načítám data...

nezve

JménoEvžen Brunner
BydlištěBrno-město
Registracepřed 4.7 rok.
Poslední aktivitapřed 3.4 měs.
Komentářů u článků6
Pozitivních komentářů u článků4
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

ne
nezve
15. ledna 2024, 21:41
1
Quantum Sports Cars: Fiesty na steroidech

Je to všechno takové britsky ošklivé. Pininfarina to holt není, dokonce ani Bertone ani Zagato (ten teda se někdy blíží).

ne
nezve
14. března 2021, 20:14
3
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

Pojďme se na tu elektromobilitu podívat z hlediska dostupnosti elektřiny v budoucnosti.
Myslím, že budoucnost nebude tak “zářná” (aspoň v blízké době ne).
Problémem bude “Energiewende” u našich sousedů - odstavení spolehlivých jaderných elektráren a prudký nárust instalovaného výkonu v OZE (obnovitelné zdroje) nutně povede k destabilizaci sítě – je potřeba si uvědomit, že elektřina, která se vyrobí, se musí průběžně spotřebovávat. V OZE bude sice velký instalovaný výkon (t.j. jmenovitý výkon = kolik se může vyrábět v případě optimálních podmínek) s víceméně náhodným průběhem skutečného výkonu. To povede k dočasným velkým přebytkům a naopak k občasnému nedostaku elektřiny. Jediná cesta je akumulace. V průběhu dne je možností víc – přečerpávací vodní elektrárny, i akumulátory, setrvačníky atd. Problém je v tom, že bude potřeba akumulace střednědobé (týdny) a zřejmě i dlouhodobé (celé roční období). Myslím si, že to bude možné jen ve formě chemické (vodík, syntetický metan a jiné uhlovodíky – i tekuté = benzín!).
Ten dlouhý úvod nás přivedl k jádru věci: elektřina pro rychlonabíjení (t.j. když to zrovna potřebuje odběratel ) bude hodně drahá. To nám dnes nikdo nepřizná Naopak elektřina v době, kdy jí bude nadbytek, bude výrazně levnější. Nejlíp na tom bude ten, kdo má fotovoltaiku a elektromobil, jehož baterii může použít pro vyrovnání “svého denního diagramu”. Nebo aspoň ten, kdo může nabíjet v nějakém výhodném tarifu – tzn. ovládání nabíjení distributorem. Možná bude i výhodné v době nedostatku dodávat energii z baterie auta do sítě. Zaplatí to ti, kteří potřebují rychle nabít. Z toho vyplývá, že použití elektroaut na překonávání větších vzdáleností velké terno nebude.
Takže problém s jističem bude určitě zcela marginální. Bude problém vyrobit elektřinu v případě nepříznivých podmínek a taky ji přenést z místa výroby do místa spotřeby (výroba v D je hlavně na severu a třeba do Bavor je to docela daleko).
A optimistický závěr:
Bude levný syntetický benzín do našich více- až mnoho-válcových strojů!
A možná to všechno dopadne úplně jinak...

ne
nezve
21. ledna 2021, 23:00
0
Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?

Tak nějak jsem to myslel. Ta doba byla holt úplně jiná.

ne
nezve
21. ledna 2021, 22:34
-3
Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?

Jste po většinou mladí "cucáci", kteří nemají ponětí o sportovních vozech 70. let. Od roku 1973 jsem vlastnil sportovní roadster Škoda Felicia s výkonem 50 k SAE. A proti tomuhle vozidlu bylo R-ko skvělé sportovní náčiní. Když jsem někdy kolem roku 90 přesedl z Citroena do škody 120, tak jsem myslel, že přední náprava se rozpadná, tak to auto plavalo. Ale nebyla to vada, jenom vlastnost. A Felicii jsem prodal v r. 2003, když jsem zjistil, že jízda na traktoru mě příliš neoslovuje, byť by to byl veterán. A R-ko bych spíš srovnával s Fiatem 850 coupe, než s nějakými Alfami (a už vůbec ne s 8-mi válcem Montreal). To není spravedlivé!

ne
nezve
19. října 2019, 22:09
1
Mazda 3 1.8 Skyactiv-D116: Designový jazyk bez kompromisů

Už je dostupný motor Skyactiv-X za srovnatelnou cenu s "turbodehtem". Výkon je o polovinu větší, kultivovanost nesrovnatelná a spotřeba bude možná o litr vyšší než u dieselu. Končí týden, v němž Mazda nabízela (téměř se vnucovala) s testovacími jízdami. To svezení na mě udělalo docela dojem. Jde to i bez turba!

ne
nezve
29. července 2019, 21:34
6
Průvodce sportovními vozy do půl milionu aneb proč si všichni vybírají to samé?

Zdravím - jsem tu nový - krab s těmi veterány mě vyprovokoval k registraci. Mám totiž Spidera 115 z roku 89 a taky o dva roky starší MR2 AW11. Obě auta mají skromných 85kW... U Alfy bych snad větší výkon ani nechtěl. Svezení je sice fajn, ale brzdy nejsou silnou stránkou tohoto stroje. A taky se v zatáčkách trochu kroutí.
Motor 4AGE v Toyotě točí pěkných 7500, při 4500 se otevírají další sací kanály za příjemného zvukového doprovodu. Jízdní vlastnosti jsou motokárově skvělé, rozhodně instalace 20V motoru nebo turba by byla přínosem. Ale je to veterán, tak ho držím v původním stavu.
Dnes jsem jel Jeseník - Brno po silnicích nejnižších tříd - bylo to krásné!

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem