načítám data...

2,5 roku s limuzínou za pade | Honda Legend KA9

30. dubna 2022, 15:42 16 komentářů wdave_t

Legenda jsem si koupil “za pade” k Vánocům 2019. Tohle je pojednání o tom co si vyžádal za servis během 2,5 let vlastnictví.

zobrazit celou galeriiDavid .: 2,5 roku s limuzínou za pade | Honda Legend KA9

Pro osvěžení paměti se jedná o pětimetrový sedan s nepřímovstřikovou benzínovou atmosférou 3.5 V6 (153 kW) a čtyřstupňovým automatem. U nás se jich moc neprodalo, v USA byli populárnější pod názvem Acura 3.5RL.

O Legendovi jsem tu napsal už tři zápisky. První pojednává o tom, proč jsem si ho vlastně vybral a o tom jak první projížďka začala skvěle a skončila na odtahovce. Druhý zápisek zmiňuje jak jsem tu hrůzu vyřešil a něco málo o tom jak se mi s ním jezdilo. Třetí zápisek shrnuje první tři měsíce vlastnictví.

Potom jsem s ním ještě zbytek roku 2020 jezdil, než jsem se obě svý tehdejší auta rozhodl prodat a koupit si jiný, protože jsem chtěl změnu. Tedy Legenda i moji někdejší Mazdu MX-5 NC.

Miata se prodala rychle, ale o Legenda moc velký zájem nebyl a já ho nehodlal prodat pod cenou po tom co jsem do něj narval za peníze. Tak jsem si ho prozatím nechal.

Začal rok 2021 a můj táta se rozhlížel po náhradě za dosluhující Opel Astra F 1,4i 8V. Táta má malý roční nájezd okolo 5 tisíc km a prakticky žádné nároky na praktičnost či výbavu, jen chtěl něco o fous rychlejšího (což je oproti 60koňové Astře zhruba všechno) a ideálně s klimatizací. Auta ho kdoví jak neberou. Pokukoval po Civicu 8G UFO s 1.8 Vítkem, což jsem schvaloval. Nějak jsme o tom kecali a přišla řeč na automatickou převodovku. Říkal jsem mu, že pro něj by to byla lepší volba, ale měl z toho strach na základě příběhů od kamarádů či známých – že se to vysype a bude to stát majlant.

No a v tom to seplo. Prostě mu toho Legenda půjčím, ať si ho vyzkouší a udělá si vlastní názor. Ať ho provozuje na svý náklady a když se mu bude líbit, tak mu ho za symbolickou cenu prodám. Nemusí shánět jiný auto, kterým párkrát za rok kousek popojede a navíc si může bez rizika zkusit život s automatem. Plán jsme realizovali snad v květnu 2021 a zalíbila se mu jízda jak na obláčku, takže už ho má rok.

Koupil jsem ho s nájezdem 306 tisíc km a teď má nějakých 327. A co stálo udržet ho při životě? Zde je časová osa servisních událostí:

  • 12/2019 – koupě za 49k a rovnou ruplá poloosa, to spolu s počátečním servisem vyšlo na 31k (plus pak ještě 3k ekovýpalný, pač je to EURO 2)

  • 03/2020 – bohužel po výměně jedné poloosy se ozvala i druhá, sice nerupla, ale chystala se, takže 26k

  • 06/2020 – dostal jsem kontakt na fajn týpka, Hondaře, který mi byl ochoten provést nějaký jednodušší servis a doporučil mi i dobrýho servisáka na případné větší problémy

  • 08-10/2020 – kiksnulo mi servo řízení, vytekla kapalina, tak jsem sehnal z vraku jiný a nechal ho namontovat výše zmíněného servisáka – celá anabáze mě vyšla na 6k

  • 10/2020 – výměna zadních ložisek kol, protože hučely – to zvládl kámoš Hondař za 5,5k

  • 11/2020 – výměna oleje – 2,6k

  • 03/2021 – výměna zadních horních ramen – 3,8k

  • 11/2021 – olej, všechny filtry, komplet nový brzdy – desky i kotouče a repas ručky, stěrače, nový zimáky, výměna prasklých žárovek, STK – 43k

  • 02/2022 – komplet důkladná prohlídka, nová brzdovka, nové řemeny, novej LP spodní čep, oprava netěsností výfuku, el. oprava kiksnutých budíků a výměna žárovek pod budíkama, čep ramene, oprava krytu sedačky, první část opravy klimatizace – 35k

  • 04/2022 – výměna rozvodů, přezutí, dokončení opravy klimatizace a pár drobností – 38k

Takže to máme nějakých 191 tisíc za servis během necelých 2,5 let a 21 tisíc najetých kilometrů…

Po tomhle všem ještě začal kňučet alternátor, tak na ten si posvítíme někdy příště, ale jinak už snad bude na delší dobu pokoj, co se týká těch dražších servisních úkonů.

Takhle když jsem to sepsal, tak to zní fakt hovadsky, ale počáteční náklady za poloosy a řízení (oboje spojené s odtahem) jsem schytal já a tátovi se auto zalíbilo a rozhodl se radši pustit přes sto tisíc (i když jsme teda ani jeden předem nevěděli, že to bude až takhle hodně) do tohoto 23 let starého korábu a dostat ho tím do formy, než je utratit za něco běžnějšího v neznámém stavu.

Problém Legendů je v tom, že je to u nás docela exotika a některých dílů není mnoho a blbě se shání. Když už se seženou, jsou drahé jako prase, speciálně když se člověku nechce jezdit po horoucích prdelích pro díly neznámé kvality z vraků. No ale když se dá dokupy, tak to svezení je lahoda, to už jsem popisoval. Pohodlíčko, klídek, hezký zvuk V6, když se na to šlápne, příjemná výbava, spousta místa. A člověk má aspoň káru, která není k vidění na každém rohu. Tak mému tátovi popřejme, ať si teď po okušení té stinné stránky užije tuhletu příjemnou.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Irwinek
30. dubna 2022, 22:16
4

A já už si myslel, že ho tu budes nabízet :-)
Tak ať tátovi slouží :-)

reagovat
st
st. Padre
01. května 2022, 00:21
0

Kde končí vášeň, začíná diagnóza.

reagovat
Jimi
02. května 2022, 08:32
2

Tyhle náklady se servisem jsou podobné skoro u každého auta z řad od vyšší střední. Je to takové veřejné tajemství, které si nikdo nechce přiznat. Záleží na staří a předchozích investicích. Taky jsem si tím prošel. A čím novější model a bohatší specifická výbava, tím ty náklady budou ještě násobnější- udržet to v dobrém stavu. . Ať dělá radost.

reagovat
st
st. Padre
02. května 2022, 10:17
-2

Také to mám za sebou a pokud nepatříš k těm, co musí nutně auto vlastnit, tak se to dá řešit. Já to řeším tak, že si na cestách půjčuji zajímavá auta, zejména v USA. Příplatek oproti běžným není velký. Například Camaro 80 USD/den a levnější benzín je pak příjemný bonus.

Jimi
02. května 2022, 11:30
1

V Česku je zatím vlastnictví vozidla v pohodě, žádné extra náklady. Starší auta jsou už většinou profláklé svými nedostatky a problémy. Dá se s tím slušně kalkulovat. Uvidíme, co přinese současný "šetřící pokrok". :)

Vojta
02. května 2022, 12:24
4

Docela fascinující, že stará spolehlivá Honda ve výsledku stojí na provoz víc, než stejně stará Alfa podobné třídy. Hlavně ty poloosy jsou teda cenově dost overkill, ale věřím, že se musí špatně shánět. Stejně tak netěsná klimoška na starých autech je peklo a až výměna kompresoru za 10kkč to finálně vyřešila. Ale stejně jsem na tom líp - za auto jsem dal 10kkč, za servis 80kkč (díly, práci jsem si zadarmo udělal sám), ujel jsem asi 50tkm a teď mám téměř plně funkční auto, které je úplně bezcenné, nikdo ho nechce a já nemám čas s ním jezdit :D

reagovat
František Čáslavský
02. května 2022, 12:38
5

No, jedna věc je, že lidská práce je drahá. Tak to holt je a pokud si člověk neudělá alespoň něco sám nebo raději nestráví adekvátní čas prací, během které vydělá víc, tak to prostě cost-effective nebude. Druhá věc je umět ty díly kupovat, viz obrázek (a to jsou ty nejdražší). Ano, s dopravou to naroste, ale furt to nebude takovej randál. Někdo asi vydělal ;)

wdave_t
02. května 2022, 12:53
0

O RockAuto jsem se dozvěděl až když jsem hledal A/C těsnění, které nikde jinde sehnat nešlo. Ale teď jsi mě teda zaskočil, na poloosy jsem se tam nedíval. Honda za jednu novou OEM poloosu chtěla okolo 25 tisíc. Jestli ji tady prodávají za 69 EUR (a opravdu dostaneš to samý), tak sem rád, že už je to dávno a je mi to už jedno :)))

Vojta
02. května 2022, 12:53
0

Já mám jen zkušenosti se servisováním Civiců a tam ty díly jsou opravdu směšně levné a všudypřítomné. Tady věřím, že se někdo nabalíkoval, jak píšeš :) U Alfy zas většinou není problém cena, jakožto spíš nedostupnost těch dílů, nebo nízká kvalita těch malosériových náhrad.

TheSnail
04. května 2022, 21:07
2

Jsem divnej, když mi to pro tátu nepřijde jako provar? :D Za +\- dvě kila velký pohodlný auto mi ve finále nepřijde špatný deal. Když si vezmu, co jiného by s takovým budgetem mohl pořídit. Vlastně jsem si říkal něco podobného i u popisu “investic” do Miaty..sice osobně bych asi tolik do ní nedal, není to moje krevní skupina, ale taky mi to nepřišla vůbec šilená částka za (nakonec) fungující auto pro radost

reagovat
st
st. Padre
08. května 2022, 19:08
0

Tady záleží hlavně na tom jaké má koníčky a co ho baví. Pokud se rád vrtá v autech, objíždí vrakoviště a důchod utrácí za odtahy, náhradní díly a servis, tak OK. Pokud ale raději tráví volný čas na golfu, nebo s holkama, tak je staré nevyzpytatelné auto jen pro zlost a nějaký modernější sporťák pro něj bude lepší.

TheSnail
09. května 2022, 20:44
0

Hele to beru v rámci budgetu. Modernější sportak nebude za dvě kila a navíc 5-10 let staré auto stejně neznamená, ze není nevyzpytatelné a neskončí na odtahovce.. Alternativu ve stylu “nechci resit opravy” bych viděl spis za ty peníze mít dva roky něco jako Octavii na operak, coz by cca ty dvě kila (fyz.osoba bez odpočtu a jedna sada pneu ze svého) mohlo stát

Moses
05. května 2022, 11:25
0

Mne to auto prislo vzdy ako keby bolo urcene pre starsich panov, takze cielovy uzivatel je nakoniec idealny.
Inak by som asi este vylestil tie disky, nech sa blyskaju ako tie chromove listy naokolo a hned to bude vyzerat o 50k drahsie ;)

reagovat
Ma
Majkl Kej
05. května 2022, 14:54
0

Uf...to vypadá jako černá díra na peníze. Věřím, že může být fajn svezení s V6, ale chudák táta, ten už bude vždycky mít kam sypat.
Ale jasně, taky mám úplně jinej přístup k autům a penězům. Klobouk dolů, žes to byl ochotný takhle dlouho zasypávat.
Pro srovnání - můj Accord 2003 2,0 na LPG mě po 5 letech a 70000km provozu zatím stál asi 120K včetně pojištění a zástavby LPG.

reagovat
David Střítežský
06. května 2022, 17:55
1

Akurát za kilo, není totéž co Legenda za pade, ale kdyby měl někdo po přečtení blogu cukání ... :D
https://auto.bazos.cz/inzerat/151248282/prodam-nebo-vymenim-acura-tl-32vtec-202kwnrv-2007n.php

reagovat
Le
LennyLeonard
07. května 2022, 11:32
1

Skoda ze nemam zbytecne kilo…