načítám data...

Autíčkář se ptá: Co pro vás znamená "umět řídit"?

Asi každý z nás si alespoň trochu zakládá na svém řidičském umění. Ale kdy si můžete doopravdy říct, že umíte řídit?

Zobrazit galerii

Zeptejte se náhodně vybraného příslušníka mužského plemene, jestli umí řídit, a obvykle vám bude odpovědí rozhodné “ano”. Řízení automobilu patří mezi těch několik málo věcí, ve kterých naprostá většina z nás zásadně odmítá přiznat porážku či vlastní nedostatečnost. Ale co to vlastně znamená “umět řídit”? Na to už se pohledy výrazně liší a představy “běžného motoristy” a “nadšeného víkendového závodníka” mohou být téměř jako z jiného světa. Zatímco jeden se bude cítit jako profesionální závodník i s loktem položeným na středové opěrce, rukou na vršku volantu a sedadlem v poloze pololežmo, druhý bude donekonečně sjíždět videa s legendami motorsportu, čte si knížky o řidičských technikách a pravidelně propadá zoufalství, že nejenže neumí řídit, ale že dokonce ani nemají šanci se to kdy naučit…

Pravda bývá obvykle někde uprostřed. Jak ale poznat, že už řídit umíte? A může vůbec v životě motoristického nadšence nastat situace, kdy to říct může? Jak to máte vy? Je pro vás dostatečnou známkou “umění řídit” že dokážete udržet auto ve správném pruhu a dojet z A do B? Je to schopnost najezdit milion kilometrů bez nehody? Umění zvládat jakékoliv auto či kombinaci auta a přívěsu? Dostatek rychlosti na to, abyste vyhráli závod či schopnost prodriftovat polovinu okruhu?

Kdy můžete o sobě či někom jiném říct, že umí řídit? Řekněte nám to v komentářích pod článkem!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Adam
11. dubna 2016, 08:28
0

Já to dělim na 2 části, záleží jestli jde o umění řídit v provozu a nebo na okruhu/opuštěné okresce. Protože v provozu to pro mě znamená to, že člověk jezdí plynule a nijak s autem necuká. Dále, že motor zbytečně nepodtáčí, ale taky jako spousta mejch vrstevníků, nejezdí po magistrále na dvojku. A to si myslím zvládám, protože i když jezdim po mestě, jezdim poměrně svižně a za plynulost jsem nezávysle chválen :D.
Na okruhu to ale tak slavný není (zatím doufám :D). Tam je to pro mě udržení čistý stopy se správnym řazenim a meziplynama a nebo to prodriftění celýho okruhu.

reagovat
To
Tomáš
11. dubna 2016, 08:50
0

Schválně tu zveličím jednu opomíjenou důležitost. To jest svůj um v ovládání auta prokázat tím, že do cíle dorazím s čumákem auta prostým od tělních tekutin chodců nebo srstí zvířat. Dále že nikde nezanechám stopy nebo znečištění po mém průjezdu. Že co nejmenší počet spoluřidičů zneklidní mé šoférské dovednosti a "zprávanije". Aut na silnicích přibívá stejně jako různých změn a omezení a odvádění pozornosti. Někdy mám pocit, že víc jak "umět řídit" je důležitější umět rychle reagovat a chytře improvizovat. No aspoň to máme pestré.

reagovat
M P
11. dubna 2016, 09:02
0

No, vzhledem k tomu, že už jsem takhle jednou dovezl auto znečištěný od srsti zvířátek, tak bych teda prosil o radu, jak se tomuto vyhnout.
Odpověď, že mám jezdit všude 30 km/h, abych stihnul zastavit, není odpověď.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. dubna 2016, 09:21
0

Pod tohle se taky podepisuju. Navíc, neříkám, že bych jezdil jak s hnojem, ale zjištuju, že čím jsem starší, tím jezdím víc v klidu a v pohodě. Za posledních deset let jsem absolvoval hromadu různých škol smyků, bezpečný jízdy a sportovní jízdy a dovolím si o sobě tvrdit, že jsem docela dobrý řidič, ale taky nemám potřebu nikomu dokazovat, že jsem ten nejlepší pilot formule jedna na veřejný silnici a že mi to jede nejvíc. Bohužel, pár mrtvých a zraněných už jsem na tý silnici taky viděl a hezkej pohled to fakt nebyl. Takže jsem rád, že mi nechybí ani ruce, ani nohy, ani jiný části mýho těla a že nepřibývají šrámy ani na mým autě, ani vrásky na čele ostatních, když vyjedu ven.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. dubna 2016, 09:28
0

To Matěj: Matěji, můžeš být sebelepší řidič a stejně se ti může stát, že se dostaneš do situace, kdy už se kolizi prostě nevyhneš a nenaděláš s tím vůbec nic, nanejvýš se pokusíš minimalizovat škody. Jezdit všude 30km/h je blbost, to je jasný, ale takový ty základní poučky, jako odstup od auta před tebou minimálně 2 vteřiny nebo že můžeš jet maximálně tak rychle, abys byl schopný zastavit na vzdálenost, na kterou vidíš, asi platí pořád.

M P
11. dubna 2016, 09:40
0

Ano, to co říkáš, má rozumný základ. Ale já měl na mysli konkrétně srážku v noci se zvěří. Jel jsem po rovné silnici první třídy, asi ve 2 ráno, hranaté Mondeo kombi, 5 lidí na palubě - ano, nabídl jsem se, že je odvezu, a stálo mě to nárazník a zasraný celý vnitřek od bahna.
Ale k věci: Jedu tak 80 km/h, pomalu jsem se rozjížděl na výjezdu z vesnice. Svítil jsem potkávačkama, proti mě jelo auto. Pole byla ještě bez porostu, někdy zjara, takže jediné, na co jsem viděl, byla právě silnice, ale zase dost daleko právě na těch cca 80-90. No a najednou se zprava objevily dvě hnědé skrvny, pak se ukázalo, že jde o srnky, za mnou nic nebylo, takže plnému brždění nic nebránilo, ale stejně nebyl čas nic jiného dělat...a i kdyby byl, riskovat, že to hodím do škarpy jen kvůli srnce, když vezu 4 lidi, to asi nemá smysl.

Takže ano, je hezký dojet do cíle v pořádku a s autem bez známek nárazů do lidí, zvířat a věcí, ale jsou případy, kdy toho moc neuděláš.

liška
11. dubna 2016, 09:06
0

Zajímavá otázka. Jelikož na okruhu žádnej čas netrávím, tak můžu komentovat jen běžnej provoz, tzn. hlavně jezdit plynule a ekonomicky, nezmatkovat, umět se sžít s různejma autama, situacema (plynulej zip!), umět parkovat podélně, mít přehled kde auto začíná, kde končí, jak je široký - vždycky mě baví hrdinové levejch pruhů ve svjech služebních vochcávkách, kteří se tlačí, blikaj, gestikulují i v případech, kdy člověk nemá kam uhnout...a pak je potkáte ve zúženích (viz teď rozkopaná D1), kde se táhnou jak smrad z vola za kamiónem i přesto, že mají z každý strany půlmetra místo...
a protože rád cestuju, tak umět řídit pro mě znamená i sžít se s často dost divokým provozem a podmínkama v jinejch zemích. Takový filipíny (zvlášť v noci) je dost chuťovka, kuba (neosvětlený koňský povozy, cyklisti, chodci), kyrgyzstán (pravostranej provoz v autě s volantem vpravo) + specifika řízení v bejvalejch zemích sssr včetně stavu silnic, gruzie (dobytek číhající za každou zatáčkou), SAE (především okolí dubaje - spousta splašenejch arabáčů v SUVčkách, kteří ještě před dekádou řídili leda vemblóda), maroko - jízda po šílený 4 miliónový casablance, apod.... tomu se zkrátka v evropě nic moc nevyrovná (s hodně přivřenejma očima balkán-alboška, řecko) a až tady se ukazuje jak náročný může řízení bejt a že řidič tvrdej chleba má...nikdy nikde na cestách jsem neměl (klep, klep, klep) byť jedinou odřeninu...dělá to ze mně dobrýho řidiče? těžko říct, jednou nejspíš dojde na každýho
zároveň si nemyslím (ač jsem za 12 let co mám řidičák nikdy neboural), že velkej počet km bez nehod = dobrej řidič, páč kolik kamioňáků má naježděno miliony a dyž je člověk vidí, jak se dnes a denně chovají - zkrátka tupý hovádka, zliskat sukovicí a na fleku zabavit řidičák

reagovat
Ri
Rijenski
11. dubna 2016, 21:19
0

jojo, v Gruzii jsem si taky uzil. Tam taky plati pravo silnejsiho, kdo ma vetsi auto, ten predjizdi, je uplne jedno ze naproti neco jede. Nejlepsi bylo, kdyz jsme si chteli zkratit cestu pres hory (bylo to znaceny jako hlavni silnice) a zmenilo se to v asi vic nez 50 km po kamenitejch cestach (s opravdu velkejma kamenama:D), kde jsme narazili asi na tri mensi brody a jelo se tam treba i po sjezdovce dolu (nastesti ne primo). Chudak ten jednickovej bavorak co jel za nama a jeste vetsi chudak ten bulharskej kamion, kterej tam taky asi zabloudil a nemel sanci se nikde otocit:D

liška
12. dubna 2016, 13:00
0

Jak říkáš, právo silnějšího, obrovský široký bulváry bez pruhů, kdo se kde nacpe, ten má přednost. Ten úsek co popisuješ je mi docela povědomej, nemyslíš náhodou z Batumi spodem do skalního městečka Vardzia? Lyžařský středisko sme tam v jednom bodě taky míjeli. A přejíždění jednoho brodu mám taky někde na fotkách...takhle to tam vypadalo: http://img7.rajce.idnes.cz/d0701/10/10628/10628640_c93a002ef01606cc0cc3067feb4bdc28/images/DSC_7855.jpg

Ri
Rienski
12. dubna 2016, 19:14
0

Koukam ted na mapu a mam pocit ze to je ta spojnice blizko armenskejch hranic z Batumi do mesta Akhaltsikhe. Jsou to uz dva roky a presne si to nepamatuju. A jeli jsme to v noci, takze jsme toho moc nevideli. Pamatuju si takovej mensi vodopadek primo na "silnici" kde byla pres celou sirku (ta silnice mela v ty casti asi 4 m a pak dalsi sraz) obri louze a my s jednickovou oktavkou si fakt nebyli jisty jestli to projedem:)))

liška
13. dubna 2016, 20:41
0

jo tak to je vono, v Akhaltshike sme pak dotankovávali. svět je fakt malej, že na autíčkáři člověk potká někoho, kdo jel stejně prdelovou cestu kdesi v eurásii :D na fotce mám jen tenhle brod, ten byl celkem nevinnej
http://img7.rajce.idnes.cz/d0701/10/10628/10628640_c93a002ef01606cc0cc3067feb4bdc28/images/DSC_7871.jpg
a tady nadšení, že sme tu štreku přežili :D
http://img7.rajce.idnes.cz/d0701/10/10628/10628640_c93a002ef01606cc0cc3067feb4bdc28/images/DSC_7878.jpg

Mi
MirekT
11. dubna 2016, 09:29
1

Ti opravdoví řidiči podle mě umí dostat téměř jakékoliv auto na limit a zvládat ho v něm. Znám dva/tři takové piloty a jsem vždy u vytržení a potěšen, že je můžu vidět při práci :-) Když chtějí tak samozřejmě naprosto plynulá a bezchybná jízda v provozu. Když se chtějí pobavit, tak najdou limit auta téměř okamžitě. Neustále se je co učit!

reagovat
Pe
Peťas
11. dubna 2016, 10:13
0

Kdysi jsem slysel takove "moudro" ze ridicem se clovek stane po prvni nehode. No nevim. Mozna na to neco bude. Spis je to takovy hospodsky rozum. Dle meho nazoru se clovek uci ridit cely zivot.

reagovat
PlusOne
11. dubna 2016, 10:34
0

Sám za sebe bych řekl, že umím řídit svoje auto. Znám jeho chování a limity, a snažím se jezdit tak na 80% schopností svých a svého auta (jakkoliv se teda dá o nudném naftovém kombíku říct, že nějaké vůbec má....). Sleduju provoz, snažím se předvídat, a vůbec jet tak, abych se v rozumném tempu dostal bez nehody tam, kam potřebuju. Ve svém autě. Po přesednutí do jiného jsem vždycky, než si na něj zvyknu, trochu opatrnější.

reagovat
ri
riprex
11. dubna 2016, 10:57
1

Umět řídit pro mě znamená umět odhadnout své možnosti a podle nich jezdit. Z tohoto pohledu i moje babička umí řídit, protože si přiznala, že na silnici bude bez ní všem mnohem lépe :D

reagovat
Yatka
12. dubna 2016, 08:36
0

S tímhle bych souhlasila. Podle mě největší respekt patří lidem, kteří uznají, že na to nemají a za volant nesedají. Když už tu rozebíráme tohle téma, tak kde je potom hranice, kdy už by měl člověk uznat, že za volant nepatří? Znám minimálně jeden případ katastrofálního řidiče (nikdo s ním nechce sednout do auta) a samozřejmě ten dotyčný si myslí, že řídit umí ... No a co se umění řídit týče, myslím, že je to jako s každým uměním: pokud člověku chybí pokora, může zvládat limity jakýholiv auta, ale podle mě nepochopil nic. Já osobně si rozhodně nemyslím, že umím řídit, ale moc mi polichotí, když se můj spolujezdec nebojí usnout a lidi v autě se semnou cítí dobře.

beastar
07. listopadu 2016, 14:45
0

Obvykle to bývá tak že právě ti naprosto nejhorší si o sobě myslí že jsou mistři volantu a to jak v provozu tak případně nedej bože na okruhu nebo někde kde zabijí jenom sebe. Znám jich mnoho a nejde tady ani o pohlaví ani typ auta který řídí je to prostě o povaze. Jinak kdo jezdí hodně musí uznat že co se týká Čechů tak v provozu na běžné silnici umí jezdit tak 30% zbytek se tak nějak veze.

bobo23
11. dubna 2016, 11:09
1

Neumím řídit. Klidně to přiznám. Mám se ještě hodně co učit.
Jsou dva pohledy. Umět řídit v provozu a potom třeba na okrsce nebo okruhu, když se chci pobavit. V provozu plynule, předvídatelně, netlačit se, kam se nevlezu atd.
Pro pobavení umět z auta vymáčknout to nejelpší a nezabít se při tom. A ani nikoho jiného.

reagovat
Vikis
11. dubna 2016, 11:40
0

Když jsem viděl nadpis, tak mě hned trklo, jestli to není narážka na Sosnu :D

No osobně musim říct, že neumim řídit, ne tolik jak bych chtěl a mohl využít. Ale snažím se být ohleduplným řidičem, ale jsem jenom člověk a tu botu semtam udělám (ne, není to výmluva, o kterou se budu opírat celou váhou svého nekonfekčního těla...) Na druhou stranu se nebojím říct, že dokážu ovládat své auto. V 85% příkladů, zbylých 15% se snažím vyvarovat.

reagovat
X
X
11. dubna 2016, 13:27
0

Copak se delo v Sosne? :-)

M P
11. dubna 2016, 13:57
0

Byls rychlejší s dotazem, ale přidávám se:)

Vikis
11. dubna 2016, 15:08
0

V jednu chvíli byla na trati R8 a EVO VI, klobouk dolu tomu člověku s tou R8, že měl koule jí tam projet, ale připadalo mi, že byl víc v hodinách na trávě, než na trati... aspoň, že to dělal v místě okruhu, kde se dalo bezpečně vyletět a ne přímo do zdi nářků, kterou políblo pár aut.. :( Jinak palec hore vodiči z Mišáka... v jednu chvíli jsem se zamiloval do spolujezdkyně (v civilizované Evropě řidičky), než jsme zjistili, že maj volant na špatný straně a ona není Stig v podprdě :D :D

Jinak co se týče Sosny, každej kdo měl strach z počasí, vykašlal se na to a nepřijel by měl hluboce, ale opravdu hluboce litovat :) Na druhou stranu jsme mohli jezdit, jezdit a jezdit bez zbytečných front :)

x
x
12. dubna 2016, 07:04
0

Diky.

Wi
Winie
11. dubna 2016, 14:47
0

Neumím řídit. Přiznám si to a nemám s tím problém. Můj názor je takový, že naučit se řídit prostě nejde. Buď máte talent a jedete rychle i na vratech od stodoly, nebo se snažíte, promýšlíte každou zatáčku a to vás brzdí. Já jsem ten druhý případ.

reagovat
Michal.913
11. dubna 2016, 19:56
1

Ta otázak mi nepřijde až tak agresivní aby to většina zdejších čtenářů nemohla říct :) ´´umím řídit´´ Další otázkou by mělo být jak dobře a to si myslím ani ten nejlepší řidič nedovede posoudit sám na sebe, nejde to, vždy u sebe budete vidět mezery přičemž okolí vám může vykládat jaký nemáte talent jak chce. Pouze ten nejnadutější člověk řekne že všechno zvládá jako mistr světa a to je tak jediná jistota že zrovna on nejlíp neřídí, jinak by si mezery uvědomoval :)

reagovat
St
Stepan11
12. dubna 2016, 09:08
0

Konkrétně na D1 se teď ukáže, kdo si na svý auto opravdu věří. Mkových báva, A8 a podobný, co se za sucha táhnou v pravým pruhu za kamionem jsou poměrně funky.
Na jejijch obranu, nedávno jsem tam jel a nějakej vohnout z řad dělnictva nechal u "Výjezdu vozidel stavby" jeden z patníků vystrčenej do pruhu, takže na brzdy, mezi kamiony, objet a dál si prasit svých 130 prázdným levým pruhem :)

reagovat
Jk
Jk
12. dubna 2016, 12:34
0

Já to asi nejsem :D

Jezdím vyvalený na opěrkách, volant úplně dole, ruka často uprostřed volantu (nebo řídím nohama) - při 50 km/h je to stejně jedno.

Auto občas vytočím i studené, často jezdím přes limit v obci (naopak po dálnicích pomalu).

Občas si při dlouhých nočních přesunech pustím film, běžně ovládám za jízdy telefon.

Když je třeba, tak auto přetížím nebo naložím pětimístné auto 8 lidmi.

Občas mi auto i chcípne. Myslel jsem, že už aspoň umím ovládat pedály okamžitě v jakémkoliv autě, ale Kia Sportage (cca 1995) mě o víkendu přesvědčila o opaku (reakce na plyn snad nejhorší, co jsem zažil).

Občas řadím bez spojky, někdy seru na některé předpisy (parkování, pásy, chodníky, rychlosti, otáčení v křižovatce, semafory, blinkry, pruhy - když nic nejede).

Nemůžu ani říct, že bych jezdil bez nehod, protože jsem kdysi klepnul na sněhu kolo o patník.

Dobrý řidič je pro mě ten, u kterého v autě střízlivý usnu (skoro nikdo).

reagovat
PepaSFI
12. dubna 2016, 20:25
1

pokud se budem bavit o řízení v provozu, tak umět řídit pro mě znamená jet tak aby nevznikaly blbý situace. A když už tam taková situace je, jet tak aby si nikdo ani nevšiml že tam nějaká byla. Lidi jsou nerváci, nedokážou jet plynule, vztekají se často úplně bezdůvodně a většinou si myslí že je to nějaká soutěž a kdyby propásli pár centimetrů, budou ztracenci a zoufalci. Znám člověka co by měl mít na volantě zvonečky protože s ním hrká jak s tamburínou a je schopný naprosto bezdůvodně, na prázdné rovince zničehonic pustit plyn a hned na něj zas dupnout. Lidi co s ním někdy jeli říkají že to bylo jak na Lochnesce na pouti.. Ale on samozřejmě řídit umí a na moje jízlivý dotazy proč nejede rovně a proč nejede stejně rychle jako ostatní místo aby pořád zrychloval a zpomaloval, se tváří nechápavě.. Někteří lidi zas nechápou proč nedupu na brzdu a nenadávám když mi v obci třicet metrů před auto najednou někdo vjede z vedlejší. Nebo že mi nevadí když mě někdo předjede velkou rychlostí. No a co?! Plynule se zařadil. minul mě bez potíží, jakoby tam nebyl. Furt lepší než když se tam natlačí naftovej jehovista s podtočeným motorem, místo zrychlení jen vyrábí saze a protože se auto v protisměru blíží a blíží, strhne mi to těsně před auto a ještě zpomalí.

reagovat
Sa
Safa
12. dubna 2016, 22:47
0

Dnes nás jeden pán už podruhé přesvědčil, co znamená "neumět řídit". Fakt mazec. Mrkněte, je tam i video. A nejvíc pobavila hláška v jedné diskuzi: Nechce dát krev? Pusťte na něj poškozené a budete jí mít plný kýbl... :o)
http://www.novinky.cz/krimi/400294-policista-na-prazskych-vinohradech-naboural-az-40-aut-najednou.html

reagovat
PepaSFI
13. dubna 2016, 19:07
0

druhá nehoda s alkoholem. Normální člověk by byl bez papírů už po té první. Někde bylo že mu zjistili 1 promile. S tím člověk má tak maximálně trošku zhoršené reakce, ne že neudrží směr ani přibližně. Nejspíš jeho kolegové věděli kolik mají naměřit aby z toho vyvázl co nejlíp. Policajt má nejlíp vědět co může a musí. Trest by tomu měl odpovídat. Sebrat řidičák aspoň na 10 let, okamžitě vyhazov od policie, zákaz práce ve státní službě a vynulovat roky u policie na důchod. Doufám že si ho aspoň vyždíme pojišťovna.

Sa
Safa
13. dubna 2016, 22:03
0
martin_100
13. dubna 2016, 00:08
3

Umění řídit pro mě znamená asi toto:
Opustíme vody sportu a vrhneme se na silnice.
- umět jet bezpečně 90km/h přesto že na poli cca půl kilometru od státovky leží zbytek sněhu nebo že předevčírem pršelo
- pochopit pravidlo zipu
- zjistit že i pravej pruh patří k dálnici a dá se jím jet
- přijít na způsob jak využít připojovací pruh plynule bez toho abysme na jeho konci museli zastavit nebo do průběžnýho pruhu museli vjet rychlostí atakující 30km/h
- naučit se vjet do víceproudýho kruháče dřív než bude po celym jeho obvodu volno
- při rozjezdu do křižovatky stihnout zařadit dvojku dřív než auto znova samo zastaví
- naučit se s fábií podélně zaparkovat do toho místa odkud jsme právě pustili dodávku s přívěsem a nestrávit na tom dětsví
- naučit se používat náplň hlavy známou pod názvem mozek při parkování tak aby muj vehikl neblokoval víc parkovacího prostoru než je nezbytně nutný
- naučit se otáčet volantem tak aby když na vícepruhu odbočuju vlevo z pravý lajny abych neskočil v protisměru nebo na tramvajovym pásu
- zjistit jesli moje auto na šířku měří metr a třičtvrtě nebo 10 metrů a dle toho se následně přiblížit krajnici
- naučit se koukat do zrcátek i jindy než při sebezkrášlování
- a hlavně ZJISTIT SI NĚKDE K ČEMU JE TA DIVNÁ PÁČKA VLEVO POD VOLANTEM!

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
14. dubna 2016, 12:06
1

Jó hlavně ta páčka :) lidi co ji nepoužívají jsou nebezpeční. A pak tací co ji používají, ale až po zahájení jízdního úkonu bez varování, takže jako kdyby ji nepoužili.

BigBang
17. dubna 2016, 18:56
0

jojo, znamení o změně směru jízdy dáváme s dostatečným předstihem, takže v momentě, když začneme točit volantem do zatáčky :D a to je ještě ten lepší případ...

Irwinek
18. dubna 2016, 08:38
0

Voni do těch novejch drahejch aut ty páčky ještě dávaj? Já myslel, že od ohcávky vejš je to poslední 3-4 roky výbava na přání :-D

beastar
07. listopadu 2016, 16:48
0

Řídit dobře v provozu na silnici je hlavně o tom umět předvídat dodržovat základní pravidla (ne všechny a ne vždy a vědět kdy) umět jízdu vykouzlit tak abych neohrožoval svou pomalou nebo naopak rychlou jízdou ostatní a v některých situacích umět potlačit svoje ego. Myslet permanentně za ostatní a až potom řešit jak mám sedačku a kde mám ruce ono sedačka rovně, ruce správně, jemně pokrčené nohy působí třeba ve Fiatu Ducato spíše jako že se vám chce na velkou než že jste top řidič a rozvolněný řidič který není za volantem vidět třeba v něčem sportovním mluví za vše. Najedu asi 40,000 ročně z toho tak třetinu s různými vleky a s různými auty jezdím zhruba 16 let a světe div se i já občas udělám chybu a nebo jedu jako prase (záměrně třeba když spěchám samozřejmě oprávněně,)

Ježdění na okruhu to je trochu jiné kafe kdyby si někdo myslel že jezdí moc dobře doporučuju Tomáše Engeho na jedno odpoledne on vám vysvětlí že si to jenom myslíte ,)

Ježdění na okruhu je jiná káva

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem