chvíle, kdy se objeví problém s V12, to fakt nevím, komu bych to auto poslal.

Kr
Krocan
23. srpna 2016, 17:35
0

Skipper: on taky rozumný servis neexistuje.

Matěj Podhorský
23. srpna 2016, 18:02
0

Fakt ne? No tak to na starší jag seru teda... Pomalu jsem se ohlížel po nějakém hezkém X308, ale maje obě ruce levé, bez garáže a absolutní nechuti něco na autě dělat, nechám si asi zajít chuť. :(

Kr
Krocan
24. srpna 2016, 15:29
0

Matěji, ono to stejně vždycky na autech nějak pošolícháme, aby jezdily. Jen prostě nevím(e) o mechanikovi, který by pomohl od stresu a napětí, vyvolaném autem v nepořádku a problém dal kvalifikovaně do pořádku. Velká většina majitelů zde dokáže udržet autíčko jen ve stavu "jakž-takž" S vlastnictvím Jaguara je "auto v nepořádku" násobně stresující, než jakékoliv běžné auto a přitom je to pro majitele běžný až permanentní stav. A bez legrace platí rčení "Musíš mít dva Jaguary, abys měl čím jezdit, když máš auto v servisu". Nemusíš mít teda přímo Jaguara, ale bez zálohy se neobejdeš, pokud musíš být mobilní.
Na servis té osmičky je kluk od Mostu; s úplně klidným svědomím ho doporučit nemohu, ale jak jsem psal: "vono to vždycky nějak dopadne"
Dále si musíš uvědomit, že za benzín bys platil, jako kdybys všude jezdil dvěma Fiaty najednou a ještě platil posádkám dobré kafe. Spotřeba v běžném provozu okolo 14l/100km; náročnější provozní podmínky až 18l/100km a lehké podmínky do 12l/100km. Po rovné dálnici 130km/h jedeš pod 10l/100kkm. Ale kolik procent jízdy jedeš v tomto režimu? Zkrátka; když natankuješ plnou, tak na dopoledne vydrží :-D
A pokud si už Kočku koupíš, musíš počítat s tím, že je skoro nezobchodovatelná, tudíž peníze, které stála, vymaž navždy ze svého rozpočtu.
Pokud se smíříš s těmito věcmi, můžeš s Jaguarem žít.
Zde si dovolim dát několik linků... http://cs.jaguar-club.net/forum-tema/nez-koupis-svuj-prvni-jaguar-14858 ... http://cs.jaguar-club.net/forum-tema/jaguar-na-dalsich-15-let-pomozte-s-dobrym-nakupem-24313 ... a tady je osmička v Itálii pro inspiraci... http://liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=5377&start=45http://liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=5377&start=45 ... Stojí tam dlouho, což u Kocoura nemusí znamenat, že je to shit (jako u konfekce), ale naopak, že je předpoklad k revizi ceny (směrem dolů samozřejmě).
Dále v Brně pořádá Standa Š. důchodce a permanentní puberťák Jaguaří středy... http://cs.jaguar-club.net/forum-tema/moravska-vetva-aktualne-23390?kols=6 ... tam se můžeš něco dozvědět. On také zná někoho, kdo vozí auta z Itálie, kdyby něco:-).
...

Matěj Podhorský
24. srpna 2016, 16:01
0

Hmm, děkuju za pěkné a vyčerpávající info. Konečně vím, proč nikdy nebudu mít velké a hezké auto:D Ale oceňuju, že to někdo napíše takto bez příkras.

VoFi
22. srpna 2016, 18:40
0

Začalo to s děravou hadicí chlazení, skončilo to výměnou motoru..
Dopředu upozorňuji, že to nebyla chyba mechanika (ten se naopak snažil pomoci jak to jen šlo), nicméně horor to byl :D

Z chlazení se pořád ztrácela voda, tak se postupně měnila veškerá těsnění a hadice (jelikož některá se objednávala z Anglie, bylo to kapku na dýl). Podařilo se zastavit únik vody, ale pro změnu zas vylítávalo víčko z expanzní nádobky. S neblahou předtuchou praskliny šla hlava dolů v naději, že je třeba jen prasklé těsnění. Tlaková zkouška prokázala prasklou hlavu, navíc by se blok musel vyvložkovat, prostě bylo po motoru.
Nutno dodat, že s tou vadou se to už koupilo. Podle všeho to způsobil minulý majitel, když motor uvařil (dost možná i opakovaně). Aby se auto dalo opravit, bylo to vše nějak poslepované tmelem a tak, prasárna.. On ten nákup je vůbec příběh sám o sobě, sem se to ale nehodí, třeba jindy :) :D

Po tomhle zjištění následovalo několik dlouhých týdnu hledání motoru, který by byl v pořádku a zároveň nestál nesmysl.
Teď je auto za cenu výměny motoru a nových dílů na prodej. Jsou to asi 2 měsíce, ale stále mi tu straší..

reagovat
JLK
22. srpna 2016, 21:16
0

Ma smysl to ted' se ztratou prodavat kdyz uz to mas spravene? :)

VoFi
23. srpna 2016, 12:00
0

No..má :D .. Jiný motor je z vrakoviště a nemám žádnou záruku, že se nepokazí stejně jako ten původní. Holt hliníkové hlavy u K serie od Roveru prostě rády praskají. Navíc mám nabídku na jiného Rovera, akorát s dieselovým motorem, který je robustnější. Konkrétní kus má navíc dlouholetou péči mechanika co mi auto opravoval, je to totiž z jeho rodiny..

PepaSFI
22. srpna 2016, 19:45
0

Já si servisuju sám prakticky všecko, kdysi jsem si i gumy přezul ale je to pakárna. Fiatí ráfky mají důkladný žlábek proti vyzutí patky a to někdy vzdoruje i servisní technice. Pár věcí by se našlo, to se občas stane každému že zaplatí za něco co se vlastně nemuselo spravovat takže vlastně mám jen jeden případ který mě dost naštval protože to při trošce smůly mohlo špatně skončit. Taková banalita, přezutí gum. Kdysi jsem si objednal starší nové gumy, doprodej zásob, za směšnou cenu. Nechal jsem to v servisu přezout, sice mi bylo divný že ten stroj mručí jak kdyby něco fuj sežral a gumárník frflá že to mazání nějak nemaže ale velkou váhu jsem tomu nepřikládal. Druhý den jdu z práce a jedno kolo prázdný. Žeby píchlý? Vyměnil jsem rezervu, doma jsem do toho pustil vzduch a mydlinama hledám píchanec. Foukalo to kolem ráfku. Nechal jsem to v jiném servisu vyzout a byla rozvalená patka. Ten hňup co to obouval se asi nenamáhal vést patku ve žlábku a nechal to mašinu narvat silou. Jeden známý, bývalý gumař mi řek ať to reklamuju a chci náhradu a kdyby se cukali tak pohrozit stíháním. Kdyby to ruplo za jízdy tak to mohlo skončit těžkou nehodou. No a v servisu po chvíli kroucení reklamaci uznali ale abych to neměl tak jednoduchý, nechali si na to měsíc lhůtu. Pak jsme řešili náhradu, jenže ty gumy už nebyly na trhu, že ji vůbec nikde nemají a že by mi teda dali jinou. No jo ale to budu mít tu druhou lichou, to nejde. Nó moh byste si u nás koupit k ní do páru. Jo to víte že jo, vy mi dáte jako náhradu gumu která vás stojí od dodavatele tak možná pětistovku a já si k ní koupím za 1200 druhou, to teda né.A tak vycimbali prachy podle ceníku, asi třikrát tolik než byla cena z toho výprodeje a já si za hodinu doma objednal tu údajně nikde nedostupnou gumu. Akorát jsem pak měl trošku obavu jestli není některá další taky poškozená, aby mě to někde nevyhodilo ze zatáčky.

reagovat
MG
MGRR
22. srpna 2016, 21:12
2

Dělám Ssangyong originální díly, mám sklady, neopravuji, ale ladím 5st automaty Mercedes a Ssangyong, jako všechny věci kolem. Denně nedělám nic jiného, než řeším REopravy po značkových servisech. Nikde nemám reklamu, jsem drahý a pracuji jinak než ostatní. Naprosto běžná situace je, že má majitel auto rok v opravě, od vstřikování po automat. Často už značkové servisy z celé EU mi sem sváží auta, abych je dal dohromady. Poslední akce se předávala koncem týdne. Zákazník si koupil nové auto za 1.200.000kč... jezdil osm let, teď najeto 215.000km. To jsem předběhl čas... před 1,5 rokem se mu auto po zařazení D dostalo po ujetí 100m do nouzáku.... 1,5roku bylo auto v servisu. Skončilo to tady, auto po dvou hodinách fungovalo jako Švýcary (v podstatě jako základ jsem vyměnil el. hydraulický mozek převodovky) + jak jsem volal majiteli, že auto jede, tak si nechal udělat GO auta. Teď se držte... hodnota auta je 60-80t, u mne platil 80+DPH, platil někde dalších 49t za nějakou opravu automatu (podle mne nikdo na nic nesáhl), platil v tisících za 1,5roku půjčeného auta + nějakou dvacku značkovému servisu + odtahovku sem. Než jsem začal cokoliv na autě dělat, vše jsem pánovi předem řekl, hlavně o té hodnotě auta... pán řekl, to auto mám rád a chci jej prosím opravit. Když si odvážel odsud to jeho auto, třásl se jako malý kluk a taky to říkal. Prý za 1,5 roku zešedivěl a teď prý trošku omládl.

reagovat
C7
C70C
22. srpna 2016, 21:51
0

Bylo nebylo, na mém Volvu 850R se odebral motor do běčných lovišť. Bylť jsem tele nevyzrálé, financí nemaje, i svěřil jsem chorý, leč úžasný stroj volovi jež provozoval neoficiální Volvo servis kdesi v rektu za nejmenovaným hlavním.městem. Jedním směrem proudily zálohy, nové díly, a vstříc jim vycházely sliby, všeliké "už jen.." a "ještě", postupně se v oné vísce horšil a horšil signál, já, bydlíce tehdá v rektu na zcela opačném konci jsem byl bez auta, ale za to alespoň zadlužený, kamarád nezvěstný, z týdnů se staly měsíce, moje manželství šlo pozvolna do kopru živeného nemalou měrou fiaskem s mým charakter ním volvem, já se upisoval kdekomu jen abych vypátral aktuální číslo mechanika.. A následně po devíti měsících auto ze zakletého zámku vyprostil.
Chyběla mu hlava, a asi jen to ho zachránilo před osudem, který potkal jiná auta v té garáži, kdy nadobro zmizely.. Auto jsem převezl jinému servisu, vyslechl si rozpočet na dalších 60 tisíc, a abych auto vyplatil a mohl prodat na umo4ení vzniklých závazků, musel z domu jít i pérák von jawa, který mi byl darován tátou v době kdy procházel rakovinou. Natěšený jsem si nicméně Volvo vyzvedl, konečně v pořádku, aby se po 600km opět kousnul motor na klice aniž by druhý servis uznal reklamaci své práce.. Nejhorší na tom je, že po tom co vše mně to auto stálo...ani vteřinu bych neváhal, mohl-li bych si ho koupit zase..

reagovat
MG
MGRR
22. srpna 2016, 22:15
0

Teď jsem si vzpomněl, před dvaceti lety, když frčeli Audi V8, jsem jednu 3,6 Quattro měl, ale přestávali fungovat dva válce (ne, žádné odpojování, ale bylo to rozbité). Byl jsem v Audi, tam, či jinde. Dostal jsem se k nějakému zaručenému mechanikovi, prý jednotka motoru. Auto jsem tam nechal, bylo to v Praze za ČTK a odjel si na výlet do Vien. První den na tom prý dělal, druhý den už telefon nikdo nezvedal (to jsme myslím ještě neměli mobily). Jak jsem z AT přijel, jel jsem k pánovi domů... před barákem policajti, o 100m dál další v civilním autě, pak tři naložené Liazky Audi dílů. Tak jsem tam naběhl, prstem ukazoval na mou V8 a že je moje a že jí chci :) Snad po týdnu mi jí vydali, když jí zrentgenovali a prohlídli, prý jsem měl štěstí, že tam nic nevyměnil a stihli jej dřív zavřít, jinak bych auto nedostal. Na druhou stranu, nestihl mne oškubat :)

Ještě jsem se tedy musel cca za dalšího 1/2 roku dostavit na policii někam za Florenc, prohlíželi nárazník, světlo, i zevnitř pod kapotou, nadkolí... koukám na ně, co se mi v tom nějak moc vrtají (oni požádali jestli můžou). Někdo s podobným černým autem (typově odpovídající černý sedan) snad někoho přejel, tak svolávali a ohledávali všechna auta podobného typu. Auto jsem později prodal, závada se nevyřešila.

reagovat
Sa
Safa
23. srpna 2016, 00:15
0

A proto si tak hýčkám svého PANA automechanika. Sedm let, třetí sevisované auto, žádná reklamace. Když jsem slyšel, jak fungují pražské "značkové" autoservisy, kudla se mi v kapse obracela...

reagovat
BobAsh
23. srpna 2016, 04:19
1

Závidím. Já jsem většinou narazil na problém s "triumvirátem". Najdeš-li dobrého a spolehlivého mechanika a není drahý, najde ho brzy spousta dalších lidí a přestane být rychlý. Naopak začne být zoufale pomalý a zaneprázdněný. Další možností je jen to, že přestane být levný (lepší případ, protože to ti aspoň řekne), nebo přestane být dobrý, protože to v zaneprázdnění začne flákat, případně využije příležitosti ojebávat lidi.

Zatím jsem se setkal s jedinou výjimkou, kdy se dotyčný snažil zůstat levný, dobrý a rychlý.

Bohužel mu z toho nakonec hráblo.

Matěj Podhorský
23. srpna 2016, 05:28
1

Skoro bych se odvážil tvrdit, že obecně ve službách je na všechny tři aspekty současně dost protiběžný. Dá se asi najít řešení blížící se ideálnímu stavu, ale akceptování této zákonitosti člověku nakonec život docela usnadní.

Ev
Evlo
23. srpna 2016, 08:18
0

Zajimava otazka kolik nasobne je levny machanik drazsi nez drahy, samo jsou vyjmky, ale to jsou uz pripady kdy to musi byt alespon trochu na kamaradske bazi.

Sa
Safa
23. srpna 2016, 08:37
0

Evlo: Ano, máš stoprocentně pravdu. V našem případě je ten vztah jednoznačně založen na dlouholetém kamarádství...
Vojta: Taky se čas od času stane, že se mu něco nakupí, takže se servis v řádu dní natáhne. Ale vždy mi zavolá a řekne co a jak. Nikdy se mi zatím nestalo, že bych nevěděl, proč to auto ještě nemám, žádné zbytečné výmluvy. V tom si ho cením nejvíc...

Adam Forman
23. srpna 2016, 06:23
0

Moje první auto pro radost jsem měl čtyři dny než jsem se rozhodl preventivně vyměnit rozvody. Po čtyřech týdnech jsem ho na tyči (nejelo a nebrzdilo) odtáhl k fachmanovi, který ho za čtyři dni dal do kupy a za polovinu ceny co chtěl předchozí borec.

reagovat
Mi
Michal Cat
23. srpna 2016, 08:17
0

A co to trochu obrátit a označit ty servisy, kde se ty tři aspekty sejdou na velice slušném výsledku.
Za mne
1 - Servis v Praze - Řepích u konečné tramvaje. Servis běžných aut, dobrá domluva, práce zcela bez problémů, ceny v pohodě (myslím, že hodinovka cca 400,-).
2 - Přemek Bartoš ve Dvoře Králové nad Labem - dělá hlavně Caterhamy. Po peripetiích se servisy ze začátku mého vlastnictví Catu, kdy už mi to fakt lezlo na mozek a auto jsem považoval za prokleté, jsem nevěřil, že servisák jako Přemek ještě existuje. Prostě srdcař, pečlivý a zodpovědný, rychlý (když se nečeká na díly od anglánů, kteří na to trochu serou) a cena normálního servisu viz výše. Já se normálně těším, dát mu auto na servis, protože vím, že o něj bude skvěle postaráno.

Negativní: Klokočka na Barrandově. Kreténi. Měli jsme dva Seaty. Zámky odcházely dost často. Když se vysral tátovi na kombíku na pátých dveřích, tak mu to vrátili po opravě se slovy: "Pane, tak jsme ten zámek opravili, ale teď nefunguje centrál. Támhle je pokladna."
Na matčině Ibize zase od nového auta byl problém s kabely ke svíčkám, hlavně když bylo hodně mokro. Ibiza už měla něco najeto, problém s kabely, tak jsme jeli ke Klokočkovi, protože tam známý (který se v autech opravdu vyzná) měl známého vedoucího servisu. Upozornil jsem je na ty kabely. Za pár dní, že je opraveno. A jelikož zrovna pršelo, auto jsem jim vrátil hned po "zkušební jízdě". Za pár dní znovu, že je opraveno. Tentokrát bylo sucho. Takže se problém projevil znovu až po pár dnech. No zajeli jsme do jiného servisu, vyměnili kabely, svíce a možná i víčko rozdělovače (už je to dlouho) a bylo po problému.

reagovat
Sa
Safa
23. srpna 2016, 08:47
0

O Klokočkových servisech už jsem slyšel taky pár smutných příběhů... :o(
Jinak z těch velkých servisů v Praze jsem měl kupodivu docela dobrou zkušenost s Auto Jarov. Nepamatuju se, že by na služebácích něco vyslověně pokazili nebo odflákli...

Mi
Michal Cat
23. srpna 2016, 08:20
0

Kolem Porsche Smíchov už se vedou legendy. Máte to někdo z první ruky?

reagovat
Pi
Pivrnec911
25. srpna 2016, 12:05
1

5let sem tam makal,je to možný:-). Já kdysi odvezl svou Alfu 75ku známým kteří se ničeho nebojí s tím že potřebuju vyměnit spojku. Druhý den mi volali že už rozebrali skoro celej motor a spojka nikde:-). Nakonec ji uspěšně našli u zadní nápravy v převodovce:-):-):-). Nakonec se ta oprava protahnula na 3roky:-).

Ev
Evlo
23. srpna 2016, 08:21
0

Jinak uz nemam moc problem s tim, ze se na me divne lidi divaj na ulici, ze opravuji auto, teda furt me trochu rozladi jedna banda ukrajincu, ale mam jednoduchou omluvu - za dobu co ja tady na parkovisti vymenim komplet brzdy bych tak akorat dojel do servisu.

Doporucuji kazdymu kdo ma se servisem ve meste socialni problem.

reagovat
martin_100
24. srpna 2016, 21:03
0

Taky si lecos opravuju před domem ale radši jezdim ke garáži co máme s kamarádem na půl páč tady lidi čumí a seropu mě. Sousedi co se taky pohrabou v autě sou tu dva takže nejsem "černá vofce" ale i tak mě ty důchodci štvou.
Jednou sem tu měnil vodní pumpu (otázka 20 minut ani ne). ZZanořen pod kapotu cejtim pohled na zádech. Ohlídnu se a na rohus tojí děděk a rentgenovym pohledem mě zkoumá. Pak na mojí adresu prnes něco o blbcích. tak sem se ho zeptal co že mi to chtěl sdělit... zamračils e mávnul rukou a začal odcháte..... moc mě mrzí že sem měl kladivo 2a půl kilový v kufru jinak by letělo.

Wa
Waclosh
23. srpna 2016, 21:01
0

Identifikoval jsem umírající ložisko na klínovém řemenu. BMW (!) servis v Německu (!!) mi po třech dnech kdy si auto podrželi vrátil moje E46 coupé s novým škrábancem na nárazníku, zlomeným plastovým pouzdren na hlavu heveru, s vyměněnými dvěma ostatními ložisky a s omluvou, že se třetí-to opravdu vadné ložisko vymění až přijde na sklad. Než přišlo na sklad, vybuchla mi expanzní nádoba na chladící kapalinu, protože mechanik po zpětné montáži chladiče nezapojil konektor ventilátoru. Když jsem nechal kouřící vůz s pravděpodobně prohnutou hlavou a vyteklou vodou odtáhnout na náklady servisu a sepsal stížnost se žádostí o zaručení těsnosti chladícího systému a hlavy, dostal jsem na týden sociální BMW X1. Když jsem přijel příšernou X1 vrátit s tím, že bych za šestiválec čekal náhradu šestiválec, řekli mi, že jsem nedotankoval nádrž, ale že budou hodní, a že mi to nebudou účtovat. Od té doby v německu jezdím jen do nezávislých dílen. V 1a udělali nejlepší dojem, ale stejně se k člověku a autu chovají nejlíp v DyCom Karlovy Vary Jenišov. To mám holt z ruky ale co už.

reagovat
Al
Ales
26. srpna 2016, 12:19
0

Zdravím není to můj příběh ale je taky zajímavý

http://www.hrdlicka-mhm.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=3#ŠKODA Fabia 2.0i

Nejlepší je jak zjišťovali závadu v tom autorizáku tomu se říká profesionální přístup. A přitom stačilo změřit napětí na cívce.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Golf Variant 2018
Volkswagen Golf Variant

2018 rok výroby
110 koní výkon
1 400 ccm objem

Dodge Challenger  2011
Dodge Challenger

2011 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Proton 315 C9 1999
Proton 315 C9

1999 rok výroby
114 koní výkon
1 597 ccm objem

Peugeot 307 CC 2006
Peugeot 307 CC

2006 rok výroby
143 koní výkon
1 997 ccm objem

Chrysler Imperial V8 1967
Chrysler Imperial V8

1967 rok výroby
450 koní výkon
7 200 ccm objem