načítám data...

Porsche Boxster 2.7 (986): Miata je pro slečinky

02. června 2017, 21:30 106 komentářů krab

Pan Krab už zase drží klíče se znakem města Stuttgartu v levé ruce, plochý šestiválec zaštěkne a usadí se na brumlavém volnoběhu. K čertu s tím japonským roadsterem. Život je krásný a den prozářený sluncem jako z katalogu Neckermann a Quelle.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Porsche Boxster 2.7 (986): Miata je pro slečinky

A já vím, Autíčkářův ráj je obchodní dům Máj, totiž ta prokletá malá Mazda MX-5. Můj ráj by to býval zůstal taky, nebýt těch klíčků se znakem města Stuttgartu, které žmoulám v mé levé ruce. A dnes mám pro vás všechny vlastně samé výborné zprávy. Autíčkář nemusí být opravdu povoláním syn, aby si tu radost mohl dovolit a Autíčkář dokonce ani nemusí utrácet hromady peněz za ono magické trojčíslí „911“. Pojďme se spolu projet lidovým Porsche jež zlí jazykové nazývají „pro slečinky“, čili Boxsterem.

 Víte, tohle auto zachránilo Porsche. Stačí se podívat do statistik prodejů nových Porsche pro modelový rok 1996 a dál. My všichni, kteří máme auta rádi bychom ho měli oslavovat, stavět na piedestal a pořídit si domů alespoň jednoho Boxstera „angličáka“.  A já žlutého Boxstera měl. Akorát jsem nějak v té době kdy se začal prodávat nastupoval na víceletý gympl jako „primát“, no vlastně sekundán a přiznám se bez mučení, tenhle žlutý Boxster byl spíš dárek k vánocům pro mojí malou ségru. Aby v něm vozila Kena a Barbie. Já měl daleko radši své šedé Porsche 959 a vzduchem chlazenou 911 (964) v barvě prášku Ibalginu. Jooo, toho bych chtěl mít i dnes v dospělosti. S odstupem času, a hlavně v uplynulém týdnu jsem definitivně zjistil, že ten žlutý nebo v mém případě červený Boxster vůbec není autem pro Kena a Barbie. Je to auto pro řidiče. Je to auto pro mě. A je to auto, které bych si bez váhání sám koupil. Ale, už je to tu zase. Nejsem Jay Leno, musím stát nohama na zemi a musím uznat, že je poněkud výstřední chtít vlastnit dvě úplně identická auta, minimálně tedy od předního nárazníku po rám čelního skla. A se stejnými sedadly, podobnou přístrojovou deskou, klikami dveří, výplněmi dveří a dalšími mnoha shodnými čudlíky a přepínači. Když jsme totiž dojeli domů, ptám se slečny Krabové: „Tak co, líbí se ti?“ „Hmm, docela jo, je takový jako to naše, ale malý a hezký a není tak okatý.“ Otázku, „a co kdybychom náhodou měli ještě Boxsteříka“ jsem se ale zatím neodvážil vyslovit. Myslím, že odpovědí by bylo asi hned deset rozličných věcí v domácnosti, které by stálo za to opravit či vyměnit za ty peníze. A že by se v těchto záležitostech dalo „zazdít“ někdy i doslova mnoho zajímavých aut.

 A je ten Boxster opravdu tak moc stejný jako moje vodou chlazená, puristy zatracovaná Sally 911? On je to takový žabák Ropotámo. Zpředu je to dokonalá Potěmkinova vesnice pro Putina. Je totiž s devět set jedenáctkou opravdu stejný. Opakuji, zpředu. Jenže poodstoupíte trochu z boku a ze strany a zezadu a najednou vidíte, že jde o zcela jiné auto. Porsche si v ranných devadesátých letech došlo pro cennou radu do Toyoty. Najali několik jejich manažerů ve výslužbě a ti stuttgartským prozradili, co to znamená být štíhlý ve výrobě a jak sdílet komponenty. Jenže stuttgartští poněkud zapomněli, že Potěmkinova vesnice se staví trochu hala bala. Oni to celé udělali tak precizně, že pak abyste kvalitativní rozdíly mezi Boxsterem a o milion dražší 911 hledali lupou. A to je ta legrační věc. Kdyby mě v době, kdy jsem se rozhodl pro 911 půjčil někdo Boxstera, asi bych neváhal, šel do Boxstera a za tu obrovskou úsporu koupil závodní okruh i s celým kamionem plným nových náhradních pneumatik. Anebo ne? Pravda je totiž složitější.

Boxster jezdí opravdu tak jak bych býval nečekal. Je to auto, kde jsem především okamžitě doma. Myslím, že bych si na něj zvyknul hodně brzy i kdybych tu 911 doma neměl. Sedím hodně podobně, možná maličko výš, než bych ideálně chtěl, sedačky jsou stejné a velmi pohodlné. Rozložení pedálů je stejné a po nastartování se ozve ten můj oblíbený soundtrack flat six. Auto se přece jen chová jinak. Předek sedí hodně jistě a já zřetelně cítím tu hmotnost auta soustředěnou těsně okolo sebe, těsně za sebou. Motor, sedačka a já jsme srdcem auta a ve středu otáčecí osy. Skrze volant dostávám dostatek informací a přes tu sedačku a motor s převodovkou hned za sebou mám docela dobrý pocit z toho kam a jak se auto bude stáčet. Jestli máte rádi rychlou, jistou a čistou stopu, bude vám tohle nastavení vyhovovat. A budete mít navždy v lásce auta s motorem uprostřed. Porsche auta s motorem uprostřed vážně umí. 550 spyder a kdysi vysmívané, dnes hodně vyhledávané „Volksporsche“ 914/6 budiž toho důkazem. A jízda není jenom o podvozku. Je tu ještě motor, možnost zvládnout velmi čistý meziplyn a šestiválec vyštěkne. Padne tam dvojka, citlivě si odbrzdíte a jakmile se zatáčka začne jen trochu otevírat jdete na plyn. Auto zatáčí, reaguje na ten plyn a já vážně cítím, jak se zadní kola přesně zakusují do asfaltu, odpružení pracuje a auto vyjíždí jen s malinkým náznakem přetáčivosti ze zatáčky vstříc nové rovině. Sedm tisíc otáček a jde tam trojka, znovu na plyn a pak brždění k další zatáčce. Vrrrruummm, další meziplyn, dvojka a další zatáčka. Je to nádhera. Zásadní rozdíl mezi Boxsterem a stejně starou 911 je v tom, že ten předek drží trošku víc. Možná je to jen pocit, ale vnímám, že nemusím tolik dodržet to železné pravidlo pomalu dovnitř, rychle ven. Na druhou stranu za tou vyváženou přesností ovládání Boxsteru se schovává trošičku té nudy. Jenže ono stačí asi ještě zrychlit. Je potřeba lapat po otáčkách, soustředit se, nebýt líný a přeřadit. Rychlosti jsou tu docela dlouhé. Má to svůj důvod. Úkol zněl jasně. Boxster s 2.7 l motorem a 220 koňmi, což je základní motorizace od roku 2000 musí umět 250 km/h. Jednička se pak tím pádem musí občas použít jako regulérní rychlost a na hodně členité úzké okresce si povětšinou vystačím s dvojkou. Mám dokonce pocit, že zpřevodování je i o maličko delší než u mé 911 3.4 Carrera 2. Je to spíš pocit. Přece jen u Boxstera hledáte víc ten točivý moment, točíte motor a čekáte na pět tisíc otáček od kterých to vážně jede a začíná znít přesně jak to znáte z vaší oblíbené zatáčky, kdy sedíte na malém štokrleti a sledujete rallye historiků. Flat six je zkrátka moje hudba. Nebývalo to se mnou tak zlé. Už se od toho neumím odpoutat. Dokážu vnímat argumenty okolo jakýchsi nevzhledných plastů v těchto starších Porsche, jenže když to je celé tak zbytečné. Nastartuju, plochý šestiválec zaštěkne, usadí se v brumlavém volnoběhu a svět je vážně krásný jako v tom dovolenkovém katalogu.

A co je vůbec nejlepší, tohle Porsche, nebo i jiné si můžete vyzkoušet a půjčit u nezávislého specialisty Porsche který se jmenuje jak jinak než „Flat-six“. On se vám pak o vaší Sally nebo žabáka bez střechy profesionálně servisně postará. Jeden náš čtenář a bloger je už docela nalomený. Vyznává stejné náboženství sportovního vozu s motorem uprostřed. Jenže rozdíl mezi jeho japonským roadsterem a Porsche je asi jako bigotní katolictví a husitská církev. Nastartoval, motor zaštěknul, trefil pár meziplynů a myslím, že to naše přijímání pod obojí se mu moc líbí. Projížďku zakončil slovy: „a můžu si tady dát ještě jeden takovej krátkej okruh“? No, já si myslím, že ten je jasně chycen. Ale on vám to poví rád sám v druhém pohledu.

Jak to vidí Raspby….

Raspby to vidí v podstatě tak, jak pan Krab sám popsal. I když z jeho barvitého popisu zkusím svůj pohled vyjádřit více fakticky a tak trochu v mém stylu. První pocity – no prostě je to Porsche, poprvé v životě řídím Porsche a to prostě v člověku zanechá pocity na hodně dlouho. Kvalita některých materiálů mne trochu zklamala, na to, že se jedná o prémiovou značku, ale vem to čert, na tlačítka to nejezdí. Ale jakmile se nastartuje onen plochý šestihrnek a člověk párkrát jen tak polechtá plyn, už je nezadržitelně lapen do osidel Stuttgartské magie. Je neskutečné, jak motor svým zvukem a projevem mění svou charakteristiku každých snad tisíc otáček. A jakmile se ručička dostane přes 5000ot/m, nedostane na tváři absolutní rohlík snad jen totální automobilový barbar. Motor má krásnou výkonovou špičku a ve vysokých otáčkách si vysloveně libuje. To je prostě krása klasických atmosfér. A k tomu všemu ten zvuk. Pan Krab si na sedadle spolujezdce dozajista všiml, že jsem si podřazoval každou chvíli jen tak z plezíru, jen abych si poslechl to nádherné štěknutí při meziplynu. To jsem se sám musel vždycky usmát. Zrychlit, přeřadit, ubrat a hned zase podřadit…a takto pořád dokola. To bych mohl dělat celý den, proto jsem si pak ještě vyprosil to poslední kolečko.  Řízení je poměrně těžké, ale zase dává neuvěřitelnou zpětnou vazbu. V zatáčce je cítit opravdu každý kamínek, přes který přejedu. Nicméně najdou se i věci, které mi celkový dojem z auta trochu kazily. Jako hlavní bych viděl velmi dlouhé jednotlivé rychlosti. O hlavním důvodu se pan Krab už zmínil, ale při tom výkonu 220 koní to autu hodně ubírá na dynamice. Však na dvojku jet 120km/h je opravdu hodně, navíc když plný výkon je až v posledních 2 tisících, tak třeba z 50km/h vyrazit rychle dopředu je trochu problém, leda tam narvat tu jedničku, což je ale v takové rychlosti už hodně na hulváta. Dále mne překvapilo malinko nepřesné řazení, kdy řadička ne zcela ideálně padla do ruky, dráhy řazení jsou nečekaně dlouhé a pedál plynu efektně uchycený k podlaze je celkem zapadlý, takže meziplyny jdou, ale musím až dost nepřirozeně vykloubit kotník. Ale může to být také mojí velikostí bot 47 :-D. Jinak je jízda v Boxteru čistá řidičská radost. O tom není pochyb. Někteří se možná budou ptát na srovnání s mojí MR2 a jestli ji opravdu lze označit za Boxter pro chudé. Řeknu jen to, že rozhodně ne, ale možná jinak, než by se mohlo zdát. Ale víc už neprozradím, protože doufejme, že zanedlouho Vás čeká přímý srovnávák spolu s panem Krabem, který určitě k tomu také řekne svoje. Takže rozhodně stay tuned :-).

PS: Tímto chci ještě jednou panu Krabovi poděkovat za úžasnou zkušenost, že jsem si mohl Boxtera zařídit. Moc díky, bylo to super.

PS: Tímto i Krab chce poděkovat panu Raspbymu za to, že mu ukázal pěkné okresky ve své domovině na opačném konci Prahy. Moc díky, bylo to super, ale určitě ne naposledy!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sa
Safa
02. června 2017, 22:54
0

Prakticky jakýkoliv roadster cabrio od Porsche je asi momentálně jediné auto, za které bych byl ochoten vyměnit svůj stávající kadeřnický roadster cabrio. No zatím píseň budoucnosti, bo na to něma love. Ale jednou - es kommt der Tag! Díky oběma pánům za hezkou četbu před ulehnutím do pelechu. To budou zase sny... :o)

reagovat
krab
03. června 2017, 10:00
0

Děkujeme. A o to víc se to cení od majitele japonského roadsteru! :) "Es kommt der Tag" : přesně, podobně jsem to měl já. Určitě přijde a moc ti to přeju. .... i když představte si když pak každý "Autíčkář" bude jezdit v Porsche, to bychom to tu mohli přejmenovat... :)

H_F
07. června 2017, 08:57
0

aha, takze kdybych ti misto miaty nabidl roadster od lotusu, emkove zetko, jaguar f type svr, s2000, ac cobru, pagodu, a dalsi a dalsi, tak bys porad sedel dal radeji ve sve vydechle kadernicke korozi?

Goldies
07. června 2017, 19:43
0

H_F neber to tak vážně :-) Jasný, že kdokoliv z nás by MX-5 vyměnil za cokoliv mužnějšího :-D

krab
07. června 2017, 21:11
0

Tak, tak , jak říkáš Goldies. Ale, jsou i obrovský srdcaři. Na jednom Miata cup srazu jsem viděl jednoho pana závodníka, nějaký Ota Švaněk ( doufám že jsem to nepopletl) a ten by mohl ostatním miatářům dělat tátu. A ten zkrátka u Miaty zůstal a asi i zůstane. Postavil si z ní speciál, vlastně takový Miatí Lotus a jezdí s ním pekelně rychle.
http://img.auto.cz/autofun_cz/img/art///265_4e52097aa354d.jpg

Tenhle přístup srdcaře se mi taky moc zamlouvá, protože z racionálním uvažováním to dává málo společnýho :-D

Goldies
07. června 2017, 21:17
0

Ja to myslel dost v žertu :-) Já taky říkám že bych tu mou bestii krvelačnou penězožravou nevděčnou za nic nevyměnil, ale kdyby přede mě někdo postavil Lotuse Elise s kličkama, tak bych asi přemýšlel (kde mám klíčky od Mrchy na výměnu)

krab
07. června 2017, 21:30
0

Já vim :) , já jsem to samý. Nakonec taky jsem v životě dost pěkných aut prodal, holt kvůli dalším, lákavějším dobrodružstvím .. asi jako skoro každej tady na tomhle webu :)

Lotus Elise : Jestli má Vavris jako bájného jednorožce Hondu S2000, tak na mě čeká taky někde Lotus Elise :) ... jak psal nahoře SAFA , "Es kommt der Tag... " :)

Goldies
07. června 2017, 21:32
0

Eliška by mě stačila na jeden týden půjčit - v ten moment bych si vzal uvěr na benzín a nevylezl z auta :-D

Franz Kafka
07. června 2017, 21:39
0

Hale a ten Lotus to je nějaká ošklivější odnož Porsche? Nebo něco před krachem z Británie? Poslední zajímavý Lotus byl Esprit ne?;)

Goldies
07. června 2017, 21:42
0

Eliška je krásná a dravá slečna kterou jen tak někdo nedokáže zkrotit :-) A přitom to není až tak cenově nedostupný žena! Ani to živení nebude nejhorší, jen je prostě pro snoby příliš skromě vybavená :-D

Franz Kafka
07. června 2017, 21:48
0

Jó já vím jenom rýpu. Nemám moc tyhle Anglické věci rád jsou moc britské, ale zrovna Elise je celkem fešná kára. Obratná a taky hrozně malá :D

Goldies
07. června 2017, 21:51
0

A taky se do elišky dával můj motor :-) Akorát měl tuším kompresor :-(

krab
07. června 2017, 21:57
1

jj, jak říkáš ! Nová je "bájnej jednorožec" , ale jednou zkusit sehnat tu původní, to už se mi zdá realističtější... no jednou ...

Jak sehnat Elise na "mini test" zatím nevím, ale budu se snažit být kreativní :)

Ta Elise která je pro většinu nás bláznů do aut nákladově reálnější je nějaká taková jakou se ve starém Men&Motors prohání Richard Hammond :

Goldies
07. června 2017, 22:00
0

Krab: Ano Ano! To je ona! Akorat jsem zase prolitl Mobile.de (debil, fakt debil) a celkem mě překvapily ceny! Za cenu 996 mám krásnou elišku :-D jen teda ty slebé verze 120PS je fakt málo! A ty co mají výkon jsou zase kolem 700-900 tis :-( njn.. Ale ja už nic slabšího (i poměrem HP/tuna) už nechci :-D

Goldies
07. června 2017, 22:02
0

Ja bych ji fakt chtěl vidět vedle mrchy... Ono to má celkem podobné proporce a i některé prvky jsou podobné!

krab
07. června 2017, 22:14
0

Já taky. Lotus má v Praze po dlouhé době jakési "zastoupení". A už několik nových Elise prodali. Myslím, že se okolo toho motá Honza Červenka nějak, minimálně tomu dával publicitu. Představa, že si zařídím "testovačku" funglovky, to je v českých podmínkách nesmysl... To bych musel vážně být někdo jako Honza Červenka :)

Co zkusím je, podívat se po půjčovnách zážitkových aut, co mají a pokud by měli Elise a slyšeli na to se zviditelnit ( alespoň takhle prostřednictvím (naštěstí) nemainstreamového Autíčkáře a poskytnou nějakou slevu na výpůjčné nebo by chtěli třeba jen vratnou kauci , zorganizovali bysme nějakou zábavnou věc. MR2 , Elise a určitě by přijel Saage s Caterhamem roadsport. Protože než ho koupil, přesně uvažoval : mám koupit Cata nebo Elise/ Exige? Takže popovídání a projížďka pár českých šílenců ve stylu topgearu na minimálním rozpočtu a článek od dalšího šílence ( mé vlastní osoby) o tom jak skvělé jsou vlastně všechny ty auta by se mi tématicky hodně líbil ....

... nerad dělám posměvačné poznámky a nechci bejt hnusnej, ale určitě lepší než testovat Opel Astra :) ... shodou náhod mám jednu podobnou služební doma a po 200km cestě s tím se těším až to zítra ráno zase zaparkuju a půjčovna si to vyzvedne...

Goldies
07. června 2017, 22:20
0

Je mi jasny, ze zastupce MR2 bude Honza, ale kdyby to šlo, tak kvůli Elišce projdu světakraj! Aspoň by tam bylo něco výkonově se blížícího Elišce :-D

Goldies
07. června 2017, 22:26
0

No chápeš to? :-D je to sice z roku 2009 ale když to měl HERTZ! http://www.autoweb.cz/lotus-elise-v-pujcovne-hertz/

krab
07. června 2017, 22:27
1

Kdepak, ty budeš potřeba :) Máš 2ZZ motor. Tohle by se ideálně mělo udělat tak, že se vyjedná na odpoledne třeba otevření Mýta , celej den tam stojí asi 25tisíc. Nevím jestli umí dělat nějaké nájemné jen na část dne. To fakt nevim. Kdyby to byl celej den, muselo by nás být víc, abychom to pohodově zaplatili. A v rámci ježdění si testli tyhle lehký sporťáčky. Ale i když by nešla takováhle ideální varianta , i zůstat na nějakým pěkným okreskovým okruhu, kde se dají pořídit hezký fotky by bylo bomba.

Honza má si myslím takovou roli testovacího Stiga :) Viděl jsem jsem ho za volantem Boxsteru a jde mu to. Je šikovnej a bere to docela vážně a poctivě. Já spíš šaškuju okolo toho a jezdím vlastně děsně pomalu... ale i tak si to užívám :)

Ta Elise, ta mi teď nedá spát a budu asi hledat starý top geer , fifth gear a kdovíjaký ještě videa :)

Franz Kafka
03. června 2017, 13:31
0

Souhlasím s oběma pohledy na věc. Sdílím vaše nadšení. Za ty peníze je to dnes skvělá věc. Jenom tu 914 bych úplně nezmiňoval. Trpí na slabé motory původem VW, horší jízdní vlastnosti, nižší tuhost karoserie a je těžkopádná také řazení je slabší. Jediná shoda je koncepce a možná trochu představa Porsche pro širší veřejnost. Už jsem jí ale viděl upravenou na rallye s motorem pro turbo, ale to už vlastně nebyla 914.

reagovat
saage
03. června 2017, 14:03
1

Přečetl jsem to jedním dechem. Zatim asi nejlepsi blog tady. Super! Boxster 2.7 je skvelej, mel sem ho taky na tyden a je to ideální jako víkendový auto. Jen nesmis vyzkoušet 3.2l :-) Musim si taky trochu přihřát polívčičku že jsem k tomu taky přispěl. :-) Raspby ode mě odkoukal MR2 a ty náboženství jménem Stuttgart. :-)

reagovat
CerVus
03. června 2017, 15:33
0
reagovat
Adam
04. června 2017, 11:04
0

To je přímo parádní

CerVus
04. června 2017, 11:56
0

Prodával to na ebay. Ale psal, že to je nedotažené a že se to hodí spíše na okruhy než na denní ježdění. Bylo to dělané s ohledem na co nejmenší váhu a prý profukuje. To, že boční okna nezavřou celý ten prosto je celkem jasné.
Každopádně to je nejhezčí hardtop co jsem na boxsteru viděl.

C7
C70C
04. června 2017, 18:01
0

s tímhle hardtopem byl jeden takový splácanec pár dnů zpátky na prodej na Bazoši..

CerVus
04. června 2017, 20:41
0

To není ten samý.

C7
C70C
04. června 2017, 17:57
0

Pane krabe.. PROČ?? proč teď, kdy se na Boxster snažím zapomenout, ze všech sil se snažím uživit 5ti členou rodinu a Boxstera nemám ani ve výhledu..(neplést s "ve vyhledávání", tam je furt) Po zkušenostech s 911 od Carrery 2, 4, přes 4S, Turbo a Turbo S jsem nějak neuměl na Boxstera zapomenout z přesně výše popsaných důvodů. A i s tím blbým Tiptronicem ten zvuk Flat six hned za zádama a bez střechy byl poltergeist co z hlavy nevyženu.
Nešlo by uzavřít gentlemanskou dohodu, počkat, až se k němu propracuju i já a do té doby Boxstera ignorovat a nepsat o něm? Ani o Sally? Ne?...knic no.. je to to jediné, za co bych vyměnil svou C70 v Cabriu.. a pak už e jediný stupeň a to je 911Turbo v cabriu.. ale o tý psát můžete, ta nedopadne nikdy..

reagovat
krab
04. června 2017, 21:51
0

He, he, no je to vážně tak. Jedna bába mi ještě o víkend povídala cosi o tom, že "počkej, až vyzkoušíš Boxster S..." A úplně to vidim... Silnější motor, lepší průbeh točivého momentu, výkonější špička a zase o krůček blíž k 911. Navíc má šestikvalt, což vyřeší do určitý míry ten problém z dlouhými rychlostmi pětikvaltu u verze 2.7.

Ale dobrá, ze solidárnosti si takový Boxster cíleně k "testu" shánět nebudu :-D

C7
C70C
05. června 2017, 07:45
1

Hm.. a do toho DeMuro vydá článek 996 je nejlepší 911.. všechny ty internety mi vůbec nepomáhají.
V "S" jsem mohl chvilku prohánět Caymana, ale jsem skromný jedinec a stačí mi klidně nejlevnější 986, nemusím mít ani 2,7.. nejlepší na tom je, že Boxster vypadá naživo výrazně líp, než na jakékoliv fotce a znám několik lidí, co i přes vlastnictví výrazně dražších sportovních aut starého olítaného Boxstera prostě nedokázali prodat, proto, jak dobré auto to je. . je to hnus. Jdu se vydezinfikovat dalším článkem o Octavii třeba..

Raspby
05. června 2017, 08:12
0

Hele já nevím..chápu, že je to prostě Boxter..taky mě to auto strašně bavilo...ale 2,5 bych asi fakt nechtěl. Vypadalo by to jako Porsche, znělo by to jako Porsche, chovalo by se to jako Porsche, ale nejelo by to jako Porsche. Kdysi mě v tom někdo vezl právě 2,5 v automatu, a byl jsem překvapen, že to fakt moc nejelo teda....ta 2,7 bych řekl že je minimum...a i tak by tomu slušelo pár koníků navíc...hlavně s tím zvukem :)

Franz Kafka
05. června 2017, 08:48
0

Není to už potom spíše Miata? Pocity, zážitky a velmi mnoho času kochat se krajinou. Já bych na to dal turbo a kompresor nějaké gt křídlo a křiklavě zelenou;) Jasné že by tomu slušel větší výkon, ale víš kde vy potom byla cenovka vaše Porsche už od... Proto tyhle verze vůbec vznikli.

Pólin
05. června 2017, 08:56
0

to DeMurovo video jsem viděl. Řekl to přesně: lidi 996 nechtějí v podstatě jen kvůli těm předním světlům, které se mě teda docela líbí... a jak už napsal krab- stejný případ je i Boxster. A za pár let to už nebude holčičí auto a ti co to dneska dokázali překousnout budou vysmátí nejen kvůli tomu, že mají takovou super káru, ale taky pro to, že to začne krásně nabírat na ceně...

Raspby
05. června 2017, 09:06
0

Miata by to nebyla...na to to moc váži ????. Samozřejmě to auto není o výkonu to je jasné ale ta 2,5 je opravdu docela malo na Porsche...a ještě ty dlouhé kvalty...2,7 je super na projížďky a výlety...ale pila to vylozene taky není...nicmene to nic na kvalitach auta neubira ????

Franz Kafka
05. června 2017, 09:07
0

To tak je a bude. Příkladem budiž z nedávné historie 944 a z dávnější 914. Až ale Krab napíše jak skvěle jede Fiat Punto první generace stejně si ho nekoupím.

C70C
05. června 2017, 09:16
0

A když mně už je ten výkon plusmínus jedno. Míval jsem hned dva 250hp povozy od Volva, teď mám 2.0LPT o 160hp, a baví mně o dost víc. Jsem spíš GrandTourer než Röhl.. Stačí mi zvuk, přesná převodovka a řízení a dobrý podvozek, a k tomu vzhled, za kterým se při opuštění auta vždycky otočím. Měl jsem možnost převážet a pojezdit 911všech generací a i když Turbo je nádhera, tak ty starý a slabý a rozvrzaný měly takový charizma, že bych to chtěl i bez motoru

Franz Kafka
05. června 2017, 09:29
0

No tak nějak. Výkonu není nikdy dost, ale málo kdo si umí smysluplně poradit s věcmi 250hp plus. Respektive dobrých aut je hodně řidičů už méně. Ty starší 911 jsou úplně jiný svět a taky by mi bez motoru úplně nevadila jde sehnat:) Taková 996 Gt2 by také nebyla nejhorší jen ty ceny jsou nějaké divné.... Za volské oko ne;)

C70C
05. června 2017, 10:19
0

Však já měl rozjednanou ohořelou kostru 930 Targa.. :-D jen to nějak nedopadlo, jinak bych ji měl v obýváku, pouštěl si na televizi videa z roadtripů a točil ohořelým volantem doteď.. a pak bych si zase vzal prášky, a o večerku šel spát.
Ale Widowmakera bych se taky nezřekl.. jen už při lehce navlhlé předpovědi počasí bych se na ni bál byť jen podívat.
OT: Je-li GT2 Widowmaker... Existují i jiné "makery"?

krab
05. června 2017, 10:21
0

Koukám zajímavá debata :) ! No C70C bude mít problém až se sveze v Boxsteru znovu aniž by si ho pak v reálu v dohledný době mohl koupit. Budeš trpět. Já jsem taky spíš Grand Tourer než Roehlr a 2.7 Boxster by mi nakonec stačil. Je pravda, že když jsem ho vrátil, přesedl do svého auta a po zahřátí a ve vhodným místě poprvé pěkně roztočil na dvojku a trojku, zjistil jsem, že vážně 3.4 Carrera 2 jede líp :) S tím Boxsterem se ale taky dá kouzlit. A ani ne tak příšerně draho. Podvozek, brzdy, samosvorný diferenciál ( patrně se zkráceným koncovým převodem atd..) Někdy vidíš kolik peněz lidi nasypou do úprav Miat, včetně přeplňování a věřím, že pak se najednou taková těžce modifikovaná Miata NB s kompresorem nákladově dostane někam na úroveň velmi zachovalýho Boxstera 986 (2.7) jako jsem si půjčil já. Skoro si to říká o srovnávací testík :)

Chápu, že hobby závodění + funkční úpravy na Boxsteru 1. generace budou prostě stát víc, ale možná toto je cesta k ideálnímu track day autu. Pokud tedy tou cestou nakonec není Caterham či Lotus Elise. Jenže třeba pro mě ten Boxster má to kouzlo v tom zvuku "flat six" a v tý použitelnosti na dlouhou cestu třeba. A máš dva prostorný kufry! To jsem zapoměl v blogu zmínit :-D

C70C
05. června 2017, 12:09
0

C70C měl problém od cca5ti let, kdy se jako špunt podíval za oponu, opojen nadpozemskou rychlostí Daihatsu Charade GTti a na autobahnu mířícímu ke Stuttgartu ho předjelo ne jedno 930Turbo, ale rovnou 4 v řadě.. a od té doby jen jednou prováhal úplné dno cen 911 996 a nyní již jen pláče. Je ale fakt, že pořád se líp pláče pod otevřeným nebem za zvuku oturbeného 5válce (pokud zrovna střecha nestávkuje) než za zvuků šustění listů magazínů o autech. Jen jsem teď v situaci, kdy i plně 4 místné cabrio kupodivu přestalo jako rodinný dailydriver stačit a tak si říkám, že už je jedno, jestli se nevejdeme o 1ks, o 2 nebo o 3ks..
Prostě.. zpět k tématu. Potřebuju Porsche.

krab
05. června 2017, 12:43
0

To já se jako malej špunt podíval za Oponu až v době kdy akorát padla, ale šok to byl stejnej. Chodili jsme s tátou občas po autosalónech a sbírali prospekty. Škoda, že už většina těchhle věcí někde zmizela v nenávratnu. Třeba origo 1991 prospekt na BMW 8er , ten bych si rád vystavil dneska v knihovničce :) Já byl hodně na ty bavoráky. A pořád docela i jsem...

Co se týká Porsche, promeškal jsem kompletně dobu, kdy se dala koupit velmi levně (směšně) 944 , z nepochopitelnýho důvodu jsem tehdy to auto nechtěl :( ... dneska to fakt nechápu. Pak jsem promeškal ( ale z důvodu financí) dobu kdy se dala koupit do půl mega 911 3.0 SC ( tak kolem roku 1980) , to není ani tak dávno, max tak 10let zpět. Myslel jsem si, to si koupím časem, cena bude stabilní, je to Porsche... A ono prd. Je to Porsche a cena nebyla stabilní, cena začala strmě stoupat. No a tak na mě zbyla varianta 996 C2. A to už na svém lehkém vzestupu ode dna. A nápad začít kupovat 996 nemám sám. Jak jsem psal v článku o Mazdě MX5, že jí má skoro každý automobilový novinář, tak na západě od nás a hlavně v Británii, najednou koukám, že Carrera 996 je oblíbený soukromý auto tamních automobilových novinářů... viz. Jethro Bovingdon ( jeho nedávné video na drivetribe) a nebo Matt Wilson ( CarWoW - Matts vlog o jeho Porsche) A najde se jich určitě víc. V USA to stejný, snad Doug De Muro a další...

Když jsme jezdili a postávali kolem 986tky Boxstera s Raspbym, říkal jsem mu, hele to je fakt výborná hodnota za ty peníze. Kolik to stojí? 250 za nic moc exemplář, cca. 350 za dobré auto, 450 za solidní 3.2 S ko. Ale jsou jich mraky, to bude cenově ještě dlouho stabilní. A on povídal cosi o tom, že počkej : tohle je jednen z posledních otevřených sporťáků z atmosférou, boxer 6ti hrnek, točí 7000 otáček, takový auta se už nedělaj, já si říkám jestli to náhodou taky nezačne růst... Tak nějak to řekl. A možná má i pravdu.

Poslední srovnávací test drivetribe, kde figuruje nový Cayman S vs. BMW M2 vs Audi TT RS to říká dost jasně. Cayman S vyhrál, ale jen těsně a vyhrál by na celé čáře kdyby býval byl měl stále "flat six" motor, ne "flat four turbo" :( ...

Takže vážení Autíčkáři : Jestli někdo vážně uvažujete o koupi Boxstera, Caymana , rád budu u toho asistovat jako poradce reálného bazarového (ne) snílka :) A kluci z flatsix.cz nám věřím i technicky poradí na co si vážně dát pozor před koupí.

Raspby
05. června 2017, 12:56
0

no je to takovej můj tip no...vzhledem k tomu že už všechna Porsche jsou přeplňovaná, tak že bude obecně stoupat cena atmosférických modelů...obzvlášť právě Boxteru a Caymanu, protože tam kromě turba je ještě jenom 4 válec místo šestiválce...

Pólin
05. června 2017, 13:08
0

No a když zajdu ještě dále, ne jen k těmhle Porsche, tak asi většině z nás utekly i původní BMW M3 e30 za ceny okolo 100K. Pamatuju si, že mi bylo nějakých 15 roků a přemlouval jsem otce, ať ji za 80K koupí, že se to doma popraví a budeme mít parádní káru. To bylo v době, kdy ji v Autocaru zmiňovali jako dobrou sportovní ojetinu do 100 tisíc Kč. Ale prý jsme si měli dát pozor na "otuzené" kusy :D Jak se ta doba mění...

krab
05. června 2017, 13:29
0

No, tohleto je vůbec téma! O M3 E30 ani nemluvě... Dost Autocarů z tý doby, nebo spíš s pozdější, když jsem byl na vejšce myslim už tak pořád mam doma. Přestěhoval jsem si je a schovávám na půdě v krabicích. To jsou ročníky někde 2005 až 2010 nejčastejš co mám pořád schovaný. Staršího mám pomálu a pak novějšího taky, to už jsem víc věcí na netu než v časácích. A tohle tam přesně najdeš : "sportovní ojetiny do 100, 200, 300 tisíc" , tyhle rubriky.... Třeba jeden takovej tip byl tehdy Renaultsport Clio V6 jako ojetina za 250 nebo tak nějak... Zkus to sehnat dneska!

Proto si už delší dobu myslím, že Boxster 986 , Boxster 987 a Cayman 987 jsou úžasný auta za peníze co pořád stojí. A o to víc se mi ten názor upevnil po dvoudenní zápůjčce toho levnějšího ze spektra, výš recenzovaného Boxstera 986 2.7. Nedivim se, že si to někteří nechávají doma jako doplňek, track day auto, i když mají třebas ještě novou Carreru 991 nebo plácnu třeba Astona DB9.

Pólin
05. června 2017, 13:56
0

říkáš to přesně..za chvíli to bude mít stejnou super auru jako 550 spyder. Pokud se mě teď povede prodat motorku, tak mám jako tip na autíčko pro zábavu Fiata Barchetu. Jasně, je to o několik levlů jinde, než tohle Porsche, ale radosti to určitě udělá spoustu a navíc: je to italské, je to roadster...to by už na ceně tratit nemuselo..:)

Vavris Vavrisovic
05. června 2017, 14:38
1

M3 E30 do 100? Nevěřím. Tolik to nikdy nemohlo stát. Vždyť v rozmezí 50-80 byly 325i v době, dky stály nejméně. Pamatuju si, když se občas nějaká ubohá M3 E30 objevila za čtvrtmíč, ale to už je hodně dávno.

Jinak Boxstery doufám ještě nějakou dobu vydrží na normální hladině. Přece jen jich je spousta a zeshora na 986 tlačí dvě novější generace. Pokud ale rozvinu tuto tématiku dál, to obecně mi současné ceny ojetin začínají připadat lehce absurdní. Celkově, ne jen zajímavých modelů. I obyčejná auta jakoby se za poslední dva roky zasekla a přestala padat. Ta zajímavá pak nepadají vůbec anebo rovnou rostou, až jsem vážně udiven, že se najde tolik lidí, kteří jsou ochotní ty cifry platit. Na prstech ruk by se dala spočítat zajímavá auta za rozumnou cenu (nemyslím teď cenu absolutní, ale v kontextu dřívějších cifer za podobně staré auto dané kategorie).

Franz Kafka
05. června 2017, 15:49
0

No tak mě stačí že pamatuji 944 za 35 000 korun s stk a podobné srandy. A já si tenkrát kupoval předražené bavoráky. Podle toho co vidíme to vypadá, že 996 je na dlouhou dobu poslední levnější ojeté 911. U toho růstu ceny toho Boxstera tomu v horizontu 10 let moc nevěřím je jich hodně a jak píše V zhora jsou další generace. Možná v delší budoucnosti jenže to ti jde nahoru vše, když zachováš stav. Stačí se podívat právě na rostoucí zájem o Porsche s koncepcí transaxle. Taky je rozdíl mezi verzemi jinak na tom bude automat a 2.5 a jinak S u 911 uskakuje mezigeneračně turbo.

Vývoj cen obecně je poslední dobou zvláštní. Spousta aut stojí nesmysl možná proto, že je teď móda investovat do aut. I v Čr už se to rozmohlo.

krab
05. června 2017, 16:03
0

Víte co je ale hodně zajímavý, s těma cenama? ( trošku off topic od Boxstera..)
Já koupil v roce 2011 Ford Focus ST ( 2006) modrý. Po prvním majiteli u autorizáku Ford, opravdu ve výborným stavu z celkovou historií a 80tis km. Se sadou nových zimáků jsem za to dával 260 tisíc. Po dvou letech v 2013 jsem ho prodával a trvalo asi 2 měsíce než jsem ho prodal, měl najeto asi 120 a byl pořád v perfektním stavu. Nakonec jsem za něj dostal mrzkých 210tisíc. Tenkrát se to hodilo, kupoval jsem bydlení a aut bylo dostatek :) ... A teď : Je rok 2017 ( 4 roky poté) a sežeň Ford Focus ST s historií, v perfektním stavu, nečipovaný, nezničený za 210tisíc! Ani prd. Vrány jsou za 170 , ale něco slušnýho spíš za 250. Loni kamarád kupoval ST 2009 pofacelift, navíc bílé, což primárně nechtěl, hledali jsme a nic nebylo pěknýho. Až právě to bílé. A dal 275 tuším. A já si říkal to je hodně. Není, letos by 2009 pofacelift za míň nepořídil.....

To je zajímavý co ? Nebo Clio RS MK3 ideálně s Cup podvozkem a Recaro sedadly. +- 300 , stabilní cena za něco dobrýho už panuje tak nějak po 3 nebo 4 roky...

Já si říkám jestli to není tím, že ty auta z posledních 5 let stojí víc a víc za starou bačkoru, nebo se o tom rozšiřuje fáma. A nějaký novější povedený auta viz. Fiesta ST akt. generace : ceníková cena je 460 , max 500 s plnou výbavou a v metalíze. A po 3 letech ( 2014 model např. s 40tis km se prodává pořád někde 370-400 +- , to není tak velká sleva, na to že je to už 3 roky používaný.

Zajímavá doba, no .....

Raspby
05. června 2017, 16:10
0

no v podstatě si to řekl...nová auta stojí za starou bačkoru...ne tak samozřejmě takhle to říct nelze..nicméně už to není takové jako dřív..holt pokrok..dneska se nehraje na emoce a zážitky...ale na prostá čísla jako z nuly na sto, čas na ringu atd...k tomu regule EU takže motory jsou šicí stroje s turbínou vyšponované na nesmysl výkon, ale mechanická robustnost a charakter jim chybí...nehledě na to že šaltpáka už je dneska taky celkem vzácná..proto ta velmi povedená řidičská auta ,,ze staré školy" - takže tgřeba to CLIO RS s manuálem a dvoulitrem - budou už jen stoupat..protože i dnes se najdou lidé kteří nechtějí mít 250 koní z 1,6 turbo s automatem, ale radši 200 koní z atmo dvoulitru v manuálu ale o 300% víc řidičských zážitků (nehledě na zvyšující se hmotnost všech aut dnešní doby)...zrovna při jízdě Boxterem jsem si říkal, kdo proboha může v takovém autě chtít automat...krom ženských mě nic nenapadlo...

Franz Kafka
05. června 2017, 16:33
-1

Automat ženský a pozéři co kupují Porsche protože brand a auta je nezajímají. Proto taky vznikal levný Boxster;)

Pólin
05. června 2017, 22:45
0

M3 e30 do 100k fakt byvala...tusim, ze to mohlo byt kolem roku 2005;) jeste si vybavuju, jak tam psali, ze je trochu problem sehnat nejakou originalni, protoze si to kupovala hromada mladych kluku na tuno:) vzhledem k tomu to uz vlastne i mozna mohlo byt na tech 100k odrazene od cenoveho dna... jak na to ted vzpominam, tak se mi chce brecet...ale smeju se:D

krab
05. června 2017, 23:00
0

Na to člověk nesmí myslet... Je fakt že teď se taky za klasiku už považuje kde co a já jen kroutim hlavou jak je o možný ( viz. extrémně nesmyslné ceny Škody 110R) To je tak 10 let zpátky, taky jsem mohl mít M3 E36 v AVUS blau , myslím 3.0 to byla, rok něco jako 1993 , prodával jí někdo na BMW fóru ale na 90% opravdu perfektní mazlík za 230. A já idiot tam nebyl ani kouknout. A přitom dohromady bych to tehdy býval byl dal. A po M3 jsem vždycky toužil. Tenkrát a vlastně do jistý míry i teď :)

A pak asi rok nato byla na BMW klubu na prodej netradiční tmavozelená M3 E46 (prokazatelně dobrá) s individuálním Kiwi zeleným interiérem za cca 450 tisíc a všichni tam psali jak je to předražený. Nakonec to koupil nějakej překupník a pak byla dlouho kolem 500 na mobile.de. Dneska , pokud fakt byla pěkná jí má nějakej velmi spojenej majitel.....

Vavris Vavrisovic
06. června 2017, 12:59
0

Krabe, tu M3 si moc dobře pamatuju, taky jsem uvažoval. Blbec! Nakonec šla za 210 a byl to vážně nádherný kus. Přitom to snad rok nemohl prodat. A Focus ST je typický příklad, je to přesně jak píšeš.

Pólin: A to teda psali nebo jsi nějaký inzerát na vlastní oči viděl? Já sjížděl inzerci cca od roku 2004 a za 100 nebyla žádná M3 E30 fakt ani náznakem. Už tehdy byly min. na stejné úrovni jako M3 E36. Za 100 leda nějaký swap, stavba, hrozná vražda nebo angličan, rozhodně ne použitelné auto.

krab
06. června 2017, 13:12
0

Koukám bylo nás víc co nám pěkná M3 utekla pod rukama :) ... na M3 za 100 jsem nereagoval, musím říct, že se přikláním k tomu co říká Vavris. Za 100 těžko kdy funkční byla. Takhle, možná kdysi dávno byla za ty peníze "Italo" M3 ( 325i karoserie) a upravený S14B20 ( ne B23) snížený objem válců kvůli italským daním. To byl donedávna tajný tip na "budget" M3 ...

Já si pamatuju, že v UK ( všechny E30 byly levostranné) se dala před cca. 10lety ještě koupit velmi dobrá origo M3 E30 za 9-12tis liber. A ultrakrásný auta od obchodníků jako např. Munch legends za 15. Jenže to bylo v době kdy jsem koupil svoje MG , tenkrát za neuvěřitelných 2tis liber a pěkný Lotus Elan stál 10. A XJS se dalo za 2tisíce taky koupit....

Dneska si říkám, že snad na opravdu vynikající auto ( vysněné) se vyplatí i půjčit. Hmm, jenže to je právě ta ošemetná věc, často cesta do pekel... Argument , kdybych si tenkrát půjčil a šel do tý M3... Druhá věc, je že dneska perfektní M3 E30 už nestojí daleko od 2 mega jezdil bys s takovým klenotem někam na track day nebo na Ring? V tomhle ohledu zase stáčím diskuzi zpátky tam kde začala, k Boxsterovi... Za ty prachy, tolik srandy zdá se být téměř bezkonkurenčí.

Franz Kafka
06. června 2017, 14:31
0

Jak píšeš. Dnes už je to golden classic doba se pohnula a nikdo už to neničí na okruhu. I Quattro prodělalo podobný vzestup a dnes pod milion nemá cenu ani hledat. Pamatujete kolik stávalo italo bmw? Prostě stárneme a auta s námi však si vzpomeňte na 996 na showroomu:)) V roce 2004 stále byla cena s4 kolem 1.7 milionu a dnes tyhle roky koupíme za 340 tisíc korun. Nejde to brát tak co komu uteklo spíše je třeba řešit teď! Co nám nemá utéct. Takže jak bylo psáno zpět k levným Porsche jednou taky nebudou.

C70C
05. srpna 2023, 19:33
1

Tak až teď Krabe.. až teď padá dohoda.. Včera jsem si ho dovezl. Trvalo to 6 let, od plků pod článkem.

Pólin
20. září 2023, 10:09
0

teď, po šesti letech (:D) mi tuhle debatu připomněl svým komentem C70C.
Abych odpověděl Vavrisovi: jasně, více inzerátů z té doby bylo na mobile.de , kde tyhle káry inzerovali pod 100K. V té době si spolužák ze střední školy dovezl z DE Peugeot 309GTI v nádherném stavu za 400EUR... dobří dědci jsme, jak se taday dojímáme/ dojímali jsme se nad starými časy..:D

Vavris Vavrisovic
05. června 2017, 14:49
1

Hezký text chlapi. Do toho všeuměla stuttgartského je těžké se nezamilovat. A to buďte rádi, že to nebylo S, které má šestikvalt, větší brzdy a šťavnaťější motor. I když, já vlastně v ne-eSkovém BOxsteru nidky nejel, takže nemohu soudit :-)

Dlouhé převody byly asi jediná věc, která mi vadila. Holt to je ale typická věc pro Porsche. Jinak se tomu nedá moc co vytýkat. Kvílení za ušima boží, podvozek fenomenální, brzdy na okresce k neutahání. Meziplyny s botou číslo 45 bez problémů. Spíš vážně dobré. No, svez bych se znovu :-)

Ale jednorožec už je jinde. Pan Vavris má černou ostravskou duši, která žádá neurvalost a krev, takže uhlazený a distinguovaný Boxster, který své mocné sportovní výkony podává s lehkostí a noblesou, byl nahrazen vzpupnou, drasticky napruženou a mocně mechanickou S2000, která se ošívá jak naštvaná fretka a žádá blesková kontra.

reagovat
krab
05. června 2017, 15:08
0

Děkujem Tomáši ! No, co to slyším ( tedy čtu) ? Pan Vavris pořídil S2K? O tom bych si moc rád početl... S tímhle roadsterem jsem zatím tedy ještě neměl tu čest..

Raspby
05. června 2017, 15:18
0

Pan Raspby se připojuje :-D taky jsem ještě nikdy nejel v S2K ale slýchám na to jen to nejlepší...

C70C
05. června 2017, 17:00
0

koukám že tohle vydání autocaru s "levnýma ojetinama" má archivovaná každá benzínová hlava :-D Já zvažoval 996 když byla za 230, já byl svobodnej, jen moc zodpovědnej než abych platil takový splátky.. debil. Teď platím měsíčně o dost víc, ale jen na to, abych provozoval rodinu... Tak když mně to vyčerpává, nesmím si říkat, že to je moje Porsche, jen občas se zadře.. Jinak ten samý kus je teď za 450 po slevě..debil.
Já vychytal cenové dno jen jednou, když jsem onehdá ulovil krásnou, funkční, manuální V70R AWD za 25tis. a nakonec jsem ji s uspokojením prodal za 75.. debil. Teď je za 130 podezřele levné a ceny jsou spíš kolem 150 a výš.. 944 jsem chtěl jednu za 89tis. ale nakonec touha po cabriu přebila touhu po transaxle..debil.

CerVus
05. června 2017, 17:12
0

Krabe díky za tu adresu :) Příjemné zjištění, že se tu dají půjčit za rozumné peníze 996 a boxster.

Vavris Vavrisovic
05. června 2017, 19:05
0

Krab&raspby: jste prehlidli slovo jendorozec, co? :) S2K nemam a vzhledem k cenam asi hned tak mit nebudu..

C70: hele, ja si myslim, ze a tim Porsche ti to dopadlo dobre. 996 za 230 musela byt desiva kasicka a urcite bys do toho nehezky zabrecel.

krab
05. června 2017, 22:33
0

A jeeje, to jsme totiž špatně pochopili. Šťastný lov, dneska shodou okolností jsem jednu potkal po Praze. Zněla hezky. Vypadala taky hezky. Tohle auto by nám měl nějaký náš čtenář představit a svézt nás. Já teda bych na to byl zvědavej jak bába Kelišová :) , na to jak to funguje.

H_F
06. června 2017, 16:34
0

s2k je jako vikendovy mazel idealni
da se ale i na mestske dennodenni dojizdeni do prace pouzivat v klidu, i diky absurdne nizkym provoznim nakladum

pro me tez predstavuje ridicsky zajimavejsi vuz, nezli boxster, je krasne motorkove mechanicka
osobne me tolik kritizovane rizeni az tolik nevadi, elektonicky posilovac byl zvolen s ohledem na nizsi vahu a i kvuli faktu, ze neubira motoru vykon
s bonusem, ze tez vzhledove je aspon pro me oko pritazlivejsi
myslim, ze je to krasna ukazka prave onoho "nestarnouciho" designu
jak zvenku tak zevnitr.. kokpit mi prijde stale aktualni zameren syrove na funkcnost, aby clovek mel vsechny cudliky po ruce bez sundani ruky z volantu
nic me neurazi a nepripada lacine, jako v puvodne drazsim boxsteru

oproti boxsteru prvni generace tez pripojuje spolehlivost a hlavne odolnost- f20c je oproti sypajicimu se flat six v boxteru nekde jinde..
chod prevodovky je tez z jine dimenze

moznost uprav pro radeni na okruhu je tez podstatne lepsi... ne nadarmo se upravene s2k umistuji tak dobre
http://www.turnology.com/?p=756683
resp. samotne pouziti motoru do formulek tez cenu neumensuje

;t=215s

tyto vlastnosti maji za duvod, ze jsou nyni ceny s2000 na vzestupu, a jsou drazsi, nez stagnujici boxstery, 3.2 S je levnejsi, nezli s2000
samozrejme tim nechci nijak shazovat boxster, ktery je fantasticke vozitko


k nedostatkum s2k bych zminil korozi (na japonce to neni tak hrozne)
velikou hlucnost na dalnici
kousavost ap1 hlavne na mokru
a snad nejdementnejsi startovaci system, ktery znam
(clovek musi otocit klickem, pak zmacknout tlacitko imobilizeru a pak teprve tlacitko start.. jine poradi miva za nasledek rozhoukani alarmu, jez po jednu minutu rve bez moznosti vypnout- budu tuhle hovadinu muset zdeaktivovat)

pokud nekdo po s2k opravdu touzi a nema na lhd, tak se porad vicemene za cenu motoru+prevodovky da koupit s2000 pravostranna
snad po lete uz ji do cr dovezu, takze nez ji dam ze stavu dailydrivera do odpovidajiciho samponstavu se s ni bude moznost svezt

krab
06. června 2017, 20:08
0

Tak to je hozená rukavice ! :-D Dovedu si představit, že půjde vypůjčit Boxster ješte znovu, možná i jiný a varianta kdy si čtenář, majitel S2000 Hondy zkusí Boxstera se mi hodně líbí. Tu představu jak bude fungovat Honda S2000 mám fakt hodně matnou. Motor bude určitě skvělý, zrovna včera jsem jednu potkal na silnici a ten design vážně nestárne. Není to žádná extravagance, ale právě proto je to zkrátka hezký roadster.

Vavris Vavrisovic
06. června 2017, 21:09
3

Nechcu to zakriknout, ale za dva tydny mam test S2K v planu. A jelikoz se jedna o auto ve stejnem setupu (zkraceny prevod a lamelak), jaky uz jsem jezdil, tak se obavam, ze z toho vznikne nestoudne oslavny text. :-)

krab
06. června 2017, 23:23
0

Držím palce ať to vyjde a rád si počtu !

H_F
07. června 2017, 01:18
0

vavris - uz tu jeden zrovna od tebe visi, ale takovych neni nikdy dost)
https://www.autickar.cz/clanek/bazarovy-snilek-honda-s2000---naposledy-bokem/

Vavris Vavrisovic
07. června 2017, 07:54
0

Jop, ale tohle byl jen takový rozšafnější snílek, teď by mělo vzniknout klasické "za volantem". Mimo okruh jsem toho bohužel s S2K moc nenajezdil, tak to musím napravit :-)

Franz Kafka
05. června 2017, 18:21
0

Za příjemné peníze si dnes půjčíš kde, co. Problém bývá nesmyslná kauce kvůli pojistnému. I když poslední dobou to kilo jako depozit řeší. Těch půjčoven je v Praze alespoň 8 plus věci jako Flat-six:) Každopádně líbí se mi že to půjčují takhle nenuceně.. To se nevidí.

reagovat
CerVus
05. června 2017, 20:46
0

Nj, když u těch půjčoven mi obecně vadí že mají většinu aut v automatu a jsou to auta, která si vesměs nemůžu dovolit. Jako zážitek dobré, ale tahle možnost si půjčit auto, které si dovolit můžu je zajímavější.

krab
05. června 2017, 21:17
0

Cervus. To máme docela podobnej postřeh. Taky jsem zjistil, že úplně nejvíc mě láká si vyzkoušet auto, který si myslim, že bych si realisticky dovolit mohl. I když logicky supersportem nepohrdnu, ale ti "hrdinové minulosti" byť teda kolikrát i dražší než běžné nové auto, to je můj ideální šálek čaje. :)

Franz Kafka
05. června 2017, 21:22
0

To zcela určitě souhlasím. Je jasné že vytopit 10,000 za benzín a strachovat se přes víkend abych to někde nebouchl není příjemné. Což tady u toho Boxstera vážně nemusíš a svezeš se parádně. Mají to dobré o tom žádná je ještě několik takových nicméně.... Právě třeba Mustang mě moc neláká prostě nemají k mání tak zajímavá auta...

SEMRY
05. června 2017, 22:10
0

Heh, droga Porsche. Jede to pěkně, ale člověk v tom vypadá.... No tak nějak nepatřičně. Naštěstí jsem ulovil 996 a je to vážně sakra dobré auto. Až se svezete, všechno prodáte říkali... Svezl jsem se a všechno prodal... Navíc servis je ok + možnosti úprav alá nekonečno. Taky to nehnije, což je pro mě zásadní vlastnost a poprvé chodím spát bez koroze. A mám variantu absolutně bez výbavy a dost si libuju. A hlavně je černá. Splněný sen. A není ani moc kam levelovat, než tohle auto člověk ovládne na 100%, uteče dost času. A pak už jedině turbo no. Takovej ten den, kdy se vracíte z projížďky se svou 996 a najednou potřebujete Turbo... Začínám to chápat. Od téhle značky se prostě neutíká...

reagovat
krab
05. června 2017, 22:30
0

To gratuluju SEMRY! :) To se nám to tu rozrůstá.... Jako bych to psal sám :) I když já teda všechno ostatní neprodal, jen jedno auto bohužel kvůli místu a trochu i financím. Od tý značky (Porsche) se opravdu asi neutíká... obávám se že není kam

Nechceš s námi jet v červenci na Ring? ( Saage založil to téma ve fóru)

SEMRY
05. června 2017, 22:43
1

Já už tam právě jedu... V rámci návštěvy bývalých sousedů žijících na severu Německa. Na ring je to 300km, tam už se tam asi podívám. Jinak bych jel! Auto je momentálně v servise, IMS, spojka apd. Budu vybaven Michelin Sport Cup 2, vzadu 305/30 tak to bude grip. Takže chodím běhat, a v GT6 pilotuju podladěné RUF abych to dostal do krve :)

krab
05. června 2017, 23:09
0

Tak to si určitě užiješ. Škoda že nepojedeš s námi. K těm gumám. Zrovna v pátek když jsem vracel Boxstera vyzvedával si svoje auto ve Flat six tak jsme se panem Dostálem bavili o kolech na 911 a na Boxstera. Oni trvdí a není to ojedinělý názor, že ty auta fungují snad nejlíp na origo rozměrech. Boxster měl vpředu obuto 205 šířku (17tky) a vzadu 255 (17) profil si nepamatuju a ten úzkej rozměr vpředu napomáhá citu a balancu při řízení. Já na Carreře 2 používám 18" s 225 šířkou vpředu a 265 vzadu, to je u 996 origo GT3 rozměr, vlastně mám i kola GT3. To je tak max. Doma mam k autu ještě 19" (997 GTS styling) , tam je 235 šířka vpředu a 295 nebo dokonce taky 305 šířka vzadu) a asi je na to ani obouvat nebudu. Leda na okruh na dojetí těch gum, aby časem nezpuchřely :) Ale nemyslim si, že to pomůže jízdním vlastnostem, spíš naopak.

SEMRY
05. června 2017, 23:18
0

jj pravda, nicméně tyhle kola tam byli a zatím to řešit nebudu. Do smyku jsem to dostal akorát na mokru přes spojku a chce to teda koule. Podvozek mám značky prkno. To auto snese absurdní rychlosti v zatáčkách až za hranicí zdravého rozumu, už se mi stalo že jsem vyplašil sám sebe což dlouho nepomatuju.... Chtěl bych BBS RS, ale teď jsem do toho dost investoval, řeší se mazání tj. zvětšení vany a přepážka. Ale jak říkám za ty peníze jsem spokojen. A to auto prostě letí, má styl a vůbec je to prostě 911. No a když přidám a cítím ve volantu jak předek ztrácí grip tak se usmívám jako nikdy před tím:)) Já se pak třeba někde rozepíšu, teď tvořím článek o W124.

Franz Kafka
06. června 2017, 02:49
0

Super. A potom že to nejde. Ty ceny jsou dnes tak skvělé, že snad ani není potřeba se moc rozmýšlet. K těm rozměrům kol bych řekl, že to asi ničemu nepomůže ale asi ani neuškodí to auto i na originál rozměrech drží jak na suchý zip. Kdo jiný dokázal vytvořit zadokolku s lepší ovladatelností než má většina čtyřkolek. Myslím si také že kdybych měl na poslední Turbo už bych ho měl naštěstí mě to nemusí vůbec trápit :) Teda nemusí mě trápit ani 996 Turbo, ale ona vlastně pro seznámení s tím autem naprosto stačí ta Carrera. Jak píše Semry než se s tím naučíš pořádně jezdit tak to stejně zabere hromadu času. Vlastně bych řekl že pro většinu z nás je to auto lepší, než dokážeme vůbec reálně na limitu využít.

krab
06. června 2017, 09:54
0

Jak říkáte pánové. Zkrátka stejné auta, stejné pocity. Nejsem v tom zkrátka sám, kdo by Carreru už za jinou značku asi nevyměnil. Dá se pouze doplňovat... taky se mi libí, že nejsem jedinej blázen co si nechal ještě další auto, zrovna jako má Franz pořád v lásce jeho staré rychlé Audi S4. To se mi líbí :)

Semry : o W124 se rozepiš, na to se moc těším, určitě nejen já ! No a až budeš chtít, představ pak taky svojí černou 996. Máš C2 nebo C4 ? 3.4 jako máme my s Franzem, nebo už novější 3.6 ?

SEMRY
06. června 2017, 10:19
0

C2 předface amerika, černá, šedej intriér a žádná výbava jen radio:) PSM není, což mě těší nejvíc. Jsou jen xenony a GT3 prahy. 19tky kola a tuhostně stavitelnej podvozek. Zrušil jsem kvůli tomu projekt čínan (W126) a pomalu končím W124. Nechám si jen 911... Pak něco napíšu.

C70C
06. června 2017, 11:52
0

Gratulace!
To je ta někde od Frýdku, že? tu jsem taky denně okukoval v inzerci..
Levelovat není třeba, auto je tak dobře vyvážené, že "leveling" dlouho přichází v úvahu jen mezi sedačkou a volantem. Pak rozepiš co vyjde preventivní IMS v čechách..

SEMRY
06. června 2017, 11:59
0

Jo je. Koupit jsem to musel protože to auto je zvenku až neuvěřitelně pěkný. A moje oblíbená barevná kombinace. Cena OK a řádná rezerva na servis. Ale jak známo serviska auto nedělá... A ty auta nejsou!

C70C
06. června 2017, 12:14
0

Nejsou a hlavně ne za tyhle peníze.
Ale dobře to pojal DeMuro, prostě vzít kupní cenu, automaticky připočítat cenu IMS a od toho se odrazit, proto mně zajímá, jestli řešení vyjde i v ČR na ekvivalent 2 - 3tis dolarů, nebo je to ještě jiný randál..

SEMRY
06. června 2017, 13:25
0

Je to 20tis Kč bez daně.

Franz Kafka
06. června 2017, 14:38
0

Pár jsem jich taky objel teda ne v Čr. Mimochodem o černé jsem uvažoval v cabriu je to pěkná barva. No a některé byly vážně levné a bylo to vidět na stavu. Fakt je ale ten, že pokud je tam rezerva na servisní práce vše je ok. Na jednu stranu lituju ty chudáky medvědy na druhou stranu si určitě udělal dobře....

saage
06. června 2017, 15:34
0

Hezky! Libi se mi jak se z téhle podceňovane generace pomalu stává zadana klasika. Super. Jen ten servis nevim teda kde ti řekli ze za IMS 20 tis? Me delali to IMS a RMS a za 20 to teda nebylo.. Je fakt ze to u me šlo podobně jako u Goldiese. Nechci te strašit, ale kdyz je motor venku, tak se veme rovnou spojka, setrvak, atd.. a ono to nepěkné skáče nahoru. Je fakt, ale ze pak mas na par let klid.

SEMRY
06. června 2017, 15:51
0

Ted nevím co je RMS, jinak spojka, setrvák, všechno se dělá. Převodovku jsem ještě neřešil, vyměnil jsem jen olej a dal Bishops. Spadne do toho teď asi kilo cca, ale to jsem furt na 500tis. Co si za to koupíš? Nic. Servisuju v Jarošově.

krab
06. června 2017, 16:00
1

Jak říká Saage, ten to zná nejlíp. A faktury zrovna vidím, takže je to jak říká. Ono se typicky nedělá jen to ložisko vyvažovacího hřídele (IMS) ale i další věci. Jde o to, že se musí zaplatit práce. Proto je ideální nedělat každou věc postupně, ale dohromady. Není nutný okamžitě ve schíze měnit ložisko IMS ať se děje co se děje. Upřímně pokud motor zní dobře, teplý i studený, nic neklepe hlavně a není vidět netěsnost ( zejména větší) na spoji mezi motorem a převodovkou není asi potřeba kromě běžnýho servisu řešit nic. A až přijde na řadu spojka, tak teprv absolvovoat tento nákladnější servis, který vyjde celkově nakonec ze vším všudy okolo na to kilo jak píšete. Jinak to jsi koupil teda vážně levně. Já už běžně vidim při večerním soukromým internetovým bazarovým snílkovi, že venku se prodávaj ty hezký kusy za 700 a víc...

SEMRY
06. června 2017, 16:09
0

Je to tak, pak už si jen hraješ - dáš si pořádný rádio třeba Becker cascade. Sem tam si něco koupíš a uděláš. Jako jsem to dělal 10let na E30 Cabrio. Jenže pak jsem si do toho po roční pauze a těžké nemoci sedl a připadal jsem si na to starej. Tak jsem to prodal a koupil tohle. Docela mi to zvedlo náladu, snad se nevysype něco zásadního. Hezký kusy jsou fajn, ale servisu se nevyhneš, navíc se přibližuješ číslu kdy bys mohl mít 997. Ale to zas není takovej progres pokud nemáš GTS a ta jak známo stojí 2+...

Franz Kafka
06. června 2017, 17:06
0

Přesně tak potom se už blížíš 997. Ano není to progres, ale je to prostě novější a ta hezčí generace. Já vím že je to trochu otravné klišé, ale ta klasická světla 997 jsou prostě hezčí. Celkem chápu tu změnu e30 za 996. Přece jen řídit 996 je vlastně docela snadné a hlavně pohodlné přitom jak píše saage je z toho už pomalu taková mladá klasika. Jinak k tomu servisu. Rozumný kupec/člověk udělá servis po koupi na všem jasně na třeba starší Audi to nebude stát sto tisíc, ale stejně třeba se skončíš někde na 30 - 50 000. Prostě se to musí brát jako součást procesu a potom máš prostě pokoj v závislosti na nájezdu. Předpokládám že tady najedeme všichni tak maximálně 8 - 10 tisíc ročně a to je pro tahle auta pořád nic. Něco jiného je asi jezdit pravidelně okruhy to je potom jinačí to je ale jinde.

SEMRY
06. června 2017, 17:46
0

Co je to RMS?

SEMRY
06. června 2017, 18:13
0

Jo táák, už to mám nové. :)

Franz Kafka
06. června 2017, 19:57
0

Jasně no tak je to nejlepší:)

Goldies
06. června 2017, 23:16
1

Kam se podivam padne moje jmeno (a zejmena u utraceni nesmyslnych castek) a tak me napadlo, ze bychom mohli zavest novy pojem! Neco jako Goldiesovo mrhani, Goldiesovo uletnuti, mrdlo ti jak Goldiesovi :-D

To by se mohlo chytit, ne? Ja do toho teda cpu porad :-D ted se nechala lakovat pulka auta, dalo se to na rozlesteni a keramiku, zrepasovaly se kola :-D

MartinCoupe
06. června 2017, 19:02
1

Spravna odpověd na jakozkoliv otázku je Porsche, souhlas :-)

reagovat
CerVus
06. června 2017, 20:44
0

Jaký je vůbec u toho boxteru rozdíl v motorech co se servisu a spolehlivosti týče? Zlepšila se spolehlivost u té 2,7?

reagovat
krab
06. června 2017, 21:11
3

Odborník na to nejsem. Ale, rozdíly tu jsou. První ročníky, právě 2.5 (204k) měli dvouřadá ložiska toho vyvažovacího hřídele rozvodů ( IMS) , takže šance na kolaps toho ložiska jsou minimální. Kvůli údajně zlepšení chodu, nižšího valivého odporu či jen úspoře, pak po roce 1999/2000 ( tak nějak) ty motory mají jednořadé. Stejná věc, která je známá u Carrera 996. Když jsem se na servisní náročnost ptal právě pánů z flat six, tak +- je to stejný. Motory jsou všechno jedna konstrukce, řada M96.

Já nevim, zatím jsem názoru toho, že koupí dobrýho exempláře moc neriskuješ. Platí víc než u běžnějších aut, že je nutný mít vetší rezervu na opravy , ale spolehlivost vozů Porsche je prostě dobrá. A všechno na Boxstera první generace v klidu seženeš. Konkurence je asi vážně jak psal HF ta Honda S2000 a to je vážně asi zajímavá konkurence, dovolím si tvrdit, že je lepší jít do toho lehčího servisního rizika a staršího data výroby Boxstera oproti nějakýmu faceliftovýmu MX-5 NC 2.0 jaký pořídíš za podobný peníze. A BMW Z4 s těmi novějšími motory řady Nxxx už taky nejsou nějaká kdovíjaká spolehlivá konkurence. A jízda je někde jinde. A to i vůči novějšímu SLK a to včetně modelu AMG 55 , který jsem měl před měsícem na jedno celé dopoledne půjčený. Tam je to vyloženě o jiným typu zábavy.

Prostě bych to tolik neřešil. Spolehlivost a těch pár chronickejch vad motorů Porsche se povedlo odstranit až spíš faceliftem řady 987 , u 911 to je pak 997.2. Do tý doby je to všechno plus mínus stejný. Ale těch spokojenejch majitelů je většina.

Kdybych si chtěl založit autoservis, asi bych se specializoval na VW Group , PSA nebo BMW , v dnešní době. Ty se budou spolehlivě rozbíjet pořád :)

C70C
07. června 2017, 07:51
0

Počkej.. že ty původní 2.5 by na tom měly být lépe, než 2.7?
To slyším prvně. Ale líbí se mi to.. :-D Dává mi to falešnou naději na levnější kousek.
Tak vy všichni si skupujte 2.7, Boxster S a mně můžete nechat nějakou pěknou, dýchavičnou 2.5 s dlooouhýma převodama..kdo by to přeci chtěl.

Franz Kafka
07. června 2017, 16:17
0

Hlavně tu 2.5 seženeš už pod 200,000 s hardtopem a manuálem to je skoro hřích za ty prachy do toho nejít. To je stejné jak jsem psal u 944 za tyhle peníze mít vlastní Porsche to je skoro sen. To bych si jako kluk v nějakých 10 letech kdy sem na poličce hned vedle Vette 67 a EB110 měl vystavenou červenou 968 od Karmanna ani nepomyslel.

C70C
07. června 2017, 22:13
1

No právě. Hardtop, ten správný zvuk, spínačka vlevo a podvozek z učebnice o jízdních vlastnostech. Pod 200..potřebuju to auto. Pak taky pěkný sobotní ráno, plnou nádrž a cestu z Opavy ke Svitavám.. Ale zatímco já jen teoretizuju, vy si svoje 996 hřejete, jenže ač jsem vyzkoušel kdeco, nic mi nepatřilo,, tak boxster mně nikdy neopustil..

reagovat
Franz Kafka
07. června 2017, 17:47
0

Vypadá pěkně jen škoda toho, že je to rhd. Ta cena je slušná a ono je to vlastně už dnes jedno když se s tím člověk naučí jezdit.

CerVus
10. září 2017, 15:41
0

Sakra na Porsche srazu v Čáslavi mi hoši tvrdili, že na podzim bude k mání stejný počet aut jako v průběhu léta a mě se zdá, že jsem měl pravdu já a na podzim se jich začalo objevovat v inzercích více. Mě to auto pořád strašně láká.

Tohle S už tam chvíli je, ale má pěknou barevnou kombinaci. Až na to, že to je Ital bez servisky :) https://www.sauto.cz/osobni/detail/porsche/987-boxster/17283658?goFrom=list

U tohohle se člověk musí pousmát, jak se v inzerci nebojí omladit auto o nějakých 10 let.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/porsche/ostatni/17449170?goFrom=list

Ale zpátky na zem. Tohle je zajímavé. Sice jen 2.5, ale má vyměněné IMS a už to je rok po menší modernizaci a na fotkách (já vím) nevypadá vůbec zle.
https://auto.bazos.cz/inzerat/79038849/Porsche-Boxster-986-25.php

A na konec tohle. To je očividně opečovávané, sice to stále není FL, ale už to je alespoň 2.7
https://auto.bazos.cz/inzerat/79080480/Porsche-Boxster-986.php

reagovat