načítám data...

Kupujeme ojetý kabriolet na letní radovánky

21. ledna 2020, 22:53 53 komentářů krab

Tentokrát to vážně nebude o autíčkářské hvězdě Mazda MX5. Máme zájem koupit něco podstatně luxusnějšího i rychlejšího. Ale necháme si na to skromný rozpočet. Stačí půl milionu korun na šarmantní kabriolet uspořádání 2+2 anebo rychlý roadster?

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Kupujeme ojetý kabriolet na letní radovánky

Inspirací k blogu byl zajímavý dotaz jednoho čtenáře. A když jsou ty dlouhé zimní večery, venku přimrzá mlha, auta čekají v garážích pod plachtou na jaro, najde se presně čas na úvahy, s čím novým si udělat radost v nastávající sezóně. Pojďme se podívat na to, co se nám v evropských inzercích válí přes zimu a vyplatí se pořídit už nyní, než bude na konci března přebráno. Současně se chci držet v otěžích rozumného rozpočtu. Na autíčkáři je často poptávaná kategorie aut do sta, dvě stě případně tři sta tisíc korun. A rada obvykle bývá – kup Mazdu MX5. Zkontroluj, zda není rezavá. Pokud není, předej prachy prodávajícímu, shrábni klíčky do dlaně a s úsměvem upaluj s novou hračkou směrem k domovu. Pojďme se podívat co se dá pořídit, když si trošku přeci jen připlatíme a zvedneme nároky na zvuk i výkon motoru.

Na tohle Porsche nám bohužel stanovený rozpočet nestačí.

BMW Z4 3.0Si Roadster (E85)

Na svém autu pro radost nemá cenu šetřit a automaticky bych vybral Porche 911 Cabrio generace 996. Jenomže výběr legendárního Porsche si nerozumí se stále skromným rozpočtem, kterým už jsme i tak překročili typickou poptávanou hranici. Na dobré Porsche 911 je potřeba celkově milion korun. S jakkoli nižším rozpočtem je to spíš cesta do nejistého dobrodružství. Velmi dobrý sportovní roadster s rozumně širokým pokrytím nabídek najedeme u jiného německého výrobce, přímo v Mnichově. BMW Z4 vyráběné od roku 2002-2008 je populární volbou.

V životě jsem řídil jen kupé s motorem 3.0 N52, který se mi neobyčejně líbí a tajně sním, že si jednou třeba budu moci dovolit přímo „emko“ s podmanivým řadovým šestiválcem S54 a hydraulickým posilovačem řízení. Zetko by totiž mělo být s tímhle motorem dokonce dravější štikou než klasická M3 E46, na kterou mám příjemné jízdní vzpomínky. Jsem na něj zvědav. My ale hledáme dostupnější variantu, třílitr o výkonu 265 koní. Servisně by nemělo jít o příliš náročnou pohonnou jednotku, přitom výkon ji nechybí. A je vážně radost jí vytáčet až k omezovači kousek nad 7 tisíc. Nabídky aut s nájezdem pod 100 tis kilometrů leží spíš u hranice 400.000 kč, ale není problém se dostat kolem 300.000kč, pokud se smíříte už s vyšším nájezdem. Každopádně se jedná o prakticky poslední klasický atmosféricky plněný řadový šestiválec od BMW a bude do budoucna jistě dál vyhledávaný.

Na rozdíl od Z3, která ráda rezne na mnoha místech je na tom Z4 o dost líp. Taky je o pěkných pár let novější. Ale je potřeba zkontrolovat kompletně vnitřek auta, kovové lišty uchycení sedadel a hledat, kde všude pod kobercem by mohla být vlhkost. Občas rezne i víko kufru a klasicky to chce prohlídnout spáry na odvodňování a zkontrolovat střechu jako u každého kabria. Nedostatek modelu Z4 je z mého pohledu horší cit v řízení s elektrickým posilovačem a velmi tvrdý podvozek, navíc často právě v kombinaci s pneumatikami typu run flat. Ergonomie je výborná a chce to hledat kousek vybavený sportovními M sedadly. Je to vážně oproti obyčejným koženým sedadlům velký rozdíl.

BMW 135i Convertible

Dotaz ve fóru Autíčkáře směřoval přímo na tohle malé dvoudveřové BMW s kufrem a plátěnou střechou. Pod 400 tisíc jsem nějaký rozumně vypadající exemplář v české ani jiné inzerci nenašel a podle zkušeností kamaráda, který provozoval nějakou dobu model E92 335i se shodným motorem bude i údržba a servis nakonec stát docela dost.

U BMW s tímhle motorem bych očekával servisní náklady do 50 tisíc ročně, při nějakém předpokládaném tříletém vlastnictví. Motory N54 bezproblémové nejsou, mají již přímé vstřikování paliva i dvojici turbodmychadel. Však také mají fantastický zátah, i když k opravdickým emkovým motorům anebo šestiválci boxer v poršáku prostě mají velmi daleko. Ale pořád je to řadový šestiválec a tyhle motory prostě bohužel z trhu mizí jeden po druhém jako hosti z hospody, kde právě došlo pivo. Upřímně bych tohle auto přesto nijak zvlášť nedoporučoval. Ani větší trojku 335i Cabriolet. Na malý roční nájezd a vyloženě zážitkové radostné svezení po okreskách to chce něco výjimečnějšího, čímž se dostáváme k variantě číslo tři, možná lehce riskantní.

BMW 645i Convertible

Já jsem si v minulosti půjčil na jeden týden desetiválcovou M6 v karoserii kupé a pak ještě 650i s manuální převodovkou a skládací střechou. Tohle „Banglovo“ BMW mám docela rád. Osmiválec dodává patřičnou míru luxusu, klasická koncepce auta dobré jízdní vlastnosti, které se tak nějak od bavoráku s osmiválcem vpředu a pohonem zadních kol čekají. Náklady budou přiměřené, předpokládám, že ne vyšší než v případě E90 335i. Pořizovací cena auta byla však podstatně vyšší, když bylo nové. Je kvalitně postavené a sdílí části s běžnou pětkovou řadou, což náklady údržby zmírní. Ale je potřeba dodržet pár podmínek výběru. Svezení to je luxusní, ale musí fungovat mechanismus střechy a auto mít servisní historii. Klidně ať má i vyšší nájezd přes 150 tisíc kilometrů.

Tohle BMW je podle mě hezký kompromis mezi sportovním autem a velkým plavným „gétéčkem“. Na mobile je aktuálně jen sedm kousků s manuální převodovkou a osmiválcem. Takže je to i vzácná verze a do budoucna bude vždycky zajímavá a vtipná. Řadit se tady dá stylem 2, 4, 6 naprosto v pohodě. Tomu motoru je jedno na jakou rychlost jede, od dvou tisíc otáček krásně zabírá. Dá se koupit i s atmosférickým šestiválcem, což náklady zlevní, ale do šestky mi stejně spíš pasuje osmiválec. Tentokrát se do rozpočtu už strefuji víc, protože by s trochou dobré vůle, času s vyhledáváním auta a smlouváním u prodejců šlo pořídit dobrý kus za nějakých 350 tisíc korun.

Mercedes SLK 55 AMG

Na tuhle cenu v případě AMG můžeme rovnou zapomenout. Ale vzhledem k tomu, že jsem si v minulosti dal rande s jedním černým ďáblovým strojem s ručně smontovaným atmosférickým osmiválcem z Affalterbachu, nejde ho nezmínit. Když prohlížím německou inzerci nacházím jen pár desítek exemplářů k výběru. A jejich cena se za ony dva roky, kdy jsem s konkrétním černým kouskem jezdil vůbec nikam nepropadla. Bude stát jen náklady údržby, což v případě nejmenšího tehdy prodávaného AMG nebude velké drama. Naopak, jeho cena časem mírně poroste. V roce 2017 se totiž konkrétní černý exemplář prodával na hranici 500.000 kč a dneska je jeho hodnota spíš o 10-15% vyšší. Je to dobrá investice, akorát se jako řidič musím smířit s faktem, že mezi zadními koly chybí samosvorný diferenciál, který by se tak moc autu s kopcem točivého momentu hodil.

Jaguar XK Convertible

Přeci nám nesmí chybět Jaguar. Ačkoli jsem si pár dní pojezdil s elegantní devadesátkovou XK8 generace X100 asi bych spíš doporučoval jejího nástupce X150. Osmiválec 4.2 litru je zárukou velmi solidní dynamiky a vzhled po vzoru slavného Jaguaru E-type je zase připomínka těch nejúspěšnějších časů automobilky. Provoz nebude tak dramaticky drahý. Ale cena bude spíš atakovat víc než půlmilionovou hranici, a to nezmiňuji kompresorem přeplňované „R“. Takže zpět k XK8 (X100) Jediná problematická věc jsou rozvody u čtyřlitru a tohle je potřeba nechat vyřešit. A celkově náhradní díly nejsou nejlevnější, bude to trochu cesta dobrodružstvím a smířením se s faktem, že když se něco rozbije bude se trávit čas hledáním kompetentního servisu a auto třeba pár měsíců jezdit nebude. Je to vždycky na individuálním zvážení, každopádně ceny XK8 už nikam neklesají. Naopak letos to vypadá možná na poslední dobu, kdy se za 300 tisíc bude dát nějaký ještě pořídit. Je to svým způsobem i zajímavá investice.

A že nám chybí Porsche Boxster (986)?

Za oněch 300 až 400 tisíc korun se dá koupit i excelentní Mazda MX5, která bude zhruba o deset let novější než stejně drahý Boxster. Jenže ta nevykouzlí omamné vytí šestiválce boxer a pokud jí budete používat celoročně za pár sezón prorezne na prach. Na druhou stranu na provoz, pojištění a případné řešení poruch je zkrátka levná. A skvěle se řídí. Proto je tak oblíbená. Jenže nemá výkon, nemá zvuk a má ji každý. Boxster je pravé Porsche, byť ve světě gentlemanů s porsche hrníčky platí za model pro chudé. Pro nás nadšence do aut je to ale výhoda. Dá se koupit v rámci relací značky levně, přitom nabídne brilantní vyvážení podvozku, krásný zvuk motoru a vynikající cit v řízení. Boxster S (986) je dle mého názoru nejlepší volbou ze všech aut vzpomínané kategorie.

Ideální je zvolit právě rovnou variantu S s motorem 3.2 litru, který je v zásadě spolehlivý. IMS se u nich nekazí tak často, na ovalitu válců tolik netrpí, ale generálky motoru se nemusíte nutně vždy vyhnout. Takže koupit za 300tisíc Boxster S jde, ale tady je prostě potřeba mít hned pro první sezonu v rezervě dalších 150 tisíc korun, ať jste v pohodě a nemusíte se bát. Náklady na Porsche 911 generace 996 mám důvěrně zmapované a podle situace tady vyjde rok údržby bez paliva na 50-100 tisíc korun, v případě nájezdů do 10 tis ročně a zprůměrováno do nějakého tříletého horizontu. A boxster právě nebude výrazně levnější, protože sdílí většinu techniky i část karosářských dílů. Chce to mít ideálně i havarijní pojistku, kterou pod 20 tisíc korun ročně na porsche spíš neseženete. Kdo jo, ať mi dá kontakt, rád využiji! I malá nehoda znamená dost peněz a času hledáním dílů. Třeba nové přední světlo Litronic vyjde na 40 tisíc bez DPH, takže takhle to zkrátka je. Proč stojí za to mít Boxstera jsem kdysi popisoval v jiném blogu, informace zde.

Pokud se Boxsteru bojíte, je tu pořád ta Mazda MX5. Mazdy jsou levné sporťáky, které můžete koupit za cenu desetiletých opravdických sporťáků či gétéčkových ojetin, které už jsou na provoz zkrátka komplikovanější. Jenže pak se svezete v Porsche Boxster a jste v jiném světě. Je potřeba si to celé však dobře promyslet. Jeden můj kamarád si v nadšení Boxster 3.2 (986) pořídil. Ale prvních pár návštěv servisu, jeden problém s naprogramováním ztraceného klíče, preventivní výměna IMS ložiska a spojky a strach s toho co příjde příště a zda se nebude muset generálkovat jednou motor ho donutila to auto prodat. Někdy jsou tyhle obavy zbytečné, ale rozumím jim. Dneska jezdí v zánovním Subaru BRZ a je spokojený. I když svezení v poršáku pro něj bylo nepochybně zajímavějším a emotivnějším zážitkem.

A jaká auta z radaru unikla?

Vůbec jsme nezmínili možnosti za ocenánem, káry „made in USA“. A jistě by se dal teď v zimě dobře pořídit exemplář Nissanu 350Z Roadster, ideálně varianta vyrobená po modernizacích modelového roku 2007 a evropskou verzi. Dost exotickou možností je pořídit kabriolet s pevnou skládací střechou na bázi Infiniti G37S. Dokonce se prodávalo i s manuální převodovkou. S Infiniti mám roční zkušenost a veskrze pozitivní. Měl jsem ale variantu kupé. Auto mělo parádní zvuk, silný motor, skvělý a čitelný podvozek, jen možná vyšší hmotnost. Je to cvalík, který váží skoro 1700 kilogramů. Současně by se mi líbilo i Audi S4 Cabriolet. Motor 4.2 V8 pod přední kapotou je zárukou dobrého akustického koncertu a kvalitně postavený interiér Audi zase nevrže ani neskřípe. Není to vyloženě sporťák, ale má své přednosti i rozumné náklady na provoz, pokud (jako všechna auta této kategorie) nebyl v minulosti zanedbán. Zrovna tak by byl elegantním společníkem Mercedes CLK500 (W209). Přeji šťastný lov v inzercích a každému kdo si aktuálně brousí zuby na novou hračku na léto přeju ať se povede a má ze svého výběru nakonec velkou radost.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

MGRR
22. ledna 2020, 05:42
2

Lexus SC430, ma sice podivny desing, ale 4,3V8 a jakasi nouzova 2+2

reagovat
krab
23. ledna 2020, 18:40
0

Ten Lexus sice příliš krásy nepobral, ale jak píšeš, jedna z variant to je. A jezdí jich v ČR asi fakt úplně minimum.
Zrovna jako se skoro nevyskytují Alfy Romeo Spider poslední generace ( na základě Alfa Romeo Brera nebo 159) To je sice FWD auto, ale krásná karoserie. Ale koukal jsem na ně na německou inzerci a překvapivě jsou drahé.

MGRR
24. ledna 2020, 09:20
0

Podivne vypadajici, pro nekoho osklive. Pravda, za poslednich nekolik let je cena vys o +100.000 (nektere dokonce 2x tolik, pokud maji malo najeto a jsou bez koroze) minimalne a levnejsi nebudou.

Vojta
24. ledna 2020, 19:08
0

Tak zrovna 939 Spider si nedovedu představit, že bys někde sehnal zrezlej. Velmi raritní je rezavá 159, u Brery se to neděje už tuplem, protože byla stejně jako Spider montována ručně u Pininfariny. Každopádně kusů bylo málo a v rozumné motorizaci jsou nesmyslně drahé. Předchozí řada 916 je za mě zajímavější. Lépe jezdí a má zajímavější motory (Busso). Tam je ale dost zvláštní ten design Enrica Fumii - ne každému se líbí. Giugiarova 939 je určitě krásná pro většinu lidí.

BubaaCZek
22. ledna 2020, 07:22
2

Vox populi, vox dei
Dobry krok Krabe.
-
Komentář upraven 22. 1. 2020, 07:22:24

reagovat
krab
22. ledna 2020, 08:45
2

Pojďme možná už spíš reagovat sem. Ten původní jsem včera smazal a udělal v podstatě komplet znovu. Z diskuzí u toho smazaného původního článku vidím ještě debatu alternativně k Hondě S2000. Tam mě osobně taky hodně zajímá, ale nezařadil jsem jí ani sem, protože ceny evropských zachovalých kousků vyrostly nesmírně nahoru. Pokud pominu RHD dovozy anebo nějaké pochybnější nabídky, startujeme někde na reálných 17.000 euro a na trhu jsou i auta přes 30.000 euro. Což už je fakt hodně.

Nemám s ní zkušenost, ale pokud se naskytne během letoška, něco o tom tématu rád zpracuju. Zatím jsem na jízdní vlastnosti a projev motoru nasbíral protichůdné informace. Buď auto vychvalují v superlativech anebo naopak sdílí zklamání. Obzvzlášť motor v sériovém stavu do 4.000 otáček nejede ( prý vůbec - nemůžu hodnotit, protože jsem v tom nejel) a až hodně nahoře se něco děje. Ta charakteristika motoru mi trochu připomíná motor 2ZZ-GE Toyota, který by v 1200kg + těžkém autě měl skutečně extra ležérní oblast do klidně až 5.000 otáček. V Lotusu se ta nevýhoda dobře maskuje jen tím, že je lehký. Což Honda S2000 vyloženě není. Ale má v top endu 50 koní navíc, ten vršek otáček bude asi vážně boží. A odtud pramení ty vyšší ceny a atraktivita u fanoušků...

reagovat
Vavris Vavrisovic
22. ledna 2020, 09:06
1

Motor může být dost zklamání, protože je vlastně reálně šnek... a ne do 4000 ale klidně bych napsal do 7000 nebo v kolika ten VTEC spíná. Atraktivita pro mě spočívá v syrovém, mechanickém, občas bych použil až závodním projevu auta. Ke kterému ven koncem sedí i ten nepoddajný motor, který se musí točit do aleluja, aby se trochu předvedl...

Radim Nemec
22. ledna 2020, 09:46
4

Je to presne tak. Zena ho ma a neproda ho ani za zlate prase.
Predne - je to male. Fakt male. Nevim jak je na tom Miata, ale se 197cm jsem pri zavrene strese bud sesunuty v sedadle (ok, jenom trochu, ale prece), nebo soucasti konstrukce strechy. Nevim proc, ale jako ridic se tam jeste jakz-takz vejdu, ale jako spolujezdec trpim jako zvire.
Rizeni je tuhe a telepaticke, volant prijemne maly. Ovladani vseho je na strane ridice, spolujezdec je zavazadlo. Muze si otevrit dvere a/nebo stahnout okynko. Glovebox neni, mezi sedadly je vzadu neco jako nahrada, do kapsy ve dverich je mozna vejde pullitrovka coly nebo penezenka. Kufr ma mozna tak 80l, akorat na vikend. Matrace nebo palma se da odstehovat. Proste se stahne strecha a spolujezdec si ji vezme na klin. Navic se tim clovek seznami a ostatni ucastniky provozu pobavi.
Nejsem si jisty, jestli je snizena (spis ne), ale svetla vyska je... no mala. Na kabro to pocitove pri jizde velice tuhe, ale pri nizsi rychlosti si clovek vsimne povrzavani tu a tam. To me dovadi k dalsimu - zvukova izolace prakticky neexistuje. Ano, vsechno je lehounke a uzasne sportovni, ale clovek citi a slysi kazdy kaminek.
Razeni je... skvele. Kratke, bajecna mechanicka zpetna vazba pri zarazeni, svele sedi k motoru, ktery presne to potrebuje. No a motor... za studena zni skoro az nemocne, ale zahrejte ho a drzte nekde kolem 6k a to co nastane je srovnatelne jen s aktivitami, pri kterych praskaji kusy nabytku. Freneticky projev podporeny vyse zminenou prevodovkou je vazne naloz.
Downside je ze u dalnicnich rychlosti clovek toci pres 4k (+-130kmh), ale ... ona je to pulka otackomeru, takze asi ok. Da se, ale je to hlucne. Na silnicky je to ale skvele naradi.

krab
22. ledna 2020, 11:56
0

Tak to je super. Tak jestli máš chuť a čas, přihlaš se nám do výletu 5.4.ráno , vyrazíme z Loděnice do muzea Aerovek v Rožmitále pod Třemšínem. Myslím, že všichni rádi S2000 uvidí. A snad s námi pojede i Johny s tou Z4 3.0Si jak se tu diskutovala zda je rychlejší nebo pomalejší než S2000, tak si můžete dát cestou na letišti ve Lnářích "drag race" pokud nás odtamtud nikdo dřív nevyhodí... :)

Radim Nemec
22. ledna 2020, 12:01
0

Popravde uvazoval jsem nad tim, ale S2k je auto zeny, ne moje. No - kdyz bude mit naladu, tak bychom to mohli stihnout. V nejhorsim dojedu jenom ja - nebude z toho akce o sta lidech? :)

krab
22. ledna 2020, 12:05
0

Já myslím, že nebude. ALe už jsem zrovna v pondělí jel okolo toho parkingu co tam je k dispozici na tu chvíli než vyrazíme a vejde se tam aut dost. Ono to vypadá najednou, že to bude mít velkou účast, ale realitu uvídím 3-4 dny před když si obepíšu ty lidi co se tu nějakou formou vyjádřili, že by jeli a uvidíme kdo bude a nebude moct. A kdoví jak bude počasí....

Každopádně budu se těšit

Radim Nemec
22. ledna 2020, 12:11
0

Ok, count me in, dej vedet jak se to bude blizit. Kdyz premluvim zenu a vyjde pocas, tak i to kabro bude, jinak prijedu nejakou alternativou.

JohnyLBC
22. ledna 2020, 15:43
0

Pokud nebude vyloženě pršet, dorazím rád, a snad mě v té S2000 i svezete ;)
Jak píše krab, každý chce jet ale reálně dorazí ani ne polovina :)

Radim Nemec
22. ledna 2020, 16:56
0

:) az se vrati z dovolene, tak to probereme. ;) snad to vyjde.

MGRR
22. ledna 2020, 21:08
1

Zrovna 16.1. jednu zkoušel volant.sk

JanSevera
22. ledna 2020, 10:59
1

Super přehled!
Z4 se mi líbí, ale co jsem v ní jel, tak mi taky přišla příliš tvrdá. Otázka je, jestli na tom je SLK lépe?

reagovat
JohnyLBC
22. ledna 2020, 15:45
1

Je otázka v jaké jsi jel, pokud majitel zlikviduje runflaty a dá klasické pneu, tak i na 18" je to v pohodě, pokud ale nemá M-sport podvozek nebo nějaké aftermarket snížené tvrší pružiny apod...

esmo
23. ledna 2020, 07:17
0

Z4 je obecne dost tvrdá, ale M packetový podvozek a runflaty to auto dost přitvrdí...nicméně, to k BMW patří bych řekl.

JohnyLBC
23. ledna 2020, 07:35
0

Já bych řekl že moje na 18", na M-paket podvozku a bez runflat pneu je v pohodě snesitelná i na delší přejezdy, ale není to o tom s tím jezdit denně. Což se v tomhle případě neřeší :) Každopádně výměna RFT za normální pneu tomu autu opravdu hodně pomohla co se týče komfortu. A zesílené bočnice mám stejně, takže to není žádná žvýkavá guma. A je to taky o zvyku :)

esmo
23. ledna 2020, 07:41
0

Mám jedničku E81 na M packet podvozku, 17" runflaty. Je to tvrdý, ale tak to prostě má být...normální pneu bych na to asi nedal :D

JohnyLBC
23. ledna 2020, 07:48
0

Proč ne? Autu jen pomůžeš, i svému pozadí. Navíc to, když guma funguje a tlumí je jen dobře, runflaty ti netlumí nic a všechno přenáší dál... Dokonce říkám, že to auto teď v oblouku dokonce snese víc. A máš lehčí pneu, roztáčíš méně hmoty. To bylo taky znát po přezutí.

esmo
23. ledna 2020, 07:56
-1

Abych řekl pravdu, tak přesně nevím. Zastávám názor, že ty auta jsou nějak z výroby zkonstruována a má to svůj smysl - nebo je to jen o tom, že to nemá rezervu a jinak by tam dali klasické pneu?
Nicméně, runflat mě už jednou zachránil po cestě z Olomouce do Brna...s normální pneu bych musel volat odtah.
Jedině proč bych to možná udělal, je abych ulevil autou, jak říkáš...na moje pozadí se nebere zřetel, auto má přednost :)

beastar
22. ledna 2020, 11:10
3

Tak sem si to přečetl. Teď bych řekl to má nějakou hodnotu a sdělení. Pro lidi, co to budou teď za pár měsíců řešit. Takhle to asi mělo být hned. O tom smazaném nemluvě. Fraška, že už ani ta diskuse nebyla zajímavá, nebo vtipná.

reagovat
krab
22. ledna 2020, 12:02
1

Sláva, tak jsem nakonec rád, že jsem to dal do pořádku a dává to smysl. Jak říká nahoře bubáček: Vox populi, vox dei

Za
Zazaa
22. ledna 2020, 16:45
2

Člověk tu chvíli není a hnedka něco propásne :-D

Jinak těch 500 mi přijde jako snad nejhorší kategorie ... v té bych si asi vybrat nedokázal, nebo aspoň ne z toho co je tu napsané a vlastně mě nic jiného taky nenapadá :-/

reagovat
Fa
Fandatik
22. ledna 2020, 21:14
0

Chápu, že s tím autem nemáš zkušenost, ale uvést ten Opel GT jsi mohl, když už byl v minulé diskuzi několikrát zmíněnl. Pro někoho by mohl být zajímavou volbou.
A pokud už to není zaměřené na prznění okresek, tak mi chybí SLko. Dokonce se mi líbí R230 před FL víc než po.

Jinak do půl mio by se snad dalo pořídit i 370Z.

reagovat
krab
22. ledna 2020, 21:26
0

To jsem asi mohl, ale fakt o něm nic nevím, maximálně to co bych si vyčetl někde z jiných zahraničních článků a technickejch tabulek. Tady v ČR to má asi jen pár lidí. I když, ozval se mi nedávno člověk, který se Speedsterům (což je auto výrazně postavené na bázi Elise series 2 , respektive měly společný vývoj u Lotusu) a právě myslím i tomu GT, což je jestli to říkám spávně naopak vývojově amerika - Pontiac Solstice.

Ta 370Z Roadster by se asi nepochybně taky nabízela jako varanta. SL ko jsem nedal, když jsem dal SLK v AMG verzi, což je taková vtipná okrajová varianta, ale pro určitýho člověka sakra zajímavá.

Mr
Mrkef
22. ledna 2020, 22:14
0

Pontiac Solstice (trochu jiný design) a skoro identický Saturn Sky

esmo
23. ledna 2020, 07:23
0

Zaujaly mě servisní náklady u té N54/N55...to je opravdu takovej průser?

reagovat
Co
Core
23. ledna 2020, 07:29
0

No prej na N54 obcas odejde turbo a dost trpi na zakarbonovani plus je tam hromada veci kvuli emisim ktere taky odchazeji a jsou drahe na opravy...radeji N52-nema sice takovy vykon a moc se neda chipovat ale mel by byt spolehlivejsi.

JohnyLBC
23. ledna 2020, 07:43
0

Hele s N52 toho moc neuděláš., atmosféra je jakoukoliv úpravu drahá a nevděčná co se týče nárůstu výkonu. A ten motor mám a je famózní, fakt skvělej, spolehlivost, zátah i zespodu, špička nahoře, zvuk, a spotřeba... motor mě fakt baví...
Nicméně můj mechanik s E93 s N54 mi vždycky říká je N54 je opravdu takový moderní 2JZ, nespolehlivý není, když děláš správnou údržbu včas a 400 koní snese bez úprav střev bez problémů. Na karbon trpí, ale tak to trpí dneska úplně vše co má přímovstřik. A víš jak to je s tím karbonem, když tomu motoru dáváš italskou údržbu ;)
A pak je zátah a poměr spotřeba/výkon neuvěřitelnej. Snadné úpravy a dostupnost dílů je opravdu široká. Na sprintech pak taková upravená auta poráží i M3 E92, na trackday bude samozřejmě situace pořád obráceně ve prospěch M3, ale dynamika je na straně N54 fakt hodně dobrá. Pokud bych uvažoval o dalším autě s vrtulí na víkendy, byla by to asi něco s N54 nebo nějaká 6ka s V8 4,8l...

krab
23. ledna 2020, 08:29
0

S těmi motory a náklady. Ono to bude kus od kusu, podle toho jak se o auto staral předchozí majitel. Například kamarád, který tu 335i měl asi dva roky problém s motorem anebo turbodmychadly neřešil, aspoň co si vybavuju. Ale zase naopak nějaký zapeklitý problém v elektrice, který auto na měsíc odstavil než to specializovaný servis úspěšně vyřešil. A nestálo to málo. Ale nebyla to ani katastrofa. To, že se přímovstřikové motory zanášejí karbonem platí u všech motorů, kde je tenhle typ vstřikovačů. Kdo jezdí na běžný N95, tím si myslím ten problém ještě umocní. Zkušenosti jsou různé, občas i protichůdné informace, v zásadě se ale musí (si myslím) k technice a rizikům u motoru N54 přistupovat jako bys kupoval moderní ojetý turbodiesel. Motor jako takový vydrží, ale jsou tu věci okolo co se pokazit můžou. A nestojí jen málo... A taky to vychází jako kontrast s tím, když jsme byli zvyklí na fakt, že BMW má nejspolehlivější výkonné řadové šestiválce na trhu. Třeba si vezměte motor M52B28. Úžasná technika. Pokud jsem na tom motoru něco řešil, byly to levné položky. Základem bylo pravidelná údržba.

Pravdivý ač možná nadnesený článek o motorem BMW udělal kdysi D-fens. Klasicky ve svým stylu, ale mám tendenci věřit, že co napsal má fakt pravdivej nejen základ:http://dfens-cz.com/bavorske-motory-z-vrcholu-primo-do-propasti/

esmo
23. ledna 2020, 08:47
0

Díky za info. Takže si to polopatě přeložím jako, že se s tím může stát cokoliv, co s mojí stávající 123d :)
Akorát zanešení karbonem vyměníme za zanesenej DPF ....

zd
zddan01
23. ledna 2020, 10:53
1

N63 - přeplňovaná přímovstřiková V8 je průser, tyhle R6 jsou proti ní ok :)
Na ten karbon to chce často měnit olej (15k km), dávat 5W40 a přidávat aditivum do benzínu (vif)
N52 je supr, má v Z4 i pěknej zvuk, N54 jede brutálně, jel jsem s ním v Z4 2. generace (35is 340k) a je to něco, N62 mám v tý 6tce kabriu, zvuk je úplně boží (druhej nejlepší za M6 s V10), chce to ale motor nechat po letech komplet přetěsnit, ale pořád náklady v řádu nižších 10k Kč

esmo
23. ledna 2020, 11:26
0

Problém s V8 je krásně napsanej v článku který sem postl krab.
N54 pamatuji z E92 kterou jsme měli doma cca 12 let zpět. Bylo to ale nový auto, tudíž se tam žádné řešené problémy nestihly projevit. Pak šlo po 4 letech z domu. Koukám po 330i v kombi. Je to auto po kterým se vždycky ohlídnu, a rád bych zažil tu atmosféru dokud jsou ty auta "aktuální"...
Zároveň mám ale v hlavě myšlenku, jestli by nebylo lepší pořídit auto téměř nový, v záruce a neřešit...a to by bylo, světe div se...i30N Performance. Měl jsem možnost si to projet a udělalo to na mě obrovkej dojem...ale to je už jiný téma :)

JohnyLBC
23. ledna 2020, 11:33
0

Ja jsem po 650i manualu pred par mesici koukal taky, presne jak je na fotkach, tak do te bych sel. Pak jsem ale zjistil ze za ty ceny v podstate skoro sezenes M6 s nizkym najezdem, a tomu autu bych sice odpustil vsechny ty servisni narocnosti, uz jen pro to ze je to V10 a pro ten zvuk s Eisenmann race vyfukem, ale uz by nezbylo asi na rohliky ????

zd
zddan01
23. ledna 2020, 12:38
0

650i je někdy zbytečně drahá, 645Ci je úplně stejný auto i motor, jen to neni 4.8, ale 4.4 a má o 10% nižší k a Nm, ta 4.8 je prostě je o 0.4 zvětšenej objem (a pár drobností) a právě ty 645Ci jsou cenově zajímavý, solidní kabrio hodně pod 400k Kč, i ke 300
je to jak u Z3 coupé, tam všichni chtěji 3.0 M54 a cena je o dost vyšší, 2.8 M52 je podstatně levnější a paradoxem je, že M54 často žere olej a není to o gureferech ventilů, nebo pístních kroužcích, ale o vydřenejch stěnách válců :(

krab
23. ledna 2020, 12:45
0

Johny: Ohledně té M6. Předloni tuším jsem se nad tím taky zamýšlel. Měl jsem možnost si vypůjčit jeden exemplář M6 v Silverstone metalíze a ještě z prvního roku výroby modelu ( měla startování klíčkem ještě). Auto v excelentním stavu s nájezdem ani ne 60 tisíc km. Motorově to byla perla. Převodovka SMG už tolik ne. Jde to do momentu než přijedeš do hustý dopravy a popojíždíš. To trpíš i za to auto. Prostě chce jet a není naladěný na nějaké pomalé kochání se. Zážitek ze svezení to ale pochopitelně byl. Nejspíš kdo to auto nakonec tenkrát koupil, tak mu už doteď "vydělalo" tak 100 - 200 tisíc. Už si to nepamatuju přesně, ale jeho cena byla asi 550 a prodávalo se někdy koukám podle fotky asi v zimě 2017/2018.

Zvažoval jsem to si jí koupit, ale nakonec jsem se zalekl nákladů na údržbu. Já si myslím realisticky, pokud ten kdo ji koupil najel za ty 2 roky třeba 10-15 tis letních km na tom, tak asi dal těch 100 +- do údržby / oprav a hodnota auta o 100 stoupla minimálně. Tohle auto už by se za méně než 25-30 tis euro v dobrým stavu sehnat nejspíš letos nedalo. Ale mohl taky mít smůlu, měnit SMG pumpu, měnit šály na desetiválci a pár dalších věcí a už v tom třeba je někde 300 tisíc v opravách k nákupní ceně. Člověk nikdy neví, je to vždycky trochu risk s těmito auty. Takže právě já se bál, že by mi pak nezbylo na ty rohlíky a se slzou v oku jsem ho vrátil tam kde jsem ho našel :-D

krab
23. ledna 2020, 12:50
0

S tou Z3 Coupe souhlasím. Když jsem před lety vybíral nakonec mi zůstaly ve výběru dvě. Ta červená 2.8 a černá 3.0. A černá 3.0 byla fakt asi o 100 tisíc dražší, měla sice míň najeto, ale stavem lepší ani nebyla. A nakonec se prodávajíc rozhodl, že si jí nechá, trochu divně, v momentně, když už jsem se s ním tedy vlastně dohodl. A nepřišlo mi, že by ten třílitr o tolik zajímavěji jel. Je drahý jen protože jich vzniklo z celé modelové palety nejmíň.

zd
zddan01
23. ledna 2020, 13:19
0

myslim, že je drahej, protože je to facelift a to prostě lidi chtěji, je to o psychice... ok, má to papírově lepší parametry, ale designově se zvenku (ta Z3 coupé) liší vlastně jenom madlem :)
u tý 6tky, bych pochopil když už 650i, tak individuál, nebo sport paket a tady určitě facelift chápu, je tam nějaká výbava navíc, pádla na volantu pro automat (smg už není), o trochu svěžejší interiér, ale cena se může dostat klidně až na dvojnásobek, je to na možnostech každýho
chtěl jsem tim říct, že cesta k 6tce je i 645Ci a to bez kompromisu a za podstatně nižší peníze... v 630i je ten N52 (i N53) slabej :(

JohnyLBC
23. ledna 2020, 13:19
0

k M6: On to ve finále není tak špatný motor jak všichni říkají, ale je to prostě eMko a všechno stojí 2x víc než na klasické BMW. motor trpí jako všechny motory na šály, jak říkáš, ale to se dělá preventivně po 80tkm, stojí to dost peněz ale zase to dalších 80tkm vydrží když tomu člověk nedává studenýmu atd... ale prostě ta údržba tam je a stojí o dost víc než u jiného auta. 645 jsem koukal taky, ale prostě když už tak už, mít skoro pětilitrový osmiválec v manuále je bomba, a těch 10% výkonu za to asi stojí. I když mě nedávno svezl kamarád v 645 v automatu s měničem a to auto táhlo prostě krásně. Takže věřím že i s 645 bych byl spokojenej. Třeba do ní do budoucna půjdu, pořád po nich koukám, ale nechci se vzdát Z4 a 2 auta na zábavu prostě doma nevysvětlím :D A do budoucna kvůli prckovi by se ta dvě místa navíc hodila :)
S tou M6 jsem si říákal že by to nebylo takové peklo, protože bych s tím nejezdil víc jak 3-4 tkm ročně, zároveň bych snížil nájezd na Z4, takže by se to trochu rozložilo a přemýšlel jsem i konverzi z SMG převodovky na manuál, jak se prodával v USA. To je taky paradox, do USA prodávali i manuál a v Evropě kde by byl hlad po manuálu je jen SMG. Nakoenc jsem ale zjistil že za stejné peníze bych už sehnal 996 Carreru 2, a tak jsem začal kouakt po tom, zjišťovat informace, ale skončilo to stejně na tom že mě Z4 baví a nechtěl bych jí dát pryč, druhé auto už nemám kam zagarážovat a doma bych to prostě nevysvětlil. Setkání s realitou :) A to se mi dřív 996 nelíbila, a dnes když to porovnám s těmi novými oteklými 911 tak je to až na ty předFL světla krásné štíhlé auto, co má ještě dost charakteru a jsou teď prostě relativně dostupné (na Porsche 911)...

JohnyLBC
23. ledna 2020, 13:21
0

Krab moc dobře ví, že i ta 996 je prostě pořád poctivá 911 a je to skvělé univerzální auto jak na okresky, dálnici i na trackday :)

zd
zddan01
23. ledna 2020, 13:35
0

Z4 3.0si je super, máš to nejlepší a ještě jestli si vyladil ty sedačky (y)
911 996 cabrio bude k milionu, 997 s pdk k 1,5? to nemám, ani na M6, E64 byly 800-900 s nižším nájezdem, kterej je u M klíčovej (a ani to nemusí znamenat, že nebude pár tísíc km klid), znám dva lidi, co starší M6 měli a oba řekli, že je to hodně drahý
645Ci jsem kupoval před skoro 4ma lety, 650i tady vůbec kabria nebyly, muselo by se do Německa a ceny byly o cca 150tis výš než 645
650i jsem jel, výkonově to porovnat nemůžu, protože bych byl neobjektivní, bylo to coupé a to je prostě mínus půl auta :D

krab
23. ledna 2020, 13:50
1

To mi někdy připomíná ty moje vlastní snílkovský úvahy :-D Jedno kabrio už mám, vlastně bych chtěl další... hmm moment, kam bych s ním jezdil? Hmm nevadí, stejně je krásný, co kdyby časem za tu cenu nebyly, radši koupit teď. A už v tom lítáš...

První moderní sporťák jsem chtěl Porsche Cayman. Nakonec to dopadlo tou 911 996 a rozhodl takový ten příjemný předprodejní servis. S původním majitelem jsme dneska velký kamarádi, což je spíš taková náhoda, ale stalo se. Ale auto mi tenkrát hezky předvedl, pak jsme jeli v den nákupu nejdřív do dílny kam s ním jezdil a kde o něm věděli všechno . Tak jsem si poslechl všechno co jsem potřeboval vědět, auto tam rovnou dostalo nový základní servis na sezónu a jel jsem už ve svém pěkně domů. A měl pocit, že konečně nekupuju ojetinu někde u MonteKarlo, kde podpisuju papíry v jakési umakartové budce a auto si prohlížím na štěrkovém plácku bez možnosti zvednutí a podívání se co se skrývá za hrůzu pod ním...

S Caymanem jsem se dodnes vlastně ještě nesvezl, ale s Boxsterem jo, dokonce myslím se dvěma. A ty auta mám rád. Ve skutečnosti odpověďí na dilema jestli Z4 3.0Si nebo Boxster 3.2 S (986) je u mě jednoznačně Boxster. Ale provozně bude zkrátka a dobře (tak nějak statisticky vzato) levnější to BMW.

M6 tky jsem se bál, ve výsledku toho ani nelituju, že takové auto nemám. Ale ten motor je fakt boží. To se jen tak nezapomene. To spíš jak jsem psal Johnymu v SZ tady se mi líbí Z4 M roadster. Drahý, ale má to něco do sebe. To samé Z3M roadster anebo rovnou kupé. Ale to se právě dostáváme do hodně drahýho cenovýho teritoria.

JohnyLBC
23. ledna 2020, 13:52
0

Ten kluk co ma v nemecku firmu a zivi se prestavbou interieru BMW ( od nej mam ty sport seaty ve stejnem barevnem provedeni) ma prave M6, ma najeto 160tkm a auto koupil jeho otec ktery si pak koupil znovu novou a starsi nechal synovi ke studiu na vysoke... auto melo tedy vsechno co melo mit, pravidelnou udrzbu i preventivni udrzbu a slape jak hodinky, ale kdo chce opici, musi mit na banany. S tim eisenmann race vyfukem je to teda fakt peklo... moje Z4 proti tomu znela jak hracka a to uz ma slusny zvuk kdyz to rozparadim :) ale toho kluke jsem zpovidal a rikal ze u toho cabria je to treba +100-200 kg, hodne zalezi jeste na vybave auta. A v podstate rikal, ze u toho monstra to na vykonu ani moc nepoznas :) coupe je hezci, ale chtel bych to bez strechy, i ta strecha slozena ma vzadu krasny detail ty nohavice, a samostatne zadni okno. Ale u te M6 je proste riziko predchozi majitel a servisy... jak na to kašlal tak je to kasička
Pokud by nekoho zajimala ta firma, je to dw-teile a sezene opravdu vse. Dokonce mi sehnal i uplne novy volant, takze jsme prehodili multifunkci a airbag a auto je jako nove :) na e-bay ma spoustu inzeratu pod uzivatelem dw-teile

JohnyLBC
23. ledna 2020, 13:53
0

Jinak diky za chválu na Z4 (y). Ta tvoje 645 musi byt taky super krásný auto!

JohnyLBC
23. ledna 2020, 14:13
0

KRAB: " To mi někdy připomíná ty moje vlastní snílkovský úvahy :-D Jedno kabrio už mám, vlastně bych chtěl další... hmm moment, kam bych s ním jezdil? Hmm nevadí, stejně je krásný, co kdyby časem za tu cenu nebyly, radši koupit teď. A už v tom lítáš... "
:-D :-D :-D To je přesně ono :D :D :D
O Boxsteru jsem taky uvažoval, ale když jsem vybíral zjistil že bych potřeboval eSko, navíc málo z nich má sportovní sedačky (u Porsche obecně problém najít auto se sport seaty?!) a na základních sedačkách bych se vzpíral v autě stejně jako v Z4 na základních. A pak jsem Boxstera odepsal kvůli "teplejší" image, horšímu servisu, náhradních dílech a ve finále se mi to auto tolik nelíbilo jako tohle konkrétní Z. I když ten Boxster bude jízdně skvělé auto, a pořád je to Porsche. Kdybych měl tenkrát víc peněz na to třetí auto, tak bych šel do novější 987 S, ale na to nebyl budget. 986 ale nad Z4 nevyhrála :)
No a když to spočítám kolik jsem do Z4 nacpal za renovaci kůže, pak komplet nové sedačky, keramiku, stabilizátory, powerflexy atd za ty dva roky co ji mám, tak bych to za tu cenu asi už měl :D Ale já byl nedočkavej. Nicméně ta Z4 mi ohromně vyhovuje a i trackday zvládá bravurně. Ale ničeho nelituji a mám z toho dobrý pocit. Nechtěl bych skončit, že jsem do auta zahučel a ve finále bych byl nespokojený s výsledkem :)
Loni v Alpách jsem v tom autě strávil 4 dny, a byl to asi ten nejlepší prodloužený víkend co jsem zažil :D Měli jsme většinu dne slunce a 25°, ale na Timmelsjochu bylo poslední den jen +2° a začalo sněžit, mlha, a celkově drsné počasí a mělo to hrozně krásnou, temnou atmosféru. A dvoumístná Z4 tu atmosféru ještě umocnila.
A abych nesklouzl moc hluboko do off-topicu, tak bych tu Z4 s klidným svědomím hodně doporučoval, protože za těch 300-400 tisíc se dá se štěstím nějaká se 3,0Si se sportseaty (opravdu nutnost!) najít ;)

JohnyLBC
23. ledna 2020, 14:15
0

kluci, já to vidím na nějaké "Kafe & Káry", vždyť si tu píšem romány :)

krab
23. ledna 2020, 14:22
1

Asi tak, to je na delší vyprávění :-D Upřímně, já si právě slibuju, že letos pokud vyjde ten 1 výlet , vždycky na nedělní dopoledne v měsíci, tak se přesně sejde partička magorů s podobnými auty, ať už Z4 nebo nějakej boxster nebo MX5 nebo jakákoli zajímavá klasika, kára s duší a místo psaní románů si můžem pokecat, podívat se jeden druhýmu do těch aut, zjistíš najednou daleko víc. Svezení s jakýmkoli Boxsterem doporučuju, protože je to něco jinýho než co znáš z těch bavoráků. Motor není mezi nad a za přední nápravou ale za tebou a řízení té přední části nezatížené motorem je diametrálně pocitově jinde. Ve Formuli na to přišli už před 60. lety že je lepší dát motor za jezdce a ne před něj. Na druhou stranu auta takto řešená zas kladou vyšší nároky na um jezdce, prostě není to taková prdel to zvládnout, když se věci nezadaří. Bavorák toho obecně odpustí daleko víc. Což mě tak asi přivádí na myšlenku, že je asi lepší si koupit jako první opravdickej sporťák nějakou tu Z4 než rovnou poršáka, protože k němu to chce přistupovat s klidnější hlavou a rozumem v hrsti.

na kafe a káry a výlety se těším! Teď by mohla být ještě konečně trochu zima ať se dá lyžovat, ale za měsíc už bych pomalu vyhlížel jaro

JohnyLBC
23. ledna 2020, 14:25
0

Já už ty lyže nechci ani vytahovat na tu krátkou zimu, a aspoň tolik nesolí a silnice budou dřív čisté na projížďky :)

Honza17
23. ledna 2020, 21:23
0

@Krab: Díky za tohle téma, je to přesně to, o čem přemýšlím, když nemám o čem přemýšlet.. Myslím, že by to stálo minimálně za probrání u piva nebo nějakém srazu u kafe... A možná by takový sraz mohl být vlastně sám o sobe odpovědí, zatím to vypadá, že tady v komunitě Autíčkářů by se prakticky celý výše uvedený výběr dal shromáždit na jednom místě.. Což by nakonec mohla být zajímavá inspirace, co vy na to? :-)

zd
zddan01
23. ledna 2020, 21:42
1

tak tu první dubnovou neděli se něco chystá, pak tu taky byla idea gt srazu

ještě k tý Z4, já po ní koukal x let, po nějaký 2.5 M54, 3.0 jsem se bál, že bude moc žrát (a skončil jsem u 4.5 litru :) ), ale pořád jsem se jí vyhybal, protože jsem chtěl auto, co s nim budu moct jezdit denně a nabrat děti ze školy/školky, resp. o víkendu jet někam komplet familie, 3ka E93nemá moc pěkný proporce (krátkej čumák oproti), ta plechová střecha je tam taky divná, no a pak my někdo řek o E64 a to bylo vono :)
ale druhý auto to chce, takový, co v něm můžeš jet sám, takže jsem za rok přikoupil to Z3 coupé :D lidi to maji většinou obráceně, že maji 6 coupé a Z3 roadster, ale takhle je to na denní ježdění lepší, Z3 do města nic moc
tu Z3C si nechám, navíc se tam nemá co podělat, 6tka je těžko nahraditelná, ten V8 N63 si koupí jenom někdo, kdo chce spáchat osobní bankrot, jediný auto, z který bych ji vyměnil je i8, a ta až (a jestli vůbec) spadne někam na nízký peníze, tak už na rodinný vejlety jezdit nebudeme :)

krab
23. ledna 2020, 22:17
1

Bezva, to mám radost, ono tady co si tu diskutujeme trochu online jsme vlastně všichni asi podobně postiženi, jak tak na to koukám. Jen ta i8 mi sem nějak neštimuje ( to jen žertuju, i když - tři válce místo osmi?) :-D

Ten duben se doufám povede v rozumný účasti a hlavně s fajn lidmi a když to bude dobré ( a ono bude) tak bych zase zorganizoval nedělní dopolední výlet v neděli 3.5. se stejnou anebo mírně pozměněnou skupinkou. Už mám i nápad kam... sešli bychom se nejspíš někde na severu Prahy, nejspíš a jeli asi Mělník, Kokořínsko, Doksy, Osečná, Ještěd, Liberec. A uvidím zda to bude snadno vyjednatelné, tak by nám mohli otevřít bránu u zadního vjezdu do Technického muzea a můžeme se podívat na krásnou sbírku veteránů pana Hadraby, když by v tom termínu měl na nás čas. Je to trošku okopčejen nápad co byl vloni sraz RR klubu (kam jsme byly s Lotusy pozvaní - nakonec jsme byly Lotusy jen 2) jinak RR, Bentley a Jagy nějaké..) a to muzeum byl vynikající cíl.

Ale to je jen teď fáze nápadu. Já uvídím jak dopadne ten duben a hned pak začnu vyjednávat podle toho co už budu moci předvídat ten následující měsíc.

A jak říkáte, místo tady dopisování si o tom pokecáme osobně...

PS: Zddan01 to jsem ani nevěděl, že jsi nakonec pořídil Z3 kupé. Palec nahoru.