logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Autíčkář se ptá

Autíčkář se ptá: Jediné auto na věčné časy?

Ne že bychom snad chtěli srovnávat auta s náboženstvím, ale Velikonoce jsou vhodnou chvílí mluvit o věcech, které je člověk ochoten uctívat navždy. Pojďme si tedy představit, že si musíte vybrat jedno auto a uctívat ho už navždy. Které to bude?

Mezi hlavní výhody aut patří to, že chovat se k nim promiskuitně není spojeno se společenským stigmatem. Můžete je za rok vystřídat třeba čtyři, a nikdo se na vás nebude dívat úkosem. A dokonce jich můžete mít víc najednou. Je pravda, že polyautomobilie už může vyvolávat mírně negativní reakce zejména u sousedů, jimž zabíráte parkovací místa, ale pořád to není takový průšvih jako polygamie.

jsme realisté. necháme vás koupit si praktické přibližovadlo. ale uctívat můžete jen to jedno auto

Mnoho z automobilových nadšenců však projevuje pro auta skoro až náboženské zanícení. A v náboženské oblasti je střídání objektů zájmu opovrhováno ještě o něco více než ve vztazích. Takže je nasnadě otázka – co kdybyste si museli vybrat jedno jediné auto, které bude objektem veškerých vašich automobilových vášní, veškeré vaší posedlosti a součástí vaší identity. A zůstane jí už navždy.

Protože jsme realističtí, nebudeme vás samozřejmě nutit k tomu, abyste nejezdili ničím jiným. Můžete si svobodně koupit naftový kombík, hybrid, elektromobil či jiné ryze praktické auto dle vaší libosti. Ale jen to Jedno auto může být objektem vašeho nadšení. Jen to Jedno auto můžete renovovat, upravovat či ho jen leštit v garáži. Jen to Jedno auto budete brát na srazy nebo na okruhové dny. A budete doživotním členem klubu příznivců a majitelů Jednoho auta.

Volte moudře, protože pokud vaším zvoleným Jedním autem opovrhnete, pokud se mu zpronevěříte a zadíváte se po jiných, budete exkomunikováni a degradováni do kasty cyklistů. Takže, Jedno auto navždy. Které to bude?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Tommy4320
6. 4. 2015, 16:43

Mazda MX-5 nejlépe první generace,tečka (neprotestuju múže to být i ňeco jiného)

0 reagovat
mq
6. 4. 2015, 16:58

VW Bus T1?

Nissan Patrol?

0
mq
6. 4. 2015, 17:10

nakonec možná mergl W123 wagon

0 reagovat
KKKuba
6. 4. 2015, 17:00

BMW E39 540iAT :)

0
vita
6. 4. 2015, 20:13

Mohlo by bejt

0 reagovat
Adam
6. 4. 2015, 17:05

964 nebo M3 E46

0
Adam
6. 4. 2015, 17:17

Ačkoliv já sám už jí jako top nemám, tak by tu určitě měla bejt zmíněná... Impreza WRX STi

0 reagovat
VoFi
6. 4. 2015, 17:09

1969 Chevrolet Chevelle SS..

0 reagovat
Greeny
6. 4. 2015, 17:30

E30 bez dlouhého přemýšlení :)

0 reagovat
Zargothrax86
6. 4. 2015, 17:31

U mě stopro Toyota Corolla AE86 Sprinter Trueno (nejlépe Black Limited edition ;) )

0 reagovat
svechotak
6. 4. 2015, 17:42

Za mě Lancia Delta Integrale HF...

0
Dano
7. 4. 2015, 11:33

0 reagovat
Daniel Borský
6. 4. 2015, 18:04

GT-R34

0 reagovat
Koudy
6. 4. 2015, 18:15

etype

0 reagovat
Straki73
6. 4. 2015, 18:34

Subaru Impreza 22B

0 reagovat
tommy_cz
6. 4. 2015, 18:38

Chevy suburban ... neni lepsi a univerzalnejsi auto

0 reagovat
Rosťa
6. 4. 2015, 18:46

Cayman, a možná by to ani nemusela bejt nějaká speciální edice, klidně základní Cayman :)

0 reagovat
Rob
6. 4. 2015, 18:54

Ford Sierra cosworth

0 reagovat
Trinom
6. 4. 2015, 19:02

Klidně i můj červenej Bird, co mám v avataru. V zásadě to je jediné moje auto, o které opravdu pečuju a nemám ani do budoucna v plánu jej dát pryč. Možná to je i tím, že to auto je v rodině už přes 20 let...

0 reagovat
frankieboy
6. 4. 2015, 19:21

Jednoznacne BMW Z8

0 reagovat
Faust
6. 4. 2015, 19:44

Range Rover Sport SVR

0 reagovat
Buchtak
6. 4. 2015, 19:51

Kazdej vi, ze nejlepsi, nejuniverzalnejsi a proste je M5ka.....takze tu

0 reagovat
Woyta
6. 4. 2015, 20:09

Me vyhovuje Nissan S platforma. Vzhledem k prakticky neomezene moznosti kombinovat dily z ruznych modelu, tak jde postavit spousta silenosti. :) Ted mam 200SX S13. Brzdy mam z S14, napravy ze skyline R33, kola Skyline R32, diferencial bude z S15 a k tomu jeste par drobnosti z S12. BTW nevite kde sehnat ten palubni pocitac ze Skye R34? :D
BTW RB30 (L6 3l turbo) 4x4 200SX S13 uz existuje. Krasnej sleeper.

0 reagovat
vita
6. 4. 2015, 20:11

Bmw m3 cabrio E36 AC Schnitzer

0 reagovat
Cuisine
6. 4. 2015, 20:37

toyota landcruiser 7series s motorem 1hz

0 reagovat
Goldies
6. 4. 2015, 21:26

Sem Fordař (i když momentálně doma žádný Ford není), a vždycky sem obdivoval Mr. Shelbyho, takže jeho Cobra nebo Mustang ´67 GT500...

0 reagovat
Vik
6. 4. 2015, 21:39

Již několikaletým snem to je datsun s30z s motorem L28,převratný na objem 3,1 litru a třemi webery :)

0 reagovat
Banan62
6. 4. 2015, 22:26

Lotus Omega

0 reagovat
jaymz
6. 4. 2015, 22:51

N14 GTiR origo LHD

0 reagovat
Krocan
6. 4. 2015, 23:19

Mám 11 let XJ40, koupil jsem ho jako starou peluchu. V techničáku byli za pět let čtyři majitelé, údržba veškerá žádná a za ty "moje" roky dostal trochu na prdel provozem, trochu více mojí bohémskostí a největší čočku mu dali servisáci, z nichž jeden dokonce vykradl z Kocoura díly, které potřeboval na jiné auto, namontoval mi špatné kotouče, kdy hrozilo při silném brzdění vyběhnutí pístků a další mechanik, který na to přišel mi pro změnu přišrouboval převodku řízení tak, že za půl roku zbyly pouze dvě povolené matky na čtyřech šteftech, které převodku drží. Přes všechny problémy mám pořád Kocoury rád. To autíčko umí kromě parády také navozit materiál na chalupu, přivést na plaťáku jiného Kocoura, dovést z lesa metr dříví a na sněhu jede tak dlouho, dokud v tom sněhu není položený břichem. A je prudce elegantní. Takže za mne jakýkoliv XJ od SI až po X 358. Ale musela by být splněna podmínka, že bych musel znát servisáka, který se o to bude trochu kloudně starat. No ono to zatím stejně musí fungovat i bez servisu. Od vánoc mam vysypanou AT a tak jsem se rozhodl, že už to nebudu lámat přes koleno a koupím něco jiného. Po okružní cestě kolem mé hlavy; Omega III (2 x O I jsem kdysi měl)- Espace- CH 300 jsem dorazil z5 k Jaguaru. Takže koupím X 308. Zatím na to nespěchám, jezdím náklaďákem a osobák mi třeba stojí přes měsíc na place. (Taky každému na jednu z nejtrapnějších otázek, KOLIK TO ŽERE?, odpovídám: "zhruba nádrž na čtvrt roku" a po opáčení ALE JÁ MYSLEL SPOTŘEBU! doplňuji: "no, když jezdím, tak plná na dopoledne vydrží"). Takže zatím, když auto nutně potřebuju, půjčuju si od kamaráda. Jo a ten Jaguar má velikánskou konkurenci s jakýkoliv náklaďákem, zcela bez legrace. Jezdím 9 let a mohu napsat, že je parádní se v autě postavit, projít se, chodit bosky po beránkovi, mít vedle sebe lednici, nad sebou mikrovlnou, za sebou postel. Zapnout si bufika, nebo klimu a máš sedačku na měchu, boudu většinou také na měchách (když ne, tak na perech je vždy) a podvozek dnes už vždy též na měchách. Všechno máš při ruce, vše opravdu dokonale odhlučněno, odvibrováno. Kdo je šikovný, dokáže do boudy implementovat i sprchu a pak potřebuješ vylézt ven jen na záchod. A všechno je řešeno tak, aby to vydrželo i sprosté zacházení.

0 reagovat
Malfis
6. 4. 2015, 23:45

Escort RS Cosworth :-) auto snů... :/

0 reagovat
Bigg.I
7. 4. 2015, 00:29

Ford Mustang 1968 Fastback
Moje celoživotní modla

0 reagovat
Marty
7. 4. 2015, 08:51

205T16 !!!

0 reagovat
kubas
7. 4. 2015, 09:32

Clio V6

0 reagovat
johan
7. 4. 2015, 10:32

urcite Bugatti Veyron.. ale nie :D u mna by pravdepodobne skoncil r34 gtr.. pripadne primera p11 s technikou n14 gtir, tzn. 4x4, sr20det take prijemne daily :)

0 reagovat
Hanz
7. 4. 2015, 11:11

S předešlou generací Charger SE jsem si užil fantastických pár tisíc km za volantem,
takže Dodge Charger SRT Hellcat (2015) musí bejt ultra zážitek.

0 reagovat
Jindrich
7. 4. 2015, 11:27

Impreza STi Type R, jasná volba :-)

0 reagovat
Sven
7. 4. 2015, 12:14

Mercedes W201 EVO1 (2,5-16v)

0 reagovat
Matt
7. 4. 2015, 12:29

Ford F - 350

Buď 6.7 litru V8, nebo ten 7.3 V12

0 reagovat
Petey
7. 4. 2015, 13:17

Zonda F clubsport, manual

0 reagovat
jake
7. 4. 2015, 14:44

Delta Integrale nebo Kadett ! :)

0 reagovat
bucek
7. 4. 2015, 17:46

Saab 9000 2,3fpt nejlépe stage1. A nebo Jag x300 4,0 v manuálu. Protože pokud jenom jedno auto na věcné časy,tak to taky na věky musí vydržet.

0 reagovat
Berzelius
7. 4. 2015, 20:06

Za mě Mitsubishi Galant VR4 sedan ročník 2000

0 reagovat
bobo23
7. 4. 2015, 21:15

V hlavě mi rotuje spousta aut. Opravdu těžká volba. Miata, M3, WRX STI, Evo, GTR, Type R, Mustang 67, CRX, S2000.Těch aut je opravdu spousta. Proto zůstanu věrný svému současnému přibližovadlu. Suzuki Baleno r.v. 98, 1.6 :-)

0 reagovat
Otakar Lender
8. 4. 2015, 06:37

MTX Roadster. První auto, které jsem řídil, vlastnil. "Mám ho od 15-ti. Nikdy neprodám.

0 reagovat
Vajtek
8. 4. 2015, 08:54

BMW Z3 Coupé, nebo 8er. :-)

0 reagovat
riprex
8. 4. 2015, 10:33

Vzhledem k tomu, že už ho máme a vzhledem k jeho technické jednoduchosti, kdy ho bude možné provozovat i za 50 let s tím, co se podomácku vyrobí. Vzhledem k tomu, že to bylo úplně první auto, kterým jsem kdy jel a úplně první auto, které jsem kdy řídil. Jsou zábavnější auta, jsou rychlejší auta, jsou pěknější auta... ale Alfa 164 je jen "jedna" :-D

0 reagovat
martin_100
8. 4. 2015, 11:04

Moje Lucka .... VW T3 tu chci mít na věčný časy a nikdy jinak ;-)

0 reagovat
briza
8. 4. 2015, 14:55

Jednoznačně SL, konkrétně generaci R129, čili klasická žehlička a když už, tak SL73 AMG

0 reagovat
Vendula B.
10. 4. 2015, 09:36

Ford Mondeo Combi. Mám pět let Mk1 a jo, jsem magor, za to, co jsem do něj vrazila, by to jinej shodil ze skály a koupil si nový. Ale dokud se mi doslova nerozpadne pod rukama, budu ho mít. Na vození psů, hoblin a sena plus jako vůz bez elektronických kurvítek pro mne zatím ideál.

0 reagovat
Tybu
15. 1. 2016, 05:40

911 ... víc netřeba dodávat :)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte