načítám data...

A co by sis vybral ty? (část 2.)

28. prosince 2021, 23:32 31 komentářů Daniel Borský TopX

Že prý už se nedělají pořádná auta a z nabídky jednotlivých značek se nedá vybrat. Zkusíme vás přesvědčit o opaku.

zobrazit celou galeriiFoto:   Redakce Autíčkáře

Jak jsem slíbil minulý týden, máme tu pokračování jednoduchého přehledu o tom, jaký model od každé jednotlivé značky bych si byl schopen vybrat, kdybych musel. Tenhle článek má prapůvod v hospodském tlachání mezi přáteli o tom, že u některých značek si už dnes nelze vybrat auto. Já jsem přesvědčen, že to jde a zkouším předsvědčit i vás. A teď už pojďme pokračovat tam, kde jsme minule skončili

Mazda | 3 

Foto: Viola Procházková

Musím se přiznat, že hned na začátku přichází významné zamyšlení. K automobilce Mazda mám totiž poměrně specifický vztah. Řídil jsem snad každý model, který za posledních 20 let opustil hirošimské brány, včetně těch raritnějších, jako jsou MPS či RX. Několik Mazd jsem provozoval a jednu relativně moderní (postavenou pod zaklínadly Skyactiv) stále dokonce používám jako záložní vůz. A přesto se nedokážu s aktuální modelovou řadou tak úplně ztotožnit. Je to zvláštní, protože jednotlivé Mazdy se za poslední léta příliš nezměnily. I když, možná právě to bude kámen úrazu. Mazdy jsou pořád stejné, ale já jsem jiný člověk než před osmi lety. Šestka je moc fajn auto, které dokážu ocenit. Je však už deset let pořád stejná. Totéž CX-5, o dvojce ani nemluvě. Trochu jiná je snad jen aktuální trojka, z ní odvozená CX-30 a elektrická MX-30. A byla by to právě trojková řada, ze které bych vybíral (Miataboy jsem nikdy nebyl). Vzhledem k tomu, že CX-30 se mi moc nelíbí a MX-30 nevyhovuje (ocením dojezd vyšší než 150 km), sáhnul bych po Mazdě, která je co do vlastností Mazdou asi nejméně. Vzal bych ten krásný sedan, se Sky-X motorem, automatem a byl bych mrzutý, že čtyřkolka je dostupná jen pro hatchback. Tajně doufám, že se Mazda v novém roce pochlapí a modernizuje některé své důležité modely. Už by to chtělo.

Mercedes-Benz | třída S 

Mercedes jede. Modelová nabídka trojcípé hvězdy je natolik silná, že bych si mohl zavázat oči a vybrat poslepu. A jsem přesvědčen, že i tak bych byl jistě spokojen. Nejmenší Áčko, nové Céčko, prověřené Éčko či snad povedená řada SUV. Jistě by mě lákaly krásné CLA a obzvláště CLS. Nezlobil bych se ani za jejich sportovní modely. Přesto všechno však nade všemi ční jedno auto. Jeden vládne všem, jeden jim všem káže, jeden je všechny přivede a konkurenci do temnoty sváže. Ano, mluvím o třídě S. Když se řekne Mercedes, automaticky se mi jako první vybaví Sonderklasse. A není se čemu divit. V nové generaci se jedná takřka o dokonalé auto, které opět přepisuje pravidla hry. Volím si tebe, třído S.

Mini | Clubman

Mini je kult a asi bych byl divnej, kdybych si vybral něco jiného, než je třídvéřová klasika. Počkat, ale já jsem divnej. Nene, třídvéř nechám lidem, kteří více ocení symboliku a tradice. Mně se líbí otevřené Mini, ideálně v nějaké křiklavé barvě. Avšak uznávám, že by mi asi příliš neslušelo. Přeci jen, dvacetiletá holka v něm bude vypadat lépe, než pupkatej fotr od rodiny. A proto bych chtěl Clubman. Já ty dělené dveře do kufru prostě žeru.

Mitsubishi | L200

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Zcela upřímně, tady mi musel pomoci strýček Google. Modelová řada Mitsubishi je pro mě španělskou vesnicí, a když jsem otevřel diamantové stránky, rychle mi docvaklo proč. Levný Space Star, ASX, které je lehce za zenitem, divný Eclipse a Outlander, který se mi moc líbí, bavíme-li se o nové generaci. Jenže ta u nás není k dispozici a ten starý mě za srdíčko moc nechytl, navzdory excelentnímu hybridu. Volba tak zcela nepřekvapivě padá na pracovní pick-up L200, za jehož volantem jsem si letos až nečekaně dobře užil testovací týden. Vážně jsem se bavil a s L200 bych asi uměl docela dobře žít.

Nissan | GT-R

Stejný případ jako Mitsubishi je také Nissan. Modelová nabídka této tradiční značky jde zcela mimo mě. Nový Juke přišel o svůj svébytný design a zapadl mezi ostatní malé crossovery, což je škoda. Qashqai je pro mě symbolem univerzálního “euroauta”, které vzniklo podle tabulek. Asi nedělá nic špatně, ale nějak mi chybí důvod, proč ho chtít. Na Leaf se snažím už tři roky neuspěšně zapomenout. Fakt nevím, co vybrat. Ale počkat, Nissan vlastně pořád vyrábí a prodává tu placatou věc, které se familiérně přezdívá Godzilla, že jo? Výborně, tak to bychom měli, dejte mi jedno GT-R, Hotovo, vyřešeno.

Opel | Mokka

foto: Jan Machač, autickar.cz

O německém Opelu jsem nikdy pořádně nevěděl, co si myslet. Asi jediný vůz s bleskem ve znaku, po kterém jsem v minulosti toužil, byl poněkud extrémní Speedster. Chladným mě nechávaly všechny ty Vectry, Omegy a jiné oceňované modely. Stavající nabídka Opelu je překvapivě široká a přizpůsobená běžnému uživateli. Na vrcholnou Insignii slýchám chválu všude, kudy chodím, mně však do ruky úplně nesedla. A proto bych vybíral v jiných vodách. Nová Astra se mi opravdu líbí a vážně se těším, až se podívám za její volant. Do té doby tak na mém osobním piedestalu zůstane malá Mokka, která se vážně povedla.

Peugeot | 2008

Kdo by to byl řekl, že se Peugeot zmátoří a po hubených letech, definovaných především modely se sedmičkou na konci, se takhle zvedne a předvede ofenzívu, jakou vidíme dnes. Malá 208 je skvělá. Zbrusu nová 308 vypadá fantasticky. 508 jezdí parádně a dobře vypadá. Sílné karty mají v ruce i SUV 3008 a 5008. Vybírat mezi Peugeoty je zase jednou docela radost. Já bych svou volbu směřoval na malou 2008, kterou jsem testoval v minulých dnech. 2008 je krásným důkazem toho, proč malé kombíky nemají už své místo na slunci. Tenhle crossver totiž dělá všechno ještě o chlup lépe a k tomu dobře vypadá. Možná je to překvapivé, ale k Peugeotu bych si šel právě pro 2008.

Renault | Megane R.S.

Aktuální designový jazyk Renaultu mi sedí. Vzhledově se mi líbí snad všechny stávající Renaulty a když k tomu přidáme i povedené interiéry a velmi příjemné motory, tak se mezi Renaulty vlastně vybírá docela dobře. Rozum by mi radil zvolit aktuální Clio, které se extrémně povedlo a patří mezi nejlepší malé vozy. Jestli není vůbec tím nejlepším. Srdce mě však táhne Meganu RS, poslednímu autu z proslulé divize RenaultSport, která letos definitvně ukončila svou činnost. Skvělý hothatch pro každý den, s charakterním motorem a fantasticky naladěným podvozkem. Vím jistě, že tohle auto by mi dělalo radost každičký den a proto bych zvolil právě ostrý Megane.

Seat

Sorry, tady musím hodit ručník do ringu a vzdát se. Ne vážně, fakt nevím, co bych si měl u Seatu vybrat. Z nějakého neznámého důvodu se totiž produkce Seatu naší redakci zcela vyhýbá. Možná pro ně nejsme dostatečně zajímaví, nevím. Nicméně jediným Seatem, který se na našich stránkách objevil, byla předchozí generace Leonu asi před šesti lety a od té doby ani ťuk. Je to trochu bizarní, ale v současné chvíli je jednodušší dostat se třeba za volant Maserati, než jezdit v Seatu. Proto se omlouvám, ale tady opravdu nejsem schopen zvolit žádné auto, protože prostě vůbec netuším, jak dnes jezdí. Třeba se to někdy dozvím.

Subaru | Outback

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Subaru je automobilka, která není pro každého, ale pokud vám sedne, pak už od ní málokdo odchází. Jejich modely bodují mechanickou odolností, povedeným pohonem všech kol a spolehlivými atmosférickými motory. Já osobně dlouho netušil, co lidi na Subaru mají, protože podle papírových předpokladů příliš neoslní. Jenže pak jsem se prvně svezl a pochopil. A vůbec nejraději bych jezdil v Outbacku, který považuji za patrně nejuniverzálnější auto z celé dnešní produkce napříč všemi značkami. Outback mi naprosto dokonale sednul a s radostí bych jej využíval jako každodenní auto.

Suzuki | Swift Sport

Suzuki je trochu své. Modelová řada této japonské značky není zrovna nejširší, avšak najdeme v ní překvapivě zajímavé vozy. Maličký Ignis funguje skvěle jako auto do města. Vitara zase potěší každého, kdo hledá rodinné auto za rozumnou cenu. A Jimny je terénní legenda, na kterou nedají dopustit i nároční offroad jezdci. Já bych však volil Swift Sport, který funguje jako kapesní hot hatch. Není nejrychlejší, ale umí královsky pobavit a přesně to bych od takového auta očekával. Působí trochu jak ze staré školy a to je moc příjemné. Jednoho sportovního sviště bych prosil. Děkuji.

Škoda | Enyaq

A jsme u domácí značky. Ta obvykle budí nejvíce reakcí mezi veřejností a to v případě, kdy jí kritizujeme i v případě, kdy naopak chválíme. Škodovka prostě dělí svým způsobem společnost a nikdy se nelze zavděčit všem. Já tady trochu přiliju do ohně sváru a vyslovím pro mnohé jistě kacířskou myšlenku. Z aktuální nabídky bych si totiž zvolil, možná trochu překvapivě, elektrický Enyaq. Nečekal jsem od něj žádné velké zázraky, ale příjemně mě překvapil a ukázal mi, že bych s ním asi docela dobře zvládnul žít. A to je velký pokrok pro elektromobilitu

Toyota | Camry

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Toyota jakožto světový hegemon mezi automobilkami rozhodně svou nabídkou nezklame. Naopak. V jejích řadách najdeme fantastické vozy jako třeba Yaris GR, který obrátil svět sportovních hot hatchů zcela naruby. Máme tu znovuoživenou Supru, které mnozí nemohou přijít na jméno, avšak ten kdo si ji vyzkoušel, musel uznat, že je skvělá. O Hiluxu, fenoménu mezi pick-upy snad ani netřeba mluvit. Toyota boduje i povedenými SUV s hybridním pohonem, jako jsou RAV4 a obří Highlander. O nejprodávanější Corolle také netřeba pochybovat. Všechno jsou to navýsost povedená auta, která mají jen málo slabých míst. Zvolit mezi nimi není jednoduché. Já bych si však šel pro středně velký sedan Camry a dosytosti bych užíval toho zenového klidu, kterým je celé auto doslova prošpikované. 

Volkswagen | Touareg

Kam kráčíš Volkswagene? Nad touhle otázkou dumám posledních pár měsíců. Kde jsou ty časy, kdy člověk sáhnul po jakémkoli modelu a věděl, že nešlápnul mimo? Mám pocit, že poslední dobou VW tak trochu tápe a neví co se sebou. Sázka na elektromobilitu v podání VW není tou nejlepší volbou. Ani ID.3 a ID.4 (navzdory přibuznosti s Enyaqem) mi nesedly a rozhodně nejsou tím gamechangerem, kterým měly být. I Golf sešel z cesty a po prakticky dokonalé sedmičce přišla generace osmá, která překvapuje triválními chybami. Passat zase toužebně čeká na generační obměnu, která už tu dávno měla být. Z aktuální nabídky se mi tak zamlouvají jen dva modely. A to Arteon, obzvláště jako stylový kombík a vrcholný Touareg, který velmi dobře dělá všechno to, co by mělo velké SUV umět. Dobře vypadá, má skvělý vnitřek a úžasně pohodlný podvozek. A proto bych si mezi Volkswageny vybral právě toho Turka.

Volvo | XC90

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Volvo v posledních letech zažívá vcelku pozoruhodný růst, což značí, že to asi dělají dobře. Takové ty řeči, že to nikdo nebude kupovat, když mají jen čtyřválce se ukazují ve světle prodejních statistik jako liché. Modelová řada Volva je nebývale široká a každé jejich auto umí oslovit své zákazníky. Líbí se mi severský design a především za interiéry zaslouží pochvalu. Přesto není jednoduché vybrat jedno konkrétní auto, protože jsou si ve výsledku všechna dost podobná a liší se především velikostí. A proto bych si zvolil nejvetší XC90, která je pro mě symbolem značky, stejně jako třeba knihovna Billy v obchodním domě IKEA. XC90 podle mého drží všechny ty hodnoty, na kterých Volvo vyrostlo a to není málo. Takže já beru XC90.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
29. prosince 2021, 08:47
2

Fakticky se v hodně volbách shodneme. Mazda určitě, trojka sedan je snad jediná která neztratila šarm. Vypadá konzervativně, slušně jezdí.

Jinak bych určitě volil u škodovky. Mě zase mile překvapil Superb iV. To auto za ty prachy může mít vše a taky má. Je prostorné, bezpečné, rychlé a v ČR může mít tu správnou značku. Co víc si přát? Snad jen lepší podvozek.

Seat je tak trochu záhada pro každého. Leon byl a je docela dobrý. Výborná je Arona. Reddot design vítěz za rok 2018, možnost mít auto dvoubarevné, prostorem neurazí, ncap 5 hvězd, jezdí to jako normální nízké auto dokud to člověk něžene na hranu. Ideální rodinný vůz kam se hrabou podobně stylizované produkty dalších VW brothers.

Renault je teď super. Říkám to každému a zejména Čechům žijícím v době Laguny 2 a 13x bouraných R19. Špatná pověst je stejně jako u AR prokletí. Přitom dnešní Renault umí skvěle diesel. S elektrickou mají víc problémů nedávná BMW. A když se něco rozbije jsou tu levné, dostupné díly. 4control od Japonců konečně funguje jak má a tak dále. Kdybych nebyl rozmazleny koupil sem si k Megane RS ještě Talisman.

Toyota mě roky těžce nebaví. Prostě to nemá pro mě za mák cokoliv wow. Musím ale přiznat že poslední Corolla mi přišla vážně dobrá. Dlouhodobě chválím i Toyotu za přístup k zákazníkům. Nikdy se mi tam nestalo, že by se mi nikdo nevěnoval. Takže vlastně Corolla v benzínu v nejvyšším specu by mi asi nevadila.

A to se dostávám k Mercedesu. Ano široký výběr. Tady je to AMG GT 4Door. Parádní placka. Zároveň prostor a takový svezení nabídne dnes málo kdo. 430 koní vcelku uspokojí i náročné.

U VW skutečně dobrý je fakt jen ten Arteon. Touareg nevím asi to bude ok. Sledujeme úpadek. Kdo by to byl v roce 1999 řekl co.

Volvo- Nic. Ano lidé to kupují. Ne lidé jako já. A ano všechny modely vypadají stejně. A osobně na to teda žádnou dobrou zpětnou vazbu nemám. Fakt je ten že s maminkama z předměstí se moc nebavím. A vysoký šarže v Greenpeace taky neznám.

reagovat
je
jerry
29. prosince 2021, 10:00
1

Dnes se asi shodneme:-) Renault za mě také o moc lepší než má pověst. Cenově také i v dnešní době přijatelná auta. Mazda 3 pěkná, už se těším na novou 6. Bude se slibovaným 6-válcem a zadohrabem? Německá auta zažívají krizi, aféry kolem nafty a fanatický přechod na elektro jim vzaly šťávu, ale o to jsou nesmyslně dražší. A Škoda? Ta zvolila špatný směr, ceny vysoko posazené jí srážejí dolů. A přitom svého času vyráběla auta bezkonkurenční v poloze cena/výkon. Totéž zmiňované Suzuki Sport, to bylo super auto v předchozí verzi za necelých 400 tis., teď s turbem ztratilo charakter motorky, s mild hybridem výhodu lehkosti a s cenou na zajímavosti.

beastar
29. prosince 2021, 10:50
0

Mě teda přijde že se vcelku shodujeme. Minimálně u Renaultu a Mazdy. To že bych si v nabídce škodovky vybral Superb iV neznamená, že tu značku a její politiku nějak hájím. Co je ale jasné prostě se skrze prodeje dostali jinam. Už nemusí dělat takové kompromisy. Na obou posledních oktávkách je to vidět. Superb 3 je svébytný model který se může rovnat se všemi ve své třídě. Ve srovnání se současnou nabídkou nabídka v době oktavii 1 bledne. A někdo to musí zaplatit. Btw to že to Cechum přijde drahé neznamená že je to tak jinde. V GB platí Škoda žába top lidovou volbu, v Rusku více méně taky... A tak dále :)

krab
29. prosince 2021, 11:15
0

Pěknej článek a koukám, jak se vlastně Danův pohled na auta tak nějak od toho mýho liší. Ale to bylo vždycky, občas byl ten průsečík. S S-klasse nejde nesouhlasit, to je per definice vždycky nejlepší Mercedes asi v každý době. Samozřejmě se dá argumentovat s AMG, ale kdo chce Mercedes, tedy pohodlí a pohodu, tak receptem byla vždycky S-klasse a hladce vrnící osmiválec pod kapotou. Stejně jak jako u Lexusu, kde tu značku prostě vždycky dělal sedan LS. Taky se té S-klasse nápadně podobal...

U těch ostatních značek nevím, no asi bych si dovedl vybrat taky u každý značky kdybych musel, ale realita je ta, že těch automobilek, kde bych si skutečně reálně vybral stát před rozhodnutím vyměnit naše obstarožní, ale plně a pěkně funkční daily auto za fungl nové by moc nebylo. Nejspíš bych zůstal abecedně v tom prvním dílu : Giulia nebo Stelvio. Nic jinýho mě nenapadá, leda ještě nějakej Dodge, nejspíš Durango, protože Charger ani Challenger by žena řídit nechtěla. To jsou sice 5 metrový mrchy, ale místa vevnitř zas až tolik není a blbě by s tím parkovala. Do Durganga bych jí asi ukecal...

S "neomezeným" rozpočtem bych ale šel do Panamery GTS Sport Turismo, ale to už jsme v oblasti silně mimo realitu :)

beastar
29. prosince 2021, 11:29
0

Obecně si u Porsche vybere každý. Zrovna ale tomu tvému příkrému pohledu se Krabe velmi divým. Jak známo Dan má velmi podobný pohled na auta jak já. A mezi řádky tak nějak čtu že těch běžných aut řídil dost. Jasně jedna věc je zvolit si a druhá věc je muset něco vybrat. No asi takhle. V těch nižších rozpočtech bych si vybíral též velmi těžko. Mít na to v leasingu třeba 30 měsíčně což sem platil relativně nedávno za Ghibli. Tak sem ok.

Máš tu pořád Alfu, BMW, Mercedes, ale třeba i Lexus, Porsche, Alpinu, Alpine a další. V neposlední řadě US, Mustanga, všelijaký Srt něco.. Já moc tyhle soudy nemám rád jak to stojí za hovno a nejde si vybrat. Teď sem řešil e60 M5, když se do toho ponoříš. Zjistíš že už před 12 lety to prostě byla dost jízda. Elektrika dojebaná, mechanicky složitý, cokoliv chceš měnit je to porod. Díly drahý jak blázen. Nový to stalo tehdy jak krásný dům na předměstí Frankfurtu. A ty obyčejný pětky na tom v zásadě nejsou o moc líp. Teoreticky dnešní pětka je na tom stejně spíš líp... Takže tady chyby nevidím.

A nabídka je díky suv a suc a whatever shit you want daleko širší ne?

krab
29. prosince 2021, 11:38
0

To je jasný, no zrovna M5 E60 je hodně složitá technika a dost bláznivý auto. Závodní motor, převodovka v podstatě taky "závodní" nebo aspoň styl řazení, kterej vyžaduje je prostě v plným nebo skoro plným tempu, jinak je s tím děsná otrava + cena dílů, (ne) spolehlivost, tady šel vývoj daleko. Jen ten úžasnej motor S85, ten zůstane unikum a kvůli tomu to lidi budou v budoucnu chtít, kvůli ničemu jinýmu.

Ale jo, to víš, že bych si z novejch aut mohl vybrat s obrovskýho množství aut... spíš sám nevím. Mě sedí ta Alfa v dnešní době. Tu bych reálně jako naše denní auto chtěl. To už říkám delší čas. Mazda má taky suprový auta, Subaru taky, jen je trošku problém s výběrem motorů a pak i Toyota, třeba Corolla nová, v tom jsem se něco nacestoval a fajnový auto. Camry ještě výrazně lepší. Třeba na Mercedes GLC nejde říct nic negativního, BMW X5 je úplně úžasný rodinný auto, když na něj máš rozpočet, já to jen tak hodně zkrátil. Ty US auta mě začínají víc zajímat. Jak ubývá pro Evropu zajímavých motorů a všechny ty Ameriky už dneska mají dobrou kvalitu zpracování + už taky umí hezky zatáčet + si můžeš pořád koupit klasickou V8 benzin pod kapotu, která už není spojená s pomalou převodovkou, ale typicky moderním osmikvaltem ZF , tak je to čím dál tím atraktivnější

je
jerry
29. prosince 2021, 15:03
1

Jedna věc vybírat srdcem, druhá peněženkou s hypo a průměrným platem za zády. V tom je to myslím dnes horší než před 10 lety. Být v té situaci a chtít nové auto jako dopravní prostředek, ne jako fanda, tak ten Renault nebo jeden ze dvou korejců, předražený koncern určitě ne. A ještě raději Fiat Tipo, na odvoz do práce, na chalupu, a někam na Šumava v pohodě a za půl peněz než srovnatelná škodovka nebo vw. Znovu zdůrazňuji, volba, když musiš každou korunu 2x převrátit.
Pokud je peněz dost, tak je i určitě dnes výběr dobrý. Ale stejně v minulosti byla prémie záruka větší kvality. A ještě k té M5, co pal beast. Báwa byla často pořádně komplikovaná auta, teď jsem zrovna četl podrobný článek o 850 a nechtěl bych jí ani za nic. To snad nešlo udržet ve 100% provozním stavu nikdy, tam se muselo furt něco sypat.

ro
rock
29. prosince 2021, 16:12
0

Tipo zrovna za polovinu není. Začíná na 390 t, Scala je od 418 t. Obě jsou stokoňové, výbavu mají v základu mizernou obě, ale klima a rádio tam je a na víc řidič hledající v kategoriích "již od" stejně moc nemá nárok :-/.

Mrkef
29. prosince 2021, 17:32
-1

Volba rozumu je podle mě třeba Ssangyong Tivoli Grand, kde dostaneš za cca 430 vozidlo o velikosti Okyny s výbavou, kde ti nic nechybí.
Za mě lepší volba, než nějaká Scala nebo Tipo v holotě.

je
jerry
29. prosince 2021, 22:04
0

rock: Mrknul jsem na web, Tipo tam mají v akci od 335 t, Scala souhlasí. Ale stejně díky za upřesnění. Před rokem kámoš kupoval Tipo 1.4 za 290 t. je s ním jako s povozem spokojenej. Holt už i tohle zdražilo. A víš proč hledal v kategorii již od? Protože prostě neoplývá prachama. Pokud je to fajn kluk, tak proč tvrdit s úsměvem, že nemá moc nárok?

ro
rock
30. prosince 2021, 10:17
0

Ono je to spíš smutný ušklíbnutí než úsměv, nicméně bylo to míněno tak, že základní výbava potřebná pro život tam je a že je docela očekávatelné, že se taková cenová úroveň musí obejít bez keyless systému nebo čističky vzduchu ve ventilačním systému. Tak to je a nemá to nic společného s morálněvolními kvalitami tvého kamaráda.
btw umíš se koukat líp než já. U Fiatu vidím jenom ty ceny, o kterých jsem napsal výš.

je
jerry
30. prosince 2021, 11:38
0

Ale jo, já se taky ušklíbám, když vidím, jak jde hodnota peněz do háje. V tom se blbě žije, zažil jsem to už při liberalizaci cen v 1992. Taky lidi, co měli našetřeno na auto, měli najednou jenom na půlku. Fiata jsem našel tady https://www.fiat.cz/soukrome-osoby/nabidka/rodina-tipo. Ale hlouběji jsem to nezkoumal, stejně bych to nekoupil. Kámoš má ještě 1.4 čtyřválec atmo, žádný dělo, ale jako pracant dobrý.

krab
30. prosince 2021, 11:47
2

Koukám tady co probíráte, nový auta v levnějším segmentu, tak já si myslím, že pro soukromý účely, zkrátka ne auto k práci do firmy, aby si ho člověk mohl nějak nákladově započítat do účetnictví, ale soukromý s nájezdem typicky těch cca 20 tis / rok tak se reálně nevyplatí řešit zbrusu nový auto. Než kupovat nějaké Tipo nebo Dacii, tak si prostě můžeš vybrat něco staršího s fajn výbavou a užitnou hodnotou. Samozřejmě to předpokládá se tomu nákupu aktivně věnovat, není to záležitost vyřešeno hned, ale když se tomu věnuješ najdeš vždycky dobrý kup. Samozřejmě i ty ojetiny nějak proporcionálně k zdražení nových aut zdražily taky, ale to asi ani v 2022 nebude lepší...

je
jerry
30. prosince 2021, 14:37
1

Ano, jak píšeš, musíš se tomu trochu věnovat, hledat i v cizině, sám zařídit dovoz. Já si taky přivezl pěkného 5-letého Swifta Sport od 1.majitelky z Bavor. Nebo 5-letou MX-5 NC s nájezdem 5 tis. km, která nikdy nejela ani v dešti a v zimě spala v garáži. Ale obojí stálo hledání, v případě miaty to byla i klika. Pokud se lidi neorientují v nabídce, neumí se domluvit v cizině a přitom nechtějí mít starosti a jen konzumně jezdit, tak je asi to nový auto lepší volba. Protože české bazary, to je jako jít hrát do loterie. Kámoš koupil před rokem to Tipo 1.4 za 290 tis. a je na léta bez starosti. A pro tyhle lidi je teď se skokovým nárůstem cen i za úplně obyčejná auta fakt blbá doba. Nemůžeme je poměřovat naším měřítkem, oni by nás ani nepochopili jamko někdy my je.

ro
rock
30. prosince 2021, 16:03
0

Vidím to úplně stejně jako kolega krab a koneckonců to tak taky dělám. Preferuju ojetiny, protože na nový podle svýho gusta nemám. Nebo bych možná měl, ale není to na tom správném místě na žebříčku priorit.
Už dlouho platí, že člověk nemusí umět všechno. Tady u nás furt není zažitý, že je možný si koupit službu nebo práci, kterou třeba soused zvládne sám, ale ta možnost tady je a v mnoha případech by bylo moudrý ji využít. Není na tom nic špatného; chleba taky neumím opéct, je pro mne lepší si ho koupit.
Chci tím říct - nevěřím si ve výběru a nákupu ojetiny, nedomluvím se za hranicemi, nemám to jak dovézt? No tak si na to někoho najmu, ne? Firmy, co se tím zabývají, zas tak drahý nejsou.

krab
30. prosince 2021, 18:34
1

Jak říkáte, je určitě dost lidí v tomhle trošku nepraktickejch, ale jak píše Rock, můžou si auto nechat dovézt na míru. Ale pořád to vyžaduje od toho zájemce aby si udělal ten "domácí úkol" průzkumu trhu, pochopit co za jaký peníze je férový koupit atd... Nový auto jsem taky nikdy neměl a pochybuju, že kdy mít budu. Je fakt, že některý lidi mi řeknou, že radši než jezdit 10 letým třeba céčkovým mercedesem, radši vezmou novou Dacii v základu. A nedá se říct, že to udělá vysloveně špatně, spousta lidí se ojetin bojí, nevěří jim a nákup by je vlastně extra stresoval.

Mě to zas naopak baví, že se dá za nízkej rozpočet jezdit v něčem co bylo dřív celkem drahý a má to pořádnej motor nebo pro mě aspoň nějak zajímavou techniku na kterou bych jako na funglovku peníze neměl. Ale teda je fakt, že je čím dál těžší se v těch zánovních ojetinách fakt vyznat, aby se člověk šeredně nespálil a nekoupil něco, kde ho čeká fakt mastnej účet za opravy. Ale pořád je to taková fajn hra ... teď jsem napsled zkusil štěstí s miníkem, je rozebranej v dílně, dělá se zevrubná údržba , ale vlastně se zjistilo, že je v bezva výchozím stavu. No a vlastně to je i další rozměr těch nákupů starších aut, že tu techniku jako majitel poznáš kolikrát až do skoro posledního šroubku :-D To u novýho není šance, máš to v záruce, tak se v tom člověk nemůže vrtat...

je
jerry
30. prosince 2021, 19:51
0

Jako neznalý věci bych se bál stejně bazarů jako dovozových firem. Není nad to si ty auta prohlédnout sám, vidět komu patří, kde majitel bydlí, kde auta jezdila. Proto nejraději nakupuji od soukromníků na malém městě. Je to někdy opruz, často jsem jel zbytečně, ale zase auta tolik netočím, aby mi to zabralo půl života. Teď mám minimálně na 2 roky klídek. Pak bude čas se poohlédnout po posledních kouscích bez hybridu.

beastar
30. prosince 2021, 22:42
2

Já teda můžu říct ze zkušeností, že trh s ojetinami v ČR šéf hodně zlepšil. Právě i proto, že lidi už dnes chtějí vidět minimálně servisku, už tolik nelpí na 150000 km max i když jde o 20 let starý diesel. Konkurence je drsná a až na dementy, co jim jde o to 3x prodat a rychle zmizet to jde. Ovšem jako u nákupu čehokoliv to chce uvažovat. Když mám chuť na šunku taky si neběžím koupit kilo té nejlevnější do večerky. A ti dovozci mnohdy poslouží v tom Německu třeba líp, než když to vidí sám zákazník. Mají měrky laku, diagnostiky a zkušenosti. Víte my ty podvody známe. A tak víme kam se koukat. Nestačí být automechanik. Mimochodem já už nedělám klasické ojetiny asi 10 let. Moc dobře ale pamatuji co se vozilo v roce 2007 a jak a co dneska. To je nene a dudy. Tudíž prostě někdy i dnes ta ojetina pro věci znale dává větší smysl jak nová Dacia, Tipo, Fabia... Ono opravdu v tom desetiletém Mercedesu je to cestování furt pohodlnější a člověk se cítí jinak.

Samozřejmě mnou zmíněná e60 m5 je extrém a ta slečna si to jistě nekupuje aby s tím denně jezdila do práce. I tak to byl kumšt pak v tom sedíš, jedeš. Používáš to. A přemýšlíš a říkáš si. Kdepak to už se dnes nedělá. A ono vlastně tak trochu nedělá, ale je to tak dobře. Lidi obecně nechtějí jezdit ve starém autě. Někteří prostě jen musí. A teď nemyslím starým 997 turbo.

K tomu rozpočtu. Jestli mám mít za 450 000 dobře vybavenou Dacii, nebo za 450 000 ojetinu. Tak pro mě jasná volba. Raději starší prémii. Jenže vím, že mám na servis. Mám s tím zkušenosti. Lidem co je to nezajímá raději doporučím to Tipo. Který mám osobně docela rád. Z toho low budgetu. Je to důstojný, slušně vybaveny auto. Což teda dnes už i ty Dacie, nebo takový Clio. Milé překvapení pro mě byla i20. Z nedávné doby taky Opel Mokka, nebo Arona. Suzuki Vitara. To vše jsou nová auta, dobrá auta a dostupná pro běžné lidi. Z toho vyplývá že je to věc značně individuální a subjektivní. Generalizace celou debatu zabíjí. Dá se o tom mluvit jedině ve vztahu ke konkrétní situaci a člověku.

Jasně že živnosteníkovy nedoporučíš deset let starý Audi. Jako stejně mladýmu studentovi nedoporučíš novou i30. A podnikateli co má hodinky za dvě kila nebudeš cpát ojetý BMW... Vše má svůj čas a místo. Já to mám pěkně kombinované máme 2 starý auta a 2 nový. Pátý teď sháním a mám z toho hlavu jak pátrací balón. Sem značně rozmazlen luxusními vozy a nic mi jaksi není dost dobré... A to ani většina prémiových superiore. A když tak to zase pak stojí hromadu peněz a to se mi fakt nechce dávat vzhledem k tomu, že se chci věnovat lítání :))

beastar
30. prosince 2021, 22:46
0

Šéf je... SE. Ten autocorrect je fakt dementní věc.

ma
martinw
29. prosince 2021, 13:29
0

Mam radeji vetsi auta takze souhlasim s XC90 u Toyoty spise RAV4 PHEV. Outbacka jen v pripade ze by mel dostatecny vykon, v EU se prodava slaba motorizace.

reagovat
Avex
29. prosince 2021, 13:31
-2

No, výběr jak ve vesnický hospodě. Moc toho neni a nic co bych chtěl :) Ale Enyaq a Camry je z toho asi nejpřijatelnější.

reagovat
bitner
29. prosince 2021, 22:29
0

Rekl bych, ze vubec nejde o to, ze dnesni auta by snad mela jezdit hur, nebo mela mensi vykon, byla mene pohodlna nez ta starsi, nebo byla nepekna. To si fakt nemyslim. Letos jsem si opravdu chtel koupit nove auto. CHTEL. Prachy na ucte, motorizace vybrana, ale... radsi nic, nema to smysl.

reagovat
eLzyx
30. prosince 2021, 03:28
-3

reálně bych si nic z toho nevybral. Nejspíše proto, že si ta auta nepůjčuju a dívám se na to pohledem "mám na to? Líbí se mi? Má to něco navíc od masovky? Jsem schopen to dlouhodobě uservisovat, aniž bych musel prodat sousedovo ledvinu? Jsem schopen akceptovat spotřebu, (ne)užitné vlastnosti, (ne)dostatečný výkon atp.? "

Mazda 3 - líbivé auto, slabé motory. Chybí MPS s cirka 250kW, aby mne to zajímalo.

Mercedes S - úžasné auto bez debaty, ale je to tak o něm leda diskutovat, teoretizovat, snít, mastur... no nic, ale koupit? Ani jako "cenově dostupnou ojetinu" bych to nechtěl. Extrémně přetechnizované auto, které bez předplaceného servisu, nebo bohatého firemního účtu nelze udržovat při životě nějak výrazně dlouho (ano, rád si nechávám auta dlouhou dobu, nerad je měním jako někteří co dva roky). V tomhle autě sežere servis rozbité sedačky víc peněz než provozní servis běžného auta. Ano, není to chyba auta.

Mini Clubman - vlastně, tohle bych si asi i vybral, kdybych pro to měl nějakou obhajobu proč to chci. Má to styl, není to přetechnizované, stojí to docela rozumné prachy. Why not. Vlastně nechápu, proč je v tom textu tak uťápnuté, když jsem začal psát tenhle komentář, tak jsem ho přehlédl. No nic, koncept "hate příspěvku" měnit nebudu.

Mitsu L200 - pouze diesely a já diesely nerad. Takže nic pro mne. Navíc pickup nepotřebuju, tady v cikánově by mi stejně všechno čorli z korby.

Nissan GT-R, zajímavé auto, které bych si taky nekoupil, protože je prostě mimo můj rozpočet na auto. Ani jako ojetinu bych to nechtěl, protože každé druhé má načatou převodovku, nebo všelijaké úpravy, které mohou být potencionálně pastí.

Opel Mokka - je to SUV, takže ne. Ale musím přiznat, že se mi líbí. Ale jen z venku. Zkoušel jsem elektrickou verzi a první dojem byl "wtf? Proč je tu tak masakrálně široký středový tunel? Vždyť já se ani netrefím na plynový pedál na první dobrou, vždycky si přišlápnu i brzdu". Jsem velmi zvědav na novou Astru a ještě více na Insignii, pokud kdy bude.

Peugeot 2008 - SUV, nechápu jejich smysl. Jsem konzerva, mám rád sedany, liftbacky, kombíky, případně když už občas terén, tak přizvednuté kombíky. Navíc - od všech ostatních levných SUV se to odlišuje akorát tím, že to není z koncernu VW.

Renault Megane R.S. - zajímavé auto, ale za milion? Já vím, devalvace peněz je velká, ale milion za Megane? Nějak pro to nemám ospravedlnění, nedokázal bych si takové auto před sebou obhájit (a to jsem si zvládnul obhájit i takovou blbost jako je jetá Tesla, omg)

Seat :-) no, asi tak

Subaru - tady stačí tři písmena, CVT. Díky ne.

Suzuki Swift Sport - soused měl jako náhradní auto Swifta a no ... levný plasťáček. Z toho jsem už vyrostl. Tahle auta nemám rád. Mám rád kolem sebe kůži, alcantaru, dřevo ... prostě pro tohle nejsem cílovka.

Škoda Enyaq - elektrika v SUV? Debilita na druhou. Už tak problematický dojezd elektriky sníží ještě neefektivitou typu karoserie. Ale chápu důvod (neobhajuji jej), udělat SUV na baterky je snazší, než ty baterky zaintegrovat do nízké karoserie, aniž by utrpěl komfort posádky. Na druhou stranu - jako "soccer mom car" by to mohlo fungovat dobře, aspoň do nafty nenaleje benzín, nesmrdí před školou půl hodiny běžícím motorem, protože děcko se někde zakecalo. Ale opět - nic pro mne.

Toyota Camry - opět CVT. Ne. Navíc bych pod kapotou čekal R6. To samé platí i pro Lexus

Volkswagen Touareg - už jsem tu psal, že nemám rád SUV? Ale je fakt, že smysl tohoto auta dokáži pochopit. Velké, robustní, nepříliš okázalé. Pořád v tom jsou slušné motory, dokonce benzinové, není to extrémně předražené, utáhne to snad 3,5t. Jako pracovní auto, proč ne. Sice takové auto nepotřebuji, takže bych si to taky nekoupil, ale palec hore tomuhle autu.

Volvo XC90 - Volvo už ne. Možná až udělají elektrický kombík a uvědomí si, že pokud se hodlají prezentovat jako premiová automobilka, tak premiovost se neposuzuje jen na výrobku, ale mají nabízet i premiové služby. A to nabíjecí karta pro EV s roční slevou na Ionity fakt není. Tohle má být full time ... i když vlastně ani tak bych si to nekoupil. Příčí se mi ta limitace na 180km/h. Extrémně. Zrovna předevčírem jsem musel ve 2h ráno valit do práce uříznout konektivitu do serverovny, protože jsme čelili kybernetickému útoku. Vzdálený přístup již nebyl možný. Každá minuta dobrá, takže jsem s Teslou letěl i 240km/h. Stihl jsem to včas.

Co bych si tedy vybral mimo tento seznam? Tesla model 3, i když raději bych model S Plaid, ale to je mimo rozpočet. Porsche 718 GTS 4.0 (trošku přes rozpočet, ale ta ledvina souseda ... ). Pokud bych potřeboval malé městské přibližovadlo, např. pokud bych se přestěhoval za nějakou babou do Prahy, tak Opel Corsa-e nebo BMW i3. Super je i Opel Insignia Sports tourer GSI. A pak už zbývají leda ameriky typu Mustang V8, Camaro, Challenger atp. Případně Chrysler Pacifica pokud bych měl hromadu dětí.

reagovat
je
jerry
30. prosince 2021, 11:41
4

Hele, jako hledat ve Swiftu alcantaru, kůži a dřevo, to jsi si nějak popletl adresy.

eLzyx
30. prosince 2021, 13:10
0

však jsem to psal kus od kusu, tak jak to navrhl Dan v článku. Swift prostě není auto mého gusta, z výše uvedených důvodů. Neříkám, že je to špatné auto, nebo že by tam tohle mělo být. Je to pro jinou cílovku. Asi jako ta S-klasse. Ta je zase takový "overkill" pro někoho, kdo to platí zdaněnými penězi vydělanými ve fabrice (mnou).

je
jerry
30. prosince 2021, 14:28
2

Oni asi lidi mezi Swiftem a Mercedesem nevolí tak nějak podle gusta, ale podle peněženky. A pak jsou blázni jako já, co třeba mají i na víc, ale koupí Swift Sport, protože je to lehký auto s točivou atmosférou. A když to točím po kroucené okresce, tak jsou mi šumák ty tvrdý plasty a směju se od ucha k uchu.

Ka
Kavis
30. prosince 2021, 16:20
1

Ja bych do SUV taky nesel, ale nekdo pro to ma padne duvody. Mama ceka na vymenu kycle, dostala termin za 3 roky (...). Ceed hb z tohoto duvodu musel z domu, protoze se tam sedi nizko a manual. Uz meli prakticky objednanou konu, prekecal jsem je, at se zajdou svezt s P2008. Ma to klasicky menic, 96kw na jejich jezdeni bohate staci. Od zari ho maji doma a to auto miluji. Ja jsem na kombiky (2 deti), ale jejich volbu zcela chapu.

martin_100
30. prosince 2021, 18:06
1

Z tutoho výběru bych šel do Ignisu. Ten se mi líbí moc. 4 valce bez turba, 4 hnaný kola a přitom malý auto co se všude vejde a prd váží. To auto je recept na rafost za volantem.

reagovat
KS
30. prosince 2021, 19:05
6

A-R - Stelvio, stačí 2.0T 280k
Audi - A4 Allroad 2.0T
BMW - 440i gran coupe
Citroen - C4 130k - hodně pěkné muziky za fajn cenu
Cupra - Formentor VZ5
Dacia - Duster, asi 1.3T s 4x4
DS - asi to samé co Daniel
Ferrari - Roma, stačí základní V8 v cestovním kupé
Fiat - Abarth 500 :-D
Ford - Fiesta ST, geniální prcek
Honda - Civic 1.5T už kvůli tomu chirurgickému manuálu
Hyundai - Ioniq
Chevrolet - Vette s jakýmkoliv motorem
Jaguar - taky E-Type s V8
Jeep - nový Gran Číro vypadá neskutečně, asi v 5.7 Hemi
Kia - Sorento plug-in
Lambo - Hurakánek, já raději V10...
Lotus - Evora 410? s manuálem, bomba!
Maserati - Ghibli Trofeo
Mazda - Mijata 2.0 MT :-D
M-B - GLB 220d - dost auta s hvězdou za good love, asi nejlepší R4 diesel v současnosti
Mini - Clubman?
Mišivbuši - tam si fakt nevybereš...
Nissan - jedno GTR prosím
Opel - Insignia, dokud je...
Pežó - nic kvůli i-cockpitu, leda Traveller
Porsche - Cayman 4.0 v manuálu
Renault - Clio 1.0T 100k kvůli MPI
Seat - Ateca? - zkrátka nejstarší model, kde jsou tlačítka pro ventilaci
Su u baru - WRX 2.4T 6MT z USA
Škoda - Karoq? - zkrátka nejstarší model, kde jsou tlačítka pro ventilaci
SsangYong - Tivoli 1.5T s manuálem, kvůli spotřebě
Suzuki - Vitara 1.4T
Tesla - Y, je to liftback
VW - co nejstarší model, kde jsou ještě tlačítka pro ventilaci
Volvo - V60 T8, eko sleeper :-D

reagovat
KS
30. prosince 2021, 19:10
0

Chrysler - smysl dává jen Pacifica
Land Rover - Range Rover Sport, asi s 3.0D
Toyota - Land Cruiser, zkrátka jedno z mála aut na rámu...

ja
jardeur
31. prosince 2021, 12:33
-1

z tohoto za mne Sko,,,,když už smetanu,,,tak plnotučnou)) jen už se nedaj sehnat za dobře,,,tedy do 1 bez daně s nájezdem 50....ty doby už holt minuly, Servisovat se to dá docela dobře , ale mimo Mercedes. Klidně Diesel...sám mám rád sice benzín kde to jdeV8 , ale Sko je jen pohodlný auto,,to umí nejíp na světě..Spíš mi neba s Skem stát každejch 400km u pumpy,,,,Sportovně s ním člověk pojede jednou, nebo nikdy. Neumí to a není to důstojné. Ten klid v něm je super. člověk opravdu přijede neunaven a nezpocen. Chce to na něj mít svůj věk a pak si to užít. Víc už je jen Phantom..Ty jsem měl v jednu dobu dokonce 2 ))) úlet. total úlet. ale dobré poznat kde je strop a důstojně lehce zkrachovat ))))

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Maxus (SAIC) EV80  2021
Maxus (SAIC) EV80

2021 rok výroby
122 koní výkon
56 kWh baterie

Nissan LEAF  2015
Nissan LEAF

2015 rok výroby
110 koní výkon
24 kWh baterie

Plymouth Fury  1969
Plymouth Fury

1969 rok výroby
230 koní výkon
5 210 ccm objem

Mercury Monterey  1964
Mercury Monterey

1964 rok výroby
390 koní výkon
6 400 ccm objem