První generace Focusu je pro evropskou divizi Fordu synonymem slova spása. S poslední generací Escortu (interně označovanou jako Mk.V, VI a VII kvůli dvěma faceliftům) klesl Ford na samé dno kompaktní třídy – jeho konstrukce se totiž nesla ve znamení úspor. S laciným interiérem, srandovními jízdními vlastnostmi a tragikomickou antikorozní ochranou se mu během sedmi let podařilo ztratit veškeré renomé, jež tomuto jménu vydobyly čtyři předchozí generace. Jenže právě díky mizernému Escortu si Ford sáhl do svědomí a stvořil jeden z nejlepších kompaktů všech dob, který jej vystřelil ze žumpy přímo na vrchol. Focus první generace odrovnal laickou i odbornou veřejnost svou prostorností, uživatelskou přívětivostí a hlavně skvěle naladěným podvozkem, který poskytoval příjemný komfort při každoděnním se lopotění a zároveň byl famózně přesný a jistý. Šestnáctistovka Zetec byla skvělým středem nabídky a po faceliftu těžil Focus i z moderních dieselů TDCi. S Focusem také Ford navrátil slávu zkratce RS – předimenzovaný Focus RS se stal jedním z nejikoničtějších hot hatchů historie. Jen v Evropě se prodalo více, než 3,5 milionu aut první generace a to si troufám říci, že nebýt designu new edge, jež kromě ostře řezaného zevnějšku přinesl i poněkud komplikovaně tvarovaný interiér (jež se nelíbil každému), mohlo jich být ještě o kousek víc.
Je to ale jen jeden z deseti ikonických Fordů, které jsme vybrali do staršího článku.
06. listopadu 2020, 12:46
2
Focus RS MK.I. Auto, které jsem strašně moc chtěl a teď mi je už úplně jedno :D
-
Komentář upraven 6. 11. 2020, 12:47:16