načítám data...

Toyota Corona T40

11. prosince 2020 3 komentářů

Pro Toyotu model Corona představoval velký milník. Právě díky Coroně totiž zaťala drápky na exportních trzích a podařilo se ji uchytit jak ve Spojených státech, tak v Evropě. Mnozí z vás jistě ví, že Corona se dostala také do bývalé ČSSR v rámci barterové výměny. A tak zatímco Japonci mohli obdivovat zemědělské schopnosti traktorů Zetor, čtyři stovky československých šťastlivců z řad ministerských úředníků, taxikářů, a movitých prominentních zákazníků (vzpomeňme třeba Jiřího Grossmanna) mohlo užívati japonského konkurenta Fiatu 124 s patnáctistovkou OHV o výkonu 72 koní. Corona nebyla žádný zázrak techniky (vpředu měla jednoduché lichoběžníkové závěsy a vzadu listová pera) a svým designem a prostorností zcela zapadala mezi tehdejší evropskou konfekci. Tajemství jejího úspěchu ale není těžké uhádnout. Corona prošlapala cestu svým následníkům díky výbornému dílenskému zpracování a vysoké spolehlivosti. Legendy praví, že náhradní díly na Corony importované v “obvyklém” množství dlouhou dobu ležely v Mototechně nevyužité.

Podívejte se na další auta dne

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. prosince 2020, 00:34
0

Ještš by to chtělo zmínit hlavního konkurenta, Autobianchi Primula.

reagovat
beastar
13. prosince 2020, 17:31
0

Copak Prymula

František Čáslavský
13. prosince 2020, 18:25
0

Na Prymulu nám nesahej, v sobotu byl dobrej :D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem