načítám data...

Prémiové vozy. Vzestup a pád.

11. listopadu 2019, 01:52 30 komentářů beastar

Proč prémie? Je opravdu silná trojka z Německa v útlumu? A co opravdu přinese vlastnictví drahého, levného auta.

zobrazit celou galeriiLe patron des patrons Beastar!!: Prémiové vozy. Vzestup a pád.

Kategorie prémiových automobilů je tak trochu věc, kterou oslavují hlavně seriózní automobilový novináři. Dnes zejména na internetu kdysi dávno v temných časech v plátcích jakým byl Svět motorů. Respektive oni tuhle kategorii tak nějak dostali do podvědomí lidí a napomáhají tak mnohdy tvorbě kultu. Bohužel ne v dobrém slova smyslu jako je to třeba v případě Porsche 911. Nýbrž naopak jako je tomu například u BMW. Nutno podotknout že dnes nemusíte mít jen prémiový vůz. Můžete k němu obléct i padnoucí oblek od prémiové značky a zapít to třeba prémiovou kontušovkou. Pravá akademická debata nastává, v ten čas kdy se prémiový automobil má definovat. A to tak aby celou věc pochopil i člověk světem aut nepolíbený tedy klasický uživatel. Když se taková věc podaří, je potom dobré si nastínit, co vůbec nabízí takový prémiový stroj oproti konkurenci. U nás v Čechách a vůbec v celém malebném okolí si v souvislosti s prémiovou značkou v oblasti výroby aut všichni představí Německou trojku. Pracně pracující už dob poválečné obrody na tvorbě čehosi jako je pověst. Je to parta Mercedes-Benz, BMW a podstatně kratší dobu v partě působící Audi. Ano, pravděpodobně i vaše blonďatá přítelkyně, bude vědět, že kdo má BMW, dělá prostě velký prachy. Většina lidí chápe, že logo Mercedesu na čemkoliv značí příznačnou Velkoněmeckou pořádnost a kvalitu. Jistě možná tomu už tak pár let není, ale co na tom sejde. Audi představuje vrchol vrcholů pro ty, kteří kupují, nebo fasují techniku koncernu VW. Proč? Prostě tak. A taky samozřejmě jejich auta dostanou tu nejlepší dostupnou techniku, kterou VW disponuje. Prý to zařídí náskok.

Potom tady máme spoustu dalších mnohem dražších prémiových aut. Z dalších částí Evropy. Jaguar, Bentley, Maserati a tak dále. Nicméně to už se ve větší míře dostáváme cenově někam, kde už ani typický kupec prémie z Německa nevidí. Na určitém pomezí, se pohybuje, celé roky třeba Volvo kdysi sem teoreticky patřila i Lancia, nebo svým osobitým způsobem Saab. Prostě i v prémiových vodách je z čeho vybírat. Přestože to před lety bývalo lepší. Takovým zlatým obdobím, kdy obdivovatelé “prémiových“ strojů prožívali extázi, byl počátek devadesátých let. Přesně ta doba kdy se dotáhlo sprintem do těchto zlatavých vod i Audi. Příběh o tom jak se z Audi 100 stala A6 a tak dále znají všichni. Minimálně ti, co svorně tvrdí, že to před tím jsou poslední dobré audiny. Dnes si popíšeme, co tak asi mohou nabídnout dnešní prémiové vozy. Z nižších cenových pater. Dneska Rollse i Royce a věci jako Lamborghini Urus nechám v garáži. Někteří tvrdí, že vlastnictví prémiového vozu nedává smysl. My si však dnes řekneme tipy a pár triků pro chytré hlavinky. Proč se právě vlastnictví novotou lesknoucího se plechového oře vyplatí. Pokud by snad někdo myslel, že jde jenom o to ukázat značku. Měl by možná trochu pravdu.

Totiž tady se dostáváme k věci, která by vydala na samostatný článek, blog. Prémiové vozy tehdy a dnes. Skoro se mi chce citovat kus skladby skupiny PSH … čas letí i my se změnily, ale děláme svoji věc… Bohužel pro prémiovou trojku to úplně neplatí. Nedělá svoji věc, ale částečně samozřejmě i pod tlakem okolností. Zatímco kdekoliv jinde se maká na tom, abychom sakra už byli skoro jako ta prémie. Ti, na které se ti jiní snaží dotáhnout, sedí na rybníčku jako kachničky. Čekajíc na den kdy se konečně někomu podaří dotáhnout tuhle božskou metu a být tam. Tak a tady přichází červená karta pro všechny kritiky. Ono se to totiž přes veškerou snahu nikomu nedaří. Otázka je proč? Že by vlastně ta prémie opravdu nabízela něco navíc, měla svoje kouzla. Už to tady jednou bylo, kdy jsem se s jedním z místních “fellas“ nasmál. Když jsem v diskuzi o prémiových vozech používal další parafrázi z jiné skladby těch stejných PSH. Až člověka překvapí, kolik příměrů starý dobrý Český rap z dřevních dob nabízí. A ta zní.  Času ste měli dost a nikdo nepřišel tak lámu hůl a ředim kapky na kašel sedim si v křesle a observuju vaše hra jde mimo mě ja si svoji hraju. Často to i při pohledu do ceníků jednotlivých modelů tak vypadá. Stejně jako pan interpret Orion si prostě BMW a další hrají svou hru a zbytek trhu je vlastně ani nemusí moc zajímat. Jsou opravdu o tolik lepší, než vozy takzvaného mainstreamu. Hlavního proudu kde tedy zákazník neudělá takový dojem na co? Na koho? V případě ojetých automobilů vše platí také. A jak praví klasik nic není lepší jak pořádně ojetá prémie. Pořád se bavíme o autech a automobilkách. Tak jdeme na to….

I jako IMIDŽ (image, pro ty, jež touží po anglicismech)

Hlavní a často primární motivace k tomu jít do prémiového vozu. Provařené heslo, imidž je nanic následuj instinkt, tady prostě neobstojí. Tady dlouhá léta budovaná klišé a zakořeněné polopravdy dostávají velký prostor. Každá z automobilek nadále své nejlepší legendy o hrdinných závodnících a velkých vítězstvích přiživuje, jak se dá. Těžko jim to zazlívat. Protože každý přece ví, že Mercedes v naftě najede milion kilometrů úplně v pohodě. BMW je orientované na řidiče. A Audi to je přece náskok díky technice. Otázkou je jak dalece to platí u dvacetileté staré  E- klasse. Nebo kolik ze své super ovladatelnosti v sobě ještě má sousedova vypelichaná pětka. Nicméně u nových vozů je zde atribut druhý. V dnešní době zásadní. Přestože si to neradi přiznáváme. A to jsou peníze.

P jako prachy (bez nich to nejde, ale s nima je to taky těžké)

Jelikož vozy prémiových značek jsou lepší. Alespoň tak se to léta prezentuje tak je to pravda. Jsou samozřejmě oprávněně dražší. Logicky za kvalitnější zboží si musíte připlatit. Však majitelé produktů od slovutné společnosti Apple by mohli vyprávět. Stejně tak vědí své šťastní majitelé vozidel nové éry automobilismu. Nové aristokracie. Totiž vozidel TESLA. Ono otázka peněz je citlivá. Nicméně základní premisa celé věci je jednoduchá. Když má prostě to nový “bávo“ je to vatař. Každá správná slezsko-pražská modelka pozná BMW, AUDI a dokonce i medvěda na dálku. To prostě patří k základní edukaci zlatokopek. A tyhle slečny jsou speciálně cvičené na hledání peněz, drog zdarma a chlastu na podnik. A co z toho vyplývá? Pokud chceš minimálně vypadat jako vatař musíš si koupit auto prémiové značky. A dámy a pánové. Kdo z vás to má? Jak kdysi prohlásil hrdinně Jiří Paroubek. Pro ty z nás, kdo považujeme nákup prémiového vozu, úplně nového za hloupost jsou tady samozřejmě plné bazary ojetin. Kde se můžeme přesvědčit o další vlastnosti, kterou prémiová auta disponují.

PH jako propad hodnoty (ne PH 5,5 což je prý ideální PH vaší pokožky neplést s předkožkou)

Je to vlastně negativní vlastnost, ale to že si to můžete dovolit, to z vás dělá krále. A automaticky si vychutnáváte minimálně v očích okolí ty dvě zmíněné věci výše. Skvělou image a určitě máte velký peníze. Ono vidět jak se z vašeho klenotu na kolech během splácení leasingu stává skoro bezcenná šunka. To nedokáže úplně každý. Je zde i jakási perverzní úměra, že čím větší motor a víc výbavy tím rychleji se celá věc děje. Majitelé anebo spíše již bývalí majitelé. Věcí jako VW Phaeton, Audi A8, BMW 750i či Maserati Quattroporte jistě vědí. Skoro jako podnikání v letecké dopravě. Zaručeně udělá i z miliardářů milionáře. Tak vlastnictví vozu za například dva miliony korun. To se během pár let promění na vlastnictví nechtěného černého Petra v hodnotě možná půlky milionu. Naštěstí jsou tady lidé. Nesoudní blázni srocující se na divných místech plácající cosi o charakteru a duších. A ti tyto vozy rádi kupují, aby na nich řešili poměrně časté poruchy nejen “nadčasové“ techniky. Mimochodem i tohle poměrně řádná výhodná proti mainstreamu. Ten, kdo může nechat autoservisu desítky tisíc za servis staré vrány, ten musí mít prachy a ještě srdce na správném místě. A zase je tady imidž. Taky je ještě dobrý koupit si zlatý řetěz a tepláky UNCS. To se v téhle partě teď docela nosí.

D jako daně (daně a smrt jediná jistota)

Někdy může být vysoká cena i vysoká výhoda. Proč bych měl narychlo kupovat do firmy pět obyčejných aut pro prostý lid. Jedna pořádně prémiová Panamera udělá v účetnictví to stejný. A přece jenom ono to Porsche udělá lepší službu. Minimálně v tom, že vám potom chodí každý měsíc pokuty z Rakouska v řádech stovek Euro. To je ale příběh z jedné nejmenované firmy. Když jsme u toho Porsche. Tak kromě samotného faktu vysoké pořizovací ceny je zde ještě pěkná spotřeba benzínu a horentně drahý servis. Nicméně i to se hodí a počítá se to do prémiové rovnice. Když by náhodou nevycházela tak se na to koupí pneumatiky i s ráfkem z originální nabídky výrobce. Může se to zdát jako banalita, ale takové naše milé DPH… Z nějakého toho melouna už udělá své i u jiných kolibříků. Další důvod k pořízení pravé prémie v kontextu firem a nejen jejích představených je repre.

R jako reprezentace (#luxury)

Každý z nás má někdy v životě nějakou událost, kde chce vypadat hezky. Případně jinak ale většinou dobře. Ať už tedy rozvážíte děti do kroužků, nebo jedete před váš lokální obchoďák dělat donuty(žrát a hulit jednu od druhý, u auta) Tak chcete reprezentovat. Proč se snažit být nějak zvlášť progresivní a originální když správné logo na kapotě otevírá srdce nejen přítomných dam. Jasně potom jsou tady ty věci, které nákup například BMW ospravedlní i u manželky. Nemůžu přece vypadat na obchodní schůzce jako nějaký buran. Paradoxně já se poslední dobou nejčastěji setkávám s tím, že na schůzky se jezdí metrem, prostě MHD. Přijít v Praze včas je totiž dneska daleko větší prémie. Než nové Maserati kdesi v garáži obchodního centra. Nicméně ne každý si žije tak skvěle jako my v nejmenším velkoměstě světa. V chudších regionech se vracíme tedy na začátek. Reprezentace je prostě důležitá. Tady hraje tedy prim okázalý design prémiových vozů. Od těchto potom ostatní výrobci kopírují a přebírají trendy. To ale bez nadsázky opravdu funguje v módě stejně jako v designu automobilů. Pokud vlastníte prémiovou káru, vkus nepotřebujete. Máte to ostatní.

K jako kvalita (tímto slovem se dnes obecně plýtvá. Ideálně potom ve spojení se slovem Německá)

Nicméně. Kvalitu v jistém slova smyslu prémie nabízí. Otázkou vždy zůstává, kolik oné kvality dostanete za své peníze. A tohle se rok od roku zhoršuje. Auta jsou možná trochu levnější, než kdysi. I když i o tom lze úspěšně pochybovat. Navíc ti dole makají skoro jako pan premiér Babiš. Tedy tak nějak pořád, ehm že. Ono nelze tvrdit, že velká trojka nedělá auta kvalitně. Jen ten kontrast oproti konkurenci již není zdaleka takový jako před nějakými dvaceti léty. Tlak na cenu zasáhl i do nejvyšších pater a nakonec dnes už zákazník nechce ve svém Mercedesu jezdit deset a více let. A tenhle trend mluví jasně. Dělejme to kvalitně tam kde je to vidět. Zbytek nás moc nemusí zajímat. Protože druhý a další majitel vozu. Ti nejsou z pohledu výrobce nikterak významní. Za nějakou výraznou kvalitu už si dneska připlatíte jako šejkové. Na to je i běžná prémie příliš krátká. Dokonce i ve verzi long. Nechci tvrdit, že dříve bylo nutně lépe. Kontrast mezi prémiovými auty a obyčejnou produkcí byl ale více vidět. A vyzníval absolutně ve prospěch prémiových výrobců. Dnes již v mnoha srovnáních a detailech můžeme úspěšně pochybovat o trvání těchto poměrů.

T jako technika a technologie (stejně ta A8 sama řídit nemůže)

Po sérii videí kolujících po internetu od majitelů vozidel Tesla s polovinou mozku. Kde se spí na zadních sedadlech, provádí orální sex na sedadle spolujezdce, případně za jízdy vaří guláš. To vše za jízdy v plných rychlostech. Tak jsem došel k závěru, že některé moderní technologie by se mezi lidi dostat neměli. Avšak největším nositelem pokroku v oblasti osobní mobility jsou právě automobilky vyrábějící léta prémiové vozy. Díky efektu rychlého propadu ceny těchto aut se silné motory a Carplay dostane i k dementům. A pak že svět je nespravedlivý. Spravedlnost a krásný svět pro všechny přece jen existují. I Karl Marx by měl radost. Avšak menší radost by měl z toho, jak každý rok vidíme přesun z pokroku v oblasti pro vozy důležité úplně jinam. Motory jsou čím dál složitější a menší zatímco displeje jsou jednodušší a větší. Až se někdy cítíte v některých strojích jako u tabule. Jen ta houba chybí. Armáda asistentů už dnes nikoho nedojme a umí ji dodat i auta z nižších pater. Co tedy prémie přináší navíc? Zase jen pokrok. Větší, delší, dražší, modernější. Víc, výš až ke hvězdám. Někdy si říkám a co potom až se jich dotknou. Každý rok je čím dál více i u opravdu hodně luxusních aut. Hodně, hodně, že jsme tam, odkud se už velmi špatně jde nahoru a výš jak ten zbytek. Velké věci nejen v očích věrných fanoušků Japonské produkce dokázal Lexus. Za poslední roky vyšplhal do stejných výšin jako Němci. A naplňuje poměrně dobře původní myšlenku katogerie prémiových vozidel. Luxus, výjímečnost, střídmost, technologie. Jen ten design není pro každého stravitelný.       

Vyplatí se tedy prémiové auto? Věc, která se nazývá prémiovou, protože se to tak sluší a patří. V době kdy se prémie drží jako pověstný Řím. Na základě historie a marketingu. Na tom stromě sedí pár vyvolených. Otázka je jestli stále zaslouženě a kdo je může shodit. Vyšplhat nahoru se zdá být poslední roky více, než jen možné. Udržet se tam může být problém. Tuto cestu nastoupilo Volvo. Ono nahoře s těmi ostatními sedí. Ukázkou strmého pádu je Itálie a Alfa-Romeo. Samotný výrobce si myslí, že jsou snad prémie, ale vše mluví proti nim. A pro ně snad jen ceník. Jak by řekl jeden zdejší čtenář.

Život je o prioritách.            

   

                   

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
11. listopadu 2019, 10:02
0

Ty Penery strýčka homeboye jsem si k tomu musel přeci jen na chvíli zas po dlouhý době pustit! :)

Jo, pointa je jasná. No před časem jsem v testu BMW 750i (zbrusu nového) napsal, že svět aut se nám posunul kamsi do sociálního rovnostářství, protože ani bávem za 4 mega s 500 koni na palubě prostě nedojedeš do cíle výrazně dřív než týpek v Dacii Duster... Hustota dopravy už to prostě neumožní + ty kamery všude, omezení atd... Kdysi sis koupil Mercedes a byl král. Dneska už je to fakt jen o tom, jak se během času stráveným v autě budeš cítit a z čeho máš radost a jak chceš zapůsobit na svoje okolí.

Hele možná my jsme ve věku, kdy na nás bavorák, mercedes, audi, porsche, tyhle značky ... mají nějaký vliv. Je to trochu syndrom východního myšlení. Naši tátové o těch kárách mohli leda snít, my jako děti vyrostli na škodovkách, sem tam měl někdo něco západního. Pro mě jako 12 letýho kluka byl i tátův první služebák co přivezl ( a nebyl to Forman) hustá prémie. To auto byl Opel Vectra A. Jeden chlapík ze sousedství začal podnikat a míval svýho času Peugeot 605 2.1 TD. A to bylo jako fakt skoro "nejvíc"...

Na generaci o deset let mladší to možná už moc neplatí. Mnozí se nechali zblbnout tou nekvalitní Teslou, ale dobře jim tak.

Každopádně souhlasím s pointou, že rozdíl mezí tím co ti nabídne "prémie" a neprémie je prostě v dnešní době méně viditelný a pro ty marketéry nastává složitější čas, když chtějí prezentovat třeba toho bavoráka, musí vymyslet kreativnější hesla než dřív.

U mě osobně se vnímání německý trojky a její prestiže postupně dost snížilo. Všímám si, když má někdo poršáka ( mimo Cayenne) , když má někdo něco opravdu zajímavýho, třeba právě Maserati, Alfu Romeo. Zbytek mi hodně zapadne do šedi průměru nebo nadprůměru.

reagovat
ma
martinw
11. listopadu 2019, 10:06
0

"díky propadu ceny se silné motory a Carplay dostanou i k dementům" ...trefně napsáno. A jak píšeš na závěr, že Volvo se vyšplhalo mezi prémiové značky - jo mají výborný design a pořád dbají na bezpečnost víc než ostatní, ale 'praví řidiči prémiových vozů' zas často tvrdí že 4-válec a nesportovní naladění vozu je mezi prémie neřadí :)

reagovat
Pólin
11. listopadu 2019, 12:34
0

Souhlas s celým blogem...dneska je prémiové auto(a´t už je to cokoli) hlavně social status symbol. Dříve byl fakt rpopastný rozdíl v tom, když jsi si koupil škodovku, nebo třeba dacii a naproti tomu třeba i ten nejzákladnější mercedes... dačka se ti rozpadala už po cestě domů, kdežto ten mergl držel klidně 30 let... kdysi jsem četl rozhovor s tím muzikantem Svobodou a zmiňoval, že za totality jezdil v Mercedesu. Měl na něm ale prý najeto každý rok 70k km...to by tehdy asi žádná škodovka nevydržela... dneska už to +/- vydrží každé auto... ten rozdíl mezi premií a mainstreamem se fakt stírá.

reagovat
Jimi
11. listopadu 2019, 13:57
1

Prémie před 20-ti lety znamenala, že tam je něco navíc, co jinde nebylo k mání a image byla třešnička na dortu. Současný stav si netroufám hodnotit. Některé automobilky, tím, že se někam jinam posunuly, uvolnily pole pro další novější značky. Zatím asi hrají první housle, ale změnil se žánr a postupně vyměňují obecenstvo. A pro bývalé věrné diváky to už je jenom předražené divadlo postavené na slavné minulosti.

reagovat
ma
martinw
11. listopadu 2019, 15:13
1

Ale diky (ne)vlastnění vozů už ani nepoznáte kdo na to má a nemá... Dnes i "skladník ve šroubárně" může jezdit prémiovkou na operativní leasing.

milic
11. listopadu 2019, 15:55
3

Výstižně napsáno. Doplnil bych pár důvodů, které vidím (a jsou blogem naznačeny):
1/ Zvyšující se tržní podíl D3 - ztráta výjimečnosti
2/ Sestup do plebejských segmentů - (sub) kompakty atd.
3/ OL, auta už se nekupují na 10 let, což za prvé výrobce nenutí k dřívější trvanlivosti a za druhé první majitelé to po pár letech pošlou dál a na zánovní vůz tak dosáhne i ten, kdo má té vaty trochu méně, opět se vytrácí výjimečnost.

Za zamyšlení také stojí to, že náš dvoreček je silně ovlivněn poměry v DE, kde je auto stále silný statusový symbol. Možná by stálo za to zmínit, že ani ČR, ani DE nejsou pupkem světa a v jiných zemích je ta jejich präemie vnímána trochu jinak.

Jinak teda je to vlastně sinusoida:
1/ vyrábíš šmejd (a lidi ví, že je to šmejd)
2/ jdeš do sebe a začneš vyrábět kvalitu (a lidi si myslí, že je to šmejd, protože setrvačnost myšlení)
3/ vyrábíš kvalitu (a lidi vědí, že je to kvalita, protože prozřeli na základě zkušenosti)
4/ vrátíš se k výrobě šmejdu protože zisk (a lid si myslí, že je to kvalita protože setrvačnost myšlení)
1/ jsme zpátky v bodě jedna, eventuálně následuje bankrot, teda fúze a akvizice :-)

Náš drahý Beastar se nám snaží sdělit, že D3 je vlastně 4/
:-)

reagovat
ToMyx
13. listopadu 2019, 14:15
0

Výstižné, souhlasím na 100% :-)

st
stirling
14. listopadu 2019, 14:24
0

Este by som pridal

Lacnejsie znacky sa posuvaju vyssie a ponukaju lepsi pomer cena/vykon napr Kia Stinger
Kvalita riadne poklesla u premiovych znaciek
V minulosti jedinecne riesenia (napr bmw 1 pohon zadnych kolies) uz neexistuju
Jedinecne pohonne jednotky - bmw e39 malo od 4 valcov do v8 , nepremiove znacky max v6



Jokke
11. listopadu 2019, 18:42
0

Zaujimavy tema. Jak obcas nesouhlasim s nekterejma z tvych komentaru, tak blogy mas ctive.
Mam souseda, prachama vocividne za vodou. Infinity fx35, jaguar xk, mb cls63, audiny bmw mercedesy toci celkem pravidelne. Na OL bych ale rekl ze nejsou. Momentalne na parkovisku stoji gle, novy Sko a A7 s 530d v M paketu. Ani nevim k cemu to vsechno pouziva. Jednou se snizil k nepremii, CC s V6. Asi to nebylo ono, nebo se jenom v te dobe firmam nedarilo, tak se uskromnil. Kazdopadne jak ma prachy, tak si mysli ze muze vse, coz je problem. Nicmene vkus na auta (vetsinou) ma, a rad si je vzdycky obejdu. I tak to bude ale pro nej spis spotrebak a vec prestize.
Otazka teda pak je, kdo je ten spravny zakaznik pro premii? Firmy ktery to toci ve velkym pro zamestnance v  nizsich vybavach? 3ky cecka a4 spis v zakladech. Nebo tkovej clovicek co si jednou za rok/pul roku jde pro novy a narvanejsi auto?

reagovat
beastar
11. listopadu 2019, 19:27
0

Z pohledu výrobce a dealera jednoznačně firmy. A potom takový jako soused. Kde si myslím, že to taky vlastně kupují jakoby firmy. Jeho:) Další důležitý zákazník jsou velké autopůjčovny. A až za nimi jsou jednotlivci. To se bavíme třeba o Audi.

V případě třeba Bentley, Jaguar, Aston atd. Tam už při těch cenách a záměření bývá důležitý i jednotlivec. Je to obsáhlé téma. Kdybych to vše rozepsal detailně bude to mít tolik znaků. Že by to nečetl už nikdo.

krab
11. listopadu 2019, 21:02
0

Jo, to je ono... Prémiová značka umí typicky v rámci jednoho modelu nabídnout obrovský rozptyl v tom jak to auto bude ve výsledku fungovat a působit. Třeba v naší firmě se dlouhodobě kupovali buď služební Škody Octavia, Superb anebo Audi A4 a pro ředitelskou úroveň Audi A6. Všechno mělo svou jasnou specifikaci. Motor 2.0 TDI a drtivá většina manuální převodovku. Vždy látkové čalounění a skromnou výbavu, prakticky bez příplatků anebo jak to dealer pro ten konkrétní fleet nakonfiguroval. Podobně může fungovat třeba fleetová Audi A6 pro taxislužby (třeba firmu Tic-Tac) anebo jako služební pro mraky firem. Tahle auta jsou sice podle odznáčku na kapotě "prémiová" ale v reálu to tak moc neplatí. Ale pak si můžeš objednat individuálně konfigurovanou A6, která může působit doopravdy luxusně. Ale takových aut bývá na celkový počet docela málo...

Ale zas pak občas bývá problém s těmi "chudobkami" z firemních fleetů nebo operáků, když se jich najednou dostane na trh ojetých hodně. Protože když už chceš Audi A6, asi téměř nikdy nechceš 2.0 TDI předokolku s látkovým čalouněním... Je pak problém s hodnotou těch aut. Ale zas to stlačí cenu občas tak zajímavě dolů, že se to pak dá koupit za stejný prachy jako třeba Superb nebo Passat.

Jokke
11. listopadu 2019, 22:02
3

Jestli se ti do toho chce a máš do toho nějaký hlubší náhled, tak já bych si to s chutí a rád přečetl. A myslím, že nebudu sám.

beastar
11. listopadu 2019, 22:10
0

Nevím jak Petr, ale já mám hlubší náhled, než bych chtěl. Je to ale spíš téma pro nějaký obchodní magazín, než pro Autíčkář. Hodně zajímavý věci, ale ne nutne primárně o autech.

PachezZ
13. listopadu 2019, 03:58
2

za mne to klidně rozepiš do blogu i když už to ujíždí směrem jinam...

ToMyx
13. listopadu 2019, 14:32
4

Souhlas! Jsi insider, bude to asi hodně práce, ale tvé zkušenosti jsou jiný svět. Neboj se podělit, pokud máš chuť. Já bych si to s chutí přečetl.

beastar
13. listopadu 2019, 15:47
0

Zrovna přímo velké fleety úplně zevnitř neznám. To tady jsou větší kapacity. Dan z redakce. A asi i Krab i když u něj to je evidentně podobný jak u mě. Ví o tom, co se kolem děje v rámci firem.

Asi takhle ono je to o tom, že tam se přemýšlí úplně jinak. Nějakou oblíbenost, řidičkost a tak to je naprosto podružný. Nicméně i tady jsou výjimky. Třeba když jsme dělali 2 auta pro nejvyšší management jedné poradenské firmy. Tam šlo zase o hodně... I peněz. Ale ono když je rozpočet je i výběr a tak dále.

Chudobný výbavy z flotil. Jasné no. Co ja vim, tak spousta třeba oktávek mizí směrem Balkán, Turecko. U nás je to čím dál hůře prodejny za tu dobu v tržní ceně. ALD a další toho mají plný parkoviště. Čím vyšší segment a nižší výbava tím hůř.

Škodovka třeba ukončila Superba ve výbavě Active. Alias mula pro půjčovny. Protože udělal službu ceny již od.... Ale když si najdete nevybavu téhle verze zjistíte, že soukromník by si to nikdy nepořídil. Skoro jak Junior ve Fabii tehdy. Takový auto udělá na fleetu službu ale co pak s nim. Má to najeto, hnusná bílá většinou... Základní kola atd. Kdo si toho všimne. Tady potom přichází v úvahu opravdu prodávat to pod cenou. Nebo na začátku řetězce nutit do fleetu dražší auta biť třeba za cenu slev na vstupu.

Poškození aut z flotil to je taky na dlouhý povídky:) A dnešní intervaly. Olej 30.000 a tak tomu jenom nahrávají. Prostě ono to vypadá celý jako fajn kolotoč. A ono to je... Do té doby než se začne chtít točit moc rychle. A část lidí začne blít. Úplně překvapivě se v OL a portfoliich začali jevit věci OC3RS, SUPlak a Sportline, Bmw, Mini a další. Holt je to dražší v nakupce ale aspoň se to dokáže prodat. A jako třeba na Superby v Laurinu po službě ve firmě už je defekto vždy kupec předem... Pokud je to za rozumný peníze. K těm taxíkům.... Původní koncept pana J kdy teda fakt jeli základ A6 většinou manuál, pár matu a základ včetně motoru. Tam šlo o to, že to brala Student Agency jako flotilu s obří slevou a servisem. Jenže velmi brzo se zjistilo, že tak to u nás nefunguje. Za auta začli platit šoféři... A servis na A6 (olej, desky atd) Porsche Praha je jistě hodně bavil. No nebylo to zadarmo. A6 se vraceli. Teď jedou Superby po fuzy a transformaci z auto Podbaba. Různý výbavy ale často Ambition. V podstatě to jezdí rok ve smyku to udělá 80 000km po městě a máme tu aukci. Dvě, tři. Často to nikdo nechce... V jakym je to stavu netřeba psát. A tak dále no.

krab
13. listopadu 2019, 16:35
0

To já teda jistě takovej přehled nemám, jen si občas tu a tam něčeho všimnu, občas používám fleetová auta z půjčoven, tak koukám v jakých jsou specifikacích a tak... A jak to popisuješ. Vím, že třeba jedna leasingovka (část banky) se dost spálila před časem s fleetovými A6, které se pak špatně prodávají. V těch základech je to prostě u vyšší střední třídy průser. Jediný snad když to je Mercedes, éčko, tak to nějak věřím, že se i základ bez výbavy dá prodat v zemích, kde nic jinýho než mercedesy nechtějí. Třeba v Albánii :-D

V tomhle se ale nevyznám. Spíš mě zajímá trh s exkluzivním zbožím, limitovaný edice, "investiční" poršáky a podobný. Tohle je vůbec bláznivá kategorie. Je složitý se k tomu dostat (novýmu od výrobce) a když se to povede, tak s tím nesmíš jezdit, jinak ti to ztratí brutálně hodnotu. A i když nejezdíš tak je výsledek nejistej. To jsou ty 911R , F12 TDF a podobný. U těch se třeba teda hodnota proti doporučený kupní dramaticky zvedla, ale u jiných se to nepovedlo a u většiny je cenovka těch spelukativních prodejců jen zbožný přání a zákazníka to auto nenajde. A u nás to vůbec trvá strašně dlouho než se prodá...

Sleduju rád i takovou tu kategorii ojetých sportovních aut a youngtimerů kategorie od 500 výš a letos se mi taky zdá, že se prodává hodně pomalu. Obecně. Ale to už je zas na další téma...

ToMyx
14. listopadu 2019, 09:23
3

Díky za odpovědi chlapi :-) Už jen z téhle diskuse je vidět jaké info máte k dispozici. Bíste, možná ti to přijde už automatika, ale pro mě jsou tyhle "zákulisní" informace fakt zajímavé. Tenhle rank prostě neobdělávám. Každpodádně chápu, že je to občas i o nějakých "třecích plochách", takže se to nedá napsat úplně na plnou hubu.

Mrkef
14. listopadu 2019, 23:32
0

Ohledně prémie a OL byl největší úlet roční operáky za ceny jako například A4 3.0BiTDi měsíčně 6.000,- atd.... takový mazec, že to ukončilo v některých leasingových firmách menší/větší část vedení.

beastar
15. listopadu 2019, 01:04
1

Ono už první chyba bývá, že to někde pojmenuje produkt. Až teď v posledních letech začala být možná značná míra individualizace v rámci fleetů. Některých. Dobrý příklad jak na to je Německá referentsko/manažerská flotila Lidlu. Komplet prémie. BMW. Začíná se 7er. Pak stovky 5er a zbytek sem, tam něco dle potřeb. Koupí to obvykle s tak obří slevou, že už při nákupu jsou v plusu. V rámci rychlé výměny to otočí po dvou letech maximálně. Co je ale fajn, že je tam právě diverzifikace výbav, motorů atd. To sice znamená že Helmut může mít xDrive a Klaus nikoliv. Přestože Helmut je služebně starší. Nicméně řeší to věc, kterou popisuje Krab nahoře.

Jinak obecně fleet z prémie stoj moc a nic navíc nepřinese. Vím o flotile Maybachů. Nebo o provozu 400 Mercedesů.... Tam je prostě potom hlavní deviza sleva na kus. A tj to co u nás umí Škoda. Tam se zase dostáváme k zůstatkové hodnotě aut. Je to složitý. A jsou tady třecí plochy.... Nemůžeš ani v blogu napsat, že Lojza Vébr z Kedrastavu je idiot...protože...

Jinak jak popisuje Krab ten trh s investicemi. No to dělám taky. Stejně jako údržbu a správu takových aut. A vymrdávky kolem sportovních aut pro chudé spoluobčany. K tomu jde říct jediná věc. Jestli si občan s běžným přijmem až do 150000 kč čistá ruka... Zapomeň na to a kup si raději garsonku na Vinohradech:))

Bavoraczech
12. listopadu 2019, 15:10
0

Pecka článek, nemám víc co k tomu dodat :)

reagovat
Máří
12. listopadu 2019, 22:35
1

V segmentu aut se dnes důležité rozdíly mezi "prémií" a "spotřebákem" stírají. Dnes už novou Octavii nazívají prémií. To co bylo před 10 lety prémiové a nemyslím jen technologie, ale i použití kvalitních materiálů a odhlučnění se dnes dostává do segmentů běžné střední třídy. Tak je to v pořádku, přirozený koloběh vývoje známý několik desítek let. Jenže technologie i automobilový svět se v ohledu komfortu a hýčkání natolik posunul (hlavně za posledních pár let), že ani pro více náročného člověka není důvod se posouvat ve svých nárocích do vyšších (prémiových) segmentů. Můžeš mít výhřev, odvětrávání, masáž, adaptivní podvozek i třeba v té zmíněné nové Octávii. Určitě bude tichá, nadstandardně komfortní a když rozpočet koncernu dovolí, i dostatečně kvalitně vyrobená.
Osobně vidím v prémii (jedno jestli to je ojetina nebo něco soudobého) jeden podstatný faktor, který mě k ní vždy potáhne a to je uspokojení mého OCD. Je uklidňující vidět (hlavně v interiéru), že si s tím tlačítkem, tamtím hejblátkem a vůbec celým konceptem někdo vyhrál a přivedl ho k dokonalosti, kde nic nevyčnívá a neruší. A nakonec o čem jiném by mělo být pořízení prémie, než o uspokojení (a pořád se bavíme o autech).

reagovat
VK
VK
12. listopadu 2019, 23:20
0

À propos Lexus. Měl jsem právě možnost svézt se v UX - jako náhrada a něco jako ochutnávka IS, ta nebyla k dispozici (vzhledem k předem domluvené schůzce právě k IS docela na pováženou přístup u prémiové značky, to bych ale zabíhal) s hybridním pohonem. Docela zklamání. Podvozek prkenný - přitom na delších nerovnostech se dalo vyloudit plavné houpání - volant až nečekaně tuhý, sedačky bez nastavení bederní opěrky ve standardu (to nemá ani ISko u spolujezdce, Japonci snad nemají záda nebo co). Pohon samotný se se zrychlováním docela zřetelně trápí, vytočený motor při sešlápnutí plynu byl zřetelný, při tom citelný gumibandeffekt, jak by řekli na západ a jih od nás. Pocitově ve srovnání s ekvivalentní trojkou bavorákem s 2l dieselem nebo i benzínovou šestkovou Mazdou rozdíl třídy. Prvních dvě sta tisíc to bude potřebovat jenom olej, tomu bych věřil.

reagovat
Jimi
13. listopadu 2019, 09:37
0

UX od začátku vnímám jako náhražku za končící CT se všemi nevýhodami aktuálně populární koncepce. A asi bych ani nečekal jiný dojem. A jako konkurence Mazdy 6-tky nebo 3-ky báva to UX určitě není, to je níž. To spíš současné X1 a 1-čkové BMW, které je prémií už tak max. znáčkem, tímhle stylem může být prémií už i standartní Golf... chybí tam to něco navíc...

VK
VK
13. listopadu 2019, 10:04
0

Vím. Jenomže IS k dispozici k projetí nebyla - kdyby měla jezdit podobně, je to dost bída.

Jimi
13. listopadu 2019, 10:18
0

IS tipuji podle recenzí na úplně jiný- lepší level. Známý s IS200t si ji dost pochvaluje. Spíš taková stará dobrá 3-ka před dobou runflatů...

beastar
13. listopadu 2019, 10:41
1

IS je úplně jiný auto. Podle všech reakcí a testů. Každopádně kamarád má IS-F a je z toho nadšenej. Auto funguje plus je to opravdu hodně rychlý svezení na skvěle nastaveným autě.

VK
VK
13. listopadu 2019, 13:49
0

Řeším právě obměnu vozového parku - po sedmi letech střídavého opravování starých krámů zcela jednoduše vychází, že za ty samé peníze jako vyházím za servis a ještě nedostanu auto v pořádku, se dá platit leasing na cokoli střední třídy vč. tzv. prémie. Po řadě, u mercedesů mě vyhnali, že pro žebrotu tady nejsou; Alfa je zrovna s Julií mezi koncem současného a nástupe faceliftovaného modelu, nefunguje aktuálně objednávkový systém. Ačkoli už od počátku měsíce měl; alfista se ze mě asi nestane. Bavorák trojka při projetí dělá dojem, OK, dobré auto, jednoznačné plus je, že nedělá problém jakákoli forma financování. Oproti tomu šestková Mazda s benzínem atmosférou, to byl skutečně wow-efekt. Akorát bych musel překonat snobárnu mít poháněnou tu správnou nápravu. Lexus zatím zklamání, ale spíš přístupem, přímé srovnání nemám.

ToMyx
13. listopadu 2019, 14:37
0

VK: Radím si na to ISko počkat a vyzkoušet. Jízdně je to úplně jinde než ten půjčený model.

ToMyx
13. listopadu 2019, 14:27
0

Skvěle vystiženo a vrženo na papír to co si jiní jen myslí :-)
Tyhle blogy mají i přes tíživou pravdu také svou hloubku a přínos. Ukazují, že každé stádo má "třídního nepřítele", který raději zapojí rozum než aby slepě následoval.

Za ty PSH paleček pane mistr, to byly tehdy časy :-)

Dnes v té záplavě nudných kapslí chápu prémii tak, že kromě nudných kapslí je schopna udělat auta zábavná/ kvalitnějších materiálů/ relativně spolehlivá/ opravdu silná, ale všechny tyto odklony od kapsle jsou xnásobně vynahrazeny v ceníku. A protože máme dobu "univerzální", na hrušky se roubují jablka. Chápu že se zákazníkům musí vyjít vstříc, protože byznys, ale přemotorované stodoly se "sportovním" podvozkem asi nikdy nepochopím.

reagovat