načítám data...

Jízda vašeho života ve vysněné káře vždy a všude?

09. prosince 2018, 14:13 73 komentářů krab

Všichni autíčkáři máme nějaké automobilové sny. Popravdě řečeno, máme jich hodně. Kus dítěte v nás touží po Ferrari a videa s driftujícími Porsche 911 GT3 šikovnějších novinářských kolegů nás nenechají spát v klidu a v pokoji, protože zkrátka to Porsche chceme! A budeme s ním jezdit jediný a každý den.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Jízda vašeho života ve vysněné káře vždy a všude?

Dneska bych rád udělal trochu střih a z filmového pozlátka testů nejlepších supersportů řítících se prázdnou toskánskou silničkou vás uvedu do reality. Protože život s vysněnými auty není prostě jen divoká honička čtyř sportovních ikon osmdesátých let a vousatý Valentino Balboni za volantem Lamba Countach.

Je to krásné, je to inspirativní a přesně kvůli filmům jako je snímek od Kidstone, který buď znáte anebo jste na něj před momentem klikli, jsem chtěl mít Porsche 911 a chci zoufale vydělat peníze na vlastní Ferrari 348 TB. Nesmějte se, myslím to vážně. Příští krabovo auto bude dozajista staré Ferrari, to poslední s řízením bez posilovače a v kvalitě provedení interiéru tak lajdácké, že už by si to dnešní snobský majitel nového Ferrari nedokázal představit. Jenže já ho mít musím. Vzniklo v té správné době a kdybych se s ním nemohl nerušeně před nějakým časem sám projíždět po prázdných okreskách, nebyla by ta touha tak velká. A je jedno, že jsem s ním nebyl v Toskánsku a je nepodstatné, že Lotus Elise je objektivně o míle lépe řiditelné auto. Ferrari 348 TB musím mít taky. Už je to zkrátka tak.

Jestli a kdy se to případně povede to už záleží vážně jen na mně. Když budu hodně pracovat, třeba se to podaří. Vše je jen o motivaci a touze tu věc udělat ať už je jakákoli. Ale o tom jsem vlastně vůbec psát nechtěl. Poslední dobou Autíčkářem rezonují myšlenky jednoho jediného auta pro zábavu i denní povinnosti. A cítím tu i posměšky kolem faktu, že někteří nejmenovaní (ano jsem ta potrefená husa) jsou vlastně podívíni, protože mají doma Porsche a do práce jezdí v obyčejném moderním autě, které nabízí charisma a sexappeal asi jako Dana Drábová.

Jsou to asi dva měsíce, co jsem stál v Praze kousek od práce na semaforech a vedle mě se postavila moc hezká paní s hezkou, taky stříbrnou 911. Kupodivu, což nebývá u majitelů Porsche zvykem jsme na sebe koukli, pozdravili se, paní dokonce stáhla okénko a povídala cosi o tom, že máme v té šedi stojících služebních kombíků alespoň pořádná auta. Vzadu dokonce vezla dcerku, asi ze školky. „Taky s tím vaším jezdíte pořád? Já tedy jo, hrozně si to užívám a manžel na klíčky od Porsche pomalu nemá ani nárok“, povídá potom. To víte, že jí nezačnu vysvětlovat, že v létě jo, když zrovna nejedu dalšími auty a případně když nerozkopou barrandovskou spojku a vím, že mi nehrozí dlouhé pocukávání v pitomých kolonách. A taky že v zimě ho neberu na prosolené silnice, protože mám nové krásné výfuky a ty prostě chytnou po zimě „lišku“ a i ten motor už by nebyl tak výstavní.  Jasně, umístit si pod auto v garáži zrcadlo a kochat se pohledem na lesknoucí se německou techniku je trochu už moc. Vlastně je to přímo případ pro chocholouška.

Jenže prostě ne každá jízda vysněným autem je vysněná…

Jakmile jednou vážně prodáte tu „Miatu“, která se svým slabým motůrkem v pohodě zvládá jízdu městem, popojíždění i fantastickou nadšenou jízdu po okresce přijdete na jednu novinku. Koupíte si to vysněné auto, u kterého poznáte, jak zní vytočený motor prakticky až když vaše rychlost přesahuje legální limity a najednou pochopíte, že anglické přísloví o koních a dostizích má své pravdivé jádro. Zkrátka najednou zjistíte, že Lotus vážně není dobrý na dálnici, Porsche s manuální převodovkou se cítí přidušené ve městě a jste naštvaní, když v něm musíte popojíždět. A takové BMW M6 s kakofonicky burácejícími deseti válci dokáže využít svůj potenciál až od sto šedesáti výš. Ideálně by to chtělo vyklizenou ranvej. O Zondě se radši vyjadřovat nebudu, Beastar mě ještě nesvezl. A kam zapadá to vysněné Ferrari 348 TB? Koupím si k němu plaťák, zapřáhnu ho za rodinný Superb TDI a pojedeme směrem slunné Toskánsko nebo přímo až na Sicílii si vyzkoušet ty stovky náročných zatáček někdejšího věhlasného závodu Targa Florio.

Doby, kdy se testovací piloti automobilových magazínů proháněli Evropou v Miurách a později v klínovitém Countachi rychlostmi atakujícími 300 km/h jsou nenávratně pryč. Bob Wallace by mohl vyprávět. Vždyť dnes aby se člověk pomalu bál do veřejného média napsat, že někde jel trochu smykem a že přeřazení z trojky na čtyřku v maximálních otáčkách v porsche ježí chlupy na předloktí. Jenže v naší společnosti to vypadá, že nejen „Marihuana illegal…“

Hlavně teď v zimě jezdím občas virtuálně po mapách a vymýšlím jaké fenomenální okreskové dobrodružství pro další rok zažijeme. Když zrovna nehledám v inzercích nějaké auto, které zaručeně nepotřebuji. A když tu trasu vymyslím a projedu, stejně mě spousta věcí zklame. Jako například hustý provoz a další podružnosti.

Realita je pak typicky taková, že od sousedů ze země Mozartových koulí přijde po absolvování týdenního výletu nějaký „Liebesbrief“ s údaji, které nabonzovala jakási rychlostní kamera. A to člověku rovnou sebere jakoukoli chuť se se svým sporťákem projet po krásné zemi sýrů a horských průsmyků o kousek vedle. Švýcarské pokuty jsou absurdní. A absurdní je i způsob jízdy Švýcarů se svými drahými nadupanými auty. Pokud žijete ve Švýcarsku, jedete si vytočit váš velký osmiválec AMG k červenému poli radši až do Francie. Tam vám za to hrozí „naštěstí“ jen pokuta.

Teď by to chtělo nějaký „krabí“ pozitivní závěr. Tenhle blog vzniknul přesně protože se udělalo hezky, dokonce docela teplo. A tak jsem byl konečně auta pěkně projet, dotankovat a zkrátit si tak netrpělivé čekání na jaro a další dobrodružství s autíčky. Jenže Lotus asi po měsíci stání v garáži nenastartoval. A tak píšu blog, nabíjím baterii a říkám si, že s ním musím vyrážet ven častěji. A že možná ty posměšné kecy tady kolegů autíčkářů mají něco do sebe. Jdu se podívat, jestli už se konečně dobila, nastartuju, půjdu se projet a moje dušička bude zase jednou šťastná, že se nezacyklila v tom jediném správném světě nejlepších Miat pro každý den.

PS: Chtělo by to levnou zadokolku na zimu

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Slower
09. prosince 2018, 18:53
0

Moc pekny clanek.

Ta fotka Fordu GT v Norsku (nejspis na Lofotach) mi pripomnela muj studentsky zazitek, kdy jsem tam v jel na prazdne silnici (v Breznu) a na zpomaleni na 70kmh jsem jen pustil nohu z plynu. Zmerili mi 83kmh a dostal jsem dost tucnou pokutu. Ta byla drazsi nez cely vylet za polarni kruh a musel mi na ni pujcit tatik a ja ji pul roku splacel.

Od te doby si na to vzpomenu vzdy, kdyz jedu nejakou peknou silnici a mrzi me, ze tam nemam nejake poradne auto. Treba jen auto z pujcovny, nebo nejakou levnou plecku, co jsem si koupil na cestovani. Ale i tak jsou mista, kam bych se chtel vratit v nejakem zabavnejsim aute (casto na pro me prekvapivych mistech). I kdyz vim, ze si to bud neuziju nebo to muze byt velmi drahe.

reagovat
krab
09. prosince 2018, 21:08
0

Dík, to byla taková rychlovka... Jak jsi vzpomněl právě to Norsko, nedávno jsme se o tom bavili s partnerkou. Já tam ještě nebyl a ona jo, ovšem tvrdí, že není problém v Oslu utratit tisícovku za obyčejnou svačinu ... o pivu nemluvě a před vyslovením výše pokuty za rychlost bych se radši pokřižoval.

To je ta potíž. Nádherná země, krásné silnice a pánbůh dopustil rychlostní limit 80 km/h a aby toho nebylo málo posílá tam každé tři hodiny dešťovou přeháňku. Proč? Jednou až umřu, tak se ho na to zeptám, jestli teda mě nepošlou rovnou dolů...

Ale pořád se dá najít spousta skvělých míst ke svezení. No už aby bylo to jaro :)

BubaaCZek
10. prosince 2018, 09:31
0

Ja jsem Norsko v bavoraku projel a ty rychlostni limity tam davaji smysl. Oproti cesku tim myslim jakoze opravdu smysl. kde je 40km/h, tam je proste vhodne jet 40. Jet v tom miste vice a je proste nevhodne. Jezdilo se mi tam krasne a rychlostni limity mi vubec nevadily. Rozhodne si tam zajedte na vylet.

krab
10. prosince 2018, 14:26
0

Dík, já bych tam taky moc rád vyrazil, do Norska. To byla nadsázka. Nicméně uhlídat se tak, abych žádnou pokutu nenachytal, třeba v úseku nějaké silničky vinoucí se nahoru z fjordu do hor, to bude myslím těžká zkouška... A jestli "Slower" nachytal fakt drahou pokutu za jen 83 na 70 tce, tak to neznělo zrovna přívětivě... A to jezdím fakt normálně slušně...

Slower
10. prosince 2018, 16:07
0

Tak ono 80kmh je tam vsude, i kdyz by se tam dalo jet bezpecne rychlejs. Tam kde jsem dostal pokutu to i trochu davalo smysl. Bylo tam asi 5 baraku kolem cesty, coz je na pomery za polarnim kruhem temer velkomesto. Nevim jaka prisla Krabovi z Rakouska a co povazuje za velkou pokutu, ale trochu pochybuju, ze by to bylo vyrazne vic nez 100E (pokud vubec). Ja ji za drahou povazuju i v kontextu meho tehdejsimu studentskemu (ne)prijmu z vysokoskolskych privydelku - 18 000Kc v prepoctu jsem dostal.

Jinak Krabe bych se tech cen tam nebal, sice to je vsechno ukrutne drahy, ale nikdo te ani v nejmensim ci naznatek nenuti tam utracet penize (krom za benzin). Spani v aute je tam v pohode, stanovat jde legalne vsude. Ubytovani "s posteli" neni nejak extremne drazsi nez jinde v zapadni Evrope. A v prirode se tak nejak bere samozrejme, ze si tam clovek doveze vlastni jidlo.

beastar
10. prosince 2018, 16:56
0

Z Rakouska chodí 100€, tak nějak kdykoliv. Ať je to překročení o 5 km/h nebo o 50 km/h. Když vás teda nechytnou přímo při činu a zůstaneme o kamer. S Norskem nemám zkušenost, ale co tak slýchám, tak cenově je to tam trochu jinde stejně jako Finsko a další podobně kamarádské země. Proto nesnášim ježdění po Švýcarsku. Jejich styl ježdění vláček 50/80/100 spíš - 10 km/h a předpisový rozestupy a policajt doslova za každým rohem snad vyjma přímo Alp....A pokutky taky velmi přívětivé...

krab
10. prosince 2018, 17:21
0

18000 je fakt hodně hustý!!! Uff... No tak to ti Rakušáci dávají málo. Nejmíň je prý 30 Euro, mě a kamarádovi přišlo 50 Euro ( konkrétně kluci - Wells / Linz dvouproudovka a jel jsem 66 km/h na 50 km/h ) a občas chodí prý i 100 Euro, když je to o víc. Těch lidí co vím, že poslední dva roky nasbírali třeba z hor v Rakousku tyhle pokuty je dost. Sviňárna je, že radary neoznačují, takže se chytit prostě můžeš. Omezení nebývají smysluplná, stejně jako často vidíme doma.

Jenže ty severské země a švýcaři, to je jinej level.

Itálie je stále fajn. Na motorkách před 2 lety jsme projezdili celé Dolomity, chovali se slušně, rozhodně ne předpisově a oni ti taloši tě ještě povzbuzují :-D Měl jsem Ducati, takže v pohodě. To se dá i dát motorku na chodníku na stojánek a jít si na zmrzku a nikdo ti neřekne nic zlýho. Italové mají k vášni pro motorismus cit a pochopení, tam to mám rád.

PS: jinak kromě tady toho Rakouska jsem poslední roky prakticky žádný pokuty za nic nedostal... jezdím až moc přiměřeně a pomalu. Ovšem na švýcarský poměry ne, tam už bych asi tvrdnul někde v cele

Nimrod
10. prosince 2018, 18:40
0

takový furka pass je hezký i když se jede předpisově :-)

krab
10. prosince 2018, 19:14
0

to je fakt tedy... Na Furka Pass jsem jel asi 3x dokonce. Jednou s MX5 NC , pak asi 2x služebním Yeti.... vedla tudy ( překvapivě) pracovní cesta do Francie ... A je fakt, že průsmyky jsem si v těch Švýcarech nakonec užil, ale asi jsem neměl ani potuchy o těch pokutách. Ale oni snad měří jen blízko měst a na dálnicích...

tomyks
10. prosince 2018, 19:34
0

Ja jsem si ty alpske prusmyky uzil i v legalnich rychlostech. Mozna to bylo tim cim jsem jel, mozna omezovacem rychlosti na sedadle spolujezdce, ale niceho nelituju.

Stanley
09. prosince 2018, 21:20
0

Pěkně napsáno Krabe. Já vám, víkendovým jezdcům, někdy závidím tu vůli. Prostě neumím na auto jen koukat a o suchém víkendu ho vyvézt. Chci jet přesně v tu chvíli, kdy mě to napadne. Dnes jsme s mou drahou byli ve vedlejším městě nasát předvánoční atmosféru, světýlka, lidi u stánků a tak. Město je vzdálené 5km a my jsme najeli přes 30. Předevčírem v pošmourném počasí dokonce 100km. A to je pořád :-)
To člověka na druhou stranu limituje ve výběru vhodných vozů - na mou oblíbenou Z3 Coupé a další podobné můžu zapomenout, a musím vybírat z obyčejnějších a novějších vozů, kde daily provoz nebude zločinem, ale na které se taky nebudu chodit koukat do garáže tak často. Zadostiučiněním je to, že můžu jezdit opravdu denně. Kompromis :-)

reagovat
krab
09. prosince 2018, 22:37
0

Dík, Stanley já jsem asi takovej ten klasickej typ autíčkáře, co si auto užívá, ale nechce si ho poškodit. Nakonec to nechcem nikdo. Ale já jsem srandovní. Často to dopadne tak, že to mám čisté, naleštěné a pak se jdu projet a nekoukám na předpověď počasí, stejne se vrátím totálně špinavej. To bylo před časem a cestou jsem potkal akci "Rallye Praha Revival". Za jedním rallyovým Mitsubishi Starion jsem jel až skoro do Příbrami ... A odpoledne myl a čistil. Prostě jsem srandovní případ ...

Nimrod
10. prosince 2018, 18:42
0

nebyla to brounka revival?

krab
10. prosince 2018, 19:12
0

Jasně, Berounka Revival - to Mitsubishi bylo předsně ono , vím že bylo mizerný počasí, vyjel jsem tenkrát jen tak ráno pro "rohlíky" a vrátil se v poledne, protože jsem cestou do Černošic potkal tahle úžasná auta :-D A pak asi 2 hodiny myl Elise, protože vypadala fakt jako čuně

Nimrod
10. prosince 2018, 19:45
0

škoda, žes nedojel až do písku, okouknul bych lotuse :-) jnak počasí bylo fakt hnusný... ale zas to posádkám hezky klouzalo... a řidič v audi quattro s1 byl fakt hustej, najel hned do první zatáčky úplně v šílenym stylu. škoda, že jsem ho moc nestihl cvaknout... tak alespoň 2002 tii

Vavris Vavrisovic
09. prosince 2018, 22:19
3

Předně, Wolf of the autostrada je jedno z nejlepších automobilových videí za poslední léta. Je to boží :-)

No a teď trochu komentář potrefené husy. Krabe, vždyť snad skoro každý by chtěl zažívat ty těžko opakovatelné okamžiky v těch strojích na emoce. Milerád bych drtil Caterham, hledal kvalty v otevřené kulise F-355, bojoval na život a na smrt se Sagarisem a pokud bych přežil, dal bych si druhé kolo s AC Cobra. To všechno na nejkrásnějších evropských silnicích. A na těch rutinních cestách bych se rochnil v BMW 340i nebo F-type V8...

Jenže, naráží to na tíhu reality. A peníze nejsou jediná věc. Obdivuji a oceňuji všechny, kteří dokáží koupit "levné-drahé" auto a pár okamžiků nadšení draze zaplatí trápením se servisem a financováním. Bylo by hrozné, kdyby všichni jezdili v Miatě. Přiznávám, že jsem v tomhle trochu srab - ostatně, to je ten vrabec v hrsti a holub na střeše, o kterém jsem psal. Ale s příchodem potomka se uvažování značně změní. Priority se posunou... A je to dobře... Místo varianty "kdybych měl 5 mega, jak rychle najdu vhodný Sagaris ke koupi?" se to změní spíše na "kdybych měl 5 mega, jak nejlíp je využiju, abych zajistil pro své děti tu nejlepší budoucnost?". No a taky do toho vstupuje faktor "co budu dneska odpoledne dělat?", který se změní spíš na "kdy safra budu mít volné odpoledne?" :-) A tímhe to všechno sěřuje k té nejschůdnější cestě...

Mimochodem, právě mě to donutilo udělat menší revizi kamarádů s úchylnými auty - všichni buď nemají děti a v mnoha případech ani ženu, nebo už jsou ve věku, kdy mají děti samostatné. A pak jsou tu jednotky výjimek, které jsou finančně opravud za vodou...
-
Komentář upraven 9. 12. 2018, 22:20:33

reagovat
krab
09. prosince 2018, 22:45
0

Wolf of Autostrada se fakt povedlo. Už je to asi rok staré, krátké, ale skvělé!
Jo a máš naprostou pravdu. Taky těch pár kamarádů s úchylnými auty co mají děti vážně ještě nemají, ženy si buď udržují nebo ztrácí a hledají ... A za vodou prostě nejsme.

A Ferrari je stejně takovej debilní sen. To auto je na nic, bude daleko náročnější ho udržet v chodu než postarší Porsche a rychle řízená Miata mi na silnici prakticky ujede. Děti se zdají být pak hezkým vysvobozením, protože, pak na tyhle myšlenky nemáš čas. :)

Pólin
10. prosince 2018, 14:11
0

Ten faktor (ne)dostatku času je bohužel absolutní základ. Taky už si skoro nevzpomenu, kdy jsem naposledy zažil letní nedělní odpoledne, kdy bych se po obědě na 1/2 hodinky natáhl a pak se jal vymýšlet nějaký krásný okruh, abych byl tak akorát s padající tmou doma... Teď jsem rád i zato, že se jedu rychle proletět někam na hodinku...:) ale jak už bylo psáno výše Vavrisem. je to životní etapa- až děcka odrostou, bude to v tomhle ohledu zase jako dříve...

krab
10. prosince 2018, 14:23
0

Jo, to je fakt. Nebudu vám v tom tvrdit, že je to o prioritách a že čas se najde vždycky. Děti mají přednost a je to tak správný. Spíš, že člověk přes zimu vážně hledá prstem po mapě trasy, který ještě neprojel a sní o tom, že by na ty silnice chtěl vyrazit ve Ferrari. Ne vypůjčeným, ale vlastním :-D ... Ty sny se furt posouvají někam.... Před 10 lety jsem si myslel, že vrchol blaha bude vlastní, tehdy nový Focus RS v zelené... A dneska? Posunul jsem to na starý Ferrari s pravděpodobně dech vyrážejícími celkovými provozními náklady.

Stanley
10. prosince 2018, 19:38
0

Ono je hlavně důležité mít stále nad čím snít. Je krásné jezdit ve svém nejvíc nejvysněnějším vlastním autě, ale co pak? Kdepak, vždycky musí být ještě něco výš a líp, kam mířit :-)

saage
10. prosince 2018, 00:44
0

Teda, nevim jestli to bylo tim naladovym videem v clanku, nebo pocasim co je ted venku, ale prislo mi to tak hezky sentimentalni.. Jako kdyby si me mluvil z duse. Nejlepsi silnici jsem ti uz ukazal, je nedaleko hranic, a ma to vyhodu ze tam policajta nepotkas co je rok dlouhej. Na jre vyrazime, a jednou urcite i s nejakym karburatorovym Ferarkem. :-)

reagovat
krab
10. prosince 2018, 14:20
0

Já ty krásný silnice nedaleko hranic snad radši ani lidem nebudu názorně popisovat, aby nám tam ty policajty někdo nakonec z horlivý iniciativy neposlal :)

Svezení se dá najít zaplať pánbůh pořád krásný. Takovej Waldviertel v Rakousku, ten mě bavil úžasně letos. Někde v okolí Zwettlu nikde nikdo a to se i najednou Hanka podivila, jak to, že jsme v Elise tak rapidně zrychlili...

beastar
10. prosince 2018, 14:30
1

Tak já na tu romantiku tolik nedám. Jasně někdy člověk někde jede a přijde to. Krása řeknu si. Abych ale na mapě připravoval amazing trip to asi ne. Mít tolik hodobóžových kár jako tady Krab je fajn. Jenže to sebou nese hromadu starostí. O 911 nemluvě. Proto bych mu vlastně tu 348 nepřál. Přestože při tomhle stylu užívání bude asi v pohodě.

Nemyslím si, že auta typu 911 jsou vhodná na ježdění po Praze a okolí. O Lotusku nemluvě. Ten veterán asi taky nevytáhne. Jezdit tim Yarisem je řešení. I když obyčejná e39 by asi udělala radost mnohem větší. Možná 46 whatever. Mít doma muzeum je jeden z přístupů. Pravý opak toho narvat do Miaty dvě kila a jezdit s ní všude.

Já už mám období touhy jezdit všude supersportem či coupé za sebou. 3200gt, 944 atd ani jedno nebylo auto vyloženě do míst kde musím jedit tj město a dálnice. Hrabat na 3 na kostkách a honit auto po silnici v Old Townu a být za kreténa mě nikdy taky nebralo. A to Zonda a podobný ptákoviny umí... Taky proto s tim asi nikdo reálně takhle nejezdí.

Co teda zbývá? No auta dvě. Jeden traumwágen a druhý na denní ježdění všude. Ono mít doma modelku, co neumí vařit je blbá jak tágo a i do lesa bere podpatky není vždy to nej. Jenže přítelkyni to vysvětlit jde auto nepřestavíš;) Krabe hlavně jezdi a nebuduj doma Muzeum je jedno čím. A hezkých silnic mnoho nezbývá. Proto často jezdim v noci...

reagovat
krab
10. prosince 2018, 14:52
0

Neboj, muzeum nehrozí :-D Nemám místo a ani tolik peněz vytvářet muzeum. Nejhorší je mít místo a tu a tam nakoupit auta, že se k nim vrátíš časem a dáš je dohromady... to je největší starost pak. Shromažďovací mánií netrpím...

F348 TB je taková vzpomínka na auto co bych asi doopravdy chtěl, ale v reálu už by to bylo moc. No, třeba nebylo, kdo ví :)

A mít jako denní auto něco vhodnějšího a víc charismatickýho? Hele na tom se tak trochu pracuje. Jen musím to něco objevit a ideálně stačí až jak se bude blížit jaro

beastar
10. prosince 2018, 16:42
0

Tak já to myslim obrazně. Ono mít řekněme 4/5 aut a víc nejde stejně ujezdit. Vždycky něco bude stacionárně víc v "muzeu" potažmo garáži. Já to na jednu stranu chápu a nemám problém s tim aby mi auto stálo takhle někde stranou. Po čase mi to ale přijde jakoby nevyužitý a postrádá to smysl. Pravdou je, že sem taky trochu udělal výprodej. Stejně ale zase nakonec dohromady s tim, co ujezdíš denně se dostaneš na nepříjemný číslo 4 třeba.

Ale tak hlavní je aby to bylo využitý. U tebe je pěkný, že máš to Porsche a dost si na něj potrpíš což je vzhledem k celkové investici a tak dále je i jasný. Ten Lotus.... no to je objektivně prostě hračka s tim jezdit denně je nesmysl. Veterána tak to jsme jinde. Prostě a jednoduše ti chybí sportovní sedan, nebo coupé. Nic vzácnýho. Nic cennýho prostě jenom něco, co dokáže přinést radost. Myslim že takový BMW, nebo Maserati případně i nějakej plnotučnější Benz by si určitě využil a Yaris zase přenechal ženám na mateřské :))

krab
10. prosince 2018, 17:43
0

Jak říkáš :-D Přesně mi chybí auto, který bude dost obyčejný na to, aby se na něj obuly zimáky a jezdilo celoročně a současně aby bylo zajímavý na svezení. Ale současně to musí mít nějak kontrolovatelný náklady na ježdění a nabídnout rozumný vnitřní prostor. Takže prostě starší Quattoporte za půl mega to být prostě nemůže...

Vidím to na hothatch nebo něco zajímavějšího s pohonem zadních kol, když se náhodou něco objeví ...

Kuře
10. prosince 2018, 18:21
0

Tak na Frcu je teď ta Alfa, sám o ní něco víš, ne?:)

krab
10. prosince 2018, 19:11
0

Jo jasně, o tý Alfě vím hodně, i jsem jí osobně viděl před prodejem. A Jindřich na ní udělal motor a za ty prachy si myslím je to velice hezká nabídka. Ale já mam trochu jinou představu než Alfu 156 :-D

Ale začíná to být se mnou složitý. Hodně ojetých aut jsem vyzkoušel a furt hledám jakoby něco "nevyzkoušenýho". Ve skutečnosti přemýšlím mezi Renaultem Clio RS MK3 a nějakým bavorákem, ideálně 130i. Já mám rád hatchbacky jako normální auta. Do sedanu se prostě nevejde to co potřebuju, kupovat další kupé je tak trochu hloupost ... ale ne, že mě to nenapadlo. Takový Nissan 350Z je ideální adept na vyzkoušení. Dokonce se cyklím i u aut, který už jsem měl a prodal... a vím, že jsou výborný. Např. Toyota GT86 nebo Focus ST 225. Ani Mégane RS by nebyl vůbec špatnej nápad...

Navíc mě docela hodně lákají dvě aktuálně téměř nová auta u dealerů : u Doláka v Toyotě se nabízí 2018 Toyota GT86 v tý šedivý barvě a brzdami Brembo ( limitovaná edice) za 709 tuším a v Autopalace na Spořilově mají šedý Focus RS 2017 s jasnou historií, málo najeto a zárukou do 2021. Ten nabízejí za 789 , což se mi zdá jako zajímavá cena. Jenomže to bych si musel nechat propočítat nějaký financování a po shlédnutí těch čísel bych na to asi zase vesele zapomenul :) Ovšem tyhle dvě auta jsou jako nové denní pro nadšence do aut hodně zajímavou volbou pro denní ježdění. A každé nabízí něco úplně jinýho...

PS: to krásný Ferrari z obrázků bylo zatím vážně čistě jen snílek ...

In
Inocenc Pozzi
10. prosince 2018, 20:01
0

A co Alfa Giulietta QV? Nad tou jste nepřemýšlel nebo to není váš "šálek kávy"? Těch 240 koní úsměv vykouzlit fakt umí a i na poskakování po městě je to pohodové auto. A na nedostatek prostoru netrpí jak v interiéru, tak v kufru. Prostě ideální mix všeho, co od daily auta asi očekáváte. Mírně jeté seženete okolo nějakých 4 kil a parády s tím naděláte taky až až.

krab
10. prosince 2018, 20:10
0

Díky za zajímavý tip! Jo, Giulietta QV mě láká. Neměl jsem zatím příležitost si jí vyzkoušet, vlastně ani jinou Giuliettu. To, že motor 1750 TB pojede dobře to je evidentní. S lehkou 4C dělá přímo divy... Spíš jde o podvozek a jízdní vlastnosti. Ale to chce vyzkoušet.

Máte jí? Zkušenosti i spolehlivost zatím tedy dobré?

In
Inocenc Pozzi
10. prosince 2018, 21:12
0

Přesně tak, je to totožný motor, který se dává i do 4Céčka. Giulietta je samozřejmě jiná váhová kategorie, ale ten motor tahá opravdu parádně i v ní. Při každé debatě o volbě hatchbacku se řeší stále pár oblíbených a zajisté i skvělých aut, ale z mého pohledu je Giulietta QVčko neprávem opomíjená. A jak známo u nových Alf padá cena rychle dolů, takže u něco méně či více zajetého kousku je poměr cena/výkon (nebo spíš zábava) fakt minimálně k zamyšlení! A vím, že jste byl spokojeným majitelem Fordu ST, že vás bavil Mégane a ted' píšete, že hledáte něco nevyzkoušeného, tak jsem rád přidal svůj tip z osobní zkušenosti.

Kuře
10. prosince 2018, 21:19
0

Krabe, kup to RSko a pak mi ho půjčíš:)

In
Inocenc Pozzi
11. prosince 2018, 00:12
0

Krab: A abych vám odpověděl na dotaz, tak ano, mám ji už přes rok a velká spokojenost. V rámci kategorie a ceny je to přesně to, co jsem hledal. Mimo to jezdím i skvělým eRkovým Golfem, 5dv. hatch s 300 koni, kterého tedy můžem brát jako konkurenta QVčka. Ale kdybych z nich musel vybrat jedno, které mě opustí, tak Jůlinka to určitě nebude! Ona má totiž navíc mimo jiné zvláštní charisma...

krab
11. prosince 2018, 10:26
0

Díky ještě jednou za dobrý tip tedy... Rád se s Giuliettou QV někdy až bude zajímavá na prodej svezu a uvidím. Sice můj favorit hot hatche je stále starší Clio MK3 RS, ale co se týká stylu, je to přímo protipól ke krásné Alfě :)

In
Inocenc Pozzi
11. prosince 2018, 13:48
0

Není zač. Samozřejmě chápu, že sto lidí sto chutí. Vyzkoušejte pro začátek třeba jen tu benzínovou verzi se 170 koníky, kterých se po Praze nabízí mraky a uvidíte jestli vás osloví. Jestli si takzvaně sednete. No a bud' půjdete o "dům" dál s připomínkami k interiéru a kulise řazení nebo zatoužíte okusit i QV. Za těch téměř 20 let co jezdím jsem hatchbacků vystřídal už ranec a na toto téma bych tu mohl psát romány (např.mega zklamání z BMW 1, nezáživný Mercedes A nebo brutální, ale taky tak nějak bezduché eRko od VW). A zrovna vámi preferované Clio RS a Fofo RS/ST bych označil za top volby, ty auta jsou parádní, jenomže subjektivně je jedno ohavné z exteriéru a druhé v interiéru a to bych jako daily car mít prostě nemohl. Ale to je vždy jen věc názoru...

beastar
11. prosince 2018, 14:34
0

Věřím že to QV bude fajn. Já jel zatim jen v nižších specifikacích. Takovej Megane Rs nebo to Clio je na tyhle účely taky fajn. Předpokládám že takový ty věci jako emkový bávo už máš zasebou:) Myslim mentálně především.

Bavoraczech
11. prosince 2018, 14:53
0

"Nesmějte se, myslím to vážně. Příští krabovo auto bude dozajista staré Ferrari, to poslední s řízením bez posilovače a v kvalitě provedení interiéru tak lajdácké, že už by si to dnešní snobský majitel nového Ferrari nedokázal představit."

Když jsem tohle dočetl, tak mám tajný tip, který už tu byl zmíněný. Chceš moderní náhradu ta F355? Malá široká elegantní placka, zadní náhon bez posilovače řízení, trošku lajdácký interiér? Pokud nepotřebuješ V8, tak se jako novodobá náhrada starého Ferrari jeví nejlépe Alfa 4C. A jako hothatch nebude ta Giulietta úplně špatná, ale správný italofil purista by raději volil 147 GTA 3.2 s Bussem. Ona ta 1.75 Tbi bude v kontextu dnešních motorů do obsahu 2 litrů charakterní až až, ale na starýho "dobrýho" Bussosaura, který se sbírá od volnoběhu, hrdě zatáhne ve 4000 a krásně si zařve před omezovačem, to prostě nemá :-). Ale už je to taky stará ludra jako ta tvoje 911. Tuším ale, že kdo zvládne uservisovat 911, tak pro něj bude devadesátková Alfa brnkačka.

custom1
11. prosince 2018, 15:28
0

Anebo by si mohl koupit Fiero s bodykitem à la Testarossa a ušetří nějaký ten půlmíč, co? ;)
Já ti nevím, no. Ona ta Alfa nebude špatná (můj šéf ji má a je spokojený) a má (nebo spíš nemá) víceméně to, co to Ferrari. A řekl bych, že co do jízdních vlastností, bude na tom stejně, nebo možná i lépe. Ale chápu Kraba, proč chce to Ferrari. Ať je ta Alfa totiž jakkoliv dobrá, tak co se týče charisma, na Ferrari prostě nemá. A taky se 348 víc hodí ke krabově zálibě ve starých autech, takže se tím zabíjí dvě mouchy jednou ranou... :)

custom1
11. prosince 2018, 15:34
0

Aby bylo jasno, reagoval jsem na Alfu 4C ;)

In
Inocenc Pozzi
11. prosince 2018, 15:37
0

Beastar: Jojo, řidičsky a snad i mentálně už je to za mnou :-) Já už toho celkově taky projel kupu, od luxusních až po všelijaký plečky. Mimo svých aut jsem jezdil dlouhodobě i v kárách, který bych si za vlastní nikdy (!!!) nekoupil a zpětně jsem za ty zkušenosti vlastně vděčnej. Kdybych měl zvolit dvě auta, který mi fakt sedly asi nejvíc (jízdní vlastnosti, motor, design, celkové charisma), tak řeknu Macan a dospělá Giulia QVčko. Ale u volby pana Kraba mít za málo peněz hodně muziky, nejlépe ještě nepoznané, v segmentu hatch, prostě radím minimálně vyzkoušet tu Giuliettu QV.

krab
11. prosince 2018, 15:48
0

Dík za komentáře pánové :) 348 TB je prostě klasický "snílek" do blogů. Ona by ta konkrétní z obrázků i k mání byla, ovšem na to není poněkud teď rozpočet. A upřímně místo těch aut co už mám bych jí nevyměnil. Prostě už se mi blbě s auty loučí.

Samozřejmě že jako denní auto by bylo super něco extra zachovalýho a charakterní z 90. let. Mám k těm autům vztah. Ale už se znám a vím jak moc by mi přišlo líto vytáhnout krásnou Alfu 147 GTA do zimní sloty jako je zrovna dneska třeba ... A jde pak i o určitou spolehlivost na každý den.

A tak v tomhle smyslu může právě zánovní Giulietta QV anebo nakonec i Veloce 170k zajímavě zafungovat. Jenže já mám v hlavě pořád to Clio. Letos jsem se svezl neuvěřitelně zachovalým Cliem RS MK2 , který by majitel i dokonce prodal a to nemá najeto ani 40 tis km. Ale když je takový, tak to je auto, který je taky spíš už jako hobby a netahat to do soli. Takže MK3 a nějaký časem najít. Málem jsem ho v minulosti už i koupil, ale nějak jsem si to tenkrát rozmyslel. Přitom svezení po okresce s tím bylo naprosto boží. No možná jsem si to i trošku v hlavě idealizoval...

Alfa 4C : krátce jsem se svezl, když mi ho tady kluci z autíčkáře půjčili. Na denní používání to auto není, to už bych mohl takhle rovnou jezdit denně Lotusem a bylo by to stejný. A Lotus se mi řídí daleko líp než 4C. Mám atmosferický motor co točí skoro 8500 otáček a manuální převodovku. Řízení je lepší a je i lehčí. Alfa je jen díky turbu rychlejší v přímce ( patrně o slušný kus) a působí díky karbonovýmu monokoku jako daleko exkluzivnější zboží. Taky si za to nechají hodně zaplatit.

Zpátky na zem : pokud něco budu hledat, bude to něco do 400 tisíc víc asi ne ... ale asi počkám do března, leda by se náhodou v inzerátech objevilo něco neodolatelnýho

In
Inocenc Pozzi
11. prosince 2018, 15:59
0

Bavoraczech: Se 147 GTA bohužel zkušenosti nemám, ale legendy o top zážitkové káře jsem o ní slyšel. Já před lety koupil obyč 147 Twinspark a to auto bylo tehdy mezi těmi Fábiemi jak zjevení a bylo i celkem zábavné. Věc druhá ale je ta, že jsem na ní postupně vyměnil snad všechno co vás jen napadne. A elektronika si žila svůj vlastní život... Naštěstí to bylo většinou druhé a někdy i až třetí auto v garáži. Se 4C naopak krátkou zkušenost mám a souhlasím s vámi. Jenže p.Krab hledá daily auto a to pak 4C nebude to pravé ořechové. A to se raději ani nebavím o ceně. Proto jsem navrhoval tu Jůlinku QV jako takovou zlatou střední cestu. Navíc čerpám z osobních zkušeností s ní. PS.on si stejně po dlouhém výběru zvolí nakonec "pro změnu" to Clio RS :-)

krab
11. prosince 2018, 16:01
0

PS: ještě jsem se samozřejmě zamyslel nad tím koupit si něco dražšího, ale nejít příliš do "divoka" a holt takových 50% auta financovat. Nikdy jsem to zatím neudělal, jsem na to dost konzervativní, ale možná bych nad nějakou nabídkou zauvažoval.
1. Giulia 2.2 180k Super : ( našel jsem nabídky na téměř nejeté kousky se zárukou do 700 tisíc)
2. Ford Focus RS MK3 ( kolem 800)
3. Toyota GT86/BRZ ( nové, předváděcí kolem 700 ... a zas vstoupit zpět do stejné řeky)
4. Ford Fiesta ST ( nová , kolem 550 a zkusit si oturbený tříválec ... i když jak to píšu, raději to zase škrtám)
5. Golf GTI Performance ( roční cca. 650 tisíc)
6. Hyundai i30 N ( předváděčka nějaká cca 700 tisíc)

Mě by se líbila dozajista Giulia. nakonec pár desítek kilometrů v modelu Veloce 2.0 T 280k na mě udělalo vynikající dojem. Jenže v koutku duše bych furt chtěl plnotučné QV a dovolit bych si mohl jen 180k diesel ... I Veloce je velmi drahé. Ale ten diesel bych si se zájmem vyzkoušel. Může příjemně překvapit.

No nakonec si myslím, že zůstanu konzervativní a vezmu zase něco ojeté bez starostí s tím, abych to musel nějakou dobu splácet... Na druhou stranu zase něco spolyká údržba a opravy...

In
Inocenc Pozzi
11. prosince 2018, 16:31
0

Giulia v naftě bude dobrá, v Maserati ty diesel motory fungují skvěle. Fokus i Tojoty taky dobrá volba. Fiestu ST neznám, ale nelíbí se mi ani auto ani ten tříhrnek v něm. Sice vás neznám osobně, ale dle vašich článků vám garantuju, že Golf vás brzy přestane bavit nebo dokonce v horším případě ani nezačne. To auto je prostě nijaký a jezdit rychle v přímce umí kde co jinýho a levnějšího, než je 700 litrů za GTi nebo 1 míč za eRko. I30N všichni chválí, já ale neměl tu čest jí projet ani vidět na živo.

beastar
11. prosince 2018, 16:38
0

No já bych ti poradil, ale na to budeš co se týká těch věcí okolo už úpně moc konzervativní:)

https://autosef.cz/auto/ghibli/297

In
Inocenc Pozzi
11. prosince 2018, 16:50
0

Beastar: To by byla sakra dobrá volba!! Ale na to p.Krab asi nepřistoupí... :-) Ještě bych doplnil k i30N, že mě by odrazovalo už jen to logo značky na kapotě. Vím, že je to možná debilní důvod a to auto může být objektivně dost dobré. Takže svést se ano a rád, ale pane mi říkat nikdy nebude.

krab
11. prosince 2018, 17:00
1

Jo, Ghibli za 30 měsíčně ... hele na to jsem asi i moc velkej "škrt" , abych to platil a vozil se ve fáru za 2 mega. Víš co, já v autě pomalu ani nepoužívám klimatizaci, otvírám si střešní okénko a poslouchám rádio Beat nebo 20 stará cédéčka ze sbírky, hodně jich mám ještě od táty, ty co už neposlouchá ...

Pro mě by byla ideální denní kára BMW 535i E34 z roku 91 se střešním oknem a koly BBS. Jenomže jsem takovej opatrnej "trouba" a cokoli srdcovýho bych nechtěl nechat ničit v zimním provozu.

Golf GTI s károvanými sedadly a tím 230k motorem se samosvorem ( teď nevím zda není elektrický) by na papíře vypadalo hezky, ale přesně jak píšete, asi mě z těch textů máte odhadlýho dobře he he...

No nic, vyzkouším někdy příležitostně Giuliettu Quadrofoglio Verde. I Harry Metcalfe jí koupil synovi a v jednom videu docela pochválil...

Hyundai i30N jsem dva dny měl a projel do sytosti a až na Hyundaí modré podsvícení a korejský nijaký design mě jízdně taky dost překvapilo. Ale to auto je hodně o jízdních módech a o tom si tam naťukat co chceš aby to dělalo. A na to jsem taky příliš old fashioned. Ale to auto jsem pochválil teda.

GT86 je super, měl jsem rok ročník 2012 a to je dnes to auto zase o mnoho věcí vylepšené. Ale ten motor by býval standartně tak moc potřeboval ten kompresor, který si lidi montují jako aftermarket. Jinak je ovšem podvozkově parádní. Proto jsem jí taky tehdy neodolal a prodal vlastně jen kvůli koupi Lotusu letos na jaře.

Fiestu ST novou bych si milerád vyzkoušel. Ale není taky moc levná... vlastně na to co nabízí mi přijde až moc drahá a tříválce v autech ( ne v motorkách) zpravidla moc nefungují. Resp. táhnou v úzkým rozpětí otáček a nebrzdí motorem.

No, zkrátka je to takový zimní téma :-D

PS: pošlu aspoň tu 535i na obrázku ze sobotního Retro Classics, kde teda bylo k vidění spousta krásy...

beastar
11. prosince 2018, 17:27
0

No jo mě to bylo jasný. Jinak samozřejmě tahle nabídka na Ghibli není úplně top. Já sem využil přece jen trochu lepší asi. Je to spíš o tom, když to prostě nechceš kupovat chceš se jenom povozit a zase to vrátit. A to samozřejmě neni pro každýho. Třeba Bmw bych si takhle asi nikdy nevzal na ol. Já taky nejsem náročnej na výbavu...

ale klimu využívám, taky pouštim hudbu z mobilu, mám rád elektrický sedadla s pamětí, když už pouštim hudbu tak chci aby to hrálo z pořádný aparatury, mám rád kvalitní materiály a potrpim si na to když nemusim v daily autě řadit manuálně! Max pádlama. I když překvapivě v Megánu mi to nevadí, ale to je auto pro mě vyloženě na blbnutí. Po Praze s tim přes den skoro nejezdim a už vůbec ne teď v těch sračkách.

Ta zmiňovaná e34 je sice skvělá ... Jenže na obrázku. Dneska je to starý auto se všim co k tomu patří.Jezdit s tim do práce bych už asi nechtěl. Proti tomu je každá moderní Alfa balzám. Jinak ono vůbec ty Alfy stojí za zvážení. Giulia i Giulietta. Možná bych přemejšlel i Mustangu. O něčem starším. Sice je to trochu amazing na ty naše denní cesty, ale funguje to prý dobře. Osobně nevim. I tady je dost lidí, co mají nějaký velký emérický sportovní auto jako daily/zábavnější káru.

Jak už tady nahoře píšete. Stejně to vypadá že to bude nakonec to Clio o kterém je řeč:)) Až se objeví nějaký pěkný.

In
Inocenc Pozzi
11. prosince 2018, 18:02
0

Souhlas s Beastarem, krásné, ale staré BMW na každý den není dobrý nápad. Je to taková ta totální volba srdcem. Jenže jenom srdcem... A úplně vás vidím, jak v tom jedete v Lednu, před vámi sypač se solí, auto v protisměru vám ohodí opečovávaný lak omrzlým bordelem a místo radosti a štěstí z nové káry bude jen nasranost a vrásky. Pak to odstavíte do garáže a budete hledat nové daily auto :-) A k těm technologiím v autech souhlasím tak nějak s váma oběma pánové. Na jednu stranu klima a kvalitní hudba v autě je skoro nutnost. Na druhou stranu to je ale tak vše, co potřebuju ke štěstí. Plus samozřejmě krásné auto a charakterní motor :-). Když jsem ale měl možnost sednout například do nové A7, ze které si celé moje okolí sedlo na prdel, tak totální moje zklamání. Displeje sice jak v raketoplánu od NASA, ale takový ten pravý moto duch nikde !!! Jen jsem čekal na příkaz z velící věže, at' se ničeho nedotýkám a pak už jen odpočítávání 3, 2, 1 start. To mě prostě nebere...

krab
12. prosince 2018, 00:06
0

Tak já jsem uvedl tak trochu schválně až extrém... Jinak jak popisujete tu lednovou situaci, no jako bych se viděl :)
Dneska jsem večer zrovna parkoval v podzemních garážích v nákupním centru poblíž matně šedé Giulietty QV s těmi sportovními sedadly co vypadají jako Sabelty. ( nebo možná jsou) Ta je vážně pěkná a jako denní auto minimálně esteticky by splňovala téměř všechny požadavky.

Takže moc rád si zjistím jak i jezdí. Ale takováhle z posledních ročníků bude stále stát ještě docela solidní balík. Zima bude ještě dlouhá, je o čem přemýšlet.

Jediný co mě hlavně vrtá hlavou je, že nemám úplně v oblibě čtyřválcové turbomotory. Jsem komplikovaná autíčkářská duše... Výrobci už stejně žádný nový hot hatch ani jiné auto s atmosférickým charakterním motorem nemůžou bohužel vyrábět.

Proto hodnotím tak vysoko to Clio MK3 RS a například i Civic Type R 8.g , přestože má dost "diskutabilní" tvary a trochu nešťastně řešenou zadní nápravu torzní příčkou, která na nerovnostech ráda odskočí. Minimálně zkoušený kousek, který jsem měl skoro týden to bohužel dělal. Jenže ten motor, velmi dobré sedačky spoustu frustrace z podvozku vynahrazovaly. Ono nikdy není vše ideální. Specielně v kategorii hot hatch, kde je to celé jeden velký kompromis. Auto se musí trefit do určité ceny a jinak to ani nejde. Civic Type R se ale dal koupit myslím v roce 2009 ve verzi Championship a tam byl i mechanický samosvor.

Favorizované Clio má zase nectnost v tom interiéru a faktu, že je na delší jízdu po dálnici extra otravné. Což ovšem já právě takových jízd dělám relativně málo, nejvíc okreska + město a proto by mi to mohlo vyhovovat. Navíc na delší cestu po Evropě v sezóně už jedno vhodný auto mám :) U Porsche to na autobahn mají naladěné dobře...

In
Inocenc Pozzi
12. prosince 2018, 06:05
0

Tak zůstan'te u toho Clia RS, znáte ho a máte jistotu, že vás bude bavit. A u staršího kousku v každodenním provozu i nějaký ten škrábanec bude k přežití. Ale naprosto chápu, že to vybírání, rozmýšlení a tak trochu i snění je zábavné. Civic Type R tuším 2016 si celej natěšenej pořídil můj sparing z tréninku. A vydržel to 4 měsíce. Okomentoval to takto: nepoužitelný. On měl holt bláhovou představu, že tím pojede na trénink, na kafe nebo na nákup. Ale na tyhle pojížd'ky to fakt asi není no, byl naklepanej jak řízek. Jinak s tou matně šedou u Giulietty QV jste se mi trefil do vkusu. Alfa dělá 2 odstíny Magnesio a Vesuvio a do těch barev bych šel hned (já mám speciál černou perlet' s červenýma šupinkama).

Stanley
12. prosince 2018, 07:58
0

Co se týká Clia mkII RS a Civic Type-R fn2... nemají náhodou obě stejný typ zadní nápravy? Ale možná se pletu.

krab
12. prosince 2018, 08:57
0

Jak Clio MK2 tak MK3 o kterým je řeč hlavně mají podle toho co vidím zadní nápravu dost podobnou té co je v Type R FN2. Je tam torzní příčka. Jenže ono u zavěšení kol a odpružení záleží na spoustě věcí. Třeba i ten obyčejnej moderní Yaris 1.33 má vzadu úplně jednoduchoučkou nápravu a dokonce i bubnové brzdy a funguje na nerovnostech líp než FN2. U něj je problém kombinace té torzní příčky a pravděpodobně příliš tvrdých nebo krátkých pružin. ( jezdil jsem neupraveným autem ve std. provedení) Ale taková tragedie to taky nebyla, ale všimneš si toho a tutově bych postupem času pořád jen vymýšlel co nechat udělat s odpružením, aby to fungovalo jak si představuju.

Clio co jsem zkoušel tenkrát bylo dokonce na cupových pružinách a fungovalo. Dobře, umí po městě poskakovat a je nutno se vyhýbat kanálům a větším dírám, ale to dělám i normálně. Ovšem ta obrovská výhoda Clia spočívá v tom, že jakmile člověk začne trochu jet, jízdní vlastnosti podvozku se s rychlostí lepší. Nevím od jakýho výrobce tam jsou tlumiče, nevím přesně jak to udělali s celkem jednoduchým konceptem ( torzka vzadu, McPherson vpředu) ale Clio MK3 RS prostě jako jeden z mála hot hatchů na okresce pod rukama nadšenýho řidiče vážně funguje.

Ono to nebývá zvykem. Když jsem párkrát řídil například ( uvedu ten nejhorší) Octavii RS MK2, tak mě až zarazilo jak špatně začne fungovat, když jí na zatáčkovitým úseku silniček II. a III. třídy trošku zatopíš.

A ten nejlepší příklad je zatím co jsem tedy u FWD zažil : Mégane RS 265 CUP (MK2) . Mě se to auto nijak vyzuálně nelíbí. V interiéru už vůbec ne. Ale ten podvozek jak pobral rozbitou asfaltku v okolí Prahy, když jsem ho loni jeden den vyzkoušel, to jsem čuměl. A to mam v paměti furt. Akorát Mégane ve stavu technicky podle mých představ bude pořád v rozmezí 400-500 tisíc, tam je zkrátka otázka zda ty prachy do něj dát, počkat si a něco si našetřit na něj.

Protože to Clio MK3 Cup 197 bude prostě za 250 , když to přeženu , tak za 300 ve famózním stavu. A má atmosféru, točíš skoro 7500 a podle toho co baví moje uši i líp zní. Dokonce se prodávají i pod 200 celkem běžně, ale tam si už nejsem jistej stavem ... konec konců, dvě Clia aktuálně v ČR na prodej jsou. Jedno červený v Brně za 180 na bazoši ( ale není to cup ale hlavně nemá Recara) a pak černý v Jablonci za 200 , to recara má , je to F1 R27 limitka, ovšem najeto už přes 170 tisíc km ... a to je s otazníkem jak bude v reálu jezdit a co vše by se na něm ideálně potřebovalo opravit, doladit. Protože už po těch letech s různými auty mám jasno v jednom : nikdy nekupuj levný exemplář auta, který si můžeš jakž takž dovolit, protože pak jezdíš sice v tom modelu, ale technicky funkčním jen napůl nebo ještě hůř... já už z toho pak nemam radost.

PS: kdyby ty Clia RS v Dieppe začaly dělat zase nový, funglovky z fabriky tak jak to vyjíždělo v letech 2006-2011, tak bych za něj klidně těch 600 co tehdy stály dal.

PS2: velká škoda, že tak příliš limitovaly Yaris GRMN. Jeden je na prodej v ČR za 890.000 a na to bohužel či bohudík nemám. Protože v případě, že bych měl, tak bych bych se ukázal jako blázen a za ty šílené prachy bych ho snad i koupil, protože když ho má i James May, že.... To auto mělo být nelimitovaný a za cenu o ca. 250 níž... "So, eine Schade..."

Stanley
12. prosince 2018, 10:56
0

Díky za rozbor, to jsou přesně informace, co mi na netu chybí :-) To ale znamená, že nějaký vhodný aftermarket podvozek by zadní nápravu fn2 uměl uklidnit, ne? Já jsem totiž vzdal své hledání lehkého šestiválce - je tu jen ST225 s nepěkným interiérem a 130i, které v mých financích bude cca rv 2006. A čím dál víc se koukám právě na Type-R fn2 s mechanickým samosvorem. Interiér super, sedačky skvělé a na motor s řazením jen chvály. Po zimě budu muset nějakého majitele najít a vyzkoušet.
Clia RS s recarama za 200 bych se asi bál. Někdy před rokem jsem je po večerech očumoval a je to jedna z nejnižších cen. Navíc u recarového modelu. Jak píšeš, ideál se zdá mezi 250-300 tisíc.

In
Inocenc Pozzi
12. prosince 2018, 10:59
0

Stanley: To mají. Ale znáte to, když je něco postavené podobně, neznamená to automaticky, že to i podobně bude fungovat. Já měl možnost řídit Type R jen jednou a bohužel právě převážně po městě a na všech těch kostkách, kolejích a zpomal.prazích to bylo fakt až nepříjemné. A jak už jsem psal, majitel to vydržel 4 měsíce a Civic šel do světa. Ale určitě někomu sedne, o tom nepochybuju. A taky je asi sakra důležité z čeho do toho člověk přesedne, aby pak nenastal tento "kulturní" šok.

krab
12. prosince 2018, 11:14
0

Stanley dík. Taky sbírám informace a zkušenosti po střípek po střípku... Ono vůbec mě by se třeba moc zamlouvalo uspořádat projížďku, focení a povídání s majiteli různých ojetých hot hatches a rozdělit si to na tu kategorii kolem 250 a kolem 500. To by myslím bavilo leckoho číst. A dát tam hlavně zkušenosti a postřehy majitelů. je to logisticky náročnější, ale bude nová sezóna, nějaký nápady si budu sepisovat dohromady...

FN2 Type R : ano, jiný podvozek by mohl řešit leccos, ale je to trošku magie co vybrat a hlavně jak to nastavit. A taky to stojí desítky tisíc! Já se tomu tématu určitě pověnuju, jakmile bude počasí na to převézt "Sally 911" do dílny k jednomu člověku co mi bude nastavovat coilovery D2 Racing se kterými nejsem dlouhodobě spokojený, dám to asi sem jako blog - pozeptám se a napíšu trochu z toho zákulisí jak se závodní/sportovní podvozky nastavují, co to obnáší, stojí, kde jsou limity a co funguje a co ne. Může se stát, že D2 nepůjde doladit tak, aby to ke spokojenosti fungovalo ( tvrdé, brzo na dorazech atd...) a budu měnit podvozek na 911 za jiný. To D2 racing jsem nekupoval, na autě už bylo... sám bych si ho nevybral. Ono v tom co udělat mám už docela jasno - hodit to na sérii za použití Bilstein B6, ale je to téma na celý servisní blog. Asi se to hodí spíš sem autíčkářům než na Garáž, to uvidíme :)

A to je právě zase zpět k těm Renault sportům. Tovární nastavení podvozků, který je v pořádku, bez opotřebení a vůlí je prostě parádní.

PS: BMW 130i - taky je to možnost co mě láká. Kvůli motoru a pohonu zadních kol. Ale zatím co vidívám jsou typicky auta za ceny kolem 300 , ale nájezdem reálně ne míň než 200 tisíc. Prostě to BMW 130i je tak trochu příliš drahý mi připadá...

Stanley
12. prosince 2018, 11:17
0

Inocenc Pozzi: já už léta jezdím s MG ZS 180, které má podvozek naprosto skvělý, ale taky dost tvrdý - takže asi stejně jako Type-R fn2. Očekávám teda, že s podvozkem fn2 půjdu, díky zadní nápravě, o třídu níž... ale to už si musím vyzkoušet sám.

In
Inocenc Pozzi
12. prosince 2018, 12:34
0

Stanley: Jasnačka, chápu. To on se do Type R doslova zamiloval z různých testů a recenzí, bez jakékoliv předchozí zkušenosti. A po prvním osobním zážitku a projetí se ta láska potvrdila a možná i prohloubila. Však všichni známe ten opojný pocit při nákupu nového autíčka, kdy některé nedostatky nevidíme nebo ani vidět nechceme. Jenže pak přišla každodenní tvrdá realita poskakování po krajském městě a bylo po lásce. Holt asi mladická nerozvážnost :-)

beastar
12. prosince 2018, 12:43
0

Hmm no okey. To jsme od starýho Ferrari přes zánovní Alfu a středně staré Clio došli ke starým Bmw a zase zpět. Ono každý hot hatch i ten co sem neřídil bude mít problém jménem kompromis a taky u ojetin historie. Určitě nikdo nemá Clio f1 r27 aby s nim jezdil 170k jen, tak lehká noha 3,4. Koupil bych to každopádně venku a v rámci racia za co nejvíc.

Jak si mi psal Krabe u Megánu. Nikdy nevíš kterej rally jezdec s tim jezdil před tebou. A.já to tak alespoň podle knížek a vyprávění věděl. Stejně to stálo už necelý kilo hned po nákupu. Ale je to konečně funkční. Já teda nevim asi jak kdo. Ale oni ty Recara na daily nejsou taky úplně komfortní:)) Logicky. Možná už sem jenom rozmazlenej.

A zajímá mě. Když jste tady rozjeli tu debatu o nápravách. Kterej HH je na kostkách, kolejích atp. ve městě komfortní? Když jsem jezdil tejden tim Evolutionem bylo to v Praze jako jezdit na dřevěnym prkně. Neni to tak náhodou nemožný aby to krásně tlumilo a neodskakovalo na sníženym do sportovna laděným podvozku:)

I ten Golf 5 gti kterej nepovažuji za kdovíco sportovního. Je ve městě docela poskakovací. Mimochodem spíš je důležitější říditelná náprava. Aby ti to nervalo ruce v každý prudší zatáčce. Konstrukčně nevim a u Hondy jsem úplně mimo. Ale obecně.

No co sem to.... Jo Clio 3 je skvěle kompromisní. Což je ostatně každej "sporťák" postavenej na rodinným autě pro masy...

krab
12. prosince 2018, 13:19
0

No jo, to se rozjela debata, která směřuje sem a tam a různě ...
Moje aktuální motivace je přesně jak tys napsal někde hodně nahoře - přenechat Yaris nějaké mamince na mateřské a vyměnit za kompromisní denní auto které : A) nebude stát příliš moc peněz B) člověk se s ním hezky sveze. Takže z titulu věci to k tomu hot hatchi směřuje, ovšem repertoár je s trochou představivosti vážně široký. Já jsem rád, že tady pán s italským jménem zmínil Giuliettu, protože jsem na ní téměř zapomněl a rád jí někdy zkusím.

Co se týká těch podvozků : nejde o tvrdost jako takovou, ale poddajnost v určitých rychlostech, prostě schopnost udržet ty kola v kontaktu se silnicí co nejlíp. Můžeš mít tvrdý auto zdánlivě při pomalý jízdě, ale ono najednou začne to odpružení fungovat a dělat co má, jakmile přitlačíš na tempu. To umí Elise, umí to Mégane umí to Clio a umí to jakékoli sportovní auto na kvalitním drahém podvozku. Neumí to ovšem mnoho "pseudo" sportovních aut, který si na to jen hrají. Je to o zkoušení, hledání... Navíc co vyhovuje jednomu, nesedne druhýmu.

Navíc já umím být dosti nevyzpytatelnej .. teď koukám, že mi v Imofě zlevnili jeté Quatroporte s duoselectem :-D https://www.sauto.cz/osobni/detail/maserati/quattroporte/17976559?goFrom=list

Jak moc může takové auto být drahé na rok provozu a 10.000km? Tohle asi neví nikdo, věřím, že mnoho čtenářů by rádo aby to nějaký "pisálek" vyzkoušel :-D

C70C
12. prosince 2018, 13:33
0

Duoselect nebrat. Obecně se dá říct, že jeté "kvádro"je poměrně loterie,nakolik je krásné. Ale ds převodovka byla poměrně nespolehlivá a většinou jsou doporučovaná až auta po FL kdy namísto duoselect nasadili skříň od ZF. Pěkný moment bylo, když jsme pro klienta sehnali úplně nové QP, a dovezlo ho jen z letiště pod Petřín, kde umřelo na nějakou el.chybu.. vyloženě jsme si šplhli

beastar
12. prosince 2018, 13:34
0

Celkově souhlas. K tomu závěru jen. Vážně to nedělej. Může to být hodně drahé a hlavně nepojizdné dost často. Fakt nemám nic Krachserati jen jako ojetina to je vážně spíš hobby. Než daily auto.

krab
12. prosince 2018, 13:47
0

Já vim... to bylo spíš pro zasmání. Ale i jako demonstrace toho co všechno jde do 4 kil vlastně vážně pořídit :)
Duo Select : věřím, že jsou i jeho příznivci. K točivému motoru Ferrari F136 se dvouspojka charakterově myslím hodí. Pochopitelně se to nehodí na pocukávání po městě, nedejbože couvání do kopce... spálené spojkové obložení bude stát určitě několik desítek tisíc...

Co by bylo asi nejhorší - drobné vady elektriky a častost těch poruch - např co 2 měsíce...
Na druhou stranu představte si, kdybych to koupil, vyměnil olej a filtr, lil jen kvalitní benzín a celý rok jen jezdil. Ha, to byste pak čuměli všichni jak chytře to Krab vymyslel :-D Vlastní Maserati za cenu nájemného operáku na Ghibli Diesel na rok a půl....

krab
12. prosince 2018, 13:48
0

edit: ne dvojspojka ale robotizovaný manuál ( popletl jsem ty termíny..)

In
Inocenc Pozzi
12. prosince 2018, 15:28
0

Beastar: Já s vámi souhlasím a to o těch Sparco sedačkách do daily auta podepisuju dvakrát. Jen k tomu komfortu - ten já ani u hatchů, který mají 200 - 300 koní a k nim i odpovídající podvozek, nečekám. Jen bych tak nějak čekal, že to bude více či méně snesitelné. A to si u Type R bývalý majitel ani já nemyslíme. Jak už jsem psal někde předtím, je to názor subjektivní jen nás dvou a určitě se najde dost spokojených majitelů. Jenže když vám chlap jak hora řekne, že je po 1,5 hodinovém tréninku na žíněnce dobitej přibližně stejně jak po jízdě ve svém plechovém miláčkovi (nevím jak moc v nadsázce to myslel), tak se tomu rychlému prodeji vúbec nedivím.

beastar
12. prosince 2018, 15:51
0

Jo přesně ono obecně k těm sportovním skořepinám atp. Čím širší a objemnější člověk je tím ho to víc svírá a tlačí. Potom je fakt lepší třeba i u toho Megánu si na to za příplatky nehrát a mít tam klasický civilní sedadla. Pokud to teda člověk neplánuje využívat vyloženě jenom jako okruhový auto, ale o tom se tady nabavíme to je potom všechno jinak. K těm podvozkům. Ano je to o řidiči. Mě třeba přišel naprosto idiotsky tvrdej Mini Cooper S a o JCW nemluvě to je fakt pro puristy. Takže věřim, že u toho Type R to může někomu přijít podobný.
To vlastní Maserati je spíš jako vtip. Krabe myslim, že ten operák na Ghibli je proti vlastnímu QP5 výhra. Přesně jak píše C70C.Kolikrát to dovezeš a tim cesta končí na 3 měsíce v servisu.

In
Inocenc Pozzi
12. prosince 2018, 16:33
0

Zaměnil jsem v posledním komentáři omylem Sparca za Recara, asi síla zvyku nebo nevědomky nadržuju Italským produktům :-) V každým případě já šel trochu proti proudu a při nákupu QVčka šly ty ultra sportovní Sparca ven a nahradily je pohodlný, kožený a vyhřívaný křesílka.

beastar
12. prosince 2018, 16:46
0

No to se nedivim a myslim, že je to tak v pořádku. Já právě na běžný ježdění ty Recara (atd) taky moc nemusim. Chvíly je to dobrý má to look a style. Jak v tom člověk sedí občas déle někde ve městě je to o ničem.

ToMyx
13. prosince 2018, 09:40
0

Krabe, super čtení, díky. Jako vždy, trefuješ autíčkáře na komoru a nutíš k zamyšlení.
Realistickým pohledem koncept jediného auta pro život autíčkáře by dával smysl., ale jen v případě, že nemáš rodinu. Narážím na to, že to vysněné auto je hromada kompromisů, které tobě kouzlí rohlík a spolujezdcům například na zadní plusdvojce drtí nohy nebo provádějí jiné vylomeniny a působí "diskomfort" na jiných místech :-) Ale řešení tu jistě je.....auta dvě. Něco rodinného většího s čím se hezčí polovička naučí parkovat a pak ten kompromis pro nás. Není to o hodnotách, ale spíš o tom jak moc chceš své okolí trápit a to nejen autem samotným, ale i tím, že s rodinou kvůli autu nejsi. Chce to vždy nějak vybalancovat a pokud se to dělá zdravě, asi to nejde řešit přes žebříček hodnot.... Už na to prostě nejsi sám...
Jinak, já jsem skromný, mně stačí ta popelnice co mám :-D
Ale pokud bych měl být sobečtější, jdu do 350Z nebo Silvie S14. Tak třeba jednou.

reagovat
krab
13. prosince 2018, 11:29
0

Dík, to mám radost, že tě to bavilo, zas něco časem vyplodím :-D
Víš co, ono neexistují žádný univerzální rady. Ani auta ... každýmu sedne něco jinýho.

Tvoje stará "přímka" se beztak postupně stává slušnou raritou, kolik jich ještě jezdí, že? Důležitý, že tě to baví.

Já se každou chvíli nadchnu pro něco jinýho, vlastně rád jakýkoli auto vyzkouším a pak stejně vím prd co chci. Zimní období je pro bazarovýho snílka krizová část roku :)