načítám data...

Téma EVO nebo STI ???

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Junior 16. května 2019, 06:25
mně bylo řečeno, že nedotáčivost STI řeší p. Skácel svým softem na diferáky. Pak by měl být šecko cajk
krab 15. května 2019, 21:56
To, že mají Mitsubishi lepší jízdní vlastnosti ( neutrálnější, přetáčivější) charakter, to mi už řeklo taky víc lidí. Já měl zkušenosti jen se Subaru. Novým MY2018 a starým japonským STI RA z roku 2000 (myslím) díky laskavosti čtenáře... Ta stará to je hračka - neustále vyžaduje péči, ale jízda je fakt zážitek a moc se mi to líbilo.

To nový STI je docela univerzální auto. Velice příjemný obecně na svezení kdekoli a kamkoli. Jsem s ním jezdil prakticky týden a docela jsem si to užil. Ale jestli si to pamatuju pořád dobře, v zásadě víc úsměvu na tváři mi přivodí daleko slabší BRZ. STI je zase ale větší a praktičtější auto, takže de-facto na denní používání pro člověka, fanouška jako jsme my a navíc milovníka rallye to nový STI dává dobrej smysl. Spolehlivost u ojetýho kousku po záruce, to je trošku loterie, nakonec žádný rychlý auto když ho kupuješ z druhý ruky nejezdí dál jen "zadarmo". Každá sranda něco stojí...
ToMyx 15. května 2019, 14:26
Junior má recht. Já zachytil tisíckrát omýlanou pravdu....STI trpí na trvanlivost motorů a EVO na diferáky. Ve výsledku je to tak, že STI je trochu více nedotáčivé, ale to je zase o možnostech naladění podvozku. Ve výsledku je to stejně žrout prachů, více či méně:-)
Junior 14. května 2019, 13:07
selhání v době záruky ti stejně prd řeknou, nakonec bude záležet na tom, jeslti ten kus měl pantáta na stylovku nebo závodník rallye na trénink. STI se prej sere s radostí klidně během prvních 20kkm, kovanej motor je prý otázkou +- kila, teď někdy pojedu na olej, tak se musím zeptat, jestli proti tomu uštvanýmu sériovýmu dávají nějakou slevu na ten kovanej.
Hledal bych kus bez úprav s maximálně sériovým interiérem. Dá se přepodkládat, že ten kdo si dá skořepiny, připraví se o airbag a každou jízdu se cpe do čtyřbodu, ten to myslí vážně a to auto podle toho dostávalo zabrat.
LS400 13. května 2019, 16:58
A co se týče kvality/trvanlivosti motoru tak je to spíše ve prospěch EVO nebo STI? Zrovna tyhle informace i po delším Googlení nemohu najít s nějakými statistikami / kvalitními podloženými zdroji. Jde o to že v běžných diskuzích to je skoro kolik lidí tolik názorů. Existují nějaké statistiky servisu (autorizovaných třeba v době záruky) per auto/model?
Tomáš "Vavris" Vavrečka 13. května 2019, 13:26
Obecně EVO i STI s postupujícími generacemi přibíralo. Pokud to nemá být daily (což je rozumné), tak bych šel do Mitsubishi a v jeho případě rozhodně platí, že starší generace jsou lepší než X.
Junior 12. května 2019, 09:17
http://www.autoforum.cz/testy-aut/prvni-test-subaru-wrx-sti-2014-zustanu-svuj/

zrovna Jandovi bych to věřil.
Jinak Subarácká záruka je 5 let/200 000km, takže drtivá většina STIček poslední generace bude mít ještě nějakou záruku, což může přijít vhod.
LS400 11. května 2019, 12:23
Zdravím,
řeším podobné dilema, ale ještě se špetkou jiného úhlu pohledu. Mám naježdíno něco na "normálních" autech něco - superb, mustang+camaro (jen V6), fabia, mondeo. Ale rozhodl jsem se že bych chtěl nějaké ostřejší auto co "odpouští". Takže v mém hledáčku je Lancer EVO VIII nebo X, WRX STI. Ale teď ta důležitější část, jaký je reálný rozdíl u nejnovější WRX STI vs. starší WRX STI nebo Lancer EVO VIII nebo X. Nemůžu se dobrat, jestli je opravdu "příplatek" za novou WRX STI oproti starší nebo Lanceru k něčemu, nebo nemá smysl a lepší ušetřené peníze v průběhu času "nasypat" do jedné ze starších možností. Auto nebude daily, ale očekávám nájezd kolem 10 000 / rok. Nějaká doporučení?
Díky
Asid 24. ledna 2019, 15:46
Tomáš "Vavris" Vavrečka: Takhle, já ho sice budu používat jako hlavní auto, ale ne tím stylem, že bych s ním musel každej den jezdit do práce, strávit půl hodiny v kolonách ve městě atd. Takže to bude spíš takový hlavní auto s kterým se převážně bude jezdit pro zábavu a semtam něco vyřídit nakoupit atd, vyloženě daily ho používat nebudu, to jsem možná napsal trochu špatně, takže ty náklady sice budou vyšší, ale nebude to nic tak extrémně finančně zničujícího.
Matěj Podhorský 20. ledna 2019, 12:33
U toho boxeru to pořád trochu slyšet je. Nelíbí se mi to.
Vojta Nekvapil 19. ledna 2019, 23:39
U V ti zvuk hodne ovlivnuje uhel otevreni a spousta dalsi veci. Vysledna tlakova vlna (zvuk) se tak motor tak od motoru lisi vic. U boxeru a radoveho motoru je nacasovani jednotlivych zazehu zcela identicke. Proto ta podobnost zvuku.
Nimrod 19. ledna 2019, 06:01
Vojta Nekvapil: já se nehádal, já se ptal
Vojta Nekvapil 18. ledna 2019, 22:08
Lepsi video co ukaze rozdil, nez se tu hadat.
Nimrod 18. ledna 2019, 19:54
Vojta Nekvapil: alfa má také nesymetrické svody? a starý v4 od forda (pravda, to už není boxer, ale stejně)? alfu znám osobně, forda jen z netu (převážně v saabech), a nepřijde mi to jako klasický r4
Tomáš "Vavris" Vavrečka 18. ledna 2019, 12:49
zvuk boxeru je ňuňu <3 <3
Vojta Nekvapil 18. ledna 2019, 10:56
Dej na Imprezu symetrické svody (série tak ztrácí pár kW) a zní jako každý řadový 4valec. Boxer nemá specifický zvuk.
Matěj Podhorský 18. ledna 2019, 10:20
Vojta Nekvapil: a ten zvuk je právě otázka... já zvuk boxeru v tom autě prostě nesnáším
Vojta Nekvapil 17. ledna 2019, 18:36
Říká se že Evo je ostřejší a sti klidnější.
Motor Eva by měl vydržet docela velkou porci výkonu navíc. Boxer Imprezy na to moc vhodný není. Myslím že ani jedno auto nebude vysloveně špatné. U Imprezy je návykovy zvuk vyfuku daný nesymetrickymi svody.
Tomáš "Vavris" Vavrečka 14. ledna 2019, 22:59
11 z 10 valašských rallymanů ti potvrdí, že EVO je funkčnější, jízdně lepší a má trvanlivější motor... Proto je také znatelně dražší.

Provozovat však obecně jedno z dvojice těchto aut jako daily bude asi docela prča - ať už náklady, tak kondicí, kdy už toho bude mít většina kusů hodně za sebou (i při slušné údržbě..) :-)
M 13. ledna 2019, 17:17
Asid:
Ahoj, aj ked sam mam subaru, tak Ti asi velmi neporadim, tvoje rozhodovacie otazky ani nie su uplne o podstate tychto aut, obe auta su dobre..., pretoze mi to pripomenulo diskusne boje ako ci je lepsi Canon alebo Nikon ;)
Inak, ako pises, relativne pristupne su prave aj s pravostrannym riadenim.
Vela stastia s vyberom!