logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Aston Martin DBS Superleggera je nový vrchol značky

Král je mrtev, ať žije král. Kouzelný Vanquish S dostává nástupce. A je to vskutku fantastický kus automobilové techniky.

Po hromadě špionážních fotek, převážně z Nürburgringu, které zachycovaly jakýsi kamuflovaný Aston Martin, konečně víme, co se potají chystalo. A vězte, že to stojí za to. Aston Martin představil nový vrchol své nabídky, model DBS Superleggera. Ten nahradí odcházející Vanquish S. Už jen název DBS Superleggera slibuje něco výjimečného. A samotný Aston Martin tvrdí, že tohle je nejlepší auto, které kdy vyrobil. Z každé cesty prý udělá nezapomenutelný zážitek. To zní dobře, že? Co nás tedy čeká a nemine? 

Základ vozu je převzatý ze staršího DB11. To znamená šasi, které kombinuje hliník a uhlíková vlákna, což pomáhá snižovat hmotnost. Aston říká, že nové DBS propojuje to nejlepší ze světa supersportů a super GT. Proti tomu nemáme námitek. Aby z něj bylo dobré GT, můžete počítat s adaptivním podvozkem a spoustou komfortní výbavy. Nejluxusnější kůže, a vybrané materiály v kabině jsou samozřejmostí (včetně stylových kufrů), stejně jako moderní výbava v čele s přepracovaným infotainmentem. Tohle Aston prostě umí. Most do kategorie supersportů pak tvoří pohonná jednotka. Nutno podoktnout, že tohle je motor s velkým M. 

Přestože se neustále hovoří zmenšování motorů a potřebě snižování emisí, nemusíte se bát. Téhle automobilové kategorie se podobné problémy zatím netýkají. Srdce tohoto krasavce má dvanáct komůrek, kterými protéká ušlechtilá krev s 95 oktany. To se nejspíše anglickým inženýrům zdálo málo, protože doplnili srdce DBS o dvě mohutné adrenalinové pumpy. V řeči čísel to znamená, že tento dvakrát přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec disponuje monstrózními 715 koňmi a 900 Nm točivého momentu, jenž je dostupný od 1 800 do 5 000 otáček. Uf, nádech a výdech, protože tohle bude pořádná jízda. Tato mamutí síla putuje na zadní kola skrze osmistupňový automat ZF. Další várka čísel pak hovoří o konkrétních jízdních dovednostech. Z 0 na 100 km/h potřebuje Superleggera pouhé 3.4 sekundy. O další 3 sekundy později dosáhne 160 km/h a tohle zrychlování se zastaví na číslovce 340. Dál vás nepustí elektronický omezovač. Promyšlená aerodynamika bude tou dobou generovat přítlak rovnající se 180 kg, což je nejvyšší hodnota mezi Astony vůbec. Ani k tomu není potřeba obřího křídla.

Aston Martin DBS Superleggera je auto podle naše gusta a opravdu se nám líbí. Poslední číslo, o které se s vámi podělíme, je to nejméně příjemné. Tím číslem je samozřejmě cena. DBS Superleggera bude startovat na částce 305 000 dolarů, což je při dnešním kurzu zhruba necelých 7 milionů korun. Kde si můžu vsadit Eurojackpot?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Související články

Komentáře

-1 reagovat
beastar
27. 6. 2018, 11:30

+motor +cena +interier. Nádhera. Tvl Superleggera to jako really? To si jako mohli odpustit. A záď báj 911 taky nic, moc. Jinak si myslim velmi povedený výtvor plíživého, komunisticko, levičáckého průmyslu.

0
MartinCoupe
27. 6. 2018, 11:44

Ty je snad nemáš rád... :-)

0
Jimi
27. 6. 2018, 12:14

ta záď je kříženec Feráča a Poršáku, nevíš, co tě akorát oběhlo... a většinou uvidíš na okamžik jenom tu záď :D. Trochu originality by neuškodilo... Jinak slušný. Interiéry designem pro mě stará korea ale kůže je tam dost...

0
beastar
27. 6. 2018, 13:26

Nemám rád jejich politiku od řekněme padesátejch let jejich auta od padesátejch let snesu a docela se mi líbí. Ta záď mě o to víc štve nemaj zapotřebí kopírovat trendy od ostatních. Zbytek auta se povedl i ty kufry jsou dobrá sranda.

0
Vorlosup
27. 6. 2018, 14:09

Asi jim karoserii dělali v Miláně u Touringu... jinak nevidím důvod PROČ?!

1
StepanB
28. 6. 2018, 09:26

Ach jo. Kam se poděl krásný termín Superlight? Když to napíšou italsky, je to víc cool?

0
Inženýr
28. 6. 2018, 09:48

StepanB: Cool? Samozřejmě. Dnes se zřejmě nosí být co nejvíc podobný jiným. Je to asi nějaký nový druh uniformity, protože kdyby ctili tradice tak do 24h dopadnou jako Lancia nebo Saab.. Já jen, že hodně lidí na internetu to říká nějak tak. :)

0 reagovat
Pólin
27. 6. 2018, 12:37

Auto jako takové moc pěkné...i ta barvená kombinace je parádní. Ale ten volant je vážné odporný..od těch debilních zploštělých spodků už se, zdá se mě, obecně ustupuje, tak nevím, proč Aston takovou zhovadilost udělal na jejich vlajkové lodi...

0
M P
27. 6. 2018, 12:50

Hranatý volant je prostě aktuální Aston... DB10 je na tom nejhůř, v DB11 to docela jde, ale taky je to hranatý, hodil by se do současného fiatu panda :)

3
Autíčkový Jelen
27. 6. 2018, 13:17

Aspoň je narozdíl od starého Vanquishe zploštělý na správném místě...to jest dole a né na stranách :D

0
M P
27. 6. 2018, 13:33

OK uznávám, Vanquish je tam ještě hůř :)

1
Pólin
27. 6. 2018, 14:02

ta DB11 má celý interiér prostě nádherný...i ten volant trefili docela kulatý :D No kde jsou ty časy, kdy anglická auta měla všechna stejný a stejně krásný volant MotoLita, italská Nardi atd...

1
Autíčkový Jelen
27. 6. 2018, 14:58

U mě stále vede tento interiér Astonu

1
Inženýr
28. 6. 2018, 10:27

Autíčkový Jelen: Jo, tohle je krása. Jednoduchost, elegance, všechno na svém místě.. A volant co vypadá jako volant.

0 reagovat
sheogh
27. 6. 2018, 13:58

To je bozi!!! :-)

0 reagovat
GanGreen
27. 6. 2018, 15:33

Je to divný, ta rozeřvaná držka + (jak psal beastar) zadek z 911... Nemůžu říct že je to hnusný, ale tak nějak se mi to moc nelíbí...
Ovšem barva supr, dneska sem trhal třešně a rikal si jaká pěkná barva...no a najednou Aston :)

0
Autíčkový Jelen
27. 6. 2018, 16:43

Čistě ze předu a z předních "tříčtvrtin" se mi to auto fakt líbí...čím jde ale člověk dozadu tak mi přijde, jako by jim začali docházet peníze a jen lehce změnili DB11, což mi nekoresponduje k přední části auta. Ale ta barva je suprová :D

2 reagovat
Nezn.uživatel
27. 6. 2018, 16:36

To auto je nádherný. Že není v tý obligátní zelený nebo šedivý, by mi vůbec nevadilo. Tahle višňová je alespoň příjemný zpestření oproti tý každodenní šedi, kterou člověk vidí na ulici.

0 reagovat
Inženýr
27. 6. 2018, 23:16

V porovnání s mým "oblíbeným" novým Vantage to vypadá trochu míň špatně. Záď mi připomíná dnešní univerzální design Porsche, i když Aston na to šel trochu střízlivěji s těmi písmenky a ušetřil pár kilogramů.. Pro všechny kdo se rád odbaví na něčem už jen z toho důvodu, že je to novinka - podívejte se na interiér tady, a pak na ten v novém Vantage. Rozdíl, co? :)

0
bkralik
28. 6. 2018, 00:03

Ty prosímtě furt poukazuješ na ten interiér, ale až si do obojího sedneš, tak opravdu uvidíš, že to je skoro to samý. Jo, Vantage má tu středovou konzoli s kulatejma kroutítkama, zatímco DBSko má "plochej panel", ale jakmile se zaměříš na zbytek interiéru, co není na fotkách obvykle tak zdůrazněnej, tak je to hodně podobný. Spousta koženejch prošívanejch prvků, u DBSka ještě obvykle tou zvláštní šestiúhelníkovou nití, spousta divnejch tvarů, panely s povrchem z toho divnokarbonu... Fakt si je to dost podobný, nesuď to podle pár fotek :-). Navíc pamatuj, že u Astonu jsou možnosti přizpůsobení opravdu veliké, interiér v tom DBS, se kterým jsem měl čest, byl ještě o trochu divočejší než ten co je tady na fotkách...

0
Inženýr
28. 6. 2018, 09:50

Asi ty interiéry nejsou moc fotogenické. Mně se jenom zdá, že v tomto případě je zde alespoň něco z Astonu, né jen divné tvary co by se hodili spíše do něčeho jako je nová Lada Vesta.

0 reagovat
PeterLuk
28. 6. 2018, 07:21

Nádhera!! Volant mi nevadí, maska vyzerá agresívne, akurát tie zadné svetlá robili predtým originálnejšie a elegantnejšie... ale tomuto autu by som to odpustil. :)

0 reagovat
DavidBO
17. 7. 2018, 00:13

Sakra, kde já jsem něco podobného už viděl... :)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte