načítám data...

Ve znamení Apríla aneb jak se letos poprvé jezdilo v Mýtě - DOPLNĚNY FOTKY A VIDEA

08. dubna 2017, 13:37 18 komentářů Vojta Dobeš Trackday

Letošní první trackday byl v mnoha ohledech poněkud aprílový, ale nakonec z toho byla příjemná sobota. A tady je náš opožděný report.

zobrazit celou galeriiFoto:   David Marek

Přeměna bohémského motoristického novináře v zodpovědného organizátora okruhového ježdění je vždycky tak trochu náročný proces. Na letošního Apríla byl ještě o něco bolestnější než obvykle. Když mě vzbudil telefonát od Zlokočky, měl jsem už podle původního plánu být někde na půli cesty do Mýta – v tom horším případě. Spíše už jsem měl přijíždět na okruh a připravovat vše potřebné.

Ale nebyl jsem. Unaveni přípravami z předešlého dne jsme i s manželkou a šéfkou “Kateřingu” v jedné osobě prospali čtyři budíky a na přechod z ranní rozespalosti do maximálně efektivního fungování jsme tak měli jen pár minut času. O mnoho lépe na tom nebyl ani Fernie, který obětavě strávil celou noc látáním Rudé potvory, aby mohl včas dorazit a pomoci s organizací. (Celou noc? To není pravda! Přezout a napasovat “nový” výfuk mi trvalo asi 3 hodiny. Pravda, od jedné do čtvrté hodiny ranní. – pozn. Fernie)

Ti z vás, kteří byli na místě ve slibovaných 8:00, už vědí, že kombinace protahujících se oprav, nevyspání a zácpy před Vysokým Mýtem zabránily ve včasném příjezdu i jemu. Tímto se tedy omlouváme všem, kteří na začátek ježdění museli čekat. Můžu za to já a můj budík.

Po troše osvěžujícího stresu, který přispěl k plnému probuzení dávkou adrenalinu, a po jednom zběsilém úprku testovací Mazdou6 CD150 v automatu (obstála jako obvykle na jedničku) se den konečně naplno rozběhl. Okruh se rychle zaplnil a na vjezdu se promptně vytvořila dlouhá fronta, což nás vede k přemýšlení, jak pro příště lépe rozložit návštěvníky do průběhu dne. Nepoměr mezi zavaleností dopoledne a uvolněností odpoledne byl poměrně nápadný a rozhodně se nad ním budeme zamýšlet.

Redakční Apríl ale pokračoval i nadále sérií více či méně vtipných či otravných příhod. Ještě před startem se okruh náhle zaplnil konvojem rodinných kombíků a až po chvíli vyšlo najevo, že se jedná o okolo jedoucí civilisty, kteří se snaží objet nekonečnou frontu tvořící se těsně před vjezdem do města, kde probíhaly práce na silnici. Následovalo něco organizačních zmatků, zapomenuté pláty od grilu, které si vyžádaly další pekelný let Mazdou z Mýta do Pardubic (a přispěly tak ke zjištění, že šestka bez sudů a grilu v kufru je o hodně rychlejší) a drobná nepříjemnost s Pražákem, který si špatně zapamatoval jistý populární film a porušil tradice tím, že zboural plot sám, namísto aby ho někdo zboural jemu. Postupně se však všechno vyřešilo a den se zvolna vyvinul v příjemnou sobotu.

Na trati se jako obvykle objevila pestrá směsice vozů. Nejpočetnější zastoupení měly kadeřnické roadstery, které si po dlouhé zimě užívaly vytouženého slunce, zastoupena však byla i těžší váhová kategorie, například v podobě vzduchem chlazené Sierry, splašené Omegy, důstojného kombíku z dílny MB a nablýskaného Tiguanu R-Line. Nechyběla ani přehlídka kvílejících speciálů z Bavorska, Puma s aktivním zadním spoilerem a uřvaná Supra. A to ani nemluvím o babičce na bicyklu…

Závod pleček se tentokrát konal v polední pauze mezi jednou a druhou hodinou. Účast byla bohatá a již tradičně jsme se nedokázali vyhnout zmatkům s časomírou, všechna auta však PlechCup úspěšně dokončila a žádné nezůstalo ležet v trávě. Odpoledne frenetický stres konečně opadl a tempo dne se (pro nás příjemně) zvolnilo. Přesto v nás stále doznívaly ozvěny aprílového začátku a s každým zapískáním pneumatik jsme podvědomě očekávali ránu něčeho drahého pro jezdce o něco potenciálně drahého pro nás.
 

Nakonec z toho byl nejen příjemný den, ale také jeden ze všeobecně nejúspěšnějších trackdayů v historii Autíčkáře. Rozhodně však nechceme usnout na vavřínech a rádi bychom zapracovali na tom, aby to příště bylo ještě lepší. Máte nějaký nápad? Hrňte to na nás v komentářích! Naší prioritou pravděpodobně bude vymyslet způsob, jak bychom rovnoměrněji rozložili jezdce do průběhu celého dne, abychom se vyhnuli opakování situace, kdy je ráno na okruhu plno a odpoledne až zbytečně volno…

Co si o tom myslíte vy?

Další fotky a videa:

Video od čtenáře Bernyho: 

Fotogalerie High Heels&Toe - odkaz na Facebookový profil zde

Další video natočil čtenář Saage: 

Blogger Krab popsal své zážitky zde: https://www.autickar.cz/blog/clanek/splasene-trubky-nacancany-brouk-autickaruv-trackday-a-spaleny-nos/199/

TnO Crew fotogalerie – https://www.facebook.com/pg/TnO-Crew-201049784767/photos/?tab=album&album_id=10156093121009768

Miatí onboard loňského šampiona PlechCupu:

Další onboard, tentokrát Citröen ZX:

 

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Zdeny
08. dubna 2017, 14:52
0

Jé, moje ex cupová puma. Jak jí to jezdilo ? A co se jí stalo s křídlem ? :) Je mi po ní trochu smutno..

reagovat
Woyta
09. dubna 2017, 00:01
0

Otviral se ji kufr. Proto aktivni aero. Mam to na fotkach. (jeste nezpracovane)

Raspby
08. dubna 2017, 16:44
0

Moc jsem si to užil...k tem frontam na okruh...mozna nějak omezit nebo rozdělit jízdy na dopoledne a odpoledne...aby nemelo 100 lidi dopoledne a 5 odpoledne...jinak nevím no. Ale burger byl super, počasí na jedničku a jezděni parádní. Jen jako vždy by někteří mohli ohleduplneji pouštět rychlejší. Ale jinak parádní a je skoda ze toho jezdeni s vámi je letos tak málo ?

reagovat
Goldies
08. dubna 2017, 23:06
0

Za me teda spokojenost, ani mi nijak zvlast nevadilo dopoledni cekani. To uz mi vic vadilo to zpozdeni (ale to jen diky tomu ze jsem vzburcoval 6 lidi abychom vyjeli driv a byly na okruhu uz pred 8). Hambace byly opravdu vyborne! Ostatni pochutiny taky fajn (tedy jen na pohled, mel sem zasoby z domu). Co bych jen poredsil je jasne urceni jaka trasa se pojede a ktere sikany se jezdi a ktere ne, ja jezdil i tu posledni a dvakrat z toho byla neprijemna situace. Proste by se to melo hned z kraje urcit ;-)

reagovat
Raspby
08. dubna 2017, 23:09
0

Se divím ze ty zrovna s 2zz si jezdil sikanu a neužil sis rychlost...me baví všechny varianty tak je mi to jedno...ale jezdil jsem bez sikan abych si užil vic tažení ?

Raspby
08. dubna 2017, 23:14
0

Edit: Abych si užil řazení...blbej slovník

Vr
Vrooom
08. dubna 2017, 23:50
0

Bylo to dobre, ale musim si trochu postezovat. Konec 20 minut pred 18:00 me nepotesil, jeste jsem si chtel zajezdit. Dale mi prislo, ze bylo zdaleka nejvic lidi, kteri pred sebe nikoho nepustili i kdyz byli pomalejsi, trcet za tou E92, cervenou imprezou, omegou me moc nebavilo ;-). Taky kdyz uz nekdo uhnul, bylo by fajn aby dal nejake svetelne znameni, ze se klidi z cesty. Prislo mi, ze nejukaznenejsi jsou majitele miat :-D Uz se tesim na dalsi pojezdeni.

reagovat
Woyta
09. dubna 2017, 00:04
0

Okruh uzavreli drive lidi z Myta. Miaty nejukaznenejsi nebyli. Taky me jedna nechtela pustit pred sebe. V zatackach me brzdila a na rovince moje 316i nemela dost sily aby ji predjela.

František Čáslavský
09. dubna 2017, 02:49
0

Ale prosimtě, doháněls mě leda na brzdách :))

Woyta
09. dubna 2017, 20:34
0

Kdyz pocitas i sebe tak dve Miaty me nechtely poustet.

František Čáslavský
09. dubna 2017, 23:33
0

To je tím, že nebylo co pouštět :))

ToMyx
09. dubna 2017, 02:45
0

Skvěle organizačně zvládnuté počasí, šťavnaté burgery a vedle okruhu se dalo i na motokárách zajezdit. Občas někdo neuhýbal nebo uhýbal bez blinkru, ale chápu, pokud je někdo poprvé, to se natrénuje. Celkově sobota předčila mé očekávání a to dost výrazně. Rohlík na hubě mám ještě dneska. Díky za organizaci dámy a pánové!!!:-)

reagovat
Rien
09. dubna 2017, 15:07
0

Nenasla by se fotka casu plechcupu?

reagovat
briza
10. dubna 2017, 13:59
5

Nechápu jak je možný, že ještě nikdo neokomentoval tohle... :)

reagovat
M P
10. dubna 2017, 16:23
0

LOL! čekali jsme, kdo si všimne :D my už jsme se tomu interně smáli mockrát

briza
10. dubna 2017, 20:30
0

Úplně mě to fláklo do ksichtu :)

Letis
10. dubna 2017, 21:29
0

Koukal jsem na nějaký videa z toho dne a tak mě napadlo, že jsem tam nikde neviděl ani jedno ze dvou Toyobaru, o kterých jsme tu parkrát četli. Mohli by to příště napravit. :)

reagovat
ra
rallik
11. dubna 2017, 12:04
0

Ha! vypadá to na hezkou akci a je fajn vidět své bývalé auto zpět v akci na místě činu! Tímto zdravím majitele zeleného ZX, pokud to tu čte.
https://www.dropbox.com/s/rgeshochk78zwso/racynk.jpg?dl=0

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem