načítám data...

Toyota C-HR: Batmobil

Vedle ryze praktických nezáživných automobilů skýtá trh mnoho možností, jak dát na odiv vlastní individualitu. Může však takový módní výstřelek dobře fungovat i jako dopravní prostředek?

zobrazit celou galeriiFoto:   Viola Procházková

Automobilka Honda má mnoho zkušeností s vozy kategorie SUV. Model CR-V patří mezi naprosté průkopníky segmentu a mladší sourozenec HR-V potom přidal do výbavy i mladistvý dynamický design evokující onen tolik žádaný aktivní způsob života. Dynamický design plný vzrušujících linií je vlastní i stěžejnímu modelu Civic, je tedy logické. že vznikla jeho zvýšená oplastovaná SUV verze, model C-HR – k typickým prvkům Civicu jako jsou nezaměnitelné zadní lampy trčící z karoserie či naopak kliky zadních dveří v karoserii ukryté se přidalo nějaké to oplastování a vyšší stavba a výsledkem je… Toyota. 

Model C-HR by se skutečně jak názvem, tak vzhledem hodil do showroomu konkurenční Hondy, nicméně přestože se od svých spíše konzervativních sourozenců značně liší, toto je skutečně 100% Toyota. A ne jen tak ledajaká Toyota. Na kompaktním podvozku se tvůrci rozhodli postavit – vlastně nevím, co původně chtěli postavit, snad nějakou další verzi jejich celosvětově oblíbených hatchbacků. Jisté však je, že v průběhu vývoje musel nastat okamžik, kdy se v experimentu cosi zvrtlo. Něco jako v hollywoodských sci-fi trhácích, snad jen bez té apokalypsy těsně před dojemným happy endem. Z další skvěle funkční leč trochu nudné Toyoty totiž najednou začaly vyrůstat mohutné blatníky, vyceněné spoilery a naježené křidélko. Výsledek je všechno jen ne nudný. Hodnocení designu nechám na každém z vás, za sebe musím přiznat, že se mi C-HR líbí. Její linky jsou dramatické, mají však svou logiku a vůz působí svalnatě a futuristicky, nikoli disproporčně či přeplácaně.

V interiéru se přecejen více projevil původ v dílnách Toyoty. Většinu ovladačů včetně radiomapy známe z jiných modelů značky, nechybí ani japonská představa o retro-prvcích – oldschool digitální hodiny. Zároveň však kabina C-HR přináší i svou osobitost, kovový pás táhnoucí se po celé délce přístrojové desky a volně přecházející do dveří dodává interiéru eleganci a lehkost. Naopak radiomapa výrazně trčí ze středu palubní desky. Ne každému se toto umístění líbí, faktem ale je, že vzhledem ke snaze maximum ovládacích prvků vozu soustředit právě do útrob radiomapy dává její výrazné umístění do středu všeho dění smysl. A hraček je tu skutečně spousta. Krom navigace a ovládání skvělé audiosoustavy JBL včetně všemožné konektivity tu najdeme telefon, parkovací kameru a mnohé další. Kamera je v tomto případě obzvláště užitečná, výhled z vozu vzad je totiž skutečně slabý. O to více potěší systém, který vás při vycouvávání z parkovacího stání varuje před okolním provozem, a samozřejmě i parkovací asistent, který dokáže vůz sám zaparkovat a vystačí si přitom s obdivuhodně malým prostorem. A když už jsme u těch kamer a čidel – s jednou kamerou si pochopitelně C-HR nemůže vystačit, co by to bylo za Batmobil? Takže tu máme kamery, radary, sonary, lasery a kdovíco ještě. Auto si hlídá jízdu v pruzích, sleduje své okolí, samo brzdí, samo udržuje vzdálenost od pronásledovaného padoucha, samo osvětluje temná zákoutí, kam by se zákeřný syčák mohl ukrýt před ramenem spravedlnosti.

Krom horšího výhledu vzad se svérázný design projevil i na pocitu ze zadních sedadel. Linie oken stoupá velice strmě a výsledek je neradostný. Můžete se dívat kamkoli chcete, nechcete-li se dívat ven. Na předních sedadlech je to však úplně jiný příběh, výhled je i díky vyšší stavbě karoserie velmi dobrý. Prostoru je v kabině tak akorát, totéž platí i pro zavazadlový prostor.

Jestliže designem interiéru se C-HR přiblížilo zpět k ostatním vozům značky, jízdní projev nese podpis Toyoty beze zbytku. Chování vozu je velmi přátelské a předvídatelné, odpružení by mohlo být komfortnější, není to však žádná tragédie a navíc nepostrádá solidní jistotu v zatáčkách. Jen nějaký cit či dokonce sportovní sklony nečekejte, toto je sci-fi přepravní kapsle, žádný sporťák. Tím se dostáváme k pohonné jednotce. A tady narážíme tak trochu na problém. Pod kapotou se totiž ukrývá technika z doby před onou nehodou v laboratoři, která měla za následek přeměnu Toyoty v ono svalnaté futuristické C-HR. K dispozici mám v testovaném voze zážehový přeplňovaný motor o objemu 1,2 l a výkonu 116 koní spřažený s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol. Na cestu na Kokořín asi dobré, na divokou honičku velkoměstem už slabší. V nabídce je i bezestupňová převodovka Multidrive a pohon všech kol. Vrcholem je potom hybridní provedení o výkonu 122 koní kombinující atmosférický zážehový motor 1.8 a elektromotor. Nejsou to špatné hodnoty, ale C-HR je přecejen poměrně velké auto a slušel by mu silnější motor. Ve městě či na okreskách ‘jedna-dvojka’ stačí, na dálnici však již naráží na své limity. A když už něco vypadá jako Batmobil, mělo by to také jako Batmobil jezdit.

Verdikt

Škoda slabších motorů, Toyota C-HR je totiž velmi zajímavý automobil. Nabízí velmi originální design v kombinaci s osvědčenou spolehlivou technikou z dílny Toyoty. Není to úplně levný vůz, za své peníze však dostanete kvalitu, špičkovou výbavu a v neposlední řadě pocit výjmečnosti. Kdo může říci, že jezdí do práce Batmobilem?

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 197 cm 3 
Výkon: 85 kW v 5.600 ot./min
Točivý moment: 185 Nm v 1.500 – 4.000 ot./min
Převodovka: manuální šestistupňová
Provozní hmotnost: 1.450 kg 
Maximální rychlost: 190 km/h
0-100 km/h: 10,9 s 
Kombinovanáá spotřeba (udávaná): 5,9 l/100 km
Cena (1.2 6MT Executive): 609.900,- Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Goldies
25. dubna 2017, 07:28
2

Tohle auto miluju! Musim se v nem svezt, ale musi to byz v hybridu ;-) nic jineho v tomhle aute nema vyznam!

reagovat
Raspby
25. dubna 2017, 07:44
3

Tenhle typ aut mi absolutně nic neříká, ale snad proto, že je to Toyota, se mi tohle i celkem líbí :-D . Ale já bych si to asi nikdy nekoupil. Nicméně ten styl tam je :)

reagovat
sumy
25. dubna 2017, 20:23
1

Tak jo, dva "Mrskove" se ozvali :-) Tchyne(taky s Mrskou) po tyhle toyce taky pokukovala, ale uz potreti v rade to vyhrala honda a v srpenci bude civa.

Goldies
26. dubna 2017, 07:09
0

Civic taky super, v tom se vozi zena a podle me je to super auto :-)

sumy
26. dubna 2017, 07:12
0

8.g je denni povoz pro zenu apro me jakozto magora do starsih aut 6.g. No a tchyne ted prodava CR-Z a uz ma objednanou 10.

Goldies
26. dubna 2017, 07:47
0

Jj zena taky 8g. Ono je to pro holky jsk delany, zejmena v te 1,8 V-tec. V pohode predjedes kdy potrebujes, ne i to moc velky. Jen ten rejd je hrozne velkej. To me celkem vytaci, kdyz ho mam zrovna pujceny. Jinak i ten robot funguje tak nejak predvidatelne :-)

sumy
29. dubna 2017, 14:23
0

1,4iDSI :-) to donuti pred predjizdenim rozmyslet :-) Rejd to ma v poho a to ostre rizeni co to ma je naprosto dokonale.

bitner
25. dubna 2017, 08:41
0

Supr tvary - dalsi Stealth na silnici. Policejni radary jsou bez sance. Za ty prachy jsou mraky daleko smysluplnejsich aut, ale tohle si tu cenu svym silenym designem snad i obhaji :-)

reagovat
krab
25. dubna 2017, 09:21
1

No, styl je zajímavej. Na živo fakt efektní. Zezadu to skoro až vypadá, že Toyota postavila vlastně Hondu :) Vyloženě mě to tím stylem přijde příbuzný k Civicu.

Prý se cestující vzadu cítí jako v tanku. ty okénka jsou vážně malý. Jinak zajímal by mě určitě hybrid a víc než funkčnost a výbava trochu víc jízdních dojmů.

reagovat
Honza Hamster Křeček
25. dubna 2017, 15:03
0

Ono to sice vypada dynamicky, ale porad je to Toyota, o jizdnich dojmech neni prilis, co psat. Jezdi to jiste, pohodlne, bezpecne a je to tiche. A naprosto blbuvzdorne. Treba system iMT, diky kterymu ridic nemusi resit jemnou praci se spojkou, auto se o vsechno postara, klidne muzes ridit v lyzacich. Zkratka Toyota....

gr
gramo
25. dubna 2017, 10:08
0

Přirovnání k Hondě je docela vtipné a trefné, nenapadlo mě to, ale je to tam.
Ta motorizace je fakt špatně, fakt bych v tom čekal něco dynamičtějšího. Objem motoru a zrychlení mi připomínají moji bývalou Corollu E9 z roku 1990, o které jsem uvažoval, že bych napsal do diskuze k pomalým a zábavným autům -- vážila totiž o půl tuny méně než tohle, takže jezdila lépe než vypadala.

reagovat
Romus
25. dubna 2017, 10:38
0

Auto zajímavé, ale bez rozumného motoru. Jako dávat 120 koníků do tak velkého auta jako top motorizaci je celkem k smíchu...

reagovat
JayK91
25. dubna 2017, 11:42
0

viko kufru vypadá jak kdyby ho ukradli z konceptu gt86 ve verzi hatchback a stim že to vypada jak civic souhlasím :D :D

a souhlasím i s Goldies, tohle nemá jiný význam než existenci v hybridu ;-)

reagovat
Franz Kafka
25. dubna 2017, 15:47
0

Tohle auto i na živo boduje zejména blitkoidním designem a velice zajímavou výbavou. Když už zvratku tak bych si koupil Juke který hraje na podobnou notu. Co se musí nechat Toyota na levnou značku má vážně promáklé interiéry, i když obrazovka inft. Skoro jako kdyby někdo viděl Mercedes a řekl si hale kaizen voe...

reagovat
Pe
Petrpan
25. dubna 2017, 16:10
-2

Toyota C-HR je opravdu pozoruhodný vůz. Větší sračkou jsem dlouho nejel. Celé auto se na silnici prazvláštně naklání, přitom podvozek je tvrdý a každé přejetí kanálu div nezlomí páteř. Motoricky neuvěřitelná slabota, s nákupem v kufru se musí do kopce podřazovat až na trojku. A provedení interiéru je lacinější než u lowcostové Corolly. Obvykle se těším na náhradní auto v servisu, že si vyzkouším něco nového. Tohle bylo spíš za trest. Jeden víkend a už to nechci v životě vidět. Přemýšlím jestli je horší C-HR nebo Urban Cruiser.

reagovat
sumy
25. dubna 2017, 20:35
2

Ty budes nejakej krehulin, jestli si na kazdem drncnuti zlomis pater :-D
Ne, tak neuveritelne "vyhroceny" komentar doopravdy nikdo nebude brat vazne, byt by to auto bylo horsi nez spatny. A to asi nebude.
Souhlasim, ze prinejmensim dle papirovych hodnot to s tou motorizaci nevypada moc dobre, verim, ze realita nebude tak zla. Obzvaste u poloelektraren umi ten motor z pracky vydatne pomoci.
Ale muj salek kavy to neni. Ja mam vsechny povozy jak vocumlanej bompar :-)

MartinCoupe
25. dubna 2017, 19:36
0

Ja mam tyhle ujety designy rad. Akorat by to melo mit tak o 200PS vic, aby si v tom clovek pripadal jako v Batmobilu. :-)

reagovat
Polar Bear
27. dubna 2017, 05:15
1

Správný batmobil má plynovou turbínu. Na tuhle váhu by stačila z Abramse. Ale přidal bych pak raději i anti-G kombinézu a autopilota pro případ ztráty vědomí :)

MartinCoupe
27. dubna 2017, 13:42
0

No, mozna i ten kanon z Abramde by se hodil. :-)

Jenyk
26. dubna 2017, 19:14
0

Co je to radiomapa?

reagovat
Polar Bear
27. dubna 2017, 05:19
0

Možná něco jako tohle :D

Ra
Radič
27. dubna 2017, 07:39
1

Je to ten nejhloupější výraz pro navigaci, co jsem kdy slyšel. Bohužel to zde poslední dobou bují napříč recenzemi jak rakovina. Snažně prosím jestli byste nemohli tenhle patvar omezit.

M P
27. dubna 2017, 09:41
0

To je nový trend a může za to Jan Machač. Já se k tomu taky nehlásím, a trapně, konzervativně používám označení infotainment :D

Franz Kafka
27. dubna 2017, 12:44
0

Ta radiomapa na obrázku je kvalitní takovou chci. No ten výraz je fakt ujetý trochu jak z armády. Neutralizujeme nepřítele v 15.00 na kvótě Foxtrot Bravo Kilo 77 potom dáme sváču a mrkneme na radiomapu. Řekl bych, že cokoliv zní lépe. Věřím ale že na portálu Naše vojsko tenhle výraz bude trhák.

Kr
Krocan
27. dubna 2017, 13:56
1

Pojďme a dohodněme se na tom, že slovo radiomapa budeme v článcích preferovat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

M P
27. dubna 2017, 17:59
0

dohodněme se :D NE!

BobAsh
02. května 2017, 13:52
0

Radiomapa je dle našeho redakčního názoru (Matěj byl většinou umlčen, sice ještě klade poslední zbytky odporu, ale brzy bude asimilován, protože my jsme Borg, tedy, Autíčkář) mnohem elegantnější alternativou nečeského, nehezkého a nevyslovitelného termínu infotainment. Proto zakládáme obrozenecké hnutí za radiomapy a chceme dosáhnout toho, aby je tak začali označovat všichni, včetně výrobců ;)

Honza Hamster Křeček
02. května 2017, 13:58
0

To je takový náš malý pokus o odboj. Patvar je to podobný jako onen infotainment (tedy zprávobava by bylo přesnější, ale radiomapa se nám líbí víc), jen trochu více bije do očí, protože nad nesmysly v angličtině jsme si zvykli nepřemýšlet.

Franz Kafka
02. května 2017, 13:59
0

No zkusil jsem použít tento název v praxi. Neujalo se to. Při požadavku zadej to do radiomapy byla reakce, co? Chce to asi větší osvětu. Je fakt že infotaiment je taky strašná zvrácenost.

M P
02. května 2017, 14:21
0

Fajn, odteď tomu budu říkat palubní informační, navigační a zábavní systém. Já prostě tu radiomapu používat nebudu. Nebo co nějaká zkratka? že bysme, tak nějak po korporátsku, vymysleli zkratku pro něco, pro co existuje jednoslovné pojmenování :D

Franz Kafka
02. května 2017, 14:25
0

PINZS. To zní stejně hrozně jako ARAC, nebo METAR. Moderní a ve výsledku tomu nikdo nerozumí.

krab
02. května 2017, 15:01
0

V tomhle směru já jsem úplně mimo. Mám doma jeden infotainement od Haldy a to mě stačí. Rádio slyšet při jízdě není a mapa s hlasovou navigací sedí vedle :)
https://stevemckelvie.files.wordpress.com/2015/04/halda-ad-dec-1964-ctt.jpg

M P
02. května 2017, 15:19
0

No hele Franz, zrovna METAR mě nepohoršuje ani trochu a zasvěcení vědí :)ale to je letectví, holt letadla na papíry, spreadsheety a zkratky lítají, a ne že ne :D

Franz Kafka
02. května 2017, 15:26
0

No to je tím, že tomu rozumíš. Vypadlo mi písmenko myslel jsem AIRAC. Tam to lítá neskutečně až je to někdy docela vtipné. APP, ATC, Avgas. Stejně je to sofistikovaná činnost proti tomu ploužení se po cestách, když na to člověk nahlédne komplexně.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem