načítám data...

Top 5 originálních SUV, která nezapadnou v davu

Nabídka automobilů na světovém trhu se změnila. SUV si ukusují stále větší část koláče. A to nevyhnutelně vede k jedné zásadní otázce.

zobrazit celou galeriiTopX: Top 5 originálních SUV, která nezapadnou v davu

Ať už se nám to líbí nebo ne, SUV jsou dnes v kurzu. Nabízí je všichni a všichni je chtějí. Jenže to znamená, že postupně plní naše parkoviště. Plout na módní vlně leckomu možná stačí, ale potom jsou mezi námi i tací, kteří jen tak obyčejné auto nechtějí už z principu. Nechtějí zapadnout v davu, děsí je představa, že na parkovišti zamíří omylem k cizímu automobilu. 

Řešením by samozřejmě mohla být nějaká automobilová lahůdka, nějaký sporťáček či youngtimer, jaký na silnici hned tak nepotkáte. Ale co když bychom chtěli zůstat na poli SUV? Co když se nechceme vzdát vyšší karoserie, nějakých těch základních schopností pohybu mimo zpěvněné cesty? Zkrátka – existuje nějaké opravdu neokoukané zajímavé či prostě jen podivné SUV? Jako první mě napadl Mercedes-Benz třídy G. Už slyším, jak se vztekáte, že to přece není žádné SUV, to je pravověrný offroad! V úpravě AMG (kupuje si ještě někdo ten, co není AMG?) na těch obřích kolech s nízkoprofilovými pneumatikami? Vážně?

Jenže i tady je problém. A nemyslím hned jen pořizovací cenu či dodací lhůtu, povznesme se na chvíli nad podobné malichernosti. Je tu však zásadní potíž. Nedávno jsem v centru Prahy narazil na hned tři vedle sebe zaparkovaná ‘géčka’. Jen tak mezi námi – indiviualitě by dost pomohlo vybrat jinou než černou barvu (nabízí Mercedes jiný odstín?), ale pořád je těch G 63 AMG v centru Prahy už tolik, že někteří poradci prezidenta už se ani nevejdou na parkoviště a musí parkovat na přechodu. Takže musíme hledat jinde.


 

Range Rover Evoque Cabrio

Začneme zlehka. Evoque první generace není zrovna vzácnost, po našich silnicích jich jezdí spousta. A vlastně by stál za doporučení i tak, jak je - je to pohledné kompaktní SUV a mezi ostatními vozy rozhodně nezapadne. Navíc Evoque není špatný ani po technické stránce, k dispozici je tu pohon všech kol spolu s chytrým systémem Terrain Response či přeplňovaný čtyřválec o výkonu až 240 koní. To vůbec není špatné. Přidejte k tomu velmi elegantní linie exteriéru i interiéru a máme tu vážně zajímavé auto.

Jenže my hledáme něco trochu vzácnějšího, něco, co hned tak na ulici nepotkáme. A tady má Evoque eso v rukávu – provedení bez střechy. Range Rover Evoque Convertible se prodával pouhé dva roky mezi lety 2016 a 2018 a nalijme si čistého vína – o bestseller právě nešlo. Jenže o to přitažlivější je teď. V prodeji je již druhá generace Evoque a Range Rover již po úspěchu první generace otevřenou verzi nenabízí. A nabízet nebude. Nikdy. 

Takže jestli se vám spojení SUV a kabrioletu líbí, nevadí vám, že namísto zavazadlového prostoru je v zádi Evoque Convertible téměř nepřístupná škvíra na malé věci, Evoque je horkým tipem právě pro vás!

 

Isuzu VehiCROSS

Další možností je poohlédnout se po něčem poněkud více cizokrajném. Isuzu vytvořilo tento automobil na konci devadesátých let. Základem modelu VehiCROSS je Isuzu Trooper, taková ta hranatá obyčejná věc, kterou možná znáte jako Opel Monterey. Nebo také Caribe 442, Acura SLX, Chevrolet Trooper, Subaru Bighorn, SsangYong Korando Family, Honda Horizon, Vauxhall Monterey, Holden Jackaroo, Holden Monterey a HSV Jackaroo. Prostě ta nejobyčejnější nejbezpohlavnější nejnudnější škatule na lidičky na kolech. Na celém tom autě není jediný originální nápad, jediná věc, která stojí za povšimnutí. 

A potom je tu VehiCROSS. Isuzu tu na základě Trooperu postavilo jeho přesný opak. Nové auto bylo sice mnohem méně praktické, zato naprosto originální. Výhradně třídveřová karoserie dostala zvláštní dynamický tvar a tak výrazné oplastování, že i bláznivý spoiler nad zadním oknem se v té změti tvarů ztrácí. Byl tu výrazný kryt rezervního kola na křídlových zadních dveřích, podivně tvarovaná přední světla a obrovská kola. Skutečně jsou obrovská, ráfky mají průměr 19” a na nich jsou pořádné vysoké pneumatiky. Mimochodem – to rezervní kolo je přístupné překvapivě z vnitřní strany zadních dveří.

Uvnitř už to taková divočina nebyla, prakticky normální devadesátkový interier japonského SUV byl ozvláštněn sedadly Recaro a trochou karbonu. Pod kapotou se nacházel zážehový šestiválec Isuzu a pohon všech kol Torque on Demand se připojoval v závislosti na aktuálních podmínkách. Takže všechno skvělé? Skoro všechno, i tady je trochu problém. Ani VehiCROSS nepatřil mezi prodejní trháky, celkem se vyrobilo nějakých 5.500 kusů. A všechny byly určeny pro trhy v Japonsku a USA. Najít nějaký VehiCROSS našich končinách tak nebude úplně snadné…

 

Toyota FJ Cruiser

Snadnější bude sehnat tuhle cool Toyotu. No dobře, není to vlastně SUV, spíš bychom měli FJ Cruiser řadit mezi opravdové offroady, ale svou práci stylového SUV zastane víc než dobře. I tady najdeme společný základ s vesměs obyčejným Land Cruiserem, ale design tu překonává i VehiCROSS. Když designéři v Toyotě přemýšleli, co nového by světu nabídli, přišla řeč na retrodesign. Lidé milují retro. Nová technika s příběhem slaví úspěch všude od Fiatu 500 po Ford GT. Stačí najít v historii automobilky nějakou tu legendu a nechat se jí inspirovat.

Takovou legendou mezi Toyotami je jednoznačně offroad Land Cruiser. První Land Cruisery se objevily už v padesátých letech, v roce 1960 potom přišla generace označovaná jako FJ40. Tento nesmrtelný pracant vydržel ve výrobě až do roku 1984. 

A přesně tento stroj se promítnul do podoby nového modelu, který se představil roku 2006. Podobně jako v případě Mini, i tady nám nový model trochu povyrostl. Nebo přesněji řečeno – hodně povyrostl. FJ Cruiser je opravdu velké auto. Čelní sklo dokonce potřebuje tři stěrače. I proto je tu čtyřlitrový šestiválec o výkonu 250 koní. 

Trochu složitější je to u FJ Cruiseru s dveřmi. Ty přední jsou ještě relativně normální. Zato zadní dveře nejsou normální ani trochu. Jsou ukotvené vzadu a jsou oproti těm předním nepoměrně malé. Něco podobného znáte z Mazdy RX-8. Tak velký otvor bez B-sloupku samozřejmě znamená problém pevnosti karoserie, což je věc v terénu poměrně důležitá. Toyota absenci B-sloupku vykompenzovala sloupkem C. Ten je totiž skutečně masivní. FJ Cruiseru to dává specifický vzhled, který mně osobně připadá natolik cool, že mu zcela odpouštím temnou jeskyni bez oken, která vznikla na místě zadních sedadel.

 

Honda Element

Pokud je pro vás FJ Cruiser trochu moc bláznivý či moc velký, ale líbí se vám jeho absence B-sloupku a neotřelý vzhled, mám tu ještě další tip. Hondu Element. Menší crossover pohání mnohem rozumnější benzínový čtyřválec 2.4 litru, není to žádný šílený obří offroad. Není to však ani náznakem obyčejné auto. Tak předně – Element vypadá, jako by ho vaše děti postavily z lega. I tady najdeme výrazné oplastování, narozdíl od VehiCROSSU na sebe jednotlivé panely příliš nenavazují a celá ta věc působí tak nějak nedokončeně.

Dokončený ale Element je. A dokonce je poměrně chytrý. Zadní sedadla lze složit jako u většiny aut sklopit a zvětšit tak zavazadlový prostor. U běžného auta se sedadla sklápí směrem k podlaze. To je praktické a uživatelsky přívětivé řešení, výsledný prostor však tato sklopená sedadla výškově omezují. Naložíte do kufru vašeho kompaktního crossoveru třeba motorku? Protože se ale sedadla v Elementu přiklápí k bočním stěnám, pojme Element až nepochopitelně objemné předměty.

 

Fiat Panda Cross

Jenže co je to platné, v našich evropských podmínkách je SUV stále trochu slon v porcelánu. Je moc velké, moc těžké, moc vysoké a má velkou spotřebu. Kdyby tak někdo vyrobil skutečně kompaktní SUV! Takové, jaké by bylo možné zaparkovat do standardních podzemních garáží mezi dvě auta a normálně z něj vystoupit. Takové, které by nemuselo potupně couvat, když omylem odbočíte do úzké boční uličky v Neapoli. Dost prostorné, aby pojalo čtveřici dospělých cestujících, ale dost krátké, aby se dokázalo vměstnat do parkovacího stání. Mělo by být veselé, hravé, barevné, neotřelé až extravagantní. A nemuselo by stát sedmimístnou sumu.

Přátelé, představuji vám Fiat Pandu Cross. Karoserie klasického Fiatu Panda dostala cool oplastování, celé autíčko je lehce zdvihnuté a je tu i stálý pohon všech kol. Já vím, asi jste čekali trochu jiný závěr, ale nemohu jinak. Pokud chcete cool SUV pro rozvoz drobotiny do škol a kroužků, což – jak jsem pozorováním zjistil – je hlavní náplní služby většiny SUV, potom Fiat Panda Cross je naprosto perfektní. A sluší mu žlutý lak!

Jaké SUV byste vybrali vy?

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Slower
20. března 2020, 21:44
0

I prestoze SUV moc nemusim, tak uznavam ze ten Range Rover kabrio a FJ jsou zajimavy auta a vlastne se mi libi.

Ja bych k tomu dodal, ze neobvykleSUV je v CR i vetsina opravdovy US produkce (teda co se tyce full-size SUV, ty ostatni jsou casto dost divne veci). Treba aktualni Cadillac Escalade. U toho si predstavuju, ze ma podobnou klientelu jako G-class, jen ten majitel ho nechce potkavat na kazdym rohu.

reagovat
Opelfahrt
21. března 2020, 00:52
5

Range Rover Evoque Convertible, tj. cabrio je pičovina jak zvon (jak se říká u nás). Kdyby nebyla, tak by se to nevyrábělo pouhý dva roky, ale furt, dělali by to i jiní výrobci (BMW, MB), prodávalo by se to a viděli bychom to na ulici pomalu denně. Jako sranda a rarita dobrý, ale upřímně: málokdo se s potěšením bude dobrovolně vozit v něčem, co vypadá jako káď na kapry před Vánocema.

Slower
22. března 2020, 19:08
0

Ten Evoque cabrioe je hrozna picovina. Ale uprime kazde kabrio, od dob Jeepu Willyse, je neprakticky nesmysl. Kdybych mel potrebu jezdit nekde v (lehcim) terenu a chtel neco pohodlnejsi nez Wranglera, tak o tom klidne uvazuju.

A me se fakt libi, jak to je ujety a uchylny :)

Vapno92
20. března 2020, 22:06
1

Tak no, z davu síce vyčnievajú, len nie zrovna tým dobrým spôsobom...

reagovat
sheogh
20. března 2020, 22:29
0

Ten Range je hroznej.... Isuzu je ulet :-) Ona i prvni panda 4x4 byla takovej “offroad” .. a ta kobercem potazena pristrojovka... Dobre pamatuju to stahovaci strechu... dalo se jet ve skoro-stoje :-))))

reagovat
Ha
Habakukk
20. března 2020, 22:44
0

Tak začal bych klasikou taková produkce SsangYong je kvalita sama. No a pokud zabrousíme k SUV tak model Korando to je perlička.

reagovat
Pochtli
20. března 2020, 22:58
0

Jakýkoliv Ssangyong je špatně :oD

beastar
21. března 2020, 00:08
0

Panda Cross je skvělá věc:) Géčko je takový to auto, který musíš fakt chtít jinak je to dost o ničem. Zbytek jako paráda do článku v reálu buď nesehnatelné běžně a nebo jako by se to nakonec nikdy nevyplatilo kupovat. Range je běžnej a nechceš stejný auto jako má Kazma:D

reagovat
orobo
21. března 2020, 08:26
0

A Franco Sbarro, dobrá divočina.

Csaba
21. března 2020, 05:13
1

Pro Element i FJ Cruiser mám od jejich představení slabost, jsou absolutně jiní než vše kolem a to velmi oceňuji.
Panda Cross je fajn nízkorozpočtová volba, zatím jsem ji viděl jen v tmavě zelené, ta žlutá tomu sluší násobně víc.
AMG géčko bohužel trpí za to kdo v něm častokrát jezdí, RRE cabrio je úchylnost na druhou a investička do budoucna :)
Ovšem VehiCross je naprosto super, od první chvíle kdy jsem to uviděl jsem se do toho zamiloval :) Chtěl bych to moc, v Německu jich vždy několik na prodej je, ale ceny už tak lákavé nejsou.
A vím že je to jenom koncept ne sériově vyráběná věc, ale už 30 let znám jen jedno "SUV" které mě opravdu oslovilo:

reagovat
Ha
Habakukk
21. března 2020, 07:29
0

Beastar, Myslím, že velký Range Rover ve všech generacích je vždy super věc. To spíš ty jeho klony sport, velar, evoqe to je no nevím..... , ale classic, P38, L322, L405 byla vždy výkladní skříň.

Johny₤฿₡
21. března 2020, 12:12
0

Chybí mi tu PONTIAC AZTEK, i když to je spíš asi crossover, nebo co to je ????

reagovat
beastar
21. března 2020, 12:20
0

To je prostě jen Pontiac... to samo o sobě stačí

Csaba
21. března 2020, 12:25
0

No, autor ve svém textu používá i termín podivné SUV, tak minimálně tuhle podmínku Aztek splňuje :)
Já osobně bych teda raději chytnul koronavirus nebo žil s fanatickou feministkou než od té zrůdy vlastnil klíčky :)

Johny₤฿₡
21. března 2020, 12:50
0

To souhlasím. Mimochodem jak jsi psal o FJ Cruiseru, ten se mi vyloženě líbí ???? a tu Hondu Element bych si klidně dovedl představit na městské ježdění pro ženu místo stávajícího MB B-Class. Jenže ten nejnovější je stejný ročník,
takže bych si nepomohl a na mobile.de jsou Elementy dva ????. Ještě se mi vždycky líbila krabice Ford Flex, ale to je spíš do amerického města než sem :)

Perníček
21. března 2020, 14:59
0

Nad barevnou paletou Mercedesu jsem se taky před nedávnem pozastavil. Byl jsem domluvenej s kurýrem o převzetí zásilky u Hoška v Brně a to bylo prostě a čistě padesát odstínu šedi. Oni pak jdou občas z extrému do extrému, jako je třeba Zelená Svině.
Evoque, jako takový, se mi dost líbí. Kabrio verzi bych vlastnit nechtěl, ale je to při nejmenším něco hodně zajímavého. Pravidelně jsem jednoho v "nenápadné" oranžové potkával u Mendelovi univerzity u pavilonu Z.
Isuzu mi nedalo a musel jsem zapátrat a vyštrachal jsem jeden kus v Brixenu, na severu Itálie, za lidových 680 tisíc. :D https://www.autickar.cz/blog/clanek/historie-sobu-saab-9-5-ys3e/820/

reagovat
beastar
21. března 2020, 17:35
1

Za to že jsou klienti bez fantazie fakt nemůže Mercedes:) Barevná paleta je tak široká, jak jen si umíš představit asi růžová není v nabídce to ok. MB trpí na to stejné co škodovka barvy oni umí krásné ale lidi to objednávají málo. A tak vládne šedá, bílá a černá sem tam stříbrná. Tyhle plky mě baví a pak přesně tihle lidi přijdou (ti co píčují o šedi) aaaa když mají vytopit vlastní prachy.... skončí u černé. By mě zajímalo jaký máš barvy aut co s nima jezdíš? Auta... typuju černou... Přitom těch Saabu, co se dá koupit třeba červených. Takže až si pujdeš pro nový Mercedes za mYlYón vzpomeň si na mě a vem třeba tu žlutou já jezdil s Áčkem AMG ve žluté ten týden a bylo to super svoje auto všude najdeš... že sem měl čas tak pár příkladů,)

Nesmíš toho Jendu tak žrát. On si do Mercedesu vždycky podprahově kopne asi mu nějak vadí, že jejich modely fungují líp, než ty Italský a prodává se to. Už sem mu taky jednou psal, že by se v tom měl nejdřív svézt, ale to asi ještě neudělal. Z těch nesmyslů co tady máš vypsaný by to Géčko klidně fungovalo jen si ho nenechat vyrobit v černé s perleťovým efektem jako pan poradce prasidenta.
-
Komentář upraven 21. 3. 2020, 17:39:03

Perníček
21. března 2020, 20:14
1

To nebylo směřované nic proti Mercedesu. :D Vím, že barevnou paletu mají rozsáhlou, to se neboj. Spíš jsem to myslel jako takové malé rejpnuti, právě protože zákonitě se prodává to, co lidi chtějí. Ale když už jsme u toho, tak osobně jezdím v Nissanu se zářivě modrou metlou a 9-3 má velmi tmavě zelenou metalízu. Být to na mě (a nekupovat to ojetý), tak 9-3 je červená (laser red). Zase kdyby na to mělo přijít, tak bych tu barvu, co teď mám, už ani neměnil, je hodně zajímavá (na fotkách černá, z dálky šedavá, po nasvícení zelená). Sám jsem měl nějaký pátek zpátky kanárkově žlutý Punto Sporting a v tom jsem si to vyloženě užíval. Na C70 bych zase uvítal místo černé barvu Saffron pearl (oranžová) nebo Turquoise pearl mettalic (oceánově modrá), takže se neboj, že kdybych si šel koupit něco novýho, tak skončím někde na barevné škále mezi bílou a černou.
Co se Saabů týče, tak bohužel i tady to dost často končilo bez fantazie a lidé odjížděli zejména s černou, pak je tu tmavě modrá, šedá nebo tmavě zelená. Sehnat auto s čistou červenou (laser red) je pak docela výzva.
Takže ještě jednou, no hate. Právě naopak, Mercedesu, jako jedné z mála automobilek, dneska fandím a nebýt mé zapálenosti pro švédská auta, tak snad i jedním jezdím. ;)

beastar
22. března 2020, 12:34
0

Tak to koukám že jsme stejná krevní skupina. Žlutý Punto super to se mi taky vždycky líbilo. Ty modrý metalízy jiný než taková ta korporátní tmavě modrá jsou taky skvělý. A samozřejmě laser red Saabu to je bomba a tak jako je mi jasný, že když to člověk kupuje ojetý a nebo skladovku, že si tak dobře prostě nevybere. Tady je prostě problém v lidech. On tam přijde kupuje si éčko a vezme si co? Černou protože to se přece hodí. Zrovna tak škodovky. Tam je slušná paleta velmi hezkých barev a třeba u Superbu je ta černá perleť snad nejdebilnější lak, ale všichni to berou. Ty barvy které se jakoby mění po nasvícení jsou pěkné a zrovna Mercedes jich taky pár nabízí. Třeba ta zelená na tom obrázku u éčka je naživo krásná a skoro umí působit i jako černá. Ty vlastnosti budou podobný jak popisuješ u toho Saaba.

Je to škoda že nakonec i to GT AMG si spousta lidí odveze naprosto nepochopitelně černý a nebo co hůř bílý. Přitom červená a tak dále je v nabídce hned několikrát. Kolikrát mi přijde, že víc odvahy měli lidi po revoluci když se kupovali ty různý vraky dovezený a Favority v těch různých lajnech...

Perníček
22. března 2020, 22:21
0

Bohužel je to škoda. Občas při postávání v kolonách v Brně, jak si člověk snaží krátit čas, se rozhlížím a počítám kolik aut kolem mě postává v jiné barvě než je na téhle barevné škále nudy. Musím se pak hodně snažit, abych alespoň našel tmavě vínově červou nebo tmavou zelenou. Jak říkáš, je to v lidech a aji ten Superb vypadá hezky v jiných barvách a nemusí to být zrovna ta žluto-zlato-limetková, ale červená nebo tmavě modrá s lehkým náznakem zelené tomu dost sluší.
Bohužel většina lidí si řekne, že tady ten Mercedes v černé/ bíle vypadá *úplně nejvíc top luxusně*, tak jednu z těchto dvou možností ve formuláři zaškrtne a je nejvíc *spoko*. A u GT AMG je to ještě víc k nepochopení. Ani nevíš, jakou mi naopak udělal před třema dny radost na světlech na vedlejší právě tento kousek v té Green Hell Magno, když tomu pak díky pole-postion mohl dat...

beastar
22. března 2020, 23:28
0

Taky právě občas koukám i právě proto, že tady je to častá debata. Jako já sem teď taky lost. Černá na Audi je prostě proto, že to nebylo úplně nové auto a prostě to bylo buď kup, nebo nech být. Na Ghibli mám Blu Emozione v podstatě ze stejného důvodu. Kdybych si to konfiguroval určitě bych ani do jedné z těch barev nešel. I když teda ono zrovna Maserati nějak úchvatný barvy bohužel nemá ani tak.

Jo jako ta limetková na tom Superbu je spíš dobrá v tom smyslu že to prostě moc lidí nemá. Ale přesně mají tam pěkný odstíny červený atd. Mercedes zrovna tak. Potkávám v Praze GT v bílé což jako absolutně nechápu pokud to není nějaký extra super operák. Ono teda tohle není ale jenom v Čechách a lidech tady. Takhle konzervativně přemýšlí většina Evropy. Jinde je zase barva nakonec jedno. Třeba v Alžírsku kde auto většinu roku vypadá jak píškový hrad a pálí na to slunce nemá cenu mít hezký, veselý lak...

beastar
23. března 2020, 02:09
0

Tak to měl někdo skutečně fantazii. Zrovna žlutá na Porsche mi nevadí ta střecha kupodivu s tím autem docela ladí tu modrou moc nechápu uvnitř. Kdyby ten interiér byl červenej chápal bych to jako španělskou vlajku třeba:D

martin_100
21. března 2020, 15:35
1

FJ je úžasná věc. To žeru. Hlavně ty liazkový 3 stěrače. Až jednou budu ještě víc bohatej než jsem tak si to koupim.

reagovat
AnGeor
22. března 2020, 12:18
5

nemela by tady chybet X-90ka :)

reagovat
Fa
Fandatik
22. března 2020, 21:56
0

Ještě tady chybí zrůdný Murrano CrossCabriolet.

Jinak se mi líbí věci jako MiTech Concept. Na blbnutí po polích to musí být super.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 2.3 ecoboos 2016
Ford Mustang 2.3 ecoboos

2016 rok výroby
317 koní výkon
2 ccm objem

Ford Econoline  1988
Ford Econoline

1988 rok výroby
179 koní výkon
4 900 ccm objem

Buick Riviera  1967
Buick Riviera

1967 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Lincoln Town Car L 2001
Lincoln Town Car L

2001 rok výroby
174 koní výkon
4 600 ccm objem

Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS 2016
Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS

2016 rok výroby
125 koní výkon
1 956 ccm objem