logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Alfa Romeo Junior: Nejmenší, nejlevnější a už teď slavná Alfa poprvé naživo v Česku

Prohlédli jsme si a osahali horkou novinku Alfy Romeo. Už za pár dní si Junior můžete vyzkoušet i vy.

Už příští týden si během akce Alfa Romeo Days můžete vyzkoušet – kromě všech stávajících modelů – i novinku jménem Junior. Novináři dostali s několikadenním předstihem možnost si Juniora alespoň prohlédnout a osahat, byť na jízdní dojmy si musíme ještě počkat. Zastoupení automobilky se s námi podělilo také o pár dalších detailů. 

Co je vlastně zač ten Junior?

Po obrovském haló v dubnu letošního roku je zevrubné představování nejspíš zbytečné. Pokud jste se včera neprobrali z půlročního komatu, jistě víte, že nejmenší model Alfy Romeo se měl původně jmenovat Milano, značka však jen pár dní po světové premiéře podlehla tlaku italské vlády a svou novinku přejmenovala. Důvod? Auto, které se vyrábí v Polsku, přece nemůže nést název italské metropole. Ale všechno zlé je pro něco dobré a o existenci Milana aka Juniora teď vědí i lidé jinak automobilovým světem nepolíbení. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Nejmenší a nejlevnější. Junior představuje vstupní bránu do světa Alfa Romeo a dle slov ředitele českého zastoupení Tomáše Zahela je tu proto, aby přinesl do každodenního nudného dojíždění trochu sportovnosti, zábavy a šmrncovního designu.

Junior patří do segmentu B SUV a v rámci koncernu Stellantis sdílí platformu například s Fiatem 600, Jeepem Avenger nebo Peugeotem 2008. Jde tedy primárně o městské a příměstské auto pro svobodné páry nebo mladé rodiče, případně o druhý vůz do rodiny. „Náš nejmenší model chce být autem pro všechny, nikoli jen pro tradiční alfisty,” upozornil produktový manažer Jan Novotný, „přitom však stále sází na naše tradiční hodnoty, v nichž hraje hlavní roli zážitek z jízdy.” 

Zmíněný zážitek by mělo zajišťovat například strmé řízení nebo podvozek, který má u Junioru upravené tlumiče, pružiny, stabilizátor i další komponenty. Co víc, v případě elektrické varianty má jít s hmotností 1545 kg o vůbec nejlehčí auto ve své třídě.

„Naučte se znovu milovat,“ nabádá reklamní spot (s charakterním záporákem v hlavní roli). Stačí si vyzkoušet Alfu Romeo Junior:

Na druhé straně má Junior nabídnout každodenní použitelnost a komfort. Samozřejmě jsou přítomny všechny moderní asistenty od hlídání slepého bodu až po adaptivní tempomat s centrováním v pruhu, Full LED Matrix světla a třeba i masážní sedačka řidiče. Velikost kabiny sice odpovídá délce, která nedosahuje ani 4,2 metrů, ale sama za sebe si vcelku pohodlně sednu a kufr má solidních 415 litrů. Ani praktičnost tedy není špatná.

Hybrid, elektřina, Veloce

Pokud jde o pohonné ústrojí, nabídne Junior celkem čtyři varianty – dvě mildhybridní a dvě elektrické. Základ mildhybridu představuje turbený benzinový tříválec o objemu 1.2 litru, doplněný o elektromotor vestavěný v převodovce. Celá soustava poskytne výkon 136 koní a bude k dispozici s pohonem přední nápravy i všech čtyř kol. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Nejatraktivnější volbu ovšem najdeme v elektrickém provedení. Kromě standardní 156koňové verze totiž můžete mít i vrcholnou Veloce s výkonem 280 koní a sportovními úpravami na podvozku. Otázkou, která se přímo nabízí – však také zazněla i během diskuze po prezentaci – je, jak bude pohon pouze přední nápravy zvládat tolik výkonu bez hrabání. Odpovědí by měla být jinak naladěná kontrola trakce a speciální obutí, vyvinuté přímo pro tuto specifikaci. Přidání elektromotoru na zadní nápravu v Alfě neuvažovali právě z důvodu zachování nízké hmotnosti. Kromě zmíněných úprav dostane Veloce také mechanický samosvorný diferenciál, rozšířený rozchod kol se specifickými předními a zadními stabilizátory a lepší brzdový systém.

Při pohledu do ceníku zjistíte, že startovní částka pro hybrid s pohonem přední nápravy činí 729 tisíc a pro EV 979 tisíc, aktuální akční ceny však začínají na 649, respektive 899 tisících. Lákadlo automobilky představuje zaváděcí výbavový stupeň Speziale, který základ o pár desítek tisíc prodraží (konkrétně o 40 tisíc u EV a o 60 tisíc u hybridu), nabídne však hromadu zajímavé výbavy. Veloce jakožto vrchol nabídky je k mání za 1 219 000 Kč.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

nezve
13. 9. 2024, 22:11 4 reagovat

Nejsem objektivní. Jsem Alfista. Ale tahle maska je opravdu pro mě nestravitelná. Kam se poděla italská elegance?

bitner
13. 9. 2024, 22:21 3

Vzhledem k názvu to taky mohlo mít černé nárazníky a vpředu svihadla. Bez rádia.

rock
14. 9. 2024, 08:16 0

Tady to hnusný platový logo v trojůhelníku je výsadou vyšších verzí. V základu je tam obyčejná mřížka (s nápisem Alfa Romeo).

afro-r1
14. 9. 2024, 13:12 1

Co mrizka, ale ta kola jsou hnus.

Riccardo Martora
14. 9. 2024, 15:10 -1

Jsem taky Alfista a za mě design super, hlavně příď. Oproti MiTu nebo Giuliettě se do toho nemusí bát sednout za volant i chlap, aby nevypadal nepatřičně. Už to nevypadá jak dámský doplněk. A oproti neměckým a korejským plechovkám je to designově naštěstí pořád řádově výš.

rock
14. 9. 2024, 17:48 3

Asi mne celkem nezištně těší, že se to líbí aspoň někomu a přeju to; za mne je to asi tak na úrovni Hyundai Bayon.

Jyrki
14. 9. 2024, 19:09 0

Stačí 5krát stisknout Ctrl a - a mám na to hned lepší názor.

sheogh
14. 9. 2024, 12:59 -1 reagovat

Vypada to jak Opel

Peťas
15. 9. 2024, 06:15 0 reagovat

Na masce uprostred neco chybi, jako by neco upadlo po nehode. Na fotce to vypada hrozne divne.

ransom
15. 9. 2024, 07:37 1 reagovat

Ty disky vypadají jako součást masomlejnku.

bitner
15. 9. 2024, 08:19 -1

Přesně! Nejhrubsi sajba.

st.paul
16. 9. 2024, 09:57 0 reagovat

Na nete sa už dá nájsť dosť jazdných testov, zatiaľ ale výhradne v maximálnej špecifikácii, ktorej cena bude atakovať 50 000€, čo je úplne mimo. Bohužiaľ, drvivá väčšina testerov spomína veľmi lacno a materiálovo nekvalitný interiér, ktorý zodpovedá skôr Dacii, ako "prémiovke". Povedzme si to na rovinu. Ak Alfa niečo neurobí s cenovou politikou, v kombinácii s prestupom výhradne na elektromobilitu ju čaká definitívny koniec. Na predražené EU modely s Čínskymi baterkami naozaj nikto zvedavý nie je a nebude.

Berzelius
16. 9. 2024, 21:41 1 reagovat

Ja nevím, mému asi slepému oku, tyhle pseudo-SUV-cross-cosi vzhledem vůbec nelahodí.Vždycky zavřu oči a představím si jak dobře by ten design vypadal na “běžném” hatchbacku, sedanu, zkrátka s nižším čumákem a líbí se mi to a pak otevřu oči a uvidím dnešní realitu, která mě přijde že to tam prostě nepatří a je to jen snaha poradit si nějak zamaskovat ten vysokej čumák.

Jyrki
17. 9. 2024, 05:48 1

a pak člověk ve městě v nějakých užších uličkách potká tuhle krabici, vidí jak s tím dotyčný bojuje, jede s tím jak s hnojem, protože se bojí, aby celé ulici neorval zrcátka na jedné či druhé straně, Pokud s tím vůbec zaparkuje, tak vedle něj už člověk auto dá, jen když si celé osazenstvo vysedne a za volant usedne aroktička s řidičákem, která z roho vyleze i při téměř nulovém úhlu otevření dveří. A člověk si v takové situaci říká: "proč si to kurva vůbec někdo kupuje?"

StreetPro
17. 9. 2024, 13:48 0 reagovat

Podle reklamy se má logicky jmenovat Berlin :-) jinak 136 PS na 4 x 4 a SUV bude úplnej T-rex... chápu, že každý nepotřebuje jezdit rychle, ale proč by si pak kupoval vydechlou Alfu? Imo nic pod 200 PS by v tom nemělo být. To je jak kdyby Porsche začalo dělat Macana se 172 PS...

martin_100
18. 9. 2024, 10:23 -1 reagovat

No maska vypadá hrozně, zadek jak nějakej koreec ale ty kola jsou úžasný. Ty se povedly. Jinak auto třeba bude na živo vypadat líp. Uvidíme.

vojtacz
19. 9. 2024, 08:07 1 reagovat

Já měl teda jako Alfa Romeo Junior vždycky zafixovaný tohle auto na fotce, ovšem toto, to je skutečně nepěkný povoz.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte