logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
TopX

TopX aplikací, které jsou pro petrolheada nutností

Chytré telefony a aplikace k současnému světu patří. Jedni se jim brání, druzí bez nich nemohou žít. Jaké jsou nejlepší aplikace pro petrolheady?

Kdykoli vyrážíte na cestu, s největší pravděpodobností s sebou berete svůj mobilní telefon. Ten dokáže být velice užitečným pomocníkem v autě i mimo něj, zvláště jedná-li se o telefon takzvaně chytrý. Pomůže vám najít rychlejší cestu, levnější palivo, upozornit na uzavírku či jinou nepříjemnost na cestě, zobrazit vám informace, které před vámi palubní počítač tají a v cíli potom třeba přehledně zobrazit průběžné provozní náklady, musíte jen vědět, kterou aplikaci použít, abyste ze svého telefonu dostali maximum pro usnadnění cest. 

Jenže život řidiče není jen o řízení. Milujeme, když se můžeme prohrabovat inzercí při hledání dílů či rovnou jiného auta, a v neposlední řadě určitě také čtení Autíčkáře. Ten sice zatím krom Windows Phone aplikaci nemá, ale kdo ví, co časem přijde. Oblíbené úsloví mobilních nadšenců praví, že na všechno existuje aplikace, a my jsme se pokusili vybrat ty, které vám přijdou vhod, když zrovna nečtete.

Navigator

Čeká vás cesta do Chorvatska? Nebo někam jinam? Možná stačí, když vás čeká cesta do vedlejšího vesnice, prostě potřebujete navigaci. Jenomže navigaci nemáte, vždyť je to krám, který stojí hromadu peněz a ještě vám kvůli němu někdo vykrade auto, no prostě nesmysl. Je to zdánlivě neřešitelná situace. Jenomže! Váš telefon vás může velmi lehce z této šlamastiky vyhrabat.

Jednoduchým řešením je stáhnout si offline navigaci (pravda, i Google nabízí stáhnutí si ‘dlaždic‘ trasy do offline režimu, ale co když přijde chuť na kávu nebo potřeba záchodu?). Aplikací, kterou pro svůj Android hledáte (omluva jablíčkářům), je Navigator. Poměrně jednoduchý nástroj nezabírající velkou část vaší paměti. Mimo jiné, tato aplikace prošla osobní zkušeností, která čítala 8000 km za polární kruh a kromě toho i cestu do Itálie, která je podle Matěje přísnou zkušebnou všech navigací. Mapy jsou velmi často aktualizovány, poskytují mimo jiné i body zájmu jako restaurace, benzínky a podobně. Otázkou tedy zůstává – proč s sebou tahat drahý krám, když vám k tomu stačí váš telefon?

-Radek-

Bazoš agent

Bazoš je pro petrolheada z českých a moravských zákoutí prakticky nutností. Po zadání kouzelného slůvka ‚bazoš‘ do vyhledávače google play vám vyběhnou na prvních místech 3 aplikace, všechny se stejným logem. Vás by měla zajímat aplikace s název Bazoš Agent. Proč? Protože všechnu práci odvede za vás.

Do aplikace stačí naťukat potřebná kritéria, která hledáte – například 4x114. Díky tomu, že na internetu neexistuje jiné spojení těchto čísel a znaků, jen pro rozteč disků, vyfiltruje vám bazoš všechny inzeráty s těmito znaky. Pravdou je, že takto funguje i standardní vyhledávač, ale Bazoš agent vám navíc bude podle zadaných preferencí dávat upozornění po přidání nového inzerátu podle vás zadaných kriterii, takže si můžete být jisti, že i ty nejlepší disky vám prostě neutečou.

-Radek-

Waze

Každý občas jezdíme někam, kde to ještě neznáme, a i když někteří z nás raději vozí mapy, já při cestách po republice rád používám Waze. Je to aplikace, která vznikla před dlouhými deseti lety pod názvem “FreeMap Israel” a jejím úkolem bylo pomocí komunity uživatelů vytvořit mapu Izraele. Ale jak to tak s dobrými nápady bývá, trochu se to zvrhlo a nyní má Waze pokrytí téměř všech civilizovaných zemí a taky jej dnes vlastní Google. 

Oproti normálním navigacím má Waze výhodu v tom, že mu mohou informace o pracích na silnici, nehodách a všech věcech, co vás mohou na cestě potkat, poskytovat přímo uživatelé. Aplikace také zaznamenává rychlost a další data o chování uživatele a používá je pro výpočty tras a proto se málokdy stává, že by vám odhadl úplně špatný čas dojezdu. Prostě téměř ideální aplikace. S propojením a komunitou se ale také pojí nutnost neustálého připojení a proto Waze využívám zatím jen při cestách po republice. Ale s nějakým rozumným balíčkem dat se dá používat prostě všude.

-Fernie-

Fuelio

Každý z nás, pokud ještě úplně nerezignoval, má rád přehled o výdajích okolo svých vozů. Ale co s tím, pokud nejste zrovna fanda psaní na papír a nebo nemáte rádi excel? I na to tu je aplikace! Fuelio vám umožňuje vést si zápisky o servisu, tankování včetně lokace a upozorňovat na servisní intervaly.

Umí také vytvářet pěkné grafy, kde uvidíte výkyvy ve spotřebě, utrácení, prostě to vypadá vážně hezky. Jediné, co mě mrzí je nemožnost podrobnějšího rozpisu servisu a nákupu dílů. Ale to je možná jen mnou, jiným určitě souhrnná částka za servis postačí.

-Fernie-

Pumpdroid

I když je poslední dobou benzín opět docela levný, občas se hodí vědět, kde se dá zrovna natankovat levněji. Třeba na blízké pumpě nemají dobrý benzín, nebo to tam jen prostě nemáte rádi. A nebo jste někde, kde to neznáte.

Pumpdroid umí najít nejbližší pumpy a stahovat aktuální ceny z ceskybenzin.cz. Popřípadě vám umí najít i benzínky na zadané trase. Prostě další věc, která se může hodit…

-Fernie-

TorquePro

Ač nejsem zrovna nadšeným mobilním telefonistou a plocha mých zařízení obvykle svou zaplněností připomíná pláně amerického Středozápadu, našel jsem si jednu aplikaci, která mi byla velmi užitečnou. Hovořím v čase minulém, neb  můj současný metahipsterský povoz řečený Alfons nedisponuje OBDII diagnostikou. Dokud jsem ale jezdil americkým dinosaurem silnic, který byl tímto výdobytkem moderní doby vybaven, byla pro mě tato aplikace nedocenitelným společníkem. Vlastně to byla jedna z mála aplikací, které jsem si kdy koupil – a to ještě vyžadovala nákup speciálního hardware – a zároveň mi ušetřila dost možná nejvíc peněz.

TorquePro je totiž nástroj pro přístup k diagnostice OBDII. Potřebujete k němu ještě OBDII konektor, který obvykle koupíte na eBay.com za pár dolarů – i s nákupem aplikace se vejdete do nějakých 200-250 korun.  Což je skvělá cena, vzhledem k tomu, že kromě údajů ze všech senzorů, ke kterým má OBDII přístup (od rychlosti přes okamžitou spotřebu, napětí v elektroinstalaci nebo třeba otáčky v reálném čase, které se u auta bez otáčkoměru docela hodí), umí také vypsat chybové kódy. Samozřejmě, moderní diagnostické systémy od automobilek toho umí mnohem víc, umí i aktivně přepisovat údaje a podobně, ale přesto je tato malá hračka úžasná. Zjistit například, že příčinou nepravidelného chodu motoru by mohla být chyba, označující nepravidelné zápaly na sedmém válci, je o mnoho příjemnější než muset postupně měnit svíčky a zapalovací moduly na všech osmi válcích.

Pokud máte auto s OBDII a servisujete ho sami či v malém servisu, kde nemají diagnostiku (nebo někde, kde za “napíchnutí” chtějí nekřesťanské peníze), je TorquePro nezbytnost.

-Bobash-

Racechrono či jiný laptimer, stopky

Nedílnou součástí života každého alespoň trochu nadšeného řidiče jsou čísla a časy. A z časů zejména ty udávající zrychlení, pro okruhové jezdce je však ještě podstatnější dosažený čas na kolo. Na trhu existuje celá řada placených i volně dostupných aplikací a nejlepším doporučením na tomto místě je vlastní zkušenost. Říkáme to trochu alibisticky a máte pravdu, velké zkušenosti s používáním těchto aplikací nemáme, takže nás spíše zajímají vaše poznatky a doporučení. Většina těchto aplikací je založena na principu sledování GPS pozice, může tudíž docházet k určitým nepřesnostem, zejména co do času zrychlení. Díky tomu například víme, že redakční Mazda 3 kolegy Dana je nadprůměrně dynamicky schopná a stovku zdolá za 6,5 sekundy. Dan tedy nemusí smutnit, že v současné generaci neexistuje ostrá verze MPS. Alespoň dokud bude věřit aplikaci.

Jste-li z těch, které nebaví zkoušení aplikací, máme řešení i pro vás. Čas na kolo se totiž dá krásně změřit jednoduchými stopkami, které ovládá spolujezdec. Třeba tak, jak je vidět v tomto videu skvěle řízené Hondy S2000 na okruhu v mostě.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Woyta
27. 8. 2016, 09:10

Krome Racechrono mam v telefonu jeste aLapHD. Umi natacet video doplnene o budiky a mapu.

0 reagovat
Chosé
27. 8. 2016, 12:30

Dodal bych jen, že Waze neumí výpočet zpoždění v kolonách, to jí ještě nejde. Půlhodinová kolona se pro ni zdá jako 6 minut zdržení. Jinak zatím jsem s aplikací spokojen, v zahraničí sice žere hodně dat a proto používám offline HERE mapy.

Fuelio. Proč? Proč si raději nestáhnout aplikaci od českého vývojáře Jana Dorazila "Moje Auto". Mám ji již pár let a umí vše co člověk potřebuje. Od tankování přes výdaje za servis, připomenutí výměn a to vše pro velkou spoustu aut.

0
M P
27. 8. 2016, 13:05

Waze umí podle mé zkušenosti počítat ETA velice přesně a dojezdy se pohybují zhruba v intencích toho, co Waze zobrazí. Občas vídám trochu zpoždění co do zobrazení provozu, hlavně při výběru trasy, ale na výpočet ETA to zase nemá vliv, takže to bude spíš chyba zobrazení.

Jinak když člověk plánuje cestu po dálnici takříkajíc od stolu, případně chce vidět aktuální dopravní situaci včetně zdržení, osvědčilo se toto: http://rodos.vsb.cz/

0
spajda77
27. 8. 2016, 19:57

Waze sice žere data, ale ta spotřeba je dejme tomu 20MB/1000km. Já používám jako offline navigaci Sygic. Dovedl mne všude kam jsem potřeboval, ale samo své mouchy má. Pro použití jakékoliv navigace platí, že se stále musíme řídit vlastní hlavou. ...

0
Chosé
29. 8. 2016, 19:02

Matěji jel jsi někdy v poslední době po D1 okolo Brna? :)

0
M P
29. 8. 2016, 19:45

Jezdím denně přes zasekané Brno, to mi docela stačí. Dnes to třeba byl extrém a žádná z cest, která mi přišla na mysl, nebyla lepší než ostatní. A taky mi to Waze pěkně spočítal :)

0
Chosé
1. 9. 2016, 21:35

Mě stačilo když jsem jel kdykoliv, když měli rozkopaný úsek u Rousínova směrem na Olomouc. Ať jsi jel po staré přes Rousínov a nebo po zasekané D1, tak vždy, ale opravdu VŽDY ukázal tak o pětinu menší čas v koloně. Nejvíc mě to naštvalo, když jsem viděl, že je na D1 prázdno, tak jsem to risknul a ztvrdnul jsem na místě asi 30 minut. Zestárnul jsem za tu dobu tak o 3 dny minimálně. Waze přitom tvrdil 7 minut. Cestu přes Rousínov pro jistotu vůbec nekalkuloval (přitom tam to s vhodným objetím uličkami a napojením se na kruháč jakoby z jihu dáš za těch 7-8 minut).

Tím nechci nějak tuto aplikaci zhazovat a tvrdit, ať si ji nikdo neinstaluje. Je super. Osobně ji mám velmi rád, aktuální hlášení policejních hlídek, nehod, bordelu na cestě. Je to parádní. Česká komunita se nádherně rozrůstá a v českém zastoupení jsou schopní lidé. Má ovšem svoje mouchy a počítání času v koloně je jednou z nich. Proto je vždy vhodné zapojit mozek a najít alternativní cestu sám.

0 reagovat
briza
27. 8. 2016, 16:34

Na ceny paliva je super Tank Navigator

https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.unicornsystems.ccs&hl=cs

Aplikace vyvinutá CCS. Jsou tam sice pouze pumpy, kde akceptují CCSky, ale díky tomu jsou ceny neustále aktualizované, protože to mají přímo propojené. To se třeba o pumpdroidu rozhodně říct nedá.

Na provozní náklady pak používám Spotreba.sk

https://play.google.com/store/apps/details?id=sk.spotreba.android2

je super, navíc dostupná jak pro Android, tak iOS a developer je navíc dokonce tak perverzní, že vyvíjí i pro mobilní Win :)

0 reagovat
PepaSFI
27. 8. 2016, 17:47

Jako navigaci používám Mapfactor Navigator a jsem s ním velmi spokojený. Svižně pracuje i na mém velmi podřadném telefónku a vyhovují mi mapy z OpenStreetMap. Jsou hodně aktuální a zdarma, tedy já za ně "platím" tím že občas opravuju chyby a doplňuju detaily. Je fakt že občas se najdou paradoxy, někde jsou neuvěřitelné podrobnosti a někde zas je místo vesnice jen název v prázdnotě. Ale ještě nikdy mě to, narozdíl od placené navigace, neposlalo do nesmyslů.
Těch aplikací využívajících OBDII je celá řada, obvykle umožní takovou tu základní diagnostiku chyb a čtení některých provozních dat i v neplacených verzích. Ale taky to nebývá stoprocentní, OBD data mají univerzální, povinnou část která jde číst bez problémů a pak je část údajů které má každá automobilka ve svých formátech.. Takže to například napíše kód chyby ale neumí ji to popsat nebo to napíše nesmysl. Ale obvykle není problém na internetu si najít tabulku chyb pro danou značku. Taky některé provozní údaje to nemusí správně dekódovat, například mi u Pandy ani Torque ani OBD car doctor neumí číst spotřebu, píše to nesmysly. Existuje aplikace AlfaOBD, speciálně pro auta Fatího koncernu. Kdysi jsem ji používal, i neplacená umí hodně věcí ale ty novější verze už mi nezvládá telefon.

0
JLK
27. 8. 2016, 21:00

MapFactor s OSM muzu taky doporucit. Pouzivam Here + MapFactor a v mistech kde Here znalo pouze hlavni tahy tak v OSM byly i polni/lesni cesticky...

0
PepaSFI
28. 8. 2016, 09:43

to je právě výhoda OSM, že ji tvoří uživatelé. Spousta lidí tam nahrává záznamy ze své GPS, projeté trasy, a často jsou to cyklisti, takže někde jsou opravdu zmapované i cestičky lesem. Zas to má trošku nevýhodu že cyklisti obvykle ignorují zákazy a jednosměrky a podle toho to pak vypadá. A pak je řada na nás abysme to opravili. Je to úplně jednoduché, stačí si otevřít www.openstreetmap.org, přihlásit se stejným heslem jako na googlích službách, kde je uživatel androidu stejně zaregistrovaný, otevřít si v jednoduchém editoru patřičný kus mapy a přemalovat to. Obvykle se ty změny objeví v příští aktualizaci map, nejdéle tak do měsíce.

0
JLK
29. 8. 2016, 11:55

Jeste je tam jeden "problem" - v dobre zmapovanych mistech to najde cestu odkudkoliv kamkoliv, ale ty cesty obcas mohou byt na hranici sjizdnosti. Ted' na dovolene jsem chtel v jednom zapadakove objet kousek placene silnice a na OSM mapach vyskrtnul placene useky. Naslo mi to uplne peknou trasu podel te placene. Zhyckany Here mapami jsem se nic netusic vydal na cestu. nejakych 20 km jsem jel mix rozbity asfalt (ale opravdu rozbity, ne to cemu se tady nadava rozbity)/kus polni cesty/kus lesni cesty atd. V jednom miste celou cestu zablokoval kombajn a ridic nikde, tak jsem musel par minut pockat nez se vratil. Ale na druhou stranu byl to zazitek nesrovnatelny s nudnou dalnicni jizdou mezi kamiony =D

0 reagovat
Irwinek
27. 8. 2016, 19:57

No to jsou mi věci :-D
Já mám hromadu map, benzin beru, když potřebuji, spotřebu hlídám výpočty z hlavy a nemám chytrý telefon :-D
Asi budu mimoň :-D

0
BigBang
28. 8. 2016, 17:05

To jsme mimoni dva.

Radši se podívám na mapu než spoléhat na to, co mi vypočítá navigace bez jakéhokoliv srovnání s jiným zdrojem.

0
Irwinek
28. 8. 2016, 17:59

Na mapě si vždy najdu něco v okolí, kam se podívám, navigace mne kolikrát navedla k neexistujícímu mostu, nenašla sama sebe atd atd. Jen mne mrzí, že jsou tištěné mapy stále tak drahé :-(

0
PepaSFI
28. 8. 2016, 19:07

já mám taky v kastlíku hromadu papírových map, na rychlé zkouknutí trasy je to nejlepší ale za jízdy se s tím fakt nedá pracovat. Taky těžko můžu mít na papíře podrobné mapy všech měst a vesnic ve kterých bych teoreticky někdy mohl hledast cestu. V telefonu je to maličkost a když budu potřebovat, během pár minut si stáhnu mapu jiného státu. Hledat v cizím městě nějakou adresu někde v zapadlé uličce podle papírové mapy je zážitek k nezaplacení, stačí přejet odbočku a zamotat se v labyrintu jednosměrek.Na to je dobrá navigace. Jo, taky mám pár historek s navigací, brácha takhle vjel jednou do brány fabriky a vzápětí málem na pěší lávku přes potůček, nebo keden můj známý chtěl přechytračit objížďku a navigace ho zavedla na polní cestu kde by si i mamut zlámal hnáty, blbě se po ní jede i traktorem. V obou případech stačilo myslet hlavou, v tom prvním prostě věřit plechové šipce s nápisem JIHLAVA a v druhém vnímat stav cesty a ne čáru na displeji. Říkám mu, vole a to ti nebylo divný že na té cestě jsou balvany velký jak chcíplá kráva? Nó já myslel.... No tak příště nemysli ale přemýšlej, ty inženýre z atomovky :-)

0
BobAsh
28. 8. 2016, 20:21

Já se podívám na online mapu doma, abych měl představu, kudy chci jet, a potom už jedu podle navigace - když mě navigace vede někam, kde je to divný, tak prostě jedu jinam a donutím jí to přepočítat. A historky s příjezdem k neexistujícímu mostu apod byly běžný možná před 5 lety, teď už mi přijde, že se to moc neděje - možná s nějakým laciným šmejdem na sklo, ale já jezdím buďto s tovární navigací v nových autech nebo s Google Maps v telefonu/tabletu a nemám s tím problém.

A že se na mapě můžu podívat na místa v okolí? V tabletu s Google Maps taky, akorát si tam ještě pustím Street View nebo si o tom místě něco přečtu.

Pokud se navigace používá trochu hlavou (viz to co psal PepaSFI, nevěřit jí slepě jako idiot), tak je to skvělý pomocník a nějaká mapa se jí nemůže rovnat.

Ještě si vzpomínám, jak jsem kdysi jezdil podle mapy a zpětně jsem rád, že jsem u toho někoho nezabil, když jsem se do ní snažil čumět za jízdy.

0
BigBang
28. 8. 2016, 21:49

odmítám platit za připojení kvůli takový blbosti jako koukat na streetview, když můžu použít „zadarmo“ mapu ;)

0
M P
28. 8. 2016, 21:57

Selský rozum, vytištěný itinerář s malou mapou a funkční GPS s aktuálním mapovým podkladem je kombinace, která stěží najde přemožitele.

Když někdo kvůli GPS zakufruje, je to většinou proto, že nemá absolutně tušení, kam jede, a pak je kokot, a nebo kvůli špatnému zobrazování GPS podkladů, pak má smůlu, a musí aplikovat onen rozum a orientační smysl. Takový kruháč s 9 výjezdy, přičemž 4 jsou jen nějaké vedlejší cestičky nevedoucí nikam, to je lahoda. Nebo často má GPS problém s paralelně vedoucími cestami, ale to jsou omezení, která inteligentní člověk akceptuje.

Bude to možná příkré, ale člověk, který je schopen prohlásit, že GPS se nedá věřit apod, prohlašuje něco zhruba na úrovni toho, když indiáni věří, že fotky kradou duše. Potom se taky vyplatí nelétat nikam letadlem, ony ty potvory se GPS řídí taky.

Chce to brát s klidem, nadhledem a zdravým rozumem, pak jde všechno lépe. Každopádně papírová mapa, nebo nějaký její ekivalent se co do možnosti rychlého získání přehledu o aktuální situaci GPS moc nahradit nedá, to zas musím uznat.

0
BobAsh
29. 8. 2016, 00:13

BigBang: StreetView na papírové mapě? To je mi nějaká novinka, takovou jsem ještě neviděl. Hovoříme doufám o tom samém, tedy o funkci zobrazující panoramatický pohled na ulici z pohledu chodce?

Zrovna SW je totiž jeden z nejlepších a nejhůře nahraditelných výdobytků mobilních zařízení nebo alespoň internetu - moci se podívat, jak přesně vypadá to, kam půjdu nebo pojedu, může člověku ušetřit spoustu stresu...

Jo a cena dat? V době, kdy za 800 korun člověk dostane tarif s neomezeným voláním a 1,5 GB dat?

Musím souhlasit s tím, co říká výše Matěj - jsem z asi poslední generace, která se ještě musela doopravdy učit používat mapu, protože se mohlo stát, že bude doopravdy potřeba. A rozhodně bych se k tomu nechtěl vracet.

Na všechny ty tolik omílané případy, kdy navigace někoho zavede někam, kam nechtěl, je totiž potřeba jedna důležitá věc - totiž idiot. A pokud už je někdo idiot a ztratí se s navigací, tak bych ho opravdu nechtěl potkat na silnici s papírovou mapou, protože se ztratí ještě dřív a ideálně u toho bude zároveň při řízení čumět do obrovského kus papíru a zároveň se hádat s manželkou, kdo za to může.

0
Irwinek
29. 8. 2016, 12:22

No bez mozku se dá cestovat tak od gauče k ledničce :-D
mám papírový mapy rád, ale gps samozřejmě taky užívám, hlavně v cíli, hledat přesnou adresu na mapách v kdejakym městečku, to je opruz a dovézt skauta na koordináty udané do meilu je bez ní taky skoro nemožné :-D
ale jinak mám s navigacema spoustu špatných zkušeností, a to i od lidí okolo.A je celkem jedno, zda je to Tom tom, nebo něco jiného. ani mobil nebývá vyjímkou. Vyjel jsem z domova, jel asi 200 km, pak se navigace ztratila a našla se až v Budapešti, k hotelu už v poho, V druhém autě totéž, takže nejsem blb :-D

0
BigBang
29. 8. 2016, 13:47

Vojta: streetview jsem bral k tomu připojení ;) Mám hloupý telefon nokii E52. Má GPS a umí se připojit na wifi, ale je to stoletý symbian, takže žádné supercool aplikace neumí. A ani mi to nechybí. Nechybí mi se co 5 minut dívat na prdelbůk, já ho vlastně ani nemám. Pokud si potřebuju něco najít, pohledám si to doma v pohodlí na velké obrazovce. Asi jsem hrozně nemoderní, ale telefon je stále pro mě primárně telefon a 800 Kč provolám tak za dva měsíce a někdy ani to ne.

Na cestu kamkoliv kde to neznám, je stejně nejdůležitější příprava předem. Připraví si itinerář, ať už myšlený nebo na papír, a drží se ho. Pokud musím něco řešit na cestě, tak jsem se buď špatně připravil a nebo nastala nenadálá situace stále mi příjde rychlejší nalistovat správnou stranu v autoatlase. Ovšem nepopírám, že navigace je vinikající pomocník například na hledání adres ve městech apod. A zase navigace, ty lepicí, jednoúčelové, mají výkonější přijímač než mobily, takže mají menší pravděpodobnost, že ztratí signál ve vysoké zástavbě atd. ;)

0
BobAsh
29. 8. 2016, 15:28

BigBang: Já mám nejlepší zkušenosti s vestavěnýma navigacema v autech - ono to má většinou anténu někde na střeše nebo tak, plus to má přístup k datům z ŘJ, takže když ztratí signál, dokáže polohu nějakou dobu dopočítávat podle rychlosti auta. S vestavěnou navigací už se mi dlouho nestalo, že by mě vzala někam nesmyslně...

0
BigBang
29. 8. 2016, 23:48

to nepochybuju, ale takové auto nevlastním, takže je to tím pro mě vyřešeno :D

0
Adam Forman
2. 9. 2016, 06:45

To jen proto. že jsi se nepohyboval s testovacíma Peugeotama kolem Blanky :-D Doteď mi tuhne krev v žilách, když si vzpomenu jak mě navigace v testovacím Superbu místo na promoci mé přítelkyně poslala na Brandýs n. L. Naopak velice povedenou navigaci měl kupodivu Espace a mapy měl skvělé Duster (tam je přilepená k palubce LG).

0 reagovat
Peťas
31. 8. 2016, 08:44

Moc dekuji za bazos agent o tom jsem vubec nevedel a je to naprosta pecka! Nejenom na auta.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte