Luki.xy
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství. Zjisti více |
---|---|
Jméno | Lukáš Naske |
Bydliště | České Budějovice |
Registrace | před 5.4 rok. |
Poslední aktivita | před 1.2 dny |
Komentářů u článků | 161 |
Pozitivních komentářů u článků | 81 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid 2014
Poslední dobou se nám to tu s hybridy rozjelo, tak se přidám i já. Jak jsem se dostal od plánované benzínové V8 od Mercedesu do naftového hybridu, i když jsem předtím nikdy nic podobného neřídil a vlastně o tom ani nepřemýšlel? A nelituji toho?
Jak jsem si užil Sunday Morning drive vol. II.? Neužil, vůbec….
… a to proto, že jsem tam nakonec nebyl ☹
Posledních 50 komentářů
A situace je ještě o to horší, že s Volvem by se měl porovnávat spíš Peugeot e-2008, který je o dalších 75 tisíc dražší. Takže Volvo je levnější i v druhé výbavě Plus nebo základní výbavě ale větší 69 kWh baterií. Já těm cenám taky nerozumím.
Popravdě si tohle nějak nepamatuji – tedy nepřišlo mi na pedálech nic zvláštního. Můžu jen konstatovat, že plyn je uchycený nahoře, a ne na podlaze. Vím ale, že opěrka pro levou nohu je zatraceně blízko a při delší cestě už to začíná být cítit. Občas jsem nakonec strkal nohu vedle brzdy. Být tam spojka, tak už to nejde. Je to prostě malé auto, ale na danou třídu žádná tragédie.
Trochu jsem se snažil předat info o tom, že to právě není jen o tom odpichu, ale i slušné hmotnosti, která je hodně nízko, dobrému podvozku, který se nenaklání a drží a přesném, hodně strmém řízení s malým volantem. Ale ok, nemůžu říct, že jsem takový komentář nečekal. Cenu nerozporuju, je prostě vysoká a nijak se to okecat nedá.
Docela jsem zvědavý, jak to pokračuje za těma tečkama. To je tohle levné a Abart je drahý? Nebo je tohle drahý a Abarth za 800 je levný? Co z těch dvou malých bobíků, kteří se nebezpečně blíží milionu teda dává smysl? 😃
-
Komentář upraven 16. 4. 2024, 14:21:05
Ale jako ideální konkurent mi přijde třeba Opel Crossland, který je teď v HITu za 400t. Výbavou na tom bude podobně, velikostí taky… Těžké rozhodování.
Vždyť to mám stejně 😃. Bojuju tu za výhodnost Dacie, ale pravda je, že bych si ji určitě nekoupil a raději sáhnul rozhodně i třeba po ojetině. Chápu – záruka, žádný starosti, žádný prachy navíc, ale v tomhle prostě já svůj život trávit nechci. Pro někoho kdo na auta tolik není to ale může být možnost 🤷♂️
Zrovna u Tivoli by mohl být docela problém především s provozními náklady. Ano, má sice 163 koní a projev je tak suverénní, ale taky spotřeba prakticky nejde pod 8 litrů. V přepočtu na koruny tak jezdí za víc než dvojnásobek na kilometr. To může být u kupců nejlevnějších aut docela významný parametr. MG ZS je na tom jen o trochu lépe.
S Vitarou bohužel osobní zkušenost nemám, ale když se dívám do aktuálního ceníku, tak je tam akční cena od 497 tisíc (snad tam není nějaký háček, jako jsem se nachytal u C-HR) a dost prvků výbavy chybí.
Ale tak abychom se stále netrefovali jen do Tesly, Toyota s Lexusem to umějí také 🙂
Ano, máš pravdu, moje chyba. Bral jsem to tak, že 35 tisíc je ještě další bonus při výkupu, nezkontroloval počty a oni už to napočítali do ceníku. Pardon a díky za upozornění, upravím i v textu.
Nemyslím si, že s tou cenou máš pravdu. Akční ceník začíná opravdu na 699 900,- bez nějakých podmínek. Hvězdička u dotace znamená „platí při platbě v hotovosti či prostřednictvím financování pro právnické i fyzické osoby“.
A k cenám – ano, C-HR mi přijde jako dražší volba, ale ony ani ostatní (hlavně větší) Toyoty nejsou úplně levné…
V zásadě ano, reálně byl v designu Citroën vždy o trochu (o dost) odvážnější než Volvo. Vzhledem k tomu, že k výrobě nedošlo si ale můžeme namlouvat, že by sériová verze vypadala dobře. 🙂
Kromě Volva 480 byl ještě soudobý konkurent v Británii oblíbený Reliant Scimitar GTE. Mě zas svými ostrými linkami vždy připomene Alfu Romeo 145 (navrhoval Chris Bangle, rok 1994), která byla ale menším autem.
To je právě třeba jako ten ElBlesk Pony, jenže ten tu teď začíná na 370 tisících. Je otázka, jestli se to dá prodávat v EU levněji.
https://www.elblesk.cz/pony/
Moc dík za korekce. Upravím i v článku, ať si to ostatní přečtou správně.
A odkaz na blog prostě musel přijít, je parádní. V rámci příprav jsem měl trochu načteno, ale v blogu jsem se dozvěděl víc, než kdekoli jinde 😉
S GLC souhlasím, taky se mi moc líbilo. Ale jestli fandíš Mercedesu za to, že končí se spojeným displejem, tak tě asi nenadchne s čím bude za chvíli udávat směr 😀
Ještě před pár týdny bych to asi taky trochu rozdýchval, ale když si vzpomenu na Kubovo test Peugeotu 408 tak vím, že se tady Peugeot ještě mírnil 😀
Asi můžu prozradit, že zrovna o tohle jsme se v redakci moc nepřetahovali, a tak nějak na mě zbylo 😀. Musím ale říct, že mě to (jako trochu nefandu Stallantisu) docela mile překvapilo. Jak píšu, jako druhé auto pro manželku by se mi to fakt líbilo 👍.
Poslední větu tesat do kamene. A čím levnější ojetinu hledáš, tím víc platí. 😉
Záleží jak to pojmou. V Itálii už to nějaké zázemí má. Přebouchat pár plechů na koncernové technice zas tolik nestojí a Lancia si na svém malém trhu na sebe snad vydělá (píšu snad, nevím). Jestli to ale chtějí pojmout globálně a oživovat Lancii, tak to vidím stejně jako ty. S Alfou už to nějaký pátek zkoušejí, tak by měli spíš konečně pořádně zabrat tady.
Jenže je to spojení francouzské a italské firmy. Tady s logikou moc počítat nejde, takže kdo ví 😀
S vývojem PHEV je to velmi zajímavé a hodně mě to baví. Beru tuhle třídu aut, jako takový přechod mezi spalovacími vozy a elektromobily. Podle zkušenosti a mojí a lidí v mém okolí je to takový opatrný způsob jak si „čuchnout“ k elektromobilitě. Majitel bez strachu z dojezdu zjistí, jak moc by mu eklektický vůz vyhovoval a jak by ho omezoval. Velká většina pak jako další vůz právě elektriku kupuje a málokdo sáhne podruhé pro PHEV.
Mercedes se jako leader snaží být nejlepší – a tak nabízí i nejlepší parametry plug-in hybridů. Upřímně už mi přijde 100 km na elektřinu až zbytečně moc (velká baterie celý systém prodražuje). Pro některé (kteří na to mají) to může být samozřejmě ideální volba. Díky velké baterii ale zas Mercedes může nabídnout rychlonabíjení, které je obrovským plusem posouvajícím používání hybridu zas o dost dál.
Je pravda, že jsem spotřebu elektřiny moc nesledoval, ale zkusím se na to příště zaměřit 👍
Podle informací, které jsem dostal jsou 3 ze 4 prodaných hybridů u Mercedesu právě naftové, takže zájem (asi především v Evropě) určitě je.
GLC je mnohem dospělejší auto, než jsem čekal a chyby se hledají opravdu těžko. Je zkrátka znát, že už se řadí k těm „opravdovým“ Mercedesům (od C nahoru).
Jak dlouho to vydrží podle týdenního testu bohužel neřeknu. Můžu ale sdělit, že můj henten PHEV naftopal v desetiletém Volvu zatím funguje dobře (najeto 240t). A to má dojezd reálně tak 40 km, takže se tam ten pětiválec startuje častěji. Samozřejmě nemůžu vědět co se stane zítra, ale zatím to nevypadá, že by měl umřít.
Věřím, že i značka jako Mercedes na tohle myslí. Už jedou minimálně druhou generaci tohoto systému, tak to asi funguje 👍
Ohledně topení – našel jsem, že by mělo mít auto tepelné čerpadlo, takže topí s rozumnou spotřebou elektřiny.
Přímo u Pininfariny přiznali, že skleněná bublina byla vlastně nutnost. Extrémně nízká stavba nedovolovala jakýkoli předěl okna před řidičem, protože ať by byl jakýkoli, vadil by ve výhledu.
Jasně, se sériovou výrobou to moc společného nemá, ale na to se při návrhu konceptu myslet nemusí. A to je dobře, alespoň máme teď na co koukat 🙂
Rock: Je to přesně jak píšeš. Auto zkonstruované za jediným účelem. Nikdy ani nepočítali, že dojedou do cíle. Do závodu odstartovali, odjeli pár kol, pak na dvě a půl hodiny do boxů a pak zajet zas jen pár kol, ve kterých dosáhli rekordu. Celkem odjeli 22 kol a vítěz 294.
Na jednu stranu je celý tento projekt opravdu nesmysl. Na druhou obdivuji, kolik obětovali, aby svého snu dosáhli. Věřím, že to byl silně prodělečný projekt, ale prostě chtěli mít zápis v tabulkách. Jako kdybych si založil celý WRC tým, abych mohl na Finské rallye skočit nejdál – taky to není ničí cíl, ale délka skoku se měří…
Nebo Dongfeng T5 EVO
-
Komentář upraven 8. 11. 2023, 14:25:55
Jsem rád, že se ptáš. Zde je tvůj kandidát, který splňuje zadání. 😃
(berte to jako vtip, samozřejmě chápu, že víc rozdílná auta snad nejde najít)
Po vyzkoušení věřím, že si auto svou kvalitou dokáže cenu obhájit. Fakt to působí dost dobře. Problém ale je, že i když je to super, tak to prostě stále je „jen“ Peugeot.
Svezl se i pán, co tuto kategorii aut reálně kupuje a sám potvrdil, že vlastně nemá co vytknout, ale své BMW by za stejně drahý Peugeot prostě nevyměnil. Docela by mě zajímala čísla prodejů proti konkurentům třeba ve Francii 🤔
Nemýlíš se, dostupnost dílů je bezproblémová, tak jak je u Mercedesu zvykem. Ať už nových, tak v těchto starších autech i použitých.
Já jsem musel měnit jen kompresor klimatizace (jednotný díl pro většinu MB té doby) a pak škrtící klapku. Jinak klasika oleje a filtry. Doporučuje se ještě vyměnit olej v kompresoru Eaton. Je tam krkolomný přístup, ale dá se to zvládnout bez demontáže injekční stříkačkou a hadičkou doma v garáži. Jinak tyhle motory jsou spolehlivé 👍
Pokud nekecá výrobce, tak by mělo být správně. Bez AWD a s manuálem je to dokonce pod 1500 kg.
Neboj, už se na tom maká 😃
Mercedes má svoje Digital Light, které kreslí symboly na silnici stejně jako Audi Digital Matrix. Teď je to kvůli bezpečnosti, zítra se bud natrvalo promítat malé logo, pozítří obrázek přes celou šířku vozovky. Ale nechci malovat čerta na zeď, třeba to tak nebude 👍
Že jo. Přebíral jsem to v těch největších vedrech a na tohle jsem se těšil. Ale bohužel, tady někdo šetřil 😃
Vypadá to na standardní výbavu a je to pod kódem 3DN BMW ledvinky "Iconic Glow". Přikládám ještě lepší foto od BMW než jen mojí mobilovku.
Musím říct, že v noci se za tím otočí opravdu každý. Ještě jednou tak zopakuju, že tohle auto opravdu není pro introverty 😃
Na druhou stranu poznámka hned za tím „ale lze to vypnout“ je docela důležitá, protože to už dnes u hodně aut taky není pravidlem (obzvlášť když se přepne na sport). Dokud má člověk na výběr, tak mi to zas tak nevadilo. Až jiná možnost nebude, budu nadávat s tebou 😉
„Trh je plný pokrytců, takže GTD bude mít určitě úspěch“
To mi přijde až moc přísné. GTD je vlastně moc fajn auto na každý den. Spíš bych to bral jako nejsilnější naftu, něco jako dřív měla VW auta s červenými všemi třemi písmeny TDI. Jestli si to někdo koupí na závodění, tak si vybral špatně a měl zvolit GTI nebo R. Ale na denní jízdy + hodně občasné svezení pár zatáček tomu není moc co vytknout, pokud na to člověk má rozpočet samozřejmě.
Těch pět puntíků jsou mlhovky a rozsvítil jsem je jen na focení. Denní svícení tvoří klasicky pásky ve světlech plus zde trochu netradičně ta linka na vrchu masky.
Habakukk: svítící linku zavedl nyní VW v rámci všech svých modelů. Takový jejich poznávací znak. Tím to určitě nechci tvrdit, jak je to super, ale už jsem si na to tak nějak zvykl. Možná to nakonec i ty budeš vnímat jako fajn, až se podíváš na test, co chystám na příští týden 😀😀
-
Komentář upraven 23. 8. 2023, 08:23:42
Ajoo, já si této změny vůbec nevšimnul. Ale dohledal jsem info a článek doplnil. Díky za upozornění. 😉
Čtyřku má na svědomí Kabaňův nástupce Oliver Stefani. Jenže jak se tvrdilo při představování VisionC – Kabaň představil nový designový směr, který se měl ubírat určitou cestou i v mnoha dalších letech, protože nějaké převratné a revoluční tvary z generace na generaci se u koncernu moc nedějí. Takže zůstaly ostré linky, napojené světlomety na masku a podobně, ale Oliver byl asi nucený zas přidat pár litrů v kufru a pár cm místa pro posádku a skončilo to… Trochu bachratě no.
Ahaaa, tak takhle to je. Díky za doplnění 👍
Koukám na jejich stránky a mají fakt nádherné kousky. Bohužel tomu odpovídají i ceny.
Tipnu si, že po Sportage a Proceedu pokukují jiné skupiny lidí. Proceed bude pro nadšené řidiče a Sportage pro lidi, kteří se o auta možná nezajímají tolik a prostě chtějí univerzála.
Auto je jednoznačně laděné na pohodu a podvozek (elektronické tlumiče vzadu) umí skoro až houpat – žehlí toho opravdu hodně. Překvapivě auto drží i při rychlém stylu, ale zábava to vůbec není, není nic cítit od volantu ani od podvozku. Charakter těch aut je strašně jiný.
Právě to dohledávám a koukám, že jsem měl opravdu stará data. Již v roce 2016 to bylo pošesté ve VC Číny a poslední je správně to Španělsko. V textu upravím. Díky za upozornění.
Je na tom ale krásně vidět jak se vylepšuje technika, bezpečnost, pravidla…
Ano, mluvíš mi z duše :), taky to považuji za ideální kombinaci přesně z důvodů, které jsi popsal, a právě takhle taky svůj diesel-PHEV používám. Nyní už v tom jede jen Mercedes a bojím se, že se už nikdo nepřidá.
Myslím si, že to je tím, že je diesel málo rozšířený – ve velkém se používá vlastně skoro jen v Evropě. Vyvinout nový systém a pak ho prodávat jen tady by asi nebylo dostatečné. Taky jsem slyšel verzi – hybridy nejsou primárně vyvíjené, aby snížili spotřebu paliva, ale aby zlepšili výfukové plyny aut. Lepší spotřeba s tím jde ruku v ruce, ale když už má PHEV na delší cestě spalovat fosilní palivo, tak ať je to to čistší. Ale třeba se pletu a všechno to jsou konspirace :D
Díky za upozornění, v textu opraveno. Aneb jak udělá jedno písmenko velký rozdíl :)
Taky bych 180 tisíc korun označil za naprosto normální cenový začátek desetiletých aut v této třídě. V rychlosti jsem projel sauto.cz a na stejných penězích začíná Superb, Passat, Mondeo, Avensis, i40…
Jo, v dynamic je to rozhodně lepší. Vlastně jsem o režimech do testu nedal ani čárku co...
Tam auto počítá s tím, že budeš chtít zrychlovat, tak po zadupnutí hned přeřazuje. Prodleva se tím zkracuje cca na polovinu a už je taková jako u jiných turbomotorů podobné velikost.
Přijde mi, že ten systém je naladěný víc jako hybrid a většinou si chce při akceleraci pomoci nejdřív elektromotorem. Ono to často v té úvodní vteřině pomůže, ale když pořádně šlápneš na pedál, tak to samozřejmě nestačí. Auto si to ale uvědomí až po té chvilce a pak ještě musí vyhnat motor do otáček a třeba podřadit o dva nebo tři stupně, na což nebylo připravené.
Nevím, jestli to budou přesně dvě vteřiny, bral jsem to spíš pocitově ale opravdu to trvá déle než jinde. Naštěstí je tohle věc, která by se dala softwarem opravit a zlepšit, tak uvidíme…
Junior: Ty jo – cením zmínku o Prachaticích. Čekal jsem, že takovej zapadákov už tu nikdo znát nebude :D
Jsem právě odsud (teda z Volar) a cesta z Prachatic na Libínské Sedlo (kde se občas jezdí i vrchy) je jednou z mých nejoblíbenějších. S diskusí o pickup to teda nemá nic společného, jen jsem rád, že i tyhle končiny tady lidi znají :)
A teda k tomu pickupu, ať diskuse pokračuje – tady do má pár lidí, ale vždy vyloženě pracanty, aby to auto vydělávalo, protože mít to jako soukromé je ve zdejším chudším příhraničí už fakt moc. Takže vyloženě na stavby a často jako tahače na auta. Hodíš plyn a má to i rozumné náklady na provoz a vypadáš jak king mezi těma všema Tuaregama (který budou ve skutečnosti ale pohodlnější i praktičtější, ale není tam zkrátka ten styl).
Ano, to je dnešní doba. Třeba BMW X2 18i je taky tříválec, stejně jako Audi Q2 30 TFSI. Jenže oba tam pouze začínají a pak nabízí víc. Mnohem víc ...
Habakukk: Tak počítám, že mezi XC60 a řadou 5 se nikdo nerozhoduje. Ale mezi XC60 a X3 už by to mohlo být docela hodně zákazníků. A možná do toho přidají i GLC a Q5 nebo třeba i Lexus NX?
Tipuju, že mnoho přešlapů u žádného z těchto aut nebude, a tak bude často záležet čistě na osobních preferencích a náklonosti k jednotlivým značkám. Nebo i na firemní politice, protože tam bude začínat svůj život většina těchto aut.
Poslední komentáře
- jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Kdy se to zlomilo? Kdy ty požadavky zabily nová auta? První... - VK, u blogu Stirlingove autá
Ta sedma je na vzduchu? - James, u blogu Strasti s Volvem a lidskou blbostí....
Povylepšený T-Jet je na MiTo na normální ježdění velmi... - afro-r1, Opel Combo přichází s faceliftem...
Pri odkupu od GM jsem trochu doufal, ze by mohl Stelantis udelat... - afro-r1, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Myslis kolik novych aut neni deformovano pozadavky ochrany chodcu,... - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
BMW 635 Csi. Kolik je dnes tak krásných aut? - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Octavia 3 RS liftback v modré race je dodnes pěkné auto. - riderhenry, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Ona vlastně odcházející XC90 byla taková labutí píseň... - M1chal, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
S elektrickými barličkami a dvojlitrovým 4 hrncom pod kapotou?... - Honza Hamster Křeček, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Nechtěl sem dávat do článku vlastní vůz, ale nemůžu,... - sheogh, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Docela by me zajimalo chovani toho AWD na snehu - HeavySmoker, Opel Combo přichází s faceliftem...
Minimálne v cenníku majú obe prevedenia aj so spaľovákom,... - Ronoath, Opel Combo přichází s faceliftem...
Konečně ta dodávka zas vypadá normálně! Tleskám Opelu,... - XTad, Škoda vstupuje do hry Gran Turismo...
Hlavni kouzlo Gran Turisma vzdycky spocivalo v tom, ze se tam mohlo... - S.h.I.t., Opel Combo přichází s faceliftem...
Ve spalovaku to ma homologaci jako osobak, nebo je to zase "jen"...
Poslední inzeráty
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
28 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů