logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Autíčkář se ptá

Autíčkář se ptá: Které auto by si zasloužilo zmrtvýchvstání a proč?

Některá auta si zaslouží zmizet v propadlišti dějin. Jiná bychom chtěli zpátky. Kterou legendu byste vrátili do výroby vy?

Kromě pomalovaných vajíček, násilí na ženách a žertovných hlodavců je poměrně zásadním tématem Velikonoc i zmrtvýchvstání. Nás ale nezajímá případ židovského kazatele, který zemřel kolem roku 30 našeho letopočtu. My se podíváme na auta, která se vyráběla, už se nevyrábí, ale měla by se začít vyrábět znovu.

To je s auty samozřejmě problém. Většina modelů, které bychom chtěli zpátky, je “mrtvá” po dobu mnohem delší, než jsou tři dny, a standardy a používané technologie u automobilů se mění o mnoho rychleji než u lidí. Zatímco obyvatel Judeje z přelomu letopočtu by se po drobném detailingu a instalaci patřičného jazykového firmware mohl snadno vydávat za moderního člověka, i pouhých 10 let staré auto je často již v těžkém nesouladu s moderními bezpečnostními a emisními předpisy.

Existují samozřejmě případy skutečného zmrtvýchvstání, jako je připravovaná série devíti kusů Jaguaru XK-SS. Tyto vozy dostanou sériová čísla devíti exemplářů, které vzaly za své při požáru v roce 1957, a tudíž půjde papírově o automobily původního modelového roku 1956.

Jiná auta zase využívají možností, které jim v různých zemích dávají speciální předpisy pro repliky, které se mohou navenek tvářit jako auto původního modelového roku.

Ještě další pak jdou cestou modernizace pohonného ústrojí a zachování zbytku, či vytvoření moderní nápodoby postavené na současné technice – tak, jak to udělal například Morgan s klasickým modelem 4/4 (první případ) nebo s brutální tříkolkou 3Wheeler (druhý případ).

A vlastně do této kategorie můžeme zahrnout i retro auta, jako je minulá generace Mustangu, současný Challenger nebo VW Beetle.

Které ze starých aut chybí vám? Které byste rádi vrátil do výroby, a jaký postup byste zvolili? Toužíte po moderním Tatraplánu s motorem ze Subaru? Po klasickém muscle caru, jen s moderním motorem? A nebo byste udělali něco obyčejného, jako vrátit do výroby Lancer Evo či prodloužit výrobu Land Roveru Defender? Řekněte nám to v komentářích!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

-1 reagovat
Speedy_Gonzales
28. 3. 2016, 07:54

Prve co ma napadlo bol E-type mark l. Nieco ako Eagle speedster, ale nie s cenovkou 5oo ooo €, ale dajme tomu 5o ooo. Postavit by to bolo mozne na zaklade "toho roadsteru ktory netreba menovat", motor kludne V8 z vette, alebo V6 s kompresorom z F-type, alebo to kludne cele zmontovat z F-type, ale to by uz asi hranicilo s cenou

1 reagovat
bobo23
28. 3. 2016, 09:20

Starý Mustang s novým motorem, Supru v původním provedení a taky mě ještě napadl Seat Leon Cupra 4. Taky v původním provedení.

1 reagovat
Michal Cat
28. 3. 2016, 09:21

Např. Lotus Europa, nějaký pěkný český kabriolet/roadster ale i coupé, a jak zmiňuješ v úvodu, velká, noblesní a poctivá Tatra by se mi taky líbila

0 reagovat
PB-free
28. 3. 2016, 09:52

Mne by se libil navrat VW T1/T2 s motorem z porsche to by bylo pekne cestovani na dovolenku.

1
Trinom
28. 3. 2016, 13:48

PB-free, to jako vážně?

0
PB-free
29. 3. 2016, 18:52

Jasne.... v dnesni ekologicke dobe :)

1
Trinom
29. 3. 2016, 19:13

spíš ekonelogické :-D

1 reagovat
Peťas
28. 3. 2016, 10:22

Obnovil bych vyrobu skody 110r

0
Safa
28. 3. 2016, 11:15

Hm, to mně by se líbilo rovnou reinkarnovat Škodu 130 RS, ale samozřejmě v moderním kabátě (jak designově, tak technicky).

0 reagovat
rainero
28. 3. 2016, 10:32

Lamborghini Espada, Volvo 740/760 a spoľahlivejší AM Lagonda.

0 reagovat
Aleš
28. 3. 2016, 10:51

Já bych vrátil do výroby Hakosuku,protože dnešní svět by si něco tak krásnýho zasloužil. A použil bych při tom techniku ze současného GT-R (R35) včetně náhonu na všechny kola.

1
Aleš
28. 3. 2016, 10:54

A Nissana Sunny truck s technikou GT-R opět s náhonem na všechny kola

1 reagovat
M P
28. 3. 2016, 11:08

Bugatti Royale! A lokomotivu s motory z Bugatti Royale.

A Mercedes Grosser. A Pagodu. A staré Alfy. E-type, jak už bylo zmíněno. 1938 RR Wraith.

Těžko vybírat jedno

0
Skipper
28. 3. 2016, 12:39

Můj člověk!!!

0
M P
28. 3. 2016, 18:39

Potěšení je na mé straně:)

Já jsem naprostý schizofrenik. Mám rád Fiat, se kterým jezdím, líbí se mi nová auta, třeba i nová BMW, proč ne. Nebo Mercedesy, Mazdy, Volva nebo Renaulty.
Ale pak se mi něco v hlavě přepne a já mám ten neodbytný pocit, že můj motoristický život nebude nikdy kompletní, dokud nebudu mít stodolu, v ní několik starých motorek Triumph, Norton a Vincent, a kopu starých klasických aut. A to celé idealně na pozemku malého anglického hrabství, případně nějakého stylového zámku v Toskánsku.
Naštěstí, tenhle problém je docela samořešitelný, protože si nedokážu představit, jak bych ve svém životě někdy dokázal vůbec vydělat tolik peněz, abych tohle mohl mít:D

0
Krocan
28. 3. 2016, 20:39

Nejsi schizofrenik, zkrátka se neobejdeš bez krásy. Jo a mezi motorkama se zkus zadívat na Ariel Square Four. Také si zasluhuje být snem.

0
Aleš
29. 3. 2016, 18:19

Tak tě uklidním. Já bych asi taky potřeboval celej hangár plnej nejrůznějších Japonských,Italských,Amerických,Německých,Britských a Australských aut. Namátkou mě teď napadá
Toyota Supra JZA80 Twin Turbo jako z Fast and furious 7
Nissan 300ZX(Fairlady Z(Z32))
Nissan 350Z/370Z (Fairlady Z (Z33/Z34)) jako měl D.K. V Fast and furious Tokyo drift
Nissan Skyline GTST/GTR (R32/R33)
Nissan GT-R V spec II (R35)
Mazda Miata 1.8 NA
Mazda RX7 (FC3S/FD3S)
Mazda Cosmo sport
Mitsubishi Lancer Evolution IV/VI TME/VIII FQ400

Ferrari 360 Challenge Stradale
Ferrari F12
Ferrari 430 Spider
Alfa 4C
Alfa 8C Spider
Pagani Zonda R

Dodge Viper ACR
Dodge Viper
Plymouth Hemi Cuda '71 jako měla Letty v Fast and furious
Hemi Cuda Super stock '69
Dodge Charger '70 jako měl Vin v Fast and furious

Ruf CTR Yellowbird
Ruf CTR2
Mercedes CLK GTR AMG street
Mercedes SL65 AMG Black series
BMW M3 GTR Street E46

Aston Martin DBS Volante
TVR Sagaris/Tuscan S
Caterham R500
Aston Martin One 77

Holden Commodore
Holden Malaoo
+
Cokoliv od firmy Koenigsegg
Tak doufám že jsem tě uklidnil že v tom nejsi sám

0 reagovat
Beaumont
28. 3. 2016, 11:46

Za mne jednoznačně Lancia Fulvia Coupé. Pořád nemůžu zapomenout na naprosto fantastický koncept její reinkarnace, představený ve Frankfurtu v roce 2003. Byl jsem u toho a to auto bylo tvarově dokonalé, stejně jako jeho předloha. Ani na mechanice z Fiatu Barchetta nebylo nic špatného, i když motor by si možná zasloužil pár koní navíc.

https://cdn.gwsrv.net/wp-content/uploads/2015/01/fulvia280115autowp.ru_lancia_fulvia_coupe_concept_9.jpg

https://iedei.files.wordpress.com/2010/01/24j.jpg

http://www.mad4wheels.com/webpics/hires/00000382%20-%202003%20Lancia%20Fulvia%20coup%C3%A9%20concept/2003_Lancia_Fulvia_coup%C3%A9_concept_014_7138.jpg


0
M P
28. 3. 2016, 20:57

Oo, ano! Fulvia. Dokonce jsem si jednu dobu pohrával s myšlenkou, že bych se ukázkově zadlužil a jednu Fulvii sobě opatřil. Pak jsem zjistil, že to je předokolka (žádný div, auta si vybírám spíš podle toho, jak se mi líbí). Pak jsem zjistil, že by mi to ani nevadilo. A pak jsem si to rozmyslel. Ale už to tam zase začíná někde hlodat.

0 reagovat
Nimra
28. 3. 2016, 11:53

Auto mne momentálně nenapadá, ale moped Stadion ("kozí dech") bych bral všema deseti.

1 reagovat
Karlsberg
28. 3. 2016, 12:17

Lancia Stratos.

0 reagovat
CerVus
28. 3. 2016, 12:51

Normálně by mou první volbou byl DeLorean, jenže ten už pomalu vstává takže vypadává. I když mě u něj teda děsí, že neproběhne modernizace pohonu a podvozku.
Takže druhou volbou je Manta Montage ideálně ve verzi Coyote X. To auto mě prostě nikdy neomrzí.
No a na třetím místě jasně vládne DeTomaso Pantera.

2 reagovat
Trinom
28. 3. 2016, 13:47

Nevím, jestli nutně vykopávat staré vergle, ale radost by mi udělalo navrácení některých jmen aut, zejména u divizí, které stále existují. Myslím, že by se našlo hodně lidí, kteří by třeba brali moderního Thunderbirda postaveného na základech současného Mustangu, ovšem s výbavou zaměřenou spíš do luxusu, než do sportovna.

2 reagovat
Irwinek
28. 3. 2016, 16:17

No jednoznačně nejkrásnější české auto všech dob, čerstvou padesátnici Š 1100 MBX / 1100 MBG, protože je nádherná a kdyby měla dnešní techniku, bylo by to ještě úžasnější auto, pak F 288 GTO s interiérem uspůsobeným pro neitaly, E type s řadovým šestiválcem a současnýma sedačkama, no prostě většinu těch úžasných a nezapomenutelných aut věků minulých :-D
ještě jste se mohli zeptat, co by se naopak mohlo přestat vyrábět, a to pokud možno co nejdříve. Adeptů by jsitě byla rovněž spousta :-D

0
Michal Cat
29. 3. 2016, 08:46

MBX a MBG jsou krásný, ale nepřišla by s moderním motorem o podstatnou část svého kouzla? 1.2TSi nebo rovnou 2.0TDi? :-D

1
Irwinek
29. 3. 2016, 11:18

oni existují i jiné motory, v anglii se do erek dávali i V8 :-D a tady někde jezdí erko s motorem nějaké ho japonce a i 10é/110 s motorem Isuzu.
Jasně, určitě by zmizla část kouzla třeba i jen tím, že už by tam nebyl ten velký tenoučký volant, ale vždyť nikdo neříká, že by to pak muselo jezdit 250 :-D
Klidně bych koupil tisícovku, možná i stovku/stodesítku se současnýma sedačkama, vylepšeným původním motorem, jinými tlumiči, brzdami atd, prostě aby to splňovalo současné předpisy, klidně bych oželel třeba klimu a jezdil s maximálkou 140, hlavně, že by se mi to auto líbilo a nějak se lišilo od současných popelnic :-D

0
Michal Cat
29. 3. 2016, 12:37

S těmi motory jsem to myslel čistě jako nadsázku. A Supersaloons byly dobrý bestie :-)

0
Irwinek
29. 3. 2016, 13:54

Já Ti rozuměl, ale tady by někoho klidně mohlo napadnout dělat T 603 s motorem ze Superba a s předním náhonem - to auto už by prostě nebylo ono ani nahodou ( a že tady už takové vize byly :-(
u supersaloons byla jen škoda, že nezachovali původní proporce, to by teprva byl sleeper :-D bohužel to technicky nešlo, ale to isuzu v té stovce sedělo dobře, navenek žádné úpravy :-D

0 reagovat
mariov8
28. 3. 2016, 16:53

Mercedes W123, třeba s charismatickým pětiválcovým naftovým motorem OM602 DE29LA 95kW z řady W210 nebo kompresorovým čtyřválcem M111 20ML 120kW. Stačilo by s ABS a Airbagem řidiče, vozy po posledním faceliftu už ho mohli mít. Hezký sen...

1 reagovat
whitenight
28. 3. 2016, 17:14

Lancia Hyena (ta se teda nikdy nevyráběla, ale je boží), Citroën DS, Tatra 603 a Capri, představte si malou zadokolku s motorem z Focusu RS, sice by to bylo obchodně úspěšný a smysluplný jako hrnek z čokolády, ale rozhodně hrubý.

0 reagovat
PeterLuk
28. 3. 2016, 17:24

Ja stále čakám, až sa začne vyrábať Mercedes Benz C111, to auto vyzerá doteraz výborne. Mať peniaze, tak by som začal malosériovo vyrábať Tatru 603 X a Tatru 613 Coupé... Nuž a áut, ktoré by sa mohli znovu vyrábať, tých je veľa, potešil by napríklad Fiat Dino. (wink)

0
M P
28. 3. 2016, 18:44

iXko 603 mě nikdy moc nebralo, ale když jsem onehdá v Kopřivnici naživo uviděl 603 A, tak jsem si do něj chtěl vlézt a přespat v něm. Aspoň tu jednu noc v muzeu. Nádherný kus auta

0 reagovat
honzarov
28. 3. 2016, 20:08

Proč chodit kolem horký kaše. Nejlepší auta byla ta, která jsou teď vysoko ceněna mezi veterány. A nemyslím tím jen astronomické sumy. Ale najít takové, na které si tehdy vydělal normální člověk a dnes by stálo za reinkarnaci, to je oříšek.

0 reagovat
ezop
28. 3. 2016, 20:40

Podle mě jen dvě auta si to zasloužej. E type a Speedster

0 reagovat
Pablo
28. 3. 2016, 20:55

Já bych bral hlavně Honda CRX :) ale ve stylu druhé generace. Ano je pravda, že nějakým stylem se tomu podobá CRZ, nebo teď dokonce nová Honda Civic Coupe 10g, ale i tak tomu všemu chybí to, co CRX 2g v podstatě bylo. Takže rozhodně CRX. A jako druhé Ferrari Enzo, další legenda, která by stála za to, žádná modernizace nebo tak, čistě vyrábět jako kdysi. To by za to stálo! :)

0 reagovat
Csaba
28. 3. 2016, 21:07

NSU Ro-80, RX-7 a Eunos Cosmo kvůli motoru a "v neposlední řadě soudruzi" i kvůli designu.
Citroen CX Prestige, 205 GTI 1.9 - beze změn
AM Lagonda - ale s novou elektrovýzbrojí a infotainmentem :)
Avantime - zvenku nechat jak je, dovnitř lepší materiály, silnější motor, sofistikovaný automat a ať to vyrábí někdo kdoví co dělá! :)
Lamborghini Miura a Espada - neměnit NIC!
Sněhurčinu rakev a Saab 900 Turbo 1. gen.
Cadillac Fleetwood - ideálně všechny generace :)
1965, 1971 a 1995 Buick Riviera
E36 M3 sedan - beze změn...

atd a pod. etc... :-)

1 reagovat
dejv3052
28. 3. 2016, 21:07

Trabant, klidně s elektro motorem, nebo nějakou silnější pohonnou jednotku ze skůtru . Nebo podvozkové ustrojí - motor - robot převodovku ze Smárta, mě ted napadá.

0
Michal Cat
29. 3. 2016, 08:45

Jelikož jsou auta, u kterých by mě čistě elektropohon vůbec nevadil, tak Trabi s elektromotorem mi přijde jako naprosto geniální nápad. Do psí díry, to teď nebudu schopný dostat z hlavy :-D Ten krouťák kdykoliv a v naprosto původním hávu.... je tu někdo bohatý, kdo by to nechal postavit? :-D

0 reagovat
Nimra
28. 3. 2016, 21:38

Tak už mne nějaká auta napadla:
- ve shodě s ostatními diskutujícími Citroën CX a Honda CRX druhé generace
- navíc Tatra 613 (klasická, ne kupé, ale sedan, v komoušské černé, s červeným čalouněním).

0 reagovat
Frenki190
28. 3. 2016, 22:15

W124 kombi - pořád si říkám, jaká to musela být pecka, když to auto bylo nový.

0 reagovat
Nezn.uživatel
29. 3. 2016, 07:54

Mně by tady chyběl můj oblíbený Plymouth Barracuda. Ať už ta stará nebo nějaká její nová inkarnace, o kterou se před nějakým časem pokoušel Dodge, ale nedotáhnul jí do konce.

0
Safa
29. 3. 2016, 11:55

Nádhera.

0
Nezn.uživatel
29. 3. 2016, 15:07

Úžasný auto. Nad jednou pravidelně slintám na srazu Amerik v Maďarsku. Kdybych chvíli počkal s Corvettou, tak už mi před dvěma lety mohla stát v garáži. Ale nevadí, jednou se dočkám. :-)

0
Safa
29. 3. 2016, 16:26

Když jsem před lety hrál na PC gamesu Driver: San Francisco, tak jsem si podobně zamiloval 1970 Dodge Challenger R/T. V té žluto-černé je prostě boží... :o)

0
Safa
29. 3. 2016, 16:27

0
Nezn.uživatel
30. 3. 2016, 09:23

Challenger je taky úžasnej. Ono je to vlastně dvojče Barracudy. Ta má jen zkrácený rozvor a kratší karoserii, ale třeba interiéry jsou prakticky identický.

0 reagovat
kubas
29. 3. 2016, 11:33

Jednoznačně Clio v6! A možná bych ho zvládl i postavený na současný generaci s šestihrnkem třeba z 370Z :)

0 reagovat
martin888
29. 3. 2016, 22:03

zmrtvych vstani kompletniho Saabu i se sportovnim kupe a s kabriem

0 reagovat
PARMANCZ
30. 3. 2016, 18:32

Za mě rozhodně Ford Fiesta Mk.3 s modernějšími motory a jen minimálními změnami a hlavně s kvalitní antikorozní ochranou :D

0 reagovat
BigBang
27. 4. 2016, 13:29

Z českých luhů a hájů jednoznačně Tatru 603 a Škodu 1100GT. Nebo třeba Volkswagen SP2, ovšem s motorem na správnym konci auta a pohonem té jediné správné nápravy (stejně tak i tu 1100GT) ;)

0 reagovat
Franc
16. 5. 2016, 23:59

Urcite duchovniho nastupce klasickyho MINI COOPERu
Neco co je zvenku miniaturni, pritom to odveze v nouzi ctyry velky chlapy
Zaroven to je nadherny a nestarnouci a ma to jizdni vlastnosti motokary
Dalsi auto ktery je tak dobry, ze existuje ve snad nejvice kitkarovejch provedenich je AC COBRA.. Nadherny auto se skvelejma jizdnima vlastnostma
On dneska existuje mrstnej britskej sportak kterej je nabusenej a nepotrebuje k tomu ani americkou v8, nicmene mu zoufale chybi aspon spetka ladnosti

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte