nezve
Jméno | Evžen Brunner |
---|---|
Bydliště | Brno-město |
Registrace | před 4.7 rok. |
Poslední aktivita | před 3.4 měs. |
Komentářů u článků | 6 |
Pozitivních komentářů u článků | 4 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Je to všechno takové britsky ošklivé. Pininfarina to holt není, dokonce ani Bertone ani Zagato (ten teda se někdy blíží).
Pojďme se na tu elektromobilitu podívat z hlediska dostupnosti elektřiny v budoucnosti.
Myslím, že budoucnost nebude tak “zářná” (aspoň v blízké době ne).
Problémem bude “Energiewende” u našich sousedů - odstavení spolehlivých jaderných elektráren a prudký nárust instalovaného výkonu v OZE (obnovitelné zdroje) nutně povede k destabilizaci sítě – je potřeba si uvědomit, že elektřina, která se vyrobí, se musí průběžně spotřebovávat. V OZE bude sice velký instalovaný výkon (t.j. jmenovitý výkon = kolik se může vyrábět v případě optimálních podmínek) s víceméně náhodným průběhem skutečného výkonu. To povede k dočasným velkým přebytkům a naopak k občasnému nedostaku elektřiny. Jediná cesta je akumulace. V průběhu dne je možností víc – přečerpávací vodní elektrárny, i akumulátory, setrvačníky atd. Problém je v tom, že bude potřeba akumulace střednědobé (týdny) a zřejmě i dlouhodobé (celé roční období). Myslím si, že to bude možné jen ve formě chemické (vodík, syntetický metan a jiné uhlovodíky – i tekuté = benzín!).
Ten dlouhý úvod nás přivedl k jádru věci: elektřina pro rychlonabíjení (t.j. když to zrovna potřebuje odběratel ) bude hodně drahá. To nám dnes nikdo nepřizná Naopak elektřina v době, kdy jí bude nadbytek, bude výrazně levnější. Nejlíp na tom bude ten, kdo má fotovoltaiku a elektromobil, jehož baterii může použít pro vyrovnání “svého denního diagramu”. Nebo aspoň ten, kdo může nabíjet v nějakém výhodném tarifu – tzn. ovládání nabíjení distributorem. Možná bude i výhodné v době nedostatku dodávat energii z baterie auta do sítě. Zaplatí to ti, kteří potřebují rychle nabít. Z toho vyplývá, že použití elektroaut na překonávání větších vzdáleností velké terno nebude.
Takže problém s jističem bude určitě zcela marginální. Bude problém vyrobit elektřinu v případě nepříznivých podmínek a taky ji přenést z místa výroby do místa spotřeby (výroba v D je hlavně na severu a třeba do Bavor je to docela daleko).
A optimistický závěr:
Bude levný syntetický benzín do našich více- až mnoho-válcových strojů!
A možná to všechno dopadne úplně jinak...
Jste po většinou mladí "cucáci", kteří nemají ponětí o sportovních vozech 70. let. Od roku 1973 jsem vlastnil sportovní roadster Škoda Felicia s výkonem 50 k SAE. A proti tomuhle vozidlu bylo R-ko skvělé sportovní náčiní. Když jsem někdy kolem roku 90 přesedl z Citroena do škody 120, tak jsem myslel, že přední náprava se rozpadná, tak to auto plavalo. Ale nebyla to vada, jenom vlastnost. A Felicii jsem prodal v r. 2003, když jsem zjistil, že jízda na traktoru mě příliš neoslovuje, byť by to byl veterán. A R-ko bych spíš srovnával s Fiatem 850 coupe, než s nějakými Alfami (a už vůbec ne s 8-mi válcem Montreal). To není spravedlivé!
Už je dostupný motor Skyactiv-X za srovnatelnou cenu s "turbodehtem". Výkon je o polovinu větší, kultivovanost nesrovnatelná a spotřeba bude možná o litr vyšší než u dieselu. Končí týden, v němž Mazda nabízela (téměř se vnucovala) s testovacími jízdami. To svezení na mě udělalo docela dojem. Jde to i bez turba!
Zdravím - jsem tu nový - krab s těmi veterány mě vyprovokoval k registraci. Mám totiž Spidera 115 z roku 89 a taky o dva roky starší MR2 AW11. Obě auta mají skromných 85kW... U Alfy bych snad větší výkon ani nechtěl. Svezení je sice fajn, ale brzdy nejsou silnou stránkou tohoto stroje. A taky se v zatáčkách trochu kroutí.
Motor 4AGE v Toyotě točí pěkných 7500, při 4500 se otevírají další sací kanály za příjemného zvukového doprovodu. Jízdní vlastnosti jsou motokárově skvělé, rozhodně instalace 20V motoru nebo turba by byla přínosem. Ale je to veterán, tak ho držím v původním stavu.
Dnes jsem jel Jeseník - Brno po silnicích nejnižších tříd - bylo to krásné!
Poslední komentáře
- briza, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Ale je, respektive je třeba oplakávat Volvo jako celek. - XTad, Škoda vstupuje do hry Gran Turismo...
To jo, ale prave myslim, ze vic lidi by ocenilo treba octavku... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
20 let starý Land rover co jezdí do těžby opravdu polepy... - Irwinek, Tato auta zrají jako víno: Modely...
No, jasně, ale tohle jsou většinou jiní lidé - starší... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Lidé se otáčejí protože jsou to držky zvědavé. Jezdím... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Hrozná pixla, na parkovišti se neztratí protože tam nic divnějšího... - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Oprava. Měl jsem na mysli O2 RS. Ta se mi dodnes líbí nejvíc... - Habakukk, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Ojebávka na zákazníka. V této ceně to má být trvalá čtyřkolka... - M1chal, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Mňa ešte zaujala transparentnosť automobilky. Tie údaje sú slušné... - M1chal, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
z tejto :P - Sato, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
M1chal: to je screenshot z ktorej hry? :) - Irwinek, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Chvilka času - ano, číší z toho hranatá krabice z 80-tek,... - Habakukk, Škoda vstupuje do hry Gran Turismo...
No ty obyčejné auta tam pořád jsou na druhé straně tam přidávají... - afro-r1, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Beru rok 2003 jako vrchol tvorby aut podle pozadavku zakazniku.... - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Kdy se to zlomilo? Kdy ty požadavky zabily nová auta? První...
Poslední inzeráty
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
35 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů