načítám data...

Nafta v premiových vozech. Proč?

29. ledna 2018, 13:34 47 komentářů luknav

Každý týden a téměř nad každou recenzí. Snad všude vídám diskuze na téma: proč tam vůbec nabízí tu proklatou naftu?! Pojďme najít odpověď.

Lukáš Navrátil: Nafta v premiových vozech. Proč?

V hlavě tento svůj komentář, který ze sebe vypotím níže, mám docela dlouho. Řekněme, několik let. Jen jsem nějak zapomněl, že se s ním chci podělit. Dnes, po přečtení článku o Stingerovi s CRDi, jsem si vzpomněl.

Téma, nebo spíš zadání rovnice, je vlastně jednoduché: Proč se vůbec premiové modely automobilek nabízí se zbytečnými naftovými motory? Každý přece ví, že když už kupuješ premiovku, tak máš asi dost zlaťáků. Snad už nemusíš řešit rozdíl v cenách pohoných hmot. Vždyť přece ten dehet nenabízí skoro nic, co by tě mohlo zaujmout.

Na okraj ještě – zkusme se nezdržovat pojmem Premiovka a co do ní patří a co ne. Každý si představme nějaký zbytečně velký a drahý vůz, který se od menší alternativy tolik neliší.

Pojďme nejprve vyfiltrovat ty, kteří mají možná dobrý argument. Třeba, že opravdu potřebují tahat něco velkého a těžkého, a tak mají svou Q7 W12 TDi, nejen pro parádu před sousedem. Co ale motivuje ty co mají vážně zuby ze zlata, peněz jako želez – a přesto si koupí místo lahodného velkého benzínu, nějaké ušmudlané alternativní xD, TDi, či TDV.

Seznamte se s Honzíkem

Znám jednoho pána. Je to otec mého dobrého přítele ze střední školy. Pojďme se o něm něco dozvědět:

Otci budeme říkat Honza. Honza je můž středních let a je, ruku na srdce, poměrně zámožný. V jeho garáži aktuálně narazíte na dlouhého Defendra v kůži, Z4 pro maminku, J. Cooper Works pro syna, Evoqua pro dceru a sám pro sebe, má Range Rovera Vogue. Honza koupil kromě defíka, všechno v benzínu. Honza má docela dobrý vkus. Dříve měl nesmyslný Range Rover 5.0 Supercharged. Myslím, že nemá zrovna špatný vkus.

Jenže jeho přibližovadlo na letiště, nekřesťansky drahý, velký a majestátní – Vogue – je v třílitrové naftě? Proč proboha?

Když jsem s Honzou na tohle téma mluvil, neoháněl se “zátahem vodspoda vole”, “předváděčka za fajn cenu vole", “štyry litry na sto vole”, “tahám za sebou loď vole”. Honzu u suprčérdža totiž dráždilo, že musel tankovat třeba každých 200km. Cesta do hlavního města, byla spíš jako výlet po čerpacích stanicích. Před výletem do hor bylo vždy potřeba vytvořit štáb a rozdělit štreku po pár set kilometrech. To není zrovna komfortní řešení.


Není to jen Honza

Honza není, alespoň v mém okolí, ojedinělým případem. Znám spoustu majitelů nových nekřesťanských premiovek. Panamera v lidové naftě, X5 M50 v naftě, Q7 nevím s čím v naftě. Myslím, že nejsem obklopen lidmi, co by nad tím nepřemýšleli a vzali dehet kvůli papírové spotřebě.

Jednoduše všichni hovoří ve své argumentaci velmi podobně. Je to právě komfort z onoho dojezdu a pocitu neomezenosti, když můžete koukat na 4 ciferné číslo dojezdu po natankování.

Jistě se dá oponovat tím, že i dnešní benzínové motory s přeplňováním umí udělat s lehkou nohou stejnou spotřebu jako jejich bráškové v naftě. Jenže realita v těch rychlostech, v kterých stejně my všichni jezdíme, je prostě jiná.

 

Pojďme se ještě na závěr vrátit třeba ke zmíněnému, novináři opěvnému, korejci. Pokus o atakování nějaké premium linie. Šestiválec, RWD a poměrně lidová cena za GT je vlastně fajn. Jenže má to cílovku? Možná se pár blázínků najde. Budou mít plnovous, hodinky s kukačkou na ruce a budou silně alternativní. Ale jestli si můžu trošku zanotovat o prognóze. Bude to zase 2.2 CRDi, co se bude prodávat nejvíce.

Když už nějaký František vyplázne půjčku aby koupil hezky vybavené, líbivě modré GT. Myslím, že už nezbyde na banány pro velkou opičku. Stejně zase skončí u toho, co je jistým českým spotřebitelem, finanční jistota.

A bude to nafta.

Bonus

Věděli jste, že na českém trhu podíl osobních aut s naftovým motorem je necelých 43% v roce 2016?

A věděli jste, že je to oproti celé EU podprůměrné?

Mě by to ani ve snu nenapadlo.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
29. ledna 2018, 16:45
0

To je dobré zamyšlení. Poslední dobou jsem v několika "testovacích" nafťácích jezdil. A u toho posledního, o kterém se dočtete asi už brzy něco ( až mě něco napadne, co napíšu..) jsem přesně měl ten stejný pocit. Je to fajn, když můžu dojet na plnou nádrž do Rakouska na lyže a zpět a neřešit, kde vzít naftu. A RR Supercharged je asi ideální případ. Ten dojezd je prostě menší a když je menší než 400km, tak to není příjemný. To je jako cestovat na motorce ( moje bývalá moto) s nádrží pouhých 12.5 litrů nebo kolik. 2x za celodenní vyjížďku pak hledáš benzínku ...

reagovat
Beny
29. ledna 2018, 18:37
0

Motorky bych sem radši netahal, moje bestie má 7l nádrž a tankuju po 60ti až 70ti. :-D

beastar
29. ledna 2018, 17:50
0

Málem jsem se rozčílil. Než jsem dočetl k tomu konci o Jendovy. Mimochodem a teď to bude znít "vole,kurva" trochu namyšleně. Nejvíc kritizujou prémii a suvéčka v naftě takový sopláci, který takový auto nikdy neměli a nikdy mít nebudou. Ne proto, že se jim jako nelíbí (to řikaj v hospodě) ale prostě a jednoduše na nej nemaj prachy a to ani v tej naftě. A samozřejmě je to o tom, že ta CRDI je prkenice frindly řešení a automobily kde na tom pracuje XY lidí vědí proč voe tam dát do tý A5 ten dvoulitrovej sazomet. Znám pár lidí, co to moc neřeší. Jsou to taky docela Voe, pičo takový ty typy "chytrých" podnikatelů kterým doba jakože minulá (tahle) přála. No a jako daily auto má velkej benzín málo kdo. Nějaká image a pocit s tím nemá co dělat. Jasně že neřešíš jestli nafta stojí 30.90 a benzín 31,90 (když teda vynecháme spíše nutnost tankovat všade 98) ale jak jezdíš tak prostě nechceš za A každej stej kilák tankovat a za B proč jezdit za 20 když mám podobnej výkon za 10 (inu i bohatý lidi umí počítat jinak by asi bohatý nebyli) Kromě pana premiéra (budoucího i minulého) Ten má údajně pro souromé účely benzínové RR a choť prohání éčko od AMG. To je už ta sorta která neřeší nic. Horních 100:))

Takže abych tu pohádku nějak uzavřel. Věci jako W12 v Q7 moc smysl nemají. Ale prostě běžná A6 v tdi je jasná volba ještě v kombajnu voe a je to. U těch suveček je to podobný. Měl sem benzíny i to docela dojelo páč to nebyl pětilitr, ale ono opravdu když se potom jede 400 km po dálnici fakt v kvaltu a hned svítí hladový oko tak i když třeba ty prachy máš a mladýmu koupíš JCW aby si vyrazil pár zubů v práglu na kostkách tak mi věř že brát plnou v nějaký prdeli v dojč za 37 korun litra nechceš.

reagovat
Beny
29. ledna 2018, 19:42
3

A proč nedělaj Zondu v dehtu?

Safa
29. ledna 2018, 20:28
0

Dehtová Zonda? By Horácovi jeblo... :o)))

beastar
29. ledna 2018, 20:36
0

To si nedokážu představit. A řek bych že by se to neslučovalo s tim co Horacio myslí snoubit techniku a krásu :) ty černý oblaka za tím...

XT
XTad
30. ledna 2018, 18:09
3

Aut, u kterych by benzin zral dvakrat tolik, co nafta, moc neni. Vetsinou se ten rozdil pohybuje kolem 20-30%. A majitel benzinu nevyhazuje penize jen tak z okna, protoze ten benzin proste ma sve vyhody. Premiova auta v nafte (a nejen ta) se delaji hlavne kvuli pomatene CO2 manii a vselijakym danim a poplatkum atd. U nas se to tyka hlavne firem (kdyz si chce pan reditel koupit limuzinu, tak s benzinem by se treba uz nevesel do tabulek) ale jsou zeme, kde se to tyka vsech. I kdyz ted konecne prisli na to, ze nafta smrdi, takze je otazka, jak se to bude vyvijet...
Stejne tak dojezd 200 km je velice extremni. To jel Honza asi opravdu jako prase. I ten Range musi 400-500 udelat. A normalni benzinove auto s V6, nebo V8 zvladne dvounasobek pri normalni jizde. Navic po par set km clovek stejne musi udelat zastavku, takze to tankovani plan narusi minimalne.
Takze naftova auta kupuji lidi kvuli snaze setrit (ne proto, ze by benzin neuzivili, ale je to v povaze), na sklade nic jineho nemeli, strach z toho, ze benzin jezdi "zadvacet", nafta taky byva u luxusnich aut nejlevnejsi varianta, takze clovek bud na benzin nema/nechce dat a nebo mu ten diesel proste staci, coz u trilitrovych V6 neni nic zvlastniho.

beastar
30. ledna 2018, 19:49
0

Jenomže on některý benzín v téhle kategorii opravdu jezdí. A to i když jezdíš úplně normálně což se ti stejně dlouhodobě nepodaří. Nevim kolik si měl benzínů 3.0l ++ ale asi moc ne. Ok nebere to 20, ale 15 určitě a kdejaká normální nafta ti jezdí za 7 takže procenta ti moc nesedí. Ale to je úplně jedno o tom to tady stejně nebylo. A bylo by srovnávat víc přesně ne tak obecně. Jinak jako častečně máš pravdu v tom, že ne vždy ta nafta je opravdu dobrá volba. To je taky asi na jinou debatu. Kde budeš na tom líp při flotile Superb II TDI x 10 kusů? A nebo to stejný s benzínovou (cokoliv v tom) třeba a5 od Audi. Udělej si srovnání včetně zůstatkový hodnoty a máš to.... Spočítej to s operákama a provozem. To stejný je potom s autem pana ředitele. I když znám dost firem kde takhle sloužili 4.2 A8 pár let a taky se to nezbláznilo. Jinými slovy téma je to vlastně celkově dost obecné.

Fa
Fandatik
30. ledna 2018, 20:23
2

Tak zrovna A6, 5er, Eclass v dehtu je pro mě nepochopitelné. Rozdíl mezi podobným benzínem a naftou není v zásadě finančně rozdílné, vzhledem k pořizovací ceně nového auta. Tam je to o nastavení v hlavě. Možná fleet s nájezdem od 60tis/rok.

U těch mastodontních pojízdných nesportovních SUV to už je více pochopitelné. A určitě tam jsou i náklady na pořízení, pojištění, vlastní provoz natolik rozdílné, že to smysl dává i pro tento typ movitých kupců.
Ale určitě konfety není typický pro zmiňovaný Vogue.
Pokud odhadnu spotřebu benzínu V8 na cca. 16,5l tak při nádrži 104l je dojezd asi 630km a spotřebu TDV6 lehce přes 11l tak s nádrží 86l je dojezd cca 760km. Stále je to výrazný rozdíl, ale už mi nepřijde zásadní. A občas bude muset někde v Dojči honit po benzinkách Adblue.

Ještě pro Kraba, nevím zda jsi myslel celkový dojezd nebo rozdíl mezi benzín /nafta. Každopádně by musel jet v trip průměru 26 litrů na 100km aby měl dojezd pod 400km. Mezi verzemi je to cca 150km, jak jsem psal výše.

Fa
Fandatik
30. ledna 2018, 20:43
1

Beaster: nemůžeš porovnávat benzín 3.0++ s nějakou normální naftou. S běžnou naftou, třeba v tom Supu můžu porovnat tříhrnkový 318i.

Pokud chceš porovnávat tak tomu benzínu 3.0++ postav něco jako naftovou V8/12 TDI, M50 d, atd. Ve finále může ta nafta mít vyšší výkon, jezdit rychleji s podobnou spotřebou. Ale určitě ne lépe.

XT
XTad
30. ledna 2018, 20:44
1

beastar: Benzin za 15 a nafta za 7, to mozna pri srovnani 2.0 TDI a 4.0 TFSI.

beastar
30. ledna 2018, 20:57
0

Ok proto píšu, že tady by to nemělo o tom vůbec být. Je dobrý to porovnávat když to je porovnatelné a ne hala bala. Psát procenta a tak podobně neřeší to proč se dělají v autech z vyšších cenových pater a tříd dieselový motory. Jinak jasně, že může bejt dobrá volba 318i a zrovna tak naftovej sup. To záleží na mnoha okolnostech. Já nejsem osobně zaujatej ani na jednu stranu a je mi jedno kdo, co má. Některý moderní nafty už dovedou jezdit fakt zajímavě a hovadiny jako servis nebudeš řešit u auta na omezenou dobu když ho kupuješ nový.

XT
XTad
30. ledna 2018, 21:02
0

Ja akorat reagova na tvoje tvrzeni, ze benzin jezdi za 20 a podobne vykonna nafta za 10.

beastar
30. ledna 2018, 23:53
0

Já původně reaguju na to, že ty si to obligátně trochu stočil na boj nafta vs benzín. O tom to tady v důsledku neni.

Breakthru
29. ledna 2018, 20:36
0

Když pominu nějaký naftový zbytečnomocválcový ropy, tak chápu proč ropu do týhle třídy.
Argument, že pán na to má, tak proč šetřit, je kravina.Nechcu řešit jak lidi k penězům přicházej, ale rozhazováním do prázdna to asi nebude.Kdybych za palivo platil půlku v naftě oproti benzínu, tak bych volil selským rozumem naftu.Do toho delší dojezd, zátah a moderní nafty jsou docela kultivovaný.
A ten pán pod autem asi ležet nebude, zaveze to do servisu, dá si kafíčko a nemákne na to.proč taky....
A ještě jedna věc na závěr.Pokud na kufru není za označením objemu malý ičko, tak kolikrát člověk po sluchu ani nepozná co se pod tou haupnou spaluje....

reagovat
luknav
30. ledna 2018, 09:39
0

Argument, že pán na to má, tak proč šetřit, mi přijde naopak jako vcelku dobrý argument. Nebavím se totiž o rádoby podnikatelích, co si vezmou hypotéku aby si koupili sedmičkový bávo v holobytu z předváděčky - samozřejmě v ropě. To nejsou lidi, co by skutečně patřili k vrstvě "Top Premium". Top Premium archetyp, jako je Honza, na to totiž vážně má. Ono totiž, když takový Honza má na to, aby dal 100k za noční vidění do auta - i když v noci nikam nejezdí, když má na to aby překopal Defendera na skoro Géčko (Honza má rád UK vozy), tak si myslím, že ho vážně rozdíl v ceně PHM a častějšího tankování - z pohledu peněz - vážně, ale vážně, netrápí. Honza nemusí řešit žádný selský rozum. Zároveň Honza už ví, že zátahvodspoda vole, mu umí dát o supercharger a že ať je nafta jak chce kultivovaná - benzínovej víceválec to prostě není ani přes stetoskop.
.
A na závěr, myslím že nejen já, ale i další čtenáří a diskutéři, mohou na první poslech poznat 2.0d a 2.0i napříč desetiletími. V dnešní době snad už jen ty dreiválce, klepající se jak moje máma, se těžko poznávají on analogických naft.
.
Howgh :)

beastar
30. ledna 2018, 14:43
1

Tak ten pán je šťastný a podle toho co popisuješ to bude asi blízký spolupracovník Andreje Babiše nebo bývalý Tomáše Pitra. Páč takovejch lidí jak ty pišeš je u nás velmi málo. A trochu o tom něco vím. A povím ti jedno podle aut fakt chytrého podnikatele ve vatě nepoznáš;) Poznal sem pár lidí co takovou sedmu v plný brali za hotový. Rozhodně to nejsou lidi kteří mají hluboko do kapsy. Tady jde o to kam a jak často jezdí a tak dále. Někoho totiž auta a motory vůbec nezAjímají. Vy tady vycházite z toho že co milionář to fanda do aut což je bullshit. Někdo rád letadla jinej lodě a třetí baráky. Třeba ředitel Ikey jezdil snad
20 let ve starym Volvu. Asi neresil jestli má RR v benzínu. Trochu mi přijde že Jendu popisuješ přesně tak jak já znám ty co si hypo na 7er neberou. Právě proto aby mohli ukázat my ma to voe máme;) I ty auta co popisujes trochu světský. Chápu že to nejde rozvádět. Chci říct podle jednoho člověka taky nejde soudit. Vím jak funguje firma a tak dále. Za pár let mám sesbirany vzorek tehle lidi.

A proto se taky dělá od a8 po 7dmičku přes velký suvéčka všechno v naftě. Jestli vydělaš prachy uvidíš sám jak to funguje. A fanoušek do aut z prachama premejsli jinak, než ten kterýmu je to jedno. Vyhazovat kilo za nightvision když v noci nejezdim je iracionální i kdybych měl miliony. Snad možná jestli je miliardář. Jenže to by měl zase člověka co se mu o yy auta stará a sám by to vůbec neresil;) Řekněme že je to asi velká výjimka.

Breakthru
30. ledna 2018, 19:27
0

Luknav:nepochopils mě nebo seš zaslepenej Honzou, o kterým jsem nepsál...A moc moderních dieselů si asi neviděl a neslyšel.A tříhrnků taky....Nesu´d všechny podle sebe a Jendy...
Beastar:aspoň ty mě docela chápeš.Prostě spotřebák, co odveze a reprezentuje, žádná věda...Za pár let vyměnit za novej kus a svět se točí dál.
Lidi dovedou vyhazovat peníze za různý chůjoviny, ale nejde to dlouhodobě.Znám taky lidi, co měli a už nemaj a většinou je položilo to, že sypali všude kolem sebe, ale jen ne do vlastní firmy.A auto je nejblbější investice ze všech.....Nicméně, proti gustu žádnej dišputát.

beastar
30. ledna 2018, 19:42
0

Break přesně tak. Reprezentace, čau ať to vypadá za tři roky si stejně koupíme jiný. Auto do sbírky a pro potěchu ducha se kupujou obecně úplně jinak, ale o tom tenhle blog snad nebyl. Alespoň jsem to pochopil takhle. Takže potom ta nafta v něčem rozumným dává smysl.

Breakthru
30. ledna 2018, 19:55
0

rozum a cit často nejdou dohromady, když jde o prachy a živnost.Taky jsem to tak nahoře psal, ale stručně...
....světě div se, ani boháč nechce svý peníze prolejvat hrdlem nádrže....

Fa
Fandatik
30. ledna 2018, 21:04
0

Pánové stále se snažím pochopit Váš pohled na věc, ale zkuste to ještě jednou.
Proč by měla být např. volba 740 Ld xDrive rozumnější než 740 Li xDrive, které je tabulkově levnější o cca 60tis?
Nebo 520d před 520i, pokud chce někdo honit vodu v nejlevnější 5er?
Berte soukromníky, případně menší firmy, kdy majitel má na chod společnosti hlavní vliv.

beastar
30. ledna 2018, 23:51
0

Ok spočítám ti u ty sedmičky v longu proč;l A nejen tobě zítra to sem placnu. Čísla nelžou. Mimochodem nejde jen o výhodnější. A budu počítat že auto zůstane v majetku po konci fl. Ať je tam i ta zůstatková hodnota možná pak pochopis lety podloženy nazor z praxe.

VK
VK
31. ledna 2018, 08:04
0

S třílitrovým HDi 177 kW si to vezme něco přes 8 litrů, třílitr benzín přes 11 na sto. Rozdíl nákladů kolem 45 tisíc za rok, když se natočí 50 tis km. To už nejsou srandovní částky.

Fa
Fandatik
31. ledna 2018, 09:41
0

Držme se trochu zadání v blogu. Když nerozhoduje pořizovací cena u RR Vogue (TDV6 vs. V8 5.0) min. 400tis, tak zrovna tato částka mi nepřijde tolik důležitá. Uvidíme s čím přijde Beaster. Navíc pokud si to auto nechá alespoň chvilku přes záruku, tak do toho vstoupí i riziko vyšších servisních nákladů. Vlastně jde o to, nakolik si řidič /majitel cení kultivovanosti a pohodě benzínu. Pokud na minimálně 1kč/km tak je u tvého příspěvku vše v pořádku. A právě již zmiňovaný Vogue má v benzínu o 18l větší nádrž (skoro 20%), takže ani maximální dojezd není tolik rozdílný.

Breakthru
31. ledna 2018, 20:02
0

pokud to běhá dálky pravidelně a je to pravidelně servisovaný, tak to min čtvrt mega najede, ale do tý doby bude mít majitel nový fáro.Takže vstřiky, DPF, turbo, nápravy atd. řeší novej majitel....Do toho čtvrt mega se de facto krom běžný údržby nedělá nic...
Zjistěte se, jak se v týhle třídě prodává nafta vs. benzín....u těhle aut mi příjde úplně jedno co to žere...

Fa
Fandatik
31. ledna 2018, 21:08
0

Chápu správně poslední větu, že nám dáváš za pravdu, že je jedno co to žere? Tak proč volit dehet?
Viz. jak slíbil Beastar čísla pro 740 Ld xDrive vs. 740 Li xDrive? ...

beastar
31. ledna 2018, 22:01
0

Neboj nezapomněl sem budou;) Jen vydrž už teď vidím že to není tak jednoduchý jak se to může zdát. Možná to spíš rozepišu skoro bych řek i na blog. Ať je vidět že sem taky ten uderník....

Fa
Fandatik
31. ledna 2018, 22:19
0

V pohodě, to nemělo vyznít jako hate. Ale fakt po té debatě tady mě to začalo vážně akademicky zajímat (nemám teď v žádné igelitce 3 mio cash).
Ve smyslu: jaký je finanční rozdíl na 1km mezi srovnatelnými motory u luxusních vozů. A může to být racionální důvod pro potencionální kupce? Počet km/rok a dobu prodeje auta bych vzal jako statistický průměr.

Breakthru
01. února 2018, 18:57
0

ono, kdyby to nikdo nechtěl, tak to automobilky nedělaj....A v čem je moderní nafta horší?Nebo já nechápu, proč by mě mělo u auta třeba za dvě mega trápit to, že do něj tankuju naftu?....

GanGreen
30. ledna 2018, 10:48
0

myslim že Honza to vzal za správnej konec a pochopil, že benzínové motory jsou v náklaďáku už nějákej ten rok mimo... Naftu nemám rád, ale když mi auto váží jako tank, tak to dává smysl...

reagovat
ToMyx
30. ledna 2018, 12:12
0

Dobrý nápad na blog. Řeším toto téma dost často v práci. v 9 případěch z deseti z toho vyjde, že člověk je tvor líný a pokud se bavíme o autech 1 mio +, pak ty dieselové víceválce nejsou na poslech to samé jako dřívější PDčka:-)
Převládající důvod není ani tak peněženka (nebo to nepřiznají), ale čas. Je rozdíl tankovat cestou z Budapešti 3x nebo jednou:-)
Na druhou stranu jsem zaznamenal i docela dost přívrženců plynu nebo hybridů což mě překvapilo.

reagovat
beastar
30. ledna 2018, 14:47
0

Já bych řekl že je to právě stejný jako v jinejch segmentech. Mimochodem u nás má nafta na silnicich podíl asi 43% a to neni zdaleka nejvic v Eu.

ToMyx
31. ledna 2018, 16:16
0

Byla to jen úvaha, ročně nenajezdím moc...dohromady cca 35 tis km na 2 auta, takže asi nejsem ten správný hodnotitel.
Nikdy jsem nekupoval pro sebe nové auto, takže jsem se bál jsem se rizika oprav u jeté nafty a taky mi ta nafta prostě smrdí :-)
Na druhou stranu, cokoli, co má přez dvě tuny je pro naftu jak dělané.

PeterLuk
30. ledna 2018, 14:52
0

Zaujímavý text. Ten podiel nafty na predajoch ma prekvapil, fakt som mal Česko (a Slovensko) za takú baštu nafty, keď tu sú vysnenými autami ľudí Passaty a Octavie 2.0 TDI a Q7 3.0 TDI. Ja som naftu nikdy moc nemal rád, smrdí to, tie oblaky dymu (zvlášť tie čierne za pár rokov starými Renaultmi) vyzerajú hrozne a znie to hrozne. Iste k tomu prispelo, že moja prvá skúsenosť s naftou v aute bola v jednotkovej Octávii 1.9 SDI, ktorú sme mali istý čas vypožičanú. Po prechode z benzínového dvojlitra v Citroene to bola hrôza, nedalo sa tam rozprávať, pretože cez ten hluk nebolo vnútri nič počuť, vôbec to neakcelerovalo a samozrejme, malo to aj ostatné sprievodné javy naftových autách. Ale čo čert nechcel, dnes jazdím tiež naftovým autom. Dostal som sa k 17 ročnému naftovému Mercedesu, kde nafta síce nemá veľký zmysel, pretože je to malé a slabé auto, takže by asi s benzínovým motorom nemal výrazne vyššiu spotrebu, navyše by ma to aj tak veľmi netrápilo, kedže jazdím skôr na kratšie vzdialenosti... Ale auto som nekupoval ja, tak jazdím tým čo mám a popravde, úplne som to prestal riešiť. Je to nudné, slabé a nevýrazné auto, takže nejakú zábavu za volantom neriešim, ale ako dopravný prostriedok funguje vynikajúco. Hluk v kabíne nie je výrazne výraznejší oproti benzínovému Citroenu a ten vonkajší už ako vodič aj tak neriešim, spotreba pre mňa nie je veľmi dôležitá, ale je fajn, keď plná nádrž vydrží aj na mesiac jazdenia a tak vlastne jediné čo mi ako tak vadí je teraz v zimných mesiacoch ten smrad, keď ráno naštartujem a vychádzam z garáže, ktorý mi pripomína staré Avie. Tie novšie autá sú na tom ešte lepšie, aj keď ma stále trochu irituje traktorový zvuk nových Audín a Mercedesov, keď zastavia pred prechodom, ale dnes už nie je dôvod pozerať na niekoho skrz prstu, zato že jazdí naftovým autom. Vlastne to z pozície vodiča skoro necítiť - len v penaženke, a môže byť predsa celkom príjemné... Aj keď, úprimne, ja osobne pri prehľadávaní bazárov vždy zaškrtnem len jedno políčko v kolónke palivo - benzín - ale pre mňa ako študenta dnes nafta proste nemá zmysel. Ale raz, až budem potrebovať pravidelne jazdiť na dlhšie vzdialenosti, prečo nie? Na dlhé presuny po diaľniciach je nafta ideálna... no a z ušetrených peňazí sa predsa dá kúpiť nejaké to staršie benzínové kupé na víkendy!

reagovat
beastar
30. ledna 2018, 19:53
0

Souhlas. A Mercédes to je známá písnička v tom taky nafta nikdy nevadila. Neměl jsem osobně, ale jak řikáš nesoudím to jako špatnou volbu.

Fa
Fandatik
30. ledna 2018, 21:14
0

Takže vlastně to všechno posral MB se superdieselem W116 300SD (turbodiesel I5). Viníka máme, takže to zabalme a pojďme to zapít.

beastar
31. ledna 2018, 13:18
1

Ne, ne posrali to lidi co jako nejlepší auto měli v životě starej vergl od Bmw s R6 pod kapotou v benzínu s myslí si že lepší motory neexistujou. Potom ty co si myslí že každá nafta jezdí jako tdi s rotačkou. A s nima všichni ti co nikdy neměli v6 v naftě a chtěl něco srovnávat. Kupředu Zonda a teď to mužem zabalit.

Jimi
30. ledna 2018, 21:44
2

Mě nikdy nenapadlo vůbec uvažovat o naftě, nic mi to neříká. Vždy jsem to řešil přes benzín a problém s častým a nákladným tankováním jsem nikdy neřešil. U mého prvního GTI 3.řady vůbec, 3-kový 6-ti válec je v pohodě a se 7-čkovou V8 normálně jezdím k moři. Nepodnikám a doma to nepřehazuji vidlemi. Pro mě je normální spotřeba 10l. Asi záleží, jak si to kdo nastaví v hlavě...

reagovat
beastar
31. ledna 2018, 13:22
0

Kolik ta sedmička najede za rok? Asi s tím nejezdíš denně do práce nebo po Praze že? Jo je to o tom jak to máš v hlavě mě nevadí spotřeba ani 15, ale uznávám že brát pak plnou /relativně brzo/ mě docela otravuje. A vždycky mě napadne jak bych do toho naftovýho dvoulitra tankoval o 600 km jindy a jinde

Jimi
31. ledna 2018, 14:06
0

Je to daily car, střídám to s 3-kou. Ročně +/- 15tis.km. Po Praze s ní občas jezdím a na delších štrekách tankuji tak po 500- 600km- vejde se tam 80l. Delší dojíždění za prací jsem nikdy nemusel řešit ale je pravda, že kámoši, co dojíždějí 40-50km, tak to mají většinou v naftě i když pár už v poslední době přešlo na benzín.

beastar
31. ledna 2018, 14:14
0

Tak to jde. Pro 15ročně nemá nafta do 7 cenu. To je fakt. Jenže to asi nebude funglovka za dvojku nebo jo? Nebo jinak kupoval si to nový? To je taky důležitý. Ono se tady zapomnělo na to jestli se bavíme o naftě v nový vyšší třídě, nebo ve starejch werkách. Tam je jasný že taková nafta může bejt spíš na obtíž.

Jimi
31. ledna 2018, 14:31
0

Samozřejmě to nový není, spíš jsem si udělal radost relativně už stařičkou e38 V8, protože je to vymírající druh v EU. Překvapuje mě nenákladným provozem a údržbou- je pravda, že jsem pečlivě vybíral skoro 2 roky.

beastar
31. ledna 2018, 14:36
0

No to už je skoro youngtimer dneska:) A tam jako chápu že si fakt netoužil po naftě. Kamarád to měl někdy kolem roku 2004 a taky to chválil. Otázka je a taky trochu i zamyšlení k blogu jak by se jednal kdyby si teď šel pro novou sedmu. Na nájezd 40+ ročně....

Jimi
31. ledna 2018, 15:11
0

Osobně mám s novou produkcí problém, s BMW to tak růžově už nevidím. Ten roční nájezd je už slušný, nikde jsem zatím nenašel relevantní porovnání hybrid a nafta. Überwageny jsou na mě už moc tlusté, o SUV ani nemluvě, hodně to všechno narostlo. Nezávidím případné rozhodování, jsem rád, že to nemusím řešit.

Fa
Fandatik
31. ledna 2018, 13:49
1

Ještě bych měl k zamyšlení vývoj za těch posledních 25 let.
Ceny nových aut jsou skoro stejné. Spotřeba výrazně klesla. AR 145 1,4 boxer ( cca 11l), BMW 318 (10l) 323 Ci (12l oboje E36), Gallant V6, Mondeo (kulaté MKII V6) taky cca 12-13l vše před rokem 2000 (+-). Ta spotřeba je ve městě co si matně pamatuji. Další AR 147 1,6 T. S. cca o 2l méně než slabší 145.
Myslím, že všichni jsme na tom podobně. Ale tehdy se to skoro vůbec neřešilo. Navíc kupní síla je mnohem výše.

Když překonám vrozenou lenost, možná bych si mohl založit blog. Teda pokud už někdo na téma: Poměr reálných nákladů vzhledem ke kupní ale na vlastnictví auta před lety a teď. Uff, už ten potencionální nadpis mě unavil.

reagovat
beastar
31. ledna 2018, 14:19
0

Auta jsou levnější a vyrostla. Dnes má Clio daleko větší užitnou hodnotu, než tehdy Espace. Máš pravdu že spotřeba se tolik nehrotila. Jenže ona taky rychlá nafta moc nebyla. Tdi bylo všechno jen ne dynamicky. Tds v Bmw bylo jako zjevení a taky kolik to auto stálo. Byl to přelom. Každopádně kupní síla je vyšší. Blog dobrej o tom ale strašná práce s tim aby to mělo hlavu a patu.