Pracovní pickup by měl stroj užitečný. To znamená velký, odolný a se silným a spolehlivým motorem. A většina těchto aut je přesně taková. Jenže, jako je tomu všude, najdou se i výjimky. Japonská Mazda má na svém kontě pěknou řádku neobyčejných aut, ale nacpat do užitkového vozu Wankelův rotační zázrak, to je extrém i na ně. Druhá generace jejich pickupu, model B, totiž přijela vybavena motorem 13B. Tato varianta dostala označení REPU (The Rotary-Engine Pickup) a stala tak prvním pickupem, vybaveným daným typem pohonu. Nutno však podoktnout, že i tím posledním, protože čistě mezi námi, ono nabízet užitkové vozidlo s motorem, který nemá točivý moment (158Nm), za to však pořádně žere, není úplně ten nejlepší nápad. I přesto se však Mazdě podařilo udat asi 15 tisíc aut na americkém trhu za tři roky, což s ohledem na probíhající ropnou krizi, vlastně není asi tak zlé. Výjimečnost však tomuto vozu nechybí, již navždy to bude ten jediný pickup s Wankelem pod kapotou.
Zajímavých pickupů najdeme po celém světě ale mnohem víc. Připomeňte si je ve starším miniseriálu zde a zde.