načítám data...

Honda Legend: sladkokyselý začátek

21. prosince 2019, 22:15 13 komentářů wdave_t

Koupil jsem si Legendu s velkým L (KA9 facelift z roku 1999). Jak se to stalo a proč byl první den sladkokyselý?

zobrazit celou galeriiDavid .: Honda Legend: sladkokyselý začátek

Proč nakonec Legend?

Delší dobu jsem si lámal hlavu s tím jaký auto si pořídit k mé MX-5 NC , nebo za co ji vyměnit. Tak dlouho jsem si namlouval, že   si stačí občas jiné auto půjčit anebo že na nic zábavnějšího než je Miata se svým rozpočtem nedosáhnu, až jsem se nakonec neudržel, prásknul do stolu a rozhodl se, že už se dál upejpat nebudu a něco starého/nového pro radost si pořídím.

Jelikož je to v mém případě čistě věc rozmaru (opravdu nepotřebuju další auto, jen ho chci) a auto na bláznivé projížďky už mám, rozhodl jsem se sehnat si něco klidnějšího, mnohem pohodlnějšího s větším motorem a klidně s automatem. Něco na ty dny, kdy nemám náladu na kostitřas, ale jen chci zapadnout do pohodlný sedačky, uvelebit se a jen si tak kroutit volantem a v klidu poslouchat muziku.

Šetřím na trochu důležitější věci, takže jsem přehodnotil starší plány a dal si na tenhle projekt skromnej finanční limit okolo padesáti tisíc, aby mě zároveň případně tolik nemrzelo, kdyby se mnou vybraný klenot ukázal býti úplným šrotem a koukal jsem po něčem víceméně na cenovém dně, co působí, že ještě aspoň chvíli bude jezdit.

Původně jsem (s vyšším rozpočtem) koukal po různých RWD V8 zadohrabech, ale to po přehodnocení rozpočtu přestalo dávat smysl, zrovna tak jako omezovat si výběr různými dalšími zbytečnými kritérii (třeba vyřazovat FWD, jako kdybych měl v plánu s limuzínou v automatu dělat donuty). A na W12 Phaetona, kterýho nabízí místní čtenář (za hodně lákavou sumu) bohužel nemám cojones :)

Z toho co mi tak nějak dává smysl jsem třeba takovou Omegu už měl, ale narazil jsem v inzerci na pěknýho Legenda. Tahle Honda mi byla vždycky sympatická.

Vzal jsem teda kamaráda a vyrazili jsme se na tuhle legendu podívat. 305 tisíc najeto, ale vypadala celkem zachovale. Dvě sady zánovních pryží, údajně veškerá výbava až na boční airbagy funkční a motor a převodka šlapou krásné, podvozek podvozkuje jak má. Lákavá cena.

Přijeli jsme tam, auto vypadalo víceméně tak jak jsem si ho představoval – samozřejmě tu a tam nějaké známky stáří – nešlo akorát stáhnout jedno zadní okno (jen kousek) a pak při projížďce se auto podezřele rozvibrovalo někde kolem 70-80 km/h – tohle je sice typická rychlost, při které se projevují blbě vyvážená kola, ale tohle působilo jako něco mechanického. Příjemně vystupující prodejce auto dotáhnul z Rakouska a v kufru byla hozená nová poloosa, takže jsme si tak říkali, že asi rakušák věděl, že by chtěla výhledově vyměnit.

Na základě svých zjištění jsem se rozhodl auto koupit, pokud dostanu slevu za nečekané nedostatky. Prodejce neochotně slevil jeden papír – tvářil se, že už takhle na tom nic nevydělává (protože to původně prý koupil pro manželku, které nesedlo) a já věděl, že před dvěma měsíci ho prodával za mnohem víc – tak jsme si plácli. Nehodlal jsem bazírovat na pár tisících.

Vyřídil jsem povinné ručení se zbytečně moc komunikativním operátorem po telefonu. Na benzínce jsme s kámošem dofoukli kola, nalili plnou a vydali se zpátky vstříc Praze – teď už ve dvou autech.

Sladký začátek

Po chvíli jsem se konečně uvolnil a začal mít ze svého nového nákupu radost. Cesta nebyla řidičsky náročná, takže jsem se na dlouhých rovinkách začal detailněji seznamovat s ovládacími prvky, nastavil si tempomat, naladil si rádio, kde hrály hity z devadesátek, doladil si sedačku, volant a zrcátka, aby mi vše sedlo k plné spokojenosti a navíc jsem ještě zjistil, že loketní opěrka se dá vyklopit dopředu, čímž se usadí o několik cenťáků výš a je v úplně geniální pozici na opření pravé ruky. No a teď v pohodlí černých kožených sedaček za doprovodu mého oblíbeného devadesátkového eurodance jsem si při 3300 otáčkách za minutu (ve 130 km/h dle GPS) na čtyřku užíval pohodlné svezení ve svém novém pětimetrovém korábu a vůbec mi nekazilo náladu odporný deštivý počasí. To byl moment, kdy jsem byl fakt šťastnej, vlastně i dojatej, z tý vší nostalgie a toho jak sem si koupil to správný auto a všechno je perfektní.

Kyselý začátek

Už jsem byl skoro doma, zbýval poslední kilometr. Na jedné větší křižovatce jsem čekal na zelenou a napadlo mě, že až tam skočí, mohl bych zkusil prudší rozjezd s vypnutou kontrolou trakce – na mokru to trochu sklouzne a já uspokojím vnitřního puberťáka. Skočila tam zelená a vy už asi tušíte, co se stalo. Sotva to začalo klouzat, cosi prasklo a já přišel o pohon. Volič převodů je najednou na ozdobu – všechno je teď efektivně neutrál (včetně P). A co hůř, já teď stojím hned za přechodem a skoro v té křižovatce, zatímco na mě koukaj chodci, kteří viděli můj smutnej pokus o rozjezd. Naštěstí se ve vánoční náladě někdo slitoval, zlanařil dalšího člověka a oba mě odtlačili na parkovací místo poblíž, ze kterého té obrovské potvoře čumí zadek do silnice, přestože je naražená pneumatikou až k obrubníku. Nejsem mechanik, takže nevím co přesně odešlo a proč, já teď jen doufám, že ten díl, co mám kufru (poloosa), je ten, co se mi bude hodit a že brzo už zas bude dělat radost :)

 

Pokračování příště.

PS: omluvte hnusná zimní kola – na léto mám originály a teď mám palčivější trable :)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
22. prosince 2019, 11:15
2

za pade pěkný! Držím palce. Jestli ti dal k autu ještě poloosu (která snad bude v pořádku) tak asi je jasné proč. I když mohl ti taky prasknout spoj kardanové hřídele nebo něco tak.

reagovat
wdave_t
22. prosince 2019, 11:44
1

Už je v servisu a vidíme, že to je fakt poloosa

ReVolte
22. prosince 2019, 16:20
1

Tak ti se snad vyřeší i to házení.

Ko
Kouzelník
22. prosince 2019, 18:24
1

Paralela Tvé příběhu je téměř totožná s mým i myšlenkové pochody, které mě před cca dvěma měsíci přivedli i s kamarádem do Českých Budějovic na onu Legendu (tenkrát ještě tuším za 55, původně zmiňovaných 70).. Po příjezdu mě rozladilo, že motor byl teplý (paní musela nutně někam jet), byť jsem prosil o studenost. Další rozladění přišlo s nefunkčním nastavením výšky volantu. No a vibrace při jízdě rozhodly... Působil na mě tak, že převážnou část jeho provozu bylo o něj dobře pečováno a pár posledních let někdo už jen jezdil a nechtěl nic řešit. Výhodou je, že tam není viditelná koroze (snad není) a vzhledem k věku dobrý vizuál. Ve skutečně TOP (jak prodejce deklaroval) stavu jsou za podstatně vyšší cenu. Přeji co nejsnazší uvedení do bezvadného stavu a ať dělá radost. :-)

reagovat
wdave_t
22. prosince 2019, 18:32
0

Taky jsem žádal o studený motor, ale přivezl auto k té bráně zpoza rohu. Bylo zřejmé, že ještě není zahřátý a bežel tak minutu, tak jsem to moc neřešil.
Nastavení výšky volantu mi funguje normálně - i se volant zvedne když vytáhnu klíč a sjede dolů, když klíč zastrčím :)
Ano, souhlasím s tvým odhadem ohledně péče - teď je ve stavu, kdy nějakou bude potřebovat, ale snad toho nebude moc. Ta cena tomu ale odpovídá. "Top stavem" většina prodejců nazve úplně cokoliv.

Ko
Kouzelník
22. prosince 2019, 20:16
1

Tak to bylo pak podélné nastavení, pochybuji že by to opravil, to by se spíše opravilo samo. Byl jsem namotivovaný s nějakého dobového korejského videa, kde bylo krásně ukázáno, jak se nastavuje ve dvou osách, proto to zklamání. ;-) To automatické zvedání volantu je frajeřinka. Ještě se mi zdálo, že spolujezdcův sedák byl níž (pro mě optimálněji než řidičův, mám obsesi na nízký poséz), ale to může být jen pocit. Ještě svítila kontrolka airbagu, u Streamu jsem to řešil za dva tisíce z vrakáče. Výhodu vidím v originálních kolech. Trochu Ti ho i závidím, ale asi byl pro Tebe. Budu rád, když budeš informovat o jeho kondici. :-)

wdave_t
22. prosince 2019, 20:38
0

Vlastně máš asi pravdu, podélné nastavení možná nejde. Já to zkoušel jen k sobě a usoudil jsem, že už to je nejblíž co to jde a že vlastně potřebuju jenom přisunout sedačku a jsem spokojenej.

Posez jsem si našel dobrej, ani jako miaťákovi mi nepřišlo, že sedím zbytečně vysoko.

SRS prej svítí kvůli řídící jednotce airbagu v sedačce, údajně za $20 na ebayi, ale já myslím, že to prostě budu ignorovat.

Každopádně dík a určitě vyhlížej pokračování, protože ho napíšu jakmile to zas bude pojízdný a nasbírám nějaký Legendární zážitky :)

Ko
Kouzelník
22. prosince 2019, 21:11
2

Pokud Ti nastavení vyhovuje, tak je to ideál. Ještě tuším nespínal klima kompresor, pokud budeš chtít chladit, tak bych to nechal zkontrolovat, když už je to na dílně.

Pro mě ani Miata není ideál (mám NB, Tvé NC je lepší). V ND se mi sedí nejlépe.

Prodejce byl celkem optimistický na řešení potíží, mě říkal, že je to souvislost s nefunkčním vyhříváním sedadla spolujezdce (to i řidičovo hřeje výborně). Ignorace ušetří i těch případných 20 $. ;-)

Na legendu o legendě si rád počkám. :-)

Mi
MikeBride
22. prosince 2019, 22:40
0

Za mě je teda Legend s velkým L coupé 1nebo2gen v manualu s 5q a ne sedan se 4qmatem a když jsem viděl ten inzerát tak zrovna na tohle auto bych se podívat nejel teda...

reagovat
wdave_t
22. prosince 2019, 22:48
1

Nevím co na to říct :) Dobře, žes nejel.

Já si auto pro zábavu představuju jinak, než jako těžké kupé s náhonem na předek, byť se mi Legend coupé designově líbí. Takže když už si vybírám auto lazené spíš do pohodlna (protože lítat s tím do zatáček opravdu nelze), tak nevidím problém v automatu. A co se týče kupé vs. sedan, tak jak jsem psal: jednu nepraktickou japonku už provozuju :)

Mi
MikeBride
22. prosince 2019, 23:05
0

Mat do města dobrej a pohodlí má KA9 nejlepší to je fakt, ale ta 5tka mu prostě na dálnice chybí no hlavně ať to tedy nějak opravíš a třeba se někdy někde i potkáme zatim zdarec H+ ????

wdave_t
22. prosince 2019, 23:20
0

Jasně že by byl nějakej modernější automat lepší, ale nevidím v tom velkej problém. Furt to ve 130 točí míň než moje šestistupňová Miata :)

Díky a možná se někdy uvidíme na nějakém Legendím / Honda srazu. Měj se

Máří
23. prosince 2019, 22:35
1

Mně se to líbí. Taky sem si po kostitřasu zamiloval rozvolněný automat v benzínu a je to hotové opus dei z druhé strany barikády. Neuvěřitelně uspokojující klidná jízda. Takže chápu tvůj výběr. K těmhle starším autům jinak patří zážitky. Nic si z toho nedělej. Je to součást jejich osobnosti. Pak ti víc přiroste k srdci...a nebo ho hodíš ze skály. Každopádně v tom budou emoce a o tom to je.

reagovat