načítám data...

O autoobsesi a cestě ven

07. října 2018, 23:12 70 komentářů wdave_t

Povídání o tom jakej typ automobilovýho pošuka jsem, co jsem měl za auta a úvaha jak se vymanit z bazarovýho snění a proč ne každý auto je potřeba vlastnit.

zobrazit celou galeriiDavid .: O autoobsesi a cestě ven

Není to už nemoc, když člověk neustále slídí po autobazarech, přestože se žádné auto nechystá koupit a stěží si udělá čas na to svoje? A neustále sleduje videa o autech, přestože by mohl dělat nějakou tvůrčí činnost?

    Vždycky si vezmu do hlavy nějaký automobilový cíl a jdu za ním. Jenže jakmile ho dosáhnu, nedostaví se pocit “tak a hotovo, dokázal jsem to”, ale spíš si za chvíli vymyslím další.

    Jako první auto jsem si koupil Opel Vectra B, protože se mi to auto (z těch obyčejných) vždycky docela líbilo a když jsem zjistil, že si ho klidně můžu dovolit, nebylo co řešit. Během týdne jsem ho rozštípal, protože jsem byl dement, tak jsem si koupil silnější verzi po faceliftu a v lepším stavu, protože mi přišlo, že jsem tomu autu ani nedal šanci.

    Po čase na mě Vectra omrzela, začala bejt moc slabá a pomalu odcházelo všechno možné. Koupil jsem si k ní Omegu B za 14 tisíc, takový plechcupový speciál :) ale Autíčkáře jsem tenkrát neznal. Omega se mi nelíbila, ale byl to nejlevnější způsob jak pořídit zadohrabku s šestiválcem a to se mi líbilo moc! Původně to měl být jen šrot na kraviny, ale mně se jízda v něm tak zalíbila, že jsem Vectru, na kterou už se jen prášilo, nakonec prodal a jezdil jen Omegou.

    Jenže Omega začala hořet, když jsem se na dálnici naháněl s nějakým Porschákem a beztak to chtělo něco ještě silnějšího a především v lepším stavu. Koupil jsem si Volvo S80 první generace, s atmosférickým motorem 2.9, manuální převodovkou a o výkonu 200 koní. Na papíře to zní dobře a bylo to spolehlivé a pohodlné auto, ale s předohrabem prostě není taková sranda. Navíc ten řadový šestiválec z nějakého důvodu působil líněji než V6 v omeze. Chtělo to T6, jenže ta byla jen v manuálu.

    No, po nějaký době jsem začal řešit co s tím, protože život je moc krátký na to jezdit nudnýma plechovkama. Objevil jsem Miaty, v nějakých se i svezl a vyústilo to v to, že jsem přikoupil k Volvu svou vlastní Mazdu MX-5 NB 1.6. Holátko s plátěnýma sedačkama, bez klimatizace, atd. Prostě auto na víkendové ptákoviny, jako doplněk k Volvu, ve kterém můžu odvézt i babičku.

    Krátce na to jsem o Volvo přišel v autonehodě, kdy pán v protisměru usnul za volantem, naboural do auta jedoucího přede mnou, které ho vymrštilo na proti mě a Volvo bylo odepsané (ale zachránilo mě i spolujezdkyni ukázkově).

    Vzhledem k tomu, že jsme nakonec všichni přežili bez újmy, tak to beru tak, že mi to do jisté míry vytrhlo trn z paty. Stejně jsem se Volva chtěl zbavit a normálním prodejem bych za něj už asi tolik peněz nedostal.

    S Miatou jsem začal jezdit na srazy fanklubu a to bylo super. Ukázalo se, že mi jako jediné auto v 99% případů stačí a dokonce mi to vyřešilo určité nepříjemnosti – už po mě nikdo z rodiny nemohl chtít, abych je vozil po nákupech :D

    Jenže stará Miata není dobrý daily. Je sranda se o víkendu svézt a je i super skočit po práci za slunečnýho dne do auta, shodit střechu a jen tak se slunit, někdy se i třeba zabalit do bundy a bejt za exota v zimě. Ale opravdu na to člověk nemá náladu vždycky. Ty stejný věci, kvůli kterým to je parádní víkendovka, vás jindy občas štvou… tvrdej podvozek, rámus jako prase, s natáhnutou střechou z toho ani není vidět na semafory, člověk se v tom mačká jak dement. Nestávalo se mi to často, ale občas jo. A i jako Miata mi to přestávalo stačit – mohlo by to bejt silnější, chtělo by to samosvor, šestikvalt a to plátno taky není zrovna praktický, co? 

    Koupil jsem si další Miatu, tentokrát MX-5 NC 2.0 PRHT. Nějakou dobu jsem přesedával z jedné do druhé, na základě čehož pak vzniknul tenhle zápisek. Potom jsem stařešinu prodal, protože dvě Miaty opravdu nevydají za kombík a ta nová mi přijde opravdu v každém ohledu lepší, než stará. (Pro úplnost: mluvil bych jinak, kdybych měl NB 1.8 se svorem a šestikvaltem. O NA nemluvě.)

    Říkal jsem si, že dle potřeby si (k ní?) pořídím ještě větší auto, ale zatím nemám akutní potřebu. Když už nevezu jen přítelkyni anebo je potřeba odvézt něco víc než osm rozmačkaných housek, tak vezmeme její Fiestu.

    Takže teď mám roadster, kterým jezdíme po dovolených, doveze nás kamkoliv potřebujem, je na něj spoleh, je s ním sranda i na okruhu, ať je to Sosnová, Mýto nebo Most. Ani toho moc nenajezdím, protože bydlím v docházkový vzdálenosti od práce do krámu pro housky taky dojdu, s tím že větší nákup doveze Košík.

    Tak proč kruci polovinu volnýho času trávím různýma fantaziema o tom, jaký kupé za 50 tisíc by se mi líbilo a odůvodňuju si v hlavě proč to není absurdní nápad, když na autě neumím ani vyměnit žárovku? Proč hledám nejlevnější V8 zadohrabku s manuálem? Nebo proč zvažuju co by se dalo koupit za nesmysl, kdybych prodal své NC?

    Nejsou mi sympatická SUV (tak nějak z principu, jako to má kdejakej fanda sportovních aut), ale nedávno se mi v hlavě zrodila myšlenka, že by bylo prima si občas oddychnout od mýho břichoplaza, se kterým musím dávat hodně velkej pozor, abych někde neškrt podvozkem a i tak se zadaří častěji, než by se mi líbilo. Prostě moct přejíždět obrubníky a jezdit šílenejma polňačkama.

    Nedávno tu byl článek o Astře OPC a pod ním zmínka o Fiatu Stilo Abarth s 2.4 pětiválcem, tak jsem ho najednou začal potřebovat, a to ani nechovám sympatie k Fiatu. A teďka se vynořil takovej krásnej Accord coupé 3.0 V6 s automatem a já ani pořádně nevím co bych s ním dělal, ale došel jsem k tomu, že ho potřebuju.

    Přitom je to všechno docela blbost. Třeba jsem si kdysi půjčil Camaro SS, protože pony/muscle cars mě imponujou, děsně se mi líbí jak vzhledově, tak projevem V8. A bylo bezva se v tom projet (dodnes nechápu, že nepřišla žádná pokuta), ale zjistil jsem, že bych to vlastnit nechtěl. Jednak je to s tím automatem nuda (oproti tomu když mě vezl kolega v GTO 6.0 s manuálem, tak jsem se málem posral z toho jak to hrabalo na čtyřku) a navíc je to ještě míň praktický než ta Miata. Z toho nejde vidět už vůbec :D Navíc člověk musí jet opravdu jak dement, aby měl nějakej pocit rychlosti, takže aby si ho užil, tak musí bejt jednou nohou na hřbitově a druhou v kriminále – ne, díky.

    Pointa je, že ty auta nepotřebuju všechny mít, ale chtěl bych se v nich svézt a udělat si na ně vlastní názor. Proto někdy preferuju čumět na videa na youtube, číst si Autíčkáře a okukovat co je kde zajímavýho, někdy i radši než abych šel vytáhnout z garáže tu prťavou japonskou potvoru, která mi dneska při návratu domů z Autíčkářova srazu K&K dělala takovou radost.

    I tady na Autíčkáři máme občas články “bazarový snílek”, takže samozřejmě vím, že nejsem jedinej blázen. Ale co kdybysme si navzájem začali zajímavá auta půjčovat, místo abysme šetřili na každej nesmysl a za chvíli nám nestačil ani hangár na uskladnění všech těch aut, na který stejně nemáme čas? V USA mi přišla jako dobrá služba Turo (půjčil jsem si Mazdu 3, 2.5L automat), u nás funguje na první pohled podobně HoppyGo. Ale tyhle služby neumožní půjčit si auto navzájem, jen tak pro radost a vyzkoušení něčeho nového. Zde by mohl nastoupit Autíčkář a rozjet nějaký takový projekt :)

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

GanGreen
08. října 2018, 08:52
0

By mě zajímalo jak by takovej "projekt" měl vypadat... Co by s tim měli mít společnýho chlapci z autíčkáře? Když chci zkusit nějáký auto, tak oslovim majitele ne? ;)

reagovat
wdave_t
08. října 2018, 09:22
0

No jo, jenže jak mám vědět co kdo vlastní, jakou má kdo reputaci, kdo co shání na oplátku, atd. atd. - věci co by mohl řešit takový portál, co by se tím zabýval.

GanGreen
08. října 2018, 10:40
0

kdo co vlstní by třeba vyřešil jen topic na foru, kde by se každej pochlubil co vlastní a jestli by byl ochotnej to vubec pujčit a co by chtěl na oplátku on... pak by se to řešilo už osobně nebo třeba telefonicky... a co ta reputace jako? když si seženu 10 kámošů co o mě řeknou že jsem milionovej člověk tak mi pujčíš káru? :)

Mo
Monte
08. října 2018, 10:58
0

Taky bych viděl fórum jako ideální řešení. Co se týče reputace, tak už jen zdejší komunita je natolik rozumná že já osobně bych asi neměl problém svoje auto komukoliv pučit. Myslim že bezmozci se tu vyskytují jen sporadicky a za ně by pak mohla ručit redakce svou dodávkou a upsánim duší:D

wdave_t
08. října 2018, 10:59
0

to je složitější - půjčím ti káru, když o tobě řekne X lidí, kterým věřím (ať už dle reputace nebo je znám osobně), že ti věří... něco takového už chce ale trackovat -> proto portál

a thread ve fóru spíš funguje jako jednorázová věc, tam všechno hned zapadne a/nebo začne bejt neaktuální... ten formát je pro tenhle účel naprosto nevhodnej, aspoň podle mě

Mo
Monte
08. října 2018, 11:49
0

V tom máš asi pravdu, ale není nás tu zase 100tisíc aby byl kvuli tomu potreba dalsi portál. Osobně bych toto raději držel v rámci rodiny autíčkáře nez to přesouval nekam jinam. Však ve finále ti jen stací seznam majitelu, kteri sou ochotni se zapojit a co maji za auta - zbytek je uz pak na individualni domluve. A na tohle by koneckoncu postacil i jen prubezne aktualizovanej clanek...

wdave_t
08. října 2018, 12:31
0

Možná je to kvůli tomu, že jsem ajťák, ale já radši používám správný tooly pro danej job a updatovat dokola jeden článek mi přijde jako totální masochismus. A přijde mi, že by se to dalo organizovat nějak chytře. Na druhou stranu to řešení co mám v hlavě je asi kanón na vrabce, protože zas tak moc lidí by se do toho beztak asi nezapojilo :)

Mo
Monte
08. října 2018, 09:06
2

Přímo perfektní nápad! Akorát by to k tomu chtělo ješte předtím zřídit psychoporadnu...
Mám úplně stejnej problém co ty. Protože aktuálně jezdím jen na městským pidi autě a potřebuju občas dojet okousek dál než pro rohlíky a do práce. Tak sem si řekl že nutně potřebuju pohodlnej sedan s šestihrnem. Po dlouhym badani my vylezla AR164 abych v zápětí začal uvažovat podobně jako ty nad suv, kde jedinný pro mě snesitelný je forrester. Tohle mi vydrželo asi měsíc než sem došel k závěru že permanetní ctyrkola je blbost a že potrebuju zadohrab. Miatu maji u nas tri sousedi v baraku, takze ta je z kola ven. Bmw odmitam dlouhodobe protoze bych byl za blbecka. Takze pri hledání zadokolky sem nakonec pres lexusy a stary porshe skoncil u naftovýho piana?! Omega taky neni spatnej napad, ale vnitrne citim ze potrebuju busso :D pripadne v8 ktera umi zatacet by taky nebyla od veci... nejhorší je, že nic z toho ani vlastně nepotřebuju a opravdu rozumovou volbou by byla ofce 1,9 v kombajnu co kdyby. Pokud teda máte někdo vsechny výše uvedený auta (krom ofce) a jste ochotni zapujcit na vyzkouseni, mozna by mi to pomohlo vyresit dilema co vlastne chci... (doufam ze se objevi: odpoved je vzdycky miata - ne neni, pred barakem jich stoji dost - a ne bíste na zondu opravdu nemám! :D)

reagovat
GanGreen
08. října 2018, 10:36
0

já bejt tebou jdu do tý 166 3.2 :D taky jsem jí moc chtěl, ale pak jsem začal bejt něják moc racionální :D
-
Komentář upraven 8. 10. 2018, 10:42:50

Mo
Monte
08. října 2018, 10:52
0

Je fakt ze ta 164ka me drzi porad (ikdyz mladá vubec nechape co na tom vidim) a i pres racionalnejsi uvahy jako 156 2,5 nebo 159 se vzdycky nejakym obloukem vratim k tomu ze 164 by byla proste idealni :D blby je ze se rozum furt nejak cpe ke slovu a rika, nekupuj uz zadnou starou vranu... ale auta by se podle me nemely kupovat rozumem ale srdcem. Takze jestli je tu nekdo se 164 z Brna a chtel by ji nachvilku pucit a pak mi ji vzápětí prodat budu moc rád :D

GanGreen
08. října 2018, 10:58
0

jo, 164 je krásná!! ale já to pak opravil na 166 :D ono totiž co jsem tak zaslechl, začíná bejt na 164 problem sehnat věci... a nevim jak ty, já bych asi nechtěl auto, který nedokážu normálně servisovat, aniž bych scháněl díly po všech čertech :)) a 166 je aktuálně asi nejlevnější cesta k bussu ;)

ale když teda 164, tak tahle vypadá náramě :D https://www.rajveteranu.cz/15255-alfa-romeo-164-30-v6-super


-
Komentář upraven 8. 10. 2018, 11:00:09

Mo
Monte
08. října 2018, 11:07
0

Máš pravdu, taky už sem to slyšel a vzhledem k tomu kolik se 164 nachazi na prodej je to fakt bída. Když to tak ale vezmu, shánění dilu je vcelku dobrej sport :D už sem jel pro blbej náraznik 150km, pro kola pres 300 a predni sedacky tak kamsi do prcic :D blbý je to hlavne s interierem a karosarinou. Ty spotrebni dily porad nejak sehnat jdou. Ale kdyz pak sezenes blbej kastlik co neni rozbitej tak ti to udela mnohem vetsi radost nez kdybys ho vytahl z prvniho vrakace.. Bohuzel se mi 166 az tak moc nelibi, ikdyz nazivo to je hodne pusobivej koráb.

Bavoraczech
08. října 2018, 11:09
0

164ka ve třílitru se nedávno prodávala na Alfa klubu někde u Klatov. Za 80 ji nikdo nechtěl, za 60 taky ne. Za 25 už jsem pro ni málem jel, ale nějak jsme si uvědomil, že už mám doma 166ku v třílitru a zbytek rozumi mi zavelel se na to vykašlat. Jinak silně doporučuji nejezdit pro JAKOUKOLIV Alfu do bazaru. Bazary Alfičky neradi, protože maj blbou pověst a lidi to nechtějí, takže mi za 166ku v nesmrtelný 2.4 JTDm ve stavu skoroleštěnka, kdy se průměrně pohybovaly okolo 90k nabídli 20. V jakým stavu to auto musí být, aby jim ho tam někdo za těch 20 nechal?

Bavoraczech
08. října 2018, 11:20
0

Monte: Na 166 se nabízel i tovární packet, kterému se familiárně říkalo "Zender". S ním působí auto ještě působivě. Co je ale zásadní není jak to auto vypadá, ale jak jezdí. Hlavně s Bussosaurem pod kapotou. Jakkoliv je 156ka skvělá, po přesednutí do 166 jsi v jiným světě (Bude to podobný jako E46 vs. E39). Kdyby tě zajímalo něco konkrétního, jel jsem vlastně se všema variantama 166 co měly víc než 4 válce :) a jednu vlastním.

Mo
Monte
08. října 2018, 12:04
0

Ta 164 za 160 je krasna ale cena bych rekl hodne vysoko a taková pálka by mi uz doma neprosla :D a sám nevim jestli bych byl ochotnej za to takový penize dát. Porad se spis pohybuju v kruzích chudýho petrolheada. Predpokladam ze ta za 25 je uz pryc co? Rád zachranuju zubozeny kocicky a mechos me za to nenavidi :D Jinak bazary pro me nepripadaji v uvahu, sam vim jak to chodi takze ne. Navic obyvkle ani nemaji nic co bych chtel.
Ten zender vypada skvostne! Ale osobne me furt vic tahne ta 164. Jak moc velkej rozdil je mezi 164 a 166 rozdil jizdne? Mas srovnani? Vybavu a podobny veci moc neresim. V cem teda nemám moc jasno je to po kterým bussu koukat. Nekteri tvrdi 24V, ze 12V je naprd nekdo zas naopak, prefl/pofl. Ze se serounhydrostely, pak zas ze najit s neosoupanejma vackama je zazrak atd. Fakt z toho nejsem uplne moudrej.

Bavoraczech
08. října 2018, 13:00
0

- ta za 25 už dávno není. Bylo divu, že se prodávala celé 3 dny!
- 166 vychází z Lancie Kappy, která vychází z Alfy 164. 166ka je určitě modernější, ale říká se, že 164 je ještě poctivější, osobní zkušenost s řízením 164 v Bussu bohužel nemám. Na druhou stranu kdo přesedl ze 166 do 159, ten bývá novým vozem dost zklamán.
- 12V vs 24V zas podle vkusu každého autíčkáře. 12V měl o kousek lepší zvuk a asi se snáz servisuje/servisoval. 24V má zas vyšší výkon a krouťák. Co se týká hydroštelů a ojetých vaček, o tom slyším poprvé. Tedy pokud už v motoru někdo s vačkami neexperimentoval, Asi bych se vyhnul 12V s turbem. Dokud turbo funguje jak má tak je to ok. Jak začne dělat problémy, tak je skoro nadlidský úkol sehnat jiný.

Mo
Monte
08. října 2018, 13:45
0

To je skoro jako by byly nejak erupce na slunci, ze se prodavala tak dlouho :D jenom prosimte, kde to bylo? At vim co mam kde jeste sledovat :)) hlidaciho psa na bazosi uz mam dlouho..
Ja teda nemam zkusenost ani se 166, ale co mam zprostredkovany tak i po presednuti ze 156 do 159 to je docela bida. Jediny co hraje pro 159 je opravdu povedenej vzhled. Ale celkove tak nejak tusim co muzu od tech korabu ocekavat. 164 bude asi vic bezprostredni cose tyce informaci vseho druhu... ikdyz dobu sem po kappe s 2.0 turbo taky pokukoval - dodnes hodne prekvapivy auto. Uvidime, beztak koupim uplne neco jinyho :D kazdopadne budu rad kdyz mi nekdo utuzi mou posedlost sestivalcem od alfy.
K tem vackam. Cetl sem kdesi ze 12V nema samostavy a vacka jako takova je ze spatnyho materialu a ze u 24V verze je to prave uz osetreny.. a kdyz u 12V nedodrzujes intervaly na serizeni ventilovych vuli tak ji rekneme oberes do kulata... ale co je na tom pravdy netusim. Ja bych bral stejne kteroukoliv verzi, hlavne kdyz busso :D

beastar
08. října 2018, 13:55
0

Pokud alfici tak jedině Busso. Nebo bohužel naftu. Ten zbytek je fakt radost provozovat... Když se najede tak do 10000 ročně. 156 jsou povětšinou totálně shnilý. 159 je neohrabaná, ale vypadá pěkně. 166 je výborný vozítko když je pod kapotou šestiválec. Škoda že nic podobnýho nedělají dneska...

Bavoraczech
08. října 2018, 14:24
0

Hrozně bych chtěl něco dodat, ale vlastně nevím jak to stručně a jednoduše napsat.
U 166ky je ta výhoda, že se do nabídky dostal jen jeden choulostivý TwinSpark a to 2.0. A těch se moc neprodalo, protože s nimi nebyla dynamika nijak omračující. Z naft se dávaly jen 2.4 pětiválce, které byly všechny dobře. Z benzínů dále 2.5 V6 24V a 3.0 V6 24V ve variantách EU2 a EU3 (doporučují se spíš EU2 verze) a 2.0 V6 12V Turbo. Po faceliftu začali dodávat vrcholný 3.2 V6. Rozdíl v dynamice mezi 3.0 a 3.2 je údajně prakticky neznatelnej, 2.5 bych si já osobně nekoupil, protože tam ten rozdíl poznat je.
Bohužel to s motorizacema nejvíc schytala 147 a GT, protože jsou tam až na vrcholnej 3.2 V6, za kterej si zaplatíš jen samý TwinSparky a 1.9 JTD (JTD není špatnej motor, ale představ si krásný GTčko, kterýmu tepe pod kapotou agrární 4 válec).
159 je pak možná nejtragičtější. Běžně dostupné varianty JTS za moc nestojí, 2.4 JTD mají přepracovaný design a praskají jim hlavy, navíc jsou opatřené DPF stejně jako 1.9 JTD, kterým odchází převodovky od Opelu. Pokud se tedy nechceš plahočit vlažnou základní motorizací 1.8 MPI, musíš hledat 2.0 JTD 100/125 kW po faceiftu, a nebo 1.75 TBi (asi 147 kW), kterých moc není.
166 má oproti 156 ještě jednu velkou výhodu a to mnohem menší náchylnost na korozi.

Nimrod
08. října 2018, 16:00
0

podle mě je řešení přesně na opačný straně, ne v budoucnosti od 164, ale v minulosti, u předchůdce... 90 V6, nebo 75 s bussem. pokud bys chtěl 164 ale vlastně bys rád něco maloučko jinýho, je tu stále croma a thema s bussem :-)

Breakthru
08. října 2018, 21:26
0

Třeba ta 75 mi příjde od pohledu zlá tenká krabice, ale kvůli tý technice by mi to fascinovalo v garáži i jakožto těžítko, který by najelo 2000km ročně a pak se 5 měsíců generálkovalo po a dalších 5 měsíců připravovalo zas na ty 2000km....

Bavoraczech
08. října 2018, 21:52
0

Blbost, největší svatý grál Alfistů bude GTV V6ka... Záleží jak to bereš. 166ka je naprosto bez problémů použitelná na daily. Oproti některým jiným by se dala dokonce označit za polykače dálničních kilometrů. I 164ka by ještě použitelná jako daily s výhradami byla, ale 75 nebo dokonce 90 už bych dneska viděl zavřít do garáže a vyjíždět jen za hezkého počasí na srazíky. Je to o tom, co od toho člověk čeká.

Breakthru
08. října 2018, 22:02
0

A to GV myslíš to FWD nebo starý Transaxle, se kterým jel i Roger Moore jako 007....mám bordel v tom označení....

Vojta
08. října 2018, 22:37
2

No jo, tak já jakožto majitel 164, 166 a 159 k tomu asi taky něco přihodím :D Takže co se týče 164... mechanicky solidní auto, nebrat předfacelift (mizerná kvalita interiéru), pofacelifty jsou paráda. Nebrat naftu (do takového auta nedůstojná motorizace navíc o cca 150kg na předku víc, takže to funguje i podvozkově mizerně). Ono se zapomíná na to, že 164 je poslední auto, které vyvinula samostatná AR (sice na platformě Tipo 4 ale shodná je víceméně jen zadní náprava z Lancie, jinak je to komplet jiné auto). Bohužel došly prachy, koupil to Fiat a na trh se 164 dostala skoro omylem, aby Alfa aspoň něco ještě prodávala, takže to bylo nedokončené. Až facelift v roce 1992 napravil všechny nedostatky. Jinak 12V motor je stará poctivá kovařina, bohužel ale dnešní oleje jsou eurosračky a to při nedostatečných výměnách odnášejí vačky a zdvihátka, zejména u turba, které zatěžuje mnohem víc teplotně olej. Problematické je i shánění dílů a to i na rozvody. Každopádně ten motor má suprovej zvuk a charakter, který 24V už nemá. Co 24V má proti 12V je vyšší spolehlivost, pokud se hlídají rozvody a taky spotřebu. Tam, kde s 12V lze jezdit za 8 litrů si 24V vezme 12 a to při daily provozu je znát. Takže za mě sehnat 12V ale v dobrém stavu (pod ventildekly musí být čisto, motor nesmí znít na volnoběh jako nafta, ideálně kouknout na vačky). 12V Turbo nebrat, je tam spousta konstrukčních nedostatků, které vedou dříve či později k destrukci celého motoru. Každopádně na daily ježdění už 164 není, protože nejde sehnat nic, ani spotřebák. Misky tlumičů, samotné tlumiče, uložení, napínací kladky rozvodů, kliky dveří (občas prasknou hlavně v zimě), silentbloky motoru taky nejsou... a takhle bych mohl pokračovat, prostě dílově je 164 velkej průser a díky tomu, že není tak kultovní jako 75 a navíc nesdílí díly s jinými auty, tak prostě smůla. (Alfetta, 75, 90, GTV6... všechno prakticky shodná auta).
Co se týče 166, tak ta nemá s Kappou vlastně nic moc společného. Je to jen faceliftovaná 164, kterou trochu natáhli a kompletně přepracovali zadní nápravu. Mechanicky tomu nejde nic moc vytknout, držej obstojně. Koroze tam nehrozí, pokud to nebylo bořený nebo hodně zanedbávaný. Celkově jinak proti 164 výrazně lépe zpracovaný interiér, dotažené detaily - zkrátka působí dojmem dospělejšího auta. Problém je trochu jen podvozek. Přední náprava jde repasovat v pohodě, jen čtyři ramena, která nestojí tolik, horší je zadek. Po cca 200tkm maj zadní nápravy dost a je potřeba repase, jinak auto funguje výrazně hůř než by mělo (ale pořád nadprůměrně dobře). Cenově to problém není, jen to je pracné. Každopádně jiná volba než 24V motory není, sice to žere dost, ale zas to v pohodě zvládne LPG (12V taky). Jediný 12V ve 166 je V6 Turbo a důvody, proč ho nebrat by daly na samostatnej článek. Sice teda já, abych se tak přiznal, zrovna tenhle motor mám a jsem s ním maximálně spokojen, protože jede zdaleka nejlíp a moc nežere... ale má svá specifika :D Problém u 166 i 164 shodně bývá radiátor topení - po letech má tendenci téct. Sám o sobě stojí asi 300,- ale výměna zabere tak 5h času někomu nezkušenému... :D
Co se týče 159 tak to je zas jinej příběh. Každopádně je rozumné se jí vyhnout. Je to sice pěkné, ale vlastně hodně nudné auto, které má limity sice dost daleko, ale řidičsky je děsně tupá, už jen proto, že má mizerné motory. Nafta je obecně strašná kdekoliv, to je bez debat. JTS jsou globálně hodně problematické a užrané, V6 navíc neopravitelné, protože na ně nejsou díly. TBi taky není žádná hitparáda, na to auto nemá koně a taky si vezme víc než by měla. Plus reálná provozní hmotnost u mojí 159 2.4 SW je zhruba 1780kg (váženo prázdné auto s cca půlkou nádrže). Facelift odlehčil cca 30kg, což je dle některých strašná výhra :D 166 pak váží s V6 TB zhruba 1450kg za stejných podmínek a 164 12V QV má pod 1300kg. Suma sumárum... na daily mi z toho vychází 166ka s V6 24V s LPG a manuálem. Při rozumných výměnách oleje to bude spolehlivě fungující auto. Automatům je třeba se vyhýbat (u prvních ZF hrozí zničení jednotky následkem prasknutí radiátoru a nedaj se sehnat, pozdější Aisiny jsou zas mechanicky sračky).

Nimrod
09. října 2018, 05:08
0

Bavoraczech: abych doplnil mou vizi. Monte totiž chce zadokolku a vím, že předokolkou se to dohnat jednoduše nedá. navíc ty starý "křápy" se řídí většinou hrozně příjemně. proto mluvím o 90 či 75 s tím, že bych preferoval asi (podstatně) levnější 90 (která bude asi i příjemnější na denní používání), přitom podvozkově to bude hodně podobné, si myslím, a hmotnostně ta 90 bude asi také hodně lehká (v rámci možností). a busso mají také obě
jasně, rozhodně bych to netrápil v soli a netuším, jak je to se sháněním náhradních dílů, ale jinak bych se toho nebál. i 156, kterou dost haníš, mi přijde na daily v pohodě. 166 je moc příjemný auto, ale i s 33 bych se nebál jezdit denně. problém je potkat něco nebo někoho v protisměru, to fakt asi jedině ve 166 z těch starších kusů
ale říkám na rovinu, že jsem se v 75 ani 90 nikdy nevezl, natož abych řídil, jen se domnívám, což může být málo. ale v podstatě to znám sám, přešel jsem z volva v70 k 960, k něčemu, co je při nejmenším o 10 starší konstrukce ('92 versus '82, ale vychází s dvojky, která je z '74 a ta zas z jedničky z roku 1966 a tak dále :-)) a jsem náramně spokojený a pochybuju, že si koupím místo ní něco jiného. a nejsem úplně sám, kdo k těm starým plečkám přechází z už tak starý plečky. přitom platforma p80 je po všech stránkách o proti zadohrabům neuvěřitelně moderní a v objektivním měřítku lépe fungující... jenže o tom to prostě občas není

Mo
Monte
09. října 2018, 14:15
0

Diky za cenne informace a Vojtovi za srovnani. Je to v podstate tak jak pise niz Bavoraczek o tom facku. Cista mechanicnost je to co me bavi asi uplne nejvic a urcitej diskomfort mi nejak nevadi. Vyznavam nazor ze auto je potreba ridit a ne se jen vozit.. Souvisi to taky s tim ze aktualne dost casu stravim na pracovnich cestach v naftovy oktavce, coz ma za vysledek to ze domu naftu urcite nechci a potrebuju neco co me po dvou minutach v sedacce neunudi k smrti. Je mi i celkem jedno kolik to zere protoze byť mám velkej nájezd, soukromě toho nenajezdím až tolik. A kdyz uz jedu tak bud po meste (na to uz prcka mam) a nebo delsi prejezdy po okreskach (kde je kratoucka prevodovka za trest). Vylozene nutne ani nepotrebuju tu zadokolku, ale verim ze by pobavila mnohem vic.
Problem skoro ani nejsou tak moc dily jako spis sehnat odpovidajici kousek za neprestrelenou cenu. Jednu AR 90 sem nedavno videl asi po pul roce v inzerci ale v nafte, 75 sou povetsinou twinsparky, 164 taky a nebo nafta, v6 je pomálu.. gtv se pohybujou cenove jinde (hlavne to stary), ale co me docela zaujalo je ze se v posledni dobe vyrojilo nekolik 155 - a tu sem na silnici nevidel snad zadnou...

Bavoraczech
09. října 2018, 15:04
0

To GTV jsem myslel hlavně to starý. To nový bude jednou taky ceněný, ale grál to určitě nebude. Vojtův popis sedí, jen o těch 12V jsem nechtěl psát tolik, protože nemám reálnou zkušenost. Jen co člověk tak nějak zaslechne od jiných Alfistů.
156 je použitelná jako daily. Z jmenovaných aut je na ni rozhodně nejlepší dostupnost dílů, akorát po přesednutí ze 166 je ten rozdíl hodně znát. 166 je tuhý robustní auto, 156 je prostě lehkej svižnej papírák. Chceš motokáru, vyber neshnilou 156. Chceš velkej pohodlnej zábavnej sedan na dlouhý cesty, pak 166 nebo Thesis. Ještě bych tu nadhodil Lancii Lybru v pětiválu, která by taky nemusela úplně zklamat...
Automaty 4 kvalty ZF fungujou líp než pětikvalt Aisin. On by ani ten Aisin nebyl úplně blbej, kdyby se dodržovaly intervaly výměny oleje, jenže je tam průser v nevyměnitelnym filtru oleje a zároveň v tom, že v manuálu k autu se uvádí doživotní náplň, jenže ta je cca 10 let nebo 150t km a pak jde ta převodovka do háje. A skutečně po 5 letecgh nebo 80t km měnil olej málokdo. To je hlavní problém Aisinu, jinak souhlas, enjlepší volba na daily je 166 Busso v manuálu a na LPG. A možná i ta 2.5ka, protože je na ni víc dílů než na 3.0/3.2.

Vojta
09. října 2018, 18:59
0

Ono vyhýbat se twinsparku v 75 nebo 164 není nutné, jsou to staré poctivé celohliníkové AR motory. Až v pofaceliftových 155 se objevily ty moderní litinové Fiatí 16V sračky :) Původní TS je založen na starém motoru Nord konstruovaný Bussem :)

bkralik
10. října 2018, 08:28
1

Přesně jak říká Vojta - Twinspark v 75ce je super volba. Je dost lehký, takže někteří lidé tvrdí že to auto je pak "rychlejší" než V6ka, není to 16V se známými sklony k sebedestrukci a hlavně twinsparková 75ka bude podstatně levnější než V6.
Každopádně před koupí nějakého tohohle Transaxelu (Alfetta, GTV6, 75, 90) je nutné ho pořádně projet, ta auta jsou dost specifická (ať už jízdním stylem, tak plejádou problémů co mohou mít :-D)

Bavoraczech
10. října 2018, 09:45
1

Jo starej 8V Twinspark byl držák. Těma 16V TwinSparkama si Alfa dost podřízla větev. Tvrzení, že lehčí 4 válec je rychlejší než šestiválec má plno majitelů čtyřválců. Faktem je, že nižší hmotnost nad přední nápravou může pozitivně ovlivnit jízdní vlastnosti, třeba konkrétně u 147 nebo GTčka...

Vojta
11. října 2018, 19:26
0

Ono ty tvrzení jsou pravda jak kde. U 156/147 to určitě neplatí, protože 16V TS je stejně těžkej jako Busso (litina vs. celohliník). U starších aut jako je 75 je to založeno na pravdě, protože až do příchodu vstřikování Motronic bylo Busso docela tupý a líný. Třeba v GTV6 ten motor není žádný drama :)

beastar
08. října 2018, 13:43
2

Car sharing s takovým zaměřením je docela dobrá myšlenka. Hoppygo je hodně obecná služba. Není tam ta specializace. Zase na druhou stranu jak se bavíme joo o zajímavých autech je tam problém opatrnost. Mě nedávno rozstřelil na hadry kamarád půjčený éčko. A co mu můžu leda tak potřást pravicí:)) Tam by bylo fajn kdyby to řešila skrze pojištění už ta služba.... No nápad dobrej ale bylo by třeba odstraňovat překážky.

Jinak koukat na auta a tak dále. Je v pořádku podle mě. Já taky pořád i soukromě koukám... Nedávno sem byl přesvědčenej že budu potřebovat xc90 abycg si zkusil Volvo. Mimochodem ten Abarth sem taky hledal:D Chtěl bych levnej hatch na blbnutí na akce typu Autíčkářův td atp.

Myslim že si normální. Teda až na to že si miaťák. Líbí se mi že si po pravdě přiznal i ty negativa daily roadsteru. Člověk se smíří časem s tim, že všechno vyzkoušet nejde... Musí stačit yt, net. Kdybych měl zkoušet každou káru co prodávám tak nedělám nic jinýho. Taky pořád hledám ten grál... Co budu milovat na neurčito. Zatím nic a že těch aut bylo... Desítky vlastních.

reagovat
Bavoraczech
08. října 2018, 14:27
0

Když mi Monte půjčí na nějaký pěkný podzimní víkend Miatu nebo jinýho krále jízdních vlastností, rád protislužbou zapůjčím 166 v Bussu :)

Mo
Monte
08. října 2018, 14:46
0

Ty miaty pred barakem nejsou moje :D momentalne ti muzu zapujcit maximalne fiat cinquecento ve smrtici verzi sporting a nebo z naší garáže citroen 2cv a nebo poválečnej jeep wilys.. pak uz jedinne moznost projizdky v nektere z mezivalecnych zetek, ale ty teda na rizeni nepujcujem uz ze zasady..

wdave_t
08. října 2018, 14:52
0

beastar: souhlas, kvůli tomu pojištění, plánování, listingu aut, ověřování lidí atd. atd. jsem mluvil o specializovanym portálu, přijde mi že článek / forum a plácnutí si často nemusí stačit.

Jinak díky za komentář, nevím jestli mě víc uklidňuje nebo znervózňuje, že máš do jisté míry stejný problém, i když už jsi zkusil mnohem víc aut a i zajímavějších :D

Bavoraczech
08. října 2018, 15:06
0

Já bych si klidně zkusil i ten naftovej sedánek co se tu o něm občas píše. Sice už jsem si na dehet odvykl, ale třeba by mě to úplně neuráželo :D.
Monte - Možná bych ti mohl domluvit známého od Znojma, který by se ve Willisu určitě rád projel :)

beastar
08. října 2018, 16:30
1

Jo, jo musel by to být komplexní portál. Což už je spíš o investici, než sranda doma od ntb. Nápad je to ale vskutku dobrý. A konkurence pro různý šejdířský zážitkový půjčovny.

Aut sem si zkusil hodně. Dneska mám mnohdy pocit, že je to jedno. Jedno v čem jedeš. Auta jsou si nakonec hodně podobný. Těch fajn zážitků je minimum. Páč ve skutečnosti v normálním provozu je nějaký Maserati krom pózy na té ucpané cestě skoro stejný jak naftová Giulia či bávo za 3 kila;)) Řikám bohužel. Auta s kategorie supersport jsou otravný stejně jak ty malý roadstery. A život není jen o denním ježdění v sosně. Bohužel. Někdy si v Prazu přeju chvílema Citigo. Pak vyjedeš na krásný silnice a nejraději by si měl f40. Na dálnici po 8 hodinách za volantem toužím po Sklasse.

Ten ideál je těžký najít. I když to lidi nemaj rádi ta paralela s ženskejma je dost blízko. Ruku na srdce kdo má doma ideál? Já to mám vzhledově celkem dobrý, v8, metla, facelift. Zase to má spotřebu a vařit taky neumí... Kompromis a to mnohdy vidí i automobilky. Vlastně hledají to co my jen vyloženě pro masy...

Breakthru
08. října 2018, 21:24
0

"Někdy si v Prazu přeju chvílema Citigo. Pak vyjedeš na krásný silnice a nejraději by si měl f40. Na dálnici po 8 hodinách za volantem toužím po Sklasse. "

to je popis čipnutý octávky v naftě...

Bavoraczech
08. října 2018, 21:54
1

Jediný auto, který opravdu potřebuješ je Fáčko ve výbavě Silverline. Všechno lepší už je zbytečnej luxus ;-)

Breakthru
08. října 2018, 21:59
1

já vždycky chtěl ten předface v tý hovínkově hnědý....to byl tak odpornej Favorit, že u mně získal nostalgií takový perverzní kouzlo.Vybavil bych ho těma masážníma kuličkama , zemícím páskem a favoritím křídlem.To by potom bylo porno.......

beastar
09. října 2018, 04:41
0

No fuj fáčko. Zase takovej purista fakt nejsem :D

Bavoraczech
09. října 2018, 08:12
0

čistá mechanika bez posilovače, žádný elektronický plyny, ESPčka a dokonce ani ABS. Tam cítíš to pravý souznění mezi řidičem a strojem. Pro fajnšmekry Škoda 125L, zadohrab s motorem vzadu jako Porsche 911, ale to už dneska nabírá na ceně. Fáčko se pořád ještě drží nízko.

ToMyx
09. října 2018, 13:55
0

Vy si děláte prču, ale nebejt toho, že sestra fáčko roztočila na ledu a lehce poškrábala přední a zadní plechy o svodidlo, takže to začalo ihned hnít, bylo by jedno fáčko z roku 89 s nájezdem 37tkm po dědovi stále v kůlně a čekalo by na dalšího začínajícího řidiče. Ten nenapodobitelnej smrádek z plastů a sedaček interiéru nezapomenu asi už nikdy :-) Vlastně ani na to, že když bylo mokro, stačilo jet pod 30, přitlačit dvojčičku, trochu víc zatočit a auto jelo krásně rovně, taková to byla střela adrenalinová :-D

Mo
Monte
09. října 2018, 14:51
0

Bavoraczek: Klidne Jeepa pucim, vubec by mu neuskodilo kdyby se po dvou letech zakonzervovanýho stáni trochu projel. Jak to máš ale namyšlený? Známýmu pucim Jeepa, ty me busso a co z toho teda budes mit ty? :D

Bavoraczech
09. října 2018, 15:07
0

Ne, známej ze Znojma má kompletně zrenovovanou 166 3.0 V6 ve full výbavě a se Zenderem. Třeba by chtěl zajet na pokec a projetí :-D

Mo
Monte
09. října 2018, 15:19
0

Jo takhle :D urcite není problém, klidne mu dej na me kontakt (cislo ti muzu dat pres PM) a nejak se domluvime. Akorat by bylo fajn kdyby dojel do Brna. Jeep jede max 60, nema dvere a strechou by tu plachtu nenazival. Celkove jet s tim nekam dál po silnici je hodne velkej masochismus...kdyz sme ho pred lety kupovali, jeli sme s nim z ceskejch budejovic po ose a bylo to jedno velky mrznoucí utrpeni.

ma
martinw
08. října 2018, 15:05
0

To by muselo bejt jak anonymni seznamka - vyplnis preference a Autíčkář to sparuje, kdyz bude nekdo vlastnit megahustou karu kterou bude chtit 'projet' :) kazdej tak proc by do toho sel ze. Hezky holky sou na seznamkach taky zahlceny nabidkama od ruznych uchylaku ze...

reagovat
Bavoraczech
08. října 2018, 15:10
0

To by byla dost úchylná seznamka... Tady nejedem v autech moc mainstream a co si budem nalhávat, nejžádanější holky... teda auta jsou v ČR Ofce všech generací, Fabie, Golfy, Paštiky apod.

ma
martinw
08. října 2018, 15:15
0

...a majitelům např. Zondy pak budou chodit nevyžádaný carpics :D

beastar
08. října 2018, 16:33
0

Ještě že ty Zondy jsou v Čr 3. Se ten zájem trochu rovnoměrně rozmělní;D

Breakthru
08. října 2018, 21:22
0

rozumím ti...ono je na hovno mít garáž o rozloze 500m2 a v tom pět tuctů aut, když člověk může řídit jen jedno.Do toho pojistky, údržba, protože i to auto v nepohybu potřebuje, takže i auto, co nejezdí, stojí peníze.Takže stačí malá garáž a pár aut....ale rozumím tomu, že člověk si ty aspoń chce osahat.Vstát ráno, vytáhnout klíče z kapsy a jet s tím do práce nebo pro rohlíky a pak za rok za dva na to auto vzpomínat a přitom mít doma zas něco jinýho...

reagovat
beastar
09. října 2018, 15:23
0

500m2 je dost:D Po pravdě znám člověka co má 8 aut. Asi 5 v takové garáži pod domem. Není to nějakej extra fanda do aut prostě to má protože na to má. Nemá tam nic vyloženě z čeho by člověk padal do mdlob. Je tam nějakej Aston, Jaguar a pak klasika Mercedesy a nějakýho Mustanga Hennesey cosi edišn. Co ti řekne ten člověk?:))

Je mi to úplně k ničemu. Když je hezky vytáhneš nějakej sporťák jinak jezdí XJ, nebo suvéčkem od Mercedesu. Bohatě by mu stačilo mít dvě auta a v poslední době snad i jedno. Páč do tý hospody už si dneska taky netroufne na ty tři kusy přijet jak dřív. Takže ono až na nějaký fakt ultra bohatý lidi kterýma nás krmí instáč a trapný soušl média opravdu niikdo neřeší (vyjma sběratelů zase ultrabohatejch) aby měl v garáži 20 aut natož aby s tim jezdil:))

Navíc v Čr je takovejch ultraboháčů minimum. Totiž zase ne každej člověk s prachama má tendenci kupovat tak přízemní věci jako jsou auta. Vrtulník, letadlo nebo vila v Miami je totiž daleko lepší investice a co teprve yacht. Časem to jde až tak daleko že si koupíš raději fotbalovej klub, než nějaký trapný lambo :))

Breakthru
09. října 2018, 23:26
0

tak přeháním s metrama, že.Nicméně je to veliký i není.Průměrná dílna má tak 150 a vejde se ti tam rozumně 6 - 8 aut....je sběratel a sběratel.Mně třeba Aston nic moc neřekne, rád se podívám pokochám, ale bude se mi jen líbit.Může jich tam stát deset a budu sice čumět a bude to pěkný, ale stejně tak v jiný garáži může stát psí kost Mexico a vedle MKII RS2000 a budu slintat...každej máme jinej vkus:D
Ale jsou i tací, co sbíraj a maj doma 50 aut, ale nepojízdnejch polorozpadlejch vraků....kvantita vs. kvalita.....
Já bych třeba potřeboval hodně aut, ale jsem realista a ono ve finále stačí jedno dobrý max druhý na kompenzaci...Nepočítám nějakýho sporťáka nebo vetoša.Někdo si musí zajet o víkendu na okruh, já se v tom musím vrtat :D...to už je podle mě druhá kolej vlastnictví aut(a)

Bavoraczech
10. října 2018, 06:41
0

Správnej Autíčkář by měl mít auta dvě. Jedno pro zábavu a v mém případě i na delší cesty na pohodlí. No a druhé na ty pošusty okolo komína, kdy se ti na krátkou cestu nechce startovat mazlík... no a když chceš třeba naložit pračku, abyses nemusel bát, že si potřháš kožený sedačky :)

wdave_t
10. října 2018, 07:44
0

Autíčkářovi typicky dvě auta nestačí - vlastnit třeba ano, ale vnitřního démona to nenasytí :D

Bavoraczech
10. října 2018, 09:38
1

Jo vnitřní démon je svinstvo :D. Ale mně to stačí teď, 2x STK po sobě, dvakrát povinný ručení a to nemluvim o tom, že obě auta potřebovaly nějakou údržbu...

Pochtli
16. října 2018, 12:11
0

Wdave_t má pravdu - máme velké pohodlné kombi na převážení (nejen) vzduchu, starý spolehlivý swift i nejmenovaný roadster, ale nějak mi u toho ještě chybí něco terénnějšího (např. jimny) na výlety do přírody.. Jenže kdo to všechno má živit :oD

beastar
16. října 2018, 13:03
0

Víc aut víc starostí. Tak prodej kombi a kup kombi na vylety do přírody. Třeba Crosscountry. Prodej Swift a roadster kup Boxstera a máš po starostech...;)

Bavoraczech
16. října 2018, 14:06
0

To je rada... S Boxsterem nejspíš starosti teprve začnou :-D
Bych to viděl na nějakýho toho Outbacka jako terénnějšího spolehlivýho kombíka a Miatu bych si nechal :D

beastar
16. října 2018, 14:18
0

Proč když koupí pěknej kus odemě:D Tak jinak no.... Brz místo miaty a malýho taylora swifta a třeba Forestera. Ten Outback mi přijde, že nebude mít zase takovej záběr v tom terénu.

Pochtli
16. října 2018, 19:19
0

Boxter, jasně :D Prodám avensise, swifta a mxku a budu mít akorát na boxtera. Dobře, opička by byla, jenže na tuhle budou sakra drahý banánky.. Původně byl ve výběru i outback, ale buď střepy nebo předražený (o forestrovi nemluvě) a mám dojem, že to tenkrát nakonec subaru vypadlo kvůli provozním nákladům.

Bavoraczech
17. října 2018, 08:01
0

Beastar: Já tak nějak vycítil, že rozpočtem by to na Boxstera ve vůni nebylo a takový ty nejlevnější kousky by ho mohly ve výsledku vyjít hodně draho. Ještě mě napadla jedna kombinace Suzuki a kombíka... Ta delší varianta Vitary by mohla posloužit. Spolehlivý to snad bude a něco by se do toho mohlo vejít, i když bude asi kufr menší jak u Avensise. Ale prostupnost terénem by nemusela být úplně špatná.

beastar
17. října 2018, 14:29
0

Jo to by šlo. Akorát mě přijde ta Vitara docela špatná na silnici a dálnici. V porovnání i třeba s tim Foresterem. Ok na toho boxstera by to úplně asi nebylo, ale tak lízačka ne:D Ty náklady budou sice o trochu větši jak u mx5, ale co žijeme jenom jednou. Jinak souhlasim, že ten Forester je sice úžasný auto jenže na provoz je to dražší....

Tak bych to viděl na kombíčko hale..náklady v pohodě a zastane to všechno...

Bavoraczech
17. října 2018, 21:06
0

Jo kdyby prodal NB i NC, tak by možná na některu z nejlevnějších S2000 bylo :). A ta XC70 je v terénu o co lepší než Outback?

beastar
17. října 2018, 21:29
0

V terénu o moc ne. Ale je to pohodlnější a všestrannější auta jak Outback be stejný cenový hladině. Mě by taková dvojice doma spíš srala. Tady jsou ale lidi co to považují za top duo.

Pochtli
18. října 2018, 09:46
0

Prej "na lízačku" - s hypotékou na krku jasná volba :oD
Přiznejme si, že to volvo je prostě škaredý (ano, jsem jak ženská a vybírám i podle vzhledu) a kvůli tomu jsem ho tenkrát z výběru škrtnul rovnou.
Vitara jezdí blbě po dálnicích která, ta nejnovější? Už jsem přemýšlel i o novém S-crossu (ten čumák je prostě divnej) nebo o Vitaře (kufr žádná sláva).

ma
martinw
18. října 2018, 10:07
0

I kdyby to Volvo mělo navíc tykadla a bylo brčálově zelený furt je to jedno z nejbezpečnějších aut, oproti tomu nějaká Vitara nebo S-Cross i srážky s fábií bych se bál...

beastar
18. října 2018, 12:52
1

Mě se to Volvo taky nelíbí. Ani interiér přišel sem si jak v kamionu. Všechny ostatní parametry mi přišli dobrý. Prostorné, praktické a na silnice pohoda. V lese taky. Na hard terénní ježdění to logicky není ale projede to dost na obyčejnej defakto osobák.

A lízačka fpoho. Víš kolik lidí má hypo a lízačku:)) Forex, bitcoin, kokain a je boxstery budou doma 4.

Bavoraczech
19. října 2018, 14:40
0

Forex, Bitcoin... samý rizikový položky. Princip chápu tak, že když na tom někdo vydělá, zákonitě musí jinej prodělat. A to už v tom musíš umět hodně dobře šlapat, abys s hypotékou na krku riskoval takový obnos peněz, aby to obchodování mělo nějakej smysl... Reálně se ziskem alespoň 15k měsíčně

beastar
19. října 2018, 16:01
0

Tak můžeš prodávat dětský dečky s marží 3% a doufat že jednou jich prodáš dost:)) Každej byznys je rizikovej bohužel. Jeden o peníze přijde druhý vydělá tj princip nákupu. Ostatně akcie, zlato obecně jakákoliv burza je risk. Čím víc dáš tím víc riskuješ, ale tím víc mužeš i dostat. Nakonec i obyčejný podnikání je svého typu riziko. Kolik firem kolem mě padlo... Což jen nápad a balík peněz nestačí.