načítám data...

3 měsíce s limuzínou za pade - Honda Legend

30. března 2020, 00:17 61 komentářů wdave_t

Čtvrt roku vlastním Hondu Legend z roku 1999. A to je zhruba stejná doba jakou trvalo než součet útrat za servis předehnal kupní cenu.

zobrazit celou galeriiDavid Watzke: 3 měsíce s limuzínou za pade - Honda Legend

V minulých zápiscích jsem vysvětloval proč jsem si k MX-5 NC pořídil zrovna tenhle koráb a taky popsal co je vlastně zač a jak jezdí. Tohle je pojednání o tom, jak věci vidím po čtvrt roce a co se mezitím dělo.

Takže pro rekapitulaci, tuhle dvacetiletou pětimetrovou předohrabku s nepřímovstřikovou atmosférou 3.5 V6 a čtyřstupňovým automatem jsem si koupil k Vánocům 2019. Už při testovací projížďce jsem cítil vibrace do volantu a všímal si tu a tam nějakých indicií, že dát to do kupy bude něco stát. Tehdy jsem ještě nevěděl, že se něco rozsype už cestou domů. Zlomená poloosa si vyžádala nový díl a jelikož v Evropě je to auto poměrně rarita a nechtěl jsem riskovat (a popravdě to vůbec řešit v době Vánoc), koupil jsem originální díl od Hondy. První servis stál něco přes 30 papírů. Au. 

No, jezdilo se dál, ale ta vibrace předku auta kolem 80 km/h nezmizela a jak někdo v komentářích posledně podotknul, druhá poloosa bohužel byla nabízející se kandidát příčiny. Kromě toho už od koupě svítí červená kontrolka SRS. Auto jinak jezdilo fakt hezky, je to pohodlný a tak správně devadesátkovsky majestátní. Rozhodl jsem se, že naházím do kanálu víc peněz, nechám pošéfovat ty vibrace a zjistit co by obnášelo opravit ten zbytek.

Sháněl jsem tedy servis. Dostal jsem tip na Hondu Roudnice, že prý jsou celkem dobří a někdy dokážou díky svým kontaktům sehnat použité díly za rozumné peníze. Tak jsem jim popsal všechny ty problémy výše a dostal jsem odhad 50 tisíc s tím, že kdyby se měnily komplet brzdy, bude to ještě víc. Dohodli jsme se, že poloosu vymění a se zbytkem mi zavolají se zjištěními, abychom si potvrdili další postup. Řekl jsem, že mi nevadí, když tam bude auto delší dobu stát a byl jsem seznámen s tím, že poloose bude trvat než dorazí. Ale nečekal jsem, že budu čekat 14 dní, než od servisu vůbec uslyším nějaký update. Nevím, co byste si mysleli vy, ale já bych čekal, že poloosa na cestě nebrání tomu omrknout zbytek věcí a konzultovat se mnou co dalšího s tím sfoukneme. Po dvou týdnech, mezi kterými navíc začal řádit kovid, jsem nažhavil gmail, začal jsem hledal jejich adresu, abych se připomněl a v tom mi zazvonil mobil – ha, jako na zavolanou.

Auto je prý připravené k převzetí, poloosa byla vyměněna, ale prý si to nepovídá s jejich diagnostikou, takže nevíme co se nelíbí airbagům. Prodejce mi říkal, že to je vadnou řídící jednotkou airbagu v sedačce, ale jeho slova pro mě zpětně znamenají velice málo. Po příjezdu mi ještě vedoucí servisu řekl, že baterka je kapacitně zralá na výměnu, i když ne akutně. Tak teda nevím, proč mi nezavolali, protože bych jim řekl, ať tam dají nějakou lepší. Asi jsou alergičtí na peníze. Jelikož mi na tom autě nezávisí byznys (to by bylo opravdu smutné), tak jsem zpětně rád, že mi tu výměnu baterie nenabídli, protože to auto vždycky (i po nějakém tom týdnu stání) v pohodě chytlo na první dobrou i v mrazech a byly by to vyhozený peníze. Jediný pozitivum je, že servis ve výsledku nestál 50 tisíc, ale “jen” 26, z čehož většinu představuje ta poloosa. Musím ovšem konstatovat, že na zadek jsem z té zákaznické zkušenosti opravdu nepadl a do příště si najdu schopnější servis. Kdybyste věděli o někom poctivém, kdo se nebojí problémy opravdu diagnostikovat a dokáže pracovat na takhle starým autě, budu rád za tip.

Koukal jsem teď na spritmonitor, kde si vedu záznam tankování a servisních i jiných nákladů. Pořídit si Legenda a najet s ním tři tisíce kilometrů za tři měsíce mě stálo 130 tisíc. To je 40 korun na kilometr, když zanedbám zůstatkovou hodnotu. Víte, co je na tom nejšílenější? Že mi nic z výše popsaného to auto nezprotivilo.

Je to fakt dobrý auto, který ze mě dělá lepšího člověka. V Miatě často jezdím jak ocas, brzda-plyn, dělám kravál, sem tam řvou gumy. Vždycky respektuju okolní provoz a limity svoje i auta, akorát když se naskytne příležitost a je nálada, tak mě to prostě promění v obří mimino. Legend je přesnej opak. Umí jet (po rovině) dost rychle a fakt pohodlně, ale nemám v něm potřebu dělat ptákoviny, jezdit extra rychle po dálnici nebo tak. Naopak mě v něm baví jezdit víceméně předepsanou rychlostí a užívat si to ticho a komfort. Případně příjemný zvuk šestiválce při akceleraci. Nemůžu si vynachválit tu možnost se před každou jízdou z domova rozhodnout, zda přijedu rozcuchanej, opálenej, nahluchlej a vysmátej anebo totálně vyklidněnej, čerstvej a spokojenej.

Netvrdím, že starej Legend a Miata jsou ta nejlepší auta na světě, ale ta kombinace mi jaksi naznačila směr, kterým se moje další dobrodružství budou ubírat. Chce to sporťák na dny, kdy je hezký počasí a rozverná nálada a pořádnou limuzínu (časem případně kombík) na vše ostatní. V budoucnu mě láká vyměnit Miatu za něco ostřejšího, možná Z4 nebo 911 jako má krab. A Legenda za něco trochu modernějšího s pohonem všech kol a osmiválcem – možná nějakej Mercedes E-Klasse nebo BMW 5er. Dlouhodobě pokukuju i po S80 V8, to taky působí jako správnej sleeper – možná jednou skončí doma :)

Co dodat na závěr? Počítejte s tím, že auto, který stálo (byť před dvaceti lety) přes mega a půl bude drahý provozovat, i když teď stojí jen zlomek ceny. Nechoďte na prohlídku auta naivní jak bába kupující hrnce z podomního prodeje. Nevěřte slepě prodejci absolutně nic, všechno si nechte prokázat anebo pokud možno zkuste. Lidi co prodávají takhle levná auta často lžou naprosto ve všem a tvářej se u toho jako kamarádi. Lžou i o věcech, které můžete snadno odhalit hned na místě. Doporučuju mít hned zkraje představu, kam to budete vozit na servis. Především tohle celé nedoporučuju podstupovat nikomu s napnutým rozpočtem. Teď po sobě čtu tenhle odstavec a přijde mi to jako kdybych tu lidi poučoval ať nestrkají ruku do ohně, jak jsou to zjevný věci, ale přestože to vím, tak jsem se tím neřídil a ukázalo se, že bagatelizace určitých problémů se umí prodražit. Aspoň jednu důležitou věc jsem přece jenom udělal správně a nenaložil jsem si víc než umím unýst. Díky tomu jsem byl schopen nechat dát Hondu do pucu a užívám si ji a pořád jsem rád, že ji mám, i když bych samozřejmě dneska při pořizování udělal pár věcí jinak.

 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ko
Kouzelník
30. března 2020, 08:47
0

Pozitivní je, že se vyřešila ta vibrace poloosama. Čekal bych, že to bude komplikovanější na řešení... Ty kontrolky asi nejlépe řešit přímo na vrakáči zkoušením. Mají u toho obvykle i servis (u Vyškova, u Zlína). A nebo jak si říkal, neřešit to. :-)

Tvé prozření v závěru je poučné. Tak ať Tě nepřestává bavit. :-)

reagovat
wdave_t
30. března 2020, 13:38
0

K tý poloose mi mechoš říkal, že se tam udělá taková vůle, stačí milimetr a pak to takhle lítá, no. Já to vysvětlení moc nepochopil, nerozumím tomu :D

Na vrakáči zkoušením... to by na těch vrakáčích musely nějaký Legendy bejt. Navíc, neumim si úplně představit jak tam zkouším přehazovat ABS komponenty sem a tam :D

Každopádně dík za podporu!

Ko
Kouzelník
30. března 2020, 15:47
1

Chápu, hlavně že to funguje a nevibruje.

U toho Vyškova tam minimálně dva kusy má (inzeruje je na Bazoši) a dělají i servis. Tam jsem v nich poseděl, nadchl se a jel mrknout ne ten současný Tvůj.

Jak jsi psal, klíčové je správně problém diagnostikovat. Přehození řídící jednotky není náročné a pokud se to vyřeší na místě, tak je to lepší, než nekompatibilní kus posílat tam a zpět.

Najít správný servis je asi to nejtěžší. To bude asi stejné všude...

krab
30. března 2020, 10:34
0

Hezkej blog a závěr poučnej a pravdivej. Je fajn, že tě Legend neotrávil. Ono ve výsledku to zatím není ještě tak hrozný, respektive dalo se to u toho kousku podle toho jak jsi popisoval ten začátek čekat. Ale pořád to není tragedie, spíš běžná praxe, že do auta vyšší střední třídy stáří kolem 20 let nasypeš do servisu přes 50 tisíc na ten začátek, abys měl auto v pohodě a měl z něj radost. To si myslím nebude ani jiný třeba u Kubajze a jeho Volva C70 anebo to bylo podobný u mýho kamaráda (fotografa), když jsme byli pro celkem hezký Volvo V70 2.4 D. Má rád vše technicky perfektní (kdo ne, že?) a tak výměna věcí spotřebního charakteru prostě třeba nějakých 50-60 tisíc rozhodně spolykala, ale má teď parádní rodinný auto.

Ohledně směru kam jednou dál ... To má každý jinak. Já ti prozradím, že od podzima (vzhledem k tomu že ne byla vlastně vůbec žádná zima) jsem nejčastěji jezdil s 911. Když si vezmeš jak funguje NC a jak ten Legend, tak starší 911 ti nabídne docela zajímavý mix obou vlastností. Příjemným svezením i poklidnou rychlostí umí v zásadě suplovat do jistý míry i velký sedan ( i když není zdaleka tak tichá) a svezením po okresce jízdními vlastnostmi mnohonásobně předčí jízdní vlastnosti tý miaty. Je to daleko pevnější auto s přesnějšími reakcemi. A takhle funguje vlastně každá 911, která je v pořádku. Jen si člověk musí umět vybrat co chce. Jestli starou air cooled klasiku, která je třeba pro mě v poslední době to nejlákavější (ale oželíš trochu z rychlosti moderních aut) anebo řadu 996, která je zajímavý mix obojího, případně Turbo, který je nejlepší univerzál anebo jít do řady 997 a novější a zas si prostě užít fakt, že je to lepší, novější, má to pokrokovější technologie, soudobou kabinu atd... Cest je mnoho.

Z4 je dobrý auto, ale nevím jestli bych ho měnil za MX5tku, možná to emko, ale emka jsou drahá.

reagovat
wdave_t
30. března 2020, 13:12
0

No, ono tam bohužel po téměř šedesáti tisících furt ještě pár věcí zbývá, ale nic co by bránilo provozu - prvně musím najít odborníka. To je obecně #1 věc, proč jsem někdy z autíčkaření frustrovanej - je těžký najít dobrýho servisáka, zvlášť když máš nějaký podivný auto, kde se hodí expertiza někoho, komu takových aut prošla rukama spousta. Problém je, aspoň mi to tak teda přijde, že spoustě mechošů se nechce dělat diagnostika a research konkrétních problémů obecně - ideálně abys prostě dodal seznam věcí, který chceš vyměnit a nazdar :(

996 jsem chtěl letos vyzkoušet, tak jsem zvědav, zda to vzhledem k okolnostem vyjde. Téměř určitě bych šel do 996 Carrera 2, do dražší (což je asi libovolná jiná, ne?) bych se nepouštěl, pač bych se o to asi moc bál. Ta Z4 by mohla dávat smysl i v E89 sDrive35is, ale tenhle nejsilnější model je zase jen s automatem. Oproti E85 se mi na tom líbí ta el. pevná střecha, jakou mám teď na NCčku. Na druhou stranu nějaká levnější hadrová E85 3.0 by určitě poskytla podobný množství srandy za mnohem míň peněz. Myslíš, že by to nebyl dostatečnej upgrade z Miaty? Samozřejmě by se mi líbilo mít nějakou ujetost, ale zas nechci auto, ve kterým člověk musí jet furt 200+, aby mu přišlo, že trochu jede.

krab
30. března 2020, 13:36
1

To asi záleží jak si ten upgrade představuješ. To souvisí s otázkou co ti vlastně nevyhovuje na stávající Mazdě. Typicky si myslím, že to bude zvuk, výkon a celkově projev motoru. V Z3 E85 dostaneš suprovej motor, ale všechno ostatní (řízení, řazení, hmotnost, ochota změny směru atd.) bude horší. Nebo aspoň podle mýho subjektivního dojmu. E89 neznám, ale vnímám to jako ještě víc kompromisní ve prospěch těch komfortních vlastností. Určitě by byl upgrade v jistým smyslu nákupem ND s tou poslední verzí motoru 180k a užívat si, že to budeš mít skoro nový.

U toho poršáku jasně - to je asi tady jediná možnost, vzít dvoukolku, carreru s manuálem. Buď to co mám já nebo facelift anebo 997.1 U všech se budeš náklady pohybovat +/- 600-800 za nákup + 100-500 tis za údržbu během následujích 3 let při nájezdu cca 10 tis / rok. To je skutečná realita většiny majitelů. Ta vysoká horní hranice je prostě případ, kdy budeš dělat komplet motor. A to nikdo nezaruší, že dělat nebudeš. Věci okolo jako podvozek, brzdy, spojka, setrvák, pneu, to je taková asi klasika s čím počítat takřka vždy. Dobrý je, že jsou spolehlivý a neobjevují se u nich takový ty elektrický otravný chyby jako teď popisuješ u tý legendy... ten airbag, abs atd...

Já kdybych za ty 3 roky odečetl ten motor, tak to nemělo drahý provoz. Ale když započítám ten rok co to měl přede mnou kamarád a co utratil a co jsem pak utratil já, tak je ve výsledku vážně o tom, že už v tom celkově ten milion prostě bude... Levnějš se ty poršáky obecně dají spíš fakt jen se štěstím. Kamarád má 996, kterou si vzal jako projektík a vylepšuje vše možné a dokonce na jedné akci od Porsche mu to jak jezdí pochválil i sám Walter R. , ten už do toho nasypal ještě podstatně víc. Ale to je jakoby extrém. Jsou i lidi co koupí tuhle Carreru 2 od pečlivého předchozího majitele a s jasnou historií a jezdí a jen mění olej, občas destičky a občas pneumatiky. A neřeší nic. Ale taková pěkná, kde ty dražší opravy nejsou třeba taky na trhu nestojí 600 ale spíš třeba 800 i víc a to i v případě základní Carrery 2 3.4

wdave_t
30. března 2020, 14:28
0

Asi je to hodně o tom hlavně zas zkusit něco novýho a posunout to někam. Miatu má každej, má jak říkáš slabej motor a hlavně už na miatách jedu pěkně dlouho. Ani ten fanklub už bohužel není to co bejval (resp. to co se stalo z té FB skupiny). Budu si muset zkusit i to Zetko, abych věděl, ale v zásadě to působí jako recept na úspěch - je to furt malý, ale má to slušnej motor. Já moc nehledám nějakou track weapon. To tak maximálně pár 8/10 lapů na trackdayi :) Ale samozřejmě nemá smysl, abych v tom měl stejnej pocit jako v nějakém velkém AMG kombíku, to bych pak mohl mít jedno auto.

500 tisíc za tři roky údržby 911 mi přijde jako fér worst-case. Tam je pak nevýhoda, oproti miatě ještě padne raketa za havarijko. No, myslím, že před 911 bude ještě nějakej mezikrok. Fakt bych měl prvně koupit nějakej kvartýr :D

krab
30. března 2020, 15:04
0

Jo, to já chápu. Já si taky prošel různýma obdobíma. Kamarádi si taky ze mě dělají srandu, že výsledku vůbec nevím co chci. Co chvíli objevím v inzerci něco zajímavýho a sdílíme si to ... ale nejsem v tom sám, je nás takových bláznů hodně.

Z4 bude určitě super, s tím třílitrem to je radost, i když svezl jsem se jen ve verzi kupé ne v roadsteru. Ale je to těžký auto... bavorák prostě. Ale to je asi můj nějakej osobní trošku posun poslední dobou, že jak mě ty bavoráky bavili, tak teď nějak nevím, pořád ta klasika od BMW jo, ale cokoli novějšího už nevím. Miata ND 180k bude tutově dobrá, ale je to cesta už toho co znáš. Ty ND jsou ale přeci jen od NC zajímavý posun k tomu, kde ta Mazda chtěla být už od začátku a drží pořád jako jeden z mála výrobců prostě jednoduchej recept na to co funguje - lehký, atmosféra, skvělý řazení, fajn řízení...

Na 911 je havarijko drahý, to je tak od 30 tis ročně výš. Ale jako u těch starých stejně nevím jestli to má vůbec smysl. Já na havarijko prdim a neplatím nikde, snad kromě toho Fiata 124, tam jsem to dal, protože to vyšlo celkově to pojištění na nějakých necelých 11 tis ročně, tak jsem si řekl proč ne... I když taky je to asi zbytečný. Jen žena má na Mitu havarijko, taky vychází asi na 8 celkově pojistka ročně, tak to je jako OK. Na starý auta bych to neplatil. A na veterány havarijko u nás stejně nejde ...

Mezikrok je otázka ... Já už jsem teď dospěl do fáze ( i když furt čumím po lecčems v inzerci), že zhruba asi i vím co chci, do čeho ty peníze pokud budu moct tak zainvestuju a do čeho spíš ne. Mezikrok je třeba ten Boxster. Skvělý auto, ale je to takový, že (aspoň já) bych si říkal, hmm... dobrý, ale stejně to časem budu chtít vyměnit za 911.

Jako jo, Zetko, Boxster S anebo 350Z , to jsou takový tři rozumný varianty co si pořídit pro radost místo NC a zažít díky tomu určitou obměnu.

wdave_t
30. března 2020, 20:07
0

ND po faceliftu jsem řídil jenom 10-15 minut, když mi to půjčili v Car Star Praha. Tenkrát jsem koketoval s myšlenkou, že bych si koupil novou oranžovou Annie, ale nějak mě ta testovací jízda nepřesvědčila - určitě mi to nepřišlo 4x lepší než NC (když to vezmu finančně) a nedokázal sem najít dost věcí v jakých by to byl vlastně upgrade. Přišlo mi, že to sviští plus mínus stejně (byť vím, že to je o trochu rychlejší), zvuk o dost slabší (což není fér, na NC mám aftermarket lauf), žádnej glovebox ani jinej odkládací prostor, navíc ND přišlo o geniální el. pevnou střechu a místo toho nabízí RF, což sice možná vypadá líp, ale nepůsobí to zrovna jako zlepšení. Ještě když s tím zastavíš na světlech a ono to vypne motor...

Boxster S je dobrej kandidát, ale jednak se mi 996 líbí daleko víc (ten zadek Boxstera je vážně divnej) a pak už mi přijde, že tam cenově není zas tak markantní rozdíl. No, i když...

krab
30. března 2020, 20:23
1

Jo, jako, ND za ceníkovou cenovku opravdu není 4x lepší než NC, to je dobrej postřeh. Já znám jen jednoho kamaráda, který koupil ND 2.0, hned v tom roce jak to bylo nové a má ji dodnes a je nadšený. A jezdí s ní skoro furt. A má i 996 C2 facelift a s tou naopak jezdí jen tu a tam, na srazy a prostě málo jak mi tuhle vyprávěl. A já koupil loni tu variantu ND (by Fiat) a zase to mám naopak. Jednoznačně jezdím daleko víc s tím poršákem. Aspoň momentálně. Možná zas jak začnou vedra, budu jezdit s fiatem bez střechy daleko častěji.
S výfukem máš pravdu. Já taky koupil aftermarket tlumič, protože ten zvuk série + vzhled byl mizernej. A i tak to není pořád to co jsem si úplně představoval. Ale vzal jsem jen homologovanej zadní tlumič od Foxe. A blbec jsem nekoupil tu středovou trubku místo sériovýho středovýho tlumiče. To ještě dokoupím... sice ta část nemá homologaci, ale na tu koncovou mám "papír" takže to že je tam jen středová trubka, to už nikdo zkoumat nebude. Chce to trochu pořád oživit ten zvuk, aby mě s tím bavilo víc jezdit.

996 je super, po všech směrech. jen jsem radši napsal znovu ty náklady, že to prostě je krapet drahý. Ale kdybych dneska volil znova Porsche 911 a neměl výrazně přes milion, tak koupím stejně. I když mám pořád tedy takovej sen do budoucna a to tu 911 z 80. let. Ale tak to jestli se povede, to se ještě uvidí... Dneska bych asi spíš koupil takovouhle starou Poršku. Na druhou stranu, 996 jezdí tak dobře, že bych se s ní rozhodně loučit nechtěl a ani to nemám v plánu..

wdave_t
30. března 2020, 20:37
0

V roce 2015 asi dávalo smysl ND koupit, když byl člověk mezi prvníma :) Akorát bych si pak vyškubal vlasy z toho, že facelift přinesl silnější motor a naprosto znehodnotil první verze :D

Zajímavý, že někdo radši jezdí NDčkem než 911. Možná v tom hraje roli i něco jinýho. Znám člověka, co v garáži parkuje 5 totálních raket, o kterých řada z nás může jen snít a maximálně se na ně občas jde mrknout do garáže a jezdí normálním autem. Každej to má hozený nějak.

Přeju ti, ať ti ta air-cooled 911 vyjde. Rád si o ní přečtu a omrknu na srazu :)

Na mě teď vybaflo z homepage tohle: https://www.autofrc.cz/inzerat/ford-mustang-gt-5-0l-2010/2917/
Málem bych zapomněl na tenhle American Dream :D Sice by se mi víc líbil Challenger, ale ten je cenově jinde, navíc těžší a koukám že v R/T slabší než 5.0. Sakra... a ta cena vůbec není špatná. A moje oblíbená barva. Ááá, pomoc.

EDIT: je to automat, jsem vysvobozen :D
-
Komentář upraven 30. 3. 2020, 20:48:56

krab
30. března 2020, 21:01
1

Vidíš, ty ameriky, to mě nebere vůbec, tady jsem naštěstí uchráněn nezřízenýho vyhazování peněz za autíčka :-D Horší je ta dlouhodobá náklonost k tomu Stuttgartu. Ta je totiž bohužel ještě dražší sranda... Díky za přání, do nějakýho srazu to třeba vážně někdy i stihnu.

No s tou ND a 996 u kámoše, to jsem jen tak poznamenal na okraj, více méně jak moc může někdo být zakoukaný do MX5 ND. Obecně jsou z toho totiž lidi hrozně nadšení. Já tak napůl. Mě se líbí, že je to postavený konceptuálně správně ( ty jo , to jsem vlastně zapomněl, že ND má stop/start, Fiat 124 Spider ho totiž kupodivu nemá) a je to na léto výborný i na takový projížďky jen tak po městě nebo na kratší trasy, kam by se zas moc nehodila 911. Ale jakmile jedu kamkoli dál než půlhodiny a vede tam pěkná silnice, tak je volba klíčků u mě jasná. Anebo Lotus...

Jo, taky vím o takových případech, že najezdí vážně málo. Nakonec i majitel mého Lotusu přede mnou najel za 14 let co to měl asi 12 tis km. A to včetně cesty z Německa domů, když si to vezl. Mělo to tuším říkal asi 3, když to kupoval, takřka nové. A já už těch 12 najel taky a za rok a půl :-D

Každopádně na tebe jsem taky zvědavej jak se ti tvoje vášeň pro autíčka bude vyvíjet a co časem napíšeš do blogu jako nástupce NCčka. Každopádně příjemnější debata o virtuálních změnách garáže než číst cokoli na seznamu v ve zprávách ... tam je to už 14 dní jedno a to samý...

wdave_t
30. března 2020, 21:11
0

Já nevim, mně ty americký osmiválce přijdou prostě takový správně chuligánský. Němci to maj v těch luxusních wagenech moc nažehlený, když nepočítám ty největší rakety, který jsou cenově úplně jinde. A to je právě to, ti uličníci američtí se nestyděj dát V8 do auta na takový to domácí žvýkání. A to se nedá než respektovat. Bez ohledu na to, že se to v některých případech (údajně) nedalo řídit.

krab
30. března 2020, 21:27
0

S těma US V8 máš pravdu. To jo, to má krásnej zvuk. Ale celý je to pro mě takový prostě ne zrovna lákavý. Jako motorky choppery. Taky bych na tom nejezdil, i když když vidím někde zaparkovanej Harley , jdu se na to vyloženě s chutí podívat.

Ameriky pro mě nejsou.

Němci mají nažehlený V8 možná tak v BMW, ale AMG mercedesy bývají slušná železa. To už mám taky vymyšlený ... kdybych někdy dostal od ženy za úkol nutný nákup rodinnýho kombi mám v tom jasno - C63 AMG (W204) Akorát jak vlastně píšeš dole o těch barvách.... to je úplně typický auto, kdy na mobile dovedeš najít na prodej jedině : černou, bílou, stříbrnou, šedou. Výjimečně tmavě modrou a kdybys náhodou chtěl červený jako by se líbilo mě, tak to je tak 1 ze 100 prodávaných ... Ti lidi neměli vůbec představivost na barvu při nákupu.

Je fakt, že mám co říkat, když mám doma 2 auta ve stříbrný, 1 krémová bílá, jedno žlutá a jedno oranžová. Tak aspoň ty to zachraňují :-D

wdave_t
30. března 2020, 21:34
1

AMG se mi poslední dobou dost líbí. Tu C63 jak píšeš bych bral v sedanu všema deseti. I ta C55 mi furt leží v hlavě. Pamatuješ jak sem o ní básnil? Tehdy stála 300. Pak jsem koukal, že ji zdražili na 350 a teď jsem se mrknul znova a už ji nabízej za 399. Furt stejnej prodejce. Asi si uvědomili, že to podstřelili. Kruci písek :D

krab
30. března 2020, 21:44
0

Vidíš, ty jo... no ona navíc i ta 55 varianta má i jednodušší motor na údržbu. Pátral jsem po tom, když jsem dělal loni jednu recenzi na éčko 55 AMG. Ale to konkrétní by bylo sice levný, ale taky na něm dost práce. Ale jako řešitelný to jistě bylo. Ale zas takovej fanda do toho nejsem. Pro mě by tohle fungovalo jedině jako kombi, aby to mělo tu praktickou stránku věci (sedan je dost k ničemu variabilitou prostoru) , ale to je zas takovej snílek klasika ... Ale na tu W204 se pamatuju jak byla v jednom topgearu v tom díle jak učil Mika Hakkinen jezdit Jamese Maye rally. To bylo vtipný ten díl, ten se fakt povedl... :)

beastar
31. března 2020, 01:45
1

Nechci vám tady kazit idylku. Ale o 55 AMG něco vím třeba v éčku:D A o zbytku taky. Jak 43 tak 63 sem si zařídil v docela dost autech. Jak známo tak to kluci vod ejemdží cpou všude možně. Mimochodem i Horacio věděl kam jít pro motor do nejlepšího auta všech dob. Ona to zase taková krása v těch starých pekáčích taky není. Teď jako nechci nikoho nasrat, nebo urazit. Obecně to nejsou moc auta, kde na něčem ušetříš. To tak jako reaguju na povídání o té Hondě a tak obecně. Kdybych tady měl rozepsat, co sem nasypal do E55AMG svého fešnýho WoKouna, tak by se najednou zdáli investice do Lega a poloosa jako sranda čtení na Neděli. A jako teď nechci dělat vlny, ale fakt udržet to v provozu a nestydět se za to je spíš srovnatelný s 911 996, než třeba s miatou NC:) Opravdu tyhle auta nedoporučuju a už vůbec ne na blbnutí... Stejně tak rozmlouvám o různých RS6, RS4, S6 V10 a podobně. Dneska jsou to starý auta a beze srandy si myslím, že je lepší skočit raději do nějaký americký káry. Načemž se tak nějak koukám shodujete i ve vašem pojednání. Akorát teda nažehlený mi to v AMG GT 63s moc nepřišlo spíš kurevsky rychlý a sebevražedný. Nicméně uznávám, že to je zase už drahý auto.

Asi nejzajímavější AMG pro obyčejný lidi (bez urážky myslím příjmově) je C63 AMG poFL verze. A z novejsich modelu C43 w205. Potom je zajímavý áčko, ale to už je předraženej kapesní čtyřválec s třista koněma a to asi už není auto o kterých je řeč výše:))

wdave_t
31. března 2020, 02:04
0

Mě tvůj komentář určitě neuráží, přijde mi informativní a jsem za něj rád. Nepřekvapuje mě, že držet v provozu E 55 AMG stojí raketu, je to těžký auto s obřím motorem a všechny ty drahý performance díly se asi docela rychle opotřebujou, když ten výkon člověk používá. Tam bych jen za sadu kol zahučel víc než s celým Legendem :D Ale je dobrý si to připomenout. Přesednout o víkendu z auta drahýho na servis do jinýho auta drahýho na servis nezní jako nejchytřejší ekonomický rozhodnutí na světě. No, teď moc nenajezdím, takže si to představuju jak Hurvínek válku, ale časem to bude chtít aspoň jedno normální auto a uvidí se, jestli pak ještě bude "prostor" i na dvě šílenosti k tomu. Asi bych neměl kdy tím jezdit. Chm. Jako nenapsals nic, co by mě šokovalo, ale fakt mě to donutilo se zamyslet. Možná fakt skončím s nějakou amerikou.

Ještě doplním, že AMG GT 63s bych si opravdu nedovolil označit za nažehlený ani ve snu :D To už pro mě spadá do kategorie nesmyslů, který si v budoucnu pravděpodobně budu moct maximálně na chvíli půjčit.

beastar
31. března 2020, 02:28
2

Jo já od toho nikoho neodrazuju. Jen prostě s lidma mluvím realisticky o tom, co ty věcí stojí. Kdo ještě má svou dílnu a třeba dělá i do MB, tak si to prostě třeba vymění, udělá. Pokud si ale běžný řidič, co chce hlavně jezdit, tak to jsou rány. A to samozřejmě nemluvím o autorizáku. Tam kde sem servisoval pravě to 55AMG, tam si viděl kupu smutných očí a příběhů. Od Rka v AMG po třeba SLR jedné paní co bydlí kousek odemně a vlastní mnoho a mnoho solárií a má mnoho a mnoho peněz a mnohdy byla pěkně nasraná:D S těma céčkama a éčkama nás tam jezdilo dost... někdo bral kilo za servis jako normu. Jinej se s tim učil žít. Mě to bylo v té době jedno. Pravdou je že když to fungovalo a dal si to do cajku byla to hrozivá mašina, ale spíš na ježdění než na lovení apexu a okreskový blbnutí což je ale asi jasný. Céčko sem měl možnost jezdit na NS... a musim říct, že mě to bavilo. Jasně žere to gumy, brzdy, náplně, olej aby člověk dělal po 15,000 nejpozději. Není dobrý s tím jezdit po městě a tak dále...

AMG GT 63s je strašná píčovina já se v tom autě bojim ten svět ubíhá tak rychle, že víš jakákoliv chyba se rovná smrt. Cenově to je a bude hovadina. A vlastně to co píšeš, že si to půjčíš asi bohatě stačí. Jako ono opravdu nevím přesně jak servisně ale nějaký obyčejný americký V8 bude zajímavější. Taková 300c 5,7 HEMI podle mě docela potěší. Anebo se na všechno vykašlat a koupit si prostě jedno jediný auto Mustanga GT 4.6 V8 třeba a užívat si to auto všude a furt...

Opelfahrt
30. března 2020, 17:37
0

K té ceně novýho: když pátrám v paměti, zdá se mně, že v 90. letech stál Legend nejenom přes mega, ale fakt dost přes mega. Mám dojem, že 1,75 mega. Ale určitě asi víc jak 1,5 mega. Dokonce byla ještě verze kupé, ale už nevím, jestli se v ČR prodávala taky. Možná ne.

reagovat
Csaba
30. března 2020, 18:24
0

Kupé bylo u předchozí generace, "štíhlé, klasické". U téhle byl už jen sedan. Sakra, jakmile vyhodím do sběru autokatalogy od roku 1990 do letoška (i s kompletními ceníky) tak se začnou naléhavě hodit :) Taky bych řekl že Legend stál minimálně 1,5 mil. Kč.

wdave_t
30. března 2020, 19:14
0

Však jsem přece psal přes mega a půl :) Coupé předchozí generace bylo cool, dokonce s manuálem. Občas ho někdo doveze z USA.

Csaba
30. března 2020, 19:21
1

JO, v Chomutově je prodejce který má nějaké kupé (KA8) na prodej kontinuálně. Je to nádherná kára, dlouhá, štíhlá, nízká příď, vyšší záď, jedno z "nej" kupé co znám...
Jo, máš pravdu, psal jsi to (o tom 1,5 milionu) :)

krab
30. března 2020, 19:41
1

z paměti to nevím, přesně, ale Legend 3.2 V6 v roce 1993 stál : 1.765 mio. To prozradil jeden starej článek z auto.cz nebo kde, někoho napadlo okopírovat starej autokatalog z roku 93

Opelfahrt
30. března 2020, 20:27
0

wdave_t: Sorry, myslel jsem, že píšeš jen milion – četl jsem moc rychle, omlouvám se za zbytečnou poznámku.

wdave_t
30. března 2020, 20:46
0

Nic se neděje, tušil jsem, žes asi přehlíd "a půl" :) Každopádně v roce 1999 to byla slušná raketa. Prej v dnešních penězích přes 2.5 mega. Málokdo z toho mála, kdo měl tehdy takový peníze, je nacpal do Hondy, bez ohledu na to jak je Legend dobrý auto.

krab
30. března 2020, 20:51
2

Já vím, že to měl jeden ředitel nebo dokonce spíš spolumajitel jisté firmy se kterou obchodně spolupracoval táta. Tehdy bylo běžným vrcholem jezdit v Octavii TDI na běžná jednání, což on i měl. Ale když ho svezli na pracovní oběd v téhle Hondě Legend, vím jak o tom doma nadšeně vyprávěl... Ale ten dotyčný pán byl Hondař, měl předtím Accorda ( taky v optice 90. let nabušený sedan - dvoulitr) a pak přišel Legend.

wdave_t
30. března 2020, 21:03
3

Hmm, moje vzpomínka na auta z týhle doby (resp. o pár let dřív) je jak si tátův kamarád pořídil s velkou pompou tehdy zánovní Alfu a jednou nás někam vezl - byla to dlouhá cesta a já to vydržel až do posledních 100 metrů od cíle a tam jsem mu poblil interiér :D Mí rodiče to tam po mě dvě hodiny pucovali... teda až potom, co ho táta přemluvil, ať mě nezabíjí :D No jo, v 99 jsem byl osmiletej capart, co si leda tak četl Autosport a tuning a prohlížel si dvojkový golfy s rourama od kamen místo výfuku :)

krab
30. března 2020, 21:11
1

hmm, tak to já už jsem byl o trochu starší capart v tý době :-D Já udělal myslim v roce 2000 zrovna řidičák...
Alfu měl kolega z práce, hrozně dlouho. Byla u nich v rodině až do předloni a pak jí koupil jeden týpek tady z autíčkáře, protože poslední jízdy jim začala klepat a potřebovala GO motoru. Nakonec byl ale zbytek auta pořád krásnej. To byla 156tka, modrá, černý kožený čalounění, prošívaný červenou nití, krásný auto. A měl to od roku 2004, tenkrát to vzal na leasing takřka nový, když začal pořádně pracovat a byla to tehdy teda fakt frajeřina.

To mě vlastně tak trochu připomíná, že dneska je ta doba jiná. Už mi přijde, že novou károu nikdo nikoho neoslní, ani nadšence do aut, ani holky... Tenkrát Alfa 156 v záplavě Favoritů a Felicií běžně v provozu, to bylo jiný....

wdave_t
30. března 2020, 21:18
0

Je to pravda no, dneska když chceš širokou veřejnost ohromit novým autem, musíš mít fakt ranec a koupit si totální ujetost. Na druhou stranu je možná jednodušší vyčnívat s barevným autem, pač to je šílený jak jsou dneska barvy aut nudný. Je to skoro jako nějaká soutěž o to komu se podaří vymyslet otravnější šedou - škodovka v tomhle směru jede dobrý bomby.

Asi je to spíš tím, že jsem nadšenec, ale když jsem před měsícem viděl novou Guiliu v tmavě modrý metle, tak jsem oslněn byl :D

krab
30. března 2020, 21:21
0

Ono je to možná taky s odstupem času a fakt, že tehdy jezdil kde kdo ve vážně hroznejch krámech, ne jak dnes....
Giulii za tou se ohlídnu taky vždycky, je jedno v jaký barvě :)

wdave_t
30. března 2020, 21:26
0

Ještě k tomu coupé v manuálu - tady jedno je: https://auto.bazos.cz/inzerat/117185014/honda-acura-legend-coupe-32-v6-manualni-prevodovka.php

Pro mě osobně je těch zhruba 20 let taková jakási hranice, kdy starších aut už se bojím. Bejt mechoš, tak klidně, ale nejsem a tak mě to děsí. V reálu by to možná byl lepší kauf než moje loď, ale to si nesmím připustit :D

Opelfahrt
30. března 2020, 22:03
1

Tak ony některý šedý odstíny jsou zase pěkný. Třeba Ford měl jednu dobu měňavé laky, co na slunku měnily odstín. A zrovna ta Giulia má nádhernej odstín Grigio Lipari, což je sice šedá (grigio), ale s odstíny do fialova a modra. Úplně si představuju, jak vybuchuje Stromboli na Liparských ostrovech :-) Kdybych kupoval Giuliu, tak jedině v tomto odstínu.
https://forum.clubalfa.it/threads/alfa-romeo-giulia-2-0-tb-200cv-super-grigio-lipari-2017-cn.113497/

Mr
Mrkef
30. března 2020, 22:32
2

Vybuchovat u těchto barev budeš 2x. Poprvé při havárii a podruhé při přebírání vozidla po lakování :D

beastar
31. března 2020, 01:55
2

No jo je to samá nuda na těch silnicích vůbec dneska ty automobilky neumí nabídnout barvy....Nebo možná jen zákazníci jsou barvoslepý a neumí si vybrat.. To spíš. Naštěstí ne všichni.

wdave_t
31. března 2020, 02:07
0

Jasně, že barvy jsou, ale jak říkáš, většina lidí o to nestojí. Nevím proč, ale přijde mi, že dřív bylo běžnější vídat auta v nejrůznějších barvách.

Mr
Mrkef
31. března 2020, 07:06
0

Hele Dave je to právě úplně naopak. Co dříve bylo maximálně na speciálních motorkách je dnes běžně na autech. Například červené/vínové Mazdy mají složitější postup, červená u Renaultu začínala tuším na Cliu a teď je na všech modelech. Už i VW Group, který se hodně dlouho držel má první nové barvy u Seata se zabarveným lakem. A to se nebavím třeba u Fordu, kde mají červenou, kterou koupíš na Mustangu a dalších modelech, modrou na bývalém ST Fofo, zelenou na RS Fofo. Nissan pro změnu speciální žlutou na Jukech jezdí atd. Škodovka sice nemá zatím složitější, ale už má LS9R myslím Laser White - ta má zase obrovskou část perletě v sobě, ikdyž to paradoxně není moc vidět, protože to je v jedné vrstvě.

Mr
Mrkef
31. března 2020, 07:08
0

2Beastar: Ta oranžová - Orange Tonic na Megáne RS je také speciální lakování s krokem navíc.

krab
31. března 2020, 07:55
1

Jo, jako barvy se dají dneska už objednat zajímavý. Spíš asi ten komentář byl v tom duchu, že málokdo to udělá a spíš volí konzervativní odstíny. Na druhou stranu taková stříbrná metalíza v různých odstínech je prostě snadná na údržbu, auto vypadá dlouho čistý. Stejně jako když máš černá nebo tmavší kola ....taky vypadají čistý.

Co jsem si ale všimnul během těch pár let tu a tam s testovacími novými auty anebo novějšími ojetinami, případně služebními auty z půjčovny, že různé speciální laky (nejen ty) jsou dost málo odolný. V kombinaci s tím, že někteří tahle auta projíždí myčkou (půjčovny pravidelně) jsou ty laky kolikrát už ani ne po roce pokrytý mikroškrábanci a zralý na nějakou revitalizaci. Detailer je možná dneska zlatý řemeslo ...

Mr
Mrkef
31. března 2020, 08:21
0

Je to tak Krabe, problém je taky kolikrát na straně myčky, kde nechávají kartáče přes jejich životnost nebo nemají předmytí. Například černa/tmavá auta se velmi často po lakování zakazují (v servisu) dávat na mytí.

beastar
31. března 2020, 11:32
0

Ten problém s myčkou a kartáči je skoro všude. Na černý lak je to ta nejhorší věc. I když já mám takovou černou, že stačí vedle auta projít a hned má nový škrábanec. To jsou především ty ředitelné super "eko" laky a šetření. Kdy ta barva prostě nic nevydrží. Oranžová je podle mě originální barva kór na obyčejným Renaultu. Ten problém kterej tady rozebíráte je v lidech ne v automobilkách. Už sem to tady nedávno řešil s Perníčkem...

Mimochodem u Mrkef (e, eho, a) nevim co má doma za barvy aut. U Kraba jo a teda že by to byla kdovíjaká ultra zábava. Stříbrný Porsche nuda, Fiat ani nevim ten je snad bílej nebo co. Alfa bílá a slavnostně Lotus ve žlutý protože to jsou prostě auta který žlutý často jsou sami od sebe... protože Lotus. Já mám teď černý auto, měl sem modrý tmavě a teď místo toho teda oranžový... ale to je taky náhoda. Protože si to prostě nekupujeme NOVÝ. A první majitel tady u nás často bývá lízingovka a nebo jiná firma a tam fakt nikdo barevnost vozovýho parku neřeší. A odtud plyne i to že dříve bylo možná na silnicích víc zajímavých barev. Nakonec v době fáček si byl BOSS, když si měl Black Line, Sport Line a tak dále. Lidi si prostě do soukromýho vybírali i lakování aby bylo hezký. Dneska? Služebák buď v barvě která je "firemní", nebo bílá čau. Operák bílá, nebo jinej základ. Soukromník? Tak mámo co... aby to moc nestálo tak mi dejte tudle modrou bez toho metalickýho efektu.

Nakonec osobně mi je zrovna barva taky úplně u prdele. Původně sem měl půjčenýho toho Megána bílýho a nijak mě to netrápilo ani nevím proč by mělo. Přijde mi to jako takový zbytečný petrolheadský brečení nad ničím. Ať si každej koupí co musí. Furt to není jako v SAE, kde máš na silnici 90% bílých SUV.

Mr
Mrkef
31. března 2020, 11:50
-1

Okynu v modré race a S60 v základní černé a na tu se stačí blbě podívat.... Pokud je černá klasická tj. nemetalická, je na ni hned cokoli vidět, proti tomu černá metalická je relativně v pohodě.
Pro mě příští ponaučení: Nikdy neber černé auto, už kašlu na ruční mytí a beru to do kartáčů :D

krab
31. března 2020, 11:56
0

Tak ono v SAE je ta bílá prostě praktická, černý auto by mělo na povrchu teplotu, že bys na tom mohl grilovat...
Jasně, mám to nudný v tom smyslu, že Porsche je klasika Arctissilber , Fiat Grigio argento, takže obě stříbrné, i když ten fiat má jinej, trochu tmavší odstín, lotus žlutej, klasika , Alfa je bílá, ale taková jakoby krémová úplně bílá to není a pak ještě máme to starý MG a to je blaze red, světlá červená, takovej klasickej odstín přelomu 60-70. let, ten se dneska na nic nedává, tenhle typ barvy.

Ale jo, já jsem taky přesně příklad člověka co nejspíš kdyby kupoval nový auto, tak možná nakonec vezme nějakej ten konzervativnější odstín. Třeba k těm poršákům mi prostě ty stříbrný barvy sednou. Jediný co bych opravdu na autě nechtěl je odstín černý. To jsem měl vlastně jen jednou, na infiniti, i když to mělo zajímavej metalickej efekt do fialova/červena, ale byl na tom hrozně vidět prach, drobný škrábance, v létě se to hřálo, prostě ne - černou už nikdy. Vždycky radši světlejší barvy. A taky nemám rád zatmavená skla, to mi přijde takový mafiánský, takže to taky není nic pro mně.

beastar
31. března 2020, 15:38
0

Já sem to nemyslel nijak útočně. Jen prostě jde mi o to, že to tady často řešíme, ale když si sáhnem do svědomí respektive do garáže. Málo kdo má nějakou ultra pěknou zajímavou barvu. Já taky za poslední dobu je to samá obyč barva, černá, bílá, modrá, bílá perleť a tak. Jako měl sem i žlutou, zelenou lime, fialovou metlu... ale to prostě byla náhoda, že to auto tak bylo. Na zánovní auto si vyberu černou... protože prostě půl roční, roční S6 máš na výběr modrá, bílá, stříbrná variace a černá dva odstíny... no more man.

Já zatmavený skla nutně potřebuju bez nich se mi auto nelíbí a je do něj moc vidět. Jako nevyžaduju nelegálně tmavý, ale prostě legálně utlumený. Vzadu klidně 80%. Takže tady diskutujeme týpek co má doma modrou a černou druhej týpek kterej měl do nedávna totéž a týpek jehož nejzajímavější barva je žlutá na Lotusu kterej se bílej shání blbě:D

Chápeš co tim chci říct. A pak se divíš, že jedeš kolem M3000 tam jsou vyskládaný ty éčka a céčka... a je to všechno šedivý, černý a bílý. Ono jako co si budem taky svou role hraji praktičnost. Ta černá je fakt na hovno to auto je starý rok a 4 měsíce a lak má horší jak deset let starý kousky v jiný barvě...

wdave_t
31. března 2020, 16:22
0

No co se týká mých vrán, tak si samozřejmě můžu vybírat jen z toho mála co je a tam kdybych ještě bazíroval na barvě, tak se asi nehnu z místa :D Nemůžu za to, že si nějakej pirát toho Legenda nepořídil v křiklavě zelený :D A miata s černým matným wrapem mi tenkrát přišla celkem cool, ale hlavně jsem ji vybral podle stavu a užitečných úprav - u miat je to teda s výběrem podle barvy lepší, teda u starších a zase jsme u toho, že ty nový prostě dělají v pár barvách, který jsou některý krásný, ale už to není taková šílená paleta jako dřív. Teď je největší šílenost ten výroční pomeranč, jinak je to vesměs bílá, šedá, tmavě červená/modrá jako u zbytku Mazd... víš? Je divný, že už ani takhle veselý auto nenabízej v šílených barvách. https://www.mazdaofgermantown.com/blog/available-2019-mazda-mx-5-miata-interior-and-exterior-color-options/

Nechtěl jsem svou původní poznámkou prudit do jednotlivců anebo snad říkat, že už se nedělaj barevný auta, jenom sem podotknul, že mi přijde, že dřív jsem venku vídal častěji auta barev mimo spektrum bílá až černá a přijde mi, že teď se tomu lidi spíš vyhejbaj. Nemám to podložený, jen mi to tak přijde a můžu se plést.

krab
31. března 2020, 16:36
0

On to i Beastar píše vlastně dobře v tom kontextu ještě navíc, že máš hodně aut v provozu co jsou firemní, leasingy, operáky, oni ti dají ještě z omezenýho výběru omezený výběr. A černý, šedý, bílý, stříbrný anebo modrý auto se typicky zase dobře prodá. Tak je to takovej koloběh...

Jinak přesně ... já jak vždycky kupoval ojetý auta, tak si taky nemám šanci vybírat vyloženě i barvu. Člověk jde po nějakým konkrétním autě a po nějakým co nejlepším stavu za dané peníze... A pak to vyjde často tak, že je to auto stříbrný ačkoli by radši třeba žlutou anebo červenou.

Kdybych si asi 996 vybíral jakoby od nova, tak přemýšlím, ale vzal bych to v Zanzibar red (jestli nebyla tehdy jen na GT3, to nevim) To je barva co se prostě nevidí. A v tom vzorníku je spousta zajímavejch až odvážnejch odstínů, ale drtivá většina aut z těch let je prostě černá nebo stříbrná. http://www.elferclassic.de/technik/farben/plack-select.php

Mr
Mrkef
31. března 2020, 16:54
4

Na Astře OPC jsem měl modrou perleť s názvem Arden Blau, ještě navíc po pěkně udělaném skoro celolaku. To auto přímo svítilo a lidé se otáčeli. Dokonce se 2x stalo, že v koloně přes otevřené okno se lidé ptali, co že je to za auto.

wdave_t
04. dubna 2020, 01:18
0

K těm barvám - zajímavý video:


77% aut je teď v černý, stříbrný nebo bílý. 39% v bílý. Věděl jsem to! :D

Opelfahrt
11. dubna 2020, 02:30
0

krab: ten vzorník laků Porsche je super. Konečně jsem našel barvu své oblíbené 964, kterou jsem naživo viděl jen jednou jedinkrát ale kterou naprosto žeru – Muranogrün. Ještě se mi líbí Amazonasgrün a vůbec mně připadá, že zelený 911 jsou nedoceněný.

Ve
Veterán
30. března 2020, 23:34
0

Zdar. Vis Davide, ono je to tezky. Kdyz si ukvapene koupis naprosto nesmyslne poloosu za 22 000, pritom jsem ti rikal, ze mam.kontakt prave prea Roudnici na typky, kteri se zabyvaji repasemi. Navic mam znameho na Melniku, ktery mi dokaze uz dnes na Lego sehnat cokoli v druhovyrobe. Nakonec jsem az ziral, jak pozehnane na to je. Napr.rozvody( ty ti doporucuju rozhodne udelat) me vysli na polovinu, nez co mi spocitali v Honde. Napr.vodni pumpa misto 9 tisic necelou 3ku. Dalsi vec, ktera me zajima, je tech 130 tacu, co te to vyslo. Psal jsi, ze si ho stahl o 11, coz znamena ze te nestala ani 40 a kilo si narval do ceho? Ja mam spocitano cca 3.5/km...tzn. nejakych 10500, auto stalo 40, polosa 26. Tech zbylych 50 je v cem? Jeste by me zajimalo, jestli mas taky tu mastnlu sragoru na hadici v expanzce ;-). Kdyztak se ozvi na fb
Michal Linhart

reagovat
wdave_t
30. března 2020, 23:50
0

Ahoj, jsi se překouk. Psal jsem, že jsem ho stáhl o jeden tisíc :D Takže koupě, dvakrát poloosa od Hondy celkem za pade, jinak přihlášení, pojistka, benzín, výměna oleje, a tak podobně. Ostatně vše je rozepsané na tom spritmonitoru jak jsem odkázal.

Ohledně repasovaných poloos jsi mi psal, oni něco taky zmínili, ale ta cena nebyla tak extrémně nižší (určitě to nebylo 12 tisíc za obě se zárukou, jako jsi psal, že nabídli tobě), aby mi to přišlo jako lepší nápad než novej díl. Možná jsem vyhodil peníze navíc zbytečně, ale mám víceméně jistotu, že další zničenou poloosu už řešit nebudu. Beztak už je to jedno.
-
Komentář upraven 19. 10. 2020, 00:21:56

Vojta
31. března 2020, 09:46
3

Mě se líbí ten přístup majitele :D Alfisti si koupěj dojetou 159 s 500tkm na hrbu za bratru 80kkč a pak skučej a brečej když maj měnit obě poloosy za cca 12kkč že je to sráč a že na to nemaj a že to prodaj :D

reagovat
wdave_t
31. března 2020, 10:24
1

To je totiž přesně ten případ, kdy si tyhle lidi koupěj auto za 80 tisíc a myslej si, že tím to končí :D Legend je moje sedmá vrána, to bych byl hovado, kdyby mě to ještě překvapovalo :D

Vojta
31. března 2020, 10:36
0

Chápu, já ty auta zas tak moc netočím, protože když už si to člověk dá do pucu, tak proč to prodávat pod cenou? Když jsem naposledy kupoval svou 166 za 10kkč jako nepojízdný vrak, který 15let stál ve stodole, tak jsem hned na začátku počítal s tím, že překročím pořizovací cenu už jen uvedením do provozu :D Překvapivě to ale tak hrozné nakonec není a ty částky začaly naskakovat až když člověk začal řešit kosmetiku, lepší podvozek, lepší brzdy. Stejně v tom ale za kilo dozajista jsem :D

beastar
31. března 2020, 11:38
0

Když jsme u té 166. Určitě si pamatujete tu stříbrnou 166 z blogu společně s tím starým Stypem. Kdysi sem o tom chvíli něco psal. Pak jsme to poslali do pryč. Tu Alfu si nechal kolega protože mu bylo líto jí dát na magnet. Sice je to nafta ale kastle pěkná. Pořizovačka byla tuším do třiceti tisíc. Vim že bych to mohl najít, ale neni to podstatná informace. Prostě do toho už padlo 80,000,- a najel asi 7,000 Km:D ... ale je fakt že cíl je aby to bylo TOP, TOP, TOP... pokud možno s tím nejlepším co se na to dá koupit.

Vojta
31. března 2020, 13:36
1

Když ono to naskakuje samo a rychle, když nejsi smířen s těmi 20% původního auta, které ti zbyly. To máš jen komplet generálku podvozku, když vezmu slušnější tlumiče, třeba Bilstein B6, tak sada za 15kkč. Pak nějaký ty ramena, unibaly, ložiska, něco někde polakovat, rozleštit, renovace vypálených světel, kokotinky do interiéru, sada slušnejch gum... a je to tam :D Ono by se to mělo pak rozpustit v těch kilometrech, ta auta mají tendenci vydržet pak zas něco. Já od toho, co jsem se do toho vysypal najel asi 20tkm a so far so good... trápila mě za tu dobu jen klimoška, protože se mi nechtělo kupovat nový kompresor a natřikrát jsme přetěsňovali starý... abych pak koupil nový :D

beastar
31. března 2020, 15:45
0

Jo jo to on takhle nějak jako ty ten kompresor řešil snad něco v řízení. 15x se to zbastlilo aby se to po 16té vyměnilo za nový díl. Kecal bych o co šlo. Podvozek udělal komplet, brzdy v podstatě komplet, nějaký blbosti typu BC, kde nebyl displej funkční, zadní okno stahovaní. Něco bylo v hajzlu na abs, esp asi čidla podle mě. Každopádně on má normálně novou Optimu už druhou. Tohle má vyloženě jako auto na sranda projíždky a když měla jeho manželka v servisu Q5, tak tim jezdila do práce:) Takže s tim počítá a 166 si naopak chválí jakože super auto. Nám vůbec tyhle dvě paštiky tenkrát přirostli k srdci. 166 a S-Type. Původně to byla jakože sranda, že v tom budem vozit bordel a "ničit" to po Praze naložený pneu a dílama a dělníkama ( v té době ) no a pak sme stejně jako starý blbci 166 zachránili a S-Type sem si chtěl nechat ale nebylo kde by to stálo takže šel do pryč a nevim, co s nim udělali.

Vojta
01. dubna 2020, 11:54
0

No vidíš a mě na tom autě víceméně stojí byznys, protože po tu neprosolenou část roku to je, alespoň prozatím, absolutně spolehlivý daily driver :D Ale ano, je to sadomasochismus. V reálu kdybych si koupil například lehce jetou i3 Rex, tak budu úspornější, nebudu se v tom muset vrtat a celkově si hodně pomůžu. Ale to už by nebyla zábava, ne? :D Ono je tu dost znát ten rozdíl, když člověk jezdí starou plečkou proto, že ho to baví a ne proto, že na nic lepšího nemá.

martin_100
31. března 2020, 12:09
1

Mam rád hondy jednostopý. Auta od nich mě neoslovujou ale tuto je parádní kára.
Docela mě šokuje ta cifra cos do toho po koupi nasypal během tak krátký doby. Jasný velkej sedan, vlaková loď značky to neni felina.
Na druhou stranu když to srovnam se scorpiem což byl taky sedan přes milion v novotě, vlaková loď evropskýho fordu.... To bylo velmi vděčný auto. Stálo mě 6 litrů, sloužilo 4 roky jako denní postrk a prodal sem ho za stejnou cenu kámošovi co s nim jezdil taky denně další 3 roky. Za ty roky sem do toho nastrkal tak asi to samý co stálo auto a kamarád tak do 12-15 tisíc. Takže velmi pankový auto s pankovym životem.
Proti tomu ta honda je pro mě fakt šok. Obdivuju tě žes to nepustil dál jak to leží běží.

reagovat
Ve
Veterán
31. března 2020, 14:18
1

Ahoj. Scorpio nebudu hanit. Mam slabost pro stare Fordy. Ale svez se ve scorpiu a pak v Legendu. Legend byl.jeste znatelne drazsi auto a je to znat hlavne kdyz do nej sednes. Ale kalun 24v cosworth ma kouzlo, hlavne ma.nahon na prdel , ale za Legenda bycho ho rozhodne nevymenil

martin_100
31. března 2020, 14:35
0

Taky je legend o 10 let novější to se musí někde projevit. Mě šlo spíš o to že jsou to auta defakto stejný kategorie akorát ceny dílů jsou diametrálně jiný ;-)