načítám data...

Vítěz Gumbalkanu jako daily: Ten nejhorší nápad, co jsem měl?

17. dubna 2021, 23:12 15 komentářů Vavris

Nějakým nedopatřením se přihodilo, že teď do práce jezdím zelenou Primerou. A je to vskutku obohajující

zobrazit celou galeriiVavris Vavrisovic: Vítěz Gumbalkanu jako daily: Ten nejhorší nápad, co jsem měl?

Ehm… Nu dobrá… S tím, že by mi Impreza mohla vydržet delší dobu to zase nějak nevyšlo. Ta vozidla na skákání kolem komína asi budu střídat do smrti. Nicméně, o tom to dneska být nemá. Z docela pragmatickcýh důvodů (V Rožnově stojí v křaku nevyužité auto, které minimálně do listopadu potřebujeme) jsem se stal provozovatelem zelené Primery. Toho nejlevnějšího auta, kterým jsem kdy jezdil. Sice jsme spolu zatím strávili jen 2 nádrže, ale i tak jsem nabyl tolika poznatků a zážitků, o které mám potřebu se podělit.

Efekt č.1 – zajímá se o mě policie

Špinavé staré auto s dírou v prahu, sloupaným lakem (Prymula na kapotě se nám pomstil za recesi a lepidlo šlo i s bezbarvým lakem) a odlepujícími se nálepkami všeho druhu. To je přece jasné, že to řídí feťák, celostátně hledaná osoba nebo nějaký jiný trash hodný kontroly. Již 3x jsem byl preventivně zastaven a podle výrazu byl příslušník vždy docela překvapen, když v tom visuálně nepřitažlivém hovnu nalezl nainstalovanou zcela nepatřičně vypadající osobu v košili, kabátu a s koženou taškou na noťas…  …ve které má určitě aspoň trávu :D

Dotaz “Proč jezdíte v tomhle?” při poslední kontrole, když jsem byl zastaven při cestě z práce, byl vševypovídající.

Efekt č.2 – je mi úplně jedno, co se s tím stane

Věci jako tečky z parkoviště u hypermarketu a jiný sídlištní lišej podobného typu jsem zvyklý neřešit už od svých bývalých daily s cenovkami okolo padíka. Ale tady to má nový rozměr. Minulý týden jsem doma nějak přehlíd káry (táčky… prostě stavební kolečka nebo jak se tomu říká správně), které jsem nešikovně zanechal za Primerou a samozřejmě je při couvání spektakulárně sejmul. A nechal sejmuté a vesele pokračoval dál sázet stromky do lesa, aniž bych měl potřebu zjišťovat škody… Vůbec mě netrápí, že to pochčije kočka… A nějakým zázrakem se ty bestie od příjezdu zeleného Nissanu rozhodly, že v noci s tlapama od bahna budou camrat po něm, a ne po Miatě. Prostě krása.

Efekt č.3 – v práci si myslí, že mám dluhy

Ještě minulý týden parkoval na korporátím place s tím parádním roadsterem a najednou z něj jezdí v nějaké staré rakvi, které fouká do prahu. “Tak prý na tebe přišli exekutoři a jedeš v nějakých hovnech… …jsem právě zaslech na osmdesátce…” zahlásil kolega z kanclu a už máme vymyšlený celý scénář dílčích věcí, jak tyhle kecy přiživit a užít si v korporátu trochu srandy :-)

Efekt č.4 – stal jsem se karosářem

“Tati, tohle je rezavé? A můžu do toho kopnout?” zahlásil doma mladý a názorně předvedl, že předek vnějšího prahu na řidičově straně byl pouhou iluzí a na voze není přítomen. Na fotce je zachycen teprve průběh prací. :D Vyvaření pomocí šedé pásky však proběhlo úspěšně a za levým předním kolem se již znovu nalézá kýžený aerodynamiký tvar původně navrhnutý japonskými inženýry. :D Nikdy by mě nenapadlo, že budu umět vyvařit práh :D

Efekt č.5 – báječní muži s klikou

Výbavový stupeň SRi v roce 1996 znamenal, že v Nissanu dostanete…  eeeee…  centrál a asi rádio. A klimatizaci… ovládanou kličkou… teda, kličkami. Shodou okolností se ty samé kličky musí použít, pokud chcete u mekdonalda zadat objednávku té kecací tabuli a tak celkově pokaždé, když potřebujete něco prostrčit oknem. Pokaždé, když stahuji okno, cítím se jako Hanzelka, když v Africe kameroval lvy. A to je nevšední. A překvapivě mnohem méně otravné, než jsem si zprvu myslel.

Efekt č.6 – nečekaný šampion v deceleraci

Hned při snad druhé jízdě to do mě málem nandala paní v nečekaně zastavené koloně. Pod značně zoxidovanými a ještě více zašlými 15” koly se totiž stále nalézá brzdný systém ošlehaný šestihodinovkou v Mostě, který krom velkých třmenů a kotoučů obsahuje i skvělé polozávodní desky Hawk DTC30 a navdzory jakýmsi obyčejným Falkenům to auto pořád brzdí jako debil…  …a pořád docela příjemně akceleruje. A i přes pružiny Eibach zcela nevhodné pro okreskové použití a nějaký ten mrtvý čep, to pořád umí projíždět zatáčky v nečekaných rychlostech.

No a to by prozatím bylo asi všechno. Krom pár drobností funguje Primera vlastně až překvapivě dobře a s ohledem na to, kolik stála, bych její výkon hodnotil jako převyšující vynaloženou cenu. Tak snad jsem to právě nezakřikl.

PS: Chybějící bzučák na světla mě asi bude srát. Předvčerem jsem si ji poprvé vybil :D


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
18. dubna 2021, 09:22
0

Výbornej blog! :-D Úplně živě vidím ten průběh tý kontroly, když tě zastaví ...
No, já si říkám, abych nedopadl podobně na nesháněl rezavou plechcupovou herku, aby bylo čím jezdit. Mě přijde, že buď auta jezdí všechna skvěle, ale když se věci serou, typicky se to stane na všech :-D , MG má v prdeli rozdělovač, Lotus Elan rozebranej motor na prvočinitele, na Porsche se počůrala nově vodní pumpa a z BMW lehce rosí olej, ale už do něj nezatéká! A Elise se pomalu bojím nastartovat abych nezjistil, že i to je v prdeli :-D

Dělám si srandu z toho, ono to člověk musí brát s humorem, všechno je v procesu opravy, ale člověk se nad to musí povznést a říkat tomu : jarní údržba

reagovat
Chase
22. dubna 2021, 01:22
0

Co mi to jen připomíná? V8 rozebraná na prvočástice a čeká než z Litvy přijde řetěz na rozvody (jeden ze pěti aktuálně dostupných na celém světě - další prý budou dle Volva snad na konci července... :D ). C70 nemám odvahu po skoro roce v garáži ani nastartovat. Bedna jako Gum speciál čeká na technickou a popravdě asi nemám dostatečně velký koule, abych s ní vyrazil do centra Brna.
Jediný co aktuálně zázrakem funguje je XC70, která asi ocenila nové turbo, uhlovku, přední ramena a komplet řízení s tím, že mě teda chvilku nebude provokovat. Ale jak říkáš, humoc je potřeba. Jinak už bych miniálně tu V8 stojící skoro tři měsíce na špalkách nejspíš zapálil, protože v podstatě každý den zjišťuju jak to nebo ono prostě zrovna teď nejde sehnat... :D

krab
22. dubna 2021, 23:52
1

Držím palce, aby to vyšlo! Udivuje mě, že na tu V8 nejsou díly, to bych fakt čekal jedině u něčeho hodně starýho z Japonska , tam to bývá fakt často horší anebo nějaký starý Maserati třeba, ale Volvo? ...

Mě už se to nějak vylepšuje, Porsche je opravený, to nebylo nic vážnýho naštěstí a na starýho Elana se povedlo během 4 dnů dostat všechny díly co jsem v Anglii objednával, úžasný. Takže už se bude motor taky skládat pomalu a jsem moc zvědavej na výsledek teda. Možná to i rozepíšu pak třeba tady i v blogu, kdyby to někoho zajímalo...

Chase
23. dubna 2021, 08:20
0

Na blog o Elanu se těším. "Baby Esprit" byl vždycky kouzelný. :)

Jinak problém této Volví V8 je, že se dělala všeho všudy pět let a pouze ve dvou modelech. Z toho vychází situace, kdy druhovýroba prostě neexistuje, protože se aftermarket výrobcům nevyplatí. Volvo sice stále díly dodává, ovšem většina z nich se valí ve skladech za velkou louží a občas váznou dodávky i od jednotlivých dodavatelů (jako třeba teď ty krátké rozvodové řetězy).
A to je jen vrchol ledovce, těch "perel" je tam víc. Však jak bude hotovo, tak se o tom taky rozepíšu. :)
-
Komentář upraven 23. 4. 2021, 08:21:02

krab
23. dubna 2021, 15:09
0

Je to škoda, že existuje docela řádka aut ani ne tak starejch, kde je fakt už s dílama problém... U Elanu je záchrana v tom, že se v nich poměrně dost závodí v historickejch okruhovejch sériích a na ty motory se díly vyrábějí, protože se neustále nějaký motory staví pro motorsport, ale i pro civilní použití. To je stejný jako na starý Porsche, taky se dá sehnat pořád vše a relativně snadno. Třeba u Jaguaru je paradox, že rychleji a snáz seženu věci na E-Type 3.8 nebo 4.2 než na daleko novější auta typu XJ40 nebo X300 ... prostě určitý věci nejsou nebo špatně dostupný. U těch "švédů" jsem to jen nečekal... Ale pravda, že model co máš ty s tou 4.4 V8, to jsem vlastně nejspíš nikdy ani nepotkal, bude jich vážně hrstka, přitom to není ani starý auto když se to vezme

Pochtli
27. dubna 2021, 07:05
0

Mizerná dostupnost předražených náhradních dílů mě v minulosti už několikrát odradila od koupě zajímavých motorizací / aut.

Beny
18. dubna 2021, 12:00
0

Asi jsme chudej kraj. Tady se nad Primerou nikdo nepozastaví. Pravda teda díry v prahách nemám. :-D

reagovat
Sa
Sato
18. dubna 2021, 14:09
0

Pekne, co vtipneho si im odpovedal?
Btw vy mate otvoreny korporat? To sa mate, u nas to ma same obmedzenia, testy, registracie... takze tam skoro nikto nechodi, len kolegovia co maju male byty, kde by sa uhryzli.

reagovat
Greeny
20. dubna 2021, 08:09
1

Vavris, kraj kde žiješ očividně musel projít nějakou hypersmyčkou a posunout se o pár let vpřed v čase (a možná i prostoru). Já občas jezdím do práce obdobným vizuálním klenotem jen o 10 let starším a z dílen BMW a když byly ty hlídky na hranicích okresu tak jsem si z úst policisty vyslechl doslova "hustá kára kámo" :D a když jsem jel odpoledne cestou zpet domů, tak mě místo zastavení zdravil zdviženým palcem nahoru :D

reagovat
Vavris Vavrisovic
20. dubna 2021, 17:08
0

To nebude hypersmyčkou, ale jen vizuálním zjevem Primery... Kombinace - nálepky, loupající se lak, špína, prostě tahá za oči... Myslím, že by stačilo sundat nálepky a umýt to a byl by klid :)

martin_100
29. dubna 2021, 19:29
0

Nějak nechápu tu poruchu všech řešit nějaký samolepky na autě. Na každym svym autě jsem měl nebo mam tu a tam nějakou samolepku. A leta furt posloucham kecy o samolepkách. Kdybych vozil na zadní sedačce halru hnoje nebo to auto mělo jenom 3 kola nikdo by to neřešil. Ale dáš si na nárazník símošku oblíbený kapely nebo motorkářský party tak slyšíš furt jenom nálepky, nálepky a nálepky. Proč si tuty nálepkobijci neřeší svoje plečky?

Bavoraczech
20. dubna 2021, 11:54
0

Je to hodně let... Jsem jezdíval tátovým nahnilým Escortem. Naštěstí obvykle v noci. Nicméně mě dostaly dva dotazy.
To auto je psané na vás? "NE, to je tátovo, mám půjčené" Já jen jestli jste ho neukradl.
To je nafta? To asi hovno žere co? :D

reagovat
FidoBlack
20. dubna 2021, 13:39
0

Tak nějak se v tom vidím, občas jezdím do práce (75km) puntem 1.1 co vypadá dost utrápeně :D
Ty body co píšeš tak jsou u mě dost podobné, je mi jedno co se s tím stane, hlavně že to jede.

reagovat
Ch
Chochin
20. dubna 2021, 15:01
0

Mam to podobne... od kolegu som kupil za flasu whisky staru zafiru, ktora uz bola aj objednana na zosrotovanie na vrakaci, ako auto na dojazdenie a na stavbu domu. blatniky ma uz zhnite, v kufri uz mesiac vozim brzdovy posilovac, ktory treba vymenit. Trochu z toho tecie nafta.. alebo olej, ale jazda a hlavne parkovanie s takym vrakom je oslobodzujuce, ked sa o to nemusim obavat ci to niekto nejak poskodi. Jazdim s tym castejsie nez s ´´cistym´´ autom co mam.. jednak preto, lebo ak by zafira tyzden nejazdila, asi ho uz nenastartujem a aj pre dovody uvedene vyssie :-)

reagovat
eLzyx
21. dubna 2021, 09:55
4

stejně je zajímavé, jak jsou lidi všímaví. Taky jsem občas dotazován, proč jezdím 20let starým Volvem v ekvivalentu 1-2 čistých výplat. Přesně právě proto. Když se s tím autem něco stane (nehoda, požár, motor K.O., odcizení), tak mne to nijak zásadně bolet nebude (jako bude, ale nezhroutí se mi svět). Nějak se totiž nechci účastnit toho krysího závodu, kdy se každý snaží ukázat, že se má líp než ten druhý.

reagovat