načítám data...

Autíčkář se ptá: Je odpověď vždycky...

Čtenáři se nás často ptají. Většinou umíme odpovědět. Občas si ale nevíme rady. Nebo bychom si rady věděli, ale říkáme si, že musí být i jiná odpověď než "ten roadster".

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Dnes nám do redakční Facebookové pošty přišel dotaz na pořízení vozu. To není nic divného. A není ani nic divného, že tazatel hledá zábavné sportovní auto za rozumné peníze. Jenomže my se z toho dotazu stejně drbali na hlavě a navíc se málem pohádali. No posuďte sami…

Ahoj, chtěl bych se zeptat, podle vás v Autíčkáři, jaké sportovní auto (pro každodenní používání, ale moc tu praktičnost neřeším, i když se za ní nezlobím) by jste doporučili ? Cena 100-200 tisíc [????]
Díky za odpověď [????]

Sportovní auto za 100 až 200 tisíc, které nemusí být praktické. Člověk ani nemusí mít zrovna za domem zaparkovanou testovací Miatu jako moje maličkost, aby mu na mysli vytanula tři písmena a čísla. MX-5. Tedy kromě Jeniika. Slovutný pan analytik začal v redakčním chatu blábolit cosi o Camarech a Mustanzích, čímž vyvolal několikahodinovou debatu o terminologii, rozdílech mezi sportovními vozy a pony cars a následně o trakci, přilnavosti a efektu širších pneumatik. Tím byla pro zbytek dne eliminována veškerá redakční produktivita a k odpovědi jsme stejně nedospěli. Tedy, dospěl k ní Vavris, který si nejprve vyžádal doplňující informace:

Ideálně RWD, samozřejmě benzín, nepotřebuju úplně dálniční raketu, spíš ať je s tím zábava, teď mám C200 kompressor, není to zlý, ale už ho chvíli mám tak bych pojezdil s něčím jiným zase [????]

… a následně se vytasil se všemi očekávanou radou, tedy “kup si Miatu”. Aby to ale nevypadalo tak prvoplánově, doplnil tuto radu o Druhý nejpopulárnější návrh pro petrolheady™, tedy “olítané báwo”. V tomto případě trojku E46 nebo první jedničku E87.

Já teď přemýšlím, jestli dokážeme poradit i něco jiného. A jsem čím dál zoufalejší.

Samozřejmě tu je “ta druhá sportovní Mazda” – wankelovská RX-8, která je použitelnější jako každodenní vůz, ale jen dokud vás baví kupovat všechen benzín, který spolyká, a pokud se nebojíte repasí Wankelova motoru.

Je tu i Toyota MR2, která bere základní recept Miaty a doplňuje do něj nádech Porsche Boxster.

Nebo ostatně i samotný Boxster, který však za méně než 200 tisíc bude nejspíše příšerný a v patách mu půjde osobní bankrot.

V tomto ohledu je možná lepší BMW Z4, ale i to bude v této cenové relaci velkým rizikem. A starší Z3 naopak nenabízí téměř nic, co by neposkytla i Miata.

Mercedes SLK? To zase není moc sporťák. Chrysler Crossfire? SLK s horším interiérem (ale aspoň vypadá cool).

Možná snad některé z posledních MG TF? Nebo jít do rizika a sáhnout po starším sportovním voze? Zpronevěřit se posvátným pravidlům a hledat zábavnou předokolku? Vykrást banku a koupit si Lotus?

Je to těžký, je to těžký, je to prostě těžký.

Takže se ptáme vás, milí čtenáři. Jaký sporťák do 200 tisíc, který není Miata, byste doporučili vy? Řekněte nám to v komentářích!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

C7
C70C
01. června 2017, 07:28
1

Zadání průhledný jak na míru ušitý státní zakázky :-) "Chci Miatu, ale nechci to říct nahlas".Je těžký hledat alternativy čistě z "musu" jen aby člověk nebyl za toho, kdo navrhne MX-5 i když popis auta přesně sedí, zatímco alternativy až tolik ne.

reagovat
CerVus
01. června 2017, 16:07
1

No a nebo chce jen něco jako miátu, ale aby to mělo normální střechu.
A co to slk 2004-10? To vypadá normálně i se zataženou střechou. Asi to bude jízdně blíže GT, ale i po těch letech se na to člověk rád podívá.

Goldies
01. června 2017, 22:22
0

Ono je take tezke vybrat neco jineho kdyz kazdy chce levnou zadokolku se stylem :-(

Vavris Vavrisovic
01. června 2017, 07:39
0

Teda Vojto, teď budem zas za propagátory. :-) Je to tak, jak píše C70C. Kdyby byl rozpočet vyšší nebo nebyl požadavek na RWD, byl by prostor ke kreativitě, takhle jsme všichni nahraní.

reagovat
krab
01. června 2017, 11:39
0

Je to tak :) .. no takhle, ty obzory se rozšiřujou, otázkou jsou nakonec preference a použití. Teď ve fóru a asi budem i v reálu řešit s jedním čtenářem aktivně výběr něčeho podobnýho. Ale budeme vybírat mezi menšími hot hatches. A tady bych viděl tu konkurenci. A doufejme, že z toho výběru vznikne nějaká reálná možnost srovnávací projížďky aut typu : Fiesta ST, Cooper S, Clio RS...

Miata není pro každýho a já i když jí mám rád ( poslední blog..) se jí nesnažím nacpat každýmu. Na druhou stranu, je to přesně jak si to Vavrisi shrnul pod blogem. Proto jí taky mají všichni automobilový novináři :-D

Vavris Vavrisovic
01. června 2017, 11:59
1

No jo, ale ono je to fakt těžké když si tazatel nastavil kritéria takto :) Nejvíc by se mi líbilo navýšit rozpočet a pořídit 350Z

krab
01. června 2017, 13:15
0

to jo, já zas asi začnu být propagátorem staršího , původního modelu Boxstera :) zrovna jeden mám shodou příhodných okolností půjčený a začíná se mi to fakt líbit... a to jsem s tím zatím sotva popojel :)

350Z ale má taky svoje. Ale každý to sportovní auto exceluje v něčem jiným. Jak jsou lidi různý, tak logicky i ty sporťáky. Na blbnutí a vyzkoušení i jízdy mimo čistou stopu je asi 350Z vynikající :) Silná zadokolka, ale není to "Pony car". A stojí nepoměrně méně než cokoli podobně silnýho zadokolkovýho pocházejícího z Evropy. Boxster bude zase jiná káva...

Jenže to začínáme tazateli rozpočet zdvojnásobovat , ufff...

Vavris Vavrisovic
01. června 2017, 20:45
0

Boxster 986 je boží. Kterou variantu jezdíš? Vlastně mi 986 asi přijde čistší a přimočařejší než obecně více chválená 987. I když to může být jen tím, že když jsem jezdil s 987, byl jsem ještě o kus větší poleno, než při řádění s 986... :-)

krab
01. června 2017, 22:11
0

Jak říkáš , 986 / 2.7 "obyč" :) No, co budu říkat, cítím se v něm jako ve svém autě. Rozepíšu se o tom, jezdím, fotím , skoro by to chtělo natočit hlavně zvuk a když se povede správně meziplyn :-D

Rozhodně, ať si říká kdo chce co chce, nehledě na vzhled ( to je subjektivní věc) je to rozhodně hračka kterou můžu hrdě a beze srandy nazvat "auto pro řidiče"

SEMRY
02. června 2017, 15:30
0

350Z není dobré auto, je to normální cestovní kočár, nicmoc to nejde a je to strašně těžký. Pro mě to bylo velké zklamání. A v driftu hrozně kouše, asi ta váha....

Vavris Vavrisovic
03. června 2017, 09:43
0

Krab: zvuk Boxsteru je uchvatny. Kdyz ti zajeci za uchem prisera, je to na husi kuzi :)

Semry: 350Z je mozna nedobry sportak na extremni jizdu, nicmene jako sportak na kazdy den mi pasuje skvele. Pri kazdodennich jizdach asi nebudes jezdit jen po prazdnych okreskach. Naopak si i pri bezbem lopoteni uzijes zvuk motoru, hrubou mechaniku auta i ten lehce chuligansky charakter. A zadna rozbredla zaba, ktera by kazila radost z rychle jizdy, to taky neni.

SEMRY
03. června 2017, 13:31
0

Je to spíš cestovní GT, já už to neřeším, přesedlal jsem na 996 :) Nicméně z 350Z čiší Amerika a mě to auto prostě vadí.

iv
ivesm
01. června 2017, 08:42
0

odpoved je jasna, e46 325ci :)

reagovat
Oz
Ozi
01. června 2017, 09:54
0

Osobně koukám na "levnou srandu" Honda CRX Del Sol Vti. Předohrabka s B16A - co dodat ????

reagovat
Raspby
01. června 2017, 10:21
0

No krom Miaty a MR2 se toho už moc nenabízí no...ale to MG by mohlo být zajímavé...TFka se mi opravdu líbí...Lotus ani Boxter v tomhle rozpočtu asi nepřipadají v úvahu..tak je to těžké no...S2K jsou taky mnohem dražší...nevím..co nějaké S13 200SX? Nebo od cca 240 jsou už k mání i první 350Z...

reagovat
Vavris Vavrisovic
01. června 2017, 11:57
0

MR2 mi přijde hraniční už i odkládacími prostory. Přece jen člověk občas potřebuje převést aspoň větší nákup. 350Z by byla ideální, ale zatím stojí moc.

Raspby
01. června 2017, 12:04
0

náhodou pokud je to měkký náklad tak jsem dal za sedadla do přihrádek 4 plné igelitky (hadrů) :-D ale rozumím...praktické to auto moc není :)

Sa
Safa
01. června 2017, 21:04
0

Před pár dny jsem jel s kamarádem do Hornbachu na větší nákup. Když jsem nakoupil a vozík dotlačil ke své Majdě, tak kamarád prohlásil: Tohle všechno do kufru nenarveš.
Narval jsem. Dva velké pytle mulče, deset keříků, složenou strunovou sekačku, balík travního osiva s hnojivem a několik další drobnějších prkotinek.
A pak, že je kufr v Miatě malý. :o) Ale chtělo to fištrón, to zase jo. Takový 3D puzzle...

Pe
Pedro
02. června 2017, 13:45
0

Mám MG-F 75th edition a říkám si, jak by jela verze Trophy se 160 koníky:) I těch 88 kw se dá, nejvíc se mi stejně líbí jak to malý placatý auto sedí v zatáčkách. A taky s ním nejezdí každý kadeřník:) MG-TF taky hezký, jen už mi ty modifikovaný přední světla nepřijdou tak MG oldschool.

KD
KDB
03. června 2017, 08:00
0

VVC se daleko ochotnějc točí k omezovači, navíc má kratší převody, které to podpoří... Ale i MPi nebrání se bavit :-)
Mám projeté všechny verze MGF a všechny jsou dobré - i 1,6 dělala radost..

Raspby
01. června 2017, 10:21
0

Jinak ta červená barva na úvodní fotce je naprosto famózní :)

reagovat
kuc_t
01. června 2017, 11:02
0

A jakou motorizaci do Bmw 1er? 130i asi do 200 nebude

reagovat
sp
spooon
01. června 2017, 11:13
0

tak sem jen na rychlo projel inzerci, a krom doporučení hodné MX-5 či MR2 by se něco našlo.
- tohle vydím poprvé, ale Lotus za 200? I když asi to nebude úplně čistokrevný lotus... https://www.sportovnivozy.cz/83262-lotus-quantum-sport-22-cabrio
- I Porsche by bylo, jen ne Boxster https://www.sportovnivozy.cz/82781-porsche-944-targa-praha
- a splašení Nissani https://www.sportovnivozy.cz/88577-nissan-200-sx-s13-usti-nad-orlici https://www.sportovnivozy.cz/87591-nissan-200-sx-pezinok
Na výběr je dost aut, otázka, co tazateli sedne nejvíc.

reagovat
Vavris Vavrisovic
01. června 2017, 11:54
0

944 a 200 sx na denni ježdění? To by chtělo spoustu sadismu, ať už k sobě nebo k autu. Přece jen by byla asi škoda týrat takové youngtimery v zimě nemluvě o tom, že třicet let staré auto nebude ideální ani z hlediska spolehlivosti.

Ev
Evlo
01. června 2017, 12:07
0

Tak ona miata jako daily ma kolik, tak moje 26 let, ferniho snad jeste vic a jezdi to 200sx bude stejny

František Čáslavský
01. června 2017, 18:20
0

Hento malé červené má čerstvě 25. Problém je, že jako každej japonec, to bude po chvíli dost zrezlé na sračku, pokud se o to někdo pořádně nepostaral...

Ra
RadekZ
02. června 2017, 07:56
0

ten Quantum rozhodne neni Lotus za 200 .... je to Fiesta za 200 :) s Lotusem to ma spolecne jen to, ze to tam nekdo napsal

sp
spooon
03. června 2017, 17:24
0

ad. Quantum -> vůbec to neznám, proto sem se orientoval podle popisku. Ale přišlo mi to podezřelý...

Ev
Evlo
01. června 2017, 11:40
0

Ja takhle uvazoval o levnym sl55 amg co melo funkcni ABC, ale samo pocital jsem dalsich 100k do oprav a (jen oprava klimy tak 15) a mesic na tom stravnej praci.

reagovat
Ev
Evlo
01. června 2017, 11:42
0

Tedka vidim, ze Tavaris udelal to stejne a treba ten problem s pumpama brzd jsem vubec netusil a ten by tam byl stopro, takze za ty dily by to bylo spis 200 nez 100 a to budeme realne tak na pul mega za stary auto a to uz je lepsi 1.5 mx5 nova i s tim rizenim, i s tim hrbem u spolujezdce.

ja
jaro
01. června 2017, 12:16
0

SLK R170 jezdím denně i v zimě už přes tři roky a nemohu si vynachválit. Podle mě je to sportovní dost.

reagovat
Ev
Evlo
01. června 2017, 16:33
0

Podle me to sportovni neni, ale neni to spatne, je to takovy pohodlny auto na dojizdeni do prace apod. Coze neni nic spatneho.

ri
rip
01. června 2017, 23:56
0

Presedlal jsem z SLK R170 do miaty NB a po roce jezdeni muzu rict, ze SLK je vyrazne lepsi auto. Akorát co se tyce jizdnich vlastnosti, je miata proste lepsi o dve tridy. Nicmene na SLKacko rad vzpominam, třeba, když si zablokuju zada při nandavani strechy, když se rozhlednu po interieru, když se kopnu do paty při prezouvani (ten sroub uplne nenavidim), když jedu po dalnici vic jak 100, když si vzpomenu, ze existuje DO nebo když se podivam na design miaty. Ale jak pisu, SLK se s miatou neda po jizdni strance vůbec srovnávat.

ja
jaro
02. června 2017, 09:54
0

Díky za srovnání s MX-5, nikdy jsem v ní nejel, ale přesně tohle bych čekal. Samozřejmě že existují mnohem sportovnější auta než SLK, ale v zadání bylo něco na každodenní ježdění. A tohle je na každodenní ježdění (i po D1čce když sněží) úplně v pohodě a pořád je to mnohem sportovnější než běžná nudná auta. I když ne motokára jako MX-5 nebo MR2.

Ev
Evlo
02. června 2017, 12:16
0

Souhlasim, ze SLK je lepsi auto jako auto, to i pisu, ale nesouhlasim s tim, ze ma lepsi interier a i z venku se me libi mene. Ale rozhodne na bezne jezdeni lepsi jizdni vlastnosti ma SLK, a sehnat ho za normalni penize s klimou neni jak vyhrat sportku. Miata je proste oproti SLK a SL tuplem hardcore vec. Proto nechapu, ze ma tolik holek miaty :D

ja
jardam
01. června 2017, 12:16
0

Co třeba Lexus IS200 Sport GXE10? Dělal se až do 2005, takže už se najde i smysluplně vybavenej, dvoulitrovej R6, samosvor, na každodenní používání úplně pohoda a vypadá moc hezky nadčasově + je jich málo... Zábava s tim je, i když by na těch necelejch 1400 kg byl lepší trochu silnější motor...
Jinak jo, jako dlouholetej majitel 130i E87 bych doporučil tu, ale slušnej kus pod 250k těžko.

reagovat
Ku
Kuba
01. června 2017, 22:59
0

Impreza GT. A proc? V te cene se da najit slusny kus, plno trakce-je dost rychla, na snehu nevim co rychlejsiho by se dalo koupit v teto cene. nezere tolik-ikdyz.., dily jsou porad docela levne a sehnatelne, prakticka je az az-klasicky rodinny sedan, odvezes pet lidi a v kufru je mista dost. Jasne, na drifty na suchu to neni a dlouha skrin to auto trochu zabiji, ale zase je to rozumny kompromis mezi daily a drceni okresek. Nevyhody? Kdyz chce, tak opravdu zere. Je potreba najit solidni kus, rezne(jak komu), vykon i kroutal by mohly byt vyssi a obcas se rozpadne skrin (to se mi nestalo, ale lidi si na prevodovky GT stezuji). Jo a nebrzdi..at uz ma mensi brzdy (starsi rocniky) nebo vetsi u novsich, tak je to dost slabota a nezvyk.

reagovat
Polar Bear
02. června 2017, 04:36
0

Když teda jiný návrh, než Miatu, co takhle jinou kategorii, Delta Integrale HF nebo EVO. Je to sice čtyřkolka (není to zadohrab), ale díly jsou o něco levnější než na EVO od Myšaků. Jízdně to asi přinese spoustu zážitků, Ale je to už konstrukčně kapánek starší... Nicméně, informace o Deltě mám pouze zprostředkované, nikoliv vlastní.

reagovat
Vavris Vavrisovic
02. června 2017, 08:53
1

Neber to zle, ale tohle mě rozesmálo :-) Hlučné, rachotící, řidičsky velmi únavné a ke všemu staré italské auto je myslím úplný opak věci, kterou by chtěl člověk používat každý den. No a pak ti onen zprostředkovatel nejspíš opomněl říct, kolik taková Integrála dneska stojí :-)

Polar Bear
02. června 2017, 10:35
0

Hehe, sákryš. Jsem se seknul v přepočtu na koruny. 20tis ojro je půl mega. Co za to všechno nechcou, za takovej starej střep :D Tak ta cena to je fakt úlet. Beru zpátky :)

Vavris Vavrisovic
02. června 2017, 11:09
0

No a 20k€ je jen za to HF, když se jedná o EVO leze to i přes 60. A úlet to teda je, holt Integrala je legenda.

Polar Bear
02. června 2017, 11:20
0

Někdy X let zpátky jsem se o tom bavil s jedním dovozcem z jihu, že tam maník prodává EVO II za 520-580 tis podle stavu. Proto jsem předpokládal, že dneska to bude levnější a HFka se do 200 tis vlezou. A ono to spíš leze nahoru :)

Franz Kafka
02. června 2017, 20:11
0

Jako stane se:) Vzhledem k tomu, že Deltu Integrale bych chtěl už asi 15 let, tak vidím jak jdou ceny vzhůru. A ano je to skoro zločin nicméně je to legenda. Rozhodně ne daily:) To když koupíš dobře, tak šetřit nájezd a pečlivě zavřít a pod střechu.

Ma
Mamayer
02. června 2017, 18:21
0

Já jsem si na tuhle otázku odpověděl Smart Roadster a koupil si ho a nebýt problémového modelu (opravuji střechu, počítač i brzdy) tak úžasná hračka. Jen člověk po čase zatouží po silnějším motoru a rychlejší převodovce.

reagovat
saage
03. června 2017, 01:14
0

A jiným autu. :-) Ne me se prave taky libi, ale slyšel sem na nej jen samou kritiku, tak me to přešlo..

Franz Kafka
05. června 2017, 09:38
0

Za 200 000? To není věda. Aston Martin Vantage S V12 a ještě zbude na stromeček s vůní skořice. V podstatě pohoda s takovým rozpočtem. Možná by bylo více stylové F430 a Porsche GT3 více praktické. Chce se to dobře rozmyslet sám bych úplně nevěděl.

reagovat
Ra
Randomeso
09. června 2017, 08:12
0

No a co 200sx s13 ? RWD to je a navic s trubem par kousků se tu prodává.. jen asi servis bude náročnější

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem