načítám data...

Deset nejbláznivějších pickupů historie - 2.díl

20. května 2019, 15:58 15 komentářů Daniel Borský TopX

Pickup je z povahy věci pracovní nástroj. No jo, ale co když se někdo rozhodne, že i takové vozidlo může být trochu bláznivé?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Po pátečním prvním dílu šílených pickupů tu máme pokračovaní. Takže jaké další vozy nemohou chybět v přehledu těch nejbláznivějších pickupů historie?

Ford Ranchero GT 428 Cobra Jet 

Nejstarším zástupcem našeho přehledu je Ford Ranchero. Už samo o sobě je poměrně zajímavým pickupem. Není to klasický truck, ale spíš něco, co Američané označují jako “užitkové kupé”. Ranchero vycházelo z architektury Fordu Torino, což je velmi povedený základ. A co teprve, když se k takovému základu přilepí název Cobra Jet? To nastává pravé inferno. Sedmilitrový osmiválec o výkonu 340 koní a 600Nm na zadních kolech. To pak vypadá jako ta nejstylovější instantní pekárna na koblížky, co si můžete představit ve světě užitkových aut. 

Dodge RAM SRT10 

Ano, který nadšený autíčkář by v tomto případě nevěděl, o co běží. Dodge RAM patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější americké pickupy a jako takový si samozřejmě zasluhuje zvláštní péči. V roce 2004 inženýři přemýšleli, kterak by mohli svou výkladní skříň v podobě RAMu ozvláštnit. Nakonec vzali jeden svůj vůz a poslali ho chlapcům z divize PVO (Performace Vehicle Operations). Tam se tou dobou pracovalo na vozech jako Dodge Viper a Plymouth Prowler. A přesně podle hesla, když to nestačí, tak přidej, vzali ten největší motor, který měli aktuálně na skladě a napasovali ho od kapotu RAMu. Shodou okolností to byl monstrózní desetiválec o objemu 8.3l. Výsledkem bylo 507 koní a 712Nm. Uff. Jasně, jednalo se o stejnou pohonnou jednotku, která poháněla legendární Viper. Díky tomu zvládalo SRT zrychlit pod 5 sekund a dosprintovat až na hranici 250 km/h. Ano, stále se tu bavíme o pracovním pickupu. Ale nebojte, velkým motorem to neskončilo. RAM SRT se podíval také do aerodynamického tunelu, kde se pracovalo na úpravě aerodynamiky tak, aby mohutný pickup fungoval i ve vyšších rychlostech. Zároveň se zapracovalo také a podvozku a do SRT se nastěhovaly tlumiče Bilstein a celé auto dočkalo snížení oproti standardu. Na výběr byly dvě převodovky. Regular Cab byl k dispozici se šestistupňovým manuálem, kdežto Quad Cab si vypůjčil automaticky převodovku se čtyřmi stupni z dieselu. Dohromady vzniklo necelých 10 tisíc kusů, takže o exkluzivitu se není třeba obávat. Tohle auto se nám opravdu líbí. 

GMC Cyclone 

Pokud se bavíme o zběsilých pickupech, samozřejmě nemůžeme vynechat ani GMC. To přispělo svou troškou do bláznivého mlýna modelem Syclone. GMC vzalo celkem obyčejný a na americké poměry malý pickup Sonoma a opatřilo jej pozoruhodným motorem. Přestože se jeho parametry mohou zdát jako lehce nedůstojné, s ohledem na ostatní v tomto seznamu, buďte si jisti, že přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 4.3l a výkonu 280 koňských sil rozdával radost na potkání. Tím spíš, když Syclone nebyl moc těžký. Možná si někteří z vás vybaví známý srovnávací test Car&Driver’s magazínu, který Syclone vzal do společnosti takových velikánů jako Corvette a Ferrari 348TS. Světe div se, tenhle (ne)obyčejný pickup obstál na výbornou. Drtivé zrychlení z nuly sto za 4.3 sekundy a čtvrt míle za 13.5 odsoudilo božské Ferrari do role pouhého komparzisty. Ano, ani 348TS neměla na tohle odpověď a byla pomalejší. Fascinující stroj a také velmi vzácný. Vzniklo pouhopouhých 3 tisíce kusů. 

Lamborghini LM002 

Jistě víte, že automobilka Lamborghini započala svou karieru jako výrobce zemědělských strojů. To, že ji dnes známe především jako výrobce těch nejskvělejších supersportů, je tak trochu dílem náhody. Ale za takové náhody jsme určitě všichni vděční. V záplavě těch skvělých italských sporťáků můžeme však objevit i jedno auto, které tam moc nepasuje. A přesto je to jedno z mých nejoblíbenějších Lamborghini vůbec. Model LM002 původně vznikal na objednávku americké armády. Zakázku však nedostal (tehdy uspěl jiný známý vůz, Hummer), takže se řešilo, co s tím. A protože mluvíme o Lamborghini, kde mají vyvinutý smysl pro humor, rozhodli se Italové ukázat světu, co dovedou na poli terénních automobilů a udělali z LM002 civilní verzi. Tím vzniknul automobil, který nemá obdoby. Mohutný pickup byl poháněn vidlicovým dvanáctiválcem s pěti sty koňmi. Svou posádku hýčkal luxusní výbavou a překvapoval terénními schopnostmi. Tohle je Lamborghini jak se sluší a patří. Ani nevíte, jakou jsem měl radost, když jsem toto vozidlo potkal nedávno v Praze. Přeci jen, jak často narazíte na vůz, jehož se vyrobilo pouhých 328 kusů?  

Hennesey Velociraptor 6x6 

Možná si říkáte, že ve výčtu bláznivých pickupu nemůžeme zapomenout na Ford F-150 Raptor. Pro mnoho lidí je právě Raptor tím hlavním zástupcem této kategorie. Jenže nám přijde Raptor trochu obyčejný, takže jsme vybrali ještě trochu divočejší variantu, kterou postavili u Hennesey a pojmenovali jej podle našeho oblíbeného zvířátka z Jurského parku – Velociraptor. 6x6 na první pohled odkazuje k použité koncepci, která je podobná té, jež použil Mercedes u svého übergéčka. O pohon tohoto drobečka se stará přeplňovaný osmiválec s výkonem přesahujícím 600 koní. To je slušné stádečko na takovéto běžné cestovaní, které vás na stovku katapultuje za 4.2. A to v autě, jehož rozměry připomínají spíše dopravní letadlo. Úctyhodné. A pokud máte zájem, pořád si můžete toto monstrum pořídit. Jen ta cena, 349 tisíc amerických dolarů, není zrovna lidová. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ro
rock
20. května 2019, 16:33
0

Desítka je obsazená, ale stejně dám tip na bonus: Mitsubishi 360 T '62

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
20. května 2019, 18:03
0

Tenhle Dodge v červený stává o ulici vedle ode mě, vždycky jak jdu kolem ukápne mi slina :D
To auto je tak nesmyslný, až je úžasný.

reagovat
Fa
Fandatik
20. května 2019, 21:14
0

Myslím, že na Prima Cool byl pořad o přestavbě jedné 412ky. Vím, že to není ani minisérie a podobných může být po světě stovky, ale...

reagovat
Woyta
21. května 2019, 12:39
0

Z úprav se mi hodně líbí BMW K2, 1998, by Karmann na bázi e36 compact. Škoda že přestavby jsou u nás problém. Malej pickup bych bral.

Tomino
20. května 2019, 23:02
0

Pěkný výběr. Netušil jsem, že Ranchero mělo taky Cobra Jet engine. To Lambo celkem závidím, taky bych rád viděl.

reagovat
sheogh
21. května 2019, 10:16
0

Dane, s tim Lambem to mame uplne stejne - taky muj nejoblibenejsi model.. hned za nim Miura :-)

reagovat
ToMyx
21. května 2019, 11:20
0

GMC Syclone je přesně můj šálek kávy. Nenápadný lehký zabiják :-D

reagovat
custom1
24. května 2019, 13:00
0

Jen tak pro zajímavost - v Ostravě je GMC Jimmy Typhoon, což je "sourozenec" Sonomy Syclone.
Kamarád měl možnost se s tím projet a prý to fakt jede jak z praku... :)

ToMyx
27. května 2019, 09:22
0

parádní krabice! :-)

custom1
28. května 2019, 06:59
0

To teda jo! Chtěl bych to vidět v akci... :)

Irwinek
22. května 2019, 12:39
0

Jo, hezké, ale doufám, že zalovíš i ve finančně bližších krajinách :-D

reagovat
MikeEM
23. května 2019, 12:32
0

To zas není úplně sériově dostupné, spíš specifické švédské úpravy, ne?

Irwinek
24. května 2019, 12:14
0

Standartně ve výrobě asi ne, ale našel jsem tolik kusů, že je asi někdo produkoval víc, než jen jednorázově.

MikeEM
26. května 2019, 09:38
0

Ve Švédsku mají kategorii A-tractor, což jsou právě malé pickupy, omezené na 30kmh a můžou je řídit od 16 let. Proto se tam hodně objevují právě tahle stará Volva.

Irwinek
26. května 2019, 09:56
1

myslel jsi tím tu S90, nebo tu XC 90 :-D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem