načítám data...

Volkswagen ID.3 slaví předprodejní úspěch. Na šampaňské je ale ještě brzy.

Volkswagen spustil předprodej svého plně elektrického modelu ID.3. Prodává se sice jako teplé housky, já si ale myslím, že se skutečným zájmem trhu má tato nákupní horečka pramálo společného.

zobrazit celou galeriiAutíčkářovy názory, Novinky: Volkswagen ID.3 slaví předprodejní úspěch. Na šampaňské je ale ještě brzy.

Už je to tady, chtělo by se říct. Volkswagen vzal na milost baterky a představil plně elektrické auto pro bězného uživatele (případně uživatelku samozřejmě), které půjde normálně používat jako vůz pro každý den. Tedy alespoň pokud si na chvilku odmyslíme problémy s infrastrukturou a kapacitou elektrické sítě. Nicméně po Teslách, které stojí nesmysl a kvalitou se snaží (neúspěšně) vyrovnat Daciím, přehřívajících se Nissanech s ohyzdným interiérem, nevzhledném Renaultu a různých miniautech je tu konečně “elektromobil pro obyčejného člověka”. Zkrátka Golf na baterky (který už tu teda nějaký pátek je, ale…tohle bude asi ještě něco víc). 

Pokud se vám zdá, že se v textu objevují náznaky sarkasmu a ironie, všimli jste si správně. Totiž – celý ten humbuk kolem ID.3 mi přijde jako ona příslovečná “z prdu kulička”. Onen přelomový elektromobil od Volkswagenu je prostě jen rodinný hatchback, co vypadá jako Golf, akorát má cool polep s barevnými pruhy. Ale když ten polep digitálně odstraníme, zbyde nám…no prostě Golf na divných kolech. Možná po nějakém faceliftu nebo tak něco, kdo se v těch německých přepravnících má vyznat.

Tak třeba se ta pověstná revoluce děje pod kapotou. Šťáva z 58kWh akumulátoru roztáčí elektromotor s výkonem 150 kW a ten je schopen rozpohybovat vozítko na elektronicky omezených 180 km/h. “Papírový” dojezd je nějakých 420 (blaze it!) kilometrů a celé to bude stát zhruba milion. To nejsou špatné hodnoty, nicméně VW e-Golf, který už se nějaký ten pátek prodává a stojí (nečekaně) zhruba milion je “horší” jen o nějakých 80 km dojezdu (a to kdo ví, jestli). Možná jsem přehnaně náročný, ale od “přelomového modelu, který svým významem dostihuje Brouka a první Golf” (to prosím tvrdí samo VW), který má svojí vlastní elektrickou platformu a má sloužit jako výkladní skříň budoucnosti elektromobility, jsem prostě čekal víc.

A teď ještě ty prodeje. Během prvního dne po představení maskovaného konceptu si auto objednalo (a zálohu ve výši cca 25.000,- Kč zaplatilo) více, než deset tisíc lidí. A další stále přibývají. Například limit předobjednávek pro ČR už je vyčerpán, takže pokud jste po dočtení tohoto článku chtěli vyrazit k dealerovi VW, můžete zůstat v klidu sedět. To na první pohled nevypadá zle, o elektrický Volkswagen je obrovský zájem, i když ještě pořádně ani nevíme, jak vypadá. To bude jistě prodejní úspěch. Nebo možná taky ne. 

Ony ty předobjednávky jsou totiž docela ošemetná záležitost. Tak zaprvé – jsou nezávazné a jdou kdykoli zrušit, záloha je pak v plné výši vrácena. Pro dost lidí tak nepochybně tato předobjednávka slouží spíše jako jakýsi “placeholder” a možná supluje i určitou investiční spekulaci. O ID.3 je zájem, třeba půjde taková předobjednávka někomu prodat se ziskem. To je konec konců běžná praxe u Tesly. 

Mnohem zásadnější je ale to, že elektromobil je pořád trochu fanouškovská záležitost. Musíte mít pro tyhle bateriové vozy trochu slabost, abyste si v dnešní době něco takového opravdu (za milion) koupili. No a pokud jste fanoušek elektromobilů, tak vám infromace o předprodeji ID.3 určitě neunikla. Předobjednávky tak uspokojily poptávku těchto nadšenců, ale na běžném trhu už si za milion koupí hatchback střední třídy (který je vlastně Golf, akorát že nedojede tak daleko)  koupí málokdo.

A dost možná jsem jenom zapšklý škarohlíd, co se špatně vyspal a z ID.3 se opravdu stane legenda, která se zařadí po bok Brouka a Golfu. Co si myslíte vy?


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ro
rock
14. května 2019, 12:05
1

Aniž bych to chtěl obhajovat, protože e-mobily se mi eklují jako celek, tak by bylo fajn, kdyby autor přece jenom trošku schladil čelo, než začne psát. Aktuální e-Golf má akumulátor 35.8 kWh (využitelných cca 33) a podle WLTP normovaný dojezd 231 km, ten zmiňovaný cenově odpovídající ID3 má baterku 58 kWh a podle stejné metodiky slibovaný dojezd 420 km. To je navýšení toho nejpálivějšího parametru asi o 60-80% (podle toho, který údaj vezmeme jako referenci) za stejný peníze.
Kolik je potřeba, aby se to dalo prohlásit za revoluci? OK, tohle možná ne, ale pokrok by to mohl být hodně znatelný.

reagovat
Vojta Nekvapil
15. května 2019, 10:06
2

Revoluce by byla kdyby se do běžného provozu dostalo ono řešení s elektrolitem. Pak by tankování bylo opravdu tankování a dopadlo by čekání při dobíjení.

MB
MBMB
16. května 2019, 02:32
0

Jako nějaké řešení, kde se do baterie natankuje elektrolyt a ta se tím nabije? To bych rád viděl nějaký odkaz.

ma
martinw
14. května 2019, 12:09
3

Několik let zpátky se všichni smáli rezervacím na Tesly a vida máme tu předobjednávky u VW ;)

Marketingová elektro masáž začíná na plné obrátky :D

reagovat
sheogh
14. května 2019, 12:43
1

Ja si myslim presne to stejny - koupi si to par nadsencu, jako druhy auto (zvlast v nemecku, kde se tim prakticky nikam nedojedou) do mesta... V zime to bude ocistec.
Ono logicky, pokud to ma 58kWh AKU, tak je schopen dodat v idealnich podminkach 58kW po dobu jedne hodiny. Po rovince/dalnici v pohode, ale pokud by zakaznik bydlel treba na vysocine, tak mu to auto moc k nicemu nebude...

reagovat
Tomáš Trýska
14. května 2019, 12:59
0

Zrovna na vysočině by se dalo dát docela dobře rekuperovat jízdou z kopce.

ro
rock
14. května 2019, 13:56
0

Zase proč by z toho někdo měl dlouhodobě dolovat celých 58 kW? Auta téhle velikosti (Leaf, Ioniq, e-Golf) jezdí podle spritmonitoru za 14-16 kWh...

krab
14. května 2019, 14:05
0

To jo, ale nikdy nemůžeš zrekuperovat tolik, kolik elektriky potřebuješ zase na výjezd zpátky do kopce...
Leda, že by někoho napadla revoluční vychytávka. Na každým větším kopci by se vedle pravýho svodilda postavil lyžařskej šlepr a u elektromobilů, kterým došla šťáva by se mohl spolujezdec chytit lana a do kopce se nechat vytáhnout.

PS: čeká nás zajímavá budoucnost... Můj rekord s elektromobilem na jedno nabití ( léto, bez klima) byl 220 km. A to má kapacitu baterií 28 KwH (jenom) a byl to Hyundai. Problém je, že abys jel jakoby normálně, zapnul klimu a nejel "ekorallye" udělá to 150-160 a pak už radši jdeš hledat kam to připojit do zásuvky. Jako 58KwH už zní docela dobře. Jakoby tím pádem by se asi mohlo věřit, že 300 km bez dobíjení to udělá za všech podmínek - možná.... ale bez vyzkoušení bych si to teda neobjednával

sheogh
14. května 2019, 14:12
0

No me je prave jasny, ze ten inzerovanej dojezd bude stejne presnej, jako udavana spotreba u spalovaku.. . U toho elektra m prave davaji smysl ty maly auticka - treba pro rozvoz jidla by to bylo genialni ... kdyby to nestalo jako 5x citigo...

Pokud by to dalo zarucene 300km na nabiti, tak uz to pouzitelny je

ro
rock
14. května 2019, 14:19
0

to krab:
To není zas tak revoluční, to je víceméně princip zubačky :-). Co parády s tím nadělají ve Frisku nebo třeba ve Štrbě ...

krab
14. května 2019, 14:24
0

To je právě ten problém. On to před časem někde tvrdil Vojta Dobeš si pamatuju.. U dražších aut se ta vyšší cena za komponenty elektromobilu nějak líp absorbuje a díky tomu to tu a tam někdo koupí, viz Tesly Model S nebo BMW i3 atd... Jakoby dražší značka, dražší auto, to se prodá. Ale přesně : kdo si koupí elektrický UP! z vlastní vůle, když benzínový stojí 3x míň a ten jeho litr umí jezdit bez potíží do 5 litrů ( vyzkoušeno).

A auta typu "Golf" jsou přesně taky v tý kategorii, kde jsou elektrický příliš drahý, takže revoluci v rozšiřování těch aut přirozenou cestou nečekám. Spotřeba bývá fakt jak říká rock ( 14 kwh) u aut typu Golf, ale s velkým mrazem to pochopitelně stoupá. 58 kwh asi dobrý, ale ve všech podmínkách to těch 300km podle mě spíš nezaručí. To bude asi něco jako, když si přečtu, že má Giulia Quadrifoglio kombinovanou spotřebu 9.2 l/100 km. A to mi věř, že nemá a dokonce ani s "mnichem" za volantem. Je to spíš dvojnásobek, taky vyzkoušeno za vás :) Zkrátka, když bude výrobce tvrdit 420 km dojezd, realita bude 250-350

Hyundai u Ioniq electric taky tvrdí 280 km dojezd na webu a v reálu jsem dal 220 a to už jsem si říkal jestli náhodou taky dojedeme... A když jsem říkal dealerovi značky, že jsem ujel tolik, byl příjemně překvapenej, že to s tím zdaleka každý tak úsporně zajet neumí :)

Jimi
14. května 2019, 14:52
0

Neo moc malý není, je dost vysoký, prakticky je to kratší miniVan. Velikost kol ho na fotkách dost opticky zmenšuje... ten dojezd + problém nabíjení je zatím na prd. Lidové auto za meloun...

sheogh
14. května 2019, 15:10
0

Krab: me prave ty velky sedany na baterky moc smysl nedavaji - to si kupujou lidi, kteri s tim casto jezdi streky, i v zime, a ocekavaji nejakou miru luxusu - setrit baterky tim, ze nebudou moc topit apod nehrozi... Ty maly mestsky nakupni tasky jsou na baterky v klidu - clovek s tim dojede nekam do Olympie, tam to (v idelanim svete) pichne do zasuvky, nazere se, manzelka si koupi dalsi boty a fici se domu..

krab
14. května 2019, 15:26
0

To já s tebou naprosto souhlasím. Spíš je problémem právě ta cena. Teslu za 3 miliony si kupuje nadšenec do high tech, ale trochu i kvůli jakési cool image. Pravděpodobně na delší štreky lítá letadlem, případně má v garáži i normální auto. Ale ty lidi neznám, nikoho, kdo něco podobnýho má, takže to by bylo jen hádání...

Já si dovedu představit koupit na daily ježdění cosi jako 150kw "Golfa" (ID3) na elektriku. Ale určitě ne za milion, ale tak za 600-700 max. Asi bych si to v týhle ceně dovedl odůvodnit, když by to mělo i sportovní jízdní mód, dokázalo opravdu nějak rozumně věrohodně napodobit jízdu v hot hatchi a na jiný mód to bylo zase komfortní přemísťovadlo. Možná by něco takovýho mohlo dost dobře jako denní fungovat. A na delší výlet bych jel starším poršákem na benzín. Jenže : ono to bude stát daleko víc, dojezd bude kdovíjaký, jízdní vlastnosti - těžko říct... Pravděpodobně to bude mít velmi dobrý zrychlení, to už víme ze současných elektromobilů.

Čas ukáže, jestli jsou autíčka na baterky fakt funkčním krokem do budoucna nebo ne, já tomu zatím pořád moc nevěřím a jsem k tomu skeptickej...

MB
MBMB
14. května 2019, 16:31
1

krab: Je ovšem potřeba dávat vždy pozor na to, podle jakého je to cyklu. Těch 280 km u Ioniqu je dle NEDC, zatímco dle WLTP už je to jen 204 km. Čili na WLTP dojezd ID.3 nelze aplikovat stejný "opravný koeficient" jako na NEDC dojezd Ioniqu.

beastar
14. května 2019, 16:34
0

Já si třeba dneska umim představit bmw i3 po Praze celej den ucpaný to je. Teď bych měl i čas si nabíjet a zachvili zase jedu. Na tyhle couračky ideální. Jenže je to prostě drahý... A já prostě nechci a nemůžu mít zase 5 aut. K té i i3 je nutný mít i normální auto se spalovákem. A Tesla? To jsou u nás auta pro nadšence a lidi co mají rádi cool factor. My jsme žádnou neprodali. Kamarád dělal dva dovozy z NL. Zákazník logicky člověk s vlastním domem, velkou garáží. Podnikatel... K Superbu či jinýmu podobnýmu autu Teslička. Do kanclu to dojede....

Vojta Nekvapil
15. května 2019, 10:13
1

Když si člověk vezme, že elektro auto začne být ekologické až po ujetí 700 000 km (výsledek vědecké studie) tak raději odjíždím staré krámy co by jinak byli už na srotaku. Můj nájezd je malý a výroba nového auta pro mě znamená ohromné eko náklady. Tím že se chovám ekologicky a ekonomicky se že mě stává postupně veřejný nepřítel číslo jedna.

krab
15. května 2019, 10:36
2

O ekologii tady vážně vůbec nejde. Na začátku bylo nějaký hledání alternativních možností pohonu, téma elektro vs. spalovací motor bylo vlastně téma už na začátku automobilismu. Dneska je to bohužel politika.

Ekologický by bylo totiž hospodařit jako ten chytrej pán "Sedlák pod Milešovkou" ( Daniel Pitek). Ten ví co je důležitý pro krajinu a vůbec obecně. Jenomže naše společnost asi těžko dokáže žít po vzoru hospodaření několik set let zpět. Nakonec tímhle způsobem bychom se tu ani neuživili a vymřeli hlady, protože je nás od těch časů několikanásobně víc na tom světě.

Takže Vojto děláš to dobře. Jak jsem napsal nahoře, mě by elektromobil za určitejch podmínek asi nevadil, ale rozhodně bych v širších souvislostech neměl pocit, že dělám něco dobrýho pro planetu. Protože sice lokálně snížím nějaký emise, ale budu používat věc, která se vyrobila díky silnýmu zatížení ekosystému někde jinde, kde se těží vzácné kovy.

Zrovna ráno u snídaně jsem někde četl rozhovor s Danou Drábovou o německé "revoluci" v energetice "Energiewende". Sice jakoby jim v tom snažení fandí, ale jednoznačně nevěří, že by dokázalo Německo kdy fungovat z obnovitelných zdrojů. Je to utopie, protože technologie solární, větrný i vodní energie není tak efektivní a neumíme navíc energii skladovat pro horší časy ( když nesvítí slunce, nefouká vítr...) To byl zajímavej rozhovor a mě se i líbilo, že tam vyvrátila, že např. energie ze solárních panelů je "obnovitelný" zdroj, protože na tu výrobu solárů potřebuješ vzácný kovy - vzácný protože jejich výskyt není nelimitovaný.

Čili pro mě celá německá politika "Energiewende" a Volkswagen "go all electrick" nebo jak to nazvat přijde taková dost bláznivá.

ma
martinw
15. května 2019, 11:05
0

Přesně tak Krabe, myslím že jediné co nás konzumenty donutí šetřit jsou brutální zdanění - CO2 daň na paliva včetně kerosínu, elektřinu, vodu prostě na vše co se hýbe. Jenže to si nenechají libít korporace ani my konzumenti - oni chtějí vydělat a my chceme stejný styl života. Nás "boháčů" který žíjeme tímhle CO2-náročným stylem života je jen několik stovek milíónů - a teď si představte že i v rozvojových zemích i v Indii, Číně chtějí být bohatí čehož dosáhnou podobně jako my pálením ruzných věcí např. nafty, uhlí, plynu, dřeva... a těch lidí je několik milliard. Moc rád bych viděl, že se stane nějaký průlom ve vědě a začneme mít buď kouzelné elektrárny nebo kouzelné baterie, protože jinak...

Kyjaq
15. května 2019, 12:10
0

Nechci zabředávat do diskuze o politice, ale minimálně stejným dílem je to o marketingu. Je to kůl, prodává se to, je to potřeba. Plyn sexy není, 50kw tříválce taky ne. Jasně, to že elektromobil se počítá do fleetových emisí jako 0 a ještě k tomu 2x v tom hraje taky svou roli. Pro automobilku je to prostě výhodný.

Do města je to super, jenže se zjistilo, že auto při průjezdu rozvíří mnohem víc částic, než samo vyprodukuje (možná ne všude, ne vždycky, ale ve městě to opět pálí víc), takže až pude do tuhýho, tak nám to prostě zakážou :D

K tý energetice je to poměrně jasný. Všechny eko a "eko" zdroje jsou fajn a je dobře, že dochází k diversifikaci a snažíme se je zapojovat větší měrou do systému. Ale nejde z toho žít, není to tvrdý zdroj. Navíc nepřímo zvyšují závislost na neobnovitelných zdrojích, což v reálu budou třeba plynový elektrárny, které se postaví jako záloha. Pokud chceme emise CO2 opravdu snižovat, a nějak zesmysluplnit elektromobily aspoň v tomhle ohledu, tak v současné době nic jiného než to Drábový jádro prostě nemáme.

beastar
15. května 2019, 12:58
0

Představa že co2 stylem žije jen několik set milionů je opravdu naivní. A dávat za příklad Čínu? To není proboha žádná rozvojová země jako Cote d Ivoire. To je globální znečišťovatel ovzduší no.2. Hned po USA. Indie je na tom dnes již podobně. Ten problém je dnes právě v tom se neekologicky a pohodlně tzv. západním stylem života žije většina planety. Ty lidi ne, že budou takto chtít... Oni už tak žijí!
Čína je snad největší trh s elektromobily na světě. Co se týká modelů a prodejů. Dávno jsou el.supersporty atp. To že pár válkou zbídačených afričanů a asiatů žije dodnes jako v době kamenné na tom nic nemění. Jinak na elektromobily mám negativní názor. A to že se to teď výrobcům vyplácí s tim souhlasím. Jinak je to úplně stejné rabování zdrojů jako při výrobě klasických aut a paliv pro ně. Ano ropa jednou dojde. To už se říká celý můj život a i dříve. To spoustu cenných kovů také. Tady je jediná možnost. Scifi scénář. Časem planetu opustit a jet rabovat jinam pokud takový život zachováme. A nebo vyhyneme. To je predikce na stovky let. A to jestli jedu do práce na elektriku či benzín to nezmění. Daleko větší nepřítel jsou plasty! Na které se při výrobě mimochodem plýtvá ropa.

MB
MBMB
15. května 2019, 14:33
0

Vojta Nekvapil: Na těch 700 000 km návratnosti už jsem v nějaké diskuzi narazil, dotyčný z nějakého článku na autoforu (http://www.autoforum.cz/zajimavosti/naprosta-vetsina-elektromobilu-se-nikdy-nedozije-chvile-kdy-budou-ekologicke-rikaji-vedci/). Obecně bych doporučil kombinovat více zdrojů, protože tohle se ukázalo jako ne úplně relevantní. V první řadě to nebyla to studie, ale spíše rámcový výpočet nějakého profesora a nepoužíval úplně správné vstupy. Čili dokonce ten výpočet sám později v reakci na výtky upravil (zde: http://blogs.ulg.ac.be/damien-ernst/electric-697612-km-to-become-green-true-or-false/) a i tak ten výstup není úplně srovnatelný s výstupy skutečných podrobných studií. Jednak úrovní a jednak i samotnými výsledky.
Ve skutečnosti nemají elektromobily s návratností CO2 moc problém, spíše jde o to, jak rychle, a to samozřejmě v závislosti na zemi, kde se provozuje a také velikosti baterky. Nejhorší kombinace velká 100 kWh baterka a elektřina výhradě z uhlí (ale to se taky nedá říct paušálně, protože mezi uhelnými elektrárnami jsou taky velké rozdíly) už je s tou návratností celkem na hraně, ale jinak běžně se to pohodlně stihne během životnosti.

Vojta Nekvapil
15. května 2019, 16:05
0

I kdyby to bylo jen 200 000km tak to pro mě znamená tak 10let ježdění. Pro mě je zajímavá třeba varianta Isobutanol pro naše spalovaky.

MB
MBMB
16. května 2019, 02:35
0

Ony to i kdyby jsou řádově nějaké desítky tisíc kilometrů. Malý elektromobil v Norsku se vrátí skoro hned, u nějaké Tesly provozované u nás už to trochu trvá, ale pořád je to pohodlně v rámci života auta.

Inženýr
15. května 2019, 10:23
4

Co to je? To není Tesla.

Asi těžko bude nějaký "VW" konkurovat lídrovi automobilové produkce současnosti.

Ekosamec Evža Musík a jeho "Tezla" je totiž jediné auto, které se za auto může považovat. Narozdíl od nějaké noname firmy co chrlí jeden spalovák za druhým si to Evža vydřel od základu, svými rukami, a jeho povozy jsou vyráběné s bateriemi ze sóji, žvýkaček a lepící pásky, poháněné elektřinou výhradně z čistých a obbovitelných zdrojů. Na druhou stranu chválím tuto zřejmě německou firmu za to, že chce být jako Teslička, a začíná vyrábět skutečná auta. Snad vás, lidi, zajímá čím dýcháte. Nebo ne?

Vzhledem ke kapitalističnosti současného režimu a příliš západní poloze naší země si každý Čech může dovolit Model S, nebo alespoň trojku. No ne?

Lidé, nekupujte Superby. Berte Tesly. Už jen kvůli Evžovi.. (':

PS: Omlouvám se, ale já musel.

reagovat
beastar
15. května 2019, 13:04
0

Sem rád že když to neudělám já. Udělá to někdo jiný. A jak říká pan vizionář Mlask. My to dokážeme. Navýšíme výrobu, zisky budou! Ale jinak je kapitalismus špatný a klasické automobilky pro nás nejsou konkurence.

Momentálně máme projekty na warpový autobus, vodíkový tahač. A plánujeme do dvou měsíců uvést na trh plně autonomní bagr na elektřinu. Sám přijede, sám vykope. Ovládání z pohodlí gauče. A jelikož už máme novou technologii na výrobu baterií. Bude to plně zelenej, eko bagr. Pokrok nelze zastavit.

Kyjaq
15. května 2019, 13:15
0

Pfff, Avie na vodík se tu zkoušela ještě za minulého režimu. 130 do kopce žádnej problém, majitelé žigulíků bledli závistí. S tím ať na nás Musk nechodí.

sheogh
16. května 2019, 10:30
0

Tss.... to uz tu bylo... i ten nakladak na baterky tu byl...

https://en.wikipedia.org/wiki/Baker_Motor_Vehicle

ransom
16. května 2019, 12:14
1

Víte co je zajímavý? Že jsem velkej fanda všeho, co je na elektriku. Že jako energetik nemám až tak úplně problém si představit vývoj zdrojů a sítí tak, aby se na tu elektriku postupně dalo přejít. Že jsem de facto ideální cílová skupina elektromobility, protože jezdím denodenně krátké trasy kolem komína a měl bych aj kde nabíjet. Ty asi dvě nebo tři svezení se mi taky líbily. Ale přes to všecko bych žádný současný elektromobil nechtěl ani za nic...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI

2006 rok výroby
145 koní výkon
3 499 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem