načítám data...

Porsche 911 versus BMW M3, lze si vůbec vybrat?

20. února 2017, 10:16 52 komentářů krab

Pan Krab začíná konečně jezdit a každým novým kilometrem ve stříbrné Sally se stává víc a víc Porsche egoistou. Nic lepšího, než Porsche neexistuje! Nebo, že by?

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Porsche 911 versus BMW M3, lze si vůbec vybrat?

Pokud máte v kapse nějakou tu těžce ušetřenou korunu a můžete si konečně koupit to auto co obdivujete ve starých časopisech poschovávaných na půdě, budete uvažovat přesně takto. Porsche 911 nebo BMW M3, které si ale vybrat? Vaše Miata už chvíli působí jako pouhý roadster na léto, zatímco vy jste si vždycky mysleli, že máte doma čistokrevný sportovní vůz s ryzím ovládáním. Vaše starší trojkové BMW se šestiválcem sice sonorně zpívá svoji árii, ale vy už jízdu v něm nevnímáte tak, jako by šlo o podladěný závoďák série DTM. Je na čase se posunout. Možná, že řidičsky má pan Krab znatelné rezervy i v případě využívání maximálních schopností devadesáti koňové MX5ky z roku 1997, kterou před lety měl. A miloval její neopakovatelné řazení ve stylu klik, klik a intuitivnost řízení. Vidíte, a i když jsem to auto nikdy vyloženě na samé absolutní hranice schopností nedostával, něco se stejně zlomilo a já si začal plnit staré sny. Snažím se přitom na ty stará a podstatně levnější auta nezapomenout. Měla něco do sebe a vy víte z jednoho staršího blogu, že moje vášeň pro hačiroku je stále velmi živá.

Jenže už je konečně trochu teplo a se Sally Carrerou se dá konečně víkendově povozit. Je skvělá, co skvělá, do háje já fakt nečekal, že to bude až taková pecka! Úplně přehodnocuje můj dosavadní pohled na svět automobilismu a boří zažité představy. To auto je dokonalé. Postavili ho pro mě a jen mě na míru. Vůbec nechápu, jak jinak mám vysvětlit pocity které zažívám. Minulý týden jsem jezdil do práce s červenou teniskou Z3 Coupe a úplně jsem se přistihl v myšlenkách, že to BMW je vlastně tak trochu auto pro šampony. Lifestylová hračka, která jízdně evokuje spíš trojkový sedan než cokoli víc sportovního. No, teď jsem to trošku přehnal, přeci jen s námi v garáži nadále zůstává. Přistihl jsem však sám sebe v tom jak pořádně nafoukaný a hrdý dokážu být okolo fenoménu Porsche 911. Je lehké napsat, že Porsche 911 je skvělá, ono to totiž každý čeká. Čili bylo na čase se setkat s nějakým dalším autem u kterého také každý čeká, že bude skvělé. S BMW M3.

No, po pravdě byly tu dvě záminky. Jedna je, že auto, které se aktuálně prodává kousek za Benešovem, se právě nachází na docela zajímavé trase ode mě ze západního venkova Prahy přes Mníšek pod Brdy a okolo Slapské přehrady. Je na ní dost úseků, kde spíš testuji jak moc nebo málo je snesitelný sportovní podvozek Sally. A také je tu několik úseků, které by si zasloužily označit značkou „pozor závodní dráha, všichni rychle uskakujte do lesa”. Tím je známý řevnický kopec směrem do Mníšku a pak ještě pár úseků mezi Novým Knínem a Benešovem. A ty také stojí za to. Ta druhá záminka ovšem byla ta, že jsem dostal velmi lákavou nabídku se v M3 projet a současně si tak trochu sám sobě srazit hřebínek toho nově zfanatizovaného fanouškovství do Porsche 911. A jak tedy M3 řady E46 vlastně jezdí?

Je to legenda. Víme kam se posunuly ceny první BMW M3 E30, která původně vznikla vlastně i jako homologační série pro automobilové soutěže. BMW s první „Emtrojkou“ odstartovalo extrémně úspěšnou sérii a mít logo „//M“ na zadku svého BMW je prostě in. Taky těch falešných „//M“ trojek jezdí po světě podstatně víc než těch opravdických. Všechny tři řady dnes již historických „Emtrojek“ jsou v podstatě sběratelským artiklem a jejich hodnoty už dál nikam neklesají. Téhle karbonově černé krásce s červeným kontrastním interiérem bude letos patnáct let, ale asi by se od ní mohla celá řada nových sportovních aut, co učit. První dojem je vyloženě pozitivní. Tyhle auta se samozřejmě nekupují někde pouhým okouknutím pod lampou u benzínky. Epizodu “Večerní auto“ v oblíbeném seriálu asi znáte, že? Chce si to zkrátka vzít specialistu a pořádně prověřit, co bez rozebrání prověřit jde. Tenhle exemplář působí jako pevné auto. Je to model vyrobený v éře BMW, kdy si na kvalitě automobilka dávala extrémně záležet. Je to typické, perfektně slícované BMW, pozice za volantem je hodně povědomá, vlastně blížící se ideálu. Pokud máte zkušenosti s vozy série E36/E39/E46 tak to znáte. A není to v tomhle případě trošku nuda? Přeci se jedná o auto snů, sporťák sporťáků!

A to je právě to. Pan Krab a věřím, že i mnoho dalších si myslí o „Emtrojce“ řady E46 něco jako, že je to super-sport se zadními sedačkami, drift mašina a mohl bych pokračovat. V reálu je to velice uhlazené opravdu kvalitně postavené auto určené k potěšení řidiče v mnoha různých situacích. Něco jako umí dneska nové hot hatchbacky, ale v poněkud vyšším levelu. Kdyby se to legálně smělo, tak bychom spolu s usměvavým mladým prodejcem vyzkoušeli tu extrémní stabilitu v rychle projížděných zatáčkách na dobré široké silnici. A sáhli si na omezovač rychlosti nastavený na 256 km/h. Takhle můžu jen suše konstatovat, že si oba myslíme, že by to v teorii určitě jelo neskutečně. No, kecal bych, trošičku jsme jí přece jen protáhli.

Tahle „Emtrojka“ mě uměla totálně nadchnout jednou věcí a jednou tak trochu usadit zpátky na zem. Respektive mě nechala konečně víc pochopit o čem nejvíce to auto je. Jestli totiž právě vystoupíte po nadšeně projížďce z Porsche 911 Carrera a nastoupíte do jiného auta a začnete básnit o tom, jak skvělý má motor, znamená to, že ten motor totiž opravdu skvělý být musí. Jestli mi něco ten hřebínek srazilo a je to věc kterou vám dozajista jiný majitel Porsche 911 Carrera nepřizná ani na smrtelném loži, je fakt, že BMW M3 E46 má fantastický motor. Svým způsobem dokonce lepší než Porsche. Ve Stuttgartu a Zuffenhausenu musela v roce 2000 kdy tahle emtrojka vyrazila do světa způsobit velký problém. Na flipchart v meetingovce vývojového centra určitě přicvakli magnetem následující fotku motoru a nad ní napsali tlustou fixou motivační nadpis: „Jak je k sakru porazíme!“ Odpovědí na překonaných 343koní byla až „gététrojka“. Anebo turbo, ale to by byl švindl.

A co je na něm tak bezvadné? Vlastně úplně všechno. Ten motor má velmi lineární charakteristiku a má neuvěřitelně příjemnou výkonovou špičku k blížícím se osmi tisíci otáčkám. Naprosto fascinující je fakt, že konstruktéři dokázali naladit silný spodek, mohutný střed a výbušný, přesto lineárně zabírající vršek. Neexistuje podobný motor. Dobře, neexistuje jiný podobný šestiválcový motor v dostupné cenové třídě. Motor mého Porsche je jiný a výkon je pedálem plynu lépe ovladatelný. Rozhodně má ještě zajímavější zvuk, než je takové to řezavé kovové a velmi mechanické co se ozývá z pod kapoty BMW. Motor Porsche má pro mě lepší charakteristiku ještě v tom výbušnějším vršku, kdy systém Variocam přenastaví časování vaček, působí to sportovněji než systém Vanos. Jenže BMW má možná stejně tento motor lepší. Ale jen o kousíček. Anebo je to obráceně? Já fakt nevím, tak malý rozdíl v tom je.

BMW má ale jeden hendikep. A tím je hmotnost. Veškerý ten malý výkonový rozdíl je prostě zlikvidován hmotností auta. Není to nic hrozného, ale je to znát na řízení. V Porsche jsem právě nadšený a totálně unesený z toho přesného řízení a faktu, že vzadu je přes šedesát procent hmotnosti auta. Takže mám vynikající trakci na výjezdech ze zatáček. V BMW cítím že řízení je bohužel o něco tupější a celé nastavení podvozku je zaměřené právě na stabilitu ve vysokých rychlostech. Na druhou stranu a nechápu, jak to udělali. „Emtrojka“ získala oproti běžným BMW a speciálně oproti mojí Z3 Coupe s krátkým rozvorem daleko víc trakce na zadních kolech. Ta zadní rozšířená náprava spolu s emkovým diferenciálem je obrovská technická vychytávka. A tady se právě objeví v celé své nahotě ten obrovský tecnický rozdíl mezi ní a například oblíbenou a jinak skvělou 330i. Na nějakou delší zkoušku bych potřeboval čas a příležitost, ale základní dojem z auta je takový, že v BMW M divizi v Garchingu u Mnichova vyrobili z dvoudvéřového dobrého sedanu střední třídy plnokrevné sportovní auto třídy GT. A navíc, všimněte si detalů v rozdílu karoserie oproti běžným trojkám. Na živo to vnímavějšího fanouška bavoráků prostě dostane. Tohle není „tuning“, tohle je umění!

Emtrojka řady E46 je fantastický univerzál. Její motor bych chtěl okamžitě v mé Zet trojce, a to i s převodovkou, diferenciálem a zadní nápravou. V autě lehčím o nějakých dvě stě kil by genialita motoru S54 naprosto vynikla a auto by bylo celkově hravější a víc vzrušující na ovládání. A i když bych to neuměl na sto procent využít, takovou divokou zet trojku bych opravdu chtěl jednou řídit a vlastnit. Potřebuju tedy Z3M Coupe z posledního času výroby s motorem S54? No to si pište. Vyměnil bych jí za svojí Sally Carrera? To ani náhodou! Jediné, co vím, je že to byla moc vydařená uplynulá neděle s výjimečnými auty a krásným svezením. A taky že já jsem si vybral moc dobře. A jestli si někdo vybere a odveze domů tu černou krásku z Mnichova, tuším že udělá taky moc dobře.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ToMyx
20. února 2017, 11:06
0

Pane Krabe, máte dar vtáhnout čtenáře do děje, jakoby seděl na sedadle spolujezdce!!! Skvěle napsáno, byla to radost číst a je škoda, že už je konec. Těším se na další:-)

reagovat
krab
20. února 2017, 13:32
0

Tak to mám radost! Taky to pro vás rád píšu.
Ano, škoda, že už byl konec. Černá krasavice se mnou domů odjet nemohla :) ..
A je fakt, že by se o těch autech dalo psát hodně dlouho

saage
20. února 2017, 13:00
1

Libi se mi jaky mas nadhled. Malo kdo z majitelu Porsche by priznalo ze motor v M3 je skvelej. ;-) Kdyby se porovnavala ale GT3 s M3 byl by zaver pro bmw asi zdrcujici. Starsi M3 jsem bohuzel neridil, ale napriklad f30 M3 mi prijde az moc otupela v rizeni. To se uz dostavame zas k otazce- stare vs nove. :-) Jsem rad ze te tvoje 911 tak bavi. A hodne dalsich spokojenych km.

reagovat
krab
20. února 2017, 13:40
0

To víš. Je to nova éra u mě. Opravdové sportovní auto. Vlastně si jen názorně hledám záminky jak dál sám sebe přesvědčit že jsem si vybral dobře :)
GT3 s tím motorem "Mezger" samozřejmě je nefér srovnání s M3. Ovšem, ne nadarmo a právě proto v M divizi v roce 2004 vyrobili M3 CSL , 365koní a odlehčenou na 1385kg. Oni se tomu Porsche přiblížili jak jen to je možné. V pravým CSL mě ale těžko kdy někdo sveze. Je to sběratelská libůstka.

saage
23. února 2017, 23:51
0

Budu te muset asi svezt v 335 e92.:-) Z toho motoru sem taky nadsenej.. I pres to proklete turbo je vykon krasne linearni.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. února 2017, 13:07
0

Já jsem ujetej na červený interiéry a černý kastle, takže mně se ta M3 moc líbí. Překvapilo mně, že se to auto dá sehnat takhle levně. Čekal jsem daleko větší dardu za legendární M3. Jak se v tom nepohybuju, tak nemám přehled.
No Krabe, evidentně sis užil moc pěknej den. Vůbec se ti nedivím, že pomalu a jistě propadáš kouzlu 911. Ne nadarmo jsou tyhle auta legendami. Tady člověk opravdu ví, za co platí a jak velkej rozdíl oproti nějakýmu plebejskýmu sporťáku to je, když přesedneš do vyšší ligy.

reagovat
jc
20. února 2017, 13:23
0

Je to strojovna, o tom zadna, ale mne by to mnohem vic tahlo k tomu Porsche a ani by to nemusela byt 911. Mozna je to trosku tvary, ale hlavne tim, ze pro "vice GT" nejak nemam vyuziti.
Na druhou stranu maji plosne zdrazovat gumy a tady zas sbiraji kladne bodiky nase sportaky s mrzkym vykonem a stopou uzovky misto krokodyla ;-)

Kazdopadne dik za vypraveni.

reagovat
krab
21. února 2017, 09:12
0

dík za komentář JC. Já jsem schválně tvoje auto do příměrů a srovnání tentokrát vůbec nepoužil. Ale ono se to nabízí. Buď máš zálusk na takovéhle "hrdiny minulosti" a nebo za ne o moc víc peněz si můžeš pořídit fungl nové opravdové sportovní auto, čímž BRZ/GT86 je.
Rád bych našel někdy zase nějakou záminku a vyhledal příležitost se s tím povozit. Je v mnohým jiný než ty auta v blogu nahoře, motorem a výkonem a celkovými schopnostmi jsou I přes jejich stáří v jiném vesmíru, ale v míře hravosti a zábavnosti? To může být na zajímavou debatu. :-D

Franz Kafka
20. února 2017, 13:42
0

Hmm, fajn srovnání. Nechci to napsat, ale i přestože vím, že M3 e46 hodně lidí jmenuje dokonce jako nejlepší M3 všech dob nevybral bych si ji z těchto dvou aut. Jedno BMW jsem měl s osmiválcem a s m3 nesrovnatelné a nějak mě ta auta nic neříkají. V tomhle směru je prostě Porsche ještě o něco víc legenda a subjektivně si myslím že i lepší auto... (subjektivně tak prosím bmw ultra-ortodox-fanmatic-fans ne,ne,ne)

reagovat
Ha
Haribobear
21. února 2017, 10:02
0

Pěkné srovnání dvou hrdinů své doby...s hodnocením motoru jsi mě překvapil :-) Jsem zvědavý na srovnání s V8 v M3 E92, pokud se Sally nezalekne o pár let mladší bavorské Fräulein :-)

reagovat
krab
21. února 2017, 10:47
1

Haribobear : tak na to jsem právě taky hodně zvědav. Oni tam byly různý nadsázky v tom blogu, a potom co jsem dojel domů a dal si nějakých 70kiláků v 911, tak jsem zase začal přemýšlel který ten motor je vlastně lepší!
Pravda je ale taková, že v tu dobu byl motor E46 M3 fantastická technologická špička. Celý to auto je velmi specielní a pro lidi jako já, co to měli v 18ti jako sen, to má prostě svoji nostalgii.

ho
honzaK
21. února 2017, 12:20
0

Tohle musel být docela fajn den :) Koukám, že nejsem sám, kdo měl v tomhle věku e46 M3 jako sen. Když jsem konečně něco našetřil, mohl si dovolit druhé auto pro zábavu a přišlo na lámání chleba, dal jsem před 3 lety s vidinou možných vysokých účtů za servis M3 přednost 130i.

Dnes lituji, že jsem nebyl odvážnější, ceny byly ještě o 1/3 níž než dnes. Kromě toho, ze jsem neměl při výběru 130i moc šťastnou ruku a stejně vyhodil plno peněz, jsem zjistil, že to není až tak sportovní auto, jak jsem si představoval - motor byl tedy skvělý, tomu kovovému zvuku v poslední třetině otáčkoměru se v mých uších nevyrovnal ani motor Caymanu S 987, kterým jsem si zpříjemnil jeden víkend loňského léta. Jinak to ale nebylo úplné nejlehčí auto, váha šestiválce ve předu byla taky poměrně znát. No šlo po roce z domu a já nakonec vybral BRZ a nemůžu se dočkat, až dorazí. Jednou bych si ale tou M3 rád alespoň sjel - je docela paradoxní, že člověk dokáže po něčem tak dlouho toužit, aniž by vlastně sám zkusil, jaké to je :)

Franz Kafka
21. února 2017, 12:36
0

Potom bývá člověk často zklamaný někdy je lepší zůstat u toho snu:) Mě už se to párkrát stalo nejen u auta. Ona jednička kromě M ani příliš sportovní být nemohla však základ také není. Co si myslím bude zajímavé tak M2, ale abych nebyl zklamaný:) Jinak pokud si chtěl svezení v kastli 1er byla lepší RS3 a jinak jedině Porsche.

Ha
Haribobear
21. února 2017, 12:45
2

Je nás víc, kteří měli plakát žluto-zlaté M3 E46 nad postelí :-) Když se konečně mohl můj sen zhmotnit, naskytla se příležitost koupit M3 E92, která už není cenově E46 příliš vzdálená. Po první jízdě jsem na nostalgii zapomněl. Začínáme se poznávat a úspěšně si na burácející V8 pěstuji závislost.

ho
honzaK
21. února 2017, 12:51
0

Je to tak :) M2 se teď objevila v nabídce jedné nejmenované půjčovny, myslím, že v létě zase neodolám a vyzkouším :)

Franz Kafka
21. února 2017, 14:24
0

Docela by mě zajímalo jestli je vážně ta e92 tak dobrá. Je to dost rozporuplné část lidí tomu nemůže přijít na jméno a část si to vychvaluje jako perfektní svezení i přes tu bouličku na kapotě. Někdy bych to měl zkusit až bude příležitost.
Hale ta M2 z té jejich dnešní produkce vypadá asi nejzajímavěji. Bylo by super kdyby se tady o tom něco objevilo. Ne že by 1M coupé byla špatná, ale zcela upřímně já ji na živo potkal dvakrát (x2) a taky cena nebyla z nejlidovějších.

RCNP
21. února 2017, 16:45
0

E92 a E46 se od sebe celkem hodně liší (v rámci rodu) a tak ortodoxní fandové, kteří milují E46 nemají tak kladný vztah k E92. Podobně jako dneska fandové E92 nemají tak rádi F30. To je pořád dokola. Nejdřív všichni vyčítají BMW, že to zkazili a pak pláčou když odchází daný model do důchodu. Ale v podstatě jsou všechny dobré a zábavné, jen trošku jiným způsobem. Se současnou M3/M4 jsem se neměl možnost svést, jenom s 428i a 435i, ale při srovnání s M235i mi připadala dvojka víc jako "ta" správná bavorácká trojka, než čtyřka. A zatím čistě observačně mi přijde M2 jako nejlepší současný eMko. Akorát výkon, akorát rozměry a i dobrá cena.

Franz Kafka
21. února 2017, 18:21
0

Hezky si to popsal a ano on je to takový koloběh života kolem BMW skoro jim tyhle věci nezávidím. Jasně no je plný internet toho jak z e92 jsou lidi po pořízení strašně zklamaní a tak. Potom je tady protipól a ten říká opak je to pecka, úplně jiná dimenze než e46:D

Mě se docela i co do recenzí ta dvojka líbí samozřejmě svézt se v tom možnost nebyla a asi ani nebude kolem BMW se vážně nepohybuji a ani nikoho neznám. Určitě tvůj názor je celkem podobný tomu co se říká, že je to zkrátka ta nejlepší věc pro sportovní ježdění co oni dělají. Výkon vypadá dobře, rozměry na tenhle typ asi taky akorát ta cena no prostě BMW...

Chosé
21. února 2017, 16:08
0

Moc pěkně se to četlo. Osobně se mi ten řinčivý zvuk právě docela líbí. :) Jinak jaký byl posed zpět do Sally? Pokud bych si měl vybrat nějaký eMkový BMW, tak nejspíš E39, to je naprosto nádherné vozítko.

reagovat
krab
21. února 2017, 16:31
0

Dík Chosé ! To víš posed zpět do Sally byl jakoby domů :) Obě to jsou totiž auta, který na tobě postupně porostou a budou se zadírat do kůže. Každý se řídí ale dost jinak :)
Určitě, pokud tě víc zajímá pohodlí a výkon a potřebuješ někdy používat zadní sedačky, tak M5 a nakonec I tato M3 je hodně vhodný auto. Pokud opravdu hlavně zatáčky, dobrá klidně I úzká členitá silnice, tak tam je to zkrátka parketa Porsche.

Chosé
21. února 2017, 16:55
0

Já právě v nynější fázi života ty další dvoje dveře docela využiju, tak proto asi. Ale je fakt, že E39 se mi líbila odjakživa, stejně jako JZX100 Chaser. :)

RCNP
21. února 2017, 16:47
1

Z tohodle by mohl být super seriál. 911 vs. XXX. Jinak super čtení jako obvykle :)

reagovat
Chosé
21. února 2017, 16:55
0

Přimlouvám se, takové srovnání by byly fajn!

Franz Kafka
21. února 2017, 18:24
5

Příště bych to viděl 911 vs. Octavia RS ať se alespoň zasměji....nakonec je to koncern ne ? A sportovní varianta ke sportovnímu autu akorát mám teda strach aby to Octavia nevyhrála ve všech parametrech testu.

RCNP
21. února 2017, 23:07
0

Na českém internetu nemůže oktávka RS nikdy prohrát :D

Franz Kafka
21. února 2017, 23:30
1

Hahaha ty mě v tomhle směru vždycky pochopíš to se mě líbí. Přesně tak ani v offroad magazínu nenajde přemožitele. Dost mě baví ty bombastické nadpisy při jakékoliv změně....

Napněte zrak, nová Octavia RS bude o celých 10 koní výkonnější a dostane i nové ventilky !

krab
21. února 2017, 23:39
0

No jo , pánové takovou recenzi odmítám psát! :-D Modrého dravce se spoilerem má minimálně jeden soused v ulici, pak jeden můj kolega v práci a sedíme v open space a ve skutečnosti bych ve výčtu mohl pokračovat.

Jako důkaz, že Octávia RS porazí za každých (čtěte, když zajíždí do paddock) okolností Porsche 911 vám musí stačit toto video.


Vlastní materiál v zájmu zachování vlastního fyzického zdraví, a to i přes mé vystupování pod tajemným nickem "pan Krab" dodávat radši nebudu :-D

Franz Kafka
21. února 2017, 23:44
0

Já nevím co tady vlastně řešíme. Můžeme si tady nalhávat, že Porsche je vážně sportovní a BRZ je vlastně skvělé a zábavné a nebo že vlastně ta Miata si vystačí ve všech generacích tak nějak pozoruhodně i se slabšími motory když....

Je tady ona, pětidvéřová, rychlá na okruhu i v provozu, obrovský kufr, skvělá výbava a výborná cena. A hlavně malá spotřeba ano je to Octavia RS etalon všech segmentů a brzo určitě i safety car na F1...

zimbic
03. března 2017, 14:53
0

Ani Ferrari není pro hrdinu z Mladé Boleslavi žádný soupeř :D


Vr
Vrooom
21. února 2017, 18:40
0

Super clanek. Pokud by mi nekdo nabidl klicky od jednoho z nich a rekl "Vyber si!". Nevim, ktere bych zvolil. 911 pusobi nekterymy detaily docela archaicky (napr. senzory na narazniku, prijde mi, i ze 996 ma architektonicky opravdu skaredy interier). Zub casu se na ni podepsal mnohem vyrazneji nez na m3. Jako + pro M3 bych videl pristupnejsi koncepci (staci se kouknout na net kolik lidi driftuje s M3 a kolik s 911), a asi hlavni + bude motor. Jenze 911 je opravdu sportak a ne predelany sedan, takze se sedi nizko, cloveka deni vic vtahne, je lehci, bude agilnejsi. Tezko vybrat :-)

reagovat
Sm33C
21. února 2017, 19:58
0

Krasne napsano ;), koncem minuleho leta jsem resil podobny problem, setril jsem na 997 Carreru S a o M3 E92 jsem nechtel ani slyset. Porsche 911 je proste ikona a o tom nemuze nikdo kdo se rad mota kolem aut ani chvili pochybovat. Pak se ale vyskytnula moznost koupit upravenou M3 E92 a ja ji nakonec koupil. Celou noc pred samotnou koupi jsem premyslel jestli nedelam chybu a nemel sem si cca pul roku pockat na Carreru S, ktera bohuzel ve specifikaci(sport chrono packet, sportovni volant, manual, do 80 tis najeto) kterou jsme chtel vychazela kolem 1,1. Co se tyka provoznich nakladu myslim si ze vychazi dost podobne, oboje ma svoje problemy na motoru za +- 30tis, ktere je lepsi resit preventivne nez pak pozde(Porsche IMS a M3 saly na klice). Spotrebni veci jsou si cenove dost podobne a nejvetsi rozdil je asi ve spotrebe, nicmene i to je asi dost individualni. S M3 mam prumer pres 18 s 996 Carrera 4 jsem jezdil kolem 12. Prisaham ze az do precteni tohoto clanku sem si od prvniho dne od koupe M3 vubec znovu otazku, jestli jsem neudelal chybu nepokladal a to prisaham ze sem skalní fanda Porsche a k Mkum sem byl vzdy docela chladnej.

reagovat
Franz Kafka
21. února 2017, 21:04
0

Jako skalní fanda Porsche tohle napsat...Ne dělám si srandu na skalního fanouška Porsche si moc objektivní to mi nesedí. Většina lidí kolem Porsche taková rozhodně není. Jestli můžu svůj osobní postřeh, tak já bych to takhle jako ty neudělal jednoduše proto, že 997 se mi líbí víc vzhledově než e92. O problémech obouch aut máš pravdu a jestli si jezdil s 996 za 12 litrů tak si jezdil dost opatrně nebo ne ? A ještě jedna věc s tou Carrerou 4 si jezdil denně nebo to byla čistě věc pro zábavu?

Sm33C
21. února 2017, 22:14
0

Oboje +- stejnej provoz ale je pravda ze s Carrerou jsem tak ostre nejezdil a nemel sem ji moc dlouho, kazdopadne spotreba je hlavne u M3 irelevantni vzhledem k nakladum na zadni pneu. Zvazoval jsem jeste Cayman S, ale nakonec proste koupil M3. Esteticky musim souhlasit, taky se mi vic libi 997 ale potom co me kamarad svezl v ted uz moji M3, tak sem ji musel mit, nedokazu to racionalne vysvetlit. :)

krab
21. února 2017, 22:28
0

Díky za tyto komentáře a líbí se mi, že tu vidím i názory majitelů podobných aut :) , to je super! No, já pravděpodobně budu mít možnost nějakého svezení s E92 M3 a není to jediný názor, co slyším, že E92 M3 je skvělá. Nakonec si jí kdysi objednal i Chris Harris :)

Ono záleží na spoustě okolnostech a na chutě řidiče. Tohle jsou skvělá auta a hodnotit je, je jako řešit jestli kance se šípkovou nebo se zelím :-D

No užívejme ježdění, jaro se nám konečně blíží!

Franz Kafka
21. února 2017, 23:27
0

To je taky pravda je docela odvážné tvrdit co je nebo není lepší ono to taky bude dost subjektivní. V pocitech a vůbec k čemu člověk přilne více. Ta M3 věřím, že dokáže na svezení nalákat vlastně bych řekl že se ani nedivím jak to někoho ovlivní. Fakt je ten, že vzhled je to poslední relevantní v tomhle segmentu. Jezdit za 12 to mi přijde jako docela hodně dobrá nabídka v případě 996 kdybych sem napsal za kolik jezdí jedno auto co teď mám a zdaleka to není Porsche .... no nebudu si kazit náladu:D

zimbic
03. března 2017, 15:09
0

e92 M3 s Akrapovičem je asi nejlépe znějící BMW, vždycky když ho slyším naskakuje mi husí kůže. Ta V8 má krásný plnotučný zvuk, pamatuju jak mě nová M4 s Akrapem zklamala, už to není ono. Navíc je to první M3 v které fungovalo SMG(i když pořád bych preferoval manuál). 997 je krásné auto, bude obratná a v zatáčkách bude mít hodně gripu. Je to těžké rozhodování, asi bych se musel v obou autech projet a rozhodnul bych, které je mi řidičsky sympatičtější.

Sm33C
05. března 2017, 10:19
0

Zvuk byl asi jeden z hlavnich duvodu proc sem ji vzal. :) Koupil jsem to s timhle komplet Fabspeed vyfukem http://www.fabspeed.com/m3-e90-92-93-performance-package/. Jel sem v obou a s M3 si dovolim vic, kdyz bych mel srovnat sportovnost seriove M3 a 997, tak z toho vychazi sportovneji 997. Zase M3 neni takovy hrich upravovat a tim se sportovnost a feeling z jizdy necha posunout uplne nekam jinam. Pocitu z jizdy u seriove M3 taky moc nepridavaji sedacky, ktere nejsou moc nizko ukotvene, moc nedrzi v zatackach a hlavne diky elektrice, dofukum a vyhrivani vazi jedna asi tunu...

krab
05. března 2017, 10:38
0

Já jsem na to moc zvědavej. Jeden kamarád nově tu E90 M3 má a píše mi o ní v superlativech. Moje představa je I tak, že pravděpodobně to bude hodně odlišný zážitek od jízdy v M3 E46. Takže pak debata okolo Carrery 997 a E90 M3 může vypadat zase úplně jinak než jízdní dojmy co jsem udělal já v autech o generaci starších.

Sm33C
05. března 2017, 10:49
0

Jestli si z Prahy a mas dnes cas, tak vytahni Carreru z garaze a muzeme dat nekde sraz. :) Jinak kdybych mel limit do 2,5 mil beru urcite 997 GTS nebo 991 GTS, ale to uz jsou pro me penize uplne mimo a kdybych nemel limit beru 991 GT3 RS. :D

krab
05. března 2017, 11:08
0

Dík za návrh, rád bych. Já teda dneska už mám nějakou jinou sportovní aktivitu na odpoledne, takže to asi tak narychlo nedám. Bydlím 25km od Prahy, takže to je v podstatě jako Praha. Napišme si po soukromé zprávě a dohodneme se. Taky jak je hezký počasí, tak jsem původně i chtěl domluvit nějaký krátký autíčkářův výlet někam za Prahu, myslím by nás tak cca 4 lidi bylo.

Raspby
23. února 2017, 21:26
0

Klaním se takovému množství objektivity od majitele Porsche :). Nicméně řešení se našlo samo - Z3M, to by mě pak zajímalo porovnání s Porsche :)

reagovat
krab
23. února 2017, 23:03
0

Tak to já děkuji , pane Raspby :) No, majitel japonského Boxstera určitě tuto Stuttgartskou značku nezavrhuje :)

Upřímně, když si přestavím svoje auto, Z3 Coupe, motor a převodovku z toho černého skvostu v blogu , tak je to recept na zběsilý stroj. Tam kde ta moje klasická M52 2.8 pohasíná, tam S54 začne pořádně tahat...

Já jsem v tomle legrační schizofrenik. Prostě fanoušek starších BMW ( a celé řady dalších aut) co si pořídil Porsche 911 a snaží se sám sebe přesvědčit, že ta 911 není přece to nejskvělejší auto na světě. ( ...což bohužel je..) Ale berte to s humorem!

Raspby
24. února 2017, 07:28
0

Určitě nezavrhuji...naopak...i když je pravda že ty nové jakkoli jsou dobré už mi přijdou prostě moc moderní, nejraději mám 964 a 993, a pokud něco ,,nového" tak Singer to je neuvěřitelná nádhera - video s Chrisem Harrisem jsem viděl xkrát :-D. Bohužel s tímto motorem ani BMW nemám osobní zkušenost, ale slyšel jsem, že to Z3M coupé je chováním takový německý muscle car, prostě ne katana, ale kyj :-D ale jak říkám jen jsem to četl :)
PS: Japonský Boxter - to se mi líbí :-D ale já to spíš beru jako Lotus Elise pro chudé :-D :-D

krab
24. února 2017, 09:39
0

Správně, Lotus pro chudé :) .. Z3 M Coupe k tomu muscle caru přirovnávají v recenzích, už jsem to tak viděl párkrát taky. Já si to moc nemyslim, protože Muscle car má motor hlavně o točivým momentu. Tady ten S54 motor má hlavně výkon a vysokotáčkovou charakteristiku. Má už svůj objem a chytré proměnné časování ventilů, takže velmi dobře táhne ve středním pásmu taky. Takže nevim k čemu bych Z3M měl připodobnit. Můj odhad je, že křížením motoru M3 a Z3 Coupe vznikne hodně neopakovatelný auto... A bude potřebovat rozumnýho řidiče co ví co dělá. Něco jako v 90tých letech automobily TVR :)

Jenže Z3M , specielně z poslední výroby s S54 motorem (239kw - snažili se papírově aby to nepředčilo M3jku) stojí typicky víc jak 40000 EURO. A to je masakr.... takže "Krabova garáž" na něj může zatím rychle zase zapomenout.

Raspby
24. února 2017, 10:57
0

To přirovnání s TVR celkem sedí :). Ale pravda je, že je to celkem raritka a to jak Z3M coupe tak i roadster...ale styl to fakt má a jízdní vlastnosti určitě taky. Jinak jak tu nedávno byla diskuze k definici sportovního auta - tak doufám že mě tu všichni neukamenujou, ale právě E46 (CSL obvzlášť) spolu s E30 mi přijdou jako jediné opravdu sportovní vozy od BMW :) . Jo a ještě M3 GTR ale to už je jen sběratelský kus.

Franz Kafka
24. února 2017, 11:34
0

Tak ale Singer to nejsou auta to je mistrovské dílo pro gurmány z autoporno průmyslu. Ve vší úctě k té Německé masovce jakou je BMW to nejde srovnávat.
M3 GTR je skvělá a taky defakto nedostupná takže to nám tady asi nezprostředkuje nikdo ve srovnání s 993 GT2/3 už to taky zase tak awesome nevypadá. A už máme také 991 nebo Cayman GT4 s tím jezdil včera Magnus v Miami tak ať mu Krab zavolá domluví se spolu a něco podniknou v čem je pořád problém??

Raspby
24. února 2017, 12:37
0

Já nemám problém v ničem. Jen jsme tu s panem Krabem provozovali konverzaci/diskuzi ;) . Ten Singer jsem vůbec nechtěl porovnávat s BMW, jen jsem to zmínil jako ,,Porsche, které se mi nejvíc líbí" - můj osobní názor. To je vše ;)

Franz Kafka
24. února 2017, 13:03
0

Počkej, ale já jsem to evidentně nemyslel tak jak si to pochopil:D Vpohodě to tak nějak vidím, že jde o diskuzi. On je tady problém vyjádřit dobře emoce (překvapivě) Já vám taky ani jednomu nic nevnucuji. Jen mě napadlo vyjádřit svůj nesouhlas porovnávat běžná BMW s těmi věcmi od Singera. Asi si to tak, ale nemyslel. To ostatní byla pouze nadsázka a vtip.

Lu
Luk
23. února 2017, 21:29
0

Skvele napsano...svezl jsem se v jinych zastupcich obou znacek - M3 E92 a Cayman S prvni generace. A musim rict, ze nektere z veci o kterych pises, byly znat i u teto dvojice.
M3 - hned mi sedla do ruky, skvela odezva od brzd, nadherny zvuk motoru...ktery jsem ale cekal ze bude pusobit trosicku silnejsi...nevim jestli to nebyl utahany kus. Zatacky se na vyjezdu daly krasne utahovat plynem, i nejaky ten lehky driftik na suchu a vse pusobilo prirozene.. ALE: je znat, ze to je trochu tezsi auto... v rychlych pasazich, obvzlaste v esickach to bylo citit... naproti tomu Cayman, s motorem uprostred byl tak nadherne obratne auto, prisne neutralni, ze si myslim, ze ma ke sportaku (z vykladu definice sportak), blize... bavilo me oboji, ale sportovni auto bylo porsche lepsi.

reagovat
J
J
23. února 2017, 23:34
0

Nabudúce by to chcelo test GT3 a CSL :) ale aj napriek tomu čistá radosť toto čítať .Sám mam to štastie vlastniť CSL a preto by som si rád prečítal porovnanie s GT3.Ešte k motoru S54 je to podla mna TOP motor čo v Mníchove vyrobili. Za mna palec hore za článok ;)

reagovat
krab
24. února 2017, 09:22
0

Děkuji za komentář. to víte, v rámci příležitostí vznikne co vznikne. Porsche 911 GT3 jsem si zatím dovolit pořídit nemohl a určitě mi k ní chybí ještě i ty adekvátní řidiské dovednosti abych si jí doopravdy dokázal užít.

BMW M3 CSL považuju za velmi zajímavé auto. Youngtimer s velkým potenciálem a velký kus historie BMW. Kdybyste někdy chtěl mít fotky ( tentokrát určitě v profi kvalitě - ne to co je v blogu) a nějaké povídání , vytvořit nějaký článek na téma "svezení a fascinace" , tak se ozvěte. Myslim, opravdových CSL u nás jezdí úplné minimum.

saage
24. února 2017, 10:05
0

Jestli se můžu přimluvit, tak bych si také něco rád přečetl o CSL. Gratuluju ke krásnému vozu.