načítám data...

Já a Alfa po dvou tisících kilometrech

25. února 2021, 09:16 34 komentářů FidoBlack

Jelikož dávám denně celkem velkou porci kilometrů, chci se s vámi podělit o první dojmy ze 159tky

zobrazit celou galeriiFilip Černý: Já a Alfa po dvou tisících kilometrech

Ahoj,

Jak jste četli v posledním blogu, dovezli jsme si domů Alfu, podle některých mých kamarádů auto zvané třeba jako Italská pomsta nebo tak.. Já s ní mám zatím najeto cca 2 tísíce kilometrů (což není uplně moc) a chci se podělit o nějaké moje první dojmy.

Začnu asi tím, že už jsme navštívili servis… (jojo, je to alfa, doufám že si všichni budete dělat srandu) jelikož, ano správně, po cestě do práce se mi objevila ta bájná kontrolka grilovaného kuřete, nebo vrtulníku? Říkejme tomu jak chceme. Jenže s autem jako by nic se nedělo, nepadalo do nouzáku, necukalo, prostě žádné omezení. Dojel jsem do práce a ve chvílích volného času o rauchen pauzách jsem sháněl nějakého specialistu na Alfy v okolí Mladé Boleslavi a Liberce. Díky síle sociálních médií jsem narazil na skvělý servis JTD Power v Českém dubu. Majitel ochotný, počkal na mě i po zavírací době servisu. Dobrá tedy, po práci jsem se vydal k němu na diagnostiku. Po příjezdu už na mě čekal s připravenou diagnostikou, auto napíchl a výsledek? Ucpané DPF.. a hodně ucpané. Tak jsem ho poprosil jestli se nepokusí zahájit regeneraci a chybu vymaže. Vše provedl a já spokojeně odjíždím domů. Jedu a najednou auto začne kuckat, nedrží tlak turba a hulí jak fabrika… Já který nafťáka s DPF neměl volám do servisu a odpověď “Pohoda, už o regeneruje, udelějte si zajížďku tak cca 40-50 km a přestane to”. A přestalo, tedy do dalšího dne.. Opět vyjíždím do práce a u sjezdu na Mnichovo Hradiště opět *pííííp* kontrolka motoru. Takže stejný scénář, telefon a domlouvání. Po pár radách a přečtení fór a skupin jsme se dohodli že ho prostě necháme kuchnout (Teď se omlouvám všem EKO lidem ale jiná cesta nebyla..) a proč? Prosté, na auto byl DPF doděláván v průběhu výroby a prostě buď ucpal nebo se jakkoliv jinak zničil… Pokračujme, tak tedy DPF OFF, auto jsem mu po práci dovezl s tím, že auto bude další den dopoledne hotové. Beru si tedy zpět od přítelkyně Fóbii a jedu do práce, když tu v 9 ráno telefon.. Že když je u toho zaslepování, tak že i EGR je problémová součástka a že mi ho taky vyndá, souhlasím a po práci si vesele pro Alfonse jedu. To tedy můj první servis, suma sumárum 5000 korun za odstranění dosti problémových věcí.

Pak servis číslo 2 už v mé kompetenci. Výměna oleje, kontrola rozvodů a filtrů. A řeknu vám, to auto je fakt italský. Výměna mi trvala 3,5 hodiny… Hrůza, omlouvá mě možná i trošku že jsem žádnou Alfinu nikdy nedělal ale back to story. První věc co musí dolů je kryt motoru (díky bohu že tam je, ale o tom později), držel asi na 10ti šroubech, sundání, práce asi na 10 minut. Vypustit olej, najít vypoštěcí šroub na vaně bylo v poho, škoda jen, že ani malou ráčnou se tam člověk nedostane. Dobrý, povoleno, práce na 10 minut. Jenže pak přišel kámen úrazu. Kde se nachází olejový filtr? Ten hajzl je přímo pod altíkem za motorem, takže z pod auta přístup žádný jelikož tam zavazí poloosa a kus nápravnice a zezhora už jakštakš OK. Snažím se to povolit…. padlo hodně nadávek protože nějaký ňouma to plastový víčko utáhl snad na milion NM. Ale povedlo se. Olej je vymeněný a auto jezdí. Dále pak vzduchový filtr kde musí podběh spolujezdce dolů a kabiňák to už bylo v klidu. Palivák se neměnil jelikož je na autě nový. Cena tedy za díly 3000 i s poštou, Olej jsem dal Selenii WR-PE 5W30 a originální filtry.

Pak proběhla ještě preventivní kontrola rozvodů kde bylo zjištěno že řemen byl nedávno měněný (nápis 186500 na krytu tomu odpovídá) jelikož na rozvoďáku byli krásně vidět nápisy a značky. 

Tak tedy k prvnímu servisu, teď to co vás asi zajímá víc, tak dojmy a hlavně nějaké ty hejtíky.

Praktičnost, tím začnu, není to nic moc, ale kočár a susiška se tam vejde na pohodu. 5 lidí taky, takže za mě naprostá spokojenost i přes kompaktní rozměry auta. CO bych ale vytkl hejt č.1, je absence odkládacích prostor, prostě telefon si do přihrádky nedáš ani kdyby ses pos…dáš ho leda tak pod loketku, hejt č.2 na kterou musím se svými 170 cm sedět tak že se cítím jako když ležím. Italové mají asi 100 km ruce… :) Jinak prostoru na nohy vzadu dostatek, vezl jsem tam 3 lidi a všichni byli překvapení jaké pohodlí mají.

Dál pokračuji podvozkem a říkám, je to nízký, hodně nízký. Babička přítelkyně nadávala že se jí z toho blbě leze a já se nedivím. Když parkuji u obrubníku čumákem tak musím dávat sakra pozor abych nedřel. Vždy je to ale na milimetry přesně. Na silnici ale podvozek funguje skvělě, auto jak je široké a je i po servisu spodku tak je stabilní, nebojí se ani odtřejší jízdy a na dálnici oproti Fóbii je to jak plavat na obláčku. Jen se musí dávt pozor na výmoly a ostré přechody kopců, pak to beru spodním krytem.. 

Motor a převodovka.. Je to tedy 1.9 JtdM 16V o výkonu 110kw a mě to stačí na to moje dálniční ploužení. CO se týče zátahu tak po vytažení EGR a DPF se to o hodně zlepšilo, auto je živější a lépe táhne. Spojení s Aisinem je parádní, automat po výměně oleje řadí tak že o něm není ani vědět a když na to příjde tak i auto nechá při nějakém rapidním zrychlení vytočit k 4 tisícům. Automat je sice staršího data, takže je spíše pomalejší ale svůj účel plní parádně i v manuálním režimu. K motoru jinak nemám ani ťuk, ty motory znám takže jakštakš vím co čekat, jenže oproti Stilům a Bravám co v rodině máme tohle váží 1665 kilo (např. o skoro 100kg víc než kodiaq) a jsem překvapen, s autem to hýbe solidně a co se týče spotřeby… Podle palubního PC který je ulhaný jak nevím co to ukazuje 8/100. Jenže po propočtech na papíře to vychází dlouhodobě zatím na nějakých 6-6,5 litrů. Což si myslím že je krása na takové těžké auto. 

Asi poslední hejt ale za ten si můžu v podstatě sám, je ukazatel oleje před nastartováním, největší nesmysl v autě. Stojíte v kopci a máte nulu, stojíte z kopce a je plno, každopádně měrka pokaždé ukázala dostatek, tudíž neřeším. :)

A na závěr si to shrnmě. 13 let staré auto, klasický servis, dobré jízdní vlastnosti. Já jsem zatím spokojen.

Dnes ještě mě čeká instalace Yatour na vylepšení sériového rádia abych si mohl připojit nějaké to multimédia. 

Jinak vás asi mohu potěšit, konečně jsme obnovili práce na žlutým Fiátku a chystám už konečně i blog o servisních stories, jelikož poslední dvě auta co jsem dělal vás dosti slušně pobaví a zároveň vám ukáže jaká naleštěná bída jezdí po našich silnicích.

Tak Ciao u dalšího blogu . :)

 

 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vojta
25. února 2021, 11:29
0

Vzduchový filtr máš pro příště nejsnazší vyměnit, když už děláš ten olej - nemusíš vůbec sundávat podběh, stačí kryt pod motorem, víčko filtrboxu a jsi tam :)
Jinak za mě zatím předvídatelný vývoj. Pořešit pak ještě ty klapky a bude klid, auto bude fungovat. Jo a v létě, až bude pěkně vystříkej dutiny. Zejména přední nápravnice a konce prahů (tam to chce ideálně prošťouchnout odtoky) umí chytat lišku, tak je lepší tomu předcházet.

reagovat
FidoBlack
25. února 2021, 11:38
0

Díky za info, vůbec mě tahle možnost výměny vzduchového filtru nenapadla :)
Každopádně klapky jsou už pořešené, zapomněl jsem se zmínit. U Matese našli papíry když to dělali tak mi hned psal.

Vojta
25. února 2021, 11:46
0

Tak hlavně to chce kouknout, jestli tam ty klapky skutečně nejsou a jsou místo nich záslepky/jiné sání a nebo jestli je jen někdo odpojil :D

FidoBlack
25. února 2021, 12:13
0

No plánuju se na to vrhnout.. :D

Bavoraczech
25. února 2021, 12:28
2

Dává se sání ze 156 bez klapek, sedí snad prý 1:1

Bavoraczech
25. února 2021, 12:28
2

Je to zajímavý, ale mám srovnání s Alfou 166 (ze které 159 do jisté míry konstrukčně vychází) s JTDm v automatu a s V6 v manuálu a musím říct, že JTDm je zřejmě vysokej motor, a nebo ho chtěli konstruktéři narvat co nejníž kvůli těžišti a tak jsem každou chvíli někde škrtal. S V6kou ale nemám žádný problém a to ji mám na lehce sníženém podvozku a se zender packetem.
K servisu - V Liberci je Martin Korf, párkrát jsem u něj byl a je naprosto v pohodě
K výměně olejovýho filtru - zkus si to u Bussa, tam je asi u kompresoru klimatizace mezi výfukovýma trubkama, takže hotovej ježek v kleci. Ale dávám už to za 5 minut...
Bez DPF by ti měla jít spotřeba dolu. EGR stačil asi zaslepit, ale mechanicky bych ho tam nechal kvůli STK.
Jízdní vlastnosti... No není to 166ka ani 156ka ani GT, ale zas při jízdě na dálnici ve stabilitě strčí Passata do kapsy. To tak prostě je. A zkus si z té doby servisovat BMW E60, to je teprv prý sranda :)

reagovat
krab
25. února 2021, 12:30
0

Servisní složitosti na Alfě? :-D No kupodivu na Mitu se mi měnilo cokoli svépomocí, ty klasicky filtry, svíčky, olej atd úplně jednoduše. Ale když přivez kamarád 4C, že vyměníme svíčky, olej a všechny filtry, tak to byla větší sranda. Ten vzduchovej jsme taky dělali zespodu, je tam takovej hrnec za podběhem a je k tomu přístup, když vyndáš ten "schutzplech" , teda plast, to není plechový. Ale taky jsme na to přišli. U Elise se třeba mění vzduchovej filtr taky debilně. Jde to zhora, ale strašně blbě a ten kastlík s novým filtrem jde úplně mizerně zavírat. Ideální je sundat kryt podběhu, což chvilku zabere, ale není to tragédie.

S Alfonsem držím palce!

reagovat
FidoBlack
25. února 2021, 12:53
0

Nojo, zas tolik aut jsem ještě nedělal.. :D Na to pak časem přijdu, chce to jen cvik a praxi.
Jinak @Bavoraczech- to je Giancarlo servis? S ním taky komunikuji a ten servis si nějak už ošéfuju krom rozvodů všechno, na ty si netroufnu sám. A i EGR a DPF tam fyzicky je, z DPF tam zůstal obal.
@Krab - Ono by to šlo asi lépe ale jak říkám, je to moje první alfa kterou vlastním a kterou si sám servisuji..takže tak. :D

beastar
25. února 2021, 15:47
1

Tak Mito není úplně Alfa ne:)) Jinak jako 4c to je mazec celkově co tak poslouchám. Prakticky nevím, neumím. Když sem teď viděl svoje auto rozebrany na hovna vím že bych ho nikdy neslozil. Takže obecně klobouk dolů před každým co se v těch starých hovnech hrabe. A hádám čistě koncernově, že Maserati bude servisem stejně dmntni jak AR a jiná italiana belissima.

krab
25. února 2021, 17:08
0

Co je Beastare místy fakt na hlavu je Ducati .. možná ty nový už asi ne, vlastní to Volkswagen, ale no ono kdoví jestli i tohle je výhra :-D Ale každopádně klasickej Hypermotard, vzducháč, desmodrom co jsem měl, tak ten byl servisně sice zdánlivě jednoduchej, ale spousta maličkostí udělaná nesmyslně, blbě ... už třeba vypoušťák na vaně. Proč to musel Ital udělat tak, že to bude na 5mm imbus. Samozřejmě, že ho nikdo nekoupil novej a po x výměnách oleje, když jsem motorku koupil já byl téměř strženej a modlil jsem se, abych to povolil a vyměnil. Pak různý imbusy dál na motorce, jeden strženej jsem doopravdy musel odvrtat, protože to jinak nešlo. Jsem to pak nahradil lepšíma šroubkama. Vzduchovej filtr, to bylo taky o rozborce celý motorky pomalu. Ale ke svíčkám přístup parádní, to zas jo :-D A to už byl HM model z tý novější éry, ty devadesátkový Ducati a Moto Guzzi, to musí být teprv věc.

Každopádně s Maserati ti fandím, ať to dáte dohromady, jezdí to, mě se tyhle auta hrozně líbí, ale na rovinu radši říkám : nemám na to, abych to udržoval a provozoval. Ono ze začátku legrace, ale pak první účet za opravy přes kilo a ono to zabolí a hlavně časem pak ani není z čeho to platit. Takže Cuore Sportivo s trojzubcem zatím nebude...

Pajinex
25. února 2021, 19:52
0

Litrová, nebo identická jedenáctka Multice byla taky voser na servis. Abys vyndal air filtr, musel dolů celý vršek. U Monstera stačilo odklopit nádrž.. Ventilové vůle byly vždy větší vořech na zadním válci, pokud jsi to dělal bez sundání makovice a překážela tam příčka rámu. Jen jak píšeš, jak to odlehčují, tak ty šrouby napraný přímo v plastu se rády protáčejí a vždy, když sundávám plasty z 996SPS, tak si blahořečím za tehdy už sériové rychloupínáky. Moje aktuální MG Stelvio je proti Duknám z hlediska servisního přístupu paráda. Filtr pod sedlem, stačí povolit šest šroubků na kastlíku jako u auta. Aku hned vedle to samý. Ventilové vůle za pár minut, svíčky přístupné taky dobře.

Ho
Honza123
25. února 2021, 12:40
6

Ten DPF tam vazne neni kvuli ekologii, je tam proto, abys okolo vypoustel aspon o trochu min bordelu..

Kvuli radoby ekologii je v osobnim aute nesmyslny diesel..

Nebylo by lepsi si koupit ve 159 treba 1,8mpi a nenechavat trpet vsechny okolo za to, ze nemas na servisovani vylitaneho dieselu?

reagovat
FidoBlack
25. února 2021, 12:50
-1

Tak zaprvé je dobré si o tom něco dohledat.. u 159 pro dpf není ani přizpůspbený výfukový systém, ten se přizpůsobil až u 2.0JtdM... Navíc to auto plní emisní normu i bez DPF...

FidoBlack
25. února 2021, 12:54
-1

A 1.8 fakt ne, díky, denně nalítám přes 200km a zeptej se na jakémkoliv alfa fóru jaký mají názor na to výborně dodělané DPF z výroby.

Rob
25. února 2021, 15:46
0

Rok sem měl 159 1,9 jtdm. S originál filtrem, najeto 23x tisíc. Překvapivě s ním nikdy nebyl problém. Pravidelné regenerace po cca 700 kilometrech. Nemáš tam ještě něco špatně, že ho to ucpalo?

FidoBlack
25. února 2021, 16:27
0

Nechtěla spouštět regenerace..každopádně když to pak někdy časem bude potřeba, koupim nový a nechám ho tam dát

Vojta
25. února 2021, 18:42
0

Ono tady ty lidi kafraj a hrajou si na děsný ochránce přírody, ale reálně se nikdy nezamýšleli nad podstatou věci. Zaprvé kdybys to DPF neodstranil, tak to auto popravíš a už nebude jezdit. To je ekologické ho zahodit? Další věc je ta, že tyhle první DPF fungují jen jako jakýsi kýbl do kterého se ty saze zachytají a jednou za čas je to auto vymete. Bohužel, jak ten filtr je daleko od motoru, tak nelze dosáhnout dostatečné teploty pro kvalitní vypálení. Takže fakt přínos nula nic a jak už jsem říkal předtím, pokud ten motor je v pořádku, není šance poznat absenci filtru. Naopak při regeneraci i naprosto zdravého filtru to hulí jak stará lokomotiva Sergej, smrdí jak bolavá noha a žere to 25/100...

sc
screepy
25. února 2021, 22:58
0

@honza123 jdi tyhle hesla hlásat kapitánům zaoceánských lodí a chraň tě ruka páně sednout někdy do letadla ????

So
Solii
25. února 2021, 18:48
1

Já když slyším jak se někdo chlubí, že ze svýho auta udělal hulící popelník s tím DPF off, tak bych ho vždycky nejradši nakopal do řiti. Dyť dneska ten filtr stojí okolo desítky.....

reagovat
Vojta
25. února 2021, 19:34
0

Ale ve 159 to prostě nefungovalo ani u nového auta. Proč jinak by i výrobce měl místo origo filtru trubku a svého času to i autorizované servisy překopávaly? :D

FidoBlack
25. února 2021, 19:43
0

S radostí vám natočim jak mi to hulí, fakt moc rád:)

Vojta
25. února 2021, 19:47
-2

Hlavně lidi si neuvědomují, že DPF vůbec nezachytává viditelný kouř :D Naopak to hodně kouří,když se vypaluje. DPF má zachytávat malé, okem neviditelné saze, akumulovat je v sobě a jednou za čas je vypálit. Nicméně bohužel tyhle první systémy nejsou funkční a nedělají to efektivně. Jediné co umí je poškozovat motor a zvyšovat spotřebu...
Abych to ještě upřesnil, ano DPF zachytává i viditelný kouř, ale to je vedlejší efekt a k tomu stavěné není. Motor, který funguje jak má nekouří!
Jo a ještě něco... za desítku koupíš filtr, který efektivně vůbec nefiltruje a pouze generuje dostatečný protitlak, aby senzory v autě nehlásily chybu. Tedy je to stejný efekt, jako kdybys origo neprůchozí filtr navrtal. Skutečně funkční nové filtry pro 159 začínají okolo 50kkč.
-
Komentář upraven 25. 2. 2021, 19:55:31

Sa
Sato
25. února 2021, 23:24
5

Ano presne tak, tie male rakovinotvorne svinstva, pre ktore tak dizle neznasam. A ano, aj priamovstrekove benziny maju nejake maslo na hlave. Preto uz tiez maju filtre.
Dobrovolne sme si zasrali celu europu len pre debilnu co2 metodiku a este debilnejsie nastavenie danoveho systemu. Kolko ludi by si kupilo dizel v osobaku keby nebola spotrebna dan na palivach ale stat to vyberal od ludi nejako rozumnejsie? Moj tip je ze nikto.
Ako sorry ale tiez to kuchanie neschvalujem, chapem dovody, ale z mojho sebeckeho pohladu cloveka co chce mat cisty vzduch tak je lepsie ked tie auta pochcipaju a ostanu len tie nove s ako tak funkcnym filtrom.

Vojta
25. února 2021, 23:40
-1

No mluvíš tu ale o nějakém hulícím popelníku ale nic takového se neděje. Jasně, spousta aut kouří viditelně, ale to není následkem odstranění filtru. To, že chybí nemáš šanci pouhým okem poznat. Ono je to i dost pod rozlišovací schopnosti té emisní stanice. Stejně tak mi vysvětli, jaký je rozdíl v tom, jestli si tohle auto někdo koupil už nové bez filtru a nebo si ho někdo dodatečně nechá vyndat? Když by mu to vyndal už ten prodejce a tvrdil mu, že to je verze bez filtru (nelze prokázat ani vyvrátit, když je to uděláno správně), tak je to v poho? Jasně, doba jde dopředu, modernější auta jsou víc a víc ekologické, ale zase bych z toho nedělal hon na čarodějnice a pořád je rozumnější nechat to dožít, než tyhle auta zvrakovat. Ostatně stejné je to i u mnohých jiných aut, například Hondy taky kolikrát mohly, ale nemusely mít filtr a zpětně se to blbě zjišťuje.

So
Solii
26. února 2021, 08:56
-3

Tak mi sem dejte video, jak si dáš hlavu k vejfuku a budeš dejchat třeba 5 minut ty bezva splodiny z vytočenýho motoru. Když je to tak v pohodě, tak nám to předveď což?

FidoBlack
26. února 2021, 09:28
0

Ehhh, no nevím kdo normální tohle dělá, znám plno aut co DPF nemají a na emisích projdou v pohodě. Ta kouřivost se sice zvedne ale ne o tolik aby si překročil limit. A jak píše Vojta, DPF na 1.9JTDM 16v 110Kw na to auto není přispůsobené, je to jen dobastlené a neplní to pořádně svůj účel. Jen to chytá ty mikročástečky který pak stejně za městem vyhodíš při regeneraci..

beastar
26. února 2021, 09:30
1

Hlavu k výfuku to je trochu něco jinýho. To je jako napsat dej hlavu k turbíně letadla a uvidíme zda ti bude ten zvuk vadit. Běžně hlavu k výfuku nikdo nestrká. Taky nepatřím mezi fanoušky cutování egrů a dpf. Pravdou ale je co píšou kluci, že jsou auta kde ty první DPF vlastně fungují jenom jako pytel u luxu. Chytí se do nich pevný částice který jsou pravda pro dýchání a vůbec živé organismy škodlivé. U těch filtrů jakým disponuje třeba 159 je problém, že ty uložený částice vypálí velmi neefektně a v tom ovzduší tedy nakonec opravdu SKONČÍ. Nehledě na to že emisní normu 159 plní i bez toho protože to tam dobastlili kvůli daňové zátěži v některých zemích. Mimochodem zdravý motor nehulí a to ani diesel. Tady odstranění chápu. JInak na většinu aut až na totalně debilně vymyšlený výjimky typu HDi (607, 407 atd) jde dpf za šestku vyčistit a funguje dalších 150 000 tak jak má.

Sa
Sato
26. února 2021, 10:23
0

Pozrite, ja chápem že každý kto bude chciet 159ku prevádzkovať to odtial vykuchá, že to je logické atď atď. Ale to vyvezenie pevných častíc za mesto má zmysel, keď sa to vyflusá niekde medzi repokovými poliami alebo 30cm vedľa chodníka je z pohladu lokálneho ekologického dopadu rozdiel. Samozrjeme keď to auto vypaluje pdf v meste tak je to celé v prdeli.
Ja mám tiež jedno auto dízel aj ked som fakt nechcel no ekonomická stránka veci nepustila. Ani nie je tak spotreba ale ponuka ojetín v mojom vtedajšom výbere v benzíne bola mizerná. Bol som akurát vo fáze, že som si ekonomicky nemohol moc vyskakovať a ani tráviť čas po servisoch. Takže som skončil tiež s naftou, naštastie už s pdf. Ako aj tá spotreba je fajn, včera som za doobedie otočil Brno Praha za menej ako pol nádrže a to som šiel som hoodne neekonomicky.
Len som chcel povedať, že celé toto naše používanie dízlov v osobákoch je deformácia s negativnými dopadnmi na lokáne prostredie, globálne to z pohladu co2 je fajn, ale sviníme si pod nosom. PDF sa to snaží obmedziť, ale je to hasenie problému, ktorý ani nemusel vzniknúť.

Vojta
26. února 2021, 11:01
0

To auto nemá čidlo na město/mimoměsto. Typicky to začne regenerovat v centru v koloně a nebo chvíli před příjezdem domů na sídliště. A jinak se to nesmyslně démonizuje. Jasně, dýchat rovnou to z výfuku není nic zdravého, na druhou stranu prach, který vzniká z opotřebení pneu a destiček je horší svinstvo. K tomu navíc velká koncentrace lidí opět vede k tvorbě a víření značného prachu. Řešení to nemá, nějaký filtr je jen šidítko a zaměřování se na marginální problém. Stejně tak hledat problém v dieselu je kravina. Jasně, produkuje některé věci, které benzín ne ale na druhou stranu neprodukuje jiné. K tomu vyšší účinnost... prostě to nemá jednoduchou odpověď a jednoduché řešení. Při současné situaci stavu ovzduší ve městě to navíc ani nemá cenu řešit, protože evropská města a to i u nás jsou na tom dobře. Výjimky typu Ostrava určitě nejsou způsobeny nadměrným provozem načipovaných TDiček.

zd
zddan01
26. února 2021, 11:57
2

dpf souvisí i s vstřikovacím tlakem, čím vyšší je, tím menší jsou saze a tím dál se dostanou do plic, že jsou ty saze karcinogenní víme, že... tím pádem je dpf víc potřeba, tj. starší diesely je neměli, nebo jako výbavu navíc
tohle ale ty starý motory neomlouvá, neměly by vlastně už bejt provozovaný, ať už nemají dpf, nebo ho maji ne moc funkční, jak tu píšete
bohužel náš přístup tady (v ČR) vlastně vyzdvihuje auta, který defacto kašlou na to bejt co nejčistší, chápu, je to dáno finančními možnostmi ale i ignorací těch druhejch, co to dejchaji, nemusíme si dávat hlavu k vejfuku, ono stačí jezdit po městě kabriem a pak člověk doslova cítí, v jakým stavu ostatní auta jsou, nejen diesely, ale i benzíny, co žerou olej atd., stk svoji funkci neplní, to víme a žádná vláda starý auta nezakáže, protože by prohrála další volby
beru to prostě jako svojí odpovědnost, nesmrdět ostatním pod nos, taky jsem moh nechat na svým autě špatný gufera ne ventilech a po každym rozjezdu oblak spálenýho oleje, plus louži oleje pod autem, ale nechal jsem to opravit, takže tyhle kuchání a očurávání těch funkcionalit se mi vůbec nelíbí, navíc se s tim chlubit
tak a moje popularita je zaručena :D

Vojta
26. února 2021, 17:24
-3

Tak znovu, to jestli to má nebo nemá DPF po čuchu nepoznáš. To poznáš maximálně tak ten nakyslý smrad z SCR u novějších vozů. Nepoznáš to ani okem. Ano, velikost částic souvisí s vstřikovacím tlakem a efektivitou rozprašování. Takovéto auto nikomu pod nos nesmrdí a reálně zatěžuje životní prostředí mnohem méně, než kdyby produkovalo více emisí zvýšenou spotřebou kvůli nefunkčnímu DPF. To, zda-li je ekologičtější ho odstavit a zlikvidovat a koupit si nové, do toho se nebudu zabrušovat, pro to nemám podklady. Jednoznačně ale mám podklady pro to, že konkrétně tyto 16V a 20V JTD jsou ekologičtější bez DPF než s ním. Jiná situace je u aut Euro 5, kde je mnohem lepší filtr hned u oxidačního katalyzátoru u turba. Tam už ta funkčnost je na naprosto jiné úrovni.

zd
zddan01
26. února 2021, 19:04
1

žádný znova :) to že ty saze podle tebe nejsou cítit ani vidět, neznamená, že je nedejcháš
proč ty starý diesely (i benzíny) kouří? nebo i ty novější? protože někdo sere na údržbu a stát i společnost, viz tady, mu to toleruje, a to je to co mi vadí... otravujeme si tu vzduch a ještě se plácáme po zádech, to fakt ne,

Vojta
26. února 2021, 21:24
-2

Nauč se rozumět psanému projevu. Já netvrdím, že tam nejsou. Jen to, že okem to fakt nemáš šanci poznat. Stejně tak, že tato konkrétní auta bez filtru mají nižší emise, než s ním (v součtu). Motor v dobrém stavu prostě viditelně nekouří ať má nebo nemá filtr.

St
Staromil
27. února 2021, 12:33
0

Jak jsem si to tak minule i teď přečetl, ty Alfy, přinejmenším některé, musí mít člověk fakt rád a mít pro ně slabost. K tomu je musí dost dobře znát a být trochu na auta šikovnej...takže vlastně "autíčkář"...:-)).. To v tomto smyslu asi nejsem, nechávám si o auta pečovat jiné šikovné lidi, profíky, ale zase dostávají, co si zaslouží ( auta i ti profíci...:-))...). A to není asi jen pod dojmem zrovna tohoto blogu, probírá se to zde kolem AR častěji. Mně se hrozně líbí, dá se říco skoro všechny, ale tento způsob provozování bych asi nedal, asi bych neměl ani ty možnosti, bál bych se proto nějakou si pořídit. To musí člověk případně přesně vědět, čemu se vyhnout, i když tady je to asi hlavně pár v podstatě známých konkrétních řešitelných problémů. Ale už to něajkou energii a čas vzalo...Tak je asi to hlavní uděláno a nechť slouží a dělá radost.

reagovat



Blog o mých splašených Italských krabicích na kolech

Je mi 23 a jsem z Jablonce. Miluju malá a Italská auta. A taky jednu bílou Fábii. Právě proto je můj rodinný kombík AR159 a závodnička FIat Cinquecento. Motto : Kdo má peníze koupí si auto, kdo nemá, zabije se jinak.

Zobrazit autorovy blogy