načítám data...

4 dostupná auta, kterým se loni zbláznily ceny

Psát o autech se stoupající hodnotou je móda. Tentokrát to ale vezmeme trochu opačně a ironicky. Nad kterými promarněnými kupy máte brečet?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Kdo nepíše o investování do aut, zhodnocování youngtimerů a lásce ke starým časům, jakoby vůbec nebyl. I u nás už se články na toto téma objevily, a to rovnou několikrát. Také už jsme ale upozorňovali, že nerealistické hokejkové grafy a růst ceny v řádech vysokých desítek, či dokonce stovek procent u těch největších klasik jsou neklamnou známkou spekulací a blížícího se prasknutí uměle nafouklé bubliny. Leč pokud zůstaneme při zemi, ve sférách, kde kupci platí peníze za skutečnou hodnotu a radost, kterou jim daný vehikl přinese, a nikoliv za potenciál na investičním trhu, uvidíme, že koupě auta ve správný čas může prakticky umořit náklady na jeho provoz pouhým růstem jeho hodnoty. Dneska provedeme trochu sebemrskačský výlet na trh poměrně dostupných aut, která v nedávno minulé době učinila výrazný odraz od svého cenového dna, takže jejich majitelé si mohou mnout ruce a ti, kteří koupi prováhali, ronit krokodýlí slzy. A těm kteří čekají odstavec o Porsche 944, se omlouvám, použil jsem jeho fotku jen jako náhled – jeho úprk k cenovým nebesům začal již pár let nazpět.

BMW Z3 / Z3 Coupe

Velmi charismatický roadster a velmi prapodivně tvarované kupé útočící na nás svou totální nekomformitou se vzepjaly k podobnému růstu ceny, jaký před lety předvedl jejich starší sourozenec E30. Že by to bylo infekční a Z3 chytlo virus rostoucí hodnoty kvůli zadní nápravě implementované právě ze zmiňované E30? V tom přípaě začněte rychle zkupovat E36 Compact. :-) Ale teď už vážně. Z3 Roadster je neskutečně sexy a Z3 Coupe tak perverzně přitažlivá, že k tomu muselo nevyhnutelně dojít. Tak urputnou intenzitu jsem však nečekal. Ještě před jedním až dvěma roky se dala hezká zachovalá Z3 2.8 Roadster koupit hluboko pod 150 tisíc. Nejslabší Z3 Coupe pak v tuzemsku běžně měnily majitele mezi 150 a 200 tisíci, třílitry se prodávaly lehce nad 200 a k pořízení hezkého alfa predátora řady M stačilo cirka půl milionu. Nyní? Ceny stouply o 50 a více procent. Na šestiválcový roadster si připravte zhruba 200 tisíc (koukněte tady nebo tady), 2.8 Coupe už roste hodně přes dvěstě (zde nebo zde nebo tady a taky tu ). Třílitry ve výborném stavu už na mobile.de neohroženě atakují ceny, za které se kdysi prodávala eMka, no a eMka samotná nám vesele míří k sedmimístným cifrám. Brečíte? Já taky.

Honda S2000

Atmosférické motory Honda s neopakovatelným mechanickým zvukem točící vesmírné otáčky jsou…  minulost. Stejně jako jejich kombinace s šasi s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Honda S2000 dotáhla mechanickou a puristickou intenzitu klasického roadsteru takřka do dokonalé podoby a lidé ji milují, přestože její řízení není nejlepší a průběh motoru je řekněme netypický. Takže se také nelze divit, že ceny S2000 už mají ty nejpřívětivější částky definitivně za sebou. Japonský roadster se neodrazil ode dna s takovou vervou jako Z3, nicméně pomalu a nenápadně se hladina průměrných cen vzedmula o zhruba 20 – 30%. Docela pěkná S2000 se nedávno dala pořídit za cenu mezi 250 a 300 tisíci. Nyní je tato úroveň spíše startovací a hezké auto za tyto peníze seženete pouze s velkou dávkou štěstí. Pokud S2K nemá být vyžilá vražda, žádají prodejci i za ty nejstarší ročníky spíše 350 tisíc korun. Na vylepšenou pofaceliftovou variantu od ročníku 2004 s upraveným podvozkem, ale klapkou stále ovládanou lankem, si připravte dalších minimálně 100, lépe 200 tisíc, navíc. Porsche Boxster by mohlo závidět.

Opel Speedster

O anorektickém Opelu se ještě nedávno hrdě hlásalo, že je to nejlevnější cesta, jak si pořídit Lotus. Kdeže loňské sněhy jsou. Marně vzpomínám na časy, kdy se na mobile.de vyskytovalo rovnou několik kusů s cenovkou mezi 12 a 13 tisíci €. A hořce lituji, že jsem předloni na jaře tak dlouho váhal nad žlutým exemplářem, který se v největším českém autobazaru prodával za 259 tisíc, až si udělal radost někdo jiný. Převlečená Eliška od Lotusu totiž dnes jen velmi neochotně klesá pod 400 tisíc korun. Ještě horší to je s přeplňovanou variantou. Ta se z původního zhruba půl milionu přestěhovala do sfér mezi 700 a 800 tisíci. Sen o nejlevnější cestě k Lotusu se rozplynul rychleji, než by nám bylo milé.

Subaru Impreza GT 

První generace Imprezy je velmi specifická. Nejen proto, že byla první a stála za zrodem jednoho kultu s trojící písmenek STI, ale zejména kvůli své nízké váze. Z toho pramenila na čtyřkolku úžasná míra stáčivosti a živé ovladatelnosti, na kterou následující generace přezdívána bugeye ani její nástupci již nedokázali nikdy navázat. STI první generace se do kontinentální Evropy nikdy oficiálně nedováželo, přestože se v posledních letech s jejich importy a následnými konverzemi na levostranné řízení neroztrhl pytel, ale rovnou celá nůše. Tou nejsilnější Imprezou, kterou zde můžete provozovat se ‚správnými papíry‘, tak byla varianta GT, později přejmenovaná na WRX, se středovým kuželovým diferenciálem a samosvorem torsen mezi zadními koly. Přestože do komplexnosti STI jí leccos chybí, pořád to je výkonná varianta lehkonohé Imprezy s výbušným bublajícím turboboxerem a navíc její řady kosí krom přemotivovaných majitelů také neodbytná koroze. Což se také odrazilo v cenách. Jestliže se ještě před pár měsíci ceny hezkých GT motaly lehce pod 150 tisíci, nyní (často úspěšně) atakují hranici začínající číslem 2. Jak můžete vidět tady nebo tady a také zde. Soudě podle jiných aut, jejichž historie je svázána s rally, si dovolím tipnout, že současná cenová hranice ještě není konečná.

Zaznamenali jste nějaký další model, který začal v posledních měsících stoupat na ceně? Ať už je v komentářích!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

M.
M.D.
19. června 2016, 09:21
0

myslim ze M3 E46 stoupa na cene uz taky par let...

reagovat
Ro
Romanis
19. června 2016, 14:08
0

Slušná m3 e46 měla vždycky cenu,ale je pravda,že nahoru jdou,jen jejich čas teprve pořádně přijde. Spíš ale mrkni na e36 m3 3,2, která se dala ještě cca 2-3 roky zpět koupit slušná za 250tiskč,dnes je to minimum 450tiskč a v DE už za hezkou 3,2 chcou od 650tiskč výš, to mi připadá slušný nástup.Ten kdo koupil nějakou si teď mne ruce,já to bohužěl nestihl.

CerVus
19. června 2016, 10:34
2

S tou 944 je to podraz, už jsem se z toho pomalu začínal dostávat :)

reagovat
Regular John
19. června 2016, 10:51
0

Impreze Gt cena nestoupla, pořád není problém sehnat slušný kus pod 150tis. V těch inzerátech jsou předražené ležáky, jedna z nich už je inzerována rok a cena pořád stejná...

reagovat
Woyta
19. června 2016, 12:39
1

2x e36 compacvt v garazi. Ja mam splneno.

reagovat
KristianSK
19. června 2016, 12:51
0

škoda rapid/garde

reagovat
Woyta
19. června 2016, 19:54
0

Too late. Uz nejakou dobu splhaji.

KristianSK
19. června 2016, 20:25
0

to je pravda ale poslednou dobou pýtaju nehorázne penaize za uplne vraky zhnité

:-
:-))
19. června 2016, 13:17
0

Nebo třeba Felicia FUN.

reagovat
Zn
Znalec
19. června 2016, 21:56
0

Nebuďte vtipný pane :-)

Fr
Frank
19. června 2016, 13:42
0

nejvic me dostali ceny ceskeho porsche 110r, za shnilej vrak klidne i 100 tis a za zachovanej kousek od 300 tis vejs

reagovat
Wanix
19. června 2016, 13:42
0

levostranná FD3S...před pár lety ještě bylo možné najít okolo 200tis, dneska 300-400

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. června 2016, 14:33
0

I Corvetty C4 jsou na tom podobne. Pred tremi lety, kdyz jsem ji zacal hledat, se daly modely po poslednim faceliftu interieru z let 94-96 sehnat od cca 250 tisic a dneska ceny techhle rocniku zacinaji na 400 tisicich za coupe v automatu. Cabrio v manualu je obvykle o cca 150 tisic drazsi a navic rarita ho vubec najit.
P.S. Taky jsem se nechal nalakat na tu uvodni fotku 944. Zkuste ji (popr. 924, 968 nebo obzvlast 928) sehnat do testu. Ty auta jsou uzasny a treba se tady najde nejaky majitel techhle klenotu. :-)

reagovat
le
lebor
19. června 2016, 15:57
0

onehdá sem viděl slušnou pojízdou P944 myslím z Budějovic za 145 tis.?

reagovat
CerVus
19. června 2016, 16:56
0

Na jaře nějaké překupník prodával 944s za 370k. Loni to auto koupil za 150 :D
Ta nenažranost je příšerná.

abc
20. června 2016, 20:56
0

Corrado začlo pořádně zdražovat, zvláště VR6.

CRX už jsou taky docela drahá auta, ale to není otázka posledních měsíců.

reagovat
JP
20. června 2016, 22:30
0

Právě jsem ze zvědavosti kouknul na mobile.de na třílitrový GTV 916 a nestačim se divit, nejlevnější je za 138tkč a většina stojí přes 200... to fakt někdo koupí? Já svojí kupoval tušim asi za 70 před 5 lety... Na Sautu vidim jen jeden doprasenej předface za 99. Teda přiznám se, že kdyby mi za můj Cup někdo dal nějakej rozumnej průměr těch cen na mobile.de, tak budu hodně nahlodanej.

reagovat
coolibra
21. června 2016, 14:48
0

Problém nebude ani tak ve zdražování vámi zmiňovaných krasavců ale v tom, že ECB chrlí týdně na trh miliony Euro a tak znehodnocuje všem úspory a výdělky a zákonitě zvyšuje tlak na ceny a tudíž i na ceny ojetin , které mají nějakou historickou hodnotu. Youngtimery se navíc staly zatím ne velmi využívaným nicméně docela jistým způsobem ukládání volných financí, samo pokud víte do čeho jít, anebo pokud nejste číňan a nekupujete zemědělskou půdu.

reagovat
ro
rowan
21. června 2016, 16:26
-1

Jako fór dobrý, ale jestli to myslíš vážně, tak si dej mokrej hadr na hlavu.

Ma
Martin Silent
22. června 2016, 14:07
0

Měl jsem Golfa mk2 G60 v origo stavu, podvozek a motor udělaný, kompresor po GO a úpravě RS2. 2 měsíce zpět jsem byl donucen ho z finančních důvodů prodat, i když jsem věděl, jakou má hodnotu. Tady šel za 120 a nikdo moc o to neměl zájem, v Německu se origo kousky prodávají od cca 270 tis. Kč a cena pořád stoupá. Nechtěl jsem ho prodat, ale nebyl nikdo, kdo by mi pomohl. Do teď si za to rvu vlasy......

reagovat
Do
Doki176
21. listopadu 2016, 09:14
0

Mazda MX-5 generácia NA ceny už začali rásť....

reagovat
zimbic
21. listopadu 2016, 10:26
0

No zatím jen v ČR v Německu se ještě najít levné kusy, proto teď spousta lidí začala tahat Náčka z Německa nebo Belgie. Ale máš pravdu bohužel to už pomalu roste...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem