načítám data...

Audi A4 35TDI: Prostředek efektivní přepravy

Nenápadný dieselový sedan se čtveřicí kruhů na přídi mě nejvíce překvapil tím, jak moc byl nepřekvapivý.

zobrazit celou galeriiFoto:   Jan  Machač   Jakub  Pospíšil

Tmavomodrý sedan střední třídy bývalo svého času oblíbené automobilové klišé. Možná si ještě vzpomínáte na dobu kolem roku 2000, kdy se kombinace tmavé modři a decentních chromových doplňků rovnala pozvánce do klubu výjimečných. A ačkoli od té doby už uplynul nějaký ten čas a módním trendem je teď spíše něco jako stříbrný crossover, osvědčená kombinace neztratila nic ze své nenucené elegance. Přesně to mi došlo, když jsem si prohlížel “své” Audi A4.

Testovaný vůz nemá žádné sportovní doplňky, nepyšní se plaketkami s logem “S-Line”, obejde se bez příplatkových lakovaných kol se složitým vzorem, vlastně působí na dnešní poměry skoro až chudě. Ale není nakonec nenápadná elegance a osvědčené tvary lepší, než nekonečné moře prolisů a “nasávacích otvorů”, které nejsou ani nasávací, ani otvory? Audi A4 je zkrátka sedan ze staré školy. Jasně, má LEDková světla a výraznou masku chladiče, ale stále si drží eleganci staré dobré osmdesátky a ničím nekřičí do světa “podívejte se, jak drahé auto si můžu dovolit”. 

foto: Jan Machač, Autíčkář.cz

Takový designový přístup dost možná v budoucnu nepotěší mladé “vlky z Wall streetu”, kteří si “áčtyřku” pořídí jako levnou ojetinu na konci životnosti, nicméně ti to vyřeší instalací nějakých těch závodnických doplňků z Aliexpressu a nabarvením kol na svítivě oranžovou. Věřím ale, že pro současné zákazníky značky jde o důležitou devizu, kvůli které mají Ingostadskou produkci rádi. Občas je zkrátka k nezaplacení být tak nějak nenápadně elegantní a to umí Audi na výbornou. A to jak zvenčí, tak uvnitř.

Většina současné automobilové produkce skýtá v interiéru nejednu netradiční, leč ve finále celkem zbytečnou vychytávku. Ať už jde o různě vyklápěcí displeje, všemi barvami hrající ambientní podsvícení, ozdobné animace digitálních přístrojových štítů, netradiční různorodé dekory, nebo futuristicky tvarovaná tlačítka a ovladače. Jsou to takové zábavné “blbinky”, které zpravidla po pořízení auta ukážete všem kamarádům (“Hele, koukej, tohle je dobrý, to si prohlídni.”) a časem je v lepším případě začnete ignorovat a v tom horším vám občas začnou i vadit. Audi A4 nic takového nemá. Tím rozhodně nechci říct, že by vůz působil chudě, nebo odbytě, ale všechno tu je velmi konvenční, promyšlené a chladně efektivní. 

foto: Jan Machač, Autíčkář.cz

Samozřejmě si můžete svoji “áčtyřku” v konfigurátoru důkladně vyšperkovat, zvolit různé barvy interiéru, sedadel, dodat nějaké ty S-line doplňky, ale dle mého skromného názoru to autu nakonec spíše uškodí. Audi je zkrátka koncipováno jako vůz, který má být úplně normální v tom nejlepším smyslu slova. 

I v případě, že jste ještě nikdy dřív v žádném Audi neseděli, najdete tu důležité ovládače “na první dobrou”. Interiér je ergonomicky promyšlený do nejmenších detailů a dává logický smysl. Žádná samoúčelná extravagance, minimum dekoračních prvků a příslovečná německá preciznost tu dýchá z každého detailu. Přiznám se, že mě osobně takový přístup nejprve nedokázal vzít za srdce a bezprostředně po převzetí auta jsem z něj byl trochu zklamaný. Zkrátka mi tu chyběl onen příslovečný “wow efekt”.foto: Jakub Pospíšil, Autíčkář.cz

Jenže po pár stovkách společných kilometrů jsem zjistil, že ona na první pohled trochu nudná samozřejmost je ve skutečnosti hlavním trumfem tohoto auta. Velmi pravděpodobně se s tímto naftovým sedanem nepůjdete projet jen tak pro radost. Ale každodenní cesty za povinnostmi díky němu budou mnohem snesitelnější a příjemnější, než v libovolné “víkendovce”. Dálnice, město, okresky – je vlastně celkem jedno, co ubíhá pod koly. Turbodiesel si pod kapotou tiše brblá, podvozek suverénně drží a žehlí nerovnosti a vůz ukrajuje kilometry k cíli. 

S tím se pojí další specifikum auta. A4 výborně maskuje rychlost. Stačí se na chvíli zamyslet a najednou se přistihnete, že po okresce jedete tempem, které byste ve většině jiných aut vnímali jako skoro závodní. Tady se ale jen nenuceně kocháte okolím a posloucháte rádio. Rychlá jízda tu není prostředkem k zábavě, ale způsobem, jak se efektivně přepravit na libovolnou vzdálenost. 

foto: Jakub Pospíšil, Autíčkář.cz

Když už jsme nakousli tu efektivitu, sluší se věnovat odstavec i ekonomice provozu. Ta bude konec konců pro případného kupce dieselové varianty jistě důležitá. Dvoulitrový čtyřválec poháněl v testovaném voze pouze přední kola, na která posílal 120 kilowattů přes sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku. S trochou cviku není problém udržet spotřebu kdesi lehce nad čtyřmi litry na sto kilometrů. Zároveň je ale velmi snadné dosáhnout klidně i dvojnásobné průměrné hodnoty – opravdu hodně tu záleží na stylu jízdy.

Je evidentní, že lazení motoru probíhalo se zaměřením na dlouhé dálniční přesuny. V příjemné cestovní sto šedesátce točí motor něco pod dvěma a půl tisíci otáček a jen tak spokojeně sotva slyšitelně přede. Dokonce ani aerodynamický svist, nebo hučení od pneumatik, se do kabiny příliš nepřenáší. Přidejte k tomu ničím nerušící interiér, naprosto nezáludné ovládání a pohodlné sedačky a rázem máte odpověď na otázku, proč je Audi A4 tak oblíbená fleetová stíhačka. 

Jo a do kufru se vejde mrtvola. Samozřejmě čistě teoreticky.

foto: Jakub Pospíšil, Autíčkář.cz

Verdikt

Audi A4 není sportovní sedan, není to ale ani rozvážně se pohupující gauč na kolech. Nenabízí rozmařile buržoazní samoúčelné prvky, které křičí do světa “podívejte se, na co všeechno mám peníze”, ale přitom není rozhodně laciné. Na první pohled možná působí trochu obyčejně, ale při bližším zkoumání zjistíte, že ona zdánlivá obyčejnost je ve skutečnosti důkladně promyšlené, univerzální a technologicky zvládnuté mistrovské dílo a že v Ingostadtu si dali opravdu záležet na tom, aby vás vaše každodenní rutinní cesty obtěžovaly co možná nejméně. Nakonec tak dává smysl i ona na první pohled velmi ambiciozní cenovka.

 

Technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec uložený podélně o objemu 1968 ccm
Výkon: 120 kW  (163 koní)
Točivý moment: 380 Nm 
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková automatická S-Tronic
Maximální rychlost: 228 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,2 sekund
Provozní hmotnost: 1570 kg 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 3,8 l/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba reálná: 5,3 l/100 km kombinovaná
Základní cena: 884 900,- Kč
Cena testované verze (35 TDI Advanced): 1 084 900,- Kč
Cena konkrétního testovaného vozu s příplatky: 1 399 900,- Kč

foto: Jan Machač, Autíčkář.cz

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

esmo
23. dubna 2020, 08:57
3

Pěkný, konečně bez zkosenýho volantu, displej pěkně v zorným poli řidiče. Esteticky celý auto vypadá moc hezky a ta modrá je fakt elegantní.
To bych pořídil manželce, mít manželku...

reagovat
Ju
Junior
23. dubna 2020, 11:16
0

1.4 za něco, s čím se na dálnici nedá ani pořádně přijít o papíry :/

reagovat
Ha
Habakukk
23. dubna 2020, 11:47
0

No top speed 228km/h nebojím se, že by nešlo na první dobou dát papíry na půl roku do čistírny.

Jakub Pospíšil
23. dubna 2020, 11:48
1

Na dvoustovku to zrychluje celkem ochotně. Naopak jsem si říkal, že s touhle věcí bych kvůli tomu, jak dobře maskuje rychlost, poslal noty do čistírny nepříjemně brzo.

-
Komentář upraven 23. 4. 2020, 11:48:45

beastar
23. dubna 2020, 12:02
5

Junior: Nemyslím si že by to byl problém. 220 to udrží konstantně úplně v klidu a to je o papíry hned:) Navíc ta cena je opět čistě orientační. A určitě by se s tím dalo tak nějak něco udělat.

Ha
Habakukk
23. dubna 2020, 12:20
0

Když kupuji cokoliv dražšího tedy nad 750t kč automaticky počítám, že tam prodejce má 10% na nějakou finální diskuzi. To se nebavíme jenom o autech tam je ceník čitě orientační a věc u která začínáš je nabídka pak se diskutuje dál.

beastar
23. dubna 2020, 12:27
0

Přesně tak navíc A4 v naftě se vždycky vyjednává docela dobře. Když si připraven i ty jako zákazník udělat nějaký malý ústupky. Samozřejmě když přijdeš s představou, co přesně chceš a tak. Potom je to jiná. Takových zakazníků je ale 1% zbytek je ochoten pro nějakou slevu třeba objednat i něco jinak. To je potom o konkrétních řešeních. Tam jsou věci interní, že když si zákazník objedná nějakou konkrétní výbavu může potom dostat slevu a tak dále a tak dále. To se mi tady nechce rozepisovat. Každopádně toto koupíš o 200 levněji úplně v klidu.

beastar
23. dubna 2020, 12:11
4

Vždycky když tady vidím test Audi trochu mě zalije pot, ale zároveň i zvědavost. Přece jen to je značka s takovou image, že to vyloženě nepasuje k naturelu Autíčkáře jako celku. Bral jsem to odspoda od diskuze a minul fotku s rozesmátou figurou a káďou v pozadí a pot mě zalil ještě víc. Hned sem doskroloval na jméno autora recenze:D Tak a to mě trochu uklidnilo přece jen nějaký to Audi už určitě řídil. Člověk kterej jezdí sám ve Volvu by měl některý věci chápat proč jsou tak jak jsou.

A je to napsané velmi dobře. Jenom totální ignorant by z toho nepochopil o čem je Audi posledních 25 let. Nejde o nabušené vrcholné verze RS. Ani nejde o auta jako Q8, nebo dokonce R8. To jsou jen takové vrcholné kreace pro pár vyvolených. Jde o A4, A6, A8 to jsou modely který reprezentují to, co je Audi. Pro mě osobně jsou to auta který rozhodují přímo o tom jak se povedla ta která generační obměna. Jakub to v mnoha věcech vystihnul velmi pěkně. Tady je cíl být rychlý a odpočatý. Mít možnost být někde včas a neohrozit sebe ani okolí. Vše je přizpůsobeno tomu aby to bylo maximálně snadné bez nějaké snahy ohromit.

A tady je třeba hledat zásadní rozdíl mezi Audi a konkurencí. Možná je to konzervativní značka, ale to je právě dodnes její deviza. Dříve takový býval i Mercedes a dokonce i BMW. Ti se trochu více odvázali. Těžko vysvětlovat 25 let starým tunerům (závodníkům) kteří vyrůstali po roce 2000 v čem je kouzlo takové A4. Každý kdo využívá auto jako pracovní prostředek, nástroj, nebo prostě na ježdění, cesťáky dokáže každý malý detail v tomhle autě ocenit. Jo a jede to vážně dobře a spotřeba je myslím taky poměrně dobrá.
-
Komentář upraven 23. 4. 2020, 12:57:23

reagovat
Bavoraczech
23. dubna 2020, 12:35
2

Taky se mi ta recenze líbí. Tohle je prostě zmenšený Passat s vyšší výbavou a cenovkou. Na nic si nehraje. Slušná porce výkonu, dostatečná na pohodlnou jízdu kdekoliv. Dostatečná ke svižnému předjíždění, ale ne k závodění. A proto nemá ani RS packety, ani falešné difuzory. Prostě si na nic nehraje. Je to podle mě Audi jaké má být. Jo a poměr výkon / spotřeba je slušný.

Ha
Habakukk
23. dubna 2020, 12:45
0

Bavoraczech počkej počkej zmenšený Passat? Beru, že A4 a Passat jsou ve stejné třídě, ale každá na jiném cenovém okraji. U této dvojice by byla zajímavé průsečíky tedy zda lépe vybavený Passat nebo hůře vybavenou A4.

Bavoraczech
23. dubna 2020, 12:48
0

Koukam, že Passat je celkově o 10-15 cm delší, ale má o několik cm menší rozvor?

beastar
23. dubna 2020, 13:00
0

Passat vs A4 by bylo fakt hodně složitý rozhodování. Já bych si vzal raději méně vybavenou A4, než vybavenější Passat. Podle mě A4 jezdí lépe. Právě kvůli rozměrům a celkovému naladění auta. Jasně kdybych potřeboval větší auto. Případně kombíka tak asi Passat. U A4 primárně vůbec nejde o ten znáček na předku. Spíš právě o to celkové provedení toho auta.

HeavySmoker
23. dubna 2020, 14:42
0

Riešim ako najazdiť ročne 70 000 km a nezblázniť sa z toho. Passat som škrtol kvôli kvalite sedadiel, Audi je v tomto ďalej a to o dosť. Zvažoval som ešte Volvo S90 alebo BMW 5 v slabšej výbave, ale asi skončím v Audi. A áno, nie je problém dostať dobrú cenu, hlavne na skladové autá.

beastar
23. dubna 2020, 15:01
0

Tak já mám taky skladové Audi a nijak zvlášť sem si v ničem nepohoršil. Akorát sem si prostě musel vzít úplně debilní černou kterou bych si normálně rozhodně neobjednal. Jinak S6 komplet, tak jak bych si to asi nakonfiguroval. Jen ta cena byla o několik málo drobných jinde. Najet v tom 70 000 za rok není problém. To já teda nedávám takový porce (naštěstí už) ale 40 000 najíždím 100% a zatím sem nic lepšího neobjevil. BMW, MB, Maserati, Infiniti atd... to vše jsme měl. A stejně mi z toho vyjde vždycky nejzajímavěji nakonec to Audi v poměru cena, výkon.

Ju
Junior
23. dubna 2020, 21:44
0

No fakt že jo. A4 je kratší a má delší rozvor. To mě nikdy nenapadlo :D

sheogh
23. dubna 2020, 13:05
5

Napsal jsi to pekne Kubo a plne souhlasim, ze “tradicni” design bez ruznych designerskych onanii je proste nejlepsi, a hlavne nestarne. A i bez tech S paketu vypada porad tak nejak “dynamicky a sportovne” ... rozhodne vic, nez vsechny ty “ostry” SUV :-)

Proc mam rad Audi? Protoze funguje :-)
-
Komentář upraven 23. 4. 2020, 13:07:15

reagovat
beastar
23. dubna 2020, 13:27
0

Přesně tak. Negativně většinou hodnotí potom zejména ti, co na Audi zkrátka nemají. To jsou takový ti, co si koupí 20 let starou A6 v naftě co má 400 000+ a nemají ani na to aby udělali rozvody. Pokud máš na to peníze aby si tomu dal servis bude to fungovat. O tom kolik vydrží materiály použité v interiéru a kolik samotné Audi dalo celému koncernu VW zkušenosti a vývojových prvků netřeba psát. Porsche by nebylo tam kde je bez Audi a naopak.

Nakonec ona obecně jakákoliv generace ani s těmi "S" doplňky, nebo v "eSku". to nevypadá nikdy nijak pouťově.

Bavoraczech
23. dubna 2020, 14:58
0

Mně Sko nevadí. Mně spíš vadí všechny ty packety a nálepky. Jak "S" tak "M" u aut, na kterých nemá co dělat. Resp. kdo si koupí 318 D s hadrovýma sedačkama a "M" packetem bych vraždil. No na vybavené 3.2 TSI už by se to přežít dalo...

beastar
23. dubna 2020, 15:07
0

Jo jasně já taky takový ty pakety moc nemusím pokud k tomu nemáš odpovídající zbytek auta. Proto sám sobě raději kupuju když už eSko tak jakože pravý eSko u BMW bych to udělal stejně. U Mercedesu zrovna tak. Zase na druhou stranu chápu třeba mít A3 v Sline protože prostě to auto vypadá potom o dost líp a z toho navoněnýho Golfu tě to posune trochu víc do světa Audi. Ono jde o to jak ten paket je udělanej co zahrnuje. Třeba u S6 si zákazníci hodně stěžují, že Sline paket pro A6 je moc podobný pravé S6... jsou to banality, ale na tomhle už se prostě u aut nad milion staví. Jak píšeš pokud je auto nadupaný a dáš si na něj Sline, tak to o tobě neříká, že si pozér, ale že máš auta rád akorát si prostě eSko nemohl mít, nechtěl. Když to dáš na nějakou nejslabší naftu... zbytek znáš.

sheogh
24. dubna 2020, 23:23
0

No zrovna na tu modrou S4 bych si rychle zvyknul :-) Praveze to nevypada jak hot wheels, ale jako normalni auto. Ale mozna uz jsem starej a konzervativni :-D Stejne jako AMG modely, zvlast starsi. V12 a jen jedna koncovka vyfuku? :-)

ro
rock
23. dubna 2020, 16:18
2

No, mně ta cena až tak přestřelená nepřijde. Minulý týden tady bylo Mondeo za stejný prachy. OK, mělo 4x4 a asi víc nesmyslnejch serepetiček na palubě, ale tam mne těch 1.3 mega zarazilo víc... Určitě bych raději sáhl po tomhle Audi.

reagovat
ro
rock
24. dubna 2020, 11:10
0

Existovala na to tabulka (byť teda nevím, jestli se jí Audi drží)
30 81-96 kW
35 110-120 kW
40 125-150 kW
45 169-185 kW
50 210-230 kW
55 245-275 kW
60 320-340 kW
70 400 kW a více

ro
rock
24. dubna 2020, 11:10
0

...sakryš, to mělo jít o patro níž ke kolegovi Sch...

beastar
24. dubna 2020, 12:27
0

To je jedno ale platí to

Sc
Sch
24. dubna 2020, 07:52
3

Já jsem se pozastavil nad jedním detailem, a sice jak dnes Audi značí motorizace. Vzhledem k hybridizaci downsizingu atd prislo značení o tečku, ale tak nějak jsem čekal kontinuitu. U 20tdi čekám dynamiku 2.0 tdi s 110kw,tak jak to měli dvoulitrove diesely dlouho. Takže pod označením 35 tdi si představuji něco ke 150kw, treba s elektromotorem, to je jedno. Ale samotný diesel s lehce lepšími 120kw. V me představě o těch číslech bych tomu dal 22 nebo 25.Takto mi přijde, že Audi to značení devalvuje. Mam tedy u Audi nově chtít jedine číslo 45 a větší, aby to byl opravdu rychlý kočár?

reagovat
Zajda
24. dubna 2020, 08:44
0

Je pravda že v devalvaci číselného značení jsou u Audi dál než BMW nebo Mercedes. Začíná to už litrovým tříválcem s 95k (25 TFSI), výkonově ekvivalentní 2,5 litr by musel být snad atmosférický diesel :-)

Jimi
24. dubna 2020, 11:58
0

To označení chápe asi jen ten, kdo to vymyslel... ale dost málo "ne-techniků" si na to stěžuje a asi to většinou neřeší... ale 25 vypadá líp než 1.0TSI

Ha
Habakukk
24. dubna 2020, 12:15
0

Ona v tom bude hrát významnou roli Čína. Kde se takovou podivnou číselnou řadou označují motory běžně, stačí se podívat na čínské Škodovky jak mají označeny agregáty.

beastar
24. dubna 2020, 12:25
0

Upřímně a není to jedno? Technik se to buď naučí, nebo si umí tu motorizaci dohledat. Je to kvůli Číně a rozmachu hybridů a elektromobilů. Trochu líp to taky vypadá protože to generuje vyšší čísla, než je skutečný obsah motoru:D Jinak přiznávám že A4 2.5TDI se mi taky líbilo víc, než třeba 35 tdi, ale co. Tyhle věci se historicky prostě mění.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem